Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 992 din 24 iunie 2021 pentru modificarea art. 9 din Regulamentul privind organizarea şi atestarea corpului de experţi pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în categoriile de importanţă A, B, C şi D, NTLH - 051, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 2.358/2010
EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 679 din 9 iulie 2021
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 189.463/DMRISB din 25.05.2021 al Direcţiei managementul riscului la inundaţii şi siguranţa barajelor,
luând în considerare prevederile art. 6 pct. IV subpct. 74 din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
în temeiul prevederilor art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite prezentul ordin.
ART. I
Articolul 9 din Regulamentul privind organizarea şi atestarea corpului de experţi pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în categoriile de importanţă A, B, C şi D, NTLH - 051, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 2.358/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 19 din 10 ianuarie 2011, se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 9
(1) În urma verificării dosarelor de activitate şi calificare profesională, comisia de atestare decide:
a) convocarea pentru susţinerea interviului în vederea obţinerii atestatului de expert EHEM;
b) solicitarea de completări la dosar;
c) respingerea dosarului.
(2) Deciziile comisiei de atestare se consemnează într-un proces-verbal al şedinţei, întocmit de secretariatul comisiei de atestare.
(3) În cazul în care comisia de atestare solicită completări sau clarificări, candidatului i se vor comunica termenul de depunere şi documentele solicitate. Nedepunerea, în termen, a documentelor solicitate conduce automat la respingerea dosarului.
(4) În cazul în care comisia de atestare decide respingerea dosarului de activitate şi calificare profesională, candidatului i se vor comunica motivele care au condus la această decizie, în termen de 15 zile de la data şedinţei de analiză. Dosarele respinse se restituie candidatului, pe bază de semnătură.
(5) Decizia de respingere a dosarului de activitate şi calificare profesională poate fi contestată în scris şi depusă la autoritatea publică centrală din domeniul apelor, în termen de 5 zile de la comunicare.
(6) Contestaţiile vor fi analizate şi soluţionate în termen de 30 de zile de la data depunerii de către o comisie de analiză şi soluţionare a contestaţiilor, denumită în continuare comisie de contestaţii.
(7) Comisia de contestaţii este formată din trei membri: doi reprezentanţi ai unor asociaţii profesionale reprezentative pentru domeniul construcţiilor hidrotehnice şi un reprezentant al învăţământului superior tehnic de specialitate, care nu fac parte din comisia de atestare a experţilor, propuşi de către direcţia tehnică de specialitate cu atribuţii în domeniul siguranţei construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor şi cu aprobarea conducerii acesteia. Secretariatul comisiei de contestaţii este asigurat de direcţia tehnică de specialitate cu atribuţii în domeniul construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor.
(8) Deciziile comisiei de contestaţii se iau cu majoritatea simplă a membrilor prezenţi.
(9) Deciziile comisiei de contestaţii vor fi comunicate contestatarilor în termen de 10 zile de la data soluţionării acestora şi sunt definitive şi obligatorii pentru aceştia.
(10) În cazul unor situaţii speciale bine fundamentate şedinţele de analiză a dosarelor profesionale ale comisiei de atestare, şedinţele pentru prelungirea atestatelor, precum şi interviul în vederea obţinerii atestatului de expert pentru evaluarea siguranţei EHEM se pot desfăşura şi în sistem online, prin intermediul unor aplicaţii de comunicare specifice.
(11) Programarea şedinţelor de analiză a dosarelor profesionale, şedinţelor pentru prelungirea atestatelor sau a interviului online, după caz, precum şi stabilirea ordinii de zi, a planului de interviu şi a bibliografiei se vor face de secretariatul tehnic al comisiei de atestare cu cel puţin 10 zile înainte de data desfăşurării acestora/acestuia, cu aprobarea preşedintelui/ vicepreşedintelui comisiei.
(12) Ordinea de zi a şedinţei, planul de interviu şi bibliografia, în format digital, sunt transmise membrilor comisiei de atestare de către secretariatul tehnic al comisiei de atestare, cu cel puţin 3 zile înainte de data şedinţei/interviului desfăşurat(e) online.
(13) În ziua şedinţei de analiză sau a interviului desfăşurat(e) online membrii comisiei de atestare, secretariatul tehnic, precum şi candidaţii participă la şedinţa de avizare utilizând aplicaţia web stabilită în prealabil de secretariatul comisiei de atestare, în baza invitaţiilor primite prin e-mail.
(14) În cazul şedinţelor online, după analiza dosarelor profesionale, membrii comisiei transmit calificative «admis» sau «respins» prin intermediul aplicaţiei web utilizate pentru desfăşurarea şedinţei, iar acestea sunt consemnate de secretariatul tehnic în procesul-verbal de şedinţă. În cazul unor calificative «respins» ale membrilor comisiei, aceştia transmit online motivele care au stat la baza acestor decizii pentru a fi consemnate în procesul-verbal de şedinţă.
(15) În cazul interviului desfăşurat online membrii comisiei transmit calificativele «admis» sau «respins» prin intermediul aplicaţiei web utilizate pentru desfăşurarea şedinţei, iar acestea sunt consemnate de secretariatul tehnic în procesul-verbal de şedinţă. În cazul calificativelor «respins» ale membrilor comisiei, aceştia transmit online motivele care au stat la baza acestor decizii pentru a fi consemnate în procesul-verbal de şedinţă.
(16) În cazul în care comisia de atestare decide respingerea candidatului în urma interviului, acesta poate face contestaţie în scris şi o va depune la autoritatea publică centrală din domeniul apelor, în termen de 5 zile de la comunicare.
(17) Contestaţiile depuse vor fi analizate şi soluţionate, în termen de 30 de zile, de comisia de contestaţii prevăzută la alin. (6) şi (7), iar deciziile comisiei se vor lua şi vor fi comunicate candidatului potrivit alin. (8) şi (9).
(18) Modul în care se vor organiza şi desfăşura şedinţele de atestare în sistem online se va stabili de către secretariatul comisiei de atestare, cu aprobarea preşedintelui/ vicepreşedintelui comisiei.
(19) Suportul tehnic pentru desfăşurarea şedinţelor de avizare în sistem online este asigurat de compartimentul IT din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor."
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
Tánczos Barna
Bucureşti, 24 iunie 2021.
Nr. 992.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: