Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Pentru aplicarea prevederilor art. 14 din Legea nr. 395/2004 privind activitatea hidrografică maritimă, în temeiul dispoziţiilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, republicată, ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin. ART. I Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.129/2016 privind stabilirea datelor publice obţinute din activitatea hidrografică maritimă care se pun la dispoziţia utilizatorilor, a activităţilor hidrografice, cartografice şi de publicare ce se pot desfăşura contra cost, precum şi a tarifelor aferente acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 910 din 11 noiembrie 2016, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 2 (1) Plata tarifelor prevăzute la art. 1 se face în lei, la cursul de schimb valutar al Băncii Naţionale a României valabil în ziua facturării, sau în euro." 2. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin. 3. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin. 4. Anexa nr. 3 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3 la prezentul ordin. ART. II Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin. ART. III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul apărării naţionale, Gabriel-Beniamin Leş Bucureşti, 27 decembrie 2018. Nr. M.235. ANEXA 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. M.129/2016) LISTA activităţilor cartografice şi de publicare a datelor publice obţinute din activitatea hidrografică maritimă ce se pun la dispoziţia utilizatorilor, contra cost, precum şi a tarifelor aferente acestora percepute de Direcţia hidrografică maritimă A. Preţuri de vânzare pentru hărţi şi publicaţii nautice: 1. Hartă de navigaţie maritimă, scara de la 1:2.000 până la 1:25.000 = 20 euro; 2. Hartă de navigaţie maritimă, scara de la 1:30.000 până la 1:300.000 = 18 euro; 3. Hartă de navigaţie maritimă, scara de la 1:350.000 până la 1:2.000.000 = 20 euro; 4. DH-100, Manualul navigatorului = 50 euro; 5. DH-101, Catalogul hărţilor şi publicaţiilor nautice = 10 euro; 6. DH-102, Cartea pilot a Mării Negre = 69 euro; 7. DH-102.1, Supliment la Cartea pilot a Mării Negre = 19 euro; 8. DH-103, Cartea farurilor şi semnalelor de ceaţă din Marea Neagră şi Marea Marmara = 25 euro; 9. DH-104, Regulile sistemului de balizaj maritim = 9 euro; 10. DH-105, Simboluri şi abrevieri folosite pe hărţile de navigaţie maritimă româneşti = 18 euro; 11. DH-106, Instrucţiuni pentru corectarea hărţilor şi publicaţiilor nautice româneşti = 22 euro; 12. DH-107, Table nautice = 76 euro; 13. Avize pentru navigatori, publicaţie lunară editată în limba română = 7 euro; 14. Notices to Mariners, publicaţie lunară editată în limba engleză = 19 euro; 15. Avize pentru navigatori, Ediţie specială, publicaţie anuală editată în limba română = 6 euro; 16. Notices to Mariners, Special Edition, publicaţie anuală editată în limba engleză = 19 euro; 17. Anexă la ediţia specială a avizelor pentru navigatori, publicaţie anuală editată în limba română = 7 euro; 18. Annex to Special Edition of Notices to Mariners, publicaţie anuală editată în limba engleză = 19 euro; 19. Lista recapitulativă a avizelor pentru navigatori, publicaţie anuală editată în limba română = 7 euro; 20. Cumulative list of Notices to Mariners, publicaţie anuală editată în limba engleză = 19 euro; 21. Hartă de navigaţie specială, alta decât cele menţionate la punctele 1-3 = 1,5 euro/1 cmp de hartă. NOTĂ: Hărţile şi publicaţiile nautice achiziţionate contra cost se actualizează de către utilizatori cu avize pentru navigatori. B. Preţuri de vânzare pentru hărţi electronice de navigaţie: I. Pentru vânzare pe plan naţional: 1. Hartă electronică de navigaţie cu mentenanţă 12 luni = 18 euro; 2. Hartă electronică de navigaţie cu mentenanţă 6 luni = 12 euro; 3. Hartă electronică de navigaţie cu mentenanţă 3 luni = 8 euro. II. Pentru vânzare pe plan internaţional: Hărţile electronice de navigaţie cu mentenanţă româneşti se comercializează prin Centrul Internaţional pentru Hărţi Electronice de Navigaţie (IC-ENC). Preţurile de vânzare ale hărţilor electronice de navigaţie româneşti se stabilesc anual, de comun acord, între Direcţia hidrografică maritimă (DHM) şi Centrul Internaţional pentru Hărţi Electronice de Navigaţie (IC-ENC), până la data de 15 octombrie pentru anul următor şi sunt exprimate în dolari, conform Aranjamentului de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 1.414/2007 pentru aprobarea Memorandumului de înţelegere dintre Ministerul Apărării din România şi Ministerul Apărării din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord privind cooperarea în domeniile hidrografiei şi oceanografiei, semnat la Bucureşti la 23 iulie 2007 şi la Londra la 28 august 2007. ANEXA 2 (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. M.129/2016) LISTA activităţilor hidrografice desfăşurate, contra cost, de către Direcţia hidrografică maritimă, precum şi a tarifelor aferente acestora A. Cercetările hidrografice care se aplică diferitelor tipuri de zone se clasifică după cum urmează: 1. Pentru adâncimi mici (sub 30 m), cercetare specială - această cercetare este impusă pentru siguranţa navigaţiei, unde valorile adâncimilor sunt considerate critice. Zone care necesită o asemenea cercetare sunt: zone de ancoraj, acvatorii portuare, canale navigabile etc. Caracteristici cercetare specială: a) acoperire fizică - 100% - batimetrie multifascicul sau monofascicul; b) acoperire fizică - 100% - cercetare cu sonarul cu scanare laterală. 2. Pentru adâncimi medii (sub 100 m), cercetare ordinul 1a - această cercetare este impusă pentru siguranţa navigaţiei, în această cercetare valorile adâncimilor nefiind considerate critice. Caracteristici cercetare ordinul 1a: a) acoperire fizică - 100% - batimetrie multifascicul sau monofascicul; b) acoperire fizică - 100% - cercetare cu sonarul cu scanare laterală. 3. Pentru adâncimi medii (sub 100 m), cercetare ordinul 1b - această cercetare este impusă pentru siguranţa navigaţiei, în această cercetare valorile adâncimilor nefiind considerate critice. Pentru cercetare ordinul 1b, acoperirea fizică nu este necesar să fie de 100%. 4. Pentru adâncimi mari (peste 100 m), cercetare ordinul 2 - această cercetare este impusă pentru siguranţa navigaţiei, în această cercetare valorile adâncimilor nefiind considerate critice. NOTĂ: Cercetările hidrografice şi oceanografice se execută în conformitate cu standardul S-44 din 1998 al Organizaţiei Hidrografice Internaţionale. B. Lista tarifelor practicate pentru activităţile desfăşurate: 1. Achiziţia de date batimetrice:
┌────┬────────┬───────┬─────────────┬───────┐
│Nr. │Adâncime│ │Monofascicul/│Preţ │
│crt.│medie │Tip │Multifascicul│(euro/ │
│ │(m) │ │ │kmp) │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│1. │1,5 │Special│Multifascicul│11.510 │
│ │ │/1a │ │ │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│2. │1,5 │1b/2 │Multifascicul│5.755 │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│3. │2,5 │Special│Multifascicul│6.905 │
│ │ │/1a │ │ │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│4. │2,5 │1b/2 │Multifascicul│3.453 │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│5. │5 │Special│Monofascicul │254.759│
│ │ │/1a │ │ │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│6. │5 │1b/2 │Monofascicul │127.380│
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│7. │5 │Special│Multifascicul│3.453 │
│ │ │/1a │ │ │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│8. │5 │1b/2 │Multifascicul│1.726 │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│9. │10 │Special│Monofascicul │127.379│
│ │ │/1a │ │ │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│10. │10 │1b/2 │Monofascicul │63.689 │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│11. │10 │Special│Multifascicul│1.726 │
│ │ │/1a │ │ │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│12. │10 │1b/2 │Multifascicul│864 │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│13. │15 │Special│Monofascicul │84.920 │
│ │ │/1a │ │ │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│14. │15 │1b/2 │Monofascicul │42.460 │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│15. │15 │Special│Multifascicul│1.151 │
│ │ │/1a │ │ │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│16. │15 │1b/2 │Multifascicul│585 │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│17. │20 │Special│Monofascicul │63.689 │
│ │ │/1a │ │ │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│18. │20 │1b/2 │Monofascicul │31.844 │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│19. │20 │Special│Multifascicul│864 │
│ │ │/1a │ │ │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│20. │20 │1b/2 │Multifascicul│432 │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│21. │30 │Special│Monofascicul │115.434│
│ │ │/1a │ │ │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│22. │30 │1b/2 │Monofascicul │57.718 │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│23. │30 │Special│Multifascicul│8.789 │
│ │ │/1a │ │ │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│24. │30 │1b/2 │Multifascicul│4.395 │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│25. │50 │Special│Monofascicul │69.261 │
│ │ │/1a │ │ │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│26. │50 │1b/2 │Monofascicul │34.631 │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│27. │50 │Special│Multifascicul│5.274 │
│ │ │/1a │ │ │
├────┼────────┼───────┼─────────────┼───────┤
│28. │50 │1b/2 │Multifascicul│2.636 │
├────┼────────┼───────┴─────────────┴───────┤
│ │ │Calculaţia se va face conform│
│ │ │Ordinului ministrului │
│ │ │apărării nr. M.82/2008 pentru│
│ │ │stabilirea domeniilor şi │
│ │ │condiţiilor privind angajarea│
│ │ │şi executarea, la cerere, │
│29. │Peste 50│prin unităţile Ministerului │
│ │ │Apărării Naţionale, a │
│ │ │prestărilor de servicii │
│ │ │pentru persoane juridice sau │
│ │ │pentru persoane fizice, cu │
│ │ │modificările şi completările │
│ │ │ulterioare. │
└────┴────────┴─────────────────────────────┘
NOTĂ: Tarifele nu includ deplasarea platformei la/de la zona de cercetare, costuri care vor fi calculate conform Dispoziţiei şefului Statului Major General nr. S.M.G.-53 din 3 iulie 2017 pentru aprobarea valorilor unui motokilometru şi a unei ore de funcţionare pentru blindate, automobile, tractoare şi echipamente de geniu, precum şi a tarifului de transport al personalului la şi de la locul de muncă cu automobile din înzestrarea unităţilor militare şi incluse în oferta finală. 2. Achiziţia de date oceanografice pe staţii/orizont:
┌─────┬────────┬───────────────────────┐
│Nr. │Tip date│Preţ (euro) │
│crt. │ │ │
├─────┼────────┼───────────────────────┤
│1. │CTD* │350/staţie (profil) │
├─────┼────────┼───────────────────────┤
│2. │SVP** │250/staţie (profil) │
├─────┼────────┼───────────────────────┤
│3. │ECM*** │250/orizont (adâncime) │
├─────┼────────┼───────────────────────┤
│4. │NIVEL │1/citire sau 20/zi │
│ │(maree) │(citiri la 6 min) │
└─────┴────────┴───────────────────────┘
* CTD - senzor pentru măsurarea conductivităţii, salinităţii, presiunii, temperaturii, ph-ului etc.; ** SVP - senzor pentru executarea profilelor de viteză a sunetului în apă; *** ECM - senzor pentru măsurarea curenţilor marini. NOTĂ: Tarifele nu includ deplasarea platformei la/de la zona de cercetare, costuri care vor fi calculate conform Dispoziţiei şefului Statului Major General nr. S.M.G.-53 din 3 iulie 2017 şi incluse în oferta finală. 3. Achiziţia de date oceanografice pe suprafaţă:
┌────┬────────┬─────────┬────────────┬─────┐
│ │Adâncime│ │Magnetometru│Preţ │
│Nr. │medie │Tip │/ │euro/│
│crt.│(m) │ │Gradiometru/│kmp │
│ │ │ │Sonar │ │
├────┼────────┼─────────┼────────────┼─────┤
│1. │2-10 │Magnetism│Magnetometru│3.332│
├────┼────────┼─────────┼────────────┼─────┤
│2. │10-30 │Gradient │Gradiometru │1.679│
├────┼────────┼─────────┼────────────┼─────┤
│ │ │ │Sonar cu │ │
│3. │10-30 │Scanare │scanare │3.332│
│ │ │ │laterală │ │
└────┴────────┴─────────┴────────────┴─────┘
NOTĂ: Tarifele nu includ deplasarea platformei la/de la zona de cercetare, costuri care vor fi calculate conform Dispoziţiei şefului Statului Major General nr. S.M.G.-53 din 3 iulie 2017 şi incluse în oferta finală. 4. Procesarea datelor oceanografice şi batimetrice provenite din surse proprii:
┌────┬─────────────┬───────────────────┐
│ │ │Preţuri pentru │
│ │ │procesarea unui │
│Nr. │Tip date │volum de date │
│crt.│ │colectate pe durata│
│ │ │a 8 h de cercetare │
│ │ │(euro) │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│1. │Monofascicul │486 │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│2. │Multifascicul│971 │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│3. │Magnetometrie│486 │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│4. │Gradiometrie │971 │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│ │Sonar cu │ │
│5. │scanare │971 │
│ │laterală │ │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│6. │CTD* │166 │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│7. │SVP** │166 │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│8. │ECM*** │166 │
├────┼─────────────┼───────────────────┤
│9. │NIVEL (maree)│166 │
└────┴─────────────┴───────────────────┘
* CTD - senzor pentru măsurarea conductivităţii, salinităţii, presiunii, temperaturii, ph-ului etc.; ** SVP - senzor pentru executarea profilelor de viteză a sunetului în apă; *** ECM - senzor pentru măsurarea curenţilor marini. NOTĂ: Tarifele nu includ deplasarea platformei la/de la zona de cercetare, costuri care vor fi calculate conform Dispoziţiei şefului Statului Major General nr. S.M.G.-53 din 3 iulie 2017 şi incluse în oferta finală. - Pentru executarea cercetărilor hidrografice în zone unde nu există nivel de referinţă vor exista costuri suplimentare pentru stabilirea acestuia. – Tarifele de la litera B din prezenta anexă nu includ costurile de deplasare a personalului în/din zona de lucru (transport, diurnă, cazare etc.) care vor fi suportate de beneficiar. – Datele de interes militar pentru zona cercetată nu vor fi distribuite către beneficiar. C. Lucrări topogeodezice: 1. Lucrările topogeodezice cuprind observaţiile geodezice şi topografice executate în teren, în scopul determinării şi reprezentării în plan a formei şi dimensiunilor Pământului, precum şi culegerea datelor caracteristice ale terenului. 2. Tarifele sunt stabilite pentru lucrări topogeodezice ce se desfăşoară în perioada optimă de lucru în teren, de la 1 aprilie la 31 octombrie, pentru regiunile de şes şi de deal, şi de la 1 mai la 30 septembrie, pentru regiunile de munte. Pentru lucrările topogeodezice de teren executate în afara perioadelor optime, tarifele se majorează cu cotele procentuale prevăzute în tabelul de mai jos:
┌─────┬────────┬─────────┬──────┬─────────────────┬─────────┬─────────┐
│Zona │ │ │ │ │ │ │
│de │Ianuarie│Februarie│Martie│Aprilie-Octombrie│Noiembrie│Decembrie│
│lucru│ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼─────────┼──────┼─────────────────┼─────────┼─────────┤
│Şes │ │ │ │ │ │ │
│şi │35% │35% │15% │- │15% │35% │
│deal │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼─────────┼──────┼─────────────────┼─────────┼─────────┤
│Munte│40% │40% │30% │20% │30% │40% │
└─────┴────────┴─────────┴──────┴─────────────────┴─────────┴─────────┘
3. Tarifele pentru lucrările topogeodezice sunt diferenţiate în raport cu categoriile de dificultate a terenului, determinate de relief sau de gradul de acoperire cu construcţii sau vegetaţie. 4. Categoriile de dificultate a terenurilor în funcţie de relief: a) categoria I - teren specific regiunilor de câmpie; b) categoria a II-a - teren uşor accidentat, specific regiunilor de trecere de la şes la deal, cu microrelief caracterizat prin existenţa frecventă a găvanelor, dunelor şi mameloanelor sau teren ondulat cu forme de relief mari şi puţin înclinate; c) categoria a III-a - teren specific regiunilor de dealuri, caracterizat prin adâncimea văilor de 20-200 m şi prin ridicături şi depresiuni distanţate la 50-700 m, în care valoarea medie a pantelor, calculată pe hartă, este cuprinsă între 7% şi 15%; d) categoria a IV-a - teren accidentat, specific regiunilor de munte sau de trecere de la deal la munte, cu relief foarte variat, caracterizat prin coaste repezi şi depresiuni adânci cu văi foarte neregulate şi talveguri în general înguste, în care valoarea medie a pantelor, calculată pe hartă, este cuprinsă între 15% şi 22%; e) categoria a V-a - teren foarte accidentat, specific regiunilor de munte, cu stânci proeminente şi relief prăpăstios, caracterizat prin coaste abrupte şi pante foarte repezi, în care valoarea medie a pantelor, calculată pe hartă, depăşeşte 22%. 5. Categoriile de dificultate a terenurilor în funcţie gradul de acoperire: a) gradul A - teren în care suprafaţa construcţiilor ocupă până la 20% din totalul suprafeţei lucrării; interiorul perimetrelor industriale fără activitate; interiorul suprafeţelor acoperite de culturi cu talie mică (sub 1 m înălţime), care provoacă greutăţi în deplasarea pe teren a echipei; b) gradul B - teren în care suprafaţa construcţiilor ocupă 20-25% din totalul suprafeţei lucrării; interiorul perimetrelor industriale în activitate în care circulaţia mijloacelor de transport nu provoacă greutăţi (staţii de cale ferată cu 2-3 linii); interiorul pădurilor rare când nu se execută deschideri de linii; c) gradul C - teren în care suprafaţa construcţiilor ocupă 25-30% din totalul suprafeţei lucrării; staţii de cale ferată sau fascicule cu 4-5 linii; carosabilul şoselelor sau străzilor cu circulaţie; interiorul tarlalelor sau parcelelor acoperite de culturi cu talie mare (porumb şi floarea-soarelui, vii pe şpaliere etc.) care depăşesc înălţimea de 1 m în care nu se execută deschideri de linii; d) gradul D - teren în care suprafaţa construcţiilor ocupă 31-50% din totalul suprafeţei lucrării; staţii de cale ferată cu 6-8 linii; interiorul pădurilor dese, fără subarboret, în care nu se execută deschideri de linii; e) gradul E - teren în care suprafaţa construcţiilor ocupă peste 50% din totalul suprafeţei lucrării; staţii şi noduri de cale ferată cu peste 8 linii; f) gradul F - teren din interiorul pădurilor dese cu subarboret, prin lăstăriş, cătiniş, mărăciniş, stuf şi papură cu înălţimea mai mare de 1,5 m, în care vizibilitatea între puncte se asigură numai prin îndepărtarea (culcarea) vegetaţiei şi cu unele tăieri ale acesteia; triaje de cale ferată, zone mlăştinoase fără vegetaţie înaltă, arături desfundate de ploi şi zăpezi, în galerii, tuneluri şi incinte subterane. D. Tarife practicate pentru lucrări topogeodezice: 1. Direcţia hidrografică maritimă execută următoarele tipuri de lucrări topogeodezice: a) măsurători topogeodezice; b) drumuire de nivelment; c) trasarea punctelor topogeodezice. 2. Măsurătorile topogeodezice reprezintă totalitatea operaţiunilor necesare determinării poziţiei unui punct din teren prin următoarele metode: a) drumuirea planimetrică reprezintă metoda de îndesire a reţelei geodezice în vederea determinării coordonatelor punctelor de detaliu din teren, cu staţia topografică totală; b) ridicarea topografică reprezintă metoda de determinare a poziţiei punctelor din teren prin măsurarea unghiurilor, distanţelor şi diferenţelor de nivel cu staţia topografică totală; c) măsurătorile prin tehnologie GNSS* reprezintă totalitatea operaţiunilor necesare pentru determinarea poziţiei tridimensionale a unui număr de puncte materializate în teren. Tarifele pentru măsurători topogeodezice sunt următoarele (exprimate în euro/1.000 mp):
┌─────────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┐
│Acoperire│Gradul│Gradul│Gradul│Gradul│Gradul│Gradul│
│Relief │A │B │C │D │E │F │
├─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Categoria│94 │125 │156 │187 │218 │250 │
│1 │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Categoria│106 │144 │181 │218 │256 │293 │
│2 │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Categoria│119 │162 │206 │250 │293 │337 │
│3 │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Categoria│131 │181 │231 │281 │331 │381 │
│4 │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Categoria│144 │200 │256 │312 │368 │424 │
│5 │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┘
* Tehnologie GNSS - tehnologie care foloseşte sistemele de poziţionare globală prin satelit - Global Navigation Satellite Systems, pentru determinarea coordonatelor de poziţie. 3. Drumuirea de nivelment reprezintă metoda de determinare a altitudinilor pentru punctele din teren prin măsurarea directă a diferenţelor de nivel, cu nivela. Tarifele pentru drumuire sunt următoarele (exprimate în euro/km):
┌─────────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┐
│Acoperire│Gradul│Gradul│Gradul│Gradul│Gradul│Gradul│
│Relief │A │B │C │D │E │F │
├─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Categoria│55 │81 │106 │131 │156 │182 │
│1 │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Categoria│66 │96 │126 │156 │187 │217 │
│2 │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Categoria│76 │111 │146 │182 │217 │252 │
│3 │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Categoria│86 │126 │166 │207 │247 │288 │
│4 │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Categoria│96 │141 │187 │232 │277 │323 │
│5 │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┘
4. Trasarea este operaţiunea topografică de materializare pe teren a punctelor existente pe planuri care delimitează imobilul. Operaţiunea se poate executa prin 2 metode: a) trasarea cu staţia topografică totală; b) trasarea cu senzori de poziţionare GNSS*. Tarifele pentru trasare sunt următoarele (exprimate în euro/punct topogeodezic):
┌─────────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┐
│Acoperire│Gradul│Gradul│Gradul│Gradul│Gradul│Gradul│
│Relief │A │B │C │D │E │F │
├─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Categoria│13 │19 │25 │32 │38 │44 │
│1 │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Categoria│15 │23 │30 │38 │45 │53 │
│2 │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Categoria│18 │26 │35 │44 │53 │62 │
│3 │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Categoria│20 │30 │40 │50 │61 │71 │
│4 │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Categoria│23 │34 │45 │57 │68 │79 │
│5 │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┘
* Trasarea cu senzori de poziţionare GNSS reprezintă operaţiunea topografică în care, pentru determinarea coordonatelor de poziţie, sunt folosite sistemele de poziţionare globală prin satelit - Global Navigation Satellite Systems. NOTĂ: Tarifele de la litera D: - includ costurile necesare pentru instalarea echipamentelor în punctul de staţie, pregătirea acestora, executarea măsurătorilor şi validarea datelor obţinute; – nu includ deplasarea platformei la/de la zona de cercetare, costuri care vor fi calculate conform Dispoziţiei şefului Statului Major General nr. S.M.G.-53 din 3 iulie 2017 şi incluse în oferta finală; – nu includ costurile de deplasare a personalului în/din zona de lucru (transport, diurnă, cazare etc.), care vor fi suportate de beneficiar. Datele de interes militar pentru zona cercetată nu vor fi distribuite către beneficiar. ANEXA 3 (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. M.129/2016) LISTA tarifelor practicate de către Direcţia hidrografică maritimă pentru activităţile de executare a compensărilor la aparatura de navigaţie şi a serviciului de semnalizare maritimă A. Tarife pentru executarea compensărilor la aparatura de navigaţie: 1. compas magnetic = 78,7 euro; 2. girocompas = 90,9 euro; 3. loch = 69,6 euro; 4. sondă = 42,4 euro; 5. compas de barcă = 42,4 euro; 6. asistenţă tehnică de specialitate = 19,6 euro/h/persoană. NOTĂ: Tarifele nu includ costurile de deplasare a personalului în/din zona de lucru (transport, diurnă, cazare etc.), care vor fi suportate de beneficiar. B. Tarife pentru serviciul de semnalizare maritimă prin faruri: 1. Serviciul de semnalizare maritimă prin faruri pentru navele care intră în porturi româneşti: a) nave maritime = 0,03 euro/UTB*; *UTB = unitate de tonaj brut (GT - gross tonnage), conform Convenţiei internaţionale asupra măsurării tonajului navelor, încheiată la Londra la 23 iunie 1969. b) nave pescadoare = 0,02 euro/UTB. 2. Sunt exceptate de la plata serviciului de semnalizare maritimă prin faruri următoarele nave: navele militare, navele guvernamentale, navele tehnice portuare, navele aparţinând autorităţilor publice de supraveghere şi control, navele de salvare marină, navele pompier, navele de cercetare marină şi navele de agrement. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.