Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 99 din 12 februarie 2008  privind aprobarea Regulilor de validare a cazurilor spitalizate in regim de spitalizare continua si a Metodologiei de evaluare a cazurilor invalidate pentru care se solicita revalidarea    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 99 din 12 februarie 2008 privind aprobarea Regulilor de validare a cazurilor spitalizate in regim de spitalizare continua si a Metodologiei de evaluare a cazurilor invalidate pentru care se solicita revalidarea

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 133 din 20 februarie 2008

Având în vedere:
- Referatul de aprobare al Serviciului medical al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 53 din 22 ianuarie 2008;
- <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- art. 66 alin. (1) lit. a) şi b) din Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2007, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.842/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.551/2004 şi <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 456/2004 pentru aprobarea Strategiei privind dezvoltarea finanţãrii pe caz în spitalele din România în perioada 2005-2008:
- <>Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.782/2006 şi <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 576/2006 privind înregistrarea şi raportarea statisticã a pacienţilor care primesc servicii medicale în regim de spitalizare continuã şi spitalizare de zi, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 281 alin. (2) din titlul VIII al Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 17 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 pentru aprobarea Statutului Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtorul ordin.

ART. 1
În vederea finanţãrii cazurilor spitalizate în regim de spitalizare continuã în anul 2008, se aprobã Regulile de validare a cazurilor spitalizate în regim de spitalizare continuã şi Metodologia de evaluare a cazurilor invalidate pentru care se solicitã revalidarea, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) Spitalele vor raporta în format electronic setul minim de date la nivel de pacient în spitalizarea continuã (SMDPC), aferent pacienţilor externaţi, conform prevederilor <>Ordinului ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.782/2006 şi <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 576/2006 privind înregistrarea şi raportarea statisticã a pacienţilor care primesc servicii medicale în regim de spitalizare continuã şi spitalizare de zi, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pânã la data de 5 a lunii urmãtoare celei pentru care se face raportarea.
(2) Trimestrial, în perioada 15-19 a lunii urmãtoare trimestrului încheiat, spitalele vor transmite în format electronic cazurile invalidate pentru care se solicitã revalidarea, precum şi cazurile neraportate din lunile anterioare. Cazurile invalidate, pentru care se solicitã revalidarea, precum şi cele neraportate pânã la sfârşitul anului pot fi raportate în perioada 15-19 martie a anului urmãtor.
(3) Lunar, pânã la data de 15, spitalele vor primi de la Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar (denumitã în continuare SNSPMS), în format electronic şi tipãrit, rapoartele de validare a activitãţii aferente lunii precedente, în conformitate cu formularul 1.1 prevãzut în anexa 3-a şi formularele prevãzute în anexele 3-c şi 3-e la <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 26/2007 pentru aprobarea utilizãrii formularelor unice pe ţarã, fãrã regim special, necesare raportãrii activitãţii furnizorilor de servicii medicale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Trimestrial, pânã la data de 23 a lunii urmãtoare trimestrului încheiat, spitalele vor primi de la SNSPMS, în format electronic şi tipãrit (fax), rapoartele de validare a activitãţii de la începutul anului pânã la sfârşitul trimestrului respectiv, în conformitate cu formularul 1.2 prevãzut în anexa 3-a şi cu formularele prevãzute în anexele 3-c şi 3-e la <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 26/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Lunar, respectiv trimestrial, SNSPMS va transmite spitalelor rapoarte cu detalierea cauzelor de invalidare pentru fiecare caz, conform regulilor prevãzute în anexa nr. 1.
(6) Pentru decontarea activitãţii lunare, spitalele vor utiliza, dupã caz, formularele 2.1 şi 2.2 prevãzute în anexa 3-b, formularele 1.1-1.3 prevãzute în anexa 3-d şi formularele 1.1 şi 1.2 prevãzute în anexa 3-f la <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 26/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(7) Pentru decontarea activitãţii trimestriale, spitalele vor utiliza, dupã caz, formularul prevãzut în anexa 3-b bis, formularul 1.3 prevãzut în anexa 3-d, formularul prevãzut în anexa 3-d bis şi formularul prevãzut în anexa 3-g la <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 26/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(8) Regulile de validare prevãzute în anexa nr. 1 se aplicã pentru cazurile care se externeazã în anul 2008.
ART. 3
Pentru cazurile care fac obiectul internãrii prin spitalizare de zi şi care solicitã servicii hoteliere în condiţiile art. 66 alin. (2) din Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2007, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.842/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se va întocmi şi raporta doar fişa de spitalizare de zi, conform prevederilor <>Ordinului ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.782/2006 şi <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 576/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 4
Direcţiile de specialitate ale Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, casele de asigurãri de sãnãtate, spitalele, precum şi Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 6
Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, se abrogã <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 37/2007 privind aprobarea Regulilor de validare a cazurilor spitalizate în regim de spitalizare continuã şi a Metodologiei de evaluare a cazurilor invalidate pentru care se solicitã revalidarea, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 97 din 8 februarie 2007, cu completãrile ulterioare.

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Vasile Ciurchea

Bucureşti, 12 februarie 2008.
Nr. 99.

ANEXA 1

REGULI DE VALIDARE
a cazurilor spitalizate în regim de spitalizare continuã

Sunt invalidate urmãtoarele cazuri:
A01 Cazuri ale cãror date încalcã specificaţiile tehnice ale setului minim de date la nivel de pacient
Motiv: Aceste cazuri nu pot fi colectate în baza de date naţionalã din cauza existenţei unor erori (de exemplu, lipsa unor date obligatorii sau neconcordanţa cu nomenclatoarele în vigoare). Sub incidenţa acestei reguli intrã şi foile care nu respectã criteriul de numãr unic de foaie pe spital şi an (care anterior erau invalidate prin regula A05 "Cazuri cu numãr de FOCG invalid"), deoarece numãrul unic de foaie pe spital şi an face parte din specificaţiile setului minim de date la nivel de pacient (<>Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.782/2006 şi <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 576/2006 privind înregistrarea şi raportarea statisticã a pacienţilor care primesc servicii medicale în regim de spitalizare continuã şi spitalizare de zi, cu modificãrile şi completãrile ulterioare).
A02 Cazuri raportate pe secţii în care nu se întocmeşte foaia de observaţie clinicã generalã, denumitã în continuare FOCG (de exemplu, cazurile care sunt raportate pe secţiile ATI, secţii paraclinice, structuri de urgenţã etc.)
Motiv: Conform reglementarilor în vigoare, FOCG se întocmeşte doar pentru pacienţii spitalizaţi în secţii clinice: medicale sau chirurgicale (cu excepţia secţiilor ATI).
A03 Cazuri cu data intervenţiei chirurgicale principale în afara intervalului de spitalizare
Motiv: Cel puţin una dintre urmãtoarele date este eronatã: data internãrii, data externãrii, data intervenţiei chirurgicale principale.
A04 Cazuri decedate, pentru care nu existã concordanţã între tipul externãrii şi starea la externare
Motiv: Pentru cazurile decedate, informaţia privind decesul este cuprinsã atât în rubrica "Tip externare", cât şi în rubrica "Stare la externare". În situaţia în care cele doua informaţii nu concordã, este vorba de o eroare în cel puţin una dintre rubrici.
A05 Cazuri cu vârsta negativã
Motiv: Cel puţin una dintre urmãtoarele date este eronatã: data naşterii, data internãrii.
A06 Cazuri cu durata de spitalizare negativã
Motiv: Cel puţin una dintre urmãtoarele date este eronatã: data internãrii, data externãrii.
A07 Cazuri concomitente
Motiv: Aceste cazuri reprezintã episoade de spitalizare pentru acelaşi pacient, care se suprapun în timp.
A08 Cazuri neclasificabile
Motiv: Aceste cazuri au erori pe datele care influenţeazã clasificarea lor.
A09 Cazuri pentru care nu s-au înregistrat complet datele privind tipul de asigurare CNAS a pacientului
Explicaţii: Sunt invalidate cazurile în care statutul de asigurat al pacientului - asigurat CNAS, asigurat CNAS şi voluntarã - impune completarea tipului de asigurare. De asemenea, sunt invalidate cazurile în care nu a fost completatã informaţia privind casa de asigurãri de sãnãtate, deşi tipul de asigurare - "Obligatorie CAS", "Facultativã CAS" o impune.
Motiv: Informaţia privind tipul asigurãrii de sãnãtate a pacientului este inclusã în setul minim de date la nivel de pacient, a cãrui raportare este obligatorie.
A10 Cazuri pentru care nu s-au înregistrat datele privind categoria de asigurat a pacientului
Explicaţii: Sunt invalidate cazurile pentru care categoria de asigurat a pacientului nu a fost completatã, deşi tipul de asigurare "Obligatorie CAS" o impune.
Motiv: Informaţia privind categoria de asigurat a pacientului este inclusã în setul minim de date la nivel de pacient, a cãrui raportare este obligatorie.
A11 Cazurile internate la cerere
Motiv: Conform legislaţiei în vigoare, serviciile spitaliceşti efectuate la cerere nu sunt suportate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
A12 Cazurile care nu îndeplinesc condiţiile finanţãrii din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate din punct de vedere al asigurãrii de sãnãtate şi al criteriului de internare
Motiv: Conform legislaţiei în vigoare, serviciile spitaliceşti furnizate pacienţilor neasiguraţi şi celor cu asigurare facultativã CAS sunt suportate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de Sãnãtate numai în cazul urgenţelor medico-chirurgicale şi al bolilor cu potenţial endemo-epidemic.
A13 Cazuri pentru care nu s-a înregistrat criteriul de internare a pacientului
Explicaţii: Se aplicã tuturor asiguraţilor CNAS (cu sau fãrã asigurare voluntarã).
Motiv: Conform reglementãrilor în vigoare, informaţia privind criteriul de internare a pacientului este inclusã în setul minim de date la nivel de pacient, a cãrui raportare este obligatorie.
A14 Cazuri de transplant
Motiv: Conform legislaţiei în vigoare, transplanturile sunt finanţate integral de cãtre Ministerul Sãnãtãţii Publice. De asemenea, nu sunt finanţate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate procedurile de prelevare de organe de la donatori decedaţi.
A15 Cazuri pentru care nu s-au înregistrat corespunzãtor informaţiile cu privire la intervenţia chirurgicalã principalã
Excepţii: Cazurile fãrã intervenţie chirurgicalã principalã
Motiv: Conform reglementãrilor în vigoare, informaţiile privind intervenţia chirurgicalã principalã - data intervenţiei chirurgicale principale şi codul de parafã al medicului operator - sunt incluse în setul minim de date la nivel de pacient, a cãrui raportare este obligatorie.
A16 Cazuri pentru care nu s-au înregistrat complet datele despre cetãţenia pacientului
Explicaţii: Se aplicã exclusiv cazurilor cu cetãţenie strãinã sau dublã (românã şi strãinã), pentru care nu s-a înregistrat şi ţara.
Motiv: Informaţia privind cetãţenia pacientului este inclusã în setul minim de date la nivel de pacient, a cãrui raportare este obligatorie.
B01 Cazuri cu vârsta peste 124 de ani
Motiv: În cele mai multe situaţii de acest fel este vorba de o eroare în cel puţin una dintre urmãtoarele rubrici: data naşterii, data internãrii.
B02 Cazuri cu durata de spitalizare peste 365 de zile
Motiv: În cele mai multe situaţii de acest fel este vorba de o eroare în cel puţin una dintre urmãtoarele rubrici: data internãrii, data externãrii.
B03 Pacienţii pentru care nu a fost înregistrat/a fost înregistrat greşit codul numeric personal (CNP)
Excepţii: Fac excepţie de la aceastã regulã cazurile de nou-nãscuţi (vârsta 0-28 de zile) şi cazurile de cetãţeni strãini.
Motiv: Conform prevederilor legale, furnizorii de servicii medicale trebuie sã înregistreze codul numeric personal al asiguraţilor.
B04 Transferuri intraspitaliceşti şi reinternãri în aceeaşi zi sau la un interval de o zi în acelaşi tip de îngrijiri
Motiv: Aceste cazuri sunt considerate ca un episod de spitalizare unic.
Excepţii: Fac excepţie cazurile care sunt transferate/ reinternate în acelaşi spital, dar între/în secţii cu tip de îngrijiri diferit (din secţii cu îngrijiri de tip acut în secţii cu îngrijiri de tip cronic/de recuperare sau invers).
Explicaţii: Specificarea secţiilor unde se întocmesc FOCG pentru îngrijiri de tip cronic, reglementatã de <>Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.782/2006 şi <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 576/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
B05 Cazuri pentru care niciuna dintre intervenţiile chirurgicale efectuate nu este în concordanţã cu diagnosticul principal
Motiv: În cele mai multe situaţii de acest fel, cel puţin una dintre urmãtoarele informaţii este eronatã: diagnosticul principal, procedurile efectuate.
B06 Cazuri cu diagnostic principal inacceptabil
Motiv: Diagnosticul principal contravine regulilor de codificare.
Algoritm: Se invalideazã cazurile clasificate în DRG 961Z (Diagnostice principale inacceptabile).
B07 Cazuri cu diagnostic neonatal neconcordant cu vârsta/greutatea
Motiv: Diagnosticul principal contravine regulilor de codificare.
Algoritm: Se invalideazã cazurile clasificate în DRG 963Z (Diagnostice neonatale neconcordante cu vârsta/greutatea).
B08 Cazuri internate şi externate în aceeaşi zi
Motiv: În cele mai multe situaţii de acest fel este vorba de o eroare de înregistrare a datei de internare şi/sau de externare ori de un caz cu posibilitate de rezolvare în spitalizare de zi
Excepţii: De la aceastã regulã fac excepţie cazurile decedate şi cazurile care sunt clasificate în grupurile de diagnostice specifice spitalizãrii de zi.


ANEXA 2

METODOLOGIE
de evaluare a cazurilor invalidate pentru
care se solicitã revalidarea

Evaluarea cazurilor invalidate de cãtre SNSPMS, pentru care se solicitã revalidarea, precum şi a cazurilor pentru care casele de asigurãri de sãnãtate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, denumite în continuare case de asigurãri de sãnãtate, au constatat nereguli privind corectitudinea datelor înregistrate se realizeazã în cadrul unei comisii de analizã. Comisia de analizã este formatã din reprezentanţi ai casei de asigurãri de sãnãtate şi reprezentanţi ai spitalului, cu excepţia medicului curant al cazului respectiv. Membrii Comisiei de analizã vor fi desemnaţi în scris de cãtre cele douã instituţii.
Spitalul este obligat sã punã în aplicare deciziile Comisiei de analizã.
1. Descrierea generalã a procesului
Înregistrãrile electronice transmise de spitale cãtre SNSPMS sunt supuse procesului de validare în conformitate cu regulile de validare prevãzute în prezentul ordin. Înregistrãrile sunt returnate spitalelor, împreunã cu rezultatul validãrii (validat sau invalidat).
Pentru cazurile invalidate se specificã şi motivul invalidãrii. Pentru cazurile invalidate spitalele vor revedea datele care au determinat invalidarea şi vor putea revalida cazurile respective prin retransmiterea lor cãtre SNSPMS, dupã ce le corecteazã şi/sau cer aviz de revalidare din partea Comisiei de analizã.
Avizul de revalidare se poate obţine numai dupã evaluarea cazurilor respective de cãtre Comisia de analizã.
Retransmiterea cazurilor pentru revalidare se face doar cu ocazia regularizãrilor trimestriale.
Trimestrial, SNSPMS va informa casele de asigurãri de sãnãtate cu privire la cazurile revalidate, prin aviz de revalidare, precizând, pentru fiecare caz, urmãtoarele: numãrul FOCG, data internãrii, data externãrii, secţia. Pe baza acestor informãri, casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia de a verifica dacã datele puse la dispoziţie de SNSPMS coincid cu informaţiile din deciziile de validare ale Comisiei de analizã. În cazul constatãrii unor neconcordanţe între cele douã documente, casele de asigurãri de sãnãtate vor anunţa spitalul pentru ca acesta din urmã sã modifice înregistrãrile respective în conformitate cu deciziile Comisiei de analizã.
Nerespectarea reglementãrilor privind datele clinice la nivel de pacient (neconcordanţa dintre datele colectate electronic şi datele din FOCG, neconcordanţa dintre datele înscrise în FOCG şi serviciile efectuate în realitate, codificãri care nu respectã reglementãrile în vigoare şi orice alte situaţii de acest fel), constatate în urma controalelor efectuate la spital de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate, pot fi contestate de spital şi se soluţioneazã prin intermediul Comisiei de analizã, convocatã la iniţiativa spitalului.
2. Aspecte tehnice
2.1. Clasificarea regulilor de validare
Regulile de validare sunt clasificate în douã grupe, în funcţie de posibilitatea supunerii datelor respective spre evaluare de cãtre Comisia de analizã:
- grupa A - reguli pentru care datele respective nu pot fi supuse evaluãrii;
- grupa B - reguli pentru care datele respective pot fi supuse evaluãrii.
De exemplu:
● un caz cu vârsta negativã va fi invalidat pe regula A05, dar datele care au determinat invalidarea (data naşterii şi data internãrii) nu pot fi supuse evaluãrii de cãtre Comisia de analizã, ci ele trebuie verificate şi corectate de spital;
● un caz pentru care nu a fost înregistrat CNP va fi invalidat pe regula B03, dar cauza invalidãrii (lipsa CNP) poate fi supusã evaluãrii de cãtre Comisia de analizã şi, în situaţia în care spitalul prezintã o justificare pertinentã pentru lipsa acestuia, Comisia de analizã poate aviza cazul pe regula respectivã.
Observaţie: Avizul de revalidare se referã la caz şi nu la regulile de validare, ceea ce înseamnã cã avizul de revalidare nu se poate da decât atunci când cazul este avizat pe toate regulile de tip B. Concret, dacã un caz este invalidat pe mai multe reguli de tip B, iar pe cel puţin una dintre aceste reguli cazul nu primeşte un aviz favorabil, cazul nu va fi avizat pentru revalidare şi, implicit, el nu va mai fi retransmis cãtre SNSPMS.
2.2. Proceduri
Spitalul poate acţiona dupã cum urmeazã:
a) Pentru cazurile invalidate la SNSPMS
Intervenţia spitalului asupra datelor cazurilor invalidate trebuie sã ţinã cont de urmãtoarele reguli:
- datele care vor fi corectate sunt cele care au încãlcat regulile din grupa A;
- datele pentru care se poate cere avizul casei de asigurãri de sãnãtate în vederea revalidãrii sunt cele care au încãlcat regulile din grupa B. Cererea avizului de revalidare presupune ca datele respective sã nu fie modificate.
Deoarece un caz invalidat poate avea date incorecte care trebuie corectate şi/sau date corecte pentru care se va cere avizul de revalidare, înseamnã cã existã trei situaţii:
1. Cazul invalidat are exclusiv date incorecte.
În aceastã situaţie se corecteazã datele respective şi se retransmite cazul cu corecturile efectuate la SNSPMS.
2. Cazul invalidat are exclusiv date corecte.
În aceastã situaţie nu se fac niciun fel de modificãri şi se cere avizul de revalidare.
Dacã avizul este nefavorabil, cazul nu se va mai retransmite la SNSPMS.
Dacã avizul este favorabil, cazul se va retransmite ca "Cerere de validare" la SNSPMS.
3. Cazul invalidat are atât date incorecte, cât şi date corecte.
În aceastã situaţie se corecteazã datele incorecte şi se cere avizul de revalidare pentru datele corecte (fãrã a se face niciun fel de modificãri pe acestea).
Dacã avizul este nefavorabil, cazul nu se va mai retransmite la SNSPMS.
Dacã avizul este favorabil, cazul se va retransmite ca "Cerere de validare" la SNSPMS.
Observaţii:
- Retransmiterea unui caz cu modificãri efectuate nu asigurã validarea lui decât dacã modificãrile au corectat eroarea. De exemplu, dacã se modificã un cod de diagnostic eronat cu alt cod diagnostic tot eronat, cazul va fi din nou invalidat.
- Retransmiterea unui caz cu date corectate nu asigurã validarea lui decât pe regulile corespunzãtoare acelor date. De exemplu, dacã pentru un caz invalidat pe regulile A03 şi A05 se corecteazã eroarea referitoare la data intervenţiei chirurgicale principale, dar nu şi eroarea referitoare la vârstã (sau invers), cazul va fi din nou invalidat.
- "Cererea de validare" are efect doar pe regulile din grupa B. Dacã invalidarea cazului s-a produs şi pe alte reguli, retransmiterea ca "Cerere de validare" fãrã corectarea celorlalte cauze de invalidare se va solda tot cu invalidarea cazului.
b) Pentru cazurile invalidate la solicitarea casei de asigurãri de sãnãtate
În situaţia în care în urma evaluãrii cazurilor respective de cãtre casa de asigurãri de sãnãtate/Comisia de analizã se decide modificarea/anularea acestora, spitalul le va retransmite la SNSPMS astfel: cazurile care trebuie anulate se vor transmite ca "Anulat", iar cazurile care trebuie modificate se vor retransmite ca "Anulat şi retransmis".
Spitalele trebuie sã transmitã înregistrãrile electronice modificate ale acestor cazuri la SNSPMS cu ocazia urmãtoarei regularizãri trimestriale pentru anul în curs. Pentru cazurile aferente anului precedent, spitalele trebuie sã transmitã înregistrãrile electronice modificate ale acestor cazuri la SNSPMS, la termenele prevãzute în prezentul ordin.
SNSPMS va genera cãtre spital şi casa de asigurãri de sãnãtate un raport cu clasificarea grupelor de diagnostic a acestor cazuri.
3. Obţinerea avizului de revalidare prin Comisia de analizã a cazurilor invalidate la SNSPMS
Primul pas în obţinerea avizului de revalidare îl constituie sesizarea de cãtre spital a medicului-şef din cadrul caselor de asigurãri de sãnãtate, pe baza modelului prezentat mai jos:

Spitalul .....................

Cãtre: medicul-şef al Casei de Asigurãri de Sãnãtate ............

Lista cazurilor invalidate pentru care se solicitã revalidarea
prin Comisia de analizã, conform Ordinului preşedintelui
Casei Naţionale de Sãnãtate nr. 99/2008

Nr. crt. .........................................................
Cod spital .......................................................
Secţia ...........................................................
Nr. FOCG .........................................................
Data externãrii pacientului ......................................
Reguli pentru care se solicitã validarea*) .......................
Motivul pentru care se solicitã validarea ........................
-------------
*) Se va nota în câte un rând separat fiecare regulã pentru care se solicitã revalidarea.


Data ............
Director general,
...................
Semnãtura şi ştampila

Medicul-şef din cadrul casei de asigurãri de sãnãtate are obligaţia de a organiza o întâlnire a Comisiei de analizã în termen de maximum 10 zile de la primirea înştiinţãrii de la spital. Modalitatea practicã de evaluare a cazurilor externate este decisã de Comisia de analizã şi va consta, dupã caz, în:
- evaluarea dosarelor medicale originale, prin vizitarea spitalelor vizate;
- evaluarea cazurilor pe baza dosarelor trimise de spitale (copie de pe dosarul medical al pacienţilor invalidaţi).
Informaţiile urmãrite în evaluare de cãtre Comisia de analizã includ:
- motivul internãrii;
- diagnosticele principale şi secundare, acordându-se atenţie relaţiei dintre acestea atât din punctul de vedere medical, cât şi din punctul de vedere al cronologiei acestora;
- secţia/secţiile în care a fost îngrijit şi din care a fost externat pacientul;
- motivul externãrii;
- intervenţiile chirurgicale - tipul acestora, eventualele complicaţii;
- alte informaţii pe care Comisia de analizã le considerã utile.
Analiza fiecãrui caz se încheie cu un raport scris al Comisiei de analizã, în care sunt menţionate argumentele care au condus la avizarea sau neavizarea cazului, raport semnat de toţi membrii comisiei care au participat la evaluarea cazului respectiv. Raportul va fi elaborat în douã exemplare, pentru spital şi, respectiv, pentru casa de asigurãri de sãnãtate, şi va conţine în mod explicit decizia de avizare sau neavizare pentru revalidare a fiecãrui caz.
---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016