Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. M.136 din 17 noiembrie 2016 pentru modificarea şi completarea Instrucţiunilor privind recrutarea, selecţia, formarea profesională şi evoluţia în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.30/2012
EMITENT: MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 934 din 21 noiembrie 2016
Pentru aplicarea prevederilor art. 36 alin. 1 lit. d), e) şi g) şi ale art. 40 lit. b), c), e) şi g) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 12 alin. (1) din Legea nr. 446/2006 privind pregătirea populaţiei pentru apărare, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,
având în vedere dispoziţiile art. 41 şi art. 176 alin. (3) şi alin. (5) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 15 şi art. 30 din Ghidul carierei militare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 106/2011, cu completările ulterioare, precum şi ale art. 8^5 alin. (1) lit. h) şi art. 8^8 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2007, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
ART. I
Instrucţiunile privind recrutarea, selecţia, formarea profesională şi evoluţia în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.30/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 5 aprilie 2012, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 16 alineatul (2), literele d) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"d) să aibă cel puţin 2 ani vechime în serviciu ca soldaţi/gradaţi profesionişti, calculată de la data finalizării programului de instruire şi până la data începerii cursului de formare pe filiera directă a subofiţerilor în activitate;
e) să aibă în aprecierea de serviciu din ultimii 2 ani calificativul cel puţin «Bun»."
2. La articolul 16 alineatul (2), după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:
"f) să posede permis de conducere auto categoriile B şi C - numai pentru candidaţii care optează pentru armele «auto», «geniu» şi «tancuri»."
3. La articolul 18, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
"(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. c), alin. (2) lit. c) şi alin. (3) lit. e), competenţele profesionale ale candidaţilor pentru serviciul muzici militare se evaluează în cadrul probelor de concurs."
4. La articolul 22, literele b)-d), i)-l) şi o) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) copia certificatului de naştere, iar pentru Institutul Medico-Militar, în două exemplare;
c) copia actului de identitate;
d) copia actului de identitate al părinţilor sau întreţinătorilor - numai pentru candidaţii care optează pentru instituţiile de învăţământ liceal militar;
...................................................................
i) copia certificatului de absolvire a ciclului inferior liceal/şcolii profesionale/şcolii de arte şi meserii sau adeverinţă că este în ultimul an de studii - numai în cazul în care aceasta este ultima formă de învăţământ în curs de absolvire/absolvită - doar pentru candidaţii care optează pentru formarea ca soldaţi şi gradaţi profesionişti în activitate;
j) copia diplomei de bacalaureat sau adeverinţa care atestă promovarea de către titular a examenului de bacalaureat ori adeverinţa/certificatul care atestă că acesta este înmatriculat în ultimul an de studii liceale sau că a absolvit învăţământul liceal;
k) copia certificatului de competenţe profesionale corespunzătoare armelor sau serviciilor şi specialităţilor militare pentru care se organizează cursul de formare pe filiera indirectă a subofiţerilor în activitate, cu excepţia candidaţilor care optează pentru serviciul «Muzici militare»;
l) copia actului de studii sau adeverinţa care atestă promovarea de către titular a examenului de finalizare a ciclului I de studii universitare, domeniul de studii/profilul şi specializarea, sau adeverinţa din care să reiasă că solicitantul a absolvit ciclul I de studii universitare sau este înmatriculat în ultimul an de studii, domeniul de studii/profilul şi specializarea - numai pentru candidaţii care optează pentru formarea pe filiera indirectă a ofiţerilor în activitate;
.....................................................................
o) copia permisului de conducere - pentru candidaţii care optează pentru formarea pe filiera directă şi indirectă a subofiţerilor în activitate, armele «auto», «geniu» şi «tancuri» şi pentru candidaţii care optează pentru formarea ca soldaţi şi gradaţi profesionişti în arma «auto» şi pentru specialităţile militare care necesită conducerea tehnicii specifice auto din arma «geniu»."
5. Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 26. - Pentru documentele solicitate în copie, după confruntarea cu documentele originale, copiile respective se certifică, pentru conformitate, pe fiecare pagină, de către ofiţerul/subofiţerul recrutor."
6. Articolul 42 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 42. - (1) Urmaşii personalului armatei decedat şi copiii personalului armatei încadrat în gradul I, II sau III de invaliditate ca urmare a participării la acţiuni militare pot fi transferaţi sau înscrişi, la cerere, fără examen, la/în instituţiile de învăţământ militar preuniversitar sau universitar, cu respectarea condiţiilor legale, pe baza rezultatelor la învăţătură obţinute în instituţiile civile de învăţământ, dacă au fost declaraţi «Admis» la testele de aptitudini/probele eliminatorii.
(2) Dosarele candidaţilor prevăzuţi la alin. (1) conţin documente doveditoare ale împrejurărilor decesului/producerii invalidităţii, iar pe copertă, la rubrica «Menţiuni suplimentare», se specifică situaţia candidatului, respectiv dacă acesta optează pentru instituţiile de învăţământ militar preuniversitar sau universitar, după caz.
(3) Dosarele prevăzute la alin. (2) sunt înaintate, după finalizare, de către birourile informare-recrutare, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare, Direcţiei management resurse umane, pentru avizare, în vederea înscrierii fără examen.
(4) Direcţia management resurse umane trimite dosarele avizate favorabil centrelor zonale de selecţie şi orientare la care sunt arondate birourile informare-recrutare care au întocmit dosarele, în vederea planificării candidaţilor pentru participarea la selecţie.
(5) Dosarele care nu au primit avizul favorabil de la Direcţia management resurse umane sunt returnate birourilor informare-recrutare.
(6) Candidaţii care nu îndeplinesc condiţiile de înscriere fără examen pot continua parcurgerea etapelor de selecţie şi admitere, conform normelor în vigoare.
(7) Centrele zonale de selecţie şi orientare trimit atât Direcţiei management resurse umane, cât şi birourilor informare-recrutare adeverinţele cu rezultatele acestor candidaţi, în termen de 3 zile de la data susţinerii probelor/testelor de selecţie, în vederea întocmirii documentelor necesare, respectiv a anunţării candidaţilor.
(8) Prevederile alin. (1) referitoare la înscrierea, la cerere, fără examen, nu sunt aplicabile Institutului Medico-Militar."
7. La articolul 49, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) candidaţii la programele de formare iniţială în cadrul cărora se desfăşoară activităţi aeronautice militare, precum şi candidaţii pentru profesia de soldat şi gradat profesionist în specialitatea militară «forţe pentru operaţii speciale», la Institutul Naţional de Medicină Aeronautică şi Spaţială «General doctor aviator Victor Anastasiu»;".
8. La articolul 49, litera c) se abrogă.
9. Articolul 75 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 75. - Masterul de conducere interarme se organizează, potrivit cifrelor de şcolarizare aprobate în condiţiile legii, la forma de învăţământ cu frecvenţă şi pentru locuri finanţate de la bugetul de stat şi cuprinde specializările:
a) conducere interarme - forţe terestre;
b) conducere interarme - forţe aeriene;
c) conducere interarme - forţe navale;
d) comunicaţii, tehnologia informaţiei şi apărare cibernetică;
e) management economico-financiar;
f) management logistic."
10. La articolul 78, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 78. - (1) Ofiţerii în activitate declaraţi «Admis» la masterul de conducere interarme organizat la forma de învăţământ cu frecvenţă şi pentru locuri finanţate de la bugetul de stat cu durata de 2 ani se numesc în funcţii prevăzute în state anexă la statul de organizare al instituţiei de învăţământ universitar militar, organizatoare a acestor programe de studii."
11. La articolul 95, alineatele (11) şi (12) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(11) Coloneii/Comandorii care au master de conducere interarme pot urma cursul postuniversitar de perfecţionare în conducere strategică organizat de Universitatea Naţională de Apărare «Carol I» sau cursul Colegiului Naţional de Apărare ori alte cursuri echivalente din străinătate, necesare pentru acordarea gradelor de general/similar, iar după absolvirea acestor cursuri pot ocupa funcţii de comandă/conducere specifice armelor de luptă, armelor pentru sprijin de luptă sau serviciului pentru sprijin logistic al acţiunilor de luptă, prevăzute în statele de organizare cu grade de general/similar dacă au dobândit competenţă profesională prin îndeplinirea, cel puţin 2 ani, a unor funcţii de comandă/conducere în structuri militare de nivel 3 sau 4, ori cel puţin un an a unor funcţii de comandă/conducere imediat inferioare celor în care urmează să fie încadraţi şi cu respectarea prevederilor alin. (8).
(12) Ofiţerii care deţin gradul de colonel/comandor şi au master de conducere interarme sau master în domeniul de licenţă pot urma cursul Colegiului Naţional de Apărare ori alte cursuri echivalente, necesare pentru acordarea gradelor de general/similar, iar după absolvirea acestora pot ocupa funcţii de conducere specifice serviciului tehnico-ingineresc, domeniilor de sprijin instituţional sau de stat major şi serviciilor specializate, prevăzute în statele de organizare cu grade de general/similar, dacă au dobândit competenţă profesională prin îndeplinirea, cel puţin 2 ani, a unor funcţii de comandă/conducere în structuri militare de nivel 3 sau 4, ori cel puţin un an a unor funcţii de comandă/conducere imediat inferioare celor în care urmează să fie încadraţi."
12. La articolul 108, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
"(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2), subofiţerii din serviciul medical pot ocupa funcţii de comandă/conducere şi de execuţie în toate entităţile medico-sanitare din structurile militare, indiferent de nivelul ierarhic al acestora, cu respectarea cerinţelor de studii specifice funcţiilor, a celorlalte criterii prevăzute la art. 93 şi a prevederilor legislaţiei naţionale de reglementare a domeniului."
13. Articolul 120 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 120. - În perioada 2017-2022, programele de studii universitare de master de conducere interarme prevăzute la art. 75 se pot organiza şi la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă, pe locuri cu taxă, pentru aceleaşi specializări, potrivit cifrelor de şcolarizare aprobate în condiţiile legii."
14. Articolul 121 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 121. - (1) Până la data de 31 decembrie 2018, ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate care sunt încadraţi în funcţii la structuri de nivel superior celui prevăzut la cap. VI secţiunea 1 pot fi numiţi sau promovaţi, în baza hotărârilor comisiilor de selecţie, în funcţii la structuri de cel mult acelaşi nivel ierarhic cu cel al structurii din care provin.
(2) Până la data de 31 decembrie 2020, funcţiile din cadrul Agenţiei pentru sisteme şi servicii informatice militare pot fi încadrate cu ofiţeri, maiştri militari şi, respectiv, cu subofiţeri, indiferent de gradul acestora, cu respectarea cerinţelor specifice prevăzute în fişele posturilor."
15. La articolul 122, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Formarea profesională şi evoluţia în carieră a personalului militar din structurile Direcţiei generale de informaţii a apărării se stabilesc prin reglementări proprii, aprobate prin ordin al ministrului apărării naţionale sau dispoziţie a directorului general, după caz. Pentru încadrarea funcţiilor prevăzute în statele de organizare ale Direcţiei generale de informaţii a apărării şi ale structurilor subordonate acesteia cu grade de generali/similari se aplică prevederile art. 95 alin. (12) din prezentele instrucţiuni."
16. La anexa nr. 1, punctul II "Termeni şi definiţii", definiţia a doua se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Anul de recrutare şi selecţie începe la 1 octombrie şi se termină la data de 30 septembrie a anului următor."
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărării naţionale,
Mihnea Ioan Motoc
Bucureşti, 17 noiembrie 2016.
Nr. M.136.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: