Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Pentru aplicarea prevederilor <>art. 15 din Hotãrârea Guvernului nr. 585/1990 privind înfiinţarea Institutului Medico-Militar,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu modificãrile ulterioare,
ministrul apãrãrii naţionale emite prezentul ordin.
ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Institutului Medico-Militar, prezentat în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul apãrãrii naţionale,
Mihai Stãnişoarã
Bucureşti, 30 septembrie 2009.
Nr. M.102.
ANEXĂ
REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare al Institutului Medico-Militar
CAP. I
Probleme generale
ART. 1
Prezentul regulament are drept scop stabilirea cadrului normativ de aplicare a prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 585/1990 privind înfiinţarea Institutului Medico-Militar, a prevederilor legale în vigoare privind învãţãmântul superior în România, reglementãrilor specifice instituţiilor de învãţãmânt superior, în concordanţã cu prevederile comunitãţii europene privind sistemul universitar medical.
ART. 2
În Institutul Medico-Militar, înfiinţat în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 585/1990 , ca instituţie militarã de învãţãmânt superior şi subordonatã Ministerului Apãrãrii Naţionale, activitatea de învãţãmânt este prioritarã şi se încadreazã în strategiile şi concepţiile de formare, perfecţionare şi specializare a resurselor umane, elaborate la nivelul Ministerului Apãrãrii Naţionale, în raport cu misiunile şi interesele armatei.
ART. 3
(1) Personalul din Institutul Medico-Militar include comunitatea universitarã, personalul din comandament şi personalul auxiliar.
(2) Comunitatea universitarã reprezintã totalitatea persoanelor care desfãşoarã activitate didacticã, de cercetare ştiinţificã, precum şi cei care studiazã în instituţie.
ART. 4
Personalul Institutului Medico-Militar, indiferent de funcţie şi de natura activitãţii de specialitate pe care o desfãşoarã curent, are obligaţia de a participa efectiv şi calificat sau, în raport cu specificul postului, de a sprijini activitãţile care vizeazã:
a) crearea, menţinerea şi perfecţionarea cadrului organizatoric şi funcţional adecvat cerinţelor nivelului de excelenţã în predare-învãţare, cercetare ştiinţificã şi educaţie, în vederea realizãrii integrale a finalitãţilor formative ale procesului de învãţãmânt;
b) afirmarea deplinã a principiilor academice;
c) cultivarea valorilor naţionale, asumarea şi promovarea aspiraţiilor democratice ale societãţii româneşti, a tradiţiilor de luptã ale Armatei României, precum şi ale învãţãmântului militar;
d) asigurarea primatului competenţei, deschiderii spre integrare în comunitatea ştiinţificã internã şi internaţionalã;
e) prevenirea ingerinţelor de naturã ideologicã, a exclusivismului şi intoleranţei, a oricãror forme de discriminare;
f) respectarea normelor legale privind activitatea în cadrul instituţiilor militare şi al instituţiilor militare de învãţãmânt superior;
g) susţinerea eficientã a învãţãmântului universitar şi de pregãtire militarã, prin calitatea logisticii generale şi didactice;
h) desfãşurarea unei prestaţii ştiinţifice, didactice, pedagogice, metodice şi docimologice de înaltã calitate profesionalã şi deontologicã.
CAP. II
Atribuţiile şi organizarea Institutului Medico-Militar
SECŢIUNEA 1
Atribuţii ale comandamentului
ART. 5
Comandamentul este o componentã de bazã a Institutului Medico-Militar prin care comandantul exercitã actul de comandã în domeniile: activitate de învãţãmânt, ordine interioarã şi comportament militar, resurse umane, informaţii militare, logisticã generalã, culturã, educaţie şi sport, pregãtire de comandament şi pregãtire pentru luptã.
ART. 6
Comandamentul unitãţii, prin birourile şi compartimentele pe care le are în componenţã, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã îndeplinirea obiectivelor ce revin Institutului Medico-Militar pe linie de învãţãmânt;
b) asigurã evidenţa întregului personal al instituţiei;
c) propune, planificã şi ţine evidenţa perfecţionãrii, pregãtirii profesionale a personalului;
d) organizeazã şi coordoneazã activitatea de pregãtire, de punere în aplicare a planurilor de intervenţie şi a planului de alarmã;
e) elaboreazã concepţia şi planurile privind asigurarea capacitãţii de luptã şi intervenţie la dezastre şi coordoneazã punerea acestora în aplicare;
f) planificã şi executã controale interne pe linia ordinii şi disciplinei militare, a modului de executare a serviciului de permanenţã;
g) organizeazã şi asigurã funcţionalitatea sistemului de comunicaţii şi informatic al institutului;
h) organizeazã activitãţile de aprovizionare cu materiale de resortul logisticii generale;
i) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea activitãţilor de întreţinere şi ambientare a spaţiilor de cazare şi depozitare;
j) organizeazã, coordoneazã activitãţile de pregãtire, de asigurare cu materiale de profil şi controleazã modul de respectare a normelor de prevenire şi stingere a incendiilor, de tehnica securitãţii muncii şi circulaţie rutierã;
k) elaboreazã concepţiile şi exercitã managementul pregãtirii de comandament şi a pregãtirii pentru luptã a personalului militar şi a personalului civil;
l) exercitã managementul activitãţilor cultural-educative, sportive, de asistenţã psihomoralã şi religioasã.
SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţii ale structurilor didactice, de logisticã şi sprijin didactic
ART. 7
Directorul adjunct pentru învãţãmânt exercitã nemijlocit conducerea la nivel structural, funcţional şi operaţional a procesului de învãţãmânt, cercetare ştiinţificã şi a activitãţilor de logisticã şi sprijin didactic implicate în conducerea şi susţinerea materialã de specialitate a învãţãmântului şi activitãţii de cercetare ştiinţificã.
ART. 8
(1) Funcţiile şi structurile subordonate directorului adjunct pentru învãţãmânt sunt:
a) şeful cursurilor;
b) biroul învãţãmânt şi pregãtire de luptã;
c) catedra de pregãtire şi perfecţionare medico-militarã;
d) catedra de pregãtire medico-militarã Târgu Mureş;
e) secţia instruire şi perfecţionare medico-militarã Focşani;
f) compartimentul documentare;
g) biblioteca;
h) compartimentul informaticã.
(2) Structurile subordonate directorului adjunct pentru învãţãmânt îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) proiectarea, planificarea şi programarea, organizarea, coordonarea, controlul, evaluarea şi perfecţionarea procesului de învãţãmânt;
b) planificarea, organizarea, coordonarea şi controlul activitãţii de cercetare ştiinţificã;
c) planificarea, organizarea şi desfãşurarea pregãtirii ştiinţifice, de specialitate şi metodice a personalului didactic;
d) planificarea, organizarea, coordonarea şi controlul logisticii didactice a procesului de învãţãmânt şi administrarea resurselor alocate acestuia.
SECŢIUNEA a 3-a
Atribuţiile structurilor subordonate nemijlocit comandantului
ART. 9
(1) Funcţiile şi structurile subordonate nemijlocit comandantului sunt:
a) biroul personal;
b) contabilul-şef;
c) medicul-şef;
d) compartimentul documente clasificate;
e) compartimentul achiziţii publice;
f) personalul didactic şi personalul didactic auxiliar;
g) şeful logisticii.
(2) Structurile subordonate nemijlocit comandantului îndeplinesc atribuţii, potrivit specificului fiecãreia, în domeniile:
a) realizarea cadrului organizatoric pentru executarea actului de conducere;
b) asigurarea funcţionalitãţii şi operativitãţii sistemului de conducere;
c) evidenţa, controlul de specialitate şi arhivarea documentelor;
d) relaţiile publice ale instituţiei;
e) consilierea juridicã;
f) activitatea economico-financiarã;
g) asigurarea medicalã;
h) comanda subunitãţilor de studenţi militari.
(3) Prin delegare de competenţã, prevãzutã în fişa postului, coordonarea şi controlul activitãţii unor elemente de structurã subordonate nemijlocit comandantului pot fi exercitate de directorul adjunct pentru învãţãmânt.
SECŢIUNEA a 4-a
Relaţiile funcţionale
ART. 10
(1) Comandantul stabileşte atribuţiile funcţionale ale compartimentelor subordonate nemijlocit, iar directorul adjunct pentru învãţãmânt rãspunde de executarea lor. Potrivit delegãrilor de competenţã aprobate de comandantul Institutului Medico-Militar, directorul adjunct pentru învãţãmânt, şefii de birouri/compartimente planificã, organizeazã, coordoneazã şi controleazã activitatea compartimentelor din subordine.
(2) Şefii de birouri/compartimente asigurã concretizarea atribuţiilor în fişele individuale ale posturilor.
ART. 11
Atribuţiile funcţionale ale structurilor şi fişele individuale ale posturilor se elaboreazã de şeful nemijlocit al acestora şi se aprobã de comandantul Institutului Medico-Militar.
ART. 12
Relaţiile dintre compartimentele Institutului Medico-Militar se asigurã, potrivit organigramei, de cãtre şefii acestora.
SECŢIUNEA a 5-a
Drepturile şi obligaţiile personalului
ART. 13
Personalul din Institutul Medico-Militar are drepturile şi obligaţiile ce decurg din legislaţia în vigoare, regulamentele militare, regulamentele şi metodologiile adoptate pe plan intern, precum şi din contractul individual de muncã, fişa postului sau angajamentul încheiat cu Ministerul Apãrãrii Naţionale.
CAP. III
Activitatea de învãţãmânt
SECŢIUNEA 1
Proiectarea învãţãmântului
ART. 14
Curriculumul educaţional se elaboreazã pe baza concepţiei de formare a ofiţerilor, elaboratã de eşaloanele superioare, şi se aprobã de cãtre Consiliul de conducere al Institutului Medico-Militar.
ART. 15
(1) Activitãţile de proiectare a învãţãmântului se coordoneazã de cãtre comandant şi se conduc nemijlocit de cãtre directorul adjunct pentru învãţãmânt.
(2) În calitate de structurã specializatã în proiectarea şi gestionarea procesului de învãţãmânt, Biroul învãţãmânt şi pregãtire de luptã asigurã:
a) elaborarea studiului de fundamentare a curriculumului educaţional;
b) elaborarea proiectului planului de învãţãmânt;
c) stabilirea obiectivelor pedagogice pentru fiecare disciplinã de învãţãmânt/modul de instruire;
d) instruirea metodicã a personalului didactic privind obiectivarea conţinuturilor pregãtirii medico-militare în documentele de conducere a învãţãmântului;
e) conceperea şi aplicarea instrumentelor de evaluare şi a modalitãţilor de reglare a procesului de învãţãmânt.
ART. 16
Planul de învãţãmânt adoptat de cãtre consiliul de conducere se înainteazã spre avizare şi aprobare structurilor abilitate prin legile şi actele normative în vigoare.
ART. 17
Programa analiticã se elaboreazã de titularul de disciplinã, pe baza planului de învãţãmânt şi a obiectivelor pedagogice, se analizeazã în cadrul comisiei didactice de specialitate şi în plenul catedrei, se avizeazã de directorul adjunct pentru învãţãmânt şi se aprobã de comandantul Institutului Medico-Militar.
ART. 18
Catedra, prin şeful acesteia, poartã responsabilitatea gestionãrii ariei curriculare specifice, asigurãrii corectitudinii şi relevanţei conţinuturilor instruirii, materialului didactic necesar susţinerii optime a disciplinelor de studiu, precum şi a activitãţii didactice, pedagogice, metodice şi docimologice prestate de cadrele didactice şi personalul didactic auxiliar.
ART. 19
Proiectarea instruirii prin cursuri, seminare sau şedinţe practice se materializeazã în proiecte didactice, discutate în comisia didacticã şi aprobate de şeful nemijlocit al cadrului didactic respectiv.
SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea învãţãmântului
ART. 20
(1) Procesul de învãţãmânt este condus de cãtre comandantul Institutului Medico-Militar, ajutat de cãtre directorul adjunct pentru învãţãmânt.
(2) La nivelul Institutului Medico-Militar se constituie şi funcţioneazã consiliul de conducere, organ de decizie colectivã, potrivit actelor normative în vigoare.
ART. 21
Catedrele au atribuţii funcţionale proprii, concretizate prin rol, organizare, cerinţe funcţionale, competenţe şi responsabilitãţi stabilite de cãtre directorul adjunct pentru învãţãmânt şi aprobate de cãtre comandantul Institutului Medico-Militar.
ART. 22
(1) Organizarea în formaţii de studiu a studenţilor, ofiţerilor studenţi şi a cursanţilor se realizeazã astfel încât componenţa pe ani de învãţãmânt şi serii de predare sã fie cât mai echilibratã.
(2) Pe timpul procesului instructiv-educativ, subunitãţile de studenţi, ofiţeri studenţi şi ofiţeri cursanţi se vor constitui în formaţiuni în funcţie de activitãţile didactice desfãşurate sau de categoria de instrucţie.
(3) Activitãţile didactice de predare se desfãşoarã, de regulã, cu o formaţiune de studiu de tip an de învãţãmânt.
SECŢIUNEA a 3-a
Planificarea şi desfãşurarea învãţãmântului
ART. 23
(1) Activitatea de învãţãmânt se desfãşoarã pe baza planificãrii elaborate de Biroul învãţãmânt şi pregãtire de luptã, în colaborare cu catedrele, avizatã de directorul adjunct pentru învãţãmânt şi aprobatã de comandant.
(2) Planificarea include repartiţia temelor şi şedinţelor pe luni şi programarea orarã.
ART. 24
Repartiţia temelor şi şedinţelor pe luni se planificã cu cel puţin 15 zile înaintea începerii anului universitar.
ART. 25
(1) Programarea orarã se realizeazã lunar, pânã la data de 20 a lunii în curs pentru luna urmãtoare, de cãtre şefii de catedrã, sub coordonarea Biroului învãţãmânt.
(2) Modificarea programãrii orare este de competenţa comandantului sau a directorului adjunct pentru învãţãmânt.
ART. 26
(1) Formele de desfãşurare a activitãţii didactice în cadrul modulului de pregãtire medico-militarã sunt: cursuri, seminare, lucrãri practice, exerciţii şi aplicaţii tactice.
(2) Acestea sunt prevãzute sub formã de procentaj în planul de învãţãmânt şi concretizate în programa analiticã.
ART. 27
Responsabilitatea pentru organizarea şi desfãşurarea fiecãrei şedinţe de pregãtire revine şefilor de catedrã, titularului de curs şi cadrului didactic stabilit prin programarea orarã.
ART. 28
(1) Prezenţa cadrului didactic şi a studenţilor la activitãţile didactice este obligatorie.
(2) Înlocuirea cadrului didactic sau învoirea studenţilor se face de cãtre comandantul Institutului Medico-Militar sau de înlocuitorul legal al acestuia, în situaţii temeinic justificate.
ART. 29
(1) Aprecierea nivelului de pregãtire a studenţilor se realizeazã sistematic prin evaluãri curente, periodice şi finale. Evaluãrile periodice şi finale se menţioneazã în programa analiticã.
(2) Încheierea activitãţii la o disciplinã se realizeazã prin examen final, verificare finalã sau colocviu. Modul de susţinere a examenelor, verificãrilor sau colocviilor se stabileşte pentru fiecare disciplinã în parte, prin planul de învãţãmânt şi programa analiticã, iar modul de desfãşurare se stabileşte la propunerea catedrei, de cãtre directorul adjunct pentru învãţãmânt.
(3) Examenele se susţin în faţa cadrului didactic care a condus cursul, seminariile/lucrãrile practice ori, în cazuri deosebite, în faţa unui alt cadru didactic desemnat de şeful de catedrã.
(4) Înlocuirea examinatorului se aprobã, numai la cererea justificatã a acestuia, de cãtre directorul adjunct pentru învãţãmânt.
(5) Examinarea se realizeazã pe baza subiectelor, biletelor sau testelor întocmite de examinatori şi aprobatã de şeful de catedrã.
(6) Elementele cuantificate prin notã - nivelul cunoştinţelor din întreaga materie, capacitatea de analizã şi sintezã, creativitatea, frecvenţa şi participarea activã la procesul didactic -, precum şi modul de desfãşurare a verificãrii se stabilesc prin programa analiticã, fiind comunicate studenţilor la începutul activitãţii de la disciplina respectivã.
(7) Evaluarea rãspunsurilor la examene, teste şi probe de verificare se face cu note de la 1 la 10, exprimate în numere întregi, nota minimã de promovare fiind nota 5,00.
(8) Calificativul/Nota semestrialã sau anualã la pregãtirea militarã generalã se stabileşte prin calculul mediei dintre nota obţinutã la verificarea finalã/semestrialã/anualã şi media notelor obţinute la verificãrile susţinute în cadrul fiecãrui modul de pregãtire.
(9) Rezultatele obţinute se comunicã imediat dupã încheierea examinãrilor orale şi în maximum 48 ore, în cazul examinãrilor scrise. Notele obţinute se înscriu în catalog în ziua comunicãrii. Cataloagele se depun la Biroul învãţãmânt cel mai târziu în ziua urmãtoare desfãşurãrii examenului final sau comunicãrii rezultatelor acestora.
ART. 30
Anul de studiu se considerã promovat atunci când studentul a obţinut cel puţin nota 5,00 la fiecare disciplinã din cadrul modulului de pregãtire medico-militarã şi cel puţin nota 7,00 la comportare ostãşeascã.
ART. 31
Studenţii şi ofiţerii studenţi nu pot trece în anul urmãtor de studii dacã nu au promovat toate examenele la disciplinele din anul precedent.
ART. 32
(1) Anual, dupã încheierea situaţiei la învãţãmânt, studenţilor şi ofiţerilor studenţi li se întocmesc aprecieri de serviciu de cãtre comandantul de companie. Hotãrârea asupra calificativului este luatã de comandantul Institutului Medico-Militar. Calificativele acordate corespund urmãtoarelor rezultate:
a) excepţional - pentru studenţii şi ofiţerii-studenţi care au obţinut media de absolvire peste nota 9,50, au îndeplinit nivelul "excelent" la obiectivele didactice şi au avut un comportament remarcabil;
b) foarte bun - pentru studenţii şi ofiţerii studenţi care au obţinut media de absolvire între 8,50-9,49, au îndeplinit nivelul "foarte bun" la obiectivele didactice şi au avut un comportament foarte bun;
c) bun - pentru studenţii şi ofiţerii studenţi care au obţinut media de absolvire între 7,50-8,49, au îndeplinit nivelul "bun" la obiectivele didactice şi au avut un comportament bun;
d) corespunzãtor - pentru studenţii şi ofiţerii studenţi care au obţinut media de absolvire între 6,00-7,49, au îndeplinit nivelul "suficient" la obiectivele didactice şi au avut un comportament satisfãcãtor;
e) mediocru - pentru studenţii şi ofiţerii studenţi care au obţinut media de absolvire între 5,00-5,99, au îndeplinit nivelul "insuficient" la obiectivele didactice şi au avut un comportament satisfãcãtor;
f) necorespunzãtor - pentru studenţii şi ofiţerii studenţi care au obţinut media de absolvire sub 5,00, s-au clasat sub media de absolvire, au îndeplinit nivelul "insuficient" la obiectivele didactice şi au avut un comportament nesatisfãcãtor.
(2) În cazul obţinerii notei 7,00 la comportare ostãşeascã, studentul şi ofiţerul student pot fi apreciaţi cu cel mult calificativul "corespunzãtor".
ART. 33
(1) Studenţii apreciaţi cu calificativul anual "mediocru" sunt puşi în discuţia Consiliului de conducere al Institutului Medico-Militar, care poate propune comandantului Institutului Medico-Militar continuarea studiilor sau exmatricularea studenţilor în cauzã, dupã caz.
(2) Studenţii care obţin calificativul "necorespunzãtor" sunt exmatriculaţi din Institutul Medico-Militar, cu suportarea cheltuielilor de întreţinere pe timpul şcolarizãrii/instruirii, în baza ordinului comandantului.
(3) Ofiţerii-studenţi care obţin calificativul "necorespunzãtor" pot fi trecuţi în rezervã în conformitate cu prevederile <>art. 85 alin. 1 lit. i) şi alin. 2 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
SECŢIUNEA a 4-a
Controlul/evaluarea învãţãmântului
ART. 34
(1) Evaluarea procesului de învãţãmânt, în ansamblu sau pe catedre, este de competenţa consiliului de conducere, a comandantului Institutului Medico-Militar sau a comisiilor desemnate de cãtre eşaloanele superioare.
(2) Aprecierile privind calitatea şi conţinutul învãţãmântului trebuie sã fie temeinic fundamentate.
ART. 35
Controlul/Evaluarea se executã pe baza planului unic de control, elaborat anual de cãtre Biroul învãţãmânt şi pregãtire de luptã.
ART. 36
La fiecare catedrã şi la fiecare an de învãţãmânt se planificã şi se executã cel puţin un control de specialitate pe an de cãtre o comisie numitã de comandant.
ART. 37
(1) Comandantul Institutului Medico-Militar, directorul adjunct pentru învãţãmânt, şeful Biroului învãţãmânt şi pregãtire de luptã participã anual la cel puţin o activitate de învãţãmânt desfãşuratã de fiecare instructor, instructor-şef sau instructor superior şi, prin sondaj, la unele activitãţi desfãşurate de cadrele didactice medicale din afara institutului care predau în cadrul modulului de pregãtire medico-militarã.
(2) Şefii de catedrã participã anual la cel puţin douã activitãţi didactice desfãşurate de instructori şi cel puţin o datã la activitãţile conduse de celelalte cadre didactice din subordine.
CAP. IV
Paza, protecţia şi siguranţa
ART. 38
Responsabilitatea nemijlocitã pentru organizarea serviciului de permanenţã revine şefului cursurilor.
ART. 39
Serviciul de permanenţã se organizeazã şi se asigurã astfel:
a) ofiţer de serviciu pe institut, din rândul cadrelor militare în activitate;
b) ajutorul ofiţerului de serviciu pe institut, din rândul ofiţerilor studenţi din anii de studiu V-VI;
c) gradat de serviciu pe subunitate;
d) planton de serviciu, din rândul studenţilor din anii de studiu I-IV.
ART. 40
Organizarea şi executarea pregãtirii şi controlului modului de desfãşurare a serviciului de permanenţã pe institut revin urmãtoarelor persoane:
a) şeful cursurilor - pentru ofiţerul de serviciu şi ajutorul ofiţerului de serviciu pe institut;
b) ofiţerul de serviciu - pentru ajutorul sãu şi pentru celelalte servicii, în zilele de sâmbãtã, duminicã şi sãrbãtori legale.
ART. 41
Paza şi apãrarea cazãrmii în care este dislocat Institutul Medico-Militar se asigurã de cãtre Corpul de control şi inspecţie.
ART. 42
Intervenţia la obiective se executã în situaţii speciale, la ordin, conform Planului de întãrire a pazei şi apãrãrii cazãrmii existent la ofiţerul de serviciu pe institut.
ART. 43
(1) Accesul personalului în institut se face pe la punctul de control de acces în cazarmã, pe baza:
a) legitimaţiei militare - pentru personalul Institutului Medico-Militar;
b) permisului de intrare temporar - pentru personalul detaşat pe o perioadã mai mare de 30 zile;
c) biletului de intrare - pentru persoanele venite temporar în unitate în interes de serviciu;
d) carnetului de student, biletului de voie sau ordinului de serviciu, pentru studenţi.
(2) Preluarea vizitatorilor şi însoţirea lor în incinta cazãrmii, la sosire şi plecare, sunt obligatorii şi intrã în sarcina fiecãrui şef de compartiment.
(3) Accesul autoturismelor personale în cazarmã se face pe baza precizãrilor şefului Corpului de control şi inspecţie.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: