Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 941 din 29 august 2018  privind metodologia de constatare a contravenţiilor şi aplicare a sancţiunilor în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 941 din 29 august 2018 privind metodologia de constatare a contravenţiilor şi aplicare a sancţiunilor în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii

EMITENT: Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 814 din 24 septembrie 2018
    Având în vedere:
    - art. 4 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2015 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, aprobată prin Legea nr. 244/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 26 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 419/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, precum şi pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2016, a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 şi a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2016;
    – Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

    în baza art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice emite următorul ordin:
    ART. 1
    Personalul structurii nominalizate la art. 2 alin. (2) lit. b) din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 419/2018 se desemnează prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP) în calitate de agent constatator în vederea constatării contravenţiilor şi aplicării sancţiunilor, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:
    a) în baza prevederilor art. 2 alin. (4) din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 419/2018, la momentul alocării spre verificare a procedurilor selectate în eşantionul de verificat, conform metodologiei de selecţie, pentru constatarea contravenţiilor şi pentru aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 26 alin. (1) lit. b) pct. (i) şi (ii) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) în baza prevederilor art. 26 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care ANAP ia la cunoştinţă prin orice mijloace de încălcarea prevederilor acesteia, pentru constatarea contravenţiilor şi pentru aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 26 alin. (1) lit. a), lit. b) pct. (iii) şi (iv), lit. c) şi d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 2
    (1) În vederea constatării contravenţiilor şi aplicării sancţiunilor în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările şi completările ulterioare, se utilizează formularul tipizat „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor“, denumit în continuare Proces-verbal.
    (2) Modelul formularului tipizat al Procesului-verbal este prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    (3) Procesul-verbal se întocmeşte în 3 (trei) exemplare, dintre care unul pentru contravenient, unul pentru organul fiscal cu atribuţii în executarea contravenţiei, în conformitate cu prevederile legale incidente, şi unul pentru ANAP.
    (4) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare ale Procesului-verbal sunt prezentate în anexa nr. 2 la prezentul ordin.

    ART. 3
    Procesul-verbal poate fi contestat în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 4
    În vederea punerii în executare a sancţiunii amenzii contravenţionale, Direcţia generală control ex ante din cadrul ANAP, prin grija agenţilor constatatori desemnaţi să constate contravenţiile şi să aplice sancţiuni, transmite procesele-verbale autorităţii contractante sancţionate şi organului fiscal cu atribuţii în executarea contravenţiei pentru a proceda în conformitate cu prevederile legale privind regimul juridic al contravenţiilor.

    ART. 5
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 6
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice,
                    Bogdan Puşcaş

    Bucureşti, 29 august 2018.
    Nr. 941.
    ANEXA 1





    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU ACHIZIŢII PUBLICE
    Seria ...../....
    Nr. ...............
    PROCES-VERBAL
    de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
    Încheiat astăzi, ......... luna ...... anul ....., locul ......
    Subsemnaţii: .................................... (numele şi prenumele), în calitate de agenţi constatatori desemnaţi pentru verificarea aspectelor procedurale aferente contractului/acordului-cadru ..................., având funcţia de ................................, în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, în temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, în baza legitimaţiilor nr. ........... şi a Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice nr. ...../......., am constatat următoarele:
    Descrierea faptei şi urmările acesteia ............................................
    Data săvârşirii faptei .................................................................
    Locul săvârşirii faptei .................................................................
    Fapta de mai sus constituie contravenţie prevăzută în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 şi Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările şi completările ulterioare, la art. .... alin. .... lit. .... şi se sancţionează conform art. .... alin. ........ lit. ......... din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările şi completările ulterioare, cu amendă de la ......... lei la ......... lei.
    De săvârşirea acestei fapte se face vinovată entitatea/autoritatea contractantă .................., C.U.I./CIF ........., cu sediul în ......................, str. ........................ nr. ......., reprezentată de .........................., în calitate de .............. .
    Faţă de contravenţia săvârşită se aplică contravenientului ......................... avertisment/amendă în cuantum de ............. lei.
    Alte menţiuni ............................................. (obiecţiuni ale contravenientului)
    Contravenientul poate achita în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia jumătate din minimul amenzii prevăzute în actul normativ.
    Împotriva prezentului proces-verbal se poate face plângere în termen de 15 zile de la data comunicării. Plângerea se depune la Judecătoria ..................................... (judecătoria în a cărei circumscripţie a fost săvârşită contravenţia).
    Contravenientul nu este de faţă/refuză/nu poate să semneze procesul-verbal, fapt atestat de martorul: ............. domiciliat în: ......................, str. ......................., nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judeţ/sector ..............., act de identitate: ........, seria ......, nr. ................, emis de: .................., cod numeric personal: ................., semnătura ................
    Prezentul proces-verbal nu conţine menţiunile referitoare la martor deoarece: ............................
    Prezentul proces-verbal conţine un nr. ..... de pagini şi s-a întocmit în 3 exemplare, din care exemplarul 2 s-a predat/comunicat contravenientului azi ............. .
    Agenţi constatatori
    (semnătura)
    .......................
    Contravenient
    (semnătura reprezentantului legal şi ştampila unităţii)
    ..............................
    Prezentul proces-verbal constituie şi înştiinţare de plată.
    Amenda în cuantum de .............lei se va achita în contul „Venituri din amenzi şi alte sancţiuni aplicate de către alte instituţii de specialitate“ deschis la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului la care este arondat contravenientul.
    Beneficiar: bugetul de stat.
    Neachitarea amenzii în termenul de 15 zile de la data comunicării prezentei înştiinţări atrage executarea silită conform prevederilor legale.
    Dovada plăţii se depune sau se transmite de către contravenient prin poştă, cu scrisoare recomandată, la sediul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice.
    Agenţi constatatori
    (semnătura)
    ................................
    Contravenient,
    (Reprezentant legal al autorităţii contractante)
    (date de identificare)
    .................................
    (semnătura)
    ................................
    Martor,
    (Nume şi prenume)
    (date de identificare)
    .................................
    (semnătura)
    ..............................
    cod 14.13.22.99/ANAP

    ANEXA 2





    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare
    a formularului „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor“, cod 14.13.22.99/ANAP
    1. Denumire: Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
    2. Format: A4/t2; se va tipări în carnete de 150 de file (50 de seturi într-un carnet).
    3. Caracteristici de tipărire:
    - se tipăreşte pe hârtie autocopiativă;
    – este înseriat şi numerotat începând cu seria A/200 nr. 0.000.001.

    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează la constatarea unor fapte care întrunesc elementele constitutive ale unei contravenţii în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 228/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi la stabilirea sancţiunilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările şi completările ulterioare.
    6. Se întocmeşte în 3 exemplare, de către verificatorii desemnaţi de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, astfel: original (culoare neagră), două copii (culoare roşie şi verde).
    7. Se transmite de către agenţii constatatori desemnaţi de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice din cadrul Direcţiei generale control ex ante, după cum urmează:
    - exemplarul 1 (culoare neagră), la organul fiscal cu atribuţii în executarea contravenţiei;
    – exemplarul 2 (culoare roşie), la autoritatea contractantă sancţionată;
    – exemplarul 3 (culoare verde), la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice.

    8. Se arhivează:
    - exemplarul 1, la dosarul fiscal al autorităţii contractante.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016