Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 96 din 25 iulie 2022 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 73/2013 privind organizarea şi funcţionarea camerelor de corpuri delicte
EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 778 din 4 august 2022
În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
ART. I
Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 73/2013 privind organizarea şi funcţionarea camerelor de corpuri delicte, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 315 din 31 mai 2013, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 1 alineatul (3), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) camere de corpuri delicte în care se păstrează vehiculele indisponibilizate;"
2. La articolul 3, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
"(1^1) Spaţiile/Locaţiile în care se organizează şi funcţionează camerele de corpuri delicte sunt stabilite de către şeful/comandantul unităţii prin dispoziţie/ordin de zi pe unitate. Un tip de cameră de corpuri delicte poate funcţiona în unul/una sau mai multe spaţii/locaţii."
3. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 11
Gestionarul, în cazul în care bunurile sunt introduse în camera de corpuri delicte, sau personalul Ministerului Afacerilor Interne care a ridicat bunurile, în cazul celor lăsate în custodia unor persoane fizice ori juridice, are obligaţia de a verifica apariţia situaţiilor ce fac posibilă valorificarea bunurilor anterior intrării în proprietatea statului şi de a sesiza, după caz:
a) şeful/comandantul unităţii, în vederea formulării cererii prevăzute la art. 7 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b) procurorul competent, în vederea aplicării prevederilor art. 252^1 şi următoarele din Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare."
4. După articolul 16 se introduce un nou articol, articolul 16^1, cu următorul cuprins:
"ART. 16^1
Personalul care a indisponibilizat bunuri însemnate cantitativ sau vehicule poate solicita structurii de logistică de la nivelul unităţii la care este organizată camera de corpuri delicte unde acestea urmează a fi predate asigurarea transportului în condiţii de siguranţă de la locul indisponibilizării până la camera de corpuri delicte. Transportul este asigurat fie prin mijloace proprii ale unităţii, în cazul deţinerii dotărilor necesare, fie în baza unor contracte de servicii achiziţionate în condiţiile legii, cu excepţia cazurilor în care, potrivit legii, contravenientul este obligat să transporte, pe cheltuiala sa, bunul care a făcut obiectul indisponibilizării."
5. În anexa nr. 1, la articolul 1, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) La nivelul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi al structurilor teritoriale, camerele de corpuri delicte în care se păstrează bunuri nesupuse unui regim special sunt organizate şi funcţionează, de regulă, la sediile unităţilor Poliţiei de Frontieră, în cadrul structurilor de evidenţă operativă sau, acolo unde nu este posibil, în spaţii special amenajate care respectă condiţiile legale."
6. În anexa nr. 1, la articolul 2, litera g) se abrogă.
7. În anexa nr. 1, la articolul 3, litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"g) substanţe şi materiale chimice periculoase, explozive, inflamabile, nucleare sau radioactive, care se lasă în custodia operatorilor autorizaţi să desfăşoare activităţi cu astfel de substanţe;"
8. În anexa nr. 1, la articolul 3, după litera m) se introduce o nouă literă, litera n), cu următorul cuprins:
"n) mărfuri care au făcut obiectul unor încălcări ale reglementărilor vamale, care se depun la autoritatea vamală cea mai apropiată, împreună cu o copie a actului de constatare şi documentele doveditoare, în conformitate cu prevederile art. 17 din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, cu modificările şi completările ulterioare."
9. În anexa nr. 1, la articolul 8, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) registrului de evidenţă a bunurilor din camera de corpuri delicte în care se păstrează bunuri nesupuse unui regim special, în format letric/electronic, întocmit potrivit modelului aprobat la nivelul Ministerului Afacerilor Interne."
10. În anexa nr. 1, la articolul 11, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Bunurile găsite, ai căror proprietari/deţinători legali nu au fost identificaţi sau care nu au fost pretinse în termenul legal, se remit găsitorului ori comunei, oraşului sau municipiului pe teritoriul căruia au fost găsite, după caz, încheindu-se, în acest sens, un proces-verbal."
11. În anexa nr. 1, articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 13
Scoaterea din camerele de corpuri delicte în care se păstrează bunuri nesupuse unui regim special a bunurilor aflate spre păstrare se face în baza raportului gestionarului, aprobat de şeful/comandantul unităţii, cu excepţia structurilor centrale unde aprobarea este dată de şeful structurii la nivelul căreia este organizată camera de corpuri delicte, însoţit, după caz, de următoarele documente:
a) hotărârea definitivă a instanţei de judecată;
b) ordonanţa emisă de procuror;
c) procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, în care sancţiunea contravenţională complementară a confiscării a rămas definitivă;
d) cererea persoanei căreia îi aparţine bunul găsit, abandonat sau pentru care s-a dispus restituirea, aprobată de şeful/comandantul unităţii;
e) documentele din care rezultă că bunurile au fost abandonate;
f) solicitarea scrisă a organelor de urmărire penală sau a instanţei de judecată de a pune bunurile la dispoziţia lor ori a altor instituţii pentru efectuarea unor expertize sau a unor acte procedurale;
g) raportul organului de cercetare penală al poliţiei judiciare care instrumentează cauza, aprobat de şeful/comandantul unităţii din care face parte, în cazul în care bunurile urmează a fi restituite de către acesta potrivit competenţelor stabilite de Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare;
h) solicitarea scrisă a procurorului sau a instanţei judecătoreşti, atunci când corpurile delicte trebuie să însoţească dosarul penal;
i) raportul motivat al gestionarului/lucrătorilor din cadrul structurii care a solicitat introducerea bunurilor la camera de corpuri delicte în situaţia celor care nu sunt supuse confiscării, care nu sunt mijloace de probă sau care nu au legătură cu cauza, în cazul în care procurorul sau instanţa de judecată nu se pronunţă cu privire la acestea şi se apreciază că pot fi restituite;
j) cererea persoanei care a găsit bunul, în situaţia în care acesta nu este revendicat de proprietar în termenul legal, aprobată de şeful/comandantul unităţii;
k) solicitarea Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, în situaţia în care această instituţie este numită custode al bunurilor în conformitate cu prevederile art. 28 din Legea nr. 318/2015 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare."
12. În anexa nr. 2, titlul se modifică şi va avea următorul cuprins:
"NORME SPECIFICE
privind organizarea şi funcţionarea camerelor de corpuri delicte în care se păstrează vehiculele indisponibilizate"
13. În anexa nr. 2, la articolul 1, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) La nivelul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi al structurilor teritoriale, camerele de corpuri delicte în care se păstrează vehiculele indisponibilizate sunt organizate şi funcţionează, de regulă, la sediile unităţilor Poliţiei de Frontieră, în cadrul structurilor de evidenţă operativă sau, acolo unde nu este posibil, în spaţii special amenajate care respectă condiţiile legale."
14. În anexa nr. 2, la articolul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 3
(1) În sensul prezentelor norme specifice, termenul de vehicul se referă la:
a) orice vehicul, astfel cum acesta este prevăzut la art. 6 pct. 35 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b) orice autovehicul, astfel cum acesta este prevăzut la art. 6 pct. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
c) orice navă, astfel cum aceasta este prevăzută la art. 23 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) orice aeronavă, astfel cum aceasta este prevăzută la art. 3 alin. (1) pct. 8 din Legea nr. 21/2020 privind Codul aerian, cu modificările şi completările ulterioare."
15. În anexa nr. 2, la articolul 3, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
"(4) Motoarele de barcă detaşabile se supun prevederilor alin. (2) şi (3)."
16. În anexa nr. 2, articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 5
Vehiculele indisponibilizate în vederea confiscării sau recuperării prejudiciului, de regulă, se lasă în custodia persoanelor fizice ori juridice care pot asigura securitatea şi păstrarea acestora în condiţii optime, cu excepţia situaţiilor în care organul care dispune sau duce la îndeplinire măsura indisponibilizării apreciază că persoana custodelui sau condiţiile de păstrare nu oferă suficiente garanţii privind conservarea acestora, aspecte ce pot fi consemnate în documentele prevăzute la art. 8 lit. b)."
17. În anexa nr. 2, articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 9
Documentele prezentate la introducerea în camera de corpuri delicte în care se păstrează vehiculele indisponibilizate cuprind, acolo unde este cazul, descrierea amănunţită a autovehiculului, făcându-se menţiuni cu privire la marcă, an de fabricaţie, serie motor şi şasiu, numărul de km înregistraţi la bord, capacitate cilindrică, tipul motorului, puterea motorului, capacitatea de transport, numărul de locuri, gradul de uzură apreciat în procent, culoarea, starea tehnică şi funcţională, avarii ale caroseriei, precum şi orice alte date privind accesoriile interioare sau exterioare ale autovehiculului."
18. În anexa nr. 2, articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 11
(1) În situaţia autovehiculelor indisponibilizate, în vederea introducerii la camera de corpuri delicte, personalul care l-a ridicat îl va depune la camera de corpuri delicte în care se păstrează vehiculele indisponibilizate în prezenţa unei comisii formate din gestionar, un specialist cu pregătire tehnică din cadrul serviciilor de logistică care au atribuţii privind asigurarea şi organizarea spaţiului de depozitare şi, după caz, custode.
(2) Cu ocazia predării-primirii autovehiculului, comisia va proceda la efectuarea unei constatări cu privire la starea tehnică a autovehiculului indisponibilizat şi la evaluarea stării fizice a acestuia.
(3) Membrii comisiei verifică, în mod amănunţit, concordanţa datelor înscrise în documentele de ridicare cu datele fizice prezentate de autovehiculul în cauză, iar în cazul constatării unor neconcordanţe ori dacă se impun precizări suplimentare, acestea se menţionează expres în dovada de predare-primire pe care gestionarul o va elibera depunătorului.
(4) Constatările membrilor comisiei se înscriu în fişa de inventariere şi evaluare a autovehiculului, denumită fişa M, întocmită în 3 exemplare, al cărei model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme specifice. Primul exemplar însoţeşte autovehiculul indisponibilizat şi va rămâne la primitor, al doilea exemplar rămâne la persoana care l-a ridicat în vederea confiscării şi care instrumentează cauza penală, iar al treilea însoţeşte dosarul penal.
(5) Comisia prevăzută la alin. (1) se întruneşte doar pentru autovehiculele ce se depun la camera de corpuri delicte, astfel cum acestea sunt definite la art. 6 pct. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fişa M întocmindu-se doar pentru aceste categorii de bunuri."
19. În anexa nr. 2, la articolul 15, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) registrului de evidenţă a bunurilor din camera de corpuri delicte în care se păstrează vehiculele indisponibilizate, în format letric/electronic, întocmit potrivit modelului aprobat la nivelul Ministerului Afacerilor Interne;"
20. În anexa nr. 2, articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 21
Scoaterea vehiculelor indisponibilizate din camerele de corpuri delicte în care se păstrează vehiculele indisponibilizate se face numai în baza raportului gestionarului aprobat de şeful unităţii, cu excepţia structurilor centrale unde aprobarea este dată de şeful structurii la nivelul căreia este organizată camera de corpuri delicte, însoţit, după caz, de următoarele documente:
a) hotărârea definitivă a instanţei de judecată;
b) ordonanţa emisă de procuror;
c) procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, prin care măsura confiscării a rămas definitivă;
d) cererea persoanei căreia îi aparţine vehiculul abandonat, pentru care s-a dispus restituirea, aprobată de şeful unităţii;
e) documente din care rezultă abandonul vehiculului;
f) raportul organului de cercetare penală al poliţiei judiciare care instrumentează cauza, aprobat de şeful/comandantul unităţii din care face parte, în cazul în care bunurile urmează a fi restituite de către acesta potrivit competenţelor stabilite de Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare;
g) solicitarea scrisă a organelor de urmărire penală sau a instanţei de judecată de a pune bunurile la dispoziţia lor ori a altor instituţii, pentru efectuarea unor expertize sau a unor acte procedurale;
h) raportul motivat al gestionarului/lucrătorilor din cadrul structurii care a solicitat introducerea vehiculului la camera de corpuri delicte, în situaţia celor care nu sunt supuse confiscării, care nu sunt mijloace de probă sau care nu au legătură cu cauza, în cazul în care procurorul sau instanţa de judecată nu se pronunţă cu privire la acestea şi se apreciază că pot fi restituite;
i) solicitarea organelor de executare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală cu privire la vehiculele faţă de care instanţa de judecată s-a pronunţat în sensul menţinerii sechestrului asigurător pentru recuperarea prejudiciului în dauna statului român sau solicitarea scrisă a executorului judecătoresc, formulată în baza încheierii de încuviinţare a executării silite pronunţate de instanţa de judecată, cu privire la vehiculele faţă de care instanţa de judecată s-a pronunţat în sensul menţinerii sechestrului asigurător pentru recuperarea prejudiciului creat părţilor civile, altele decât statul român;
j) solicitarea Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, în situaţia în care această instituţie este numită custode al vehiculelor în conformitate cu prevederile art. 28 din Legea nr. 318/2015 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare."
21. În anexa nr. 2, la articolul 22, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 22
(1) Predarea vehiculelor către proprietar, altă persoană îndreptăţită sau către organele de valorificare se face pe bază de proces-verbal-tip înseriat, care se completează în două exemplare, primul constituind actul de preluare de către cei în drept, iar cel de-al doilea, împreună cu actele care atestă existenţa unei situaţii de scoatere din camera de corpuri delicte în care se păstrează vehiculele indisponibilizate, act de scădere din gestiune."
22. În anexa nr. 2, la articolul 22, alineatul (2) se abrogă.
23. În anexa nr. 2, la articolul 22, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu următorul cuprins:
"(4) Restituirea vehiculelor indisponibilizate către persoanele îndreptăţite, în cauzele penale nesoluţionate definitiv, se efectuează prin intermediul organului de cercetare penală al poliţiei judiciare care efectuează acte de urmărire penală în cauză.
(5) Restituirea/Predarea vehiculelor lăsate în custodia persoanelor fizice sau juridice către persoanele îndreptăţite se va efectua de către personalul care le-a ridicat şi le-a lăsat în custodie sau de către personalul anume desemnat de şeful/comandantul unităţii"
24. În anexa nr. 2, la titlurile capitolelor I-VI, termenul de „autovehicul“ se înlocuieşte cu cel de „vehicul“.
25. În anexa nr. 2, la art. 1-3, art. 4 alin. (1) şi (5), art. 5, art. 6 alin. (1)-(3), art. 7-9, art. 10 alin. (1), art. 13-24, termenul de „autovehicul“ se înlocuieşte cu cel de „vehicul“.
26. În anexa nr. 3, după articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu următorul cuprins:
"ART. 3^1
În sensul prezentelor norme specifice, sintagma «arme şi muniţii» include arme, componente esenţiale, muniţii şi componente de muniţii astfel cum sunt definite de Legea nr. 295/2004 privind regimul armelor, componentelor esenţiale şi al muniţiilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."
27. În anexa nr. 3, articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 4
(1) La camera de corpuri delicte în care se păstrează arme şi muniţii se depun următoarele categorii de bunuri:
a) arme şi muniţii ridicate de către poliţişti în vederea confiscării speciale sau a reparării pagubelor produse prin infracţiuni;
b) arme şi muniţii care constituie mijloace materiale de probă, ridicate cu ocazia cercetării unor infracţiuni;
c) arme şi muniţii confiscate ca urmare a aplicării unor sancţiuni contravenţionale;
d) arme şi muniţii pierdute sau abandonate, inclusiv cele abandonate în vamă;
e) arme şi muniţii care au fost ridicate în cadrul unei proceduri judiciare, ca urmare a suspendării sau anulării dreptului de deţinere, port şi folosire a armelor şi muniţiilor;
f) arme şi muniţii care au fost ridicate ca urmare a aplicării măsurilor prevăzute la art. 31 alin. (1) lit. e) şi art. 38 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 217/2003 privind prevenirea şi combaterea violenţei domestice, republicată, cu modificările ulterioare;
g) replici de arme tip airsoft şi dispozitive paintball aflate în situaţiile prevăzute la lit. a)-f) şi h);
h) arme şi muniţii ridicate de către poliţişti de la persoanele faţă de care a fost dispusă pedeapsa complementară a interzicerii exercitării dreptului de a deţine, purta şi folosi orice categorie de arme, în conformitate cu prevederile art. 66 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Dispozitivele de ochire, cum ar fi lunetele, red dot şi sistemele de iluminat, dispozitivele de aruncare a rachetei la pistoalele cu gaze, amortizoarele de zgomot artizanale sau industriale, ascunzătoarele de flăcări artizanale sau industriale care sunt prinse de armă, precum şi mecanismele electrice, mecanice sau pe bază de gaz iritant din componenţa armelor de tip airsoft se introduc la camerele de corpuri delicte în care se păstrează arme şi muniţii, fiind considerate părţi componente ale armelor.
(3) Elementele de muniţie, inclusiv cele rezultate în urma expertizei tehnico-ştiinţifice/constatării criminalistice, cum ar fi corpurile sferice de la cartuşele de vânătoare cu alice şi capsele, se introduc la camerele de corpuri delicte în care se păstrează arme şi muniţii."
28. În anexa nr. 3, la articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 9
(1) Inspectoratul general al poliţiei române, prin punctul naţional focal pe linie de arme ce funcţionează în cadrul Direcţiei arme, explozivi şi substanţe periculoase, ţine evidenţa cu privire la traficul ilegal cu arme de foc."
29. În anexa nr. 3, la articolul 13, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) registrului de evidenţă a bunurilor din camera de corpuri delicte în care se păstrează arme şi muniţii, în format letric/electronic, întocmit potrivit modelului aprobat la nivelul Ministerului Afacerilor Interne;"
30. În anexa nr. 3, la articolul 18, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) ordonanţei emise de procuror;"
31. În anexa nr. 3, la articolul 18, după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins:
"h) raportului motivat al gestionarului/lucrătorilor din cadrul structurii care a solicitat introducerea bunurilor la camera de corpuri delicte, în situaţia celor care nu sunt supuse confiscării, care nu sunt mijloace de probă sau care nu au legătură cu cauza, în cazul în care procurorul sau instanţa de judecată nu se pronunţă cu privire la acestea şi se apreciază că pot fi restituite."
32. În anexa nr. 3, articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 20
(1) În cazul restituirii armelor şi muniţiilor persoanelor îndreptăţite, cererea de restituire este supusă avizării de către formaţiunile arme, explozivi şi substanţe periculoase, care verifică dacă sunt îndeplinite formalităţile de înregistrare şi autorizare a deţinerii, portului şi folosirii armelor şi muniţiilor, potrivit normelor legale.
(2) În cazul cauzelor penale nesoluţionate definitiv, restituirea armelor şi muniţiilor către persoanele îndreptăţite se efectuează prin intermediul organului de cercetare penală al poliţiei judiciare care efectuează acte de urmărire penală în cauză, cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor alin. (1)."
33. În anexa nr. 4, articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 4
(1) La camera de corpuri delicte în care se păstrează substanţe aflate sub control naţional se depun spre păstrare următoarele categorii de substanţe:
a) substanţe aflate sub control naţional potrivit Legii nr. 143/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b) bunurile ridicate care poartă urme de substanţe aflate sub control naţional;
c) substanţele aflate sub control naţional care au fost înlocuite în cazul livrărilor supravegheate;
d) substanţele aflate sub control naţional sau care au efecte psihoactive, altele decât cele prevăzute de Legea nr. 143/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Precursorii de droguri se introduc la camera de corpuri delicte în care se păstrează substanţe aflate sub control naţional doar în situaţia în care nu se pot preda unor operatori care îndeplinesc condiţiile legale prevăzute de legislaţia în domeniul precursorilor.
(3) Este interzisă depozitarea în camera de corpuri delicte în care se păstrează substanţe aflate sub control naţional a inhalanţilor toxici cu pericol ridicat de contaminare."
34. În anexa nr. 4, la articolul 8 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 8
(1) Depunerea acestor categorii de substanţe la camera de corpuri delicte în care se păstrează substanţe aflate sub control naţional se efectuează în baza unei solicitări scrise, adresată Direcţiei cazier judiciar, statistică şi evidenţe operative/Serviciilor de cazier judiciar, statistică şi evidenţe operative unde s-a dispus organizarea de camere de corpuri delicte pentru păstrarea substanţelor aflate sub control naţional, în care se menţionează numărul şi data înregistrării cauzei penale, numărul unic şi unitatea de parchet competentă, datele de stare civilă ale persoanei de la care s-au ridicat sau date privind locul şi data unde au fost descoperite, în situaţia cauzelor cu autor necunoscut, felul substanţei, greutatea netă a acesteia, greutatea contraprobei şi numerele sigiliilor aplicate pe ambalaje, împreună cu următoarele documente:"
35. În anexa nr. 4, la articolul 12, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) registrului de evidenţă a bunurilor din camera de corpuri delicte în care se păstrează substanţe aflate sub control naţional, în format letric/electronic, întocmit potrivit modelului aprobat la nivelul Ministerului Afacerilor Interne;"
36. În anexa nr. 4, la articolul 16 alineatul (1), literele a) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) raportului gestionarului, aprobat de inspectorul general sau de şeful unităţii teritoriale a Poliţiei Române la nivelul căreia s-a dispus înfiinţarea camerei de corpuri delicte ori de înlocuitorul acestora aflat la conducere, pentru substanţele ce urmează a fi distruse;
....................................................................................
f) raportului comisiei de verificare a gestiunii, aprobat de şeful Direcţiei cazier judiciar şi evidenţă operativă/şeful unităţii teritoriale a Poliţiei Române la nivelul căreia s-a dispus înfiinţarea camerei de corpuri delicte, în situaţiile în care, pe perioada depozitării, s-au deteriorat ambalajele, astfel încât a fost afectată sau există posibilitatea afectării conţinutului acestora, precum şi în cazul în care, din cauza timpului, sigiliul aplicat s-a deteriorat şi ar putea prezenta suspiciuni de violare, urmând ca substanţele să fie resigilate de Laboratorul central de analiză şi profil al drogurilor."
37. În anexa nr. 4, articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 17
Drogurile ridicate în vederea confiscării se distrug în conformitate cu prevederile art. 17 din Legea nr. 143/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."
38. În anexa nr. 4, articolul 18 se abrogă.
39. În anexa nr. 4, după articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 22^1, cu următorul cuprins:
"ART. 22^1
În situaţia în care organele judiciare dispun restituirea unor substanţe aflate sub control naţional sau bunuri introduse la camerele de corpuri delicte, restituirea se efectuează prin intermediul lucrătorilor din cadrul structurilor de combatere a criminalităţii organizate."
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul afacerilor interne,
Lucian Nicolae Bode
Bucureşti, 25 iulie 2022.
Nr. 96.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: