Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 883 din 4 mai 2015  pentru aprobarea Ghidului solicitantului - Condiţii specifice pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 189 Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 883 din 4 mai 2015 pentru aprobarea Ghidului solicitantului - Condiţii specifice pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 189 "Stagii de practică pentru studenţi" finanţată prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" 2007-2013, domeniul major de intervenţie 2.1 "Tranziţia de la şcoală la viaţa activă"

EMITENT: MINISTERUL FONDURILOR EUROPENE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 309 din 6 mai 2015

    În baza Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale, cu modificările şi completările ulterioare, a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 218/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane", aprobat prin Decizia Comisiei nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007,
    în temeiul art. 8 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Fondurilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul fondurilor europene emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobă Ghidul solicitantului - Condiţii specifice pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 189 "Stagii de practică pentru studenţi", finanţată prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" 2007-2013, domeniul major de intervenţie 2.1 "Tranziţia de la şcoală la viaţa activă", prevăzut în anexă*).
──────────
    *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 309 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.
──────────

    ART. 2
    Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 3
    Ministerul Fondurilor Europene va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 4
    Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                 Ministrul fondurilor europene,
                          Marius Nica

    Bucureşti, 4 mai 2015.
    Nr. 883.

    ANEXĂ

                                GHIDUL SOLICITANTULUI
        condiţii specifice pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 189 "Stagii de
          practică pentru studenţi", finanţată prin Programul operaţional sectorial
         "Dezvoltarea resurselor umane" 2007-2013, domeniul major de intervenţie 2.1
                        "Tranziţia de la şcoală la viaţa activă"*)

    [SIGLE]
──────────
    *) Notă CTCE:
    Siglele se găsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 309 bis din 6 mai 2015 la pagina 238 (a se vedea imaginea asociată).
──────────



                        PROGRAMUL OPERAŢIONAL SECTORIAL
                     DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE 2007-2013


           Numărul de referinţă al programului (CCI): 2007RO051PO001


                               CONDIŢII SPECIFICE
                  CERERE DE PROPUNERI DE PROIECTE DE TIP GRANT
                                    NR. 189

                      "Stagii de practică pentru studenţi"

                                AXA PRIORITARĂ 2
         "Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii"

                       DOMENIUL MAJOR DE INTERVENŢIE 2.1
                    "Tranziţia de la şcoală la viaţa activă"

                                    Mai 2015


                                    CUPRINS


    1. Introducere
    2. Cererea de propuneri de proiecte de tip grant "Stagii de practică pentru studenţi"
    2.1. Justificarea lansării prezentei cereri de propuneri de proiecte
    2.2. Condiţii specifice
    2.3. Alocare financiară orientativă
    2.4. Contribuţia eligibilă minimă a solicitantului
    2.5. Transmiterea cererii de finanţare
    3. Prevederi relevante ale DMI 2.1 "Tranziţia de la şcoală la viaţa activă" pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte
    4. Condiţii de eligibilitate
    4.1. Grup ţintă eligibil
    4.2. Activităţi eligibile
    4.3. Beneficiari (solicitanţi şi parteneri) eligibili
    4.4. Cheltuieli eligibile
    4.5. Indicatori de monitorizare şi evaluare
    5. Procesul de evaluare şi selecţie
    6. Greşeli frecvente la redactarea cererii de finanţare
    6.1. Greşeli care duc automat la respingerea cererii de finanţare
    6.2. Greşeli care duc la depunctarea cererii de finanţare (în Faza B - Criterii de selecţie)
    7. Contestaţii
    8. Procesul de contractare


    1. Introducere
    Acest document cuprinde Condiţiile Specifice pentru cererea de propuneri de proiecte de tip grant nr. 189 "Stagii de practică pentru studenţi".
    Informaţiile generale cu privire la:
    ● documentele programatice,
    ● eligibilitatea proiectelor, solicitanţilor şi partenerilor acestora,
    ● eligibilitatea cheltuielilor,
    ● completarea şi transmiterea unei cereri de finanţare,
    ● evaluarea şi selecţia proiectelor,
    ● contractul de finanţare,
    ● implementarea proiectelor
    sunt prezentate în Ghidul Solicitantului - Condiţii generale aferent acestei cereri de propuneri de proiecte.
    Pentru a mări şansele proiectului dumneavoastră de a fi selectat, vă recomandăm ca înainte de a începe completarea formularului electronic al cererii de finanţare şi a anexelor, să vă asiguraţi că aţi citit toate informaţiile prezentate în acest ghid şi în Ghidul Solicitantului - Condiţii generale şi că aţi înţeles toate aspectele legate de specificul prezentei scheme de finanţare nerambursabilă.
    De asemenea, vă recomandăm să consultaţi periodic pagina de internet a AMPOSDRU - www.fonduri-ue.ro pentru a fi la curent cu eventualele modificări aduse Ghidului Solicitantului şi cu posibilele comunicări/informaţii privind prezenta schemă de finanţare nerambursabilă.

    2. Cererea de propuneri de proiecte de tip grant "Stagii de practică pentru studenţi"
    2.1. Justificarea lansării prezentei cereri de propuneri de proiecte
    Necesitatea prezentului apel din perspectiva susţinerii învăţării pe tot parcursul vieţii şi creşterii calităţii educaţiei este justificată în raport cu nevoia de a susţine dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale tinerilor prin efectuarea de stagii de practică pentru studenţi la potenţiali angajatori.
    Alăturând nevoii de a facilita tranziţia tinerilor către piaţa muncii, pe aceea de a consolida capacitatea administraţiei publice, în special prin îmbunătăţirea eficienţei şi a gestionării resurselor umane, în limitele complementarităţii POSDRU 2007-2013 - PODCA 2007-2013, prezenta cerere de propuneri de proiecte încurajează organizarea stagiilor de pregătire practică în cadrul instituţiilor publice, fără a se limita, însă, la acestea.
    În contextul Strategiei Europa 2020, România şi-a asumat ca ţintă o rată de ocupare de 70% pentru anul 2020*1). Prezentul apel contribuie la atingerea acestei ţinte, prin sprijinirea studenţilor în dezvoltarea cunoştinţelor şi aptitudinilor necesare în procesul de inserţie pe piaţa muncii.
──────────
    *1) http://ec.europa.eu/europe2020/pdf/targets_ro.pdf
──────────

    2.2. Condiţii specifice
    Valoarea totală eligibilă a proiectului va fi cuprinsă între: minim echivalentul în lei a 50.000 euro şi maximum echivalentul în lei a 499.999 euro.
    Cererile de finanţare care nu se încadrează în limitele prevăzute mai sus vor fi respinse.
    Cursul de schimb utilizat pentru stabilirea acestei valori este cursul Inforeuro aferent lunii mai 2015, disponibil pe pagina web: http://ec.europa.eu/budget/contracts_grants/info_contracts/inforeuro/inforeuro_en.cfm.
    ATENŢIE:
    Bugetul proiectului dumneavoastră va fi exprimat DOAR în lei.
    Structura bugetului cererii de finanţare se regăseşte în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale.
    Durata de implementare a unui proiect va fi minimum 4 luni şi maximum 6 luni.
    Proiectele de grant vor fi implementate la nivel regional sau local.
    2.3. Alocare financiară orientativă
    Alocarea financiară orientativă pentru această cerere de propuneri de proiecte este de 50.000.000 euro, din care Fondul Social European (contribuţia comunitară la finanţarea acordată) reprezintă:
    - 87,86% pentru beneficiarii instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau finanţate parţial de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, beneficiarii ordonatori de credite ai bugetului local şi entităţi finanţate integral din bugetele acestora, beneficiari entităţi publice locale finanţate integral din venituri proprii şi/sau finanţate parţial de la bugetele locale şi beneficiarii persoane juridice de drept privat cu/fără scop patrimonial,
    - 100% pentru beneficiarii ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor speciale şi entităţile aflate în subordine sau în coordonare finanţate integral din bugetele acestora.
    2.4. Contribuţia eligibilă minimă a solicitantului
    În conformitate cu Documentul Cadru de Implementare al POSDRU (DCI), procentul contribuţiei dumneavoastră minime în calitate de solicitant este de:

 ┌───────────────────────────────────────────────┬──────────────┬─────────────┐
 │ Tipul beneficiarului │Contribuţia │Valoarea │
 │ │eligibilă │maximă a │
 │ │minimă a │finanţării │
 │ │solicitantului│publice │
 │ │din totalul │(UE+RO) │
 │ │costurilor │acordate │
 │ │eligibile (%) │din totalul │
 │ │ │costurilor │
 │ │ │eligibile (%)│
 ├───────────────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
 │- beneficiari instituţii publice finanţate │ 2% │ 98% │
 │integral din venituri proprii sau finanţate │ │ │
 │parţial de la bugetul de stat, bugetul │ │ │
 │asigurărilor sociale de stat sau bugetele │ │ │
 │fondurilor speciale; │ │ │
 │- beneficiari ordonatori de credite ai │ │ │
 │bugetului local şi beneficiari entităţi │ │ │
 │finanţate integral din bugetele acestora; │ │ │
 │- beneficiari entităţi publice locale finanţate│ │ │
 │integral din venituri proprii şi/sau finanţate │ │ │
 │parţial de la bugetele locale; │ │ │
 │- persoane juridice de drept privat fără scop │ │ │
 │patrimonial │ │ │
 ├───────────────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
 │- beneficiarii ordonatori de credite ai │ 15% │ 85% │
 │bugetului de stat, bugetului asigurărilor │ │ │
 │sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor │ │ │
 │speciale şi entităţile aflate în subordine sau │ │ │
 │în coordonare finanţate integral din bugetele │ │ │
 │acestora │ │ │
 ├───────────────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
 │- beneficiari persoane juridice de drept privat│ 5% │ 95% │
 │cu scop patrimonial │ │ │
 └───────────────────────────────────────────────┴──────────────┴─────────────┘


    Contribuţia eligibilă minimă a solicitantului reprezintă procentul din valoarea totală eligibilă a proiectului propus, care va fi suportat de către dumneavoastră, în calitate de solicitant.
    Contribuţia proprie a solicitantului trebuie să fie realizată sub formă financiară. În cadrul proiectelor finanţate din POSDRU, contribuţia în natură nu este eligibilă.
    Pe parcursul implementării proiectului, cheltuielile considerate neeligibile, dar necesare derulării proiectului, precum şi orice cheltuială suplimentară ce va apărea în timpul implementării proiectului vor fi suportate de către dumneavoastră în calitate de beneficiar.
    Pentru a completa corect bugetul proiectului în cererea de finanţare, vă rugăm să aveţi în vedere procentul contribuţiei proprii pe care trebuie să o asiguraţi, precum şi condiţiile generale de eligibilitate a cheltuielilor (detaliate în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale aferent prezentei cereri de propuneri de proiecte).
    2.5. Transmiterea cererii de finanţare

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │TOATE cererile de finanţare nerambursabilă pentru POSDRU se completează şi │
 │se transmit on-line în limba română; în acest scop, accesaţi pagina de │
 │internet a AMPOSDRU, secţiunea "Cerere de propuneri de proiecte", link │
 │"Actionweb" - www.fonduri-ue.ro. Cererile de Finanţare transmise prin orice │
 │alte mijloace vor fi respinse. │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    Anexa cererii de finanţare şi bugetul proiectului se descarcă din sistemul Action Web, se completează, se încarcă după completare în sistemul Action Web şi vor fi transmise electronic în mod automat o dată cu transmiterea cererii de finanţare.
    Anexa pentru această cerere de propuneri de proiecte este Declaraţie de eligibilitate (Anexa 1).
    Declaraţia de eligibilitate se descarcă în format Word şi se încarcă, după completare, în format .pdf, .tiff sau .jpeg (documente semnate, datate, ştampilate şi cu număr de înregistrare).
    Bugetul proiectului se descarcă în format .xsl şi se încarcă după completare în format .xsl.
    TOATE cererile de finanţare nerambursabilă pentru POSDRU se completează şi se transmit on-line în limba română; în acest scop, accesaţi pagina de internet a AMPOSDRU, secţiunea "Cerere de propuneri de proiecte", link "Actionweb" - www.fonduri-ue.ro. Cererile de Finanţare transmise prin orice alte mijloace vor fi respinse
    Sistemul informatic ActionWeb va fi deschis în a 16-a zi de la data publicării în Monitorul Oficial a prezentului ghid, ora 10.00 până în a 23-a zi de la data publicării în Monitorul Oficial, ora 16.00.
    AMPOSDRU va informa pe site-ul www.fonduri-ue.ro data publicării în Monitorul Oficial şi data închiderii sistemului informatic.

    3. Prevederi relevante ale DMI 2.1 "Tranziţia de la şcoală la viaţa activă" pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte
    Principalul obiectiv al acestui DMI este dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale persoanelor asistate (ucenici, elevi, studenţi, tineri absolvenţi în prima etapă a primului lor loc de muncă relevant) şi, în consecinţă, îmbunătăţirea inserţiei acestora pe piaţa muncii.
    Obiectivele operaţionale ale DMI 2.1 vizate prin prezentul apel sunt "Creşterea gradului de ocupare pentru absolvenţii şi viitorii absolvenţi de învăţământ (...) terţiar (...), precum şi creşterea adaptabilităţii acestora la cerinţele primului lor loc de muncă relevant." şi " Promovarea şi dezvoltarea parteneriatelor în rândul (...) universităţilor, întreprinderilor şi altor instituţii în vederea facilitării tranziţiei de la şcoală la viaţa activă"

    4. Condiţii de eligibilitate
    4.1. Grup ţintă eligibil
    În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, grupul ţintă eligibil este format din:
    ● Studenţi înmatriculaţi în sistemul naţional de învăţământ (licenţă şi master);
    Valoarea minimă a grupului ţintă este 150 de persoane.
    Pentru evitarea incidenţei dublei finanţări, solicitanţii trebuie să ia măsurile necesare pentru a se asigura că studenţii selectaţi în grupul ţintă al proiectelor finanţate în cadrul actualei cereri de propuneri de proiecte nu sunt/ nu au fost incluşi în grupul ţintă al proiectelor finanţate urmare cererilor de propuneri de proiecte nr. 160 şi 161.
    Grupul ţintă al proiectului trebuie să aibă domiciliul/reşedinţa în România şi să fie înmatriculat în instituţii de învăţământ superior din regiunile de implementare. Dovada apartenenţei la grupul ţintă se va realiza prin intermediul adeverinţei emise de instituţia de învăţământ superior de provenienţă a membrului grupului ţintă;
    În aplicaţia electronică ActionWeb, secţiunea Grup ţintă cuprinde toate categoriile de persoane eligibile ca grup ţintă în cadrul domeniului major de intervenţie. Tranziţia de la şcoală la viaţa activă. Pentru redactarea unei cereri de finanţare în cadrul actualei cereri de propuneri de proiecte, este necesar să completaţi numai în dreptul acelora dintre categoriile de persoane menţionate ca fiind grup ţintă eligibil pentru actuala cerere de propuneri de proiecte, respectiv: studenţi înmatriculaţi în sistemul naţional de învăţământ.
    Vă rugăm să aveţi în vedere că, în conformitate cu prevederile contractului de finanţare, pentru fiecare persoană din grupul ţintă inclusă în proiectul propus de dumneavoastră, veţi avea obligaţia completării formularului de identificare a grupului ţintă.
    Pe întreaga durată de implementare a proiectului, în calitate de beneficiar veţi transmite informaţii privind participanţii, în conformitate cu Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1828/2006 cu privire la implementarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1083/2006 privind dispoziţiile generale cu privire la Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi al Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului nr. 1080/2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională.
    În calitate de solicitant aveţi obligaţia de a respecta prevederile Directivei CE/95/46 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr. 677/2001, precum şi prevederile Directivei 2002/58/CE privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr. 506/2004.
    4.2. Activităţi eligibile
    În conformitate cu prevederile Documentului Cadru de Implementare a POSDRU 2007-2013, în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte sunt eligibile următoarele categorii de activităţi:
    1. Activităţile de organizare, implementare la un potenţial loc de muncă, monitorizare, evaluare a stagiilor de pregătire practică pentru studenţi prevăzute în planurile de învăţământ obligatorii, care vor cuprinde intervenţii precum:
    - organizarea stagiilor de pregătire practică (stabilirea condiţiilor de desfăşurare a stagiilor şi de evaluare a rezultatelor obţinute de studenţi, repartizarea acestora în grupe de practică, încheierea convenţiilor de practică, etc.), inclusiv campanie de conştientizare cu privire la oportunităţile oferite studenţilor pentru efectuarea stagiilor de pregătire practică;
    - participarea studenţilor la stagii de pregătire practică, desfăşurate în România sau într-un alt stat membru al Uniunii Europene;
    - crearea/tipărirea/multiplicarea/distribuirea materialelor suport pentru stagiile de pregătire practică a studenţilor (fişe de observare, caiete de practică, etc.);
    - evaluarea rezultatelor obţinute de studenţi în cadrul stagiilor de pregătire practică;
    - parteneriat pentru organizarea şi desfăşurarea stagiilor de pregătire practică a studenţilor
    2. Organizarea şi furnizarea serviciilor de orientare şi consiliere profesională, inclusiv construirea de instrumente (baterii de teste/chestionare de interese/aptitudini etc.) utile pentru consilierea carierei;
    3. Schimb de experienţă şi diseminare de bune practici privind tranziţia de la şcoală la viaţa activă, inclusiv vizite de studii pentru studenţi.
    Prevederi privind efectuarea stagiilor de practică pentru studenţi:
    - Stagiile de pregătire practică a studenţilor pot fi finanţate numai în condiţiile în care există Convenţie-cadru privind efectuarea stagiului de pregătire practică, încheiată în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.955/2008 privind aprobarea Cadrului general de organizare a stagiilor de practică în cadrul programelor de studii universitare de licenţă şi de masterat şi a Convenţiei-cadru privind efectuarea stagiului de practică în cadrul programelor de studii universitare de licenţă sau masterat.
    În cazul studenţilor care urmează cursurile unei unităţi de învăţământ medical, organizarea stagiilor de pregătire practică se va realiza în conformitate cu Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 140/1.515/2007 pentru aprobarea Metodologiei în baza căreia se realizează colaborarea dintre spitale şi instituţiile de învăţământ superior medical, respectiv unităţile de învăţământ medical.
    - Studenţii care fac parte din grupuri-ţintă selectate pentru proiectele contractate în urma cererilor de propuneri de proiecte nr. 160 şi 161 şi efectuează în cadrul acestora stagiul de practică aferent anului universitar 2014-2015 nu sunt eligibili pentru a face parte din grupurile-ţintă pentru CPP 189.
    - Valoarea maximă a subvenţiei pentru un student este de 10 lei/oră.
    4.3. Beneficiari (solicitanţi şi parteneri) eligibili
    În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, solicitanţii şi partenerii eligibili sunt :
    - Instituţii de învăţământ superior din sistemul naţional de învăţământ;
    - Angajatori*2);
──────────
    *2) Angajatori publici sau privaţi care vor asigura efectuarea stagiilor de practică, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3955 din 09 mai 2008 privind efectuarea stagiului de practică în cadrul programelor de studii universitare de licenţă sau masterat.
──────────

    - Asociaţii profesionale;
    - Camere de comerţ şi industrie;
    - Organizaţii sindicale şi organizaţii patronale;
    - ONG-uri ;
    - Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi structuri/ agenţii/ organisme relevante, subordonate/coordonate de către acesta;
    - Furnizori publici şi privaţi de orientare şi consiliere profesională;
    - Secretariatul General al Guvernului.
    4.4. Cheltuieli eligibile
    Categoriile şi subcategoriile de cheltuieli eligibile pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte sunt prevăzute şi detaliate în Ordinul pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin POSDRU 2007-2013.
    Lista categoriilor şi subcategoriilor de cheltuieli eligibile pentru această cerere de propuneri de proiecte:
    1. Cheltuieli cu personalul implicat în implementarea proiectului
    1.1. Salarii şi asimilate acestora
    1.2. Onorarii
    1.3. Contribuţii sociale aferente cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori)
    2. Cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna
    2.1. Transport persoane (personal propriu, participanţi, alte persoane)
    2.2. Transport materiale şi echipamente
    2.3. Cazare
    2.4. Diurnă (pentru personalul propriu)
    3. Cheltuieli pentru derularea proiectului
    3.1. Servicii de sonorizare
    3.2. Traducere şi interpretare
    3.3. Prelucrare date
    3.4 Întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice
    3.5. Achiziţionare de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipărit şi/sau electronic
    3.6 Concesiuni, brevete, licenţe, mărci comerciale, drepturi şi active similare
    3.7. Materiale consumabile
    3.8. Cheltuieli cu hrana pentru participanţi (grup ţintă) şi alţi participanţi la activităţile proiectului
    4. Cheltuieli aferente activităţilor subcontractate (externalizate)
    4.1. cheltuieli aferente diverselor achiziţii de servicii specializate, pentru care beneficiarul nu are expertiza necesară, inclusiv managementul proiectului şi consultanţă juridică;
    4.2. cheltuieli aferente contractelor încheiate cu operatori economici (inclusiv PFA) în vederea furnizării unor servicii:
    4.2.1. organizarea de evenimente,
    4.2.2. pachete complete conţinând transport, cazarea şi/sau hrana participanţilor/personalului propriu,
    4.2.3. audit financiar extern,
    4.2.4. expertiză contabilă,
    4.2.5. editarea şi tipărirea de materiale pentru sesiuni de instruire/formare,
    4.2.6. editarea şi tipărirea de materialele publicitare;
    5. Cheltuieli pentru închirieri şi leasing, necesare derulării activităţilor proiectului:
    5.1. Închiriere (locaţii, bunuri)
    5.2. Rate de leasing (operaţional) plătite de utilizatorul de leasing
    6. Subvenţii (ajutoare, premii) şi burse:
    6.1. Subvenţii (ajutoare, premii) pentru studenţi;
    6.2. Premii în cadrul unor concursuri
    7. Cheltuieli indirecte/ cheltuieli generale de administraţie
    7.1. Cheltuieli aferente personalului administrativ şi personalului auxiliar
    7.2 Utilităţi
    7.3 Servicii de administrare a clădirilor:
    7.4 Servicii de întreţinere şi reparare echipamente şi mijloace de transport
    7.5. Arhivare documente
    7.6. Amortizare active
    7.7 Cheltuieli financiare şi juridice (notariale):
    7.8. Multiplicare, cu excepţia materialelor de informare şi publicitate
    7.9. Conectare la reţele informatice
    7.10. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publică
    7.11. Abonamente la publicaţii de specialitate
    7.12. Materiale consumabile
    8. Cheltuieli de informare şi publicitate
    9. Cheltuieli de tip FEDR
    9.1. Instalaţii tehnice
    9.2 Mobilier, birotică, echipamente de protecţie a valorilor umane şi materiale
    9.3. Alte cheltuieli pentru investiţii
    ATENŢIE!
    Conform prevederilor H.G. nr. 759/2007, cu modificările şi completările ulterioare, din care reiese că TVA nedeductibilă este eligibilă, costurile care alcătuiesc Bugetul proiectului conţin şi TVA aferent acestora.
    Decontarea costurilor salariale cu personalul (intern sau extern) implicat în managementul proiectului se va face în limita unui procent de 10% din totalul din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului.
    Cheltuielile indirecte/cheltuieli generale de administraţie se definesc în conformitate cu prevederile Ordinului pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin POSDRU 2007-2013. Valoarea cheltuielilor indirecte/cheltuieli generale de administraţie se calculează prin aplicarea unui procent la valoarea totală a costurilor directe, cu excepţia cheltuielilor de tip FEDR. Acest procent corespunzător cheltuielilor indirecte/cheltuieli generale de administraţie este de maxim 5%.
    4.5. Indicatori de monitorizare şi evaluare
    Indicatorii proiectului dumneavoastră trebuie să contribuie DIRECT la atingerea indicatorilor de monitorizare şi evaluare indicaţi în Documentul Cadru de Implementare POSDRU 2007-2013, cu toate modificările ulterioare, relevanţi pentru actuala cerere de propuneri de proiecte. Definiţiile indicatorilor pot fi consultate în Ghidul Indicatorilor POSDRU.
    Indicatorii obligatoriu de avut în vedere în cadrul actualei cereri de propuneri de proiecte (indicatori de program):
    Indicatori de realizare imediată (output):
    Numărul de persoane asistate în tranziţia de la şcoală la viaţa activă - se va cuantifica:
    - numărul persoanelor care urmează o formă de educaţie organizată prin învăţământul terţiar (studenţi înmatriculaţi în sistemul naţional de învăţământ) şi care participă la stagii de practică.
    Acest indicator este obligatoriu. Valoarea minimă a acestui indicator trebuie să fie 150 de persoane.
    Numărul beneficiarilor serviciilor de consiliere în carieră - se va cuantifica: numărul de persoane care urmează o formă de educaţie organizată prin învăţământul terţiar universitar şi care beneficiază de servicii de consiliere, orientare şi îndrumare profesională în vederea facilitării inserţiei pe piaţa muncii
    Acest indicator este obligatoriu. Valoarea minimă a acestui indicator trebuie să fie 150 de persoane.

    5. Procesul de evaluare şi selecţie
    Procesul de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare este descris în Ghidul Solicitantului - Condiţii generale.
    Procesul de evaluare şi selecţie al cererilor de finanţare se face pe baza criteriilor prezentate în grilele de evaluare anexă la prezentul Ghid - Condiţii Specifice.

    6. Greşeli frecvente la redactarea cererii de finanţare:
    6.1. Greşeli care duc automat la respingerea cererii de finanţare:
    ● bugetul detaliat şi anexele proiectului completate nu sunt încărcate în sistemul ActionWeb odată cu transmiterea cererii de finanţare;
    ● neîncadrarea în obiectivele şi activităţile eligibile ale DMI (se introduc activităţi eligibile pe alte DMI) sau în categoriile de grupuri ţintă eligibile.
    ● nerespectarea cerinţelor legate de indicatorii de program obligatorii stabiliţi pentru prezenta cerere de propunere de proiecte
    ● încadrarea eronată în categoria de persoană juridică
    ● încadrarea eronată în categoria de finanţare proprie (finanţat parţial sau finanţat integral de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale)
    6.2. Greşeli care duc la depunctarea cererii de finanţare (în Faza B - Criterii de selecţie):
    ● nedetalierea elementelor de valoare adăugată;
    ● neatingerea tuturor problemelor/tematicilor menţionate în grilele de evaluare şi în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale şi Condiţii Specifice
    ● necorelarea informaţiilor trecute de solicitant în diferite secţiuni, de exemplu cele de la activităţi cu cele de la graficul activităţilor, sau de la buget cu cele de la detalierea bugetului, sau exista costuri care nu se regăsesc corelate cu activităţile, etc.
    ● justificări incomplete/lipsa datelor statistice pentru justificarea problemei
    ● dificultatea de a surprinde nevoile reale ale factorilor interesaţi
    ● dificultatea de a identifica şi de a descrie corect grupul ţintă (caracteristici, cuantificări, nevoi specifice)
    ● necorelări ale informaţiilor privind grupurile ţintă între diverse secţiuni ale cererii de finanţare
    ● detalierea incompletă a bugetului, erori de calcul aritmetic
    ● calcularea şi/sau detalierea bugetului în altă monedă decât lei (RON)
    ● costuri supraestimate (utilizarea eficientă a fondurilor şi un raport optim cost-eficienţă)
    ● nerespectarea limitelor impuse pentru diverse categorii de cheltuieli:
    - cheltuielile administrative
    - cheltuielile tip FEDR
    - plafoanele maxime de referinţă pentru stabilirea eligibilităţii cheltuielilor cu personalul
    ● importanţa scăzută acordată sustenabilităţii
    ● neînţelegerea şi/sau justificarea fără substanţă a principiilor şi a temelor orizontale:
    - egalitatea de şanse
    - dezvoltare durabilă
    - îmbătrânire activă
    - inovare/TIC
    - abordare interregională
    ● menţiuni cu caracter generic, fără claritate sau fără o legătură concretă cu ceea ce trebuie descris
    ● copierea integrală sau parţială a prevederilor din DCI, ghiduri sau documente programatice.

    7. Contestaţii
    Modalitatea de depunere şi soluţionare a contestaţiilor este descrisă în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale.
    Pentru cererile de finanţare care sunt respinse, contestaţiile cu privire la rezultatele procesului de evaluare vor fi:
    ● depuse la registratura AMPOSDRU la adresa: Bd. Ion Mihalache nr. 15-17, sector 1 Bucureşti sau
    ● transmise prin poştă/curier la adresa: Bd. Ion Mihalache nr. 15-17, sector 1 Bucureşti.
    Contestaţia trebuie să cuprindă aspectele punctuale ale deciziei cu care nu sunteţi de acord şi argumentele dumneavoastră cu privire la problema contestată.
    Contestaţiile care încearcă să acrediteze ideea neprimirii scrisorii de informare de către solicitant sau de către reprezentanţii solicitanţilor şi pentru care există confirmarea transmiterii acesteia precum şi pentru solicitanţii care au transmis contestaţia în afara termenului prevăzut mai sus, acestea nu vor face obiectul Comitetului de Soluţionare a Contestaţiilor, iar solicitanţii vor fi informaţi cu privire la aceste aspecte.

    8. Procesul de contractare
    Dacă proiectul depus de dumneavoastră a fost propus spre finanţare de către Comitetul de Evaluare, va fi iniţiat procesul de contractare cu organizaţia dumneavoastră.
    În acest sens va fi transmisă către dumneavoastră, prin e-mail, o scrisoare prin care veţi fi informat cu privire la:
    ● documentele pe care trebuie să le prezentaţi privind organizaţia dumneavoastră;
    ● condiţiile de valabilitate a acestora;
    ● termenul limită de prezentare a documentelor.
    Documentele minim solicitate pentru solicitant şi parteneri încheierea contractului de finanţare sunt:
    ● Declaraţie din care să reiasă numărul, tipul şi anul emiterii actului de înfiinţare al instituţiei respective, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal al solicitantului.
    ● Ordin sau decizie/dispoziţie a conducătorului ierarhic superior pentru persoana desemnată să semneze contractul, dacă este cazul.
    ● CV-urile echipei de management şi ale experţilor pe termen lung responsabili pentru realizarea unei activităţi sau unor activităţi în cadrul proiectului pentru acele activităţi care nu sunt subcontractate, în limba română, indicând funcţia/rolul în proiect, datate şi semnate de către titulari;
    ● Declaraţie privind evitarea dublei finanţări;
    ● Declaraţie de angajament;
    ● Declaraţie privind eligibilitatea TVA aferentă cheltuielilor ce vor fi efectuate în cadrul proiectului propus spre finanţare din instrumente structurale.


    ANEXA 1
                            Grila de evaluare FAZA A


 ┌────────┬──────────────────────────────────────────────────────┬─────┬──────┐
 │Nr. │Criterii │DA │NU │
 │crt. │ │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │01-CA-1 │Bugetul detaliat (format tabelar) - toate foile de │ │ │
 │ │calcul - a fost încărcat în Action Web │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │02-CA-2 │Anexa 1 şi Anexa 2 au fost încărcate în Action Web │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │03-EP-1 │Proiectul este relevant pentru obiectivele specifice │ │ │
 │ │ale axei prioritare şi ale domeniului major de │ │ │
 │ │intervenţie. │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │04-EP-2 │Toate activităţile proiectului sunt în concordanţă cu │ │ │
 │ │condiţiile specifice ale axei prioritare, ale │ │ │
 │ │domeniului major de intervenţie şi ale cererii de │ │ │
 │ │propuneri de proiecte. │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │05-EP-3 │Grupul ţintă ale proiectului este stabilit în │ │ │
 │ │concordanţă cu condiţiile specifice ale axei │ │ │
 │ │prioritare, ale domeniului major de intervenţie şi ale│ │ │
 │ │cererii de propuneri de proiecte. │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │06-EP-4 │Valoarea eligibilă a proiectului respectă limitele │ │ │
 │ │(minimă şi maximă) prevăzute de cererea de propuneri │ │ │
 │ │de proiecte. │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │07-EP-5 │Contribuţia solicitantului este cel puţin egală cu │ │ │
 │ │limita minimă prevăzută în Ghidul Solicitantului - │ │ │
 │ │Condiţii Generale şi Ghidul solicitantului - Condiţii │ │ │
 │ │Specifice │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │08-EP-6 │Bugetul alocat echipei de management a proiectului │ │ │
 │ │respectă limita maximă stabilită conform GS CS │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │09-EP-7 │Proiectul respectă prevederile din Ghidul │ │ │
 │ │Solicitantului - Condiţii Generale privind informarea │ │ │
 │ │şi publicitatea │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │10-EP-8 │Perioada de implementare a proiectului respectă │ │ │
 │ │limitele (minimum 4 luni şi maximum 6 luni) prevăzute │ │ │
 │ │de cererea de propuneri de proiecte. │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │11-EP-9 │Proiectul urmăreşte atingerea valorile minime │ │ │
 │ │stabilite pentru indicatorii de realizare imediată │ │ │
 │ │(output) stabiliţi în Ghidul solicitantului - Condiţii│ │ │
 │ │Specifice │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │12-EP-10│Aria de implementare este regională sau locală │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │13-EP-11│Grupul ţintă respectă valoarea minimă stabilită │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │16-ES-1 │Solicitantul aparţine cel puţin unei categorii de │ │ │
 │ │beneficiari eligibili conform Ghidului Solicitantului │ │ │
 │ │- Condiţii Specifice │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │17-EPT-1│Fiecare din parteneri aparţine cel puţin unei din │ │ │
 │ │categoriile de beneficiari/parteneri eligibili în │ │ │
 │ │conformitate cu Ghidul Solicitantului - Condiţii │ │ │
 │ │Specifice │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │18-EPT-2│Parteneriatul demonstrează capacitate operaţională, │ │ │
 │ │prin existenţa resurselor administrative (conform │ │ │
 │ │algoritmului) │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │19-EPT-3│Parteneriatul demonstrează capacitate financiară │ │ │
 │ │(conform algoritmului) │ │ │
 ├────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────┤
 │20-EPT-4│Fiecare dintre parteneri este implicat în cel puţin │ │ │
 │ │două din următoarele aspecte: implementarea │ │ │
 │ │proiectului, furnizare de expertiză, resurse umane şi │ │ │
 │ │materiale, finanţarea proiectului │ │ │
 └────────┴──────────────────────────────────────────────────────┴─────┴──────┘



    ANEXA 2

                            Grila de evaluare FAZA B

 ┌────┬──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┐
 │Nr. │Criterii de selecţie │Punctaj │Punctaj│
 │ │ │total maxim │acordat│
 │ │ │100 puncte │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │ 1 │RELEVANŢĂ (prin obiectivele sale proiectul │maxim - │ │
 │ │contribuie la realizarea obiectivelor POSDRU şi │30 puncte │ │
 │ │DCI, politicilor şi strategiilor naţionale, │minim - │ │
 │ │regionale sau locale şi la soluţionarea nevoilor │21 puncte │ │
 │ │specifice ale grupului ţintă) │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │1.1 │Relevanţa proiectului pentru politicile şi strategiile naţionale, │
 │ │POSDRU axa prioritară şi domeniul major de intervenţie: │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Proiectul descrie concret şi argumentat │ 3 │ │
 │ │contribuţia acestuia faţă politicile şi │ │ │
 │ │strategiile naţionale, POSDRU, axa prioritară şi │ │ │
 │ │domeniul major de intervenţie │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Proiectul descrie general şi nu argumentează │ 0 │ │
 │ │elementele prin care acesta este relevant faţă de │ │ │
 │ │politicile şi strategiile naţionale, POSDRU, axa │ │ │
 │ │prioritară şi domeniul major de intervenţie │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │1.2 │Cuantificarea grupului ţintă inclus în proiect: │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Grupul ţintă este cuantificat corect şi coerent│ 4 │ │
 │ │în toate secţiunile cererii de finanţare │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Grupul ţintă este cuantificat parţial şi │ 2 │ │
 │ │inexact în toate secţiunile cererii de finanţare │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Grupul ţintă nu este cuantificat corect în │ 0 │ │
 │ │toate secţiunile cererii de finanţare │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │1.3 │Descrierea grupului ţintă │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Grupul ţintă este descris concret şi corelat în│ 4 │ │
 │ │toate secţiunile cererii de finanţare │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Grupul ţintă este descris concret, dar │ 2 │ │
 │ │necorelat în toate secţiunile cererii de finanţare│ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Grupul ţintă nu este descris concret în │ 0 │ │
 │ │secţiunile cererii de finanţare │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │1.4 │Modalităţile de identificare, recrutare, implicare şi menţinere a │
 │ │grupului ţintă incluse în proiect: │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Modalităţile de identificare, recrutare, │ 5 │ │
 │ │implicare şi menţinere în proiect a persoanelor │ │ │
 │ │aparţinând grupului ţintă sunt descrise concret şi│ │ │
 │ │personalizat │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Modalităţile de identificare, recrutare, │ 2 │ │
 │ │implicare şi menţinere în proiect a persoanelor │ │ │
 │ │aparţinând grupului ţintă sunt descrise parţial │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Modalităţile de identificare, recrutare, │ 0 │ │
 │ │implicare şi menţinere în proiect a persoanelor │ │ │
 │ │aparţinând grupului ţintă nu sunt descrise │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │1.5 │Identificarea nevoilor grupului ţintă │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Nevoile grupului ţintă sunt identificate │ 5 │ │
 │ │concret prin furnizarea de date cantitative şi/sau│ │ │
 │ │calitative, studii sau analize statistice │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Nevoile grupului ţintă sunt doar descrise, │ 2 │ │
 │ │nefiind identificate în urma unor date cantitative│ │ │
 │ │şi/sau calitative, studii sau analize statistice │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Nevoile grupului ţintă nu sunt descrise │ 0 │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │1.6 │Relevanţa proiectului faţă de nevoile grupului ţintă şi necesitatea │
 │ │implementării proiectului │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Activităţile propuse în proiect răspund concret│ 5 │ │
 │ │nevoilor identificate şi contribuie la │ │ │
 │ │satisfacerea acestora │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Activităţile propuse în proiect răspund doar │ 2 │ │
 │ │parţial nevoilor identificate şi contribuie la │ │ │
 │ │satisfacerea acestora │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Activităţile propuse în proiect nu răspund │ 0 │ │
 │ │nevoilor identificate şi nu contribuie la │ │ │
 │ │satisfacerea acestora │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │1.7 │Demonstrarea clară a valorii adăugate a proiectului: │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Proiectul descrie concret ceea ce aduce în plus│ 4 │ │
 │ │faţă de situaţia deja existentă │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Proiectul doar enumeră fără a descrie │ 2 │ │
 │ │modalitatea prin care proiectul aduce ceva în plus│ │ │
 │ │faţă de situaţia deja existentă │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Proiectul nu descrie ceea ce aduce în plus faţă│ 0 │ │
 │ │de situaţia deja existentă │ │ │
 ├────┴──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │ Punctaj total criteriu "RELEVANŢĂ" │Max │ │
 │ │30 puncte │ │
 │ ├────────────┼───────┤
 │ │Min │ │
 │ │21 puncte │ │
 ├────┬──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │ 2 │METODOLOGIE (proiectul este structurat coerent şi │Punctaj │ │
 │ │este în măsură să furnizeze beneficii reale şi │maxim │ │
 │ │sustenabile grupului ţintă; proiectul are o │- 25 puncte │ │
 │ │structură logică şi este prezentat clar şi coerent│Punctaj │ │
 │ │şi va determina o îmbunătăţire sustenabilă a │minim │ │
 │ │situaţiei grupului ţintă) │- 18 puncte │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │2.1 │Obiectivele proiectului: │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │Obiectivele proiectului sunt clare, realiste şi │ 2 │ │
 │ │pot fi atinse în perspectiva realizării │ │ │
 │ │proiectului. │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │Obiectivele proiectului pot fi parţial atinse în │ 1 │ │
 │ │perspectiva realizării proiectului │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │Obiectivele proiectului nu sunt realiste în │ 0 │ │
 │ │perspectiva realizării proiectului │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┼───────┤
 │2.2 │Indicatori proiectului │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┼───────┤
 │ │a. Indicatorii proiectului sunt măsurabili, │ 4 │ │
 │ │verificabili şi corelaţi cu activităţile │ │ │
 │ │proiectului │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Indicatorii proiectului sunt măsurabili, │ 2 │ │
 │ │verificabili dar nu sunt corelaţi cu activităţile │ │ │
 │ │proiectului │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Indicatorii proiectului nu sunt măsurabili, │ 0 │ │
 │ │verificabili şi nu sunt corelaţi cu activităţile │ │ │
 │ │proiectului │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │2.3 │Rezultatele proiectului │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Rezultatele proiectului sunt │ 2 │ │
 │ │cuantificate/măsurabile, corelate cu activităţile │ │ │
 │ │şi descriu îmbunătăţiri/beneficii reale care │ │ │
 │ │determină în mod direct realizarea obiectivelor │ │ │
 │ │proiectului │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Rezultatele proiectului sunt cuantificate/ │ 1 │ │
 │ │măsurabile, dar nu sunt corelate cu activităţile │ │ │
 │ │şi nu descriu îmbunătăţiri/beneficii reale care │ │ │
 │ │determină în mod direct realizarea obiectivelor │ │ │
 │ │proiectului │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Rezultatele proiectului nu sunt cuantificate/ │ 0 │ │
 │ │măsurabile, nu sunt corelate cu activităţile şi nu│ │ │
 │ │descriu îmbunătăţiri/beneficii reale care │ │ │
 │ │determină în mod direct realizarea obiectivelor │ │ │
 │ │proiectului. │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │2.4 │ Planificarea eficientă a activităţilor proiectului: │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Activităţile proiectului sunt descrise clar, │ 2 │ │
 │ │sintetic, cronologic şi sunt corelate în cadrul │ │ │
 │ │calendarului de realizare, cu atribuţiile │ │ │
 │ │membrilor echipei de proiect, cu rezultatele │ │ │
 │ │proiectului, indicatorii de realizare şi ţintele │ │ │
 │ │stabilite. │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Activităţile proiectului sunt descrise clar, │ 1 │ │
 │ │sintetic, cronologic şi parţial corelate în cadrul│ │ │
 │ │calendarului de realizare, cu rezultatele │ │ │
 │ │proiectului şi indicatorii de realizare, precum şi│ │ │
 │ │cu atribuţiile membrilor echipei de proiect │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Activităţile proiectului nu descrise clar, │ 0 │ │
 │ │sintetic, cronologic şi nu sunt corelate nici în │ │ │
 │ │cadrul calendarului de realizare şi nici cu │ │ │
 │ │atribuţiile membrilor echipei de proiect şi sunt │ │ │
 │ │slab corelaţi cu rezultatele proiectului şi │ │ │
 │ │indicatorii de realizare │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │2.5 │Evitarea bugetării posturilor pentru care │ │ │
 │ │atribuţiile/responsabilităţile aferente acestora │ │ │
 │ │se suprapun │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │ │Nu există atribuţii/responsabilităţi, care se │ 2 │ │
 │ │suprapun cu atribuţiile/responsabilităţile altor │ │ │
 │ │posturi bugetate în acelaşi proiect. │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │ │Există parţial atribuţii/responsabilităţi/posturi,│ 1 │ │
 │ │care se suprapun cu atribuţiile/responsabilităţile│ │ │
 │ │altor posturi bugetate în acelaşi proiect. │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │ │Majoritatea atribuţiilor/responsabilităţilor/ │ 0 │ │
 │ │posturilor, se suprapun cu atribuţiile/ │ │ │
 │ │responsabilităţile altor posturi bugetate în │ │ │
 │ │acelaşi proiect. │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │2.6 │Calificările şi experienţa necesară a fiecărui membru din cadrul │
 │ │echipei de implementare: │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Sunt descrise concret calificările, │ 2 │ │
 │ │competenţele profesionale, experienţa necesară │ │ │
 │ │precum şi atribuţiile şi responsabilităţile │ │ │
 │ │fiecărui membru din echipa de implementare │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Sunt descrise parţial calificările, │ 1 │ │
 │ │competenţele profesionale, experienţa necesară │ │ │
 │ │precum şi atribuţiile şi responsabilităţile │ │ │
 │ │fiecărui membru din echipa de implementare │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Nu sunt descrise calificările, competenţele │ 0 │ │
 │ │profesionale, experienţa necesară precum şi │ │ │
 │ │atribuţiile şi responsabilităţile fiecărui membru │ │ │
 │ │din echipa de implementare │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │2.7 │Resurse alocate şi achiziţii de bunuri, servicii şi lucrări necesare │
 │ │pentru implementarea proiectului │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Sunt specificate concret bunurile, serviciile/ │ 2 │ │
 │ │lucrările, dotările şi echipamentele existente şi │ │ │
 │ │care urmează a fi închiriate sau achiziţionate │ │ │
 │ │pentru implementarea proiectului în raport cu │ │ │
 │ │activităţile proiectului, care contribuie la │ │ │
 │ │obţinerea rezultatelor propuse │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Sunt specificate concret bunurile, serviciile/ │ 1 │ │
 │ │lucrările, dotările şi echipamentele existente şi │ │ │
 │ │care urmează a fi închiriate sau achiziţionate dar│ │ │
 │ │nu sunt corelate cu activităţile proiectului, care│ │ │
 │ │contribuie la obţinerea rezultatelor propuse │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Nu sunt specificate toate bunurile, serviciile/│ 0 │ │
 │ │lucrările, dotările şi echipamentele existente şi │ │ │
 │ │cele care urmează a fi închiriate sau │ │ │
 │ │achiziţionate pentru implementarea proiectului │ │ │
 │ │propus │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │2.8 │Metodologia de implementare a proiectului: │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Proiectul prezintă clar modul de implementare a│ 5 │ │
 │ │activităţilor propuse, precum şi o metodologie │ │ │
 │ │concretă pentru monitorizarea, coordonarea şi │ │ │
 │ │organizarea managerială şi financiară a │ │ │
 │ │proiectului, printr-o alocare eficientă a │ │ │
 │ │resurselor. │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Proiectul prezintă clar modul de implementare a│ 3 │ │
 │ │activităţilor propuse, dar nu prezintă o │ │ │
 │ │metodologie concretă pentru monitorizarea, │ │ │
 │ │coordonarea şi organizarea managerială şi │ │ │
 │ │financiară a proiectului, printr-o alocare │ │ │
 │ │eficientă a resurselor. │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Proiectul nu prezintă clar modul de │ 1 │ │
 │ │implementare a activităţilor propuse şi nu │ │ │
 │ │prezintă o metodologie concretă pentru │ │ │
 │ │monitorizarea, coordonarea şi organizarea │ │ │
 │ │managerială şi financiară a proiectului, printr-o │ │ │
 │ │alocare eficientă a resurselor. │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │d. Proiectul nu prezintă modul de implementare a │ 0 │ │
 │ │activităţilor propuse şi nu prezintă o metodologie│ │ │
 │ │pentru monitorizarea, coordonarea şi organizarea │ │ │
 │ │managerială şi financiară a proiectului, printr-o │ │ │
 │ │alocare eficientă a resurselor. │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │2.9 │Egalitate de şanse: │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │Proiectul prezintă concret modul în care │ 2 │ │
 │ │principiul privind egalitatea de şanse este │ │ │
 │ │integrat în elaborarea şi implementarea │ │ │
 │ │proiectului: │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │a1. în realizarea activităţilor │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │b1. în managementul proiectului │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │c1. prezentarea altor componente care contribuie │ │ │
 │ │la asigurarea egalităţii de şanse şi a egalităţii │ │ │
 │ │de gen │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │Proiectul prezintă în mod ambiguu modul în care │ 1 │ │
 │ │principiul privind egalitatea de şanse este │ │ │
 │ │integrat în elaborarea şi implementarea │ │ │
 │ │proiectului: │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │a1. în realizarea activităţilor │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │b1. în managementul proiectului │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │c1. prezentarea altor componente care contribuie │ │ │
 │ │la asigurarea egalităţii de şanse şi a egalităţii │ │ │
 │ │de gen │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │Proiectul nu prezintă modul în care principiul │ 0 │ │
 │ │privind egalitatea de şanse este integrat în │ │ │
 │ │elaborarea şi implementarea proiectului: │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │a1. în realizarea activităţilor │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │b1. în managementul proiectului │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │c1. prezentarea altor componente care contribuie │ │ │
 │ │la asigurarea egalităţii de şanse şi a egalităţii │ │ │
 │ │de gen │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │2.10│Contribuţia proiectului la alte teme şi obiective orizontale │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │Proiectul prezintă concret contribuţia acestuia la│ 2 │ │
 │ │cel puţin 2 dintre obiectivele orizontale: │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │a1.dezvoltare durabilă │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b1.inovare şi TIC │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │c1.îmbătrânire activă │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │d1.abordare interregională │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │Proiectul nu prezintă contribuţia acestuia la cel │ 1 │ │
 │ │puţin unul dintre obiectivele orizontale: │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │a1.dezvoltare durabilă │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │b1.inovare şi TIC │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │c1.îmbătrânire activă │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │d1.abordare interregională │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │Proiectul nu prezintă contribuţia acestuia la cel │ 0 │ │
 │ │puţin unul dintre obiectivele orizontale: │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │a1.dezvoltare durabilă │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │b1.inovare şi TIC │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │c1.îmbătrânire activă │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┤ │ │
 │ │d1.abordare interregională │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │ │Punctaj total criteriu "METODOLOGIE" │maxim - 25 │ │
 │ │ │puncte │ │
 │ │ ├────────────┤ │
 │ │ │minim - 18 │ │
 │ │ │puncte │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │ 3 │SUSTENABILITATE (prezentarea clară a modului de │Punctaj │ │
 │ │continuare a proiectului sau a efectelor │maxim │ │
 │ │proiectului după încetarea sursei de finanţare; │15 puncte │ │
 │ │prezentarea măsurilor actuale sau care vor fi │Punctaj │ │
 │ │luate pentru a se asigura faptul că progresul sau │minim │ │
 │ │beneficiile realizate pentru grupul/grupurile │10 puncte │ │
 │ │ţintă vor fi garantate în viitor) │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │3.1 │Transferabilitate │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Proiectul descrie concret modul în care este │ 7 │ │
 │ │asigurată o posibilă transferare a activităţilor/ │ │ │
 │ │rezultatelor proiectului către alt grup ţintă, │ │ │
 │ │alte sectoare, multiplicare │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Proiectul descrie ambiguu modul în care este │ 3 │ │
 │ │asigurată o posibilă transferare a activităţilor/ │ │ │
 │ │rezultatelor proiectului către alt grup ţintă, │ │ │
 │ │alte sectoare, multiplicare │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Proiectul nu descrie concret modul în care este│ 0 │ │
 │ │asigurată o posibilă transferare a activităţilor/ │ │ │
 │ │rezultatelor proiectului către alt grup ţintă, │ │ │
 │ │alte sectoare, multiplicare │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │ 3.2│Sustenabilitate financiară │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Proiectul descrie concret sursele ulterioare de│ 4 │ │
 │ │finanţare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) │ │ │
 │ │pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor │ │ │
 │ │sale după finalizarea finanţării nerambursabile │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Proiectul descrie ambiguu sursele ulterioare de│ 2 │ │
 │ │finanţare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) │ │ │
 │ │pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor │ │ │
 │ │sale după finalizarea finanţării nerambursabile │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Proiectul nu descrie sursele ulterioare de │ 0 │ │
 │ │finanţare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) │ │ │
 │ │pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor │ │ │
 │ │sale după finalizarea finanţării nerambursabile │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │ 3.3│Sustenabilitate instituţională │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a) Proiectul descrie concret modalităţile de │ 4 │ │
 │ │funcţionare a structurilor create prin proiect │ │ │
 │ │după finalizarea finanţării nerambursabile │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │ │b) Proiectul descrie ambiguu modalităţile de │ 2 │ │
 │ │funcţionare a structurilor create prin proiect │ │ │
 │ │după finalizarea finanţării nerambursabile │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │ │c) Proiectul doar menţionează modalităţile de │ 1 │ │
 │ │funcţionare a structurilor create prin proiect │ │ │
 │ │după finalizarea finanţării nerambursabile fără o │ │ │
 │ │susţinere clară a acestora │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │ │d) Proiectul nu descrie modalităţile de │ 0 │ │
 │ │funcţionare a structurilor create prin proiect │ │ │
 │ │după finalizarea finanţării nerambursabile │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │ │Punctaj total criteriu "SUSTENABILITATE" │maxim - │ │
 │ │ │15 puncte │ │
 │ │ ├────────────┤ │
 │ │ │minim - │ │
 │ │ │10 puncte │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │ 4 │COST-EFICIENŢĂ (proiectul prezintă clar │maxim - │ │
 │ │rezultatele aşteptate în raport cu resursele │30 puncte │ │
 │ │utilizate, bugetul proiectului este bine gestionat│Minim - │ │
 │ │cu respectarea principiilor managementului │21 puncte │ │
 │ │riguros) │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │ 4.1│Completitudinea bugetului │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Toate calculele din bugetul detaliat sunt │ 3 │ │
 │ │corecte şi sunt reflectate în alocarea pe │ │ │
 │ │activităţi │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │a. Nu toate calculele din bugetul detaliat sunt │ 1 │ │
 │ │corecte, dar sunt reflectate în alocarea pe │ │ │
 │ │activităţi │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │a. Calculele din bugetul detaliat sunt parţial │ 0 │ │
 │ │corecte şi sunt parţial reflectate în alocarea pe │ │ │
 │ │activităţi │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │ 4.2│Detalierea bugetului: │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Bugetul detaliat este structurat pe unităţi şi │ 5 │ │
 │ │costuri unitare pentru toate categoriile de │ │ │
 │ │cheltuieli incluse │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Bugetul detaliat este parţial structurat pe │ 3 │ │
 │ │unităţi şi costuri unitare pentru categoriile de │ │ │
 │ │cheltuieli incluse, dar permite o evaluare a │ │ │
 │ │modalităţii de estimare a costurilor de către │ │ │
 │ │aplicant │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Bugetul detaliat este parţial structurat pe │ 1 │ │
 │ │unităţi şi costuri unitare pentru categoriile de │ │ │
 │ │cheltuieli incluse, dar nu permite o evaluare a │ │ │
 │ │modalităţii de estimare a costurilor de către │ │ │
 │ │aplicant │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Bugetul detaliat nu este structurat pe unităţi │ 0 │ │
 │ │şi costuri unitare pentru categoriile de │ │ │
 │ │cheltuieli incluse şi nu permite o evaluare a │ │ │
 │ │modalităţii de estimare a costurilor │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │4.3 │Fundamentarea economico-financiară a costurilor │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt │ 8 │ │
 │ │susţinute concret de o justificare corectă privind│ │ │
 │ │numărul de unităţi (cantitatea, după caz) şi │ │ │
 │ │costul unitar, pentru fiecare tip de cheltuială │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt │ 5 │ │
 │ │susţinute concret de o justificare corectă privind│ │ │
 │ │numărul de unităţi (cantitatea, după caz) şi │ │ │
 │ │costul unitar, doar pentru anumite tipuri de │ │ │
 │ │cheltuieli │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt │ 3 │ │
 │ │susţinute parţial de o justificare corectă privind│ │ │
 │ │numărul de unităţi (cantitatea, după caz) şi │ │ │
 │ │costul unitar, şi doar pentru anumite tipuri de │ │ │
 │ │cheltuieli │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │d. Valorile cuprinse în bugetul proiectului nu │ 0 │ │
 │ │sunt susţinute de o justificare corectă privind │ │ │
 │ │numărul de unităţi (cantitatea, după caz) şi │ │ │
 │ │costul unitar │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │4.4 │Modalitatea de estimare a costurilor │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Toate costurile sunt realiste, sunt în │ 8 │ │
 │ │conformitate cu preţurile pieţei şi sunt corelate │ │ │
 │ │cu complexitatea şi natura activităţii/achiziţiei,│ │ │
 │ │în conformitate cu prevederile OUG nr. 66/2011 │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Toate costurile sunt realiste, sunt în │ 5 │ │
 │ │conformitate cu preţurile pieţei, dar nu sunt │ │ │
 │ │corelate cu complexitatea şi natura activităţii/ │ │ │
 │ │achiziţiei în conformitate cu prevederile │ │ │
 │ │OUG nr. 66/2011 │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Nu toate costurile sunt realiste şi în │ 3 │ │
 │ │conformitate cu preţurile pieţei, şi nu sunt │ │ │
 │ │corelate cu complexitatea şi natura activităţii/ │ │ │
 │ │achiziţiei în conformitate cu prevederile │ │ │
 │ │OUG nr. 66/2011 │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │d. Costurile nu sunt realiste şi în conformitate │ 0 │ │
 │ │cu preţurile pieţei, şi nu sunt corelate cu │ │ │
 │ │complexitatea şi natura activităţii/achiziţiei în │ │ │
 │ │conformitate cu prevederile OUG nr. 66/2011 │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┤
 │4.5 │Utilizarea eficientă a fondurilor: │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────┤
 │ │a. Este justificată şi fundamentată concret şi │ 6 │ │
 │ │corect valoarea totală a proiectului printr-o │ │ │
 │ │analiză din care reiese că fondurile utilizate la │ │ │
 │ │finanţare sunt corelate cu activităţile şi │ │ │
 │ │indicatorii propuşi │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │b. Este insuficient justificată şi fundamentată │ 3 │ │
 │ │valoarea totală a proiectului printr-o analiză din│ │ │
 │ │care reiese că fondurile utilizate la finanţare │ │ │
 │ │sunt corelate cu activităţile şi indicatorii │ │ │
 │ │propuşi │ │ │
 │ ├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┤ │
 │ │c. Nu este justificată şi fundamentată valoarea │ 0 │ │
 │ │totală a proiectului printr-o analiză din care │ │ │
 │ │reiese că fondurile utilizate la finanţare sunt │ │ │
 │ │corelate cu activităţile şi indicatorii propuşi │ │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │ │Punctaj total criteriu "COST-EFICIENŢĂ" │Maxim - │ │
 │ │ │30 puncte │ │
 │ │ ├────────────┤ │
 │ │ │minim - │ │
 │ │ │21 puncte │ │
 ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────┤
 │ │SCOR TOTAL PROIECT │Maxim - 100 │ │
 │ │ │puncte │ │
 │ │ ├────────────┤ │
 │ │ │minim - │ │
 │ │ │70 puncte │ │
 └────┴──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────┘


                                     -----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016