Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 988 din 11 august 2008 privind publicarea acceptarii amendamentelor la Codul international pentru siguranta navelor de mare viteza (Codul HSC 1994), adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.221(82) a Comitetului Securitatii Maritime din 8 decembrie 2006
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 614 din 20 august 2008
În temeiul prevederilor <>art. 12 lit. b) şi d) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe cãile navigabile interioare, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 2 pct. 18 şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificãrile ulterioare,
ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin:
ART. 1
Se publicã amendamentele la Codul internaţional pentru siguranţa navelor de mare vitezã (Codul HSC 1994), adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã prin Rezoluţia MSC.221(82) a Comitetului Securitãţii Maritime din 8 decembrie 2006, astfel cum a fost rectificatã conform Raportului Comitetului Securitãţii Maritime privind cea de-a 82-a sesiune a sa - MSC 82/24/Add.1/Corr.2 din 21 noiembrie 2007, amendamente intrate în vigoare pentru România la data de 1 iulie 2008, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Autoritatea Navalã Românã va lua mãsurile necesare pentru punerea în aplicare a prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor,
Septimiu Buzaşu,
secretar de stat
Bucureşti, 11 august 2008.
Nr. 988.
ANEXĂ
REZOLUŢIA MSC.221(82)
(adoptatã la 8 decembrie 2006)
Adoptarea amendamentelor la Codul internaţional
pentru siguranţa navelor de mare vitezã (Codul HSC 1994)
Comitetul Securitãţii Maritime,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Comitetului,
notând Rezoluţia MSC. 36(63), prin care s-a adoptat Codul internaţional pentru siguranţa navelor de mare vitezã (denumit în continuare Codul HSC 1994), care a devenit obligatoriu conform cap. X din Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS)(denumitã în continuare Convenţia),
notând şi art. VIII (b) şi regula X/1.1 din Convenţie cu privire la procedura de amendare a Codului HSC 1994,
luând în considerare, la cea de-a 82-a sesiune a sa, amendamentele la Codul HSC 1994, propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII (b)(i) la Convenţie,
1. adoptã, în conformitate cu art. VIII (b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul HSC 1994, al cãror text este prevãzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII (b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, cã amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2008, cu excepţia cazului în care, înainte de aceastã datã, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale cãror flote comerciale reprezintã în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invitã guvernele contractante la Convenţie sã noteze cã, în conformitate cu art. VIII (b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 iulie 2008, dupã acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2;
4. solicitã secretarului general, în conformitate cu art. VIII (b)(v) din Convenţie, sã transmitã tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexã;
5. solicitã în plus secretarului general sã transmitã copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXĂ
-----
la Rezoluţia MSC.221(82)
------------------------
AMENDAMENTE
la Codul internaţional pentru siguranţa
navelor de mare vitezã (Codul HSC 1994)
CAPITOLUL 1
Generalitãţi şi cerinţe generale
1. Paragraful 1.2 existent se renumeroteazã ca paragraful 1.2.1 şi se adaugã urmãtorul nou paragraf 1.2.2 dupã cum urmeazã:
"1.2.2. Se va interzice instalarea materialelor noi care conţin azbest în construcţia structurii, maşinilor, instalaţiilor electrice şi echipamentului unei nave cãreia i se aplicã prezentul cod, cu excepţia:
.1 vanelor utilizate la compresoarele rotative volumetrice şi pompele de vid rotative cu palete;
.2 îmbinãrilor şi garniturilor etanşe la apã utilizate pentru circulaţia lichidelor atunci când, la temperaturã ridicatã (ce depãşeşte 350° C) sau presiune (ce depãşeşte de 7 x 10^6 Pa), existã risc de incendiu, coroziune sau toxicitate; şi
.3 dispozitivelor flexibile de izolaţie termicã utilizate la temperaturi de peste 1.000° C."
CAPITOLUL 8
Mijloace şi dispozitive de salvare
2. Dupã paragraful 8.9.7.1.2 existent se introduce noul paragraf 8.9.7.2:
"8.9.7.2. În afarã de faptul cã trebuie sã fie supuse întreţinerii la intervalele prevãzute mai sus, dispozitivele de evacuare la apã (MES) vor fi desfãşurate, suplimentar sau în paralel, de la navã prin rulare, la intervalele care sunt convenite de cãtre Administraţie, cu condiţia ca fiecare sistem sã fie desfãşurat cel puţin o datã la 6 ani."
3. Titlul paragrafului 8.9.1 "Pregãtirea pentru funcţionare" se înlocuieşte cu titlul "Generalitãţi", care va deveni paragraful 8.9.1.1, şi se vor introduce noile paragrafe 8.9.1.2 şi 8.9.1.3, cu notele de subsol aferente:
"8.9.1.2 Înaintea acordãrii aprobãrii pentru mijloace sau dispozitive de salvare originale, Administraţia se va asigura cã aceste mijloace sau dispozitive:
.1 asigurã un nivel de siguranţã echivalent aceluia cerut de prevederile prezentului capitol şi cã au fost încercate şi evaluate în conformitate cu recomandãrile Organizaţiei*); sau
----------
*) Se face referire la Codul de reguli practice pentru evaluarea, încercarea şi acceptarea prototipurilor de mijloace şi dispozitive de salvare originale, adoptat de Organizaţie prin Rezoluţia A.520(13).
.2 au fost supuse cu succes, dupã cum considerã Administraţia, la evaluare şi încercãrile care sunt echivalente în mod esenţial cu evaluarea şi încercãrile prevãzute în aceste recomandãri.
8.9.1.3. O Administraţie care permite prelungirea intervalelor de timp de întreţinere a plutelor de salvare în conformitate cu prevederile de la 8.9.1.2 va notifica Organizaţiei în conformitate cu regula I/5(b) din Convenţie."
4. Dupã paragraful 8.9.9 existent se introduce urmãtorul nou paragraf 8.9.10, cu titlul "Întreţinerea periodicã a instalaţiilor de lansare la apã":
"8.9.10. Întreţinerea periodicã a instalaţiilor de lansare la apã
Instalaţiile de lansare la apã:
.1 vor fi supuse unei întreţineri la intervalele recomandate conform instrucţiunilor de întreţinere la bord, aşa cum se prevede la regula III/36 din Convenţie;
.2 vor fi supuse unei examinãri amãnunţite la inspecţiile anuale, aşa cum se prevede la paragraful 1.5.1.3; şi
.3 la încheierea examinãrii conform alin. .2 de mai sus, vor fi supuse unei încercãri dinamice a frânelor vinciului la viteza maximã de coborâre. Sarcina care se va aplica va fi masa ambarcaţiunii de salvare sau a bãrcii de urgenţã fãrã persoane la bord; totuşi, la intervale care nu depãşesc 5 ani, aceastã încercare va fi efectuatã cu o sarcinã de încercare egalã cu 1,1 ori greutatea ambarcaţiunii de salvare sau a bãrcii de urgenţã şi încãrcãturã completã de persoane şi echipament."
5. Urmãtorul nou paragraf 8.9.11, cu titlul "Mijloace sau dispozitive originale de salvare", se introduce dupã paragraful 8.9.10 existent:
"8.9.11. Mijloace sau dispozitive de salvare originale
O Administraţie care aprobã plute de salvare gonflabile noi şi originale conform 8.9.1.2 poate permite intervale de timp de întreţinere prelungite în urmãtoarele condiţii:
.1 dacã sunt supuse întreţinerii la intervale de timp prelungite, dispozitivele noi şi originale ale plutelor de salvare vor fi menţinute, în timpul acestor intervale, conform standardului prevãzut în procedurile lor de încercare;
.2 sistemul plutei de salvare va fi verificat la bord de cãtre o persoanã cu calificarea conform prevederilor de la 8.7; şi
.3 întreţinerea la intervale care nu depãşesc 5 ani se va efectua în conformitate cu recomandãrile Organizaţiei."
6. Urmãtorul nou paragraf 8.9.12, cu nota de subsol aferentã, se introduce dupã paragraful 8.9.11 existent:
"8.9.12. O Administraţie care permite prelungirea intervalelor de timp de întreţinere a plutelor de salvare în conformitate cu prevederile de la 8.9.11 va notifica Organizaţiei în conformitate cu regula I/5(b) din Convenţie*)."
----------
*) Se face referire la Codul de reguli practice pentru evaluarea, încercarea şi acceptarea prototipurilor de mijloace şi dispozitive de salvare originale, adoptat de Organizaţie prin Rezoluţia A.520(13).
CAPITOLUL 13
Echipament de navigaţie
7. Se renumeroteazã paragraful 13.14.2 existent, care devine paragraful 13.14.3, şi se introduce noul paragraf 13.14.2:
"13.14.2. Toate navele, inclusiv navele existente, vor fi prevãzute cu ECDIS cel mai târziu pânã la 1 iulie 2010."
CAPITOLUL 14
Radiocomunicaţii
8. Textul existent al capitolului se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"Navele vor fi prevãzute cu echipamentele de radiocomunicaţie prevãzute la cap. 14 din Codul HSC 2000 [Rezoluţia MSC.97(73)], aşa cum a fost amendat pânã la Rezoluţia MSC. 222(82) inclusiv, care sunt montate şi exploatate în conformitate cu prevederile acelui capitol."
ANEXA 1
Model de certificat de siguranţã pentru nava de mare vitezã
9. În Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã pentru nava de mare vitezã, la secţiunea 5 se introduce urmãtorul nou punct 14 dupã punctul 13 existent, iar punctul 14 existent se renumeroteazã ca punctul 15:
"14. Sistemul de identificare şi de urmãrire a drumului"
ANEXA 7
Stabilitatea navelor multicorp
10. Referirile la "2.9" din paragraful 1.4.1 şi la "2.4" din paragraful 2.5 se înlocuiesc cu referirile la "2.10" şi, respectiv, "2.6".
----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: