Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 87 din 31 iulie 2018  privind desfăşurarea activităţii de achiziţii publice pentru necesităţile structurilor finanţate  din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 87 din 31 iulie 2018 privind desfăşurarea activităţii de achiziţii publice pentru necesităţile structurilor finanţate din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 703 din 13 august 2018
    Având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) şi (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. 1
    Prezentul ordin stabileşte etapele, competenţele de elaborare, avizare şi aprobare a documentelor, responsabilităţile de derulare a procedurilor şi contractelor, precum şi de evidenţă a bunurilor, serviciilor şi lucrărilor care fac obiectul achiziţiilor publice pentru necesităţile structurilor finanţate din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite.

    ART. 2
    În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile utilizate au următorul înţeles:
    a) program anual al achiziţiilor publice - instrument managerial utilizat pentru planificarea şi monitorizarea portofoliului de procese de achiziţie la nivelul ordonatorului principal de credite, care cuprinde totalitatea contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru pe care acesta intenţionează să le atribuie în decursul anului următor;
    b) program al achiziţiilor publice - document de planificare a achiziţiilor publice aferent unui proiect finanţat din fonduri nerambursabile şi/sau proiect de cercetare-dezvoltare;
    c) referat de necesitate - document emis de fiecare compartiment al autorităţii contractante, altul decât compartimentul intern specializat în domeniul achiziţiilor publice, în ultimul trimestru al anului în curs pentru anul viitor, precum şi la momentul identificării necesităţii, care cuprinde: preţul unitar/total al necesităţilor de produse, servicii şi lucrări identificate, valoarea estimată fără TVA a acestora, precum şi alte informaţii specifice, necesare în procesul de achiziţie, potrivit competenţelor;
    d) strategia anuală a achiziţiilor publice - totalitatea proceselor de achiziţie publică planificate a fi lansate, pe parcursul unui an bugetar, de structurile finanţate din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, fiecare pe domeniul său de competenţă, şi care cuprind cheltuieli de capital mai mari de 125 milioane lei, document care se realizează în ultimul trimestru al anului anterior anului căruia îi corespund procesele de achiziţie publică cuprinse în aceasta;
    e) structură beneficiară - structura finanţată din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, pentru necesităţile căreia se achiziţionează produse, servicii sau lucrări;
    f) strategia de contractare - document specific al fiecărei achiziţii publice cu o valoare estimată egală sau mai mare decât pragurile valorice stabilite la art. 7 alin. (5) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 3
     Procedurile de achiziţii publice pentru structurile beneficiare se derulează de către Direcţia achiziţii publice, denumită în continuare DAP, din subordinea Direcţiei generale logistice, denumită în continuare DGL, din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în calitate de compartiment intern specializat.

    ART. 4
    Strategia anuală a achiziţiilor publice pentru procesele de achiziţie publică care cuprind cheltuieli de capital mai mari de 125 milioane lei se elaborează de către DAP, în baza referatelor de necesitate transmise de:
    a) DGL, cu sprijinul Direcţiei asigurare logistică integrată, denumită în continuare DALI;
    b) Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, denumită în continuare DGCTI, cu sprijinul Direcţiei administrare pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, denumită în continuare DACTI;
    c) structura care are calitatea de beneficiar în cadrul unor proiecte finanţate din fonduri nerambursabile, pentru toate contractele de achiziţie publică ce urmează să fie atribuite pe perioada de implementare a proiectului respectiv;
    d) structura care identifică necesitatea achiziţionării altor tipuri de produse/servicii/lucrări care nu intră în competenţa direcţiilor prevăzute la lit. a) şi b);
    e) structura care identifică necesitatea achiziţionării unor produse/servicii/lucrări care, deşi intră în competenţa direcţiilor prezentate la lit. a) şi b), sunt destinate exclusiv realizării activităţilor proprii de specialitate.


    ART. 5
    (1) DAP elaborează Programul anual al achiziţiilor publice şi programele achiziţiilor publice şi ţine evidenţa achiziţiilor directe de produse, servicii şi lucrări efectuate la nivelul ordonatorului principal de credite, conform prevederilor legislaţiei în domeniu.
    (2) Programul anual al achiziţiilor publice se elaborează în baza centralizărilor efectuate la nivelul DALI, DGCTI şi/sau DACTI, transmise DAP.
    (3) Programele achiziţiilor publice se elaborează în baza datelor comunicate de către structurile care au calitatea de beneficiar în cadrul proiectelor finanţate din fonduri nerambursabile.
    (4) În cazul în care Programul anual al achiziţiilor publice şi programele achiziţiilor publice conţin achiziţii de produse, servicii şi lucrări care sunt incluse în Programul de investiţii al ordonatorului principal de credite, acestea se transmit de către DAP Serviciului bugetare şi monitorizare investiţii din cadrul DGL, în vederea verificării din punctul de vedere al cheltuielilor de natura investiţiilor.
    (5) Programul anual al achiziţiilor publice se avizează de către DGL, DGCTI şi Direcţia generală financiară, denumită în continuare DGF, pentru încadrarea în buget, şi se aprobă de către ordonatorul principal de credite.
    (6) Programele achiziţiilor publice se avizează, în funcţie de specificul achiziţiei publice, de către:
    a) DGL - pentru certificarea oportunităţii achiziţiilor în domeniul său de competenţă, respectiv pentru încadrarea în bugetul aprobat la sursele de finanţare gestionate;
    b) DGCTI - pentru certificarea oportunităţii achiziţiilor în domeniul său de competenţă;
    c) DGF - pentru încadrarea în bugetul aprobat.

    (7) Pentru proiectele finanţate din fonduri externe nerambursabile, programele achiziţiilor publice se avizează de către structurile prevăzute la alin. (6), precum şi de structurile beneficiare din aparatul central care derulează aceste proiecte.
    (8) Completarea şi modificarea Strategiei anuale a achiziţiilor publice, a Programului anual al achiziţiilor publice şi a programelor achiziţiilor publice se vor face conform regulilor care au stat la baza elaborării acestor documente.

    ART. 6
    (1) În baza referatelor de necesitate aprobate de către ordonatorul principal de credite, structurile prevăzute la art. 4 transmit DAP caietul de sarcini/documentaţia descriptivă avizat(ă) şi, după caz, informaţii suplimentare cu privire la criteriul de atribuire şi criteriile de calificare, termenul de livrare/prestare/execuţie, precum şi alte cerinţe specifice necesare pentru derularea în bune condiţii a contractului de achiziţie. În cazul procedurilor de achiziţii publice neplanificate în anul anterior, structurile prevăzute la art. 4 transmit DAP, suplimentar, referatul de necesitate.
    (2) În vederea demarării unei proceduri de achiziţie, la nivelul DAP, se elaborează Strategia de contractare.
    (3) Structurile prevăzute la art. 4 au obligaţia, potrivit competenţelor, de a sprijini activitatea DAP, în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare norme metodologice.
    (4) Structurile prevăzute la art. 4 şi/sau beneficiarii au obligaţia de a transmite către DAP documentul constatator privind modul de îndeplinire a clauzelor contractuale, potrivit prevederilor art. 2 şi art. 166 din normele metodologice.
    (5) Întocmirea documentaţiei de atribuire sau, în cazul unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs, precum şi publicarea anunţurilor de intenţie, de participare şi de atribuire se realizează de către DAP.
    (6) Strategia de contractare, documentaţia de atribuire sau, în cazul organizării unui concurs de soluţii, documentaţia de concurs, raportul procedurii de atribuire şi documentul întocmit de DAP din care să rezulte valoarea estimată în cazul achiziţiilor directe se avizează de către structura beneficiară, după caz, şi se aprobă de ordonatorul principal de credite.

    ART. 7
    (1) Pentru evaluarea ofertelor depuse în cadrul procedurilor de achiziţii publice, ordonatorul principal de credite emite dispoziţia de constituire a comisiei de evaluare.
    (2) Preşedintele comisiei de evaluare şi persoana responsabilă cu derularea procedurii de achiziţie se nominalizează din cadrul DAP.
    (3) În cadrul comisiei de evaluare se desemnează specialişti în domeniul/domeniile obiectului contractului ce urmează să fie atribuit şi personal din cadrul Direcţiei generale juridice şi DGF, ale căror atribuţii specifice vor fi stabilite pe bază de mandat aprobat de ordonatorul principal de credite. Specialiştii în domeniul/domeniile obiectului contractului sunt, după caz, din cadrul DALI, DACTI şi/sau din structurile beneficiare prevăzute la art. 4 lit. c), d) şi e).
    (4) Rolul şi atribuţiile comisiei de evaluare se stabilesc prin mandat aprobat de ordonatorul principal de credite, care se întocmeşte ca anexă la dispoziţia de constituire a acesteia.

    ART. 8
    Încheierea contractului de achiziţie publică se realizează potrivit competenţelor stabilite prin actele normative în vigoare.

    ART. 9
    Derularea contractelor, semnate de persoanele autorizate, se realizează de către structurile beneficiare cu sprijinul DALI, respectiv DGCTI şi/sau DACTI, în funcţie de specificul situaţiilor apărute pe parcursul implementării acestora.

    ART. 10
    Evidenţa tehnic-operativă a bunurilor achiziţionate se ţine separat de către DGL prin DALI şi DACTI, potrivit normelor legale în vigoare.

    ART. 11
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 12
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 26/2011 privind desfăşurarea activităţii de achiziţii publice în cadrul aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 111 din 11 februarie 2011, cu modificările ulterioare, se abrogă.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan

    Bucureşti, 31 iulie 2018.
    Nr. 87.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016