Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 9.923 din 27 decembrie 2006  pentru aprobarea Normelor tehnice privind activitatea autoritatii vamale de administrare a cotelor tarifare comunitare in Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 9.923 din 27 decembrie 2006 pentru aprobarea Normelor tehnice privind activitatea autoritatii vamale de administrare a cotelor tarifare comunitare in Romania

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.054 din 30 decembrie 2006
ORDIN nr. 9.923 din 27 decembrie 2006
pentru aprobarea Normelor tehnice privind activitatea autoritãţii vamale de administrare a cotelor tarifare comunitare în România
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ
AUTORITATEA NAŢIONALÃ A VÃMILOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 1.054 din 30 decembrie 2006

În baza prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.552/2006 privind reorganizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale a Vãmilor,
în vederea aplicãrii art. 21 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificãrile ulterioare, şi a art. 308 lit. a)-c) din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/1993 din 2 iulie 1993 privind dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de stabilire a Codului Vamal Comunitar,
pentru respectarea prevederilor Aranjamentului administrativ de gestionare a cotelor tarifare comunitare,

vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele tehnice privind activitatea autoritãţii vamale de administrare a cotelor tarifare comunitare în România, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.

Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscalã,
Gelu Ştefan Diaconu

Bucureşti, 27 decembrie 2006.
Nr. 9.923.

ANEXÃ

NORME TEHNICE
privind activitatea autoritãţii vamale de administrare a cotelor tarifare
comunitare în România

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentele norme stabilesc modul de funcţionare în România a sistemului de gestionare a cotelor tarifare comunitare administrate de Direcţia Generalã Impozitare şi Uniunea Vamalã, denumitã în continuare DG TAXUD, din cadrul Comisiei Europene.
ART. 2
Sistemul de gestionare a cotelor tarifare comunitare se bazeazã pe principiul "primul venit, primul servit", reglementat de art. 20 din Regulamentul Consiliului nr. 2913/1992 de stabilire a Codului Vamal Comunitar şi art. 308 lit. a) - c) din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454 din 2 iulie 1993 privind dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2913/92 de stabilire a Codului vamal Comunitar, cu modificãrile ulterioare.
ART. 3
Administrarea în România a sistemului de gestionare a cotelor tarifare comunitare se face de cãtre autoritatea vamalã prin Biroul Central de Cote, denumit în continuare BCC, şi birourile vamale.
ART. 4
Dispoziţiile prezentului ordin nu sunt aplicabile pentru contingentele, altele decât cotele tarifare, gestionate în baza unui certificat (licenţã) de punere în liberã circulaţie şi care sunt identificate cu numerele de referinţã: 09.0001, 09.0003, 09.3002 pânã la 09.3999 şi 09.4000 pânã la 09.4999. Acestea sunt administrate, în funcţie de organizarea pieţei, de cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, sau de alte instituţii prevãzute de lege.
ART. 5
Autoritatea vamalã din România este informatã de DG TAXUD cu privire la instituirea, blocarea, epuizarea sau redeschiderea de cote tarifare şi acordarea procentului de alocare.

CAP. II
Definiţii

ART. 6
În sensul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificaţie:
a) Cotã tarifarã - volum de mãrfuri exprimat cantitativ sau valoric ce poate fi pus în liberã circulaţie cu reducerea sau exonerarea taxelor vamale;
b) Valabilitatea cotei - intervalul de timp în care pentru mãrfurile ce fac obiectul cotei tarifare poate fi acceptatã punerea în liberã circulaţie cu reducerea sau exonerarea taxelor vamale;
c) Sistem de cote tarifare, denumit în continuare TQS - sistem de gestionare a cotelor tarifare comunitare administrate de DG TAXUD;
d) Aplicaţie TQS - aplicaţie informaticã în baza cãreia se realizeazã procesarea datelor aferente cotelor tarifare;
e) Cerere de alocare - solicitare de aplicare a reducerii sau exonerãrii taxelor vamale în cadrul unei cote tarifare care constã în depunerea declaraţiei vamale completatã corespunzãtor şi acceptatã de biroul vamal;
f) TARIC - bazã de date ce cuprinde un cumul de reglementãri comunitare, aplicabile în domeniul vamal şi este utilizat pentru importul şi exportul mãrfurilor, precum, şi în caz de nevoie, la comerţul între statele membre;
g) SMS - sistem de administrare a unei baze de date ce cuprinde specimene de ştampile şi sigilii, aplicabil în domeniul vamal.

CAP. III
Activitãţi desfãşurate de Biroul Central de Cote în administrarea cererilor de alocare de cote pe teritoriul României

SECŢIUNEA 1
Atribuţiile Biroului Central de Cote

ART. 7
BCC are în principal urmãtoarele atribuţii:
a) verificã concordanţa între cererile de alocare şi elementele ce definesc cota tarifarã, atunci când este cazul;
b) transmite cererile de alocare la DG TAXUD;
c) recepţioneazã şi comunicã rãspunsurile transmise de DG TAXUD;
d) returneazã alocãri de cote, total sau parţial;
e) schimbã statutul cererilor de alocare, dupã caz;
f) înregistreazã în sistemul informatic prin intermediul aplicaţiei TQS, cereri de alocare, dupã caz;
g) aduce la îndeplinire alte atribuţii prevãzute în prezentele norme.

SECŢIUNEA 2
Activitãţi de verificare

ART. 8
În exercitarea atribuţiilor de gestionare a cotelor tarifare pe teritoriul României, BCC utilizeazã toate mijloacele de care dispune în vederea verificãrii datelor din declaraţiile vamale completate cu cereri de alocare.
ART. 9
(1) În cazul cererilor de alocare primite în sistem informatic, BCC verificã, dacã este cazul, urmãtoarele elemente:
a) dacã numãrul cotei este admis la poziţia TARIC-ului din punct de vedere al ţãrii de origine;
b) dacã valoarea sau cantitatea solicitatã este exprimatã în unitatea de mãsurã pentru care se solicitã cota;
c) existenţa unor erori, precum înregistrãri duble sau informaţii greşite, precum cele privind greutatea şi numãrul de bucãţi;
d) dacã cotele sunt deschise şi dacã nu au fost epuizate.
(2) În cazul cererilor de alocare primite pe fax, BCC, pe lângã verificãrile prevãzute la alin. (1), are şi urmãtoarele atribuţii:
a) prelucreazã electronic informaţiile şi dacã este necesar, schimbã codificarea unitãţilor de mãsurã, potrivit codificãrii necesare;
b) transmite fişierele informatice la DG TAXUD;
c) urmãreşte primirea datelor prin sistemul informatic şi transmite la DG TAXUD numai acele cereri de alocare referitoare la cote tarifare deschise.
(3) BCC transmite cererile care ajung cu întârziere sau retroactiv, înainte de data de blocare comunicatã de DG TAXUD, precum şi cererile referitoare la cote redeschise sau cote deschise retroactiv.

SECŢIUNEA 3
Prelucrarea cererilor de alocare

ART. 10
Prelucrarea cererilor de alocare de cãtre BCC se efectueazã conform graficului de mai jos:




┌────────────────┬────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│ Ziua depunerii │ Direcţionare │ Alocare în Bruxelles │
│ cererii │ la DG TAXUD pânã la │ 14.00 - ora Bruxelles-ului │
│ │ ora 11 a Bruxelles-ului│ 15.00 - ora Bucureşti-ului │
│ │-ora 12 a Bucureşti-ului│ │
├────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Luni │Marţi │Miercurea aceleiaşi sãptãmâni │
├────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Marţi │Miercuri │Joia aceleiaşi sãptãmâni │
├────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Miercuri │Joi │Vinerea aceleiaşi sãptãmâni │
├────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Joi │Vineri │Lunea sãptãmânii urmãtoare │
├────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Vineri │Luni │Marţea sãptãmânii urmãtoare │
├────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Sâmbãtã, │Marţi │Miercurea sãptãmânii urmãtoare, │
│duminicã │ │împreunã cu cererile de luni │
│ │ │listate în funcţie de ziua în care│
│ │ │a fost acceptatã declaraţia │
├────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Sãrbãtorile │Ca şi la zilele │ │
│legale nu sunt │precedente │ │
│luate în │ │ │
│considerare │ │ │
├────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
𗈕, 2, 3 şi 4 │Prima zi lucrãtoare dupã│A doua zi lucrãtoare dupã │
│ianuarie 𗈘 ianuarie 𗈘 ianuarie │
└────────────────┴────────────────────────┴──────────────────────────────────┘



ART. 11
(1) În cazul cererilor de alocare care ajung la BCC pânã la ora 12.00 a.m. a zilei în care acestea se transmit la DG TAXUD, BCC verificã corectitudinea formatului datelor şi tipul erorilor.
(2) Erorile se pot datora unor disfuncţionalitãţi ale sistemului informatic, sau unor omisiuni umane şi pot fi: erori de transmisie, erori de conversie a datelor din declaraţia vamalã în formatul necesar transmisiei sau erori datorate înscrierii de date neconforme în declaraţia vamalã.
(3) BCC suspendã cererea de alocare şi connunicã situaţia birourilor vamale în vederea remedierii acestor erori.
ART. 12
(1) În cazul în care DG TAXUD returneazã cererile datoritã detectãrii unor erori, BCC procedeazã astfel:
a) pentru erorile de formã, dupã ce efectueazã rectificarea, retransmite cererea la DG TAXUD;
b) dacã erorile detectate se datoreazã unor vicii de fond informeazã imediat prin fax biroul vamal implicat, în vederea clarificãrii situaţiei. Biroul vamal verificã informaţiile cerute şi în baza constatãrilor dispune anularea cererii şi/sau emiterea unei declaraţii vamale corespunzãtoare şi informeazã prin fax BCC asupra deciziei luate.
(2) Termenul cel mai îndepãrtat pentru transmiterea datelor la DG TAXUD este aceeaşi zi pânã la ora 17,00; aceastã orã se va utiliza fãrã excepţii numai pentru corecturi sau retransmiteri.

SECŢIUNEA 4
Prelucrarea datelor referitoare la alocarea cotelor tarifare

ART. 13
(1) În exercitarea competenţelor privind gestionarea cotelor, BCC efectueazã urmãtoarele operaţiuni:
a) verificã introducerea în reţeaua intranet a autoritãţii vamale pe pagina "Informaţii TQS" a copiilor ştampilelor şi specimenelor de sigilii transmise electronic de la DG TAXUD prin componenta pentru cote din cadrul aplicaţiei SMS, în mãsura în care aceste date afecteazã cotele tarifare;
b) primeşte alocãrile de cote transmise de la DG TAXUD;
c) introduce rãspunsurile primite de la DG TAXUD referitoare la cererile de alocare pe pagina "Informaţii TQS" în reţeaua intranet a autoritãţii vamale.
(2) În situaţia în care transmisia între BCC şi birourile vamale este întreruptã din motive tehnice datele vor fi comunicate de BCC tuturor direcţiilor regionale vamale în vederea luãrii la cunoştinţã de cãtre birourile vamale din subordine în cel mai scurt timp.
ART. 14
În cazul în care BCC constatã cã declaraţiile vamale în care sunt înscrise cereri de alocare conţin informaţii eronate sau contradictorii, trebuie sã informeze imediat biroul vamal la care a fost depusã declaraţia vamalã.

SECŢIUNEA 5
Schimbarea statutului cererii de alocare

ART. 15
(1) Atunci când existã motive întemeiate, personalul vamal cu atribuţii TQS, în urma analizelor efectuate asupra datelor pe care le au la dispoziţie, poate schimba statutul cererilor de alocare emise sau trimise.
(2) Datele iniţiale din cererile de alocare se modificã prin aplicaţia informaticã TQS, atunci când existã motive întemeiate.
(3) Orice intervenţie asupra informaţiilor iniţiale se justificã prin raportul înaintat de biroul vamal sau prin raportul întocmit de personalul din cadrul BCC care realizeazã aceastã modificare.

SECŢIUNEA 6
Situaţii excepţionale

ART. 16
(1) Dupã epuizarea cotelor tarifare BCC nu mai înainteazã la DG TAXUD nici o cerere de alocare pentru contingentul respectiv.
(2) Atunci când se constatã efectuarea de cãtre DG TAXUD a unei alocãri eronate dintr-o altã cotã tarifarã, BCC efectueazã returnarea necesarã în cel mai scurt timp şi solicitã DG TAXUD o alocare rectificativã.

CAP. IV
Atribuţiile Biroului vamal privind controlul asupra unei cereri de alocare

SECŢIUNEA 1
Condiţii de bazã pentru alocarea unei cote tarifare

ART. 17
Cererea de alocare se considerã a fi depusã odatã cu acceptarea şi înregistrarea declaraţiei vamale în formã scrisã depusã prin sistemul informatic integrat vamal pentru mãrfurile care pot sã beneficieze de reducerea sau exonerarea taxelor vamale în baza unei cote tarifare.
ART. 18
(1) În vederea acceptãrii declaraţiei vamale, biroul vamal efectueazã un control vamal documentar preliminar în ceea ce priveşte drepturile de import, ţinând cont de nivelul redus al acestora, stabilit pe baza cotei tarifare.
(2) Diferenţa între cuantumul drepturilor de import determinate pe baza taxei vamale normale şi cuantumul drepturilor de import determinate pe baza taxei vamale reduse este supusã garantãrii.
ART. 19
În situaţia declaraţiilor vamale incomplete - procedura simplificatã - cererea de alocare se depune numai dacã greutatea netã este înscrisã în declaraţie şi se prezintã, în original, toate documentele necesare aplicãrii cotelor tarifare.
ART. 20
Cotele tarifare sunt cuprinse în TARIC în rubrica "Contingent" în care se specificã numãrul cotei, iar în rubrica "Unitate" din baza de date de cote se specificã unitatea de mãsurã ce trebuie utilizatã în cazul fiecãrei cote.

SECŢIUNEA 2
Etape de control pentru cererile de alocare

ART. 21
(1) Cererea de alocare prin care se solicitã acordarea unui nivel redus sau exonerarea de taxe vamale, în cadrul unei cote tarifare, se considerã depusã la autoritatea vamalã numai dacã aceasta este inclusã în declaraţia vamalã întocmitã în scris ce conţine, suplimentar faţã de informaţiile care trebuie înscrise pentru regimul de punere în liberã circulaţie în conformitate cu prevederile legale, urmãtoarele date:
a) în rubrica 9 - date privind informaţiile financiare, prevãzute la art. 26 alin. 6 din prezentele norme.
b) în rubrica 31 - datele se înscriu sub forma "C/P: X=Y", în care X reprezintã codificarea unitãţii de mãsurã a cotei tarifare, iar Y cantitatea sau valoarea solicitatã. Tabelul de conversie este prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme.
c) în rubrica 36 - codul pentru vãmuirea în baza unei preferinţe tarifare.
d) în rubrica 39 - numãrul de ordine al cotei stabilit conform reglementãrilor comunitare şi care reprezintã codul atribuit cotei în cauzã.
(2) Declaraţiile vamale de punere în liberã circulaţie care au completatã rubrica 39 se supun obligatoriu controlului vamal documentar, în caz contrar cererile de alocare se suspendã.
(3) Rubricile 31, 36 şi 39, precum şi 35, 38, 41 şi 46, dupã caz, sunt definitorii pentru preluarea datelor în aplicaţia TQS, şi, în consecinţã, completarea corectã a acestora este obligatorie pentru acordarea preferinţelor,
ART. 22
Declaraţia vamalã care conţine o cerere de alocare va fi prezentatã la biroul vamal împreunã cu toate documentele necesare pentru acordarea cotei.
ART. 23
(1) Biroul vamal înainte de a accepta declaraţia vamalã ce conţine o cerere de alocare înregistratã în sistemul informatic integrat vamal, se asigurã asupra nivelului garanţiei instituite, iar în situaţia în care se constatã cã aceasta nu este suficientã declaraţia vamalã nu este acceptatã.
(2) Declaraţia vamalã se verificã de personalul vamal cu atribuţii TQS în vederea efectuãrii controlului documentar şi a controlului financiar preventiv, în conformitate cu prezentele norme.
ART. 24
În cazul în care pentru o subpoziţie tarifarã sunt prevãzute mai multe cote, solicitarea acestora se efectueazã pe declaraţii vamale diferite.
ART. 25
(1) Calculul garanţiei se efectueazã de cãtre declarant sau reprezentantul sãu utilizând modulul de calcul din sistemul informatic integrat vamal. Pentru aceasta se întocmeşte un draft pe modelul declaraţiei vamale în detaliu pentru determinarea drepturilor de import aferente mãrfurilor în cauzã pentru taxa normalã. Datele din documentul "Calculul drepturilor de import", denumit în cele ce urmeazã CDI, sunt certificate prin aplicarea semnãturii şi ştampilei de cãtre persoana care a întocmit declaraţia vamalã.
(2) Documentul CDI - face parte integrantã din declaraţia vamalã şi are acelaşi numãr cu declaraţia vamalã. În partea stângã a rubricii 1 a documentului se înscrie menţiunea "CDI".
(3) CDI împreunã cu declaraţia vamalã se supun controlului documentar preliminar unde se verificã valabilitatea datelor referitoare la cotã şi modul de calcul al garanţiei. Certificarea verificãrii de cãtre agentul vamal cu atribuţii TQS în realizarea controlului documentar preliminar se realizeazã prin înscrierii menţiunii "CDP" şi aplicarea semnãturii şi ştampilei personale în rubrica D/J a documentului CDI.
(4) Datele înscrise în declaraţia vamalã trebuie confruntate cu cele din TARIC şi din baza de date de cote a aplicaţiei TQS. Dacã personalul vamal cu atribuţii TQS din cadrul compartimentului documentar constatã în urma verificãrilor în TARIC sau în baza de date de cote epuizarea unei cote tarifare este obligat sã respecte urmãtoarea procedurã:
a) în cazul în care este cunoscutã epuizarea unei cote tarifare corecteazã codul din rubrica 36 prin încercuirea cu roşu a datelor iniţiale, iar rectificarea trebuie justificatã prin înscrierea pe verso-ul declaraţiei a menţiunii "Cotã tarifarã epuizatã în data de..." certificate prin semnãtura şi ştampila personalã a agentului vamal care efectueazã adnotarea. Atât codul înscris în rubrica 39 a declaraţiei, cât şi numãrul de ordine al cotei tarifare trebuie menţinute.
Rectificãrile informatice ale declaraţiei vamale vor fi efectuate, la indicaţia agenţilor vamali cu competenţe în administrarea cotelor, de persoanele competente.
b) dupã comunicarea epuizãrii taxele vamale se recalculeazã la valoarea fãrã contingent tarifar în baza unei noi declaraţii vamale rectificative.
(5) În cadrul compartimentului de control financiar preventiv se verificã dacã garanţia este acoperitoare, prin calculul diferenţei între cuantumul drepturilor de import înscrise în documentul CDI şi cel din declaraţia vamalã. Totodatã se verificã termenul de valabilitate a garanţiei şi, în situaţia în care datele sunt conforme cu cele solicitate, se înscriu numãrul şi data documentului prin care este instituitã garanţia. Garanţiile acoperitoare trebuie sã aibã o duratã de valabilitate de cel puţin douã luni. Dupã verificare, pe documentul CDI se înscriu, din registrul de garanţii, stabilit conform modelului dîn Anexa nr. 2 la prezentele norme, valoarea garanţiei, instrumentul de garantare şi numãrul curent. Aceste date se certificã sub semnãtura şi ştampila persoanei care a efectuat controlul financiar preventiv.
(6) În cazul garanţiilor constituite în numerar sau prin virament, cererea este consideratã a fi depusã numai dacã în rubrica 9 din declaraţia vamalã sunt înscrise cu majuscule, în vederea unei eventuale rambursãri a garanţiei prin transfer bancar, numele şi adresa plãtitorului şi numãrul contului bancar.
(7) Declaraţiile vamale depuse şi acceptate se transmit operativ, prin fax, la BCC.
ART. 26
Declaraţia vamalã de punere în liberã circulaţie ce conţine cererea de alocare împreunã cu documentul CDI înregistrat se depun la punctul de recepţie selecţie în vederea acceptãrii împreunã cu celelalte documente.
ART. 27
(1) În cadrul controlului documentar asupra declaraţiilor vamale acceptate care conţin cereri de alocare se verificã pe baza documentelor prezentate în susţinerea declaraţiei vamale şi a cererii de alocare, în mod special, informaţiile cu privire la codul mãrfurilor, numãrul de ordine al cotei tarifare, ţara de origine, unitatea de mãsurã pentru care se solicitã contingentul tarifar, şi cantitatea sau valoarea mãrfurilor, dupã caz.
(2) Verificarea datelor din cerere se face prin consultarea datelor privind situaţia la zi a cotelor tarifare din reţeaua internet sau intranet sau prin intermediul aplicaţiei TQS.
(3) În cazul cererilor de alocare din partea plãtitorilor cu numerar sau virament se verificã dacã sunt înscrise lizibil unitatea bancarã şi contul IBAN în care trebuie restituitã garanţia.
(4) În toate cazurile se verificã şi documentele cerute pentru acordarea cotei stabilite în conformitate cu regulamentele comunitare prin care a fost instituitã cota respectivã.
ART. 28
(1) O copie a declaraţiei vamale acceptate pe care a fost menţionat lizibil numãrul de telefon al agentului vamal cu atribuţii TQS din cadrul compartimentului documentar, se trimite prin fax la BCC.
(2) Declaraţia vamalã de punere în liberã circulaţie care conţine cote tarifare se transmite pe fax la BGC şi dupã acordarea liberului de vamã.
ART. 29
Birourile vamale arhiveazã separat declaraţiile vamale de punere în liberã circulaţie prin care s-a solicitat alocarea de cote tarifare, împreunã cu toate documentele aferente.

CAP. V
Aplicarea mãsurilor administrative în baza rãspunsurilor la cererile de alocare

ART. 30
În ziua publicãrii rãspunsurilor privind alocarea de cote de la DG TAXUD, birourile vamale sunt obligate sã ia cunoştinţã de acestea prin intermediul aplicaţiei TQS.
ART. 31
(1) Biroul vamal este obligat sã informeze agenţii economici despre orice acţiune referitoare la recuperarea ulterioarã a diferenţelor în plus legate de taxele vamale, regularizarea garanţiilor, respectiv eliberarea corespunzãtoare a garanţiilor.
(2) Personalul vamal cu atribuţii TQS din cadrul compartimentului de control documentar verificã zilnic în baza de date TQS rãspunsurile primite de la DG TAXUD. Aceste rãspunsuri se regãsesc şi la pagina "Informaţii cote" în reţeaua intranet.
(3) Pe baza rãspunsurilor menţionate la alin. (2) personalul vamal cu atribuţii TQS transmite compartimentului financiar contabil decizia administrativã şi informeazã în scris agenţii economici.
(4) Decizia administrativã se întocmeşte în trei exemplare cu urmãtoarea destinaţie:
a) un exemplar pentru compartimentul financiar contabil;
b) un exemplar pentru BCC;
c) un exemplar pentru agentul economic.
(5) O copie a deciziei se ataşeazã la declaraţia vamalã de punere în liberã circulaţie.
ART. 32
(1) Dacã cererea de alocare este aprobatã total, parţial sau este respinsã, se întocmeşte un referat, certificat prin semnãtura şi ştampila agentului vamal. Referatul, aprobat de şeful biroului vamal, constituie decizia administrativã pe baza cãreia biroul vamal va proceda la deblocarea garanţiei. Referatul se înainteazã la compartimentul financiar contabil susţinut de o copie a situaţie publicate de DG TAXUD.
(2) În cazul în care solicitarea de alocare a unei cote nu a fost aprobatã garanţia se executã în baza deciziei.
ART. 33
Agentul vamal cu atribuţii TQS poate efectua calculul datoriei vamale manual sau informatic.
ART. 34
În aplicarea prevederilor art. 869 lit. a din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454 din 2 iulie 1993 privind dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2913/1992 de stabilire a Codului vamal Comunitar, nu se acceptã o solicitarea de recuperare ulterioarã a diferenţelor în plus legate de drepturi vamale, atunci când sunt întrunite cumulativ urmãtoarele situaţii:
a) cota era alocatã dar nu era aplicabilã la momentul acceptãrii declaraţiei vamale, întrucât dispoziţia privind inaplicabilitatea nu a fost publicatã în Jurnalul Oficial al CE, în TARIC, sau în baza de date TQS, pânã în momentul eliberãrii mãrfii;
b) agentul economic a acţionat cu bunã credinţã;
c) agentul economic a respectat toate reglementãrile referitoare la declaraţia vamalã prevãzute în legislaţia vamalã.
ART. 35
(1) În cazul în care în cadrul controlului ulterior biroul vamal constatã cã alocarea unei cote a fost acordatã în baza unor documente neconforme, returneazã în cel mai scurt timp la DG TAXUD cota în cauzã.
(2) Biroul vamal aduce la cunoştiinţa BCC returnarea în cauzã.
ART. 36
Prin excepţie de la prevederile art. 35, nici o comunicare privind returnarea nu are loc atunci când sunt întrunite cumulativ urmãtoarele situaţii:
a) decizia privind alocarea eronatã a unei cote a fost luatã de biroul vamal competent abia în a doua sau dupã a doua lunã urmãtoare perioadei de valabilitate a cotei;
b) datoria vamalã rezultatã în urma solicitãrii eronate de alocare a cotei este egalã sau mai micã decât echivalentul sumei de 10 euro.

CAP. VI
Redeschiderea şi deschiderea retroactivã de cote

ART. 37
(1) În cazul redeschiderii unei cote, pentru declaraţia vamalã pentru care s-a solicitat anterior alocarea de cote, iar alocarea a fost parţialã sau respinsã, poate fi depusã la biroul vamal o cerere prin care se solicitã alocarea de cotã, începând cu data la care redeschiderea a fost înregistratã în baza de date TQS.
(2) Cererea trebuie sã conţinã informaţiile cu privire la codul tarifar şi datele ce definesc cota, respectiv: numãrul cotei, originea, cantitatea sau valoarea şi unitatea de mãsurã pentru mãrfurile în cauzã. Cererea se transmite pe fax la BCC, însoţitã de copia declaraţiei vamale.
ART. 38
(1) În cazul operaţiunilor de vãmuire deja efectuate, când cota nu a fost alocatã sau a fost alocatã parţial din cauza epuizãrii acesteia, poate fi depusã o nouã cerere;
(2) O nouã cerere de alocare nu se depune atunci când, cu ocazia punerii în liberã circulaţie, declaraţia vamalã a fost transmisã mai departe Biroului Central de Cote şi cererea a fost înregistratã în baza de date TQS.
ART. 39
Cotele pot fi deschise retroactiv pe baza unei reglementãri comunitare, iar cele existente pot fi suplimentate în timpul perioadei lor de valabilitate.
ART. 40
(1) În cazul în care cererile de alocãri de cote se depun într-un moment în care epuizarea contingentului nu apare încã în baza de date a aplicaţiei TQS sau dacã cererea a fost depusã cel târziu în a treia zi lucrãtoare dupã înregistrarea comunicãrii respective, aceste cereri se iau în evidenţã în vederea unor posibile redeschideri de cote. În decizia administrativã de restituire sau de blocare ulterioarã a garanţiei aferente drepturilor vamale se introduce menţiunea "Cotã epuizatã, cantitatea realã a fost înregistratã ca cerere. Nu este necesarã o nouã declaraţie vamalã".
(2) Dispoziţiile prevãzute la alin. (1) se aplicã şi pentru cantitãţile parţiale pentru care nu poate fi aplicatã cota.
ART. 41
În cazul deschiderii unei cote retroactiv sau redeschiderii acesteia, dacã existã o declaraţie vamalã pentru mãrfuri care ar fi putut beneficia de alocarea unei cote, şi care nu a fost completatã la rubrica 39 la momentul punerii în liberã circulaţie, se poate înainta la biroul vamal o cerere de alocare ce trebuie sã conţinã informaţii cu privire la codul tarifar şi datele ce definesc cota, respectiv: numãrul cotei, originea, cantitatea sau valoarea şi unitatea de mãsurã pentru mãrfurile în cauzã. Cererea se transmite pe fax la BCC, însoţitã de copia declaraţiei vamale.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 42
(1) În situaţia în care se solicitã alocarea unei cote şi existã o cerere de recuperare a drepturilor de import sau o contestaţie la decizia de recuperare a drepturilor de import, biroul vamal informeazã BCC cu privire la cantitatea cotei în ziua formulãrii cererii.
(2) În cazul în care decizia emisã este favorabilã solicitantului, acest fapt trebuie adus, sub forma unui raport scris, în aceeaşi zi la cunoştinţa BCC.
ART. 43
(1) În cazul în care pe parcursul unui proces de remitere sau de rambursare a drepturilor de import, ori de contestare a unei decizii, se constatã cã la momentul înaintãrii cererii de remitere ori rambursare sau la momentul contestaţiei, cota nu mai este deschisã, sau este în afara perioadei de valabilitate, cererea poate fi luatã în considerare dacã sunt întrunit cumulativ urmãtoarele aspecte:
a) agentul economic a furnizat toate datele necesare declaraţiei într-un mod corect şi a prezentat toate documentele necesare;
b) nealocarea cotei se datoreazã unei erori a biroului vamal, conform art. 889 alin. 1 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454/1993 din 2 iulie 1993 privind dispoziţii de aplicare a Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2913/92 de instituire a Codului vamal Comunitar.
(2) Aplicarea dispoziţiilor alin. 1 se face numai dupã aprobarea prealabilã a BCC pentru cota tarifarã comunitarã.
ART. 44
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme.

ANEXA 1
la normele tehnice




┌────────────────────────┬────────────────┬────────────────┐
│ Unitate mãsurã │ Unitate TARIC │ Unitate TQS │
├────────────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│kilogram │KGM │ 0 │
├────────────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│euro │EUR │ 1 │
├────────────────────────┼────────────────┼────────────────┤
� bucãţi │MIL │ 2 │
├────────────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│numãr perechi │NPR │ 3 │
├────────────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│tonã │TNE │ 4 │
├────────────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│metru pãtrat │MTK │ 5 │
├────────────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│hectolitru │HLT │ 6 │
├────────────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│capete │NAR │ 7 │
├────────────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│metru cub │MTQ │ 8 │
├────────────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│bucatã │NAR │ 9 │
├────────────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│litru │LTR │ A │
├────────────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│perechi │NPR │ B │
├────────────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│Litru alcool pur (100%) │LPA │ C │
├────────────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│Tonã (greutate brutã) │TNE │ D │
├────────────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│Tonã (greutate materie │TNE │ E │
│uscatã) │ │ │
└────────────────────────┴────────────────┴────────────────┘



ANEXA 2
la normele tehnice




┌────┬──────┬─────┬───────┬─────┬────┬────┬──────┬────────┬───────┬──────────┐
│Nr. │ Nr./ │Denu-│ Cod │ Nr. │Sumã│Sumã│Dife- │Nr. data│Decizie│ OPH │
│crt.│ data │mire │unic de│cotã │rata│ratã│renţa │şi felul│admi- │(restitu- │
│CDI │Decla-│agent│identi-│tari-│nor-│re- │ de │instru- │nistra-│ ire │
│ │raţie │eco- │ficare │farã │malã│dusã│garan-│mentului│tivã │ garanţie/│
│ │vamalã│nomic│fiscalã│ │ │ │ tat │de │Nr./ │ încasare │
│ │ │ │ │ │ │ │ 5-6 │garan- │data │ drepturi │
│ │ │ │ │ │ │ │ │tare │ │de import)│
│ │ │ │ │ │ │ │ │(OP/ │ │ Nr./data │
│ │ │ │ │ │ │ │ │CHIT/SG)│ │ │
├────┼──────┼─────┼───────┼─────┼────┼────┼──────┼────────┼───────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
├────┼──────┼─────┼───────┼─────┼────┼────┼──────┼────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴─────┴───────┴─────┴────┴────┴──────┴────────┴───────┴──────────┘



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016