Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 956 din 6 aprilie 2021 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.132/2013 privind aplicarea Codului de reguli practice de siguranţă din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011), adoptat de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1048(27) din 30 noiembrie 2011
EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 705 din 16 iulie 2021
Având în vedere referatul Direcţiei transport naval nr. 17.389/647 din 28.04.2021 de aprobare a Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.132/2013 privind aplicarea Codului de reguli practice de siguranţă din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011), adoptat de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1048(27) din 30 noiembrie 2011,
în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii,
ministrul transporturilor şi infrastructurii emite prezentul ordin.
ART. I
Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.132/2013 privind aplicarea Codului de reguli practice de siguranţă din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011), adoptat de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1048(27) din 30 noiembrie 2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 633 şi 633 bis din 14 octombrie 2013, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Titlul ordinului se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ORDIN
privind aplicarea Codului de reguli practice de siguranţă din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011), adoptat de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1048(27) din 30 noiembrie 2011, precum şi a amendamentelor ulterioare la acesta"
2. Articolul 1 şi nota de subsol se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 1
Se aprobă aplicarea Codului de reguli practice de siguranţă din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011), adoptat de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1048(27) din 30 noiembrie 2011, prevăzută în anexa nr. 1*), precum şi a amendamentelor aprobate de Comitetul de siguranţă maritimă al Organizaţiei Maritime Internaţionale şi difuzate prin circulara MSC.1/Circ.1.624 din 7 decembrie 2020, prevăzută în anexa nr. 2.
*) Anexa nr. 1 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 663 bis din 14 octombrie 2013."
3. După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu următorul cuprins:
"ART. 2^1
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin."
4. După anexă, care devine anexa nr. 1, se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. II
Autoritatea Navală Română va lua măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Cătălin Drulă
Bucureşti, 6 aprilie 2021.
Nr. 956.
ANEXA 1
(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 1.132/2013)
MSC.1/Circ.1.624
7 decembrie 2020
AMENDAMENTE
la Codul de reguli practice de siguranţă din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011)
1 Adunarea, la cea de-a douăzeci şi şaptea sesiune a sa (noiembrie 2011), a adoptat, prin rezoluţia A.1048(27), Codul de reguli practice de siguranţă din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011).
2 Comitetul de siguranţă maritimă, la cea de-a 102-a sesiune a sa (4-11 noiembrie 2020), a aprobat amendamentele la Codul de reguli practice de siguranţă din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011), astfel cum au fost elaborate de Subcomitetul privind transportul mărfurilor şi containerelor, la cea de-a şasea sesiune a sa (9-13 septembrie 2019), aşa cum sunt prevăzute în anexă.
3 Statele membre sunt invitate să aducă amendamentele în atenţia armatorilor, operatorilor de nave, comandanţilor şi echipajelor navelor, precum şi tuturor părţilor interesate.
ANEXA 1
la circulara MSC.1/Circ.1.624
PARTEA
Proiectarea modurilor de dispunere a dispozitivelor de amarare a încărcăturii
CAP. 6
Principii alternative de proiectare
6.2 Acceleraţii şi forţe care acţionează asupra încărcăturii
1. Paragraful 6.2.1 se înlocuieşte cu următorul:
"Modul de dispunere a dispozitivelor de amarare a încărcăturii ar trebui să fie proiectat pentru a rezista la acceleraţiile, precum şi la forţele produse de vânt şi mare, calculate în conformitate cu anexa 13 la Codul CSS."
2. Paragrafele de la 6.2.2 până la şi inclusiv 6.2.5 se şterg.
ANEXA B
Exemple de moduri de stivuire şi de amarare
B.5 Exemplu de calcul - Montanţi pentru lemne rotunde
Exemplul B.5.3 - Montanţi pentru lemne rotunde pe o navă de 6.000 TDW, ce navighează în Marea Baltică
3 Textul de sub figura B.7 se înlocuieşte cu următorul:
"Nava asigură un serviciu comercial în Marea Baltică, cu o prognoză meteorologică ce prevede o înălţime semnificativă
a valului de până la 5,5 metri. Astfel, factorul de reducere pentru operarea în pase cu restricţii este calculat astfel:
(a se vedea imaginea asociată)
"
B.6 Exemplu de calcul - Amararea prin frecare a lemnelor rotunde stivuite transversal
Exemplul B.6.1 - Amararea prin frecare a lemnelor rotunde pe o navă de 6.000 TDW
4 Ultimul paragraf de sub figura B.8 se înlocuieşte cu următorul:
"Valoarea maximă permisă a înălţimii semnificative a valului H_S în acest mod de stivuire este calculată ca fiind egală cu 2,4 m conform următoarelor formule:
(a se vedea imaginea asociată)
"
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: