Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.227 din 1 octombrie 2024  pentru aprobarea unor măsuri temporare de încadrare a unor funcţii vacante de subofiţer  din structurile subordonate Statului Major al Apărării    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. M.227 din 1 octombrie 2024 pentru aprobarea unor măsuri temporare de încadrare a unor funcţii vacante de subofiţer din structurile subordonate Statului Major al Apărării

EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 992 din 3 octombrie 2024
    Pentru aplicarea prevederilor art. 40 alin. 1 lit. b) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere dispoziţiile art. 83 alin. 1 din Legea nr. 80/1995, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv ale art. 4 alin. (1) şi art. 21 din Ghidul carierei militare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 106/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând cont de necesitatea intensificării eforturilor privind asigurarea cu personal militar calificat a structurilor Armatei României în vederea îndeplinirii în condiţii optime a misiunilor ce revin acestora,
    în temeiul dispoziţiilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
    ART. 1
    Prezentul ordin stabileşte cadrul procedural privind încadrarea, prin concurs sau examen, până la data de 28 februarie 2025, a unor funcţii vacante de subofiţer din structurile subordonate Statului Major al Apărării, care îndeplinesc următoarele condiţii cumulative:
    a) sunt funcţii prevăzute în statele de organizare cu orice armă, serviciu sau domeniu funcţional, cu excepţia serviciului medical, în cadrul structurilor militare de nivel 1;
    b) nu subordonează alte funcţii de subofiţer;
    c) sunt funcţii bugetate;
    d) sunt funcţii permanente;
    e) gradul funcţiei este de maximum plutonier.


    ART. 2
    (1) La concursul sau examenul pentru încadrarea funcţiilor vacante, în condiţiile prezentului ordin, pot participa soldaţii şi gradaţii profesionişti în activitate din structurile Ministerului Apărării Naţionale, denumiţi în continuare candidaţi.
    (2) În vederea participării la concurs sau examen, candidaţii trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiţii:
    a) împlinesc vârsta de cel mult 45 de ani la data acordării gradului de subofiţer şi numirii în funcţie;
    b) sunt absolvenţi cel puţin ai învăţământului liceal şi au promovat examenul naţional de bacalaureat;
    c) au o vechime în calitate de soldat/gradat profesionist de cel puţin 2 ani şi au fost apreciaţi cu calificativul cel puţin „Foarte bun“ în ultimii 2 ani de activitate;
    d) sunt confirmaţi în specialitatea militară corespunzătoare funcţiei pentru ocuparea căreia candidează sau au absolvit o formă de pregătire profesională pentru a fi confirmaţi în specialitatea militară respectivă;
    e) îndeplinesc celelalte condiţii prevăzute în fişa postului pentru care candidează;
    f) au fost declaraţi „Apt“ la examinarea medicală periodică efectuată în ultimele 12 luni;
    g) li s-a aprobat participarea la concurs/examen de către comandanţii/şefii structurilor militare în care sunt încadraţi, pe raportul al cărui model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin;
    h) au fost declaraţi „Admis“/„Apt“ la probele de selecţie prevăzute la art. 6 alin. (1), după caz.

    (3) Pentru verificarea îndeplinirii condiţiei prevăzute la alin. (2) lit. d) de către candidaţii confirmaţi în altă/alt armă, serviciu sau domeniu funcţional decât cea corespunzătoare/cel corespunzător funcţiei pentru care optează, se utilizează anexa la Dispoziţia şefului Direcţiei generale management resurse umane nr. DGMRU-17/2019 privind corespondenţa dintre armele, serviciile şi specialităţile militare şi specializările dobândite în urma finalizării studiilor în unităţile şi instituţiile de învăţământ acreditate din afara reţelei Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare.
    (4) Pentru verificarea îndeplinirii condiţiei prevăzute la alin. (2) lit. f), medicul unităţii sau medicul la care este arondată unitatea certifică starea de sănătate a candidaţilor, în baza fişei de examinare medicală.

    ART. 3
    (1) Şeful Statului Major al Apărării aprobă, la propunerea şefului Direcţiei personal şi mobilizare:
    a) lista funcţiilor vacante de subofiţer destinate încadrării în condiţiile prezentului ordin, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a acestuia;
    b) graficul-calendar de desfăşurare a selecţiei candidaţilor şi a concursurilor/examenelor.

    (2) Lista prevăzută la alin. (1) lit. a) se publică în prima ediţie a Buletinului Informativ al Armatei, emisă după aprobarea listei.
    (3) Graficul-calendar prevăzut la alin. (1) lit. b) cuprinde cel puţin următoarele activităţi şi informaţii:
    a) înştiinţarea soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, prin intermediul structurilor de personal, despre posibilitatea participării la concurs/examen şi despre condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească în acest sens;
    b) termenul-limită de întocmire a rapoartelor personale, prin care soldaţii şi gradaţii profesionişti solicită participarea la concursul sau examenul pentru încadrarea funcţiilor de subofiţer în activitate;
    c) perioada de verificare, de către structurile organizatoare, a îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la concurs;
    d) perioadele de desfăşurare a probelor de selecţie prevăzute la art. 6 alin. (1);
    e) termenul-limită până la care se pot organiza concursurile/examenele;
    f) termenul de înaintare, de către Direcţia personal şi mobilizare, a propunerilor privind chemarea în activitate.


    ART. 4
    Concursurile/Examenele se organizează şi se desfăşoară de către statele majore ale categoriilor de forţe şi comandamentele subordonate nemijlocit Statului Major al Apărării, denumite în continuare structuri organizatoare, pentru încadrarea, în condiţiile prezentului ordin, a funcţiilor vacante de subofiţer din structurile subordonate acestora.

    ART. 5
    (1) Soldaţii şi gradaţii profesionişti care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. a)-f) solicită participarea la concurs, prin raport personal adresat comandanţilor/şefilor structurilor militare în care sunt încadraţi.
    (2) În raportul personal, soldaţii şi gradaţii profesionişti îşi pot exprima maximum 3 opţiuni, în ordinea preferinţelor.
    (3) Rapoartele prevăzute la alin. (1), aprobate de către comandanţi/şefi şi însoţite de documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs, se înaintează în formă electronică la structurile care organizează şi desfăşoară concursurile/examenele.

    ART. 6
    (1) Selecţia candidaţilor cuprinde:
    a) evaluarea psihologică;
    b) evaluarea nivelului pregătirii fizice;
    c) examinarea medicală specifică, dacă este cazul;
    d) evaluarea psihologică a aptitudinilor speciale, dacă este cazul.

    (2) Evaluarea psihologică şi evaluarea nivelului pregătirii fizice a candidaţilor se efectuează în cadrul centrelor zonale de selecţie şi orientare.
    (3) Activitatea de evaluare psihologică se desfăşoară pe baza Metodologiei de evaluare psihologică a candidaţilor la selecţia pentru intrarea în sistemul militar, aprobată prin Dispoziţia şefului Direcţiei generale management resurse umane nr. DGMRU 6/2021, cu modificările ulterioare.
    (4) Evaluarea nivelului pregătirii fizice se organizează şi se desfăşoară pe baza Metodologiei privind evaluarea capacităţii motrice a candidaţilor pentru învăţământul militar liceal şi pentru formarea profesională iniţială a personalului militar în activitate, aprobată prin Dispoziţia şefului Direcţiei instruire şi doctrină nr. H-814/2024.
    (5) Candidaţii la concursul/examenul pentru ocuparea funcţiilor vacante de subofiţer de personal aeronautic efectuează examinarea medicală specifică la Institutul Naţional de Medicină Aeronautică şi Spaţială „General doctor aviator Victor Anastasiu“.
    (6) Candidaţii la concursul/examenul pentru ocuparea funcţiilor vacante de subofiţer din Forţele Navale, indiferent de arma şi specialitatea militară, efectuează examinarea medicală specifică la Centrul de Medicină Navală.
    (7) Candidaţii care optează pentru ocuparea funcţiilor specifice armelor sau serviciilor şi specialităţilor militare pentru care este necesară deţinerea permisului de conducere auto efectuează evaluarea psihologică a aptitudinilor speciale prin grija secţiilor psihologie operaţională Bacău, Bucureşti şi Sibiu, la centrele zonale de selecţie şi orientare.
    (8) Evaluările/Examinările prevăzute la alin. (1) sunt eliminatorii în ordinea susţinerii lor, iar rezultatele obţinute de către candidaţi nu pot fi înlocuite cu altele, obţinute la evaluări/examinări efectuate în afara structurii în care s-a desfăşurat selecţia.
    (9) Structurile care efectuează examinările/evaluările prevăzute la alin. (1) eliberează, în scris, documentele prin care declară candidaţii examinaţi/evaluaţi ca fiind „Apt“ sau „Inapt“, respectiv „Admis“ sau „Respins“, pe care le transmit structurilor care au solicitat examinările/evaluările, în termen de o zi lucrătoare de la finalizarea acestora.

    ART. 7
    (1) În vederea desfăşurării concursului/examenului, şefii structurilor prevăzute la art. 4 nominalizează, prin ordin de zi pe unitate, comisiile de concurs şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor şi stabilesc data şi locul desfăşurării concursului/examenului, pe care le comunică Direcţiei personal şi mobilizare.
    (2) Comisiile de concurs şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt formate din minimum 3 membri, ofiţeri în activitate, dintre care unul este preşedintele comisiei.
    (3) Activităţile comisiilor de concurs şi ale comisiilor de soluţionare a contestaţiilor sunt sprijinite din punct de vedere administrativ de un secretar.
    (4) Membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte din comisia de concurs.
    (5) Structurile organizatoare postează, la sediul propriu şi pe pagina proprie din reţeaua Intraman ori a eşalonului superior, în situaţia în care structurile organizatoare nu deţin o astfel de pagină, cu cel puţin 20 de zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru susţinerea primei probe de selecţie a candidaţilor, următoarele:
    a) condiţiile de participare la concurs/examen;
    b) documentele care constituie dosarul de candidat;
    c) informaţiile prevăzute la art. 3 alin. (1);
    d) tematica şi bibliografia pentru fiecare concurs/examen;
    e) data şi locul de desfăşurare a fiecărui concurs/examen;
    f) termenele în care se afişează rezultatele pentru fiecare test;
    g) termenele în care se pot depune şi în care se afişează rezultatele contestaţiilor, precum şi termenul în care se afişează rezultatele finale.


    ART. 8
    (1) Comisiile de concurs centralizează solicitările candidaţilor, verifică îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs şi elaborează testul de verificare a cunoştinţelor, cu aplicarea regulilor privind asigurarea confidenţialităţii.
    (2) Rezultatele verificării îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs se consemnează într-un proces-verbal, cu menţiunea „Admis“ sau „Respins“ pentru fiecare candidat, însoţit, după caz, de motivul respingerii şi se transmit structurilor din care provin aceştia.
    (3) Comisiile de concurs planifică participarea candidaţilor la selecţie şi centralizează rezultatele primite de la structurile care efectuează evaluările şi examinările prevăzute la art. 6 alin. (1).
    (4) Testul de verificare a cunoştinţelor se elaborează într-o singură variantă, în dimineaţa zilei susţinerii acestuia, şi conţine 60 de itemi pentru verificarea cunoştinţelor de specialitate; pentru fiecare item se acordă 0,15 puncte; se acordă 1 punct din oficiu.
    (5) Nota minimă de promovare a testului de verificare a cunoştinţelor este 5,00.
    (6) În cazul în care doi sau mai mulţi candidaţi la concursul desfăşurat pentru ocuparea aceleiaşi funcţii au rezultate egale, aceştia se departajează pe baza mediei generale de absolvire a studiilor obligatorii prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. b).
    (7) În cazul în care egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie se departajează pe baza mediei obţinute la examenul naţional de bacalaureat.

    ART. 9
    (1) Candidaţii pot contesta rezultatele proprii obţinute la testul de verificare a cunoştinţelor, prin cerere adresată în scris preşedintelui comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la afişarea rezultatelor.
    (2) Contestaţiile se soluţionează în cel mult două zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor, iar rezultatul astfel obţinut se afişează la sediul structurii organizatoare.
    (3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor modifică doar rezultatele obţinute de către candidatul contestatar, în situaţia în care constată că notarea nu este în concordanţă cu baremul de notare.

    ART. 10
    (1) În urma desfăşurării concursurilor, comisia ierarhizează toţi candidaţii la concursul organizat pentru ocuparea fiecărei funcţii, în ordinea strict descrescătoare a rezultatelor obţinute la testul de verificare a cunoştinţelor; ierarhia candidaţilor se consemnează într-un proces-verbal, care se afişează la sediul structurii organizatoare şi pe pagina acesteia din reţeaua Intraman ori a eşalonului superior, în situaţia în care structura organizatoare nu deţine o astfel de pagină.
    (2) Candidaţii la concursul/examenul organizat pentru încadrarea fiecărei funcţii de subofiţer în activitate, în condiţiile prezentului ordin, pot obţine unul dintre următoarele rezultate:
    a) „Admis“ - candidatul care a obţinut media cea mai mare la testul de verificare a cunoştinţelor din cadrul concursului/examenului la care a participat;
    b) „Neadmis“ - candidaţii care au obţinut cel puţin media 5,00, cu excepţia candidatului cu media cea mai mare, prevăzut la lit. a);
    c) „Respins“ - candidaţii care au obţinut media mai mică de 5,00;
    d) „Neprezentat“ - candidaţii care nu s-au prezentat la data şi locul stabilit pentru susţinerea concursului/examenului;
    e) „Eliminat“ - candidaţii care, indiferent de rezultatele obţinute, încalcă prevederile legale pe timpul activităţii de selecţie sau a susţinerii testului de verificare a cunoştinţelor, caz în care nu mai pot participa la alte concursuri sau examene organizate în temeiul prezentului ordin;
    f) „Retras“ - candidaţii care, pe timpul concursului/examenului, se retrag din motive personale.

    (3) Structurile organizatoare înaintează procesul-verbal prevăzut la alin. (1) Direcţiei personal şi mobilizare, în vederea formulării propunerilor privind chemarea în activitate, în corpul subofiţerilor, a candidaţilor declaraţi „Admis“.
    (4) Candidaţii care au fost declaraţi „Admis“ la concursurile/examenele pentru încadrarea a două sau trei funcţii sunt chemaţi în activitate în corpul subofiţerilor, în ordinea priorităţilor exprimate în raportul personal.
    (5) În situaţia în care un candidat clasat pe primul loc renunţă la chemarea în activitate în corpul subofiţerilor sau a fost declarat „Admis“ la o altă opţiune prioritară, exprimată în raportul personal, acesta se înlocuieşte cu candidatul declarat „Neadmis“ clasat pe locul următor, în ordinea strict descrescătoare a rezultatelor obţinute la concursul/examenul pentru ocuparea funcţiei respective.

    ART. 11
    (1) Direcţia personal şi mobilizare întocmeşte şi prezintă şefului Statului Major al Apărării proiectele de ordin privind chemarea în activitate cu gradul de sergent, confirmarea în arma/serviciul şi specialitatea militară corespunzătoare corpului subofiţerilor şi numirea în funcţii a candidaţilor.
    (2) Proiectele de ordin prevăzute la alin. (1) se înaintează după obţinerea avizelor favorabile ale structurii de specialitate a Ministerului Apărării Naţionale privind posibilitatea acordării accesului la informaţii clasificate secret de stat la nivelurile corespunzătoare funcţiilor propuse pentru încadrare.

    ART. 12
    (1) Direcţia personal şi mobilizare transmite ordinele de chemare în activitate direct la structurile militare de provenienţă ale soldaţilor şi gradaţilor profesionişti chemaţi în activitate în corpul subofiţerilor, precum şi la structurile militare unde aceştia au fost numiţi în noile funcţii.
    (2) Structurile militare de provenienţă ale soldaţilor şi gradaţilor profesionişti chemaţi în activitate în corpul subofiţerilor dispun măsurile necesare pentru încetarea contractelor de angajare prin acordul părţilor şi trimit la structurile militare unde aceştia au fost numiţi în funcţii dosarele lor personale şi documentele prevăzute la art. 5, în original.
    (3) Structurile militare în care subofiţerii au fost numiţi în funcţii constituie memoriile originale şi transmit ierarhic documentele de evidenţă ale acestora, potrivit dispoziţiilor actelor normative specifice aplicabile.

    ART. 13
    Persoanele chemate în activitate în condiţiile prezentului ordin parcurg un program de pregătire militară cu durata de 17 săptămâni, în termen de cel mult un an de la data chemării în activitate, în condiţii care se stabilesc prin dispoziţie a şefului Statului Major al Apărării.

    ART. 14
    Prezentul ordin se aplică până la data de 28 februarie 2025.

    ART. 15
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul apărării naţionale,
                    Angel Tîlvăr

    Bucureşti, 1 octombrie 2024.
    Nr. M.227.
    ANEXA 1

    - Model -
    ROMÂNIA
    MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
    U.M. ............................................................
                   (unitatea militară din care provine)

    ..............................................................
    (gradul, numele şi prenumele, cu iniţiala tatălui)

    Comandantului unităţii militare ............................
    raportez:
    Vă rog să fiţi de acord cu participarea la concursul/examenul organizat pentru încadrarea următoarelor funcţii de subofiţer în activitate, publicate în Buletinul Informativ al Armatei nr. ............./................:
    1. ......................................... (denumirea funcţiei) din Unitatea Militară - .................................................;
    2. ......................................... (denumirea funcţiei) din Unitatea Militară - .................................................;
    3. ......................................... (denumirea funcţiei) din Unitatea Militară - ................................................. .


    Menţionez că mă oblig să îmi desfăşor activitatea timp de cel puţin 4 ani în cadrul unităţii militare în care voi fi numit(ă) în funcţie după chemarea în activitate în corpul subofiţerilor.

┌─────────────────┬────────────────────┐
│Data │Semnătura │
│.................│................. │
└─────────────────┴────────────────────┘


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016