Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 968 din 19 noiembrie 2009  pentru modificarea si completarea   Ordinului presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 438/2008 privind aprobarea conditiilor si documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializa in vederea intrarii in relatii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializa in regim ambulatoriu cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 968 din 19 noiembrie 2009 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 438/2008 privind aprobarea conditiilor si documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializa in vederea intrarii in relatii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializa in regim ambulatoriu cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 840 din 7 decembrie 2009


┌──────────────────────────────────────────────────────┬───────────┬───────────┐
│Serviciul │Volumul │ Valoarea │
│ │contractat │contractatã│
│ │ estimat │ estimatã │
│ │ │ - lei - │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
│Nr. bolnavi pentru hemodializã convenţionalã │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
│Nr. şedinţe de hemodializã convenţionalã │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
│Nr. bolnavi pentru hemodiafiltrare intermitentã │ │ │
│on-line │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
│Nr. şedinţe de hemodiafiltrare intermitentã on-line │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
│Nr. bolnavi pentru dializã peritonealã continuã │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
│Nr. bolnavi pentru dializã peritonealã automatã │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────┴───────────┴───────────┘



Valoarea totalã a contractului pentru perioada ....... este de ........ lei, calculatã la tarifele prevãzute la clauza 6.1.1, clauza 6.1.2, clauza 6.1.3 şi clauza 6.1.4, respectiv 472 lei/şedinţa de hemodializã convenţionalã, 536 lei/şedinţa de hemodiafiltrare intermitentã on-line, 50.800 lei pentru dializa peritonealã continuã tarif/pacient/an şi 63.500 lei pentru dializa peritonealã automatã tarif/pacient/an.

II. Modificãri ale volumului estimat
A. Furnizorul trebuie sã aibã o capacitate suficientã pentru furnizarea volumului estimat de servicii pentru pacienţii asiguraţi în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.
B. Volumul efectiv al serviciilor furnizate conform prezentului contract depinde de numãrul de servicii solicitate Furnizorului pentru pacienţii asiguraţi în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, sub condiţia plafonului de plãţi, conform clauzei 6.4.
C. 1. În cazul în care pe durata executãrii contractului existã situaţia în care un bolnav constant a întrerupt tratamentul (transplant renal, deces sau alte cauze), Furnizorul va notifica CNAS despre aceastã situaţie în primele 10 zile de la întreruperea tratamentului.
2. În cazul în care pe durata executãrii contractului, Furnizorul primeşte noi adeziuni de la bolnavii beneficiari ai Programului naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã, pentru efectuarea dializei în centru, Furnizorul va notifica CNAS despre aceste solicitãri şi va preciza:
a) dacã este un bolnav nou introdus pe un post vacantat;
b) dacã este un bolnav nou, suplimentar numãrului de bolnavi contractat, dar cu încadrare în valoarea contractatã estimatã;
c) dacã este un bolnav nou, suplimentar numãrului de bolnavi contractat şi valoarea contractatã estimatã, şi va informa CNAS dacã poate sau nu sã onoreze aceastã cerere suplimentarã.
3. Dacã Furnizorul poate onora cererea suplimentarã pentru bolnavii prevãzuţi la lit. c) al pct. 2, pãrţile pot conveni sã majoreze serviciile furnizate în baza acestui contract prin încheierea unui act adiţional, cu încadrarea în limita numãrului de pacienţi cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã şi a fondurilor aprobate cu aceastã destinaţie prin buget, în anul în curs, dupã analiza efectuatã la nivelul CNAS. Actul adiţional se încheie cu luna urmãtoare celei în care se transmite notificarea prevãzutã la pct. 2.
4. Furnizorul nu va raporta bolnavii noi incluşi pânã la întocmirea actului adiţional prevãzut la pct. 2, iar CNAS nu va deconta serviciile prestate de Furnizor pentru pacienţii existenţi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã de la care a primit noi adeziuni.
D. Furnizorul acceptã riscul ca cererea de servicii sã fie mai micã decât volumul estimat, situaţie în care CNAS va deconta serviciile ce fac obiectul prezentului contract la nivelul realizat. CNAS va plãti Furnizorului tariful contractual, stabilit la clauzele 6.1.1, 6.1.2, 6.1.3 şi 6.1.4, pentru toate serviciile furnizate pânã la plafonul prevãzut în clauza 6.4 - partea a 2-a, dar nu îşi asumã nicio obligaţie de a garanta cã volumul serviciilor solicitate va atinge întotdeauna volumul estimat.

PARTEA a 2-a
Prevederi operaţionale

1. Definiţii
1.1. În scopul interpretãrii prezentului contract:
Caz de forţã majorã înseamnã orice eveniment independent de voinţa pãrţilor, excepţional şi imprevizibil, şi în afara puterii de control a pãrţii care îl invocã, al cãrui efect nu a putut fi evitat şi care afecteazã substanţial executarea obligaţiilor pãrţii conform prezentului contract. Cazurile de forţã majorã includ, fãrã a se limita la acestea, urmãtoarele: a) cutremure; b) explozii, incendii sau inundaţii (cu excepţia celor cauzate de Furnizor); c) contaminare nuclearã, chimicã sau biologicã (cu excepţia celor cauzate de Furnizor); d) bombe neexplodate sau alte muniţii ori descoperirea unor vestigii arheologice sau antice; e) rãzboi sau rãzboi civil (fie declarat sau nedeclarat) sau conflicte armate, invazii, blocade şi embargouri; f) revoltã civilã sau tulburare sau rebeliune; g) orice act terorist sau ameninţare credibilã privind un act terorist asupra Furnizorului sau a unitãţilor sale; sau h) greve sau alte acţiuni industriale la nivel naţional.
Data intrãrii în vigoare este data prevãzutã în clauza 3 la care contractul intrã în vigoare.
Data încetãrii are înţelesul prevãzut în clauza 2.
Data semnãrii este data la care contractul este semnat de ambele pãrţi.
Garanţia de bunã execuţie înseamnã o garanţie constituitã de cãtre Furnizor în favoarea CNAS pentru îndeplinirea serviciilor conform prezentului contract sub formã de: (i) depozit în numerar într-un cont în lei în favoarea CNAS, la o bancã comercialã românã sau o bancã comercialã internaţionalã având o sucursalã în România, acceptabilã pentru CNAS; (ii) scrisoare de garanţie bancarã necondiţionatã, irevocabilã, independentã şi plãtibilã la prima cerere, fãrã beneficiul de discuţiune şi diviziune, într-o formã rezonabil acceptabilã pentru CNAS, emisã de o bancã comercialã înregistratã în România sau o bancã comercialã internaţionalã având o sucursalã în România, acceptabilã pentru CNAS; sau (iii) orice modalitate care sã îmbine cele prezentate mai sus, valabilã pe durata contractului şi reînnoitã pentru orice modificare apãrutã în derularea acestuia şi pe o duratã de 30 de zile de la data încetãrii contractului, în cuantum de 5% din valoarea estimatã a serviciilor de dializã pentru perioada respectivã, în valoare de ..... lei.
Furnizorul înseamnã prestatorul de servicii definit potrivit prezentului contract.
Legile includ toate actele normative ale Parlamentului României, acte ale Guvernului României, precum şi toate reglementãrile şi hotãrârile de guvern mai jos amintite şi reglementãrile cu caracter juridic ale autoritãţilor publice, municipale şi ale altor autoritãţi competente care afecteazã în orice mod sau sunt aplicabile serviciilor, astfel cum acestea ar putea fi modificate, completate, înlocuite şi/sau republicate din când în când.
Materiale înseamnã toate materialele şi documentaţia furnizatã de cãtre Furnizor pentru îndeplinirea serviciilor.
Norme de dializã înseamnã regulamentul de funcţionare şi organizare al unitãţilor de dializã, cu anexele aferente, precum şi Ghidul de bunã practicã, astfel cum acestea sunt aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
Servicii înseamnã pachetul complet de servicii de dializã, incluse în pachetul de bazã, cuprins în Normele de dializã, care include servicii de hemodializã: hemodializã convenţionalã sau hemodiafiltrare intermitentã on-line şi pentru servicii de dializã peritonealã: continuã sau automatã, precum şi furnizarea medicamentelor şi materialelor sanitare specifice, ce urmeazã a fi efectuate de cãtre Furnizor în regim ambulatoriu pentru pacienţi asiguraţi în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, inclusiv transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi prin hemodializã convenţionalã sau hemodiafiltrare intermitentã online de la şi la domiciliul pacienţilor şi transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale continuã sau automatã la domiciliul pacienţilor. Serviciile de dializã cuprind:
a) serviciul de hemodializã convenţionalã şi hemodiafiltrarea intermitentã on-line: medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii de laborator, toate cheltuielile necesare realizãrii serviciului medical de hemodializã şi transportului nemedicalizat al bolnavilor de la domiciliul bolnavilor la unitatea sanitarã şi retur, excepţie fãcând copiii cu vârsta cuprinsã între 0-18 ani şi persoanele peste 18 ani cu nanism, care nu pot fi preluate în centrele de dializã de adulţi, în vederea efectuãrii dializei în unitãţile sanitare situate în alt judeţ decât cel de domiciliu al persoanei respective, pentru care transportul se suportã din fondul alocat asistenţei medicale de urgenţã şi transport sanitar, în condiţiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a Contractuluicadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2009, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.714/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) serviciul de dializã peritonealã, continuã şi automatã: medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii de laborator şi transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienţilor.
Tariful-contractual înseamnã tariful plãtibil de cãtre CNAS Furnizorului pentru serviciile furnizate, conform clauzei 6 din aceastã parte a 2-a.
Volumul estimat înseamnã volumul estimat al serviciilor ce urmeazã sã fie furnizate de cãtre Furnizor în condiţiile prezentului contract.
Zi lucrãtoare înseamnã o zi (dar nu sâmbãta sau duminica, în condiţiile în care prin acte normative nu se stabileşte altfel) în care bãncile sunt deschise în mod normal pentru activitatea bancarã în România.
1.2. Titlurile articolelor din prezentul contract au doar scopul de a înlesni citirea şi nu vor afecta interpretarea acestuia.
1.3. În cazul unor neconcordanţe în ce priveşte termenii prezentului contract, acestea vor fi soluţionate ţinându-se cont de urmãtoarea ordine:
a) prezentele clauze, incluse în aceastã parte a 2-a;
b) toate celelalte pãrţi în ordinea numerotãrii.

2. Durata contractului
2.1. Sub rezerva clauzei 3, obligaţiile Furnizorului în baza acestui contract se vor naşte la Data intrãrii în vigoare.
2.2. Durata prezentului contract este de la data intrãrii în vigoare şi pânã la .... şi poate fi prelungitã prin acte adiţionale, în limita creditelor aprobate prin buget pentru anul respectiv, în condiţiile respectãrii dispoziţiilor legale în vigoare.

3. Condiţii suspensive
3.1. Data intrãrii în vigoare a contractului este data la care CNAS confirmã primirea, într-o formã şi conţinut acceptabile, a tuturor documentelor şi dovezilor care atestã îndeplinirea de cãtre Furnizor a tuturor condiţiilor suspensive prevãzute în anexa A. Data intrãrii în vigoare nu poate fi mai târziu de 15 zile lucrãtoare de la data semnãrii, dacã pãrţile nu convin altfel.
3.2. Nedepunerea tuturor documentelor şi dovezilor care atestã îndeplinirea de cãtre Furnizor a tuturor condiţiilor suspensive prevãzute în anexa A, în termenul prevãzut la clauza 3.1, atrage rezilierea de drept a contractului.

4. Locaţia serviciilor
4.1. Furnizorului i se solicitã sã furnizeze servicii în Centrul ........., cu sediul în ............... .

5. Obligaţiile pãrţilor
5.1. Furnizorul:
a) va depune toatã diligenţele şi va acţiona pe toatã durata contractului în conformitate cu cele mai înalte principii şi standarde profesionale;
b) va respecta şi se va conforma tuturor legilor aplicabile;
c) va furniza serviciile în conformitate cu toate normele, incluzând, fãrã a se limita la Normele de dializã, standardele, legile şi reglementãrile privind evaluarea, certificarea sau licenţierea medicalã a furnizorilor de servicii medicale privind operarea centrelor de dializã sau furnizarea serviciilor şi va utiliza numai medicamente şi materiale sanitare, aparaturã şi echipament aferent, autorizate pentru a fi utilizate în România; pentru a se evita orice îndoialã, orice norme de evaluare, certificare sau licenţiere medicalã ulterioare datei prezentului contract vor fi aplicabile Furnizorului;
d) va furniza serviciile pacienţilor asiguraţi cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã, ce opteazã pentru efectuarea tratamentului în prezentul centru, fãrã niciun fel de discriminare, folosind metodele cele mai eficiente de tratament, în limita valorii de contract;
e) va furniza serviciile pacienţilor titulari ai cardului european de asigurãri de sãnãtate, ai certificatului provizoriu de înlocuire a acestuia, emise în aplicarea regulamentelor (CEE) nr. 1.408/71/CEE al Consiliului din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socialã în raport cu lucrãtorii salariaţi şi cu familiile acestora care se deplaseazã în cadrul Comunitãţii şi nr. 574/72/CEE al Consiliului din 21 martie 1972 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 privind aplicarea regimurilor de securitate socialã în raport cu salariaţii şi cu membrii familiilor acestora care se deplaseazã în interiorul Comunitãţii de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European, în perioada de valabilitate a cardului şi în aceleaşi condiţii ca pentru persoanele asigurate în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate din România, urmând a evidenţia şi raporta distinct caselor de asigurãri sociale de sãnãtate serviciile medicale acordate pentru aceastã categorie de persoane;
f) va solicita documente care sã ateste cã pacienţii sunt asiguraţi în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate;
g) va pregãti şi va depune la autoritãţile relevante rapoartele cerute de normele de dializã şi alte legi aplicabile;
h) va angaja personalul de specialitate în proporţie cu cerinţele minimale de personal prevãzute în normele de dializã şi va asigura instruirea tehnicã corespunzãtoare a acestora pentru utilizarea echipamentelor din dotare;
i) va respecta atât criteriile medicale de calitate prevãzute în normele de dializã, cât şi criteriile de calitate a serviciilor de dializã în conformitate cu <>art. 238 şi 239 din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
j) va crea, implementa, documenta şi menţine un sistem de control intern al calitãţii;
k) va oferi relaţii asiguraţilor despre serviciile acordate, precum şi despre modul în care vor fi furnizate acestea şi va acorda consilierea în scopul prevenirii îmbolnãvirilor şi al pãstrãrii sãnãtãţii;
l) va respecta confidenţialitatea prestaţiei medicale;
m) va respecta normele de raportare a bolilor, conform prevederilor legale în vigoare;
n) va stabili programul de activitate şi îl va afişa la loc vizibil, va stabili programul de activitate şi sarcinile de serviciu pentru personalul angajat;
o) va anunţa CNAS despre orice modificare a datelor privind Furnizorul, astfel cum au fost trimise cãtre CNAS;
p) va informa pacienţii cu privire la pachetul de servicii de bazã şi obligaţiile sale în relaţie contractualã cu CNAS, precum şi obligaţiile pacienţilor referitoare la actul medical;
q) are obligaţia de a permite personalului CNAS şi caselor de asigurãri de sãnãtate verificarea scripticã şi fapticã a modului de îndeplinire a obligaţiilor contractuale asumate de acesta în baza prezentului contract;
r) rãspunde de efectuarea şi calitatea transportului nemedical al pacienţilor pentru hemodializã (hemodializã convenţionalã sau hemodiafiltrare intermitentã on-line), cuprinşi în prezentul contract, cât şi de transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare pentru pacienţii cu dializã peritonealã (continuã sau automatã), cuprinşi în prezentul contract;
s) sã organizeze evidenţa indicatorilor de performanţã a tratamentului elaboraţi de comisia de specialitate a Ministerului Sãnãtãţii şi sã raporteze datele on-line la Registrul Renal Român în formatul cerut de acesta;
t) sã transmitã CNAS raportãri lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale privind indicatorii realizaţi, în primele 10 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea;
u) are obligaţia de a respecta prevederile <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi a legislaţiei subsecvente în acest domeniu.
5.2. Furnizorul nu are obligaţia de a furniza servicii de dializã în sistem de internare. Includerea de pacienţi noi în cadrul programului pentru tratament specific va fi realizatã conform prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de dializã publice şi private, aprobat prin <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.718/2004 , cu modificãrile ulterioare, cu avizul medicului coordonator al judeţului ..... şi al comisiei de specialitate a CNAS, mecanismul fiind reglementat prin act adiţional, care va face parte integrantã din prezentul contract.
5.3. CNAS, prin reprezentanţii sãi, respectiv casele de asigurãri de sãnãtate:
a) va monitoriza activitatea şi calitatea serviciilor efectuate de Furnizor, incluzând, dar fãrã a se limita la monitorizarea sistemului de control intern al calitãţii şi evidenţele Furnizorului;
b) va urmãri derularea Contractului şi modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate de Furnizor;
c) CNAS va deconta Furnizorului serviciile contractate şi prestate, pe baza facturii însoţite de desfãşurãtoarele privind activitatea realizatã, în urma verificãrii şi validãrii acestora de cãtre casa de asigurãri de sãnãtate;
d) va monitoriza numãrul serviciilor medicale furnizate de Furnizor; trimestrial se reevalueazã volumul serviciilor, ţinându-se cont de serviciile furnizate în trimestrul respectiv, proporţional cu perioada de contract rãmasã de executat;
e) va verifica scriptic şi faptic modul de îndeplinire a obligaţiilor contractuale asumate de Furnizor în baza prezentului contract.

6. Plata
6.1. Plata serviciilor
6.1.1. Pentru bolnavii care sunt supuşi tratamentului de hemodializã convenţionalã, CNAS deconteazã serviciile medicale prin tarif/şedinţã de hemodializã convenţionalã de 472 lei, în funcţie de numãrul de şedinţe de hemodializã efectuate (tariful hemodializei convenţionale) şi în limita valorii de contract.
6.1.2. Pentru bolnavii care sunt supuşi tratamentului de hemodiafiltrare intermitentã on-line, CNAS deconteazã serviciile medicale prin tarif/şedinţã de hemodiafiltrare intermitentã on-line de 536 lei, în funcţie de numãrul de şedinţe de hemodializã efectuate (tariful hemodiafiltrãrii intermitente on-line) şi în limita valorii de contract. Hemodiafiltrarea intermitentã on-line este indicatã urmãtoarelor categorii de bolnavi (maximum 7% din totalul bolnavilor hemodializaţi):
a) bolnavi la care ţintele de eficienţã a dializei (eKt/V >/= 1,4 sau fosfatemie < 5,5 mg/dl) nu pot fi atinse 3 luni consecutiv;
b) bolnavi tineri cu şanse mari de supravieţuire prin dializã, dar cu şanse mici de transplant renal;
c) bolnavi cu polineuropatie "uremicã" în ciuda tratamentului eficient prin hemodializã convenţionalã;
d) bolnavi cu comorbiditãţi cardiovasculare sau cu diabet zaharat.
6.1.3. Pentru bolnavii care sunt supuşi tratamentului de dializã peritonealã continuã, CNAS va deconta o sumã în funcţie de numãrul de bolnavi cu dializã peritonealã şi tariful/bolnav cu dializã peritonealã continuã de 50.800 lei (tariful dializei peritoneale continue), în limita valorii de contract.
6.1.4. Pentru bolnavii care sunt supuşi tratamentului de dializã peritonealã automatã, CNAS va deconta o sumã în funcţie de numãrul de bolnavi cu dializã peritonealã şi tariful/bolnav cu dializã peritonealã automatã de 63.500 lei (tariful dializei peritoneale automate), în limita valorii de contract. Dializa peritonealã automatã este indicatã urmãtoarelor categorii de bolnavi dializaţi peritoneal (maximum 7% din totalul bolnavilor dializaţi peritoneal):
a) bolnavi la care ţintele de eficienţã a dializei peritoneale continue ambulatorii (Kt/Vuree < 1,7; clearance creatininã 60 l/sãptãmânã sau ultrafiltrat < 1.000 ml/24 ore ori absent sau negativ dupã un schimb de 4 ore cu dextrozã 4,25%) nu pot fi atinse 3 luni consecutiv;
b) copii preşcolari la care hemodializa şi dializa peritonealã continuã ambulatorie sunt dificil de aplicat din punct de vedere tehnic şi cu multiple posibile accidente şi complicaţii;
c) bolnavi cu hernii sau eventraţii abdominale, care nu suportã presiunea intrbdominalã crescutã din DPCA;
d) bolnavi dializaţi care pot şi vor sã urmeze studiile şcolare şi universitare;
e) bolnavi dializaţi care pot şi vor sã presteze activitate profesionalã;
f) bolnavi cu dizabilitãţi care nu îşi pot efectua schimburile manuale de dializã peritonealã continuã ambulatorie şi la care familia sau asistenţa la domiciliu poate efectua conectarea şi deconectarea de la aparatul de dializã peritonealã automatã.
6.1.5. Furnizorul ia la cunoştinţã şi consimte cã fiecare tarif acoperã toate costurile suportate de Furnizor în legãturã cu prestarea serviciilor, incluzând, dar fãrã a se limita la echipament, personal, consumabile medicale, produse farmaceutice (inclusiv EPO atunci când este prescris medical), întreţinere, utilitãţi şi orice transport necesar pentru personalul medical şi/sau echipament de la/cãtre domiciliul pacienţilor dializaţi peritoneal (continuu sau automat), respectiv transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi (hemodializã convenţionalã sau hemodiafiltrare intermitentã on-line) de la/la domiciliul asiguratului, şi nicio altã platã suplimentarã nu va fi fãcutã de cãtre CNAS.
6.1.6. CNAS va plãti tariful contractual pentru serviciile furnizate bolnavilor asiguraţi în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate şi cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã. Tariful pentru hemodializã include toate cheltuielile aferente acestui serviciu, inclusiv cheltuielile pentru medicamente [agenţi stimulatori ai eritropoiezei (epoetin, darbepoetin), preparate de fier, heparine fracţionate sau nefracţionate, chelatori ai fosfaţilor (sevelamer), agonişti ai receptorilor vitaminei D (alfa calcidol, calcitriol, paricalcitol), calcimimetice (cinacalcet)], investigaţii de laborator, materiale sanitare specifice, precum şi transportul dializaţilor de la domiciliul acestora pânã la centrul de dializã şi retur, cu excepţia cheltuielilor aferente serviciilor de transport al copiilor cu vârsta cuprinsã între 0-18 ani şi al persoanelor peste 18 ani cu nanism care nu pot fi preluate în centrele de dializã de adulţi, în vederea efectuãrii dializei în unitãţile sanitare situate în alt judeţ decât cel de domiciliu al persoanei respective, pentru care transportul se suportã din fondul alocat asistenţei medicale de urgenţã şi transport sanitar, în condiţiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2009, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.714/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Tariful pentru dializã peritonealã include cheltuielile aferente medicamentelor specifice [agenţi stimulatori ai eritropoiezei (epoetin, darbepoetin), preparate de fier, heparine fracţionate sau nefracţionate, chelatori ai fosfaţilor (sevelamer), agonişti ai receptorilor vitaminei D (alfa calcidol, calcitriol, paricalcitol), calcimimetice (cinacalcet)], investigaţiilor de laborator, materialelor sanitare specifice, precum şi transportului lunar al medicamentelor şi al materialelor sanitare la domiciliul pacienţilor.

6.2. Modalitãţile de platã
6.2.1. Furnizorul va depune la casele de asigurãri de sãnãtate declaraţii de servicii lunare, în formatul prevãzut prin ordin al preşedintelui CNAS, care vor include tipul şi volumul serviciilor furnizate bolnavilor asiguraţi în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru luna anterioarã, incluzând numãrul bolnavilor hemodializaţi şi al celor dializaţi peritoneal şi prevãzând suma ce urmeazã a fi plãtitã de cãtre CNAS. Aceastã sumã va fi în funcţie de: (i) numãrul şedinţelor de hemodializã convenţionalã înmulţite cu tariful hemodializei convenţionale; (ii) numãrul şedinţelor de hemodiafiltrare intermitentã on-line înmulţite cu tariful hemodiafiltrãrii intermitente on-line; (iii) numãrul bolnavilor supuşi dializei peritoneale continue trataţi multiplicat cu 1/12 (o douãsprezecime) din tariful dializei peritoneale continue, şi (iv) numãrul bolnavilor supuşi dializei peritoneale automate trataţi multiplicat cu 1/12 (o douãsprezecime) din tariful dializei peritoneale automate, cu urmãtoarele excepţii:
6.2.1.1. bolnavul tratat prin ambele proceduri (hemodializã şi dializã peritonealã), la care numãrul de zile în care s-au efectuat şedinţe de hemodializã (plãtite la tarif/şedinţã) se scad din numãrul de zile din lunã cu dializã peritonealã (tariful dializei peritoneale pe an/365 x nr. zile cu DP);
6.2.1.2. bolnavul care începe tratamentul de dializã peritonealã în altã zi decât data de întâi a lunii, pentru care tariful dializei peritoneale devine tarif per bolnav per zi şi se calculeazã astfel: tariful dializei peritoneale împãrţit la 365 de zile x numãrul de zile în care s-a efectuat dializa peritonealã (tariful dializei peritoneale pe an/365 x nr. zile cu DP);
6.2.1.3. bolnavul cu dializã peritonealã continuã sau automatã care decedeazã în decursul lunii de tratament, pentru care calculul se face pentru numãrul de zile în care a efectuat dializã peritonealã;
6.2.1.4. bolnavul cu hemodializã care schimbã modalitatea de tratament în cursul lunii va fi decontat prin tariful/şedinţã aferent tipului de hemodializã efectuat, cu încadrarea în numãrul lunar de şedinţe de hemodializã.
6.2.2. Furnizorul are obligaţia ca în termen de 3 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare sã depunã declaraţia de servicii privind serviciile furnizate în timpul unei luni la casele de asigurãri de sãnãtate, care le va transmite CNAS, în 4 zile lucrãtoare. CNAS va notifica în scris observaţiile sale în 5 zile lucrãtoare de la primirea în original şi validarea declaraţiei de servicii lunare de la casele de asigurãri. Furnizorul va emite o facturã în lei pentru suma prevãzutã în notificarea transmisã de CNAS. În termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii facturii, CNAS va efectua plata în contul deschis de Furnizor la Trezoreria Statului, potrivit indicaţiilor de pe factura emisã de acesta.
6.2.3. Pentru nerespectarea termenelor de platã, CNAS va plãti majorãri de întârziere pentru fiecare zi de întârziere, egale cu majorãrile ce se aplicã pentru întârzierea plãţii impozitelor cãtre stat.
6.2.4. În condiţiile în care Furnizorul nu îndeplineşte obligaţiile prevãzute la clauza 5.1 lit. j), valoarea de contract se diminueazã corespunzãtor în funcţie de numãrul de servicii care nu au respectat aceste criterii.

6.3. Finanţare
6.3.1. Plãţile de la CNAS pentru serviciile furnizate conform prezentului contract sunt sub condiţia aprobãrii bugetului anual al CNAS.
6.3.2. În cazul în care: (a) bugetul anual CNAS nu este aprobat în termen de 90 de zile lucrãtoare de la începutul anului calendaristic, sau (b) CNAS stabileşte cã este o alocaţie bugetarã insuficientã în bugetul sãu anual pentru a finanţa serviciile, conform prezentului contract, orice parte poate înceta contractul în conformitate cu clauza 10 de mai jos sau pãrţile pot conveni un volum mai mic de servicii.

6.4. Plafonul aplicabil plãţilor fãcute de cãtre CNAS
6.4.1. Plata totalã ce poate fi fãcutã de cãtre CNAS este de ....... lei, calculatã ca suma dintre volumul estimat total al şedinţelor de hemodializã convenţionalã înmulţit cu tariful hemodializei convenţionale, respectiv ..... lei, volumul estimat total al şedinţelor de hemodiafiltrare intermitentã on-line înmulţit cu tariful hemodiafiltrãrii intermitente on-line, respectiv ..... lei, volumul estimat total al pacienţilor dializaţi peritoneal continuu înmulţit cu tariful dializei peritoneale continue, respectiv .... lei, şi volumul estimat total al pacienţilor dializaţi peritoneal automat înmulţit cu tariful dializei peritoneale automate, respectiv .... lei.
6.4.2. Plata totalã maximã efectuatã de cãtre CNAS poate creşte în cazul în care pãrţile convin sã majoreze volumul estimat, astfel cum este prevãzut în partea 1.
6.4.3. În situaţia în care cererea de servicii este mai micã decât volumul estimat, CNAS va deconta serviciile ce fac obiectul prezentului contract la nivelul realizat.

6.5. Interzicerea plãţilor neoficiale
Furnizorului nu îi este permis sã solicite sau sã accepte orice plãţi neoficiale de la pacienţii asiguraţi în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.

7. Garanţia de bunã execuţie
Pe durata contractului, precum şi pentru o perioadã de 30 de zile calendaristice dupã data încetãrii contractului, Furnizorul va menţine în vigoare şi pentru întreaga sumã garanţia de bunã execuţie, indiferent dacã CNAS a înaintat cereri de platã în baza acestei garanţiei de bunã execuţie. CNAS poate înainta cereri de platã în baza acestei garanţii de bunã execuţie pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale de cãtre Furnizor. CNAS va notifica Furnizorul în scris cu 5 zile înainte de emiterea cererii de platã, Furnizorul având la dispoziţie 30 de zile calendaristice pentru a remedia încãlcarea.

8. Despãgubiri
8.1. Furnizorul despãgubeşte CNAS, precum şi directorii, angajaţii şi asiguraţii CNAS împotriva oricãrei pretenţii rezultând din toate acţiunile, procedurile, litigiile, reclamaţiile şi cererile, de orice naturã, incluzând, dar fãrã a se limita la orice pretenţie, obligaţie, pierdere sau prejudiciu cu privire la:
a) rãnirea sau moartea oricãrei persoane; şi
b) pierderea sau prejudicierea oricãrei proprietãţi, rezultând în orice mod din încãlcarea de cãtre Furnizor a obligaţiilor sale din prezentul contract, ca urmare a unei acţiuni sau omisiuni cu intenţie sau din neglijenţã sau a oricãrei acţiuni contrare legii a Furnizorului sau a oricãrui membru al personalului salarizat sau contractat de cãtre Furnizor în cursul furnizãrii serviciilor.
8.2. Despãgubirile prevãzute în prezenta clauzã 8 nu sunt prevãzute cu scopul de a înlocui sau de a limita orice drept al CNAS, al angajaţilor acestuia sau al pacienţilor de a cere orice despãgubire sau contribuţie.
8.3. Despãgubirile prevãzute în prezenta clauzã 8 au caracter permanent şi sunt separate şi independente de celelalte obligaţii ale pãrţilor şi, de asemenea, subzistã încetãrii prezentului contract.
8.4. Furnizorul trebuie sã îndeplineascã şi sã respecte toate obligaţiile şi cerinţele legale în legãturã cu statutul sãu şi cu angajaţii sãi, incluzând, dar fãrã a se limita la plata tuturor taxelor, salariilor şi îndatoririlor, precum şi obţinerea şi menţinerea în vigoare a tuturor asigurãrilor necesare.

9. Asigurare
9.1. De la data intrãrii în vigoare, Furnizorul va încheia o poliţã de asigurare de rãspundere civilã pentru o sumã asiguratã de cel puţin ..... euro pe an (sau pentru orice altã valoare aprobatã prin ordin al preşedintelui CNAS pentru furnizorii de servicii cãtre CNAS) pentru astfel de riscuri şi în astfel de termeni şi condiţii, cu un asigurãtor autorizat de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor. Poliţa de asigurare va fi în vigoare pentru o perioadã de 6 luni dupã data încetãrii.
9.2. Furnizorul va plãti primele de asigurare, în mod prompt, şi va îndeplini toate cerinţele necesare pentru a menţine în vigoare toate asigurãrile prevãzute în clauza 9.1 de mai sus.
9.3. Furnizorul se va asigura cã toţi membrii personalului sãu medical şi farmaceutic îndeplinesc cerinţele de asigurare de rãspundere civilã aplicabile lor.
9.4. Furnizorul nu va acţiona şi nu va omite sã acţioneze în niciun fel care ar putea determina anularea, anulabilitatea sau imposibilitatea de executare a oricãrei asigurãri solicitate conform clauzei 9.

10. Încetarea şi forţa majorã
Denunţare unilateralã
10.1. CNAS poate înceta prezentul contract în orice moment şi la discreţia sa prin trimiterea cãtre Furnizor a unei notificãri scrise cu şaizeci (60) de zile calendaristice înainte de încetarea contractului, contractul fiind desfiinţat de drept fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã îndeplinirea vreunei alte formalitãţi prealabile.

Încetarea de cãtre CNAS
10.2. CNAS poate înceta imediat, prin notificare cãtre Furnizor, prezentul contract, dacã Furnizorul încalcã una dintre obligaţiile sale conform prezentului contract, iar o astfel de încãlcare nu este remediatã în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii unei notificãri de la CNAS arãtând obligaţia încãlcatã, contractul fiind desfiinţat de drept fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã îndeplinirea vreunei alte formalitãţi prealabile. Pe perioada de la încãlcarea oricãrei obligaţii pânã la remediere sau încetare, CNAS are dreptul sã deducã din sumele datorate Furnizorului pentru servicii penalitãţi pe zi egale cu majorãrile ce se aplicã pentru întârzierea plãţii impozitelor cãtre stat.
10.3. CNAS poate înceta prezentul contract, în orice moment, prin notificare cãtre Furnizor, fãrã a afecta orice alte drepturi, în cazul în care: (i) Furnizorul este în stare de insolvenţã şi/sau orice formã de faliment, lichidare fãrã faliment, insolvabilitate sau procedura dizolvãrii este iniţiatã în legãturã cu Furnizorul sau de cãtre Furnizor însuşi; sau (ii) organele în drept ridicã autorizaţia sanitarã de funcţionare, valabilitatea acesteia expirã sau evaluarea Furnizorului înceteazã, contractul fiind desfiinţat de drept fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã îndeplinirea vreunei alte formalitãţi prealabile.
Drepturile prevãzute în prezenta clauzã 10.3 sunt suplimentare faţã de orice alte drepturi şi pot fi exercitate chiar dacã nu a fost nicio încãlcare a prezentului contract.

Încetarea de cãtre Furnizor
10.4. Furnizorul poate înceta prezentul contract prin notificare cãtre CNAS dacã:
a) CNAS nu a efectuat plata, prin încãlcarea clauzei 6, în termen de 60 de zile calendaristice de la data la care factura a fost emisã de cãtre Furnizor; şi
b) încãlcarea prevãzutã în clauza 10.4 lit. a) nu este remediatã în termen de 60 de zile calendaristice de la data primirii notificãrii de la Furnizor,
contractul fiind desfiinţat de drept fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã îndeplinirea vreunei alte formalitãţi prealabile.

Obligaţiile Furnizorului la încetarea contractului
10.5. Imediat, odatã cu încetarea prezentului contract, Furnizorul:
a) va lua toate mãsurile pentru a diminua orice pierdere rezultatã din încetare; şi
b) va livra cãtre CNAS orice documentaţie pusã la dispoziţia Furnizorului de cãtre CNAS sau întocmitã de cãtre Furnizor în baza acestui contract, fie cã aceastã documentaţie este în curs de a fi întocmitã în baza acestui contract sau este finalizatã de cãtre Furnizor la data încetãrii, şi care nu a fost pusã la dispoziţia CNAS şi va asigura cã este în mãsurã sã acţioneze, în acelaşi mod, în privinţa oricãrei astfel de documentaţii pregãtite de orice furnizor subcontractat de cãtre Furnizor. O astfel de documentaţie poate include documente medicale, administrative şi orice alte documente prevãzute şi permise de cãtre lege.

Plata la încetarea contractului
10.6. Dacã CNAS înceteazã prezentul contract conform clauzei 10.1 sau Furnizorul înceteazã prezentul contract conform clauzei 10.4, CNAS va fi rãspunzãtoare doar pentru plata serviciilor prestate pânã la data încetãrii.
10.7. Dacã CNAS înceteazã prezentul contract conform clauzei 10.2 sau 10.3, CNAS va fi rãspunzãtoare doar pentru plata serviciilor prestate pânã la data încetãrii. Pentru costurile suportate de cãtre CNAS în legãturã cu încetarea contractului, CNAS va executa garanţia de bunã execuţie.

Condiţii suspensive aplicabile plãţii la încetarea contractului
10.8. Este o condiţie suspensivã la orice platã cãtre Furnizor a oricãrei sume datorate la data încetãrii ca Furnizorul sã îndeplineascã obligaţiile sale conform clauzei 10.5.
10.9. Încetarea prezentului contract nu va prejudicia sau afecta drepturile dobândite, pretenţiile cu privire la rãspunderea oricãrei pãrţi potrivit prezentului contract.

Forţa majorã
10.10. Un caz de forţã majorã exonereazã de rãspundere partea care îl invocã, cu condiţia ca cealaltã parte sã fie informatã în termen de 5 zile lucrãtoare de la data la care un astfel de eveniment a apãrut. Fiecare parte are dreptul sã solicite pãrţii care invocã un caz de forţã majorã sã prezinte un certificat emis de Camera de Comerţ şi Industrie a României şi/sau orice altã autoritate competentã în termen de 10 zile lucrãtoare de la data primirii notificãrii de la Furnizor cu privire la cazul de forţã majorã. În cazul în care Furnizorul sesizeazã existenţa sau posibilitatea existenţei unei cauze de naturã sã conducã la imposibilitatea serviciilor, va notifica de îndatã acest fapt CNAS în vederea luãrii mãsurilor ce se impun pentru continuitatea serviciilor.
10.11. În cazul apariţiei unui caz de forţã majorã, obligaţiile pãrţii care invocã un caz de forţã majorã se suspendã pe o perioadã de pânã la 90 de zile calendaristice. Dacã evenimentul de forţã majorã subzistã pe o perioadã mai mare de 90 de zile calendaristice, fiecare dintre pãrţi poate înceta contractul prin notificare scrisã cu 30 de zile calendaristice înainte de data încetãrii contractului cãtre cealaltã parte.

Continuitatea serviciilor
10.12. La încetarea prezentului contract din alte cauze decât prin ajungere la termen, excluzând forţa majorã, Furnizorul este obligat sã asigure continuitatea prestãrii serviciilor, în condiţiile stipulate în prezentul contract, pânã la preluarea acestora de cãtre un alt furnizor selectat sau numit, în condiţiile legii.

11. Confidenţialitate
11.1. Pãrţile convin sã menţinã confidenţialitatea tot timpul dupã data încheierii acestui contract şi pe o perioadã de 2 ani dupã încetarea acestui contract, indiferent de cauzã, şi sã nu dezvãluie, sã nu raporteze, sã nu facã publice, direct sau indirect, sã nu transfere, sã nu foloseascã în scopuri personale sau ale terţilor informaţii confidenţiale în condiţiile legii, primite sau obţinute ca rezultat al încheierii sau executãrii acestui contract sau furnizate de cãtre sau în numele unei pãrţi în negocierile care au dus la încheierea prezentului contract şi care se referã la:
(i) obiectul şi/sau prevederile prezentului contract;
(ii) pãrţi şi/sau activitãţile comerciale ale acestora.
11.2. Fiecare parte este rãspunzãtoare de respectarea prevederilor clauzei 11.1 de cãtre oricare dintre reprezentanţii sãi sau dintre terţele persoane cãrora le-au fost dezvãluite informaţii confidenţiale în scopul acestui contract.
11.3. Obligaţiile stipulate în clauzele 11.1 şi 11.2 nu se aplicã în cazul unei informaţii care:
(i) face parte din informaţiile publice la data încheierii acestui contract;
(ii) devin informaţii publice ulterior, altfel decât ca rezultat al încãlcãrii acestui contract;
(iii) este cerutã a fi dezvãluitã de cãtre o autoritate publicã competentã.

12. Notificãri
12.1. Orice notificare cãtre o parte la prezentul contract va fi transmisã dupã cum urmeazã:
a) înmânatã persoanelor de contact, prevãzute pe pagina de semnãturi, ale pãrţii cãreia îi este adresatã comunicarea; sau
b) prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire la adresa pãrţii, pentru persoanele prevãzute pe pagina de semnãturi, sau la o astfel de adresã notificatã de cãtre partea în cauzã în scris; sau
c) prin fax trimis la numerele de fax sau la un numãr de fax notificat de cãtre partea în cauzã, pentru persoanele prevãzute pe pagina de semnãturi, în scris.
12.2. Fiecare parte trebuie sã notifice cealaltã parte cu privire la orice modificare a datelor sale în termen de 5 zile lucrãtoare de la data apariţiei acestor modificãri.

13. Integralitatea contractului
13.1. Prezentul contract şi pãrţile la prezentul contract reprezintã întreaga voinţã şi singura înţelegere între pãrţi şi înlocuieşte toate reprezentãrile, contractele, declaraţiile şi înţelegerile anterioare ale pãrţilor.

14. Cesiunea sau subcontractarea
14.1. Furnizorul nu are dreptul sã cesioneze, în tot sau în parte, drepturile sale în baza prezentului contract ori sã transfere, în tot sau în parte, obligaţiile sale în baza prezentului contract ori sã contracteze în întregime sau orice parte a lucrãrilor ori sarcinilor legate de prestarea serviciilor, fãrã acordul scris prealabil al CNAS, cu excepţia contractelor prevãzute în anexa A.
14.2. Sub rezerva acordului scris prealabil al CNAS, cesionarul trebuie sã îndeplineascã toate condiţiile asumate de cãtre Furnizor.
14.3. Furnizorul va fi ţinut rãspunzãtor, în continuare, faţã de CNAS, în mod solidar cu cesionarul pentru îndeplinirea obligaţiilor de cãtre acesta, cu drept de regres împotriva cesionarului.

15. Obiectul sau durata serviciilor
În cazul în care una dintre pãrţi are cunoştinţã despre orice aspect care ar putea modifica volumul de muncã sau durata necesarã pentru finalizarea serviciilor, va trimite o notificare scrisã cu privire la acest aspect cãtre cealaltã parte, cât de repede posibil, în mod rezonabil, ţinând cont de circumstanţe.

16. Renunţãri
Nicio renunţare de cãtre o parte, expresã sau implicitã, de a invoca orice încãlcare a oricãrui termen, condiţie, obligaţie de cãtre cealaltã parte nu se va interpreta ca fiind o renunţare la invocarea unei încãlcãri ulterioare, de naturã similarã sau diferitã, a acelui termen, condiţie sau obligaţie a contractului.

17. Modificarea contractului
17.1. Prezentul contract poate fi modificat prin acordul scris al pãrţilor, sub rezerva notificãrii scrise a intenţiei de modificare şi a propunerilor de modificare cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înaintea datei de la care se doreşte modificarea.
17.2. Dacã pe parcursul derulãrii prezentului contract apar acte normative noi în materie, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor.

18. Legea aplicabilã
18.1. Prezentul contract este guvernat şi va fi interpretat în conformitate cu legile şi reglementãrile din România.

19. Soluţionarea litigiilor
19.1. Fiecare dintre pãrţi va depune toate eforturile pentru a soluţiona pe cale amiabilã orice litigiu.
19.2. În cazul apariţiei unei litigiu, partea reclamantã trebuie sã notifice în scris, iar litigiul va fi supus spre soluţionare directorului general al Furnizorului şi preşedintelui CNAS.
19.3. În urma notificãrii trimise în conformitate cu clauza 19.2, nicio parte nu va începe nicio procedurã litigioasã cu privire la orice disputã, pânã când pãrţile nu vor fi depus toate eforturile pentru soluţionarea disputei, iar litigiul nu a fost soluţionatã în termen de 15 zile calendaristice (sau alt interval de timp convenit de pãrţi).
19.4. În cazul în care nu se ajunge la un acord astfel cum este prevãzut mai sus, disputa va fi soluţionatã de cãtre Comisia de arbitraj. Hotãrârile Comisiei de arbitraj pot fi atacate la instanţele judecãtoreşti competente, cu acţiune în anulare.
19.5. Pânã la soluţionarea disputei, pãrţile vor continua sã îndeplineascã obligaţiile din prezentul contract.

20. Dispoziţii finale
20.1. În cadrul Furnizorului, pe baza mecanismului stabilit de comun acord de pãrţi - definit ulterior prin act adiţional, care va face parte integrantã din prezentul contract, - pot fi acceptaţi la tratament şi bolnavi trataţi temporar, potrivit normelor legale în vigoare.
20.2. Trimestrial, prin acte adiţionale, se poate realiza regularizarea care se aplicã perioadei de la începutul derulãrii contractului pânã la sfârşitul trimestrului respectiv sau perioadei de la ultima regularizare pânã la sfârşitul trimestrului respectiv, inclusiv pentru pacienţii transferaţi temporar, cu încadrarea în bugetul alocat programului.
Prezentul contract a fost încheiat azi, ......, în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

CASA NAŢIONALÃ DE ASIGURÃRI DE SÃNÃTATE


Preşedinte, Furnizor,
............... ..................

Reprezentant legal,
..........................


Director general,
....................................
Direcţia generalã relaţii cu furnizorii
Director general adjunct,
.........................
Direcţia generalã evaluare - medic-şef
Director general adjunct,
.........................
Direcţia programe naţionale
Director,
......................
Direcţia evaluare furnizori
Director,
......................
Aviz de legalitate
Direcţia juridic, contencios şi acorduri internaţionale
Director,
......................

ANEXA A

CONDIŢII SUSPENSIVE


ANEXA B

Descrierea centrului
(a se introduce planul centrului)
..................................

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016