Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor art. 2 pct. 18 şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin: ART. 1 Se publicã amendamentele la Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare vitezã (Codul HSC 2000), adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã prin Rezoluţia MSC.271(85) a Comitetului securitãţii maritime din 4 decembrie 2008, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin. ART. 2 Autoritatea Navalã Românã va lua mãsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin. ART. 3 Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Daniela Boagiu Bucureşti, 22 noiembrie 2010. Nr. 939. ANEXĂ REZOLUŢIA MSC. 271(85) (adoptatã la 4 decembrie 2008) Adoptarea amendamentelor la Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare vitezã (Codul HSC 2000) Comitetul securitãţii maritime, amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului, amintind, de asemenea, Rezoluţia MSC.97(73) prin care s-a adoptat Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare vitezã (denumit în continuare Codul HSC 2000), care a devenit obligatoriu conform cap. X din Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) (denumitã în continuare Convenţia), notând şi art. VIII(b) şi regula X/1.1 din Convenţie cu privire la procedura de amendare a Codului HSC 1994, luând în considerare, la cea de-a optzeci şi cincea sesiune a sa, amendamentele la Codul HSC 2000 propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) din Convenţie, 1. adoptã, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul HSC 2000, al cãror text este prevãzut în anexa la prezenta rezoluţie; 2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII(b)(v)(2)(bb) din Convenţie, cã amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2010, cu excepţia cazului în care înainte de aceastã datã mai mult de o treime dintre guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale cãror flote comerciale reprezintã în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente; 3. invitã guvernele contractante sã noteze cã, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2011 dupã acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4. solicitã secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) din Convenţie, sã transmitã tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexã; 5. solicitã în plus secretarului general sã transmitã copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie. ANEXĂ
─────
la Rezoluţia MSC.271(85)
────────────────────────
AMENDAMENTE
la Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare vitezã
(Codul HSC 2000)
CAPITOLUL 7
Protecţia contra incendiului
1. La sfârşitul paragrafului 7.17.1 se adaugã o nouã frazã:
"Navele construite la 1 iulie 2002 sau dupã aceastã datã, dar înainte de 1 ianuarie 2011, cu încãperi de marfã destinate transportului de mãrfuri periculoase ambalate, trebuie sã îndeplineascã cerinţele de la 7.13.3, cu excepţia cazului în care se transportã mãrfurile periculoase specificate la clasele 6.2 şi 7 şi mãrfurile periculoase în cantitãţi limitate*) şi cantitãţile exceptate**) în conformitate cu tabelele 7.17-1 şi 7.17-3, nu mai târziu de data primei inspecţii de reînnoire la 1 ianuarie 2011 sau dupã aceastã datã."
________
* Se face referire la cap. 3.4 din Codul IMDG.
** Se face referire la cap. 3.5 din Codul IMDG.
2. Nota 1 existentã la tabelul 7.17-1 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"1 Aceste cerinţe nu se aplicã containerelor închise care transportã mãrfuri solide din clasele 4 şi 5.1. Pentru mãrfurile din clasele 2, 3, 6.1 şi 8, care sunt transportate în containere închise, rata de împrospãtare a aerului poate fi redusã la cel puţin douã schimburi de aer pe orã. Pentru mãrfurile lichide din clasele 4 şi 5.1, care sunt transportate în containere închise, rata de împrospãtare a aerului poate fi redusã la cel puţin douã schimburi de aer pe orã. În sensul acestei cerinţe, un recipient mobil este un container închis."
3. Tabelul 7.17-3 existent se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
Tabelul 7.17-3
Aplicarea cerinţelor de la 7.17.3 la diferite clase de mãrfuri periculoase, cu excepţia mãrfurilor solide periculoase în vrac
-----------
NOTĂ(CTCE)
Reprezentarea graficã a tabelului 7.17-3, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 806 din 2 decembrie 2010, la pagina 8, (a se vedea imaginea asociatã).
4. La paragraful 7.17.1, dupã cuvintele "cu excepţia cazului în care transportã mãrfuri periculoase în cantitãţi limitate" se adaugã urmãtoarele cuvinte: "şi în cantitãţile exceptate"*.
_________
*) Se face referire la cap. 3.5 din Codul IMDG.
___________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.