Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN  nr. 954 din 24 august 2017  pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 284/2007 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din spitalele publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 954 din 24 august 2017 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 284/2007 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din spitalele publice

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 698 din 29 august 2017
    Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale juridic, resurse umane şi salarizare nr. FB 8.353/2017. din cadrul Ministerului Sănătăţii,
    având în vedere prevederile art. 181 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 284/2007 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din spitalele publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 117 din 16 februarie 2007, cu modificările ulterioare, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Florian-Dorel Bodog

    Bucureşti, 24 august 2017.
    Nr. 954.
    ANEXĂ
    (Anexa la Ordinul nr. 284/2007)
    METODOLOGIA-CADRU
    de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor
    pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din spitalele publice
    ART. 1
    În cadrul spitalelor publice funcţionează un comitet director format din:
    a) managerul spitalului;
    b) directorul medical;
    c) directorul financiar-contabil;
    d) directorul de îngrijiri - pentru spitalele cu peste 400 de paturi.


    ART. 2
    (1) Ocuparea posturilor specifice comitetului director se face prin concurs/examen organizat de managerul spitalului pentru fiecare post în parte.
    (2) Prin act administrativ al managerului unităţii sanitare organizatoare a concursului/examenului, în condiţiile prezentei metodologii-cadru, se constituie, cu avizul ministerului sau al instituţiei cu reţea sanitară proprie, aşa cum sunt definite la art. 4 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, comisia de concurs/examen, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor, până cel târziu la data publicării anunţului de concurs.
    (3) Din comisia de concurs/examen, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor fac parte şi doi reprezentanţi desemnaţi de ministerul sau instituţia cu reţea sanitară proprie prevăzute la alin. (2), un reprezentant al administraţiei publice locale, precum şi reprezentanţi ai organizaţiilor profesionale şi de sindicat. Reprezentanţii organizaţiilor profesionale şi de sindicat au rolul de observatori în comisia de concurs/examen, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    (4) Fiecare comisie este condusă de un preşedinte şi are un secretar care verifică buna organizare şi desfăşurare a concursului.
    (5) Comisia de concurs are următoarele atribuţii principale:
    a) selectează dosarele de concurs ale candidaţilor;
    b) stabileşte subiectele pentru proba scrisă;
    c) stabileşte planul interviului şi realizează interviul;
    d) notează pentru fiecare candidat proba scrisă şi interviul;
    e) transmite secretarului comisiei rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor;
    f) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de concurs, precum şi raportul final al concursului.

    (6) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
    a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probei scrise şi a interviului;
    b) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.

    (7) Secretarul comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
    a) primeşte dosarele de concurs ale candidaţilor, respectiv contestaţiile;
    b) convoacă membrii comisiei de concurs, respectiv membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, la solicitarea preşedintelui comisiei;
    c) întocmeşte, redactează şi semnează alături de comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia, respectiv procesul-verbal al selecţiei dosarelor şi raportul concursului;
    d) asigură afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, respectiv a rezultatelor eventualelor contestaţii;
    e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna organizare şi desfăşurare a concursului.


    ART. 3
    (1) La concurs/examen se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc, cumulativ, criteriile generale şi specifice.
    (2) Criteriile generale sunt următoarele:
    a) au domiciliul stabil în România;
    b) nu au fost condamnaţi definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care i-ar face incompatibili cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
    c) au o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
    d) nu au vârsta de pensionare, conform prevederilor legale în vigoare.

    (3) Criteriile specifice sunt următoarele:
    a) pentru directorul medical:
    1. sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medicină, specializarea medicină;
    2. sunt confirmaţi cel puţin medic specialist;
    3. au minimum 5 ani vechime în specialitatea respectivă;

    b) pentru directorul financiar-contabil:
    1. sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în profil economic;
    2. au cel puţin 2 ani vechime în specialitatea studiilor;
    3. deţin certificatul de atestare a cunoştinţelor dobândite în domeniul Sistemului european de conturi, precum şi de cunoaştere a reglementărilor europene în domeniu*;
──────────
    * Cu excepţia unităţilor sanitare publice cu paturi pentru care managementul a fost transferat către autorităţile administraţiei publice locale şi către Primăria Municipiului Bucureşti, conform prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.
──────────


    c) pentru directorul de îngrijiri:
    1. sunt asistenţi medicali generalişti principali;
    2. au cel puţin 2 ani vechime ca asistenţi medicali generalişti principali;
    3. sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă sau scurtă durată, cu diplomă de licenţă/absolvire.



    ART. 4
    (1) Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină următoarele documente:
    1. pentru directorul medical:
    a) cererea de înscriere;
    b) copie de pe actul de identitate;
    c) copie de pe diploma de licenţă sau de absolvire, după caz;
    d) copie de pe certificatul de medic specialist;
    e) curriculum vitae;
    f) adeverinţa care atestă vechimea în gradul profesional sau în specialitatea studiilor, după caz;
    g) cazierul judiciar;
    h) declaraţia pe propria răspundere că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică, aşa cum este definită prin lege;
    i) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
    j) proiectul de specialitate;

    2. pentru directorul financiar-contabil:
    a) cererea de înscriere;
    b) copie de pe actul de identitate;
    c) copie de pe diploma de licenţă sau de absolvire, după caz;
    d) curriculum vitae;
    e) adeverinţa care atestă vechimea în muncă sau în specialitatea studiilor, după caz;
    f) cazierul judiciar;
    g) declaraţia pe propria răspundere că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică, aşa cum este definită prin lege;
    h) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
    i) copie de pe certificatul de atestare a cunoştinţelor dobândite în domeniul Sistemului european de conturi, precum şi de cunoaştere a reglementărilor europene în domeniu;
    j) proiectul de specialitate;

    3. pentru directorul de îngrijiri:
    a) cererea de înscriere;
    b) copie de pe actul de identitate;
    c) copie de pe diploma de licenţă sau de absolvire, după caz;
    d) copia certificatul de absolvire a examenului de grad principal;
    e) curriculum vitae;
    f) adeverinţa care atestă vechimea în gradul profesional sau în specialitatea studiilor, după caz;
    g) cazierul judiciar;
    h) declaraţia pe propria răspundere că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică, aşa cum este definită prin lege;
    i) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
    j) proiectul de specialitate.


    (2) Dosarul de înscriere se depune la secretarul comisiei de concurs cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data susţinerii concursului.
    (3) Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
    (4) Candidaţii al căror dosar de înscriere a fost respins pot depune contestaţie în cel mult 24 de ore de la data comunicării rezultatului verificării. Contestaţia se soluţionează în termen de 24 de ore de la data depunerii de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.

    ART. 5
    (1) Anunţul de concurs este întocmit de către unitatea sanitară, indiferent de subordonare. Unitatea sanitară are obligaţia să publice, cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru prima probă a concursului pentru ocuparea postului vacant, anunţul privind concursul în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, pe portalul posturi.gov.ro, întrun cotidian de largă circulaţie, pe pagina de internet a unităţii sanitare, precum şi la sediul acesteia.
    (2) Anunţul afişat la sediul şi, după caz, pe pagina de internet a unităţii sanitare publice organizatoare a concursului va cuprinde în mod obligatoriu următoarele elemente:
    a) denumirea postului vacant;
    b) documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, locul de depunere a dosarului de concurs şi datele de contact ale persoanei care asigură secretariatul comisiei de concurs;
    c) condiţiile generale şi specifice;
    d) tipul probelor de concurs, locul, data şi ora desfăşurării acestora;
    e) bibliografia şi, după caz, tematica;
    f) temele de proiect;
    g) calendarul de desfăşurare a concursului, respectiv data-limită şi ora până la care se pot depune dosarele de concurs, datele de desfăşurare a probelor de concurs, termenele în care se afişează rezultatele pentru fiecare probă, termenele în care se pot depune şi în care se afişează rezultatele contestaţiilor, precum şi termenul în care se afişează rezultatele finale.

    (3) Informaţiile referitoare la organizarea şi desfăşurarea concursului prezentate la alin. (2) se menţin la locul de afişare şi pe pagina de internet a unităţii sanitare publice organizatoare până la finalizarea concursului.
    (4) Anunţul publicat în presa scrisă şi în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, va conţine: denumirea postului, nivelul studiilor şi vechimea în specialitatea studiilor necesare ocupării postului pentru care se organizează concursul, data, ora şi locul de desfăşurare a acestuia, data-limită până la care se pot depune actele pentru dosarul de concurs şi datele de contact ale persoanei care asigură secretariatul comisiei de concurs.
    (5) Documentele aferente concursului, respectiv anunţul cuprinzând condiţiile generale şi specifice, calendarul de desfăşurare a concursului, bibliografia şi, după caz, tematica, se transmit spre publicare către portalul posturi.gov.ro, prin intermediul adresei de e-mail: posturi@gov.ro, în termenele prevăzute la alin. (1).
    (6) Publicitatea în cazul modificării unor aspecte referitoare la organizarea sau desfăşurarea concursului se realizează în cel mai scurt timp prin mijloacele prevăzute la alin. (1).

    ART. 6
    (1) Concursul/Examenul cuprinde următoarele probe de evaluare:
    a) test-grilă/lucrare scrisă de verificare a cunoştinţelor din legislaţia specifică postului;
    b) susţinerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului;
    c) interviul de selecţie.

    (2) Probele de evaluare se notează cu note de la 1 la 10.

    ART. 7
    (1) Testul-grilă/Lucrarea scrisă de verificare a cunoştinţelor se desfăşoară pe durata a cel mult 3 ore.
    (2) Testul-grilă/Subiectele pentru lucrarea scrisă se elaborează de către comisia de concurs, pe baza bibliografiei pentru concurs, în ziua probei.
    (3) Persoanele care au participat la elaborarea testului-grilă/subiectelor pentru lucrarea scrisă nu părăsesc încăperea până la începerea probei.

    ART. 8
    (1) Candidaţii îşi aleg tema pentru proiectul de specialitate din cele stabilite de comisia de concurs, prin publicaţia de concurs, şi îl depun odată cu înscrierea la concurs.
    (2) Proiectul de specialitate trebuie să fie realizat individual de către candidat, să rezolve problemele solicitate într-un volum de maximum 8-10 pagini tehnoredactate pe calculator cu fonturi de 14 şi trebuie să fie depus la înscriere.
    (3) Evaluarea şi susţinerea proiectului de specialitate se fac în plenul comisiei de concurs/examen.
    (4) În urma susţinerii orale a proiectului de specialitate, evaluării conţinutului şi a răspunsurilor date la întrebările comisiei de concurs, fiecare membru al comisiei acordă câte o notă. Nota finală, cu două zecimale, este media notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.

    ART. 9
    (1) Interviul de selecţie are scopul de a permite membrilor comisiei de concurs/examen să constate, analizând şi rezultatele obţinute la testul-grilă/lucrarea scrisă de verificare a cunoştinţelor şi proiectul de specialitate, dacă respectivul candidat îşi va putea îndeplini obligaţiile în noua funcţie şi dacă este cel mai potrivit pentru acest post din punctul de vedere al experienţei profesionale, aptitudinilor de comunicare, aptitudinilor şi cunoştinţelor manageriale şi ambiţiilor profesionale.
    (2) Interviul de selecţie se desfăşoară în plenul comisiei de concurs/examen.
    (3) Nu se adresează candidatului întrebări referitoare la opiniile sale politice, la activitatea sindicală, religie, etnie, sex, starea materială şi la originea socială.
    (4) Întrebările şi răspunsurile se consemnează în scris prin grija secretarului comisiei de concurs şi sunt semnate de către membrii comisiei şi de candidat.

    ART. 10
    (1) Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să obţină în cadrul concursului/examenului media finală cel puţin 7,00, iar la fiecare probă minimum nota 6,00. Media finală a fiecărui candidat se calculează cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obţinute la probele de evaluare.
    (2) Pe baza mediilor finale, comisia de concurs stabileşte, în ordinea descrescătoare a mediilor, candidatul admis la concurs. La medii finale egale, departajarea candidaţilor se face pe baza mediei obţinute la testul-grilă/lucrarea scrisă de verificare a cunoştinţelor, iar la menţinerea egalităţii, pe baza notei obţinute la interviul de selecţie.
    (3) Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul final al concursului/examenului, cu excepţia interviului de selecţie, în termen de 24 de ore de la data afişării. Contestaţia se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 24 de ore de la data depunerii la secretarul comisiei de concurs/examen.

    ART. 11
    Candidaţii declaraţi admişi în urma concursului/examenului sunt numiţi pe posturile pentru care au concurat prin act administrativ al managerului spitalului şi încheie cu acesta contract de administrare, în conformitate cu prevederile actelor normative.

    ART. 12
    (1) În cazul în care, de la data anunţării concursului şi până la afişarea rezultatelor finale ale acestuia, managerul spitalului public pentru care se organizează concursul este sesizat cu privire la nerespectarea prevederilor legale privind organizarea şi desfăşurarea concursului, se va proceda la verificarea celor sesizate cu celeritate. În cazul în care se constată că nu au fost respectate prevederile legale sau când aspectele sesizate nu pot fi cercetate cu încadrarea în termenele procedurale prevăzute de lege, desfăşurarea concursului va fi suspendată.
    (2) Suspendarea se dispune de către managerul spitalului public organizator, după o verificare prealabilă, în regim de urgenţă, a situaţiei în fapt sesizate, dacă se constată existenţa unor deficienţe în respectarea prevederilor legale.
    (3) Sesizarea poate fi făcută de către membrii comisiei de concurs ori ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor, de către oricare dintre candidaţi sau de către orice persoană interesată.
    (4) În situaţia în care, în urma verificării realizate potrivit alin. (1), se constată că sunt respectate prevederile legale privind organizarea şi desfăşurarea concursului, acesta se desfăşoară în continuare.

    ART. 13
    (1) În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfăşurării concursului:
    a) concursul se amână pentru o perioadă de maximum 15 zile lucrătoare;
    b) se reia procedura de organizare şi desfăşurare a acestuia dacă amânarea nu poate fi dispusă conform lit. a).

    (2) În situaţia constatării necesităţii amânării concursului, unitatea sanitară organizatoare a concursului are obligaţia:
    a) anunţării, prin aceleaşi mijloace de informare, a modificărilor intervenite în desfăşurarea concursului;
    b) informării candidaţilor ale căror dosare au fost înregistrate, dacă este cazul, prin orice mijloc de informare care poate fi dovedit.


    ART. 14
    (1) Candidaturile înregistrate la concursul a cărui procedură a fost suspendată sau amânată se consideră valide dacă persoanele care au depus dosarele de concurs îşi exprimă în scris intenţia de a participa din nou la concurs la noile date.
    (2) În situaţia în care, la reluarea procedurii de concurs prevăzute la art. 12, în dosare există documente a căror valabilitate a încetat, candidaţii au posibilitatea de a le înlocui până la data emiterii actului administrativ de numire.

    ART. 15
    În cazul ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, aşa cum sunt definite la art. 4 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, metodologia reprezintă o metodologie-cadru, care poate fi modificată şi/sau completată de către conducerea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, urmând a fi aprobată prin act administrativ emis de către acestea.

    ART. 16
    În cazul în care la concursul organizat în vederea ocupării unui post din comitetul director nu s-au prezentat cel puţin 2 candidaţi, încadrarea postului se face prin examen.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016