Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Văzând Referatul de aprobare nr. 906 din 12 octombrie 2012 al Direcţiei de trasabilitate şi siguranţă a alimentelor de origine nonanimală, sistemul rapid din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, având în vedere prevederile art. 10 lit. b), ale art. 18 alin. (5) şi ale art. 48 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare, ţinând cont de prevederile Regulamentului (CE) nr. 882/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi produsele alimentare şi cu normele de sănătate şi de bunăstare a animalelor, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare, preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin: ART. I Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 113/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 886 din 29 decembrie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 4, alineatul (2) va avea următorul cuprins: "(2) Prezentul ordin se aplică până la data de 31 decembrie 2013." 2. La anexa nr. 1 la instrucţiuni, primul tabel, punctele 1 , 2 şi 3 din notă se modifică şi vor avea următorul cuprins: "1. Pentru unităţile cu activitate în domeniul alimentar cu risc crescut, respectiv cele care au obţinut punctajul > 42 la evaluarea unităţii, inspecţia se va realiza o dată la două luni. 2. Pentru unităţile cu activitate în domeniul alimentar cu risc mediu, respectiv cele care au obţinut punctajul între 30 şi 42 la evaluarea unităţii, inspecţia se va realiza o dată la 4 luni. 3. Pentru unităţile cu activitate în domeniul alimentar cu risc scăzut, respectiv cele care au obţinut punctajul < 30 la evaluarea unităţii, inspecţia se va realiza o dată pe an. În cazul neconformităţilor, costurile aferente activităţii de recontrol sunt suportate de către operatorul economic." 3. La anexa nr. 1 la instrucţiuni, la al doilea tabel, punctele 1, 2 şi 3 din notă se modifică şi vor avea următorul cuprins: "1. Pentru unităţile cu activitate în domeniul alimentar cu risc crescut, respectiv cele care au obţinut punctajul > 42 la evaluarea unităţii, inspecţia se va realiza o dată la două luni. 2. Pentru unităţile cu activitate în domeniul alimentar cu risc mediu, respectiv cele care au obţinut punctajul între 30 şi 42 la evaluarea unităţii, inspecţia se va realiza o dată la 4 luni. 3. Pentru unităţile cu activitate în domeniul alimentar cu risc scăzut, respectiv cele care au obţinut punctajul < 30 la evaluarea unităţii, inspecţia se va realiza o dată pe an. În cazul neconformităţilor, costurile aferente activităţii de recontrol sunt suportate de către operatorul economic." 4. Anexa nr. 2 la instrucţiuni se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, Mihai Ţurcanu Bucureşti, 14 decembrie 2012. Nr. 94. ANEXĂ(Anexa nr. 2 la instrucţiuni) TARIFELE pentru cheltuielile de personal care desfăşoară activitatea de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală
┌────┬──────────────────────────────────────────────────┬───────────────┬───────────────┬────────────┐
│ │ │ Cheltuielile │ Cheltuielile │ Total │
│Nr. │ Etapele aferente realizării unui control oficial │pentru salariu/│ necesare │cheltuieli/h│
│crt.│ în domeniul alimentar │ persoană/h │perfecţionării/│ (lei) │
│ │ │ (lei) │ persoană/h │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────┤
│ 1. │Pregătirea controlului, studierea facilităţilor şi│ 21 │ 1 │ 22 │
│ │documentaţiei deţinute de operatorii economici, │ │ │ │
│ │astfel încât să fie capabil să îşi îndeplinească │ │ │ │
│ │atribuţiile în mod adecvat │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────┤
│ 2. │Realizarea controlului │ 21 │ 1 │ 22 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────┤
│ 3. │Analiza activităţii de control şi stabilirea │ 21 │ 1 │ 22 │
│ │concluziilor │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │TOTAL: │ 63 │ 3 │ 66 │
└────┴──────────────────────────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┴────────────┘
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.