Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 928 din 21 mai 2024  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 2.007/2008 privind aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, precum şi a Criteriilor referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 928 din 21 mai 2024 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 2.007/2008 privind aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, precum şi a Criteriilor referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete

EMITENT: Ministerul Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 515 din 3 iunie 2024
    Având în vedere prevederile art. 10 alin. (6) şi ale art. 13 alin. (2) lit. a), alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă-nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuţi, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi prorogarea unui termen,
    în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 2.007/2008 privind aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, precum şi a Criteriilor referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 516 din 9 iulie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 5^2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5^2
    (1) Modelul autorizaţiei de funcţionare emise unităţilor emitente de vouchere de vacanţă, de tichete sociale pentru grădiniţă, de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, de vouchere pe suport hârtie acordate în vederea achiziţionării de echipamente sportive pentru încurajarea şi sprijinirea copiilor în vederea practicării sportului de performanţă, de tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi, de vouchere destinate victimelor infracţiunii, de măsuri de susţinere a activităţii didactice pe suport electronic, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional pentru preşcolarii şi elevii dezavantajaţi, precum şi de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă-nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuţi, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi prorogarea unui termen este prevăzut în anexa nr. 13."

    2. La articolul 5^2, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor, cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific, denumită în continuare direcţia de specialitate, alocă fiecărei autorizaţii de funcţionare un cod de autorizare, ţinând un registru special în acest sens, care va avea următoarea configuraţie:
    RO 123 XX 00000, unde:
    - RO reprezintă codul ISO al ţării;
    – 123 reprezintă o secvenţă numerică de 3 caractere pentru identificarea unităţii emitente;
    – XX - secvenţă ce reprezintă tipul activităţii autorizate, respectiv: VH - vouchere de vacanţă pe suport hârtie, VE - vouchere de vacanţă pe suport electronic, TG - tichete sociale pentru grădiniţă, MC - tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, SE - tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, VS - vouchere pe suport hârtie acordate în vederea achiziţionării de echipamente sportive pentru încurajarea şi sprijinirea copiilor în vederea practicării sportului de performanţă, PA - tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde, NN - tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi, VI - vouchere destinate victimelor infracţiunii, MD - măsuri de susţinere a activităţii didactice pe suport electronic, TS - tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional pentru preşcolarii şi elevii dezavantajaţi, TN - tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024;
    – 00000 reprezintă o secvenţă de 5 caractere pentru identificarea numărului de autorizaţii alocate unei unităţi emitente."

    3. Articolul 5^4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5^4
    În vederea verificării îndeplinirii condiţiei prevăzute în anexa nr. 12 pct. 7, în anexa nr. 14 pct. 4, în anexa nr. 15 pct. 5, în anexa nr. 16 pct. 5, în anexa nr. 18 pct. 5, în anexa nr. 19 pct. 5, în anexa nr. 20 pct. 5, în anexa nr. 22 pct. 5, în anexa nr. 24 pct. 5, în anexa nr. 26 pct. 5, respectiv în anexa nr. 28 pct. 5, direcţia de specialitate solicită organului fiscal competent din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală certificatul de atestare fiscală al unităţii emitente, din care să rezulte că nu înregistrează obligaţii fiscale restante existente în evidenţele fiscale. Solicitarea eliberării certificatului de atestare fiscală, precum şi transmiterea acestuia se pot efectua şi prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, conform procedurii pentru solicitarea certificatului de atestare fiscală, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 3.894/2022 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi a atribuţiilor Comisiei de autorizare a activităţii de schimb valutar, a Procedurii de solicitare şi transmitere a certificatului de atestare fiscală, a modelului autorizaţiei şi scrisorii de atribuire a codului statistic, precum şi a modelului unor declaraţii, care se aplică în mod corespunzător în funcţie de tipul de activitate pentru care se solicită autorizaţie potrivit dispoziţiilor prezentului ordin."

    4. Articolele 5^6-5^8 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 5^6
    În vederea verificării îndeplinirii condiţiilor prevăzute în anexa nr. 12 pct. 1-3, în anexa nr. 14 pct. 1 şi 2, în anexa nr. 15 pct. 1-3, în anexa nr. 16 pct. 1-3, în anexa nr. 18 pct. 1, în anexa nr. 19 pct. 1-3, în anexa nr. 20 pct. 1-3, în anexa nr. 22 pct. 1-3, în anexa nr. 24 pct. 1-3, în anexa nr. 26 pct. 1-3, respectiv în anexa nr. 28 pct. 1-3, direcţia de specialitate solicită de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, prin serviciul Recom online, furnizarea de informaţii din care să rezulte capitalul social sau de dotare, după caz, subscris şi vărsat, asociaţii, obiectul de activitate (operaţiuni care privesc emiterea şi gestionarea tichetelor cod CAEN 1812 şi/sau cod CAEN 6612) şi administratorii.
    ART. 5^7
    În vederea verificării îndeplinirii condiţiilor prevăzute în anexa nr. 12 pct. 4 lit. c), pct. 5 lit. c), în anexa nr. 14 pct. 3 lit. c), în anexa nr. 15 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 16 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 18 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 19 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 20 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 22 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 24 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 26 pct. 4 lit. c), respectiv în anexa nr. 28 pct. 4 lit. c), în cazul în care spaţiul distinct este asigurat prin furnizor, şi nu direct de către unitatea emitentă, în contractele încheiate între operatorii economici care solicită autorizarea ca unitate emitentă de tichete şi operatorii economici care furnizează spaţiul este obligatorie existenţa unei clauze exprese care prevede permiterea accesului echipei de specialişti prevăzute de prezentul ordin în spaţiul respectiv.
    ART. 5^8
    Verificarea îndeplinirii condiţiei prevăzute în anexa nr. 12 pct. 7^1, în anexa nr. 14 pct. 5, în anexa nr. 15 pct. 6, în anexa nr. 16 pct. 6, în anexa nr. 18 pct. 6, în anexa nr. 19 pct. 6, în anexa nr. 20 pct. 6, în anexa nr. 22 pct. 7, în anexa nr. 24 pct. 7, în anexa nr. 26 pct. 7, respectiv în anexa nr. 28 pct. 7 se face de către persoana desemnată din cadrul direcţiei de specialitate, în baza accesului direct la informaţiile privind cazierul fiscal al operatorului economic, administratorului/directorului economic şi/sau financiar al acestuia, cuprinse în cazierul fiscal naţional gestionat de Ministerul Finanţelor, prin intermediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, conform legislaţiei în vigoare."

    5. Articolul 5^10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5^10
    Unitatea care solicită autorizaţie de funcţionare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, de tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi, de vouchere destinate victimelor infracţiunii, de măsuri de susţinere a activităţii didactice pe suport electronic, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional pentru preşcolarii şi elevii dezavantajaţi, respectiv de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024, după caz, este obligată să dovedească, în termen de maximum 15 zile de la data la care i-a fost atribuit de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi, respectiv, de către Ministerul Justiţiei, după caz, contractul de achiziţie publică pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde, pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde, pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi, pentru emiterea de vouchere destinate victimelor infracţiunii, pentru emiterea măsurilor de susţinere a activităţii didactice pe suport electronic, pentru emiterea de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional pentru preşcolarii şi elevii dezavantajaţi, respectiv pentru emiterea de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024, după caz, sub sancţiunea retragerii autorizaţiei, obligaţia îndeplinirii condiţiei prevăzute în anexa nr. 15 pct. 2, în anexa nr. 16 pct. 2, în anexa nr. 19 pct. 2, în anexa nr. 20 pct. 2, în anexa nr. 22 pct. 2, în anexa nr. 24 pct. 2, în anexa nr. 26 pct. 2, respectiv în anexa nr. 28 pct. 2, după caz. Dispoziţiile pct. 3 din anexa nr. 15, ale pct. 3 din anexa nr. 16, ale pct. 3 din anexa nr. 19, ale pct. 3 din anexa nr. 20, ale pct. 3 din anexa nr. 22, ale pct. 3 din anexa nr. 24, ale pct. 3 din anexa nr. 26, respectiv ale pct. 3 din anexa nr. 28, după caz, se aplică în mod corespunzător."

    6. Articolul 5^12 se abrogă.
    7. Articolul 5^13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5^13
    Operatorul economic care, în urma notificării prevăzute de prezentul ordin, a obţinut autorizaţie de funcţionare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi, de vouchere destinate victimelor infracţiunii, de măsuri de susţinere a activităţii didactice pe suport electronic, precum şi de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional pentru preşcolarii şi elevii dezavantajaţi, după caz, solicită reautorizarea cu cel puţin 45 de zile calendaristice înainte de data expirării autorizaţiei."

    8. După articolul 5^26 se introduc două noi articole, art. 5^27 şi 5^28, cu următorul cuprins:
    "ART. 5^27
    Se aprobă Criteriile de autorizare a funcţionării unităţilor emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024, prevăzute în anexa nr. 28.
    ART. 5^28
    Se aprobă Procedura de notificare a intenţiei de a emite tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024, prevăzută în anexa nr. 29."

    9. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    Anexele nr. 1-29 fac parte integrantă din prezentul ordin."

    10. La anexa nr. 2, articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Autorizarea funcţionării unităţilor emitente de vouchere de vacanţă, de tichete sociale pentru grădiniţă, de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, de vouchere pe suport hârtie acordate în vederea achiziţionării de echipamente sportive pentru încurajarea şi sprijinirea copiilor în vederea practicării sportului de performanţă, de tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi, de vouchere destinate victimelor infracţiunii, de măsuri de susţinere a activităţii didactice pe suport electronic, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional pentru preşcolarii şi elevii dezavantajaţi şi de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă-nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuţi, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi prorogarea unui termen, după caz, denumite în continuare operatori, se realizează prin intermediul Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice, denumită în continuare comisie, structură interdepartamentală care îşi desfăşoară activitatea la sediul Ministerului Finanţelor."

    11. La anexa nr. 2 articolul 3, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Deciziile comisiei sunt obligatorii pentru toţi operatorii economici din domeniile cu reglementări specifice, operatori economici care funcţionează ca unităţi emitente de vouchere de vacanţă, tichete sociale pentru grădiniţă, tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, vouchere pe suport hârtie acordate în vederea achiziţionării de echipamente sportive pentru încurajarea şi sprijinirea copiilor în vederea practicării sportului de performanţă, tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde, tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi, vouchere destinate victimelor infracţiunii, măsuri de susţinere a activităţii didactice pe suport electronic, tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional pentru preşcolarii şi elevii dezavantajaţi, tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024, după caz."

    12. La anexa nr. 12 punctul 4, litera g) se abrogă.
    13. La anexa nr. 12 punctul 5, litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) mijloacele de transport speciale şi asigurarea protecţiei transportului suporturilor electronice ale voucherelor de vacanţă, pentru situaţiile în care se transportă şi suporturi electronice care sunt alimentate cu contravaloarea voucherelor de vacanţă."

    14. La anexa nr. 12, punctele 15 şi 16 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "15. Constatarea abaterilor se face de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 18 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizaţiei de funcţionare sau retragerii acesteia, după caz.
16. Comisia poate dispune ridicarea sancţiunii de suspendare a activităţii dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 18 lit. j)."

    15. La anexa nr. 14, punctele 10 şi 11 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "10. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Finanţelor sau de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 13 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizaţiei de funcţionare sau retragerii acesteia, după caz.
11. Comisia poate dispune ridicarea sancţiunii de suspendare a activităţii dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 13 lit. j)."

    16. La anexa nr. 14 punctul 13, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) documentul emis de către unitatea teritorială a Trezoreriei Statului, din care să rezulte că unitatea emitentă a deschis la Trezoreria Statului:
    (i) un cont distinct disponibil cu afectaţiune specială, în care unitatea emitentă încasează sumele reprezentând valoarea nominală a tichetelor sociale pentru grădiniţă şi, respectiv, din care virează sumele încasate în conturile sau subconturile deschise la instituţii de credit;
    (ii) contul prevăzut la art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în care încasează sumele reprezentând costul emiterii imprimatului;"

    17. La anexa nr. 15, punctele 12 şi 13 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "12. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Finanţelor sau de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 15 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizaţiei de funcţionare sau retragerii acesteia, după caz.
13. Comisia poate dispune ridicarea sancţiunii de suspendare a activităţii dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 15 lit. j)."

    18. La anexa nr. 16, punctele 12 şi 13 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "12. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Finanţelor sau de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 15 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizaţiei de funcţionare sau retragerii acesteia, după caz.
13. Comisia poate dispune ridicarea sancţiunii de suspendare a activităţii dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 15 lit. j)."

    19. La anexa nr. 18, punctele 12 şi 13 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "12. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Finanţelor sau de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 15 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizaţiei de funcţionare sau retragerii acesteia, după caz.
13. Comisia poate dispune ridicarea sancţiunii de suspendare a activităţii dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 15 lit. j)."

    20. La anexa nr. 19, punctele 11 şi 12 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "11. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Finanţelor sau de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 14 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizaţiei de funcţionare sau retragerii acesteia, după caz.
12. Comisia poate dispune ridicarea sancţiunii de suspendare a activităţii dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 14 lit. j)."

    21. La anexa nr. 20, punctele 12 şi 13 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "12. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Finanţelor sau de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 15 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizaţiei de funcţionare sau retragerii acesteia, după caz.
13. Comisia poate dispune ridicarea sancţiunii de suspendare a activităţii dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 15 lit. j)."

    22. După anexa nr. 27 se introduc două noi anexe, anexele nr. 28 şi 29, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul finanţelor,
                    Alin Marius Andrieş,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 21 mai 2024.
    Nr. 928.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 28 la Ordinul nr. 2.007/2008)
    CRITERII
    de autorizare a funcţionării unităţilor emitente de tichete sociale
    pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate
    potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024
    Operatorii economici care solicită autorizaţie de funcţionare ca unităţi emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă - nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuţi, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi prorogarea unui termen sunt obligaţi să îndeplinească următoarele criterii:
    1. Unităţile funcţionează legal pe teritoriul României şi au prevăzut în actul de înfiinţare, la obiectul de activitate, operaţiuni privind emiterea şi gestionarea de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024, având cod CAEN 6612 „Activităţi de intermediere a tranzacţiilor financiare“.
    2. Capitalul social sau de dotare, după caz, subscris şi vărsat de către unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare ca unităţi emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 trebuie să reprezinte echivalentul în lei a cel puţin 500.000 euro, luându-se în calcul cursul de schimb la data înfiinţării societăţii sau la data ultimei majorări a capitalului social, înregistrată la oficiul registrului comerţului sau în actul constitutiv, după caz.
    3. Pentru unităţile solicitante care deţin autorizaţie de funcţionare pentru emiterea unuia sau mai multor tipuri de bilete de valoare şi/sau tichete sociale, după caz, reglementate de Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificările şi completările ulterioare, de Legea nr. 248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, republicată, de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 94/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi, respectiv, de Hotărârea Guvernului nr. 541/2023 pentru aprobarea Metodologiei de emitere, distribuire şi decontare a voucherelor destinate victimelor infracţiunii, pentru stabilirea cuantumului acestora, precum şi a criteriilor de selectare a entităţilor publice şi private înrolate în mecanismul de acordare şi pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, după caz, condiţia de existenţă a unei valori minime a capitalului social sau de dotare subscris şi vărsat, prevăzută la pct. 2, se aplică cumulativ cu nivelul minim prevăzut pentru unităţile emitente de tichete de masă, tichete cadou, tichete de creşă, tichete culturale, vouchere de vacanţă, tichete sociale pentru grădiniţă, şi, respectiv, vouchere destinate victimelor infracţiunii, după caz.
    4. Unităţile trebuie să dovedească faptul că dispun de un ansamblu de măsuri de securitate care să garanteze buna funcţionare a sistemului acestor tichete sociale sau externalizează acest ansamblu de măsuri, după cum urmează:
    a) asigurarea cu personal de specialitate, angajat de către unitatea emitentă şi/sau de către furnizorii acesteia, şi dotarea cu echipament software şi alte echipamente, deţinute sau utilizate de către unitatea emitentă şi/sau de către furnizorii acesteia, necesare pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024;
    b) utilizarea de suporturi materiale specifice pe care se stochează valoarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024, cu elemente de siguranţă a suportului electronic, de tip PIN, CIP;
    c) existenţa spaţiilor distincte, necesare emiterii, depozitării, ambalării suporturilor electronice ale tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024. Activitatea în aceste spaţii trebuie să se desfăşoare de către personalul autorizat, în condiţiile de siguranţă prevăzute de legislaţia în vigoare (cel puţin mijloace tehnice de supraveghere a spaţiilor de emitere şi de depozitare, mijloace tehnice de siguranţă, sisteme de alarmă);
    d) existenţa unei platforme proprii sau a unei confirmări de parteneriat/relaţii contractuale cu organizaţia care administrează scheme/aranjamente de plată sau cu alte organizaţii specializate, după caz, utilizate în emiterea, decontarea şi gestionarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024;
    e) asigurarea mecanismelor specifice pentru transferul contravalorii nominale a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 către beneficiari, prin alimentarea suportului electronic;
    f) asigurarea, direct sau prin furnizori, a sistemelor, funcţionalităţilor şi mecanismelor financiare necesare decontării tranzacţiilor efectuate cu tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 la unităţile afiliate;
    g) mijloacele de transport speciale şi asigurarea protecţiei transportului suporturilor electronice ale tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024, pentru situaţiile în care se transportă şi suporturi electronice care sunt alimentate cu contravaloarea respectivelor tichete.

    5. Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare ca unităţi emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 nu pot fi autorizate în situaţia în care înregistrează obligaţii de plată restante, astfel cum sunt acestea definite în Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, administrate de către organul fiscal central sau datorate bugetelor locale ale unităţilor administrativ-teritoriale.
    6. Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare ca unităţi emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 nu pot fi autorizate în situaţia în care administratorul/directorul economic şi/sau financiar a fost/au fost condamnat/condamnaţi, pe plan intern sau internaţional, pentru infracţiuni de evaziune fiscală sau infracţiuni privind regimul vamal.
    7. Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare ca unităţi emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 nu pot fi autorizate în situaţia în care acestea/administratorul/directorul economic şi/sau financiar înregistrează fapte în cazierul fiscal.
    8. În cazul în care unitatea care solicită autorizaţie de funcţionare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 nu deţine autorizaţie de funcţionare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic acordate, potrivit legii, de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene din fonduri nerambursabile, aceasta parcurge procedura de autorizare prevăzută în ordin, iar autorizaţia de funcţionare se eliberează pe o perioadă de 2 ani. Unitatea emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 solicită reautorizarea cu cel puţin 45 de zile calendaristice înainte de data expirării autorizaţiei de funcţionare.
    9. În situaţia în care o unitate deţine autorizaţie de funcţionare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 pentru o locaţie şi solicită, în cadrul termenului de valabilitate al autorizaţiei, completarea acesteia cu alte locaţii, va depune la Comisia pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice, denumită în continuare comisie, o cerere de autorizare suplimentară, însoţită de documentele prevăzute la pct. 16, fiind necesar să facă şi dovada îndeplinirii ansamblului de măsuri de securitate prevăzute la pct. 4.
    10. În situaţia prevăzută la pct. 9, comisia emite o autorizaţie de completare care are acelaşi termen de valabilitate cu autorizaţia iniţială şi pe care se înscrie, sub sintagma „Autorizaţie de funcţionare“, cuvântul „completare“.
    11. Unităţile care îşi schimbă sediul social sau denumirea ori renunţă la un punct de lucru au obligaţia de a solicita modificarea autorizaţiei de funcţionare în termen de 30 de zile de la data înregistrării modificării. Comisia emite o nouă autorizaţie de funcţionare care are acelaşi termen de valabilitate cu autorizaţia iniţială şi pe care se înscrie, sub sintagma „Autorizaţie de funcţionare“, cuvântul „modificare“.
    12. Unităţile emitente care externalizează ansamblul de măsuri de securitate care garantează buna funcţionare a sistemului tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 şi care, în perioada de valabilitate a autorizaţiei, schimbă oricare dintre furnizorii de servicii notifică acest lucru direcţiei de specialitate, în termen de 30 de zile de la data încheierii noului contract de prestări servicii. Prevederile pct. 13 se aplică în mod corespunzător.
    13. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Finanţelor sau de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 16 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizaţiei de funcţionare sau retragerii acesteia, după caz.
    14. Comisia poate dispune ridicarea sancţiunii de suspendare a activităţii dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 16 lit. j).
    15. În situaţia în care, la data expirării termenului de suspendare, unitatea emitentă nu face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii, comisia dispune retragerea autorizaţiei de funcţionare. Retragerea autorizaţiei de funcţionare îşi produce efectele de la data comunicării deciziei.
    16. Pentru autorizare sunt necesare următoarele documente:
    a) cererea de autorizare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024, conţinând datele de identificare ale unităţii;
    b) documentul emis de către unitatea teritorială a Trezoreriei Statului, din care să rezulte că unitatea emitentă a deschis la Trezoreria Statului:
    (i) un cont distinct disponibil cu afectaţiune specială, în care unitatea emitentă încasează sumele reprezentând valoarea nominală a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 şi, respectiv, din care virează sumele încasate în conturile sau subconturile deschise la instituţii de credit;
    (ii) contul prevăzut la art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în care încasează sumele reprezentând costul aferent emiterii şi livrării suportului electronic;

    c) adeverinţa emisă de către unitatea bancară sau de entitatea însăşi în cazul instituţiilor de credit, din care să rezulte că unitatea emitentă a deschis un cont sau un subcont de plăţi distinct prin care se vor derula încasările şi plăţile aferente valorilor nominale ale tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024;
    d) angajamentul unităţii emitente conform căruia prin contul sau subcontul de plăţi distinct prin care se vor derula încasările şi plăţile aferente valorii nominale a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 nu vor fi utilizate alte instrumente financiare, cu excepţia viramentului bancar;
    e) certificatul de cazier judiciar al administratorului/ administratorilor şi al directorului economic şi/sau financiar sau, după caz, consimţământul expres, exprimat în scris, al acestora cu privire la solicitarea de către Ministerul Finanţelor a extrasului de pe cazierul judiciar;
    f) declaraţia pe propria răspundere a administratorului/ administratorilor şi a directorului economic şi/sau financiar că ocupă această funcţie în cadrul societăţii;
    g) extrasul de cazier fiscal pentru persoanele prevăzute la pct. 7;
    h) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al unităţii emitente, din care să rezulte că aceasta nu înregistrează obligaţii de plată restante datorate bugetelor locale ale unităţilor administrativ-teritoriale;
    i) certificatul de atestare fiscală din care să rezulte că unitatea nu înregistrează obligaţii de plată restante, astfel cum sunt acestea definite în Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, administrate de către organul fiscal central;
    j) în cazul unităţilor care nu deţin autorizaţie de funcţionare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic acordate, potrivit legii, de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene din fonduri nerambursabile, nota de constatare, care conţine propunerea de acordare sau neacordare a autorizaţiei de funcţionare din perspectiva respectării cerinţelor prevăzute la pct. 1 şi 4, întocmită de o echipă de specialişti, compusă din:
    - un reprezentant al Direcţiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanţelor;
    – un reprezentant al Direcţiei de legislaţie şi reglementări contabile din cadrul Ministerului Finanţelor;
    – un reprezentant al Centrului Naţional pentru Informaţii Financiare din cadrul Ministerului Finanţelor;
    – un reprezentant al Direcţiei generale coordonare control fiscal din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;
    – un reprezentant al organului fiscal competent cu administrarea contribuabilului.
    Nota de constatare va fi semnată de ambele părţi;

    k) declaraţia pe propria răspundere a administratorului societăţii prin care acesta se obligă ca, în termen de maximum 15 zile de la data atribuirii de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a contractului de achiziţie publică pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024, să transmită către direcţia de specialitate o notificare însoţită de documentele din care reiese că societatea îndeplineşte condiţiile prevăzute la pct. 2 şi 3.

    17. Documentele prevăzute la pct. 16 lit. a)-f), h), j) şi k) se depun de către unitate, iar documentele prevăzute la pct. 16 lit. g) şi i) se solicită, potrivit legii, de către direcţia de specialitate autorităţilor emitente.

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 29 la Ordinul nr. 2.007/2008)
    PROCEDURĂ
    de notificare a intenţiei de a emite tichete sociale pe suport
    electronic pentru nou-născuţi acordate
    potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024
    Operatorul economic care deţine autorizaţie de funcţionare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic acordate de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene din fonduri nerambursabile, aflată în termen de valabilitate, poate emite şi tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă - nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuţi, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi prorogarea unui termen, după transmiterea în scris către direcţia de specialitate a unei notificări cu privire la intenţia sa, în care menţionează în mod obligatoriu elementele de identificare şi perioada de valabilitate ale acesteia, însoţită de următoarele documente:
    a) documentul prevăzut la pct. 16 lit. b) din anexa nr. 28 la ordin;
    b) declaraţia pe propria răspundere a administratorului societăţii prin care acesta se obligă să transmită către direcţia de specialitate o notificare în termen de maximum 15 zile de la data atribuirii de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a contractului de achiziţie publică pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi acordate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016