Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.131 din 16 decembrie 2014  pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.39/2009    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. M.131 din 16 decembrie 2014 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.39/2009

EMITENT: MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 13 din 8 ianuarie 2015

    Pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2007, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând cont de prevederile art. II din Legea nr. 41/2009 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 71/2008 privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare,
    în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,

    ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.

    ART. I
    Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.39/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 9 aprilie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 6. - Legitimaţia de «Veteran» se confecţionează de către Centrul tehnic-editorial al Armatei, prin grija Direcţiei personal şi mobilizare din cadrul Statului Major General, conform precizărilor din anexa nr. 1, şi se emite în termen de 60 de zile de la conferirea titlului onorific de «Veteran»."

    2. Articolul 7^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 7^1. - (1) Invalizii, răniţii, cei care au dobândit afecţiuni fizice, soţul/soţia, copiii şi părinţii celor decedaţi, precum şi însoţitorii invalizilor de gradul I pot participa la acţiunile festive sau comemorative organizate de Ministerul Apărării Naţionale, la invitaţia:
    a) comandanţilor de unităţi militare/garnizoane, pentru cele organizate pe plan local;
    b) şefilor categoriilor de forţe ale armatei, pentru cele organizate de aceste structuri;
    c) şefului Statului Major General sau a persoanei desemnate de acesta, pentru cele organizate la nivelul acestei structuri, precum şi pentru cele organizate la nivelul Ministerului Apărării Naţionale.
    (2) În situaţia participării la acţiunile festive sau comemorative prevăzute la alin. (1), personalul armatei rănit, invalid şi cel care a dobândit afecţiuni fizice, precum şi urmaşii personalului decedat ca urmare a participării la acţiuni militare, care se află în raporturi de serviciu/de muncă cu Ministerul Apărării Naţionale, se consideră în interes de serviciu şi beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport dus/întors la/de la domiciliu sau de documente militare de transport, la clasa la care are dreptul, în conformitate cu normele în vigoare ce reglementează drepturile de transport ale personalului Armatei României.
    (3) De drepturile prevăzute la alin. (2), în condiţiile stabilite pentru maiştri militari, subofiţeri şi personalul civil din Armata României, beneficiază personalul care a dobândit afecţiuni fizice şi cel prevăzut la art. 2 lit. c)-e) din ordonanţa de urgenţă care nu se află în raporturi de serviciu/de muncă cu Ministerul Apărării Naţionale, precum şi părinţii personalului armatei decedat în acţiuni militare, dacă cel decedat nu a fost căsătorit.
    (4) Însoţitorii personalului armatei invalid ca urmare a participării la acţiuni militare căruia i s-a stabilit gradul I de invaliditate beneficiază de drepturile prevăzute la alin. (2), în condiţii similare persoanelor pe care le însoţesc."

    3. În cuprinsul articolelor 19, 21, 25, 27 şi 28, sintagma "Direcţia financiar-contabilă" se înlocuieşte cu sintagma "Casa de pensii sectorială a Ministerului Apărării Naţionale".

    4. După articolul 23^1 se introduce un nou articol, articolul 23^2, cu următorul cuprins:
    "Art. 23^2. - (1) Plata indemnizaţiei lunare pentru însoţitor prevăzută la art. 8^2 alin. (1^1) din ordonanţa de urgenţă se face începând cu data de 1 a lunii următoare intrării în vigoare a Legii nr. 150/2014 privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat sau cu data de 1 a lunii următoare celei în care au încetat raporturile de serviciu/de muncă cu Ministerul Apărării Naţionale, după caz, dacă cererea a fost depusă la Casa de pensii sectorială în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a legii sau a încetării raporturilor de serviciu/de muncă.
    (2) Plata indemnizaţiei lunare pentru însoţitor prevăzută la art. 8^2 alin. (1^1) din ordonanţa de urgenţă se face începând cu data de 1 a lunii următoare celei în care s-a depus cererea la Casa de pensii sectorială, dacă aceasta a fost depusă într-un termen ce depăşeşte 90 de zile de la data încetării raporturilor de serviciu/de muncă cu Ministerul Apărării Naţionale.
    (3) Plata indemnizaţiei lunare pentru însoţitor prevăzută la art. 8^2 alin. (1^1) din ordonanţa de urgenţă se face odată cu plata drepturilor de pensie şi drepturilor sociale.
    (4) Plata indemnizaţiei lunare pentru însoţitor prevăzută la art. 8^2 alin. (1^1) din ordonanţa de urgenţă încetează în următoarele situaţii:
    a) când, după revizuirea periodică a gradului de invaliditate, se constată că persoana beneficiară nu se mai încadrează în gradul I de invaliditate;
    b) în caz de deces al persoanei beneficiare."

    5. După articolul 25 se introduce un nou articol, articolul 25^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 25^1. - (1) Bursele de studii prevăzute la art. 8^8 lit. b) din ordonanţa de urgenţă se acordă cu respectarea prevederilor art. 25 alin. (2)-(4) şi alin. (6) din prezentele norme metodologice.
    (2) Pentru acordarea drepturilor prevăzute la alin. (1), solicitanţii vor depune la Casa de pensii sectorială a Ministerului Apărării Naţionale, după încadrarea în gradul I de invaliditate, dosarul pentru acordarea bursei de studii pe care îl actualizează anual, în luna august, cu acte care să facă dovada că cel în cauză este integralist şi înmatriculat în anul de studii următor.
    (3) Plata drepturilor prevăzute la alin. (1) se face începând cu data de 1 a lunii următoare intrării în vigoare a Legii nr. 150/2014 sau de la data încadrării în gradul I de invaliditate dacă dosarul a fost depus la Casa de pensii sectorială a Ministerului Apărării Naţionale în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a legii sau de la data încadrării în gradul I de invaliditate.
    (4) Plata burselor de studii prevăzute la alin. (1) se face începând cu data de 1 a lunii următoare celei în care s-a depus dosarul la Casa de pensii sectorială a Ministerului Apărării Naţionale, dacă acesta a fost depus într-un termen ce depăşeşte 90 de zile de la data intrării în vigoare a Legii nr. 150/2014 sau de la data încadrării în gradul I de invaliditate.
    (5) Pentru anul de învăţământ 2014-2015, bursele de studii prevăzute la alin. (1) şi drepturile prevăzute la art. 25 alin. (4) se acordă, integral, indiferent de data depunerii dosarului.
    (6) Plata burselor de studii prevăzute la art. 8^8 lit. b) din ordonanţa de urgenţă încetează când personalul armatei încadrat în gradul I de invaliditate, după revizuirea periodică a gradului de invaliditate, nu se mai încadrează în acest grad."

    6. La articolul 26 alineatul (1), după litera h) se introduc trei noi litere, literele i)-k), cu următorul cuprins:
    "i) situaţia privind baza de calcul al indemnizaţiei prevăzute la art. 8^5 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţă, potrivit modelului din anexa nr. 2;
    j) angajamentul de a comunica în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, orice schimbare intervenită de natură să modifice condiţiile care au stat la baza acordării indemnizaţiei;
    k) adeverinţa de venit eliberată de birourile/serviciile teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală."

    7. La articolul 26 alineatul (2), după litera g) se introduc trei noi litere, literele h)-j), cu următorul cuprins:
    "h) situaţia privind baza de calcul al indemnizaţiei prevăzute la art. 8^5 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţă, potrivit modelului din anexa nr. 2;
    i) angajamentul de a comunica în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, orice schimbare intervenită de natură să modifice condiţiile care au stat la baza acordării indemnizaţiei;
    j) adeverinţa de venit eliberată de birourile/serviciile teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală."

    8. După articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 26^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 26^1. - (1) Baza de calcul al situaţiei menţionate în anexa nr. 2 o constituie solda lunară prevăzută de reglementările în vigoare din luna decembrie 2009, compusă din următoarele elemente:
    a) solda de funcţie corespunzătoare funcţiei îndeplinite la data producerii evenimentului;
    b) solda de merit, după caz;
    c) indemnizaţia de comandă, după caz;
    d) solda de grad corespunzătoare gradului avut la data producerii evenimentului;
    e) gradaţia avută la data producerii evenimentului;
    f) indemnizaţia de dispozitiv, după caz.
    (2) La întocmirea bazei de calcul nu se aplică prevederile art. 10 din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Pentru perioada ianuarie 1990-decembrie 2009, la calcularea indemnizaţiilor prevăzute la art. 26 alin. (1) şi (2) se aplică baza de calcul prevăzută la alin. (1).
    (4) De la 1 ianuarie 2010, până la stabilirea soldelor de funcţie prin înmulţirea coeficienţilor de ierarhizare corespunzători claselor de salarizare cu valoarea de referinţă, baza de calcul al indemnizaţiilor specificate la art. 26 alin. (1) şi (2) o reprezintă solda lunară prevăzută de legislaţia în vigoare la data de 31 decembrie 2009, menţionată la alin. (1).
    (5) Unităţile militare în care a fost încadrat personalul armatei decedat ca urmare a participării la acţiuni militare au obligaţia să transmită, la solicitarea beneficiarilor ori a Casei de pensii sectoriale, situaţia privind baza de calcul prevăzută la alin. (1).
    (6) Dacă situaţia privind baza de calcul al indemnizaţiei prevăzute la art. 8^5 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţă nu a fost depusă în termenele stabilite la art. 27 din prezentele norme metodologice, cuantumul indemnizaţiei se stabileşte şi se acordă, iniţial, în baza câştigului salarial mediu brut, utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat."

    9. Articolul 32 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 32. - Structurile cu responsabilităţi în aplicarea prevederilor ordonanţei de urgenţă sunt:
    a) structuri centrale: Statul Major General, Direcţia generală de informaţii a apărării, Direcţia management resurse umane, Direcţia financiar-contabilă, Direcţia medicală şi Casa de pensii sectorială a Ministerului Apărării Naţionale;
    b) structurile din compunerea şi subordinea Statului Major General: Direcţia personal şi mobilizare, statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei, comandamentele de armă, Comandamentul forţelor întrunite, Centrul tehnic-editorial al Armatei şi Muzeul Militar Naţional «Regele Ferdinand I»;
    c) Direcţia calitatea vieţii personalului."

    10. După articolul 34^1 se introduce un nou articol, articolul 34^2, cu următorul cuprins:
    "Art. 34^2. - (1) În cuprinsul prezentelor norme metodologice, referirile la sintagmele «Militar Veteran» şi/sau «Veteran» se consideră a fi făcute la sintagma «Veteran», în sensul ordonanţei de urgenţă, astfel cum a fost modificată şi completată prin Legea nr. 150/2014.
    (2) Regulile privind efectuarea plăţii unor drepturi prevăzute de ordonanţa de urgenţă, astfel cum a fost modificată şi completată prin Legea nr. 150/2014, sunt prevăzute în anexa nr. 3.
    (3) Situaţia privind baza de calcul al indemnizaţiei prevăzute la art. 8^5 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţă, astfel cum a fost modificată şi completată prin Legea nr. 150/2014, este prevăzută în anexa nr. 2."

    11. Articolul 35 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 35. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice."

    12. Anexa la normele metodologice se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1.

    13. După anexa la normele metodologice, care devine anexa nr. 1, se introduc două noi anexe, anexele nr. 2 şi 3, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 2 şi 3.

    ART. II
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul apărării naţionale,
                                  Mircea Duşa

    Bucureşti, 16 decembrie 2014.
    Nr. M.131.


    ANEXA 1
(Anexa nr. 1 la normele metodologice)

           Precizări privind confecţionarea legitimaţiei tip "Veteran"

    Legitimaţia tip "Veteran" are coperta de culoare bleu, este confecţionată la aceleaşi dimensiuni, din aceleaşi materiale ca legitimaţiile militare, şi conţine înscrisurile prevăzute în modelele de mai jos:


                            LEGITIMAŢIE TIP "VETERAN"

──────────
    *) Notă CTCE:
    Modelul Legitimaţiei Tip "Veteran" se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 13 din 8 ianuarie 2015 la pagina 14 (a se vedea imaginea asociată).
──────────


    ANEXA 2
(Anexa nr. 2 la normele metodologice)


                                   - Model -

    ROMÂNIA
    MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
    Unitatea Militară ..........................
    Cod fiscal .................................
    Adresa .....................................
    Oficiul poştal ............, cod ...........
    Telefon: ...................................
    Nr. ............. din ......................


                        SITUAŢIE PRIVIND BAZA DE CALCUL
               al indemnizaţiei prevăzute la art. 8^5 alin. (1)
       lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru
          recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la
            acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi
             urmaşilor celui decedat, aprobată cu modificări prin
        Legea nr. 111/2007, cu modificările şi completările ulterioare

    Ca urmare a Cererii înregistrate la nr. ......... din ................, se atestă faptul că ...(gradul)... .....(numele şi prenumele)..... a participat la acţiuni militare .....(aşa cum sunt definite la art. 2 lit. b) din ordonanţa de urgenţă)...... în perioada .................... .
    Totodată, se certifică faptul că, în urma participării la acţiuni militare, a decedat la data de ............... .
    De asemenea, se atestă faptul că ...(gradul)... .....(numele şi prenumele)....., la data producerii evenimentului care a cauzat decesul, a avut, potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare, o soldă lunară în cuantum brut de ................... lei, compusă din:
    a) solda de funcţie:
       (i) coeficient de ierarhizare: ................;
       (ii) valoarea de referinţă sectorială: ................;
       (iii) cuantumul brut al soldei de funcţie: .................... lei;
    b) solda de merit (după caz): 20%: .................... lei;
    c) indemnizaţia de comandă (după caz):
       (i) denumirea funcţiei de comandă: .......................;
       (ii) cota procentuală: ......... %;
       (iii) cuantumul brut al soldei de comandă: .................... lei;
    d) solda de grad:
       (i) coeficient de ierarhizare: ..................;
       (ii) valoarea de referinţă sectorială: ..................;
       (iii) cuantumul brut al soldei de grad: .................... lei;
    e) gradaţia:
       (i) gradaţia a ......... - a;
       (ii) cota procentuală: ...................%;
       (iii) cuantumul brut al gradaţiei: ................. lei;
    f) indemnizaţia de dispozitiv: 25%: ................. lei.
    Datele menţionate mai sus rezultă din următoarele documente:
    a) stat de plată al soldelor pentru luna .................., anul ........., înregistrat la nr. ......... din ............;
    b) ordin de zi pe unitate nr. ............ din .....................;
    c) ..................................................................... (alt/alte documente, după caz).
    S-a eliberat prezenta, în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor şi adeverinţelor de către autorităţile publice centrale şi locale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 223/2002, în vederea acordării drepturilor conferite de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2007, cu modificările şi completările ulterioare.

                       Comandantul/Şeful unităţii militare,
                      .................
                         (gradul)

                       ...................................
                              (numele şi prenumele)


    ANEXA 3
(Anexa nr. 3 la normele metodologice)


                                     REGULI
                    privind efectuarea plăţii unor drepturi
       prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru
            recunoaşterea meritelor personalului armatei participant
            la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia
            şi urmaşilor celui decedat, aprobată cu modificări prin
       Legea nr. 111/2007, cu modificările şi completările ulterioare

    ART. 1
    Drepturile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2007, cu modificările şi completările ulterioare (ordonanţa de urgenţă), sunt puse în plată, după caz, de următorii ordonatori de credite din Ministerul Apărării Naţionale:
    a) Casa de pensii sectorială a Ministerului Apărării Naţionale;
    b) centrele militare zonale/judeţene;
    c) unităţile militare în care este încadrat personalul armatei.
    ART. 2
    Casa de pensii sectorială a Ministerului Apărării Naţionale acordă, la cerere şi sub rezerva îndeplinirii condiţiilor prevăzute de ordonanţa de urgenţă şi de normele metodologice, următoarele categorii de drepturi:
    a) drepturile prevăzute la art. 8^2 alin. (1^1) din ordonanţa de urgenţă, în situaţia în care personalul armatei invalid, încadrat în gradul I de invaliditate, a încetat raporturile de serviciu/de muncă cu Ministerul Apărării Naţionale;
    b) drepturile prevăzute la art. 8^8 lit. b) din ordonanţa de urgenţă, în situaţia în care personalul armatei a încetat raporturile de serviciu/de muncă cu Ministerul Apărării Naţionale, precum şi în situaţia în care personalul prevăzut la art. 2 lit. c) şi h) din ordonanţa de urgenţă este menţinut în activitate;
    c) drepturile urmaşilor personalului armatei decedat prevăzut la art. 8^5 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţă;
    d) drepturile părinţilor personalului armatei decedat prevăzute la art. 8^5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă.
    ART. 3
    (1) Centrele militare zonale/judeţene acordă, la cerere şi sub rezerva îndeplinirii condiţiilor prevăzute de ordonanţa de urgenţă şi de normele metodologice, următoarele categorii de drepturi:
    a) drepturile prevăzute la art. 8^1 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă veteranilor care au fost transferaţi la alte instituţii publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
    b) drepturile prevăzute la art. 6 şi art. 8^1 alin. (2) lit. a) din ordonanţa de urgenţă pentru persoanele care nu se află în raporturi de serviciu/de muncă cu Ministerul Apărării Naţionale.
    (2) Pentru persoanele prevăzute la art. 7^1 alin. (3) şi (4) din normele metodologice, decontarea cheltuielilor de transport dus/întors la/de la domiciliu se face de către centrul militar zonal/judeţean pe raza căruia acestea domiciliază, în baza următoarelor documente:
    a) adeverinţă care să ateste participarea la activitate, eliberată de structura organizatoare a activităţii festive sau comemorative;
    b) legitimaţii de călătorie pe mijloacele de transport feroviare şi/sau rutiere şi/sau navale;
    c) bon fiscal emis de staţia de alimentare, în perioada de efectuare a deplasării, în cazul deplasării cu autovehicule, situaţie în care decontarea se face pentru 7,5 litri carburant la 100 km parcurşi, indiferent de tipul de combustibil utilizat în funcţionarea autovehiculului.
    ART. 4
    Unităţile militare în care este încadrat personalul armatei acordă, la cerere şi sub rezerva îndeplinirii condiţiilor prevăzute de ordonanţa de urgenţă şi de normele metodologice, drepturile prevăzute la art. 6 alin. (1) şi art. 8^1 alin. (2) lit. a) din ordonanţa de urgenţă.

                                     -------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016