───────
(Anexa nr. 3 la regulament)
───────────────────────────
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
UNITATEA DE POLITICI PUBLICE
FIŞA POSTULUI
A. Identificarea postului
1. Compartimentul: Unitatea de politici publice
2. Denumirea şi codul postului: director/consilier gradul IA (director)
3. Poziţia postului în statul de organizare: 1
4. Punctajul postului (pentru personalul contractual): minim = 4,3; maxim = 5,00; mediu = 4,65
5. Relaţii cu alte posturi:
a) ierarhice:
● se subordoneazã nemijlocit secretarului de stat pentru reforma în administraţia publicã;
● este şef direct al întregului personal din cadrul Unitãţii de politici publice;
● coordoneazã şi îndrumã nemijlocit activitãţile serviciilor şi compartimentelor Unitãţii, dupã cum urmeazã:
1. Serviciul implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice: a) implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice în domeniul ordine şi siguranţã publicã; b) implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice pentru administraţia publicã; c) coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice la nivelul administraţiei publice locale;
2. Compartimentul informaticã, documente clasificate, secretariat şi administrativ;
b) funcţionale:
● colaboreazã cu şefii unitãţilor din aparatul central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, inspectoratelor generale şi instituţiile de învãţãmânt;
● colaboreazã cu şefii structurilor similare din Ministerul Apãrãrii Naţionale, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Protecţie şi Pazã, Direcţia de politici publice a Secretariatului General al Guvernului;
● reprezintã Unitatea, pe linia de muncã specificã, în raport cu celelalte instituţii;
c) de cooperare:
● cu autoritãţile administraţiei publice centrale de specialitate, pe linia planificãrii strategice, precum şi a elaborãrii şi implementãrii politicilor publice în domeniile ordine, siguranţã publicã şi administraţie publicã;
● cu autoritãţile administraţiei publice centrale de specialitate, autoritãţile administraţiei publice locale pentru îndeplinirea atribuţiilor în comun;
d) de control:
● coordoneazã controlul activitãţilor de implementare a mãsurilor stabilite prin strategiile, politicile publice şi planurile de acţiune pentru implementarea acestora de cãtre structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor, permanent şi în cadrul echipelor de control, la ordin;
● coordoneazã activitãţile de control, precum şi pe cele de sprijin şi îndrumare, executate la structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe liniile de responsabilitate ale Unitãţii.
6. Definirea sumarã a atribuţiilor postului: realizeazã împreunã cu şefii serviciilor managementul Unitãţii, conform prevederilor actelor normative în vigoare şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare aprobat de ministrul administraţiei şi internelor.
B. Cerinţele postului
1. Categoria de personal ce poate ocupa postul: ofiţer de poliţie/personal contractual
2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: minimum inspector de poliţie/gradul IA
3. Pregãtirea necesarã ocupantului postului:
3.1. pregãtire de bazã: studii superioare de lungã duratã militare sau civile, cu diplomã de licenţã;
3.2. pregãtire de specialitate: studii universitare de masterat sau studii postuniversitare, în domeniul management ori administraţie publicã;
3.3. cunoştinţe: culturã generalã, cunoştinţe generale cu privire la sistemul de formulare şi implementare a strategiilor şi politicilor publice la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor;
3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: poate elabora şi are acces la informaţii clasificate din clasa secretelor de stat şi informaţii clasificate NATO;
3.5. limbi strãine: citit/scris/vorbit: o limbã de circulaţie internaţionalã - bine.
4. Experienţã:
4.1. în muncã: cel puţin 5 ani;
4.2. în specialitate: cel puţin 5 ani;
4.3. managerialã: cel puţin 5 ani;
4.4. perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni.
5. Aptitudini şi abilitãţi necesare:
● aptitudini de conducere (organizatorice, decizionale, de coordonare şi control), spirit de observaţie, de negociere, de cooperare: dezvoltare foarte bunã;
● poate sã lucreze sub presiunea timpului;
● posedã culturã de specialitate şi generalã;
● are gândire analiticã şi conceptualã bunã;
● disponibilitate pentru dialog şi negocieri;
● poate sã desfãşoare activitãţi în condiţii de supervizare redusã;
● utilizarea tehnicii informatice şi a aplicaţiilor MS Office: dezvoltarea foarte bunã.
6. Atitudini necesare/comportament solicitat:
● conduitã moralã foarte bunã;
● spirit de iniţiativã: dezvoltare foarte bunã;
● capacitate de lucru în echipã: dezvoltare foarte bunã;
● imaginaţie, prevedere, flexibilitate, claritatea ideilor;
● pasiune, receptivitate faţã de nou, perspicacitate, stabilitate emoţionalã;
● flexibilitate în gândire: dezvoltare foarte bunã;
● perseverenţã: dezvoltare foarte bunã;
● exigenţã: dezvoltarea foarte bunã;
● spirit de autodepãşire de sine şi de perfecţionare: dezvoltare foarte bunã;
● spirit de autodisciplinã: dezvoltare foarte bunã;
● capacitate de organizare: dezvoltare foarte bunã;
● supleţe intelectualã şi comportamentalã: dezvoltare foarte bunã;
● fermitate, perseverenţã, independenţã şi stabilitate: dezvoltare foarte bunã.
7. Parametri privind starea sãnãtãţii somatice: apt medical pentru funcţia de conducere
8. Trãsãturi psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru funcţia de conducere.
C. Condiţii specifice de muncã
1. Locul de muncã: sediul central al Ministerului Administraţiei şi Internelor
2. Deplasãri curente: conform planurilor, programelor şi ordinelor ministrului administraţiei şi internelor
3. Condiţii de muncã: expunere la radiaţii electromagnetice; încadrarea condiţiilor corespunzãtoare locului de muncã şi activitãţilor se face potrivit dispoziţiilor actelor normative în vigoare.
4. Riscuri implicate de post: stres, afectarea stãrii fizice generale din cauza radiaţiilor electromagnetice
5. Compensãri:
● indemnizaţie de conducere;
● sporuri şi alte compensãri acordate conform dispoziţiilor actelor normative în vigoare.
D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilitãţilor postului
1. Sarcini şi îndatoriri:
a) munca de fiecare zi:
● coordoneazã şi conduce, prin şefii serviciilor, principalele activitãţi planificate; asigurã soluţionarea lucrãrilor Unitãţii în termenele prevãzute de actele normative în vigoare;
b) sãptãmânal:
● desfãşoarã şedinţe de conducere cu şefii serviciilor;
● urmãreşte îndeplinirea obiectivelor şi activitãţilor planificate;
c) lunar:
● verificã şi aprobã Graficul cu principalele activitãţi ale Unitãţii;
d) trimestrial:
● aprobã planurile de activitate ale serviciilor;
● participã la bilanţurile acestora;
e) anual:
● prezintã spre aprobare Planul cu principalele activitãţi ale Unitãţii;
● pregãteşte şi susţine raportul de evaluare al Unitãţii;
● coordoneazã activitatea de evaluare anualã a personalului Unitãţii;
f) ocazional:
● prezintã rapoarte şi informãri pe probleme de specialitate în şedinţele Colegiului Ministerului Administraţiei şi Internelor;
● coordoneazã, la ordin, elaborarea unor studii şi cercetãri de specialitate în vederea descoperirii eventualelor disfuncţionalitãţi în implementarea strategiilor şi politicilor publice la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor;
● participã la controalele de fond şi tematice desfãşurate la inspectorate generale (similare), precum şi la întocmirea documentelor organizatorice, a concluziilor şi a mãsurilor ce se impun, pe probleme specifice Unitãţii;
● coordoneazã elaborarea informãrii privind stadiul de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul anual de acţiuni al Ministerului Administraţiei şi Internelor - pentru prezentarea în şedinţele de conducere ale ministerului;
● coordoneazã secretariatele tehnice ale consiliilor interministeriale prezidate de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
2. Atribuţiile postului:
● coordoneazã implementarea, la nivelul ministerului, a sistemului standard de metode şi proceduri de formulare a strategiilor şi politicilor publice;
● coordoneazã monitorizarea şi evaluarea, la nivelul ministerului, a activitãţii secretariatelor tehnice ale comisiilor şi grupurilor de lucru care sunt implicate în procesul de formulare a strategiilor şi politicilor publice, precum şi a planurilor de acţiune, prezentând conducerii ministerului propuneri de îmbunãtãţire a activitãţii;
● propune, dupã caz, organizarea unor întâlniri periodice cu şefii structurilor aparatului central al ministerului şi al inspectoratelor generale (similare), în vederea informãrii lor asupra obiectivelor specifice, acţiunilor preconizate, rezultatelor aşteptate, precum şi a termenelor de îndeplinire a obiectivelor propuse în planurile de acţiune pentru implementarea strategiilor aprobate;
● coordoneazã şi organizeazã şedinţe de informare şi dezbatere, precum şi seminarii cu specialiştii din cadrul ministerului, implicaţi în procesul de formulare şi implementare a strategiilor şi politicilor publice, precum şi a planurilor de acţiune pentru implementarea acestora;
● coordoneazã elaborarea, monitorizarea şi actualizarea Planului strategic al ministerului şi a celorlalte documente de politici publice care reglementeazã activitãţile din competenţa ministerului;
● coordoneazã elaborarea materialului integrator de evaluare anualã a activitãţilor Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a sintezei ce se prezintã anual Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii;
● coordoneazã elaborarea şi monitorizarea Calendarului de aplicare a mãsurilor necesare îndeplinirii prevederilor Programului de guvernare în domeniile de competenţã ale Ministerului Administraţiei şi Internelor şi informarea periodicã a Comisiei Naţionale de Prognozã;
● coordoneazã elaborarea şi monitorizarea îndeplinirii Planului anual de lucru al Ministerului Administraţiei şi Internelor;
● coordoneazã elaborarea informãrii privind stadiul de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul anual de acţiuni al Ministerului Administraţiei şi Internelor - pentru prezentarea în şedinţele Colegiului ministerului;
● coordoneazã activitãţile pentru implementarea componentei de programare bugetarã a Planului strategic;
● coordoneazã activitatea de elaborare a procedurilor şi metodologiilor pentru stabilirea necesarului de resurse financiare corelate cu obiectivele stabilite în Planul strategic;
● coordoneazã activitatea de elaborare a procedurilor pentru evaluarea, din punct de vedere a resurselor financiare, a eficienţei variantelor de soluţionare din propunerile de politici publice.
3. Responsabilitãţi:
3.1. responsabilitãţi de planificare:
● rãspunde din punct de vedere tehnic de elaborarea Planului strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor;
● coordoneazã activitãţile de elaborare şi prezintã spre aprobare Planul strategic, Planul de lucru anual cu principalele activitãţi ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Planul de lucru anual al Unitãţii şi alte documente de politici publice;
3.2. responsabilitãţi de raportare:
● prezintã rapoarte şi informãri pe probleme de specialitate în şedinţele Colegiului Ministerului Administraţiei şi Internelor;
3.3. atribuţii de lucru cu publicul:
● reprezintã Unitatea în relaţiile cu publicul;
● acordã audienţã persoanelor solicitante;
3.4. luarea deciziilor:
● exercitã autoritatea de şef al întregului personal şi ia decizii potrivit competenţelor în toate problemele specifice Unitãţii;
3.5. accesul la informaţii:
● are acces la toate documentele ce reprezintã domenii din competenţa Unitãţii în raporturile cu Consiliul Suprem de Apãrare a Ţãrii şi asigurã transmiterea la termen a documentelor.
E. Standarde de performanţã asociate postului
1. indicatori cantitativi: verificarea şi avizarea în termen a tuturor lucrãrilor realizate la nivelul serviciilor (compartimentelor) subordonate;
2. indicatori calitativi: asigurã realizarea eficientã şi la termen a obiectivelor, acţiunilor, mãsurilor stabilite şi a lucrãrilor, conform prevederilor legale, cerinţelor postului, ordinelor şi dispoziţiilor conducerii ministerului;
3. timp: în termenele stabilite de actele normative specifice, precum şi de dispoziţiile şefilor ierarhici;
4. utilizarea resurselor: antreneazã personalul în activitãţi de concepţie, analizã şi sintezã, precum şi în luarea deciziilor; dezvoltã spiritul inovativ al subordonaţilor; stimuleazã la personalul din subordine loialitatea faţã de instituţie şi integritatea moralã în toate acţiunile pe care acesta le întreprinde;
5. mod de realizare: individual şi în echipã; conduce prin exemplul personal; îndrumã, dezvoltã şi antreneazã subordonaţii; deleagã din atribuţii personalului cu funcţii de conducere aflat în subordine.
_________