Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 921 din 29 februarie 2024  pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 212/2022 privind unele măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor, privind derularea Programului naţional de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 2.853/2022     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 921 din 29 februarie 2024 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 212/2022 privind unele măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor, privind derularea Programului naţional de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 2.853/2022

EMITENT: Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 189 din 8 martie 2024
    În temeiul art. 15 alin. (1) lit. c) şi art. 34 din Legea nr. 212/2022 privind unele măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei emite următorul ordin:
    ART. I
    Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 212/2022 privind unele măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor, privind derularea Programului naţional de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 2.853/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1085 din 10 noiembrie 2022, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Programul prevăzut la alin. (1) cuprinde următoarele subprograme:
    a) Subprogramul proiectarea şi execuţia lucrărilor de intervenţii pentru clădirile cu destinaţia principală de locuinţă;
    b) Subprogramul proiectarea şi execuţia lucrărilor de intervenţii pentru clădirile de interes şi utilitate publică."

    2. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Beneficiarii Subprogramului proiectarea şi execuţia lucrărilor de intervenţii pentru clădirile cu destinaţia principală de locuinţă sunt unităţile şi subunităţile administrativ-teritoriale, reprezentate de autorităţile administraţiei publice locale.
    (2) Beneficiarii Subprogramului proiectarea şi execuţia lucrărilor de intervenţii pentru clădirile de interes şi utilitate publică sunt autorităţile administraţiei publice centrale sau locale, inclusiv unităţile aflate în subordinea, autoritatea sau coordonarea acestora, precum şi unităţile de cult ce aparţin cultelor recunoscute în conformitate cu prevederile Legii nr. 489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor, republicată, pentru clădirile aflate în proprietatea sau în administrarea acestora definite la art. 2 lit. b) din Legea nr. 212/2022 privind unele măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare lege.
    (3) În cazul municipiului Bucureşti, beneficiarii subprogramului prevăzut la alin. (2) sunt autorităţile administraţiei publice locale prevăzute la art. 164 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, care deţin în proprietate sau în administrare clădirile de interes şi utilitate publică."

    3. După articolul 4 se introduc trei noi articole, art. 4^1-4^3, cu următorul cuprins:
    "ART. 4^1
    În vederea asigurării bunei funcţionări a Programului, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei va publica în platforma digitală datele de contact ale persoanei/persoanelor care va/vor asigura comunicarea cu beneficiarii, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).
    ART. 4^2
    (1) Toate activităţile privind finanţarea Programului se desfăşoară prin intermediul platformei digitale prevăzute la art. 4 alin. (1). Toate documentele aferente implementării Programului, precum şi toate comunicările se transmit prin intermediul platformei digitale prevăzute la art. 4 alin. (1).
    (2) Pe parcursul derulării Programului, solicitările beneficiarilor, întocmite conform modelelor prevăzute în prezentele norme metodologice, se depun în format electronic, în platforma digitală, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice. Documentele emise de alte entităţi decât beneficiarii se încarcă în platforma digitală în format pdf, certificate pentru conformitate cu originalul prin semnătura electronică a reprezentantului legal al beneficiarului sau a persoanei delegate în conformitate cu dispoziţiile art. 157 şi ale art. 191 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în conformitate cu dispoziţiile legale care reglementează organizarea şi funcţionarea beneficiarilor prevăzuţi la art. 2.
    ART. 4^3
    În vederea asigurării liberului acces la informaţiile publice privind Programul, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei va atribui fiecărui beneficiar un cod QR pentru fiecare obiectiv de investiţii, cod pe care beneficiarii au obligaţia de a-l aplica pe panoul de identificare a investiţiei, prevăzut la art. 76 alin. (1) lit. b) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi locuinţei nr. 839/2009, cu modificările şi completările ulterioare. Scanarea codului QR va da posibilitatea publicului de a accesa informaţiile specifice obiectivului de investiţii, respectiv: denumirea obiectivului de investiţii, valoarea alocată de la bugetul de stat, valoarea alocată de la bugetul local sau din venituri proprii, valoarea totală a obiectivului de investiţii, precum şi alte informaţii relevante despre acesta."

    4. La articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    (1) Clădirile care fac obiectul Subprogramului proiectarea şi execuţia lucrărilor de intervenţii pentru clădirile cu destinaţia principală de locuinţă vor fi incluse în Program dacă amplasamentul acestora se află în zone în care valoarea de vârf a acceleraţiei terenului pentru proiectare la cutremur a(g), potrivit hărţii de zonare a teritoriului României din Codul de proiectare seismică P100-1, este mai mare sau egală cu 0,15 g."

    5. La articolul 5 alineatul (2), partea introductivă şi litera b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Clădirile care fac obiectul Subprogramului proiectarea şi execuţia lucrărilor de intervenţii pentru clădirile de interes şi utilitate publică vor fi incluse în Program dacă întrunesc cumulativ următoarele criterii:
    ...............................
    b) valoarea de vârf a acceleraţiei terenului pentru proiectare la cutremur a(g), potrivit hărţii de zonare a teritoriului României din Codul de proiectare seismică P100-1, este mai mare sau egală cu 0,15 g."

    6. La articolul 5, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
    "(3) În conformitate cu prevederile art. 15 alin. (1) lit. c) din lege, criteriile pentru alocarea fondurilor aferente Programului sunt cele prevăzute în anexa nr. 1 şi sunt avute în vedere la momentul încheierii contractelor de finanţare cu beneficiarii Programului."

    7. La articolul 6, alineatele (1) şi (3)-(5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Beneficiarii Programului încarcă în platforma digitală «investiţii.mdlpa.ro» solicitarea de includere în Program, pentru fiecare obiectiv de investiţii, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 1A sau 1B, după caz, însoţită de raportul sintetic al evaluării seismice, întocmit conform modelului menţionat la pct. 8.2 alin. (17) din Codul de proiectare seismică P100-3/2019, precum şi raportul de audit energetic, inclusiv certificatul de performanţă energetică în cazul în care aceştia solicită finanţare integrată, incluzând şi creşterea performanţei energetice a clădirilor.
    ...............................
    (3) În situaţia în care în urma verificărilor se constată că o solicitare este neconformă, aceasta se păstrează în baza de date a Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei comunică solicitantului neconformităţile identificate şi îi solicită clarificări cu privire la acestea şi/sau completarea documentaţiei depuse.
    (4) Pentru solicitările prevăzute la alin. (3), încărcate în platforma digitală «investiţii.mdlpa.ro», după corectarea de către beneficiar a neconformităţilor comunicate potrivit aceluiaşi alineat, inclusiv completarea documentaţiei, dacă aceasta a fost cerută, se reia procedura prevăzută la alin. (2), iar obiectivul de investiţii va fi introdus în listele-sinteză pe măsura îndeplinirii de către beneficiar a tuturor cerinţelor legale pentru introducerea acestora în Program.
    (5) Pentru solicitările de includere în Program conforme, potrivit alin. (2), Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei întocmeşte listele-sinteză cu obiective propuse spre finanţare pe fiecare subprogram, liste care se completează cu solicitările prevăzute la alin. (3) care au fost corectate/completate potrivit alin. (4) şi se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei. Listele se modifică, la solicitarea motivată a beneficiarilor, de fiecare dată când intervine o modificare cu privire la obiectivul/obiectivele de investiţii promovat/promovate."

    8. La articolul 7 alineatul (1), partea introductivă şi litera a) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) În aplicarea art. 20 alin. (1) din lege, în vederea încheierii contractelor de finanţare, beneficiarii subprogramului prevăzut la art. 1 alin. (2) lit. a) trebuie să încarce în platforma digitală următoarele documente:
    a) hotărârea asociaţiei de proprietari sau hotărârile tuturor asociaţiilor de proprietari în cazul clădirilor în care există mai mult de o asociaţie de proprietari, hotărâri luate cu jumătate plus unu din numărul membrilor, iar, în cazul în care proprietarii nu sunt constituiţi în asociaţii de proprietari, acordul scris al jumătate plus unu din numărul acestora, prin care se aprobă sau sunt de acord cu introducerea în Program, precum şi cu proiectarea şi execuţia lucrărilor de intervenţii;"

    9. La articolul 7 alineatul (2), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În aplicarea art. 20 alin. (2) din lege, în vederea încheierii contractelor de finanţare, beneficiarii subprogramului prevăzut la art. 1 alin. (2) lit. b) trebuie să încarce în platforma digitală următoarele documente:"

    10. La articolul 8, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) În temeiul art. 24 alin. (2^1) din lege, în baza ordinului prevăzut la art. 6 alin. (5) se încheie contracte de finanţare multianuale între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi unităţile de cult recunoscute potrivit legii, în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (6) din Legea nr. 489/2006, republicată, pe o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de prelungire cu încă 2 ani în cazuri justificate, în limita creditelor de angajament aprobate cu această destinaţie, fără eşalonarea anuală a creditelor bugetare, care se înscriu cumulat pentru toată perioada de finanţare."

    11. La articolul 8, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) În temeiul art. 24 alin. (3) din lege, prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (6) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, în baza ordinului prevăzut la art. 6 alin. (5), se încheie contracte de finanţare multianuale între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi beneficiarii instituţii publice centrale, pe o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de prelungire cu încă 2 ani în cazuri justificate.
(3) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei încheie contractele de finanţare cu beneficiarii care au încărcat în platforma digitală toate documentaţiile necesare, complete şi corecte, cu respectarea criteriilor de alocare a fondurilor aferente Programului prevăzute în anexa nr. 1, în limita creditelor de angajament aprobate anual cu această destinaţie."

    12. La articolul 8, după alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alin. (5)-(7), cu următorul cuprins:
    "(5) Prevederile alin. (4) nu se aplică beneficiarilor care, în conformitate cu dispoziţiile art. 24 alin. (1^1) din lege, au aprobat, prin hotărâre, finanţarea proiectării şi execuţiei lucrărilor de intervenţii pentru clădirile incluse în listele-sinteză aferente Programului, din surse prevăzute în bugetele locale sau din alte surse legal constituite în acest sens.
(6) În aplicarea art. 24 alin. (1^1) din lege, beneficiarii care au decis finanţarea proiectării şi execuţiei lucrărilor de intervenţii pentru clădirile incluse în listele-sinteză aferente Programului, din surse prevăzute în bugetele locale sau din alte surse legal constituite, au obligaţia să comunice Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei hotărârea adoptată în acest sens, în termen de 5 zile de la adoptare. Hotărârea stă la baza eliminării beneficiarilor aflaţi în această situaţie din lista-sinteză.
(7) În situaţia în care beneficiarii nu comunică hotărârea prevăzută la alin. (6) în termenul menţionat la acest alineat, iar Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei constată că aceştia se află în situaţia prevăzută la art. 24 alin. (1^1) din lege, beneficiarii sunt eliminaţi de pe lista-sinteză în baza constatării proprii a ministerului."

    13. La articolul 9, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (2), cu următorul cuprins:
    "(2) În termen de 10 zile de la îndeplinirea obligaţiilor prevăzute la art. 18 alin. (4) lit. b) şi c) din lege beneficiarii încarcă în platforma digitală extrasul de carte funciară aferent."

    14. După articolul 9 se introduce un nou articol, art. 9^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 9^1
    (1) În vederea îndeplinirii de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei a obligaţiilor prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. c) din lege, beneficiarii Programului trebuie să asigure instrumentarea seismică a clădirilor prin amplasarea de accelerometre digitale la ultimul nivel, la baza construcţiei şi, opţional, în câmp liber, monitorizarea datelor înregistrate, precum şi raportarea acestora către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.
    (2) Instrumentarea seismică prevăzută la alin. (1) este obligatorie pentru următoarele clădiri incluse în Program:
    a) pentru clădirile de interes şi utilitate publică existente cu înălţime mai mare de 15 m, situate în zone cu o valoare de vârf a acceleraţiei terenului pentru proiectare la cutremur a(g), potrivit hărţii de zonare a teritoriului României din Codul de proiectare seismică P100-1, mai mare sau egală cu 0,20 g;
    b) pentru clădirile cu destinaţie principală de locuinţă existente cu regim de înălţime peste P + 4E, situate în zone cu o valoare de vârf a acceleraţiei terenului pentru proiectare la cutremur a(g), potrivit hărţii de zonare a teritoriului României din Codul de proiectare seismică P100-1, mai mare sau egală cu 0,20 g.
    (3) Pentru clădirile incluse în Program care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (2), instrumentarea seismică prevăzută la alin. (1) este opţională."

    15. La articolul 10, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    (1) Se pot finanţa de la bugetul de stat, prin Program, următoarele capitole/subcapitole de cheltuieli din devizul general, prevăzut în anexa nr. 7 la Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare:
    - «2. Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului de investiţii»;
    – «3.3. Expertizare tehnică»;
    – «3.4. Certificarea performanţei energetice şi auditul energetic al clădirilor, auditul de siguranţă rutieră»;
    – «3.5.5. Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie»;
    – «3.5.6. Proiect tehnic şi detalii de execuţie»;
    – «3.8.1. Asistenţă tehnică din partea proiectantului»;
    – «4. Cheltuieli pentru investiţia de bază», subcapitolele 4.1- 4.4, precum şi achiziţia şi montarea de echipamente în vederea instrumentării seismice a clădirilor cu accelerometre digitale;
    – «5.1. Organizare de şantier»;
    – «5.3. Cheltuieli diverse şi neprevăzute"

    16. La articolul 11, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) După încheierea contractelor de finanţare multianuale, beneficiarii subprogramului prevăzut la art. 1 alin. (2) lit. a) şi autorităţile administraţiei publice locale, inclusiv unităţile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea acestora, precum şi unităţile de cult ce aparţin cultelor recunoscute, conform legii, beneficiare ale subprogramului prevăzut la art. 1 alin. (2) lit. b), transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei solicitarea privind transferul sumelor necesare pentru decontarea bunurilor livrate, serviciilor prestate, lucrărilor executate, altor cheltuieli efectuate în funcţie de necesităţi, în limita contractelor de finanţare multianuale încheiate. Solicitarea de transfer, care se întocmeşte conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, are în vedere numai bunurile livrate, serviciile prestate, lucrările executate, alte cheltuieli efectuate după aprobarea listei-sinteză prevăzute la art. 6 alin. (5), cu excepţia cheltuielilor prevăzute la art. 27 alin. (2) din lege, care pot fi efectuate anterior introducerii în Program şi încheierii contractului de finanţare."

    17. La articolul 11, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) şi (1^2), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Prin bunuri livrate se înţeleg utilaje şi echipamente care nu necesită montaj prevăzute la subcapitolul 4.4 din devizul general, întocmit conform prevederilor anexei nr. 2.
(1^2) În cazul achiziţionării materialelor în vederea efectuării lucrărilor de construcţii, precum şi a utilajelor, echipamentelor tehnologice şi funcţionale care necesită montaj, se transferă sume de la bugetul de stat doar după emiterea şi însuşirea de către persoanele abilitate a situaţiilor care certifică lucrările executate ca urmare a punerii în operă a materialelor, respectiv a montării utilajelor şi a echipamentelor tehnologice şi funcţionale."

    18. La articolul 11, alineatele (5) şi (10) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(5) După încheierea contractului de finanţare, beneficiarii pot solicita transferul de la bugetul de stat şi al sumelor necesare pentru acoperirea cheltuielilor efectuate ulterior introducerii în lista-sinteză a obiectivelor de investiţii, aprobată prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, prevăzută la art. 6 alin. (5), şi anterior încheierii contractului de finanţare, dacă acestea nu au fost decontate de către beneficiari. Fac excepţie cheltuielile prevăzute la art. 27 alin. (2) din lege, care pot fi efectuate anterior introducerii în Program şi încheierii contractului de finanţare.
    ...............................
(10) Pe perioada de derulare a contractelor de finanţare prevăzute la art. 8 alin. (1) şi (1^1), în situaţia în care suma totală aferentă solicitărilor de transfer depuse conform alin. (2) depăşeşte nivelul creditelor bugetare aprobat prin legea bugetară anuală pentru anul în curs, acestea se centralizează la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, iar sumele aferente acestora se transferă cu prioritate, în anul bugetar următor, în condiţiile legii, în ordinea cronologică de înregistrare în anul anterior a solicitărilor de transfer al sumelor necesare pentru decontarea bunurilor livrate/serviciilor prestate/lucrărilor executate/altor cheltuieli efectuate."

    19. La articolul 14, după alineatul (11) se introduce un nou alineat, alin. (12), cu următorul cuprins:
    "(12) În cazul în care beneficiarii, unităţi de cult ce aparţin cultelor recunoscute, conform legii, nu restituie sumele decontate necuvenit în termenul stabilit potrivit alin. (6), Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei solicită instanţelor de judecată obligarea acestora la restituirea sumelor."

    20. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    Anexele nr. 1, 1A, 1B, 2-5, 6A, 6B, 7 şi 8 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice."

    21. Înaintea anexei nr. 1A se introduce o nouă anexă, anexa nr. 1, care are cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
    22. La anexa nr. 7, la prima liniuţă a secţiunii „Indicatori de performanţă“, sintagma „clădiri rezidenţiale multietajate“ se modifică şi se înlocuieşte cu sintagma „clădiri rezidenţiale“.
    23. Anexele nr. 1A, 1B, 2, 6A şi 6B se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 2-6 care fac parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Adrian-Ioan Veştea

    Bucureşti, 29 februarie 2024.
    Nr. 921.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la normele metodologice)
    CRITERIILE DE ALOCARE
    a fondurilor aferente Programului naţional de
    consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat
    I. (1) Criteriile de alocare a fondurilor aferente Programului naţional de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat, denumit în continuare program, se aplică anual şi privesc creditele de angajament multianuale aprobate în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei pentru finanţarea programului, prin legile bugetare şi cele de rectificare bugetară anuale.
    (2) Alocarea fondurilor aferente programului se face cu respectarea următoarelor principii:
    a) egalitatea de tratament;
    b) nediscriminarea;
    c) responsabilitatea şi asumarea răspunderii;
    d) transparenţa.

    (3) Creditele de angajament disponibile în cursul unui an se alocă obiectivelor de investiţii incluse în listele-sinteză aferente celor două subprograme ale Programului naţional de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat, în ordinea cronologică a încărcării în platforma digitală a tuturor documentaţiilor necesare, complete şi corecte, până la epuizarea acestora.
    (4) Alocarea sumelor prevăzute la alin. (1) se face prin încheierea contractului de finanţare, concomitent cu angajarea acestora.
    (5) Sumele aferente valorii totale a obiectivului de investiţii şi valorii totale care se poate finanţa de la bugetul de stat prin program, prevăzute în contractele de finanţare, sunt cele menţionate în devizele generale prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. d) şi alin. (2) lit. a) din normele metodologice.

    II. (1) În situaţia în care sumele rămase în procesul de alocare nu permit încheierea contractului de finanţare cu următorul beneficiar care a încărcat în platforma digitală toate documentaţiile necesare, complete şi corecte, potrivit pct. I, nu se mai respectă ordinea cronologică prevăzută la pct. I alin. (3) şi se procedează astfel:
    a) se identifică toţi beneficiarii ale căror documentaţii încărcate în vederea încheierii contractelor de finanţare sunt complete şi corecte, iar valoarea cheltuielilor solicitate care se pot finanţa de la bugetul de stat pentru realizarea obiectivelor de investiţii se încadrează în suma rămasă de alocat;
    b) dacă în situaţia prevăzută la lit. a) se află un singur beneficiar se încheie contractul de finanţare cu acesta;
    c) dacă sunt mai mulţi beneficiari în situaţia prevăzută la lit. a) se aplică criteriile prevăzute la alin. (2).

    (2) În vederea departajării beneficiarilor potrivit alin. (1) lit. c), se utilizează următoarele criterii:
    a) valoarea de vârf a acceleraţiei terenului pentru proiectare la cutremur a(g), potrivit hărţii de zonare a teritoriului României din Codul de proiectare seismică P100-1: se aplică în ordinea descrescătoare a valorii de vârf a acceleraţiei, valoarea mai mare având prioritate;
    b) clasa de risc seismic în care a fost încadrată clădirea conform raportului de expertiză tehnică: este prioritară clasa de risc seismic RsI;
    c) numărul de persoane (ocupanţi) care beneficiază de clădiri reziliente la cutremure şi/sau renovate energetic: este prioritară clădirea cu un număr mai mare de persoane;
    d) regimul de înălţime: au prioritate clădirile cu un număr de niveluri mai mare.

    (3) Criteriile prevăzute la alin. (2) se aplică astfel: se aplică întâi criteriul prevăzut la lit. a), iar în situaţia în care există doi sau mai mulţi beneficiari care sunt în aceeaşi situaţie se aplică succesiv următoarele criterii, în ordinea enumerării prevăzute la alin. (2), până la departajarea beneficiarului cu care se va încheia contractul de finanţare şi căruia îi vor fi alocate sumele rămase.
    (4) În situaţia în care nu există niciun beneficiar al unui obiectiv de investiţii inclus în listele-sinteză aferente programului cu care se poate încheia contract de finanţare potrivit alin. (1), sumele rămase rămân neutilizate până la identificarea unui beneficiar care se încadrează în prevederile alin. (1) sau până la anularea acestora, conform legii, la finele exerciţiului bugetar.

    III. - În situaţia suplimentării creditelor de angajament în cursul unui an, se reia procedura prevăzută la pct. I şi II.

    ANEXA 2

    *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 1A la normele metodologice)
    CERERE DE FINANŢARE
    Programul naţional de consolidare a clădirilor cu risc seismic
    ridicat Subprogramul proiectarea şi execuţia lucrărilor de
    intervenţii pentru clădirile cu destinaţia principală de locuinţă
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 3

    *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 1B la normele metodologice)
    CERERE DE FINANŢARE
    Programul naţional de consolidare a clădirilor cu risc seismic
    ridicat Subprogramul proiectarea şi execuţia lucrărilor de
    intervenţii pentru clădirile de interes şi utilitate publică
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 4

    *) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 2 la normele metodologice)
    DEVIZ GENERAL
    al obiectivului de investiţie „.....“
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 5

    *) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 6A la normele metodologice)
    RAPORT DE FINALIZARE
    a obiectivului de investiţii Programul naţional de consolidare a clădirilor cu
    risc seismic ridicat Subprogramul proiectarea şi execuţia lucrărilor de
     intervenţii pentru clădirile cu destinaţia principală de locuinţă
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 6

    *) Anexa nr. 6 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 6B la normele metodologice)
    RAPORT DE FINALIZARE
    a obiectivului de investiţii Programul naţional de consolidare a clădirilor cu
    risc seismic ridicat Subprogramul proiectarea şi execuţia lucrărilor
    de intervenţii pentru clădirile de interes şi utilitate publică
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
    ---------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016