Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere Referatul Direcţiei transport naval nr. 17.390/646 din 28.04.2021 privind modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.472/2018 pentru aprobarea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară, cu modificările şi completările ulterioare, ţinând seama de Rectificarea nr. 1 la ediţia 2019/1 a Standardului european de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară, adoptată la 15 octombrie 2019 de către Comitetul european pentru elaborarea de standarde în domeniul navigaţiei interioare, în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ministrul transporturilor şi infrastructurii emite prezentul ordin. ART. I Anexa nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.472/2018 pentru aprobarea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 844 şi 844 bis din 4 octombrie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 19.08, alineatul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins: "9. Suplimentar faţă de trusa de prim ajutor, conform art. 13.02, alin. 3 lit. f), trebuie să fie prevăzute truse suplimentare de prim ajutor în număr suficient. Trusele de prim ajutor şi stocarea lor trebuie să corespundă cerinţelor din art. 13.02 alin. 3 lit. f)." 2. La articolul 19.11 alineatul 2 litera bb), nota de subsol^(3) se modifică şi va avea următorul cuprins: "^(3) Suprafeţele de separaţie dintre cabine, suprafeţele de separaţie dintre cabine şi coridoare şi pereţii verticali care separă saloanele, menţionaţi la alin. 11, trebuie să fie de Tip B15, iar cele pentru încăperile prevăzute cu instalaţii cu pulverizare a apei sub presiune trebuie să fie de Tip B0. Suprafeţele de separaţie dintre cabine şi saune trebuie să fie de Tip A0, iar cele pentru încăperile prevăzute cu instalaţii cu pulverizare a apei sub presiune trebuie să fie de Tip B15." 3. La articolul 19.11 alineatul 9, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: "b) să se poată închide automat în cazul uşilor practicate în pereţii suprafeţelor de separaţie indicaţi la alin. 11 sau în cazul închiderilor din jurul încăperilor de maşini, bucătăriilor şi caselor scărilor." 4. La articolul 19.11 alineatul 14, litera b) (bb) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(bb) dacă această încăpere este echipată la nivelul tuturor punţilor cu o instalaţie de stingere a incendiului cu apă sub presiune, cu sprinklere, conform art. 13.04, dacă această încăpere dispune de o instalaţie de extragere a fumului conform alin. 17 şi dacă încăperea are la toate punţile acces la casa scărilor." 5. La articolul 19.11 alineatul 15, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: "d) dacă conductele de ventilaţie, cu o secţiune mai mare de 0,02 mp, trec prin suprafeţele de separaţie de tip A, menţionate la alin. 2, sau prin suprafeţele de separaţie, menţionate la alin. 11, acestea trebuie să fie prevăzute cu clapeţi antifoc cu comandă automată care pot fi comandaţi dintr-un loc ocupat în permanenţă de personalul navei sau membrii echipajului;" 6. La articolul 19.11, alineatul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins: "16. Bucătăriile trebuie să fie prevăzute cu instalaţii de ventilaţie şi maşinile de gătit cu extractoare. Conductele de extragere a aerului aferente extractoarelor trebuie să îndeplinească cerinţele corespunzătoare alin. 15 şi, suplimentar, să fie prevăzute cu clapeţi antifoc comandaţi manual situaţi la deschiderile de admisie." 7. La tabelul de la articolul 33.02 alineatul (2), nota referitoare la capitolul 10.12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
┌──────────┬──────────────┬──────────────────────────┐
│„Articolul│ │ │
│şi │Conţinut │Termen final şi observaţii│
│paragraful│ │ │
├─────┬────┼──────────────┼──────────────┬───────────┤
│ │ │ │N.R.T., cel │ │
│ │(1),│ │târziu la │ │
│ │(2),│Întrerupătoare│reînnoirea │ │
│10.12│(3) │şi dispozitive│certificatului│30.12.2029 │
│ │(a) │de comandă │navei de │ │
│ │şi │ │navigaţie │ │
│ │(4) │ │interioară │ │
│ │ │ │după data de │ │
├─────┼────┼──────────────┼──────────────┼───────────┤
│ │ │Dispozitiv │N.R.C., cel │ │
│ │ │pentru │târziu la │ │
│ │ │monitorizarea │reînnoirea │ │
│ │(3) │izolaţiei în │certificatului│ │
│ │(b) │raport cu │navei de │30.12.2024“│
│ │ │împământarea │navigaţie │ │
│ │ │echipat cu o │interioară │ │
│ │ │alarmă optică │după data de │ │
│ │ │şi acustică │ │ │
└─────┴────┴──────────────┴──────────────┴───────────┘
8. La articolul 33.03 alineatul (2), prevederile tranzitorii privitoare la capitolele 10.03, 10.12 alin. (1), (3) şi (4) şi la articolul 10.13 se abrogă. 9. La anexa nr. 1 la ES-TRIN, codul de trei cifre 560-569 se modifică şi va avea următorul cuprins: "560-569 Republica Macedonia de Nord" 10. La anexa nr. 3 la ES-TRIN secţiunea I, punctul 42 se modifică şi va avea următorul cuprins:
┌────┬──────────────┬───────────────┬────────────────┐
│ │ALTE │ │ │
│ │ECHIPAMENTE │ │ │
│ │Other │ │ │
│ │equipment │ │ │
│ │BANDULĂ │ │ │
│ │Heaving line │ │ │
│ │PASARELĂ │ │ │
│ │gangway │ │- BILATERAL │
│ │- în │ │ALTERNATIVĂ*) │
│ │conformitate │ │- BILATERAL │
│ │cu art. 13.02 │ │SIMULTANĂ/ │
│ │alin. 3 lit. │ │TELEFON*) │
│ │d)*) │ │- LEGĂTURĂ │
│ │in accordance │ │RADIOTELEFONICĂ │
│ │with Article │ │INTERNĂ*) │
│ │13.02(3)(d) │ │- alternative │
│ │- în │ │two-way │
│ │conformitate │ │- simultaneous │
│ │cu art. 19.06 │ │two-way/ │
│ │alin. 12*) │ │telephone │
│ │in accordance │ │- internal │
│ │with Article │ │radio-telephone │
│ │19.06(12) │ │link │
│ │Lungime …………. │ │- SERVICIU │
│ │m │ │NAVĂ-NAVĂ │
│ │Length │ │- SERVICIU DE │
│ │CANGE │INSTALAŢIA DE │INFORMAŢII │
│ │Gaff hook │COMUNICARE │NAUTICE │
│ │NUMĂRUL │VOCALĂ │- SERVICIU │
│ │TRUSELOR DE │Voice │NAVĂ-AUTORITĂŢI │
│ │PRIM AJUTOR │communication │PORTUARE │
│ │Number of │system │- │
│„42.│first-aid kit │INSTALAŢIA │vessel-to-vessel│
│ │BINOCLU │RADIOTELE- │service │
│ │Pair of │FONICĂ │- nautical │
│ │binoculars │Radio-telephone│information │
│ │ANUNŢ CU │installation │service │
│ │PRIVIRE LA │MACARALE │- vessel-port │
│ │SALVARE │Cranes │authority │
│ │OM PESTE BORD │ │service │
│ │Notice │ │- ÎN │
│ │concerning │ │CONFORMITATE CU │
│ │rescue of │ │ART. 14.12 ALIN.│
│ │persons │ │8*) │
│ │overboard │ │- ALTE MACARALE │
│ │LUMINA DE │ │CU O ÎNCĂRCĂTURĂ│
│ │CĂUTARE CARE │ │UTILĂ CARE NU │
│ │POATE FI │ │DEPĂŞEŞTE 2.000 │
│ │OPERATĂ DIN │ │KG*) │
│ │TIMONIERIE │ │- in accordance │
│ │Searchlight │ │with Article │
│ │that can be │ │14.12(8) │
│ │operated from │ │- other cranes │
│ │the wheelhouse│ │with a useful │
│ │RECIPIENTE │ │load not │
│ │REZISTENTE LA │ │exceeding 2 000 │
│ │FOC │ │kg“ │
│ │Fire-resistant│ │ │
│ │receptacles │ │ │
│ │SCARĂ │ │ │
│ │ÎNCLINATĂ/ │ │ │
│ │VERTICALĂ*) │ │ │
│ │Embarkation │ │ │
│ │stairway/ │ │ │
│ │ladder │ │ │
└────┴──────────────┴───────────────┴────────────────┘
11. La instrucţiunea ESI-III-10, punctul 2.7 se modifică şi va avea următorul cuprins: "2.7 Alineatul (7) - Manivele şi mijloace similare de rotaţie Acestea includ: a) vinciurile de ancoră acţionate manual (forţa maximă cerută se consideră că este atunci când ancorele sunt suspendate în mod liber); b) manivelele pentru ridicarea capacelor gurilor de magazie; c) manivelele de troliu de catarg şi pe coş. Acestea nu includ: a) troliile de deplasare sau de cuplare; b) manivelele gruielor, cu excepţia celor prevăzute pentru bărcile de serviciu." ART. II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Cătălin Drulă Bucureşti, 6 iulie 2021. Nr. 955. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.