Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 868 din 30 septembrie 2009  privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor nationale de sanatate in anul 2009    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 868 din 30 septembrie 2009 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor nationale de sanatate in anul 2009

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 5 octombrie 2009
ORDIN nr. 868 din 30 septembrie 2009
privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate <>nr. 417 /<>431/2009 pentru aprobarea <>Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate în anul 2009
EMITENT: MINISTERUL SÃNÃTÃŢII
Nr. 1.192 din 30 septembrie 2009
CASA NAŢIONALÃ DE ASIGURÃRI DE SÃNÃTATE
Nr. 868 din 30 septembrie 2009
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 5 octombrie 2009


Vãzând Referatul de aprobare nr. I.B. 8.454/2009 al Direcţiei generale de sãnãtate publicã, asistenţã medicalã şi programe din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi nr. I.P. 4.462/2009 al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,
având în vedere:
- titlul II din <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 367/2009 pentru aprobarea programelor naţionale de sãnãtate în anul 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Ordonanţa Guvernului nr. 19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009,
în temeiul prevederilor <>art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. I
Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate <>nr. 417 /<>431/2009 pentru aprobarea <>Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate în anul 2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 211 şi 211 bis din 1 aprilie 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. În anexa nr. 1 secţiunea A, la articolul 1 punctul I "Programele naţionale privind bolile transmisibile" subpunctul 2 "Programul naţional de boli transmisibile (infecţie HIV/SIDA, tuberculozã, infecţii cu transmitere sexualã şi alte boli transmisibile prioritare)", dupã subpunctul 2.4 se introduce un nou subpunct, subpunctul 2.5, cu urmãtorul cuprins:
"2.5. Subprogramul naţional de intervenţie în pandemia de gripã;".
2. În anexa nr. 1 secţiunea A, articolul 16 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Pentru realizarea unor obiective şi activitãţi cuprinse în programele naţionale de sãnãtate, Ministerul Sãnãtãţii încheie contracte de servicii pentru depozitarea, conservarea şi eliberarea produselor achiziţionate prin licitaţii la nivel naţional, a produselor primite ca donaţie/sponsorizare, precum şi a produselor necesare profilaxiei şi tratamentului infecţiei umane cu noul virus gripal A/H1/N1, prin negociere cu Compania Naţionalã «Unifarm» - S.A., cu respectarea obiectului de activitate al acesteia prevãzut în statutul aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 892/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale «UNIFARM» - S.A.
(2) Pentru asigurarea stocurilor de vaccin pandemic necesare pentru prevenirea îmbolnãvirilor în masã determinate de pandemia de gripã, Ministerul Sãnãtãţii încheie contract de prestãri servicii cu Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie «Cantacuzino» pentru finanţarea cheltuielilor ocazionate de producerea vaccinului pandemic.
(3) Pentru realizarea unor obiective şi activitãţi cuprinse în programele naţionale de sãnãtate, unitãţile sanitare cu paturi transferate cãtre autoritãţile administraţiei publice locale încheie contracte de prestãri servicii cu direcţiile de sãnãtate publicã, utilizând sume din bugetul Ministerului Sãnãtãţii alocate acestor instituţii publice pentru cheltuieli materiale - bunuri şi servicii; modelul contractului de prestãri servicii se va aproba prin ordin al ministrului sãnãtãţii."
3. În anexa nr. 1 secţiunea A, la articolul 20 alineatul (1), litera k) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"k) analizeazã modul de derulare a programului naţional de sãnãtate cu scop curativ finanţat din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, pe baza indicatorilor specifici, datelor şi analizelor trimestriale transmise de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, în primele 20 de zile ale lunii urmãtoare încheierii trimestrului."
4. În anexa nr. 1 secţiunea A, la articolul 21, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) transmit Direcţiei generale de sãnãtate publicã, asistenţã medicalã şi programe, în primele 20 de zile calendaristice ale lunii curente pentru luna precedentã, respectiv în primele 20 de zile calendaristice dupã încheierea trimestrului pentru care se face raportarea, indicatorii prevãzuţi în cadrul programelor naţionale de sãnãtate, centralizaţi în conformitate cu prevederile lit. a);".
5. În anexa nr. 1 secţiunea A, la articolul 22, litera l) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"l) sã transmitã lunar Direcţiei generale buget şi credite externe, în primele 20 de zile calendaristice ale lunii curente pentru luna precedentã, execuţia bugetarã a bugetului aprobat pentru programele naţionale de sãnãtate derulate;".
6. În anexa nr. 1 secţiunea B, la articolul 4, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) asigurarea serviciilor de supleere renalã, inclusiv medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii medicale paraclinice specifice, transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi de la şi la domiciliul pacienţilor şi transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienţilor."
7. În anexa nr. 1 secţiunea B, articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Sumele aferente programelor naţionale de sãnãtate pentru care achiziţia medicamentelor şi/sau materialelor sanitare nu se realizeazã prin licitaţie publicã deschisã organizatã la nivel naţional, precum şi sumele aferente programelor naţionale de sãnãtate pentru care achiziţia medicamentelor şi/sau materialelor sanitare se realizeazã prin licitaţie publicã deschisã organizatã la nivel naţional pânã la finalizarea procedurii de achiziţie publicã deschisã se alocã unitãţilor sanitare în baza contractelor încheiate, distinct, între casele de asigurãri de sãnãtate şi unitãţile sanitare prin care se deruleazã programele, precum şi între Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi furnizorii de servicii medicale de dializã, respectiv centrele-pilot şi/sau alţi furnizori privaţi de astfel de servicii medicale, autorizaţi şi evaluaţi."
8. În anexa nr. 1 secţiunea B, articolul 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Sumele aferente programelor sunt cuprinse în contractele încheiate, distinct, între casele de asigurãri de sãnãtate şi unitãţile sanitare/farmaciile cu circuit deschis prin care se deruleazã programele, între Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi furnizorii de servicii medicale de dializã, respectiv centrele-pilot şi/sau alţi furnizori privaţi de servicii medicale de dializã, autorizaţi de Ministerul Sãnãtãţii pentru servicii de hemodializã: hemodializã convenţionalã sau hemodiafiltrare intermitentã on-line şi pentru servicii de dializã peritonealã: continuã sau automatã, precum şi între casele de asigurãri de sãnãtate şi ofertanţii desemnaţi câştigãtori ai procedurilor de achiziţie publicã organizate la nivel naţional, în condiţiile legii."
9. În anexa nr. 1 secţiunea B, articolul 16 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Contractele încheiate între Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi furnizorii de servicii medicale de dializã, respectiv centrele-pilot şi/sau alţi furnizori privaţi de astfel de servicii medicale, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, se realizeazã în limita numãrului de bolnavi prevãzut în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã şi a fondurilor aprobate cu aceastã destinaţie prin buget pentru anul 2009. În situaţia în care o unitate sanitarã este inclusã în program pe parcursul derulãrii acestuia, contractul cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate se poate încheia numai prin preluarea bolnavilor existenţi în program de la alte unitãţi sanitare."
10. În anexa nr. 1 secţiunea B, articolul 24 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - Decontarea serviciilor de hemodializã convenţionalã, hemodiafiltrare intermitentã on-line, dializã peritonealã continuã şi dializã peritonealã automatã în sistem ambulatoriu, furnizate de unitãţile sanitare care deruleazã Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã, cuprinse în anexa nr. 2 lit. B pct. 10, se realizeazã în conformitate cu prevederile <>Ordinului preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 560/2009 pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializã şi dializã peritonealã în sistem ambulatoriu, contractate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate cu furnizorii din sectorul privat, câştigãtori ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot şi alţi furnizori privaţi de servicii medicale de hemodializã şi dializã peritonealã, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, la un tarif de 472 lei pentru şedinţa de hemodializã convenţionalã, la un tarif/şedinţã de hemodiafiltrare intermitentã on-line de 536 lei, la tariful de 50.800 lei/an pentru un bolnav cu dializã peritonealã continuã şi la tariful de 63.500 lei/an pentru un bolnav cu dializã peritonealã automatã. Contractarea cu furnizorii privaţi de servicii de medicale de hemodializã şi dializã peritonealã, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, se realizeazã pe baza modelului de contract încheiat de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate cu centrele-pilot, aprobat prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate."
11. În anexa nr. 1 secţiunea B, articolul 25 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - Unitãţile sanitare prin care se deruleazã programe în baza contractelor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate prezintã acestora, în primele 10 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare, indicatorii specifici programelor realizaţi în luna anterioarã şi documente justificative cu privire la sumele achitate, conform copiei ordinului de platã (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice aprovizionate pentru luna precedentã, cererea justificativã, însoţitã de copia de pe factura emisã de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice aprovizionãrii pentru luna în curs, precum şi prescripţiile medicale în baza cãrora s-au eliberat medicamentele specifice pentru tratamentul în ambulatoriu."
12. În anexa nr. 1 secţiunea B, la articolul 32, litera f) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"f) transmit caselor de asigurãri de sãnãtate raportãri lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale, în primele 10 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, cuprinzând indicatorii fizici şi de eficienţã, precum şi valoarea medicamentelor şi a materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, valoarea serviciilor de supleere renalã, corespunzãtoare programelor finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate;".
13. În anexa nr. 1 secţiunea B, la articolul 33, litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) raporteazã Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, lunar, trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, în primele 15 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare perioadei pentru care se face raportarea, sumele alocate de acestea pentru fiecare program de sãnãtate, sumele utilizate de unitãţile sanitare şi farmaciile cu circuit deschis care deruleazã programe, precum şi indicatorii fizici şi de eficienţã realizaţi, conform machetelor prevãzute la art. 9;".
14. În anexa nr. 1 secţiunea B, la articolul 34, litera e) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"e) transmite trimestrial, în primele 20 de zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare încheierii trimestrului, Direcţiei generale de sãnãtate publicã, asistenţã medicalã şi programe din cadrul Ministerului Sãnãtãţii indicatorii fizici şi de eficienţã realizaţi pentru fiecare program de sãnãtate de evaluare, profilactic şi cu scop curativ;".

15. În anexa nr. 2, la litera A "Programe naţionale de sãnãtate de evaluare, profilactice şi cu scop curativ finanţate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii", tabelul se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:




"Mii lei
┌─────────────────────────────────────────────────────┬───────┬─────────┬─────────┬────────┐
│ Denumire program │ Buget │Venituri │ Buget │din care:
│ │de stat│proprii │ total │transfer│
│ │ │ │ │FNUASS │
├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│I. PROGRAMELE NAŢIONALE PRIVIND BOLILE TRANSMISIBILE,│ │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │ │
│Credite de angajament │ 67.922│ 251.344│ 319.266│ │
│Credite bugetare │ 67.922│ 251.344│ 319.266│ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│II. PROGRAMELE NAŢIONALE PRIVIND BOLILE │ │ │ │ │
│ NETRANSMISIBILE, din care: │ │ │ │ │
│Credite de angajament �.547│ 598.481│ 897.028│ 741.319│
│Credite bugetare �.547│ 598.481│ 897.028│ 741.319│
├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│III. PROGRAMUL NAŢIONAL DE DEPISTARE PRECOCE │ │ │ │ │
│ ACTIVÃ A AFECŢIUNILOR ONCOLOGICE, din care: │ │ │ │ │
│Credite de angajament │ 0│ 55.966│ 55.966│ 54.134│
│Credite bugetare │ 0│ 55.966│ 55.966│ 54.134│
├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│IV. PROGRAMUL NAŢIONAL DE PROMOVARE A SÃNÃTÃŢII │ │ │ │ │
│ ŞI EDUCAŢIE PENTRU SÃNÃTATE, din care: │ │ │ │ │
│Credite de angajament │ 10.607│ 0│ 10.607│ │
│Credite bugetare │ 10.607│ 0│ 10.607│ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│V. PROGRAMUL NAŢIONAL DE SÃNÃTATE A FEMEII ŞI │ │ │ │ │
│ COPILULUI, din care: │ │ │ │ │
│Credite de angajament │ 26.405│ 8.277│ 34.682│ │
│Credite bugetare │ 26.405│ 8.277│ 34.682│ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│VI. PROGRAM NAŢIONAL DE ADMINISTRAŢIE SANITARÃ, │ │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │ │
│Credite de angajament │ 200│ 2.300│ 2.500│ │
│Credite bugetare │ 200│ 2.300│ 2.500│ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│VII. PROGRAMUL NAŢIONAL DE TRATAMENT ÎN STRÃINÃTATE, │ │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │ │
│Credite de angajament │ 19.036│ │ 19.036 │ │
│Credite bugetare │ 19.036│ │ 19.036 │ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│VIII. PROGRAMUL PENTRU COMPENSAREA CU 90% A PREŢULUI │ │ │ │ │
│ DE REFERINŢÃ AL MEDICAMENTELOR, din care: │ │ │ │ │
│Credite de angajament │ 0│ 75.000│ 75.000│ 75.000│
│Credite bugetare │ 0│ 75.000│ 75.000│ 75.000│
├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│IX. PROGRAMUL NAŢIONAL DE ASISTENŢÃ MEDICALÃ │ │ │ │ │
│ COMUNITARÃ ŞI ACŢIUNI PENTRU SÃNÃTATE, din care: │ │ │ │ │
│Credite de angajament │ 20.951│ 820│ 21.771│ │
│Credite bugetare │ 21.951│ 820│ 21.771│ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│X. PROGRAMUL NAŢIONAL PRIVIND EVALUAREA STÃRII │ │ │ │ │
│ DE SÃNÃTATE A POPULAŢIEI ÎN ASISTENŢA MEDICALÃ │ │ │ │ │
│ PRIMARÃ, din care: │ │ │ │ │
│Credite de angajament │ 0│ 12.523│ 12.523│ 12.523│
│Credite bugetare │ 0│ 12.523│ 12.523│ 12.523│
├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│DATORII 2008 │ 19.490│ │ 19.490│ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼────────┤
│TOTAL PROGRAME NAŢIONALE DE SÃNÃTATE, din care: │ │ │ │ │
│Credite de angajament �.158𗈕.004.711𗈕.467.869│ 882.976│
│Credite bugetare �.158𗈕.004.711𗈕.467.869�.976"│
└─────────────────────────────────────────────────────┴───────┴─────────┴─────────┴────────┘



16. În anexa nr. 2 litera A titlul I "Programele naţionale privind bolile transmisibile" punctul 1 "Programul naţional de imunizare (PNI)", la litera d), dupã subpunctul 10 se introduce un nou subpunct, subpunctul 11, cu urmãtorul cuprins:
"11. pentru desfãşurarea campaniilor de vaccinare şcolare, direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti încheie contracte de prestãri servicii cu unitãţile sau instituţiile aflate în subordinea autoritãţilor publice locale."
17. În anexa nr. 2 litera A titlul I, la punctul 1, partea introductivã a literei e) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"e) Activitãţi desfãşurate de furnizorii de servicii medicale de la nivelul asistenţei medicale primare şi maternitãţi, din sistemul public şi privat:".
18. În anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 2 "Programul naţional de boli transmisibile (infecţie HIV, tuberculozã, infecţii cu transmitere sexualã şi alte boli transmisibile prioritare)", la subpunctul 2.2 "Subprogramul de supraveghere şi control al infecţiei HIV", dupã subtitlul "Unitãţi care deruleazã subprogramul" se introduce un nou subtitlu, "Natura cheltuielilor", cu urmãtorul cuprins:
"Natura cheltuielilor:
Capitolul «Bunuri şi servicii»":
- teste HIV rapide şi ELISA, eprubete, vacuumtainere cu ace, criotuburi, vatã, alcool sanitar, mãnuşi, recipiente pentru colectare seringi şi ace folosite, recipiente pentru depozitare - transport de probe, substanţe dezinfectante, consumabile şi dotãri cu micã valoare pentru sistemul informaţional şi informatic, servicii de întreţinere şi exploatare dotãri pentru comunicare-informare, prestãri servicii tipografie pentru editare şi tipãrire de ghiduri şi buletine informative, prestãri servicii pentru organizare instruiri metodologice şi cursuri de scurtã duratã, plata pentru examenele de confirmare în laboratoarele de referinţã (Institutul «Cantacuzino», INBI «Matei Balş»)."
19. În anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 2 subpunctul 2.3 "Subprogramul de supraveghere şi control al tuberculozei", la litera d), dupã subpunctul 6 se introduce un nou subpunct, subpunctul 7, cu urmãtorul cuprins:
"7. asigurã şi distribuie maternitãţilor din sistemul public şi privat necesarul de seringi pentru vaccinul BCG ( vaccin de tip Calmette Guerrin)."
20. În anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 2, la subpunctul 2.3, subtitlul "Natura cheltuielilor" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Natura cheltuielilor:
Capitolul "Bunuri şi servicii" şi capitolul "Transferuri":
- PPD, seringi de unicã utilizare cu ac, vatã, alcool sanitar, mãnuşi, recipiente pentru colectare seringi folosite.
● medicamente pentru chimioprofilaxie, filme radiologice, soluţie revelator, tipãrire formulare tipizate şi materiale informative pentru instruiri metodologice, reactivi, dezinfectanţi, materiale de protecţie, combustibil, consumabile, reactivi şi soluţii pentru laboratorul de bacteriologie (pentru examen microscopic, cultura - medii solide şi lichide pentru diagnostic precoce şi antibiograme pentru medicamente de linia I şi a II-a pentru decelare a cazurilor de chimiorezistenţã), materiale necesare pentru metode de detecţie rapidã a infecţiei cu Mycobacterium tuberculosis (teste de tip IGRA - Quantiferon Gold) etc.;
● cheltuieli derivate din procurarea de materiale necesare prevenirii transmiterii infecţiilor (materiale de protecţie, dezinfectanţi, detergenţi, mãşti, mãnuşi, micã aparaturã etc.);
● cheltuieli derivate din folosirea şi întreţinerea mijloacelor de transport special destinate efectuãrii activitãţilor în cadrul programului (transport contact, suspecţi, materiale biologice, medicamente în mediul rural, medici în cadrul programului de supervizare-combustibili, asigurãri auto, revizii tehnice etc.);
● cheltuieli rezultate din funcţionarea Unitãţii Centrale de Coordonare a Programului şi din activitãţi de monitorizare a derulãrii programului (cheltuieli de transport, delegaţii, procurare sau editare materiale de educaţie sanitarã);
● cheltuieli rezultate din activitãţi în cadrul programului de IEC (informare, educare, comunicare) - materiale sanitare educative, biroticã, consumabile etc.;
● cheltuieli rezultate din activitãţi de formare a personalului, dezvoltarea resurselor umane (participare la cursuri de perfecţionare, simpozioane, mese rotunde);
● identificarea prevalenţei TB - HIV: testarea HIV a bolnavilor cu TB (teste HIV pentru bolnavii de TB);
● cheltuieli de personal aferente personalului încadrat cu contract individual de muncã pe perioadã nedeterminatã, determinatã sau cu timp parţial de muncã, potrivit legii, pentru activitãţi prevãzute în cadrul programului."
21. În anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 2, dupã subpunctul 2.4 "Subprogramul de supraveghere şi control al bolilor cu transmitere sexualã" se introduce un nou subpunct, subpunctul 2.5, cu urmãtorul cuprins:
"2.5. Subprogramul naţional de intervenţie în pandemia de gripã
Coordonare tehnicã: Direcţia generalã de sãnãtate publicã, asistenţã medicalã şi programe
Obiective: Asigurarea stocurilor de medicamente, vaccin pandemic, substanţe dezinfectante şi mãşti de protecţie în scopul reducerii impactului pandemiei cu noul subtip A/H1N1
Activitãţi:
a) Activitãţi derulate la nivelul Ministerului Sãnãtãţii:
- achiziţionarea, depozitarea şi distribuirea produselor (medicamente antivirale, vaccinuri, seruri) necesare prevenirii îmbolnãvirilor în masã determinate de epidemii şi pandemii;
- finanţarea producţiei de vaccin gripal cu tulpina pandemicã, pe baza unui contract de prestãri servicii încheiat cu Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie «Cantacuzino»;
- eliberarea medicamentelor antivirale şi a vaccinului gripal cu tulpina pandemicã se va realiza prin ordin al ministrului sãnãtãţii, emis la propunerea Comitetului de coordonare al Ministerului Sãnãtãţii fundamentatã pe baza necesarului transmis de ISP Bucureşti şi INBI «Matei Balş».
b) Activitãţi derulate la nivelul Institutului de Sãnãtate Publicã Bucureşti:
- achiziţionarea, depozitarea şi distribuirea produselor de substanţe dezinfectante şi mãşti de protecţie pentru personalul medical şi personalul din serviciile publice care are contact apropiat cu un numãr mare de persoane;
- fundamentarea repartiţiilor pentru medicamente antivirale, vaccinuri, dezinfectante şi echipamente de protecţie personalã şi transmiterea DGSPAMP din cadrul Ministerului Sãnãtãţii în vederea elaborãrii ordinului de distribuire cãtre beneficiarii finali;
- coordonarea activitãţilor de vaccinare a persoanelor eligibile, monitorizarea reacţiilor adverse postvaccinare indezirabile (RAPI) şi raportarea cãtre Ministerul Sãnãtãţii a gradului de acoperire vaccinalã.
c) Activitãţi derulate la nivelul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie «Cantacuzino»:
- asigurarea diagnosticului microbiologic sau confirmarea diagnosticului etiologic pentru gripa A/H1N1;
- asigurarea producţiei de vaccin pandemic şi livrarea cãtre Ministerul Sãnãtãţii, pânã la data de 15 decembrie 2009, pe baza contractului de prestãri servicii;
- respectarea termenelor de îndeplinire şi raportarea fazelor procesului de producţie a vaccinului pandemic cãtre Ministerul Sãnãtãţii, cu fundamentarea cheltuielilor aferente fiecãrei faze de producţie;
d) Activitãţi derulate la nivelul reţelei de boli infecţioase:
d1) Institutul Naţional de Boli Infecţioase «Matei Balş»:
- coordonarea reţelei de boli infecţioase pentru asigurarea managementului cazurilor suspecte sau confirmate de gripã A/H1N1;
- solicitarea cãtre Ministerul Sãnãtãţii a eliberãrii de medicamente antivirale, mãşti de protecţie şi substanţe dezinfectante în funcţie de necesarul unitãţilor sanitare din reţeaua de boli infecţioase;
- administrarea medicamentelor antivirale şi raportarea cãtre DGSPAMP din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi ANM a reacţiilor adverse asociate cu administrarea acestora.
d2) Unitãţile sanitare cu paturi din reţeaua de boli infecţioase:
- asigurarea managementului de caz pentru pacienţii suspecţi sau confirmaţi de gripã A/H1N1;
- administrarea medicamentelor antivirale şi raportarea cãtre Institutul Naţional de Boli Infecţioase «Matei Balş» a reacţiilor adverse asociate cu administrarea acestora.
e) Activitãţi derulate la nivelul serviciilor/birourilor de epidemiologie din direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti:
- asigurarea preluãrii şi, dupã caz, a transportului vaccinurilor, medicamentelor antivirale, echipamentelor de protecţie personalã şi substanţelor dezinfectante de la nivelul depozitului central, depozitarea şi distribuţia acestor produse cãtre furnizorii de servicii medicale;
- organizarea şi coordonarea activitãţilor de vaccinare a persoanelor eligibile la nivel judeţean.
Indicatori de evaluare:
a) Indicatori fizici:
- numãr doze de vaccin pandemic achiziţionate centralizat* - 5.000.000 doze
- numãr cutii de medicamente antivirale achiziţionate centralizat* - 1.375.000 cutii
- cantitatea de substanţe dezinfectante achiziţionatã (litri)** - 500.000
- numãr de mãşti de protecţie** - 2.000.000 (FFP2)
- numãr de mãşti de protecţie** - 40.000.000 (FFP1)
b) Indicatori de eficienţã:
- cost mediu/dozã vaccin pandemic achiziţionat centralizat* = 4,22 lei
- cost mediu/cutie medicament antiviral achiziţionat centralizat* = 57,45 lei
- cost mediu/litru substanţe dezinfectante achiziţionat = 20,23 lei
- cost mediu/mascã de protecţie achiziţionatã = 0,48 lei
-------------
* Se raporteazã de MS.
** Se raporteazã de ISP Bucureşti.

c) Indicatori de rezultate - anual:
- gradul de acoperire vaccinalã = 35%
Unitãţi care deruleazã programul:
- Ministerul Sãnãtãţii - Direcţia generalã de sãnãtate publicã, asistenţã medicalã şi programe
- Institutul de Sãnãtate Publicã Bucureşti
- direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti
- Institutul Naţional de Boli Infecţioase «Matei Balş»
- Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie «Cantacuzino»
- cabinete de medicinã de familie, cabinetele medicale din unitãţile de învãţãmânt, maternitãţi
- unitãţi sanitare cu paturi
Natura cheltuielilor:
● capitolul «bunuri şi servicii»: medicamente antivirale, vaccin pandemic, seruri, echipamente de protecţie personalã şi substanţe dezinfectante
● servicii: plata producţiei de vaccin gripal cu tulpina pandemicã."
22. În anexa nr. 2 litera A titlul I, la punctul 3 "Programul naţional de supraveghere şi control al infecţiilor nosocomiale (IN)", dupã subtitlul "Unitãţile care deruleazã programul" se introduce un nou subtitlu, "Natura cheltuielilor", cu urmãtorul cuprins:
"Natura cheltuielilor:
Capitolul «Bunuri şi servicii»: plãci Petri, reactivi medii de culturã, tampoane, eprubete, vacutainere cu ace, criotuburi, vatã, alcool sanitar, echipamente de unicã utilizare pentru personal (halate, mãşti, mãnuşi etc.), recipiente pentru colectare deşeuri cu potenţial infecţios, precum şi deşeuri tãietoare înţepãtoare, recipiente de transport probe, dezinfectanţi şi produse de curãţenie, consumabile şi dotãri cu micã valoare pentru sistemul informaţional şi informatic, servicii de întreţinere, exploatare dotãri pentru comunicare-informare, elaborare materiale tipãrite, ghiduri, prestãri servicii, organizare instruiri metodologice şi cursuri scurtã duratã, prestãri servicii tipografie pentru editare şi tipãrire ghiduri, materiale informative, deplasãri, plata serviciilor efectuate de cãtre laboratoarele de referinţã, confirmarea diagnosticului etiologic şi antibioticorezistenţei efectuate de cãtre laboratoarele de referinţã, controlul extern al calitãţii, precum şi studii care aduc argumente necesare fundamentãrii derulãrii programului."
23. În anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 4 "Programul naţional de monitorizare a factorilor determinanţi din mediul de viaţã şi muncã" litera A "Acţiuni derulate la nivelul institutelor de sãnãtate publicã Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara şi a centrelor de sãnãtate publicã Târgu Mureş şi Sibiu", la obiectivul 3, dupã subpunctul 3.1.9 se introduce un nou subpunct, subpunctul 3.1.10, cu urmãtorul cuprins:
"3.1.10. Protejarea sãnãtãţii şi prevenirea îmbolnãvirilor prin reducerea consumului de sare - evaluarea concentraţiei de sare din produsele alimentare".
24. În anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 4 litera B "Activitãţi derulate la nivelul Direcţiilor de Sãnãtate Publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti", la obiectivul 2, dupã subpunctul 2.5 se introduce un nou subpunct, subpunctul 2.6, cu urmãtorul cuprins:
"2.6. Asigurarea participãrii la instruiri periodice a personalului din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã".
25. În anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 4 litera B, la obiectivul 3, dupã subpunctul 3.10 se introduc douã noi subpuncte, subpunctele 3.11 şi 3.12, cu urmãtorul cuprins:
"3.11. Cunoaşterea stãrii de nutriţie a populaţiei
3.12. Protejarea sãnãtãţii şi prevenirea îmbolnãvirilor prin reducerea consumului de sare - evaluarea concentraţiei de sare din produsele alimentare".
26. În anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 4, dupã subtitlul "Unitãţi care deruleazã programul" se introduce un nou subtitlu, "Natura cheltuielilor", cu urmãtorul cuprins:
"Natura cheltuielilor:
Capitolul «Bunuri şi servicii»: furnituri de birou, materiale pentru curãţenie, materiale şi prestãri de servicii cu caracter funcţional - tipãrire sinteze şi rapoarte, ghiduri, multiplicare materiale, diseminare materiale, contracte mãsurãtori, achiziţionare date meteorologice, achiziţionare de date statistice, alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare - service echipamente de laborator (apã, radiaţii, chimie alimentarã, pneumologie), reparaţii aparaturã, achiziţionare piese, materiale sanitare, reactivi, dezinfectanţi, uniforme şi echipament - halate şi echipamente de protecţie speciale radiaţii, deplasãri interne, materiale de laborator, cãrţi, publicaţii şi materiale documentare - STAS, documentaţie specificã, norme, consultanţã şi expertizã, pregãtire profesionalã, studii şi cercetãri."
27. În anexa nr. 2 litera A titlul II "Programele naţionale privind bolile netransmisibile" punctul 5 "Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule de origine umanã", subtitlul "Unitãţi care deruleazã programul" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Unitãţi care deruleazã programul:
● Institutul de Boli Cardiovasculare şi Transplant Cardiac Târgu Mureş, Laboratorul clinic de imunologie transplant;
● Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Târgu Mureş, Secţia clinicã de hematologie şi transplant celule stem, Clinica ATI, Secţia clinicã de ortopedie - traumatologie nr. 1, coordonare transplant;
● Institutul Clinic Fundeni - Centrul de Chirurgie Urologicã şi Transplant Renal, Centrul de Hematologie şi Transplant Medular, Clinica ATI, Laboratorul de diagnostic, biologie molecularã, imunologie HLA şi virusologie;
● Spitalul Clinic de Urgenţã Bucureşti - Secţia de chirurgie cardiovascularã, Clinica ATI, Secţia clinicã de chirurgie plasticã - microchirurgie reconstructivã;
● Serviciul de Ambulanţã al Municipiului Bucureşti - coordonare transplant;
● Spitalul Clinic de Urgenţã «Bagdasar-Arseni» Bucureşti, Secţia ATI, Secţia clinicã de chirurgie plasticã - microchirurgie reconstructivã;
● Spitalul Clinic de Urgenţã pentru Copii «Grigore Alexandrescu» Bucureşti, Secţia clinicã de chirurgie plasticã - microchirurgie reconstructivã;
● Spitalul Clinic de Urgenţã de Chirurgie Plasticã, Reparatorie şi Arsuri Bucureşti - Clinica de chirurgie plasticã - microchirurgie reconstructivã I arşi;
● Spitalul Clinic Colentina - Secţia de ortopedie - traumatologie;
● Spitalul Clinic de Ortopedie - Traumatologie şi TBC Osteoarticular «Foişor» Bucureşti;
● Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã nr. 1 Cluj-Napoca, Secţia ATI;
● Spitalul Clinic de Recuperare Cluj - Secţia clinicã de chirurgie plasticã - microchirurgie reconstructivã;
● Spitalul Clinic de Urgenţã pentru Copii «Louis Ţurcanu» Timişoara;
● Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã nr. 1 Timişoara - Centrul Regional de Imunologie şi Transplant, Clinica ATI, Centrul de Hemodializã şi Transplant Renal, Coordonare Transplant, Secţia clinicã de chirurgie plasticã - microchirurgie reconstructivã - Casa Austria;
● Institutul Clinic de Urologie şi Transplant Renal Cluj-Napoca, Laboratorul clinic de analize medicale şi imunologie, coordonare transplant;
● Spitalul Clinic Judeţean Constanţa, Clinica chirurgie, coordonare transplant, Clinica ATI, Secţia clinicã de chirurgie plasticã - microchirurgie reconstructivã;
● Spitalul Clinic de Urgenţã «Sf. Spiridon» Iaşi, Laboratorul de imunologie şi geneticã, Clinica ATI, coordonare transplant;
● Spitalul Clinic «C.I. Parhon» Iaşi, Clinica urologie;
● Institutul Naţional de Hematologie Transfuzionalã «Prof. Dr. C.T. Nicolau» Bucureşti;
● Spitalul Judeţean de Urgenţã Alba Iulia, Secţia ATI;
● Spitalul Judeţean de Urgenţã Bistriţa, Secţia ATI;
● Institutul Naţional de Neurologie şi Boli Neurovasculare Bucureşti, Secţia ATI;
● Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã nr. 1 Craiova, Secţia ATI, coordonare transplant;
● Spitalul Judeţean de Urgenţã Braşov, Secţia ATI, coordonare transplant;
● Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Oradea, Secţia ATI, coordonare transplant;
● Institutul Clinic de Boli Digestive şi Transplant Hepatic Fundeni (în condiţiile îndeplinirii prevederilor legale referitoare la autorizarea şi acreditarea unitãţilor sanitare publice pentru efectuarea prelevãrii şi transplantului de organe, ţesuturi şi celule de origine umanã)."
28. În anexa nr. 2 litera A titlul II punctul 6 "Programul naţional de diagnostic şi tratament cu ajutorul aparaturii de înaltã performanţã", la subpunctul 6.3 "Subprogramul de utilizare a suturilor mecanice în chirurgia generalã", subtitlul "Unitãţile care deruleazã subprogramul" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Unitãţi care deruleazã subprogramul:
- Spitalul Clinic de Urgenţã Bucureşti;
- Institutul Clinic Fundeni Bucureşti;
- Spitalul Clinic de Urgenţã «Sf. Pantelimon» Bucureşti;
- Spitalul Clinic de Urgenţã «Bagdasar-Arseni» Bucureşti."
29. În anexa nr. 2 litera A titlul II punctul 6, la subpunctul 6.4 "Subprogram de utilizare a plaselor sintetice în chirurgia parietalã abdominalã deschisã şi laparoscopicã", subtitlul "Unitãţile care deruleazã subprogramul" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Unitãţi care deruleazã subprogramul:
- Spitalul Clinic de Urgenţã Bucureşti;
- Institutul Clinic Fundeni Bucureşti;
- Spitalul Clinic de Urgenţã «Sf. Pantelimon» Bucureşti;
- Spitalul Clinic de Urgenţã «Bagdasar-Arseni» Bucureşti."
30. În anexa nr. 2 litera A titlul II punctul 8 "Programul naţional de diagnostic şi tratament pentru boli rare şi sepsis sever", la subpunctul 2 "Boli neurologice degenerative/ inflamatorii", subtitlul "Unitãţi prin care se deruleazã" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Unitãţi prin care se deruleazã programul:
- Secţii/compartimente de specialitate neurologie din:
● Institutul Naţional de Neurologie şi Boli Neurovasculare Bucureşti;
● Spitalul Universitar de Urgenţã Bucureşti;
● Institutul Clinic Fundeni;
● Spitalul Clinic de Urgenţã «Prof. Dr. N. Oblu» Iaşi;
● Spitalul de Recuperare Iaşi;
● Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Timişoara;
● Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Cluj-Napoca;
● Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Târgu Mureş."
31. În anexa nr. 2 litera A titlul II punctul 8, la subpunctul 3 "Miastenia gravis", subtitlul "Unitãţi prin care se deruleazã" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Unitãţi prin care se deruleazã programul:
- Secţii/compartimente de specialitate neurologie din:
● Institutul Naţional de Neurologie şi Boli Neurovasculare Bucureşti;
● Spitalul Universitar de Urgenţã Bucureşti;
● Institutul Clinic Fundeni Bucureşti;
● Spitalul Clinic de Urgenţã «Prof. Dr. N. Oblu» Iaşi;
● Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Timişoara;
● Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Cluj-Napoca;
● Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Târgu Mureş."
32. În anexa nr. 2 litera A titlul IV "Programul naţional de promovare a sãnãtãţii şi educaţie pentru sãnãtate", la punctul 4 "Subprogramul de prevenire şi combatere a consumului de tutun", subtitlul "Indicatori de evaluare" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Indicatori de evaluare:
a) indicatori fizici:
- numãr total de persoane care au beneficiat de asistenţã în vederea renunţãrii la fumat: 25.000;
- numãr total de persoane care au beneficiat de tratament medicamentos în vederea renunţãrii la fumat: 23.000;
- numãr total de persoane care apeleazã linia telefonicã gratuitã: 2.000;
- numãr total de studii: 2;
b) indicatori de eficienţã:
- cost mediu/persoanã care a beneficiat de asistenţã în vederea renunţãrii la fumat: 320 lei/persoanã;
- cost mediu/studiu de evaluare: 100.000 lei;".

33. În anexa nr. 2, la litera B "Programe naţionale de sãnãtate de evaluare, profilactice şi cu scop curativ finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri de sãnãtate", tabelul se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:




Mii lei
┌────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┬───────────┐
│ Denumire program │Program │Transferuri│
│ │an 2009, │din bugetul│
│ │din care:│Ministerului
│ │ │Sãnãtãţii │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│I. PROGRAMUL NAŢIONAL CU SCOP CURATIV, din care: 𗈖.114.560│ 736.819│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│Programul naţional de boli transmisibile, din care: │ 155.000│ 0│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│- Subprogramul de tratament şi monitorizare a │ │ │
│ persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi tratamentul │ │ │
│ postexpunere │ 140.071│ 0│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│- Subprogramul de tratament al bolnavilor cu tuberculozã│ 14.929│ 0│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│Programul naţional de boli cardiovasculare │ 51.500│ 1.500│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│Programul naţional de oncologie │ 717.210│ 264.110│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│Programul naţional de boli neurologice │ 72.028│ 6.587│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│Programul naţional de diabet zaharat │ 400.408│ 382.408│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│Programul naţional de diagnostic şi tratament pentru │ │ │
│boli rare şi sepsis sever │ 30.791│ 30.791│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│Programul naţional de boli endocrine │ 5.610│ 0│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│Programul naţional de ortopedie │ 33.200│ 0│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi │ │ │
│şi celule de origine umanã │ 55.913│ 51.423│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│Programul naţional de supleere a funcţiei renale la │ │ │
│bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã │ 592.900│ 0│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│II. PROGRAMUL NAŢIONAL PRIVIND EVALUAREA STÃRII DE │ │ │
│ SÃNÃTATE A POPULAŢIEI ÎN ASISTENŢA MEDICALÃ PRIMARÃ │ 12.523│ 12.523│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│III. PROGRAMELE NAŢIONALE DE SÃNÃTATE PROFILACTICE │ 58.634│ 58.634│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
𗈕. Programul naţional de prevenţie a bolilor │ │ │
│ cardiovasculare: │ 4.500│ 4.500│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
𗈕.1. Subprogramul de screening pentru identificarea │ │ │
│ pacienţilor cu factori de risc cardiovasculari │ 4.500│ 4.500│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
𗈖. Programul naţional de depistare precoce activã a │ │ │
│ afecţiunilor oncologice, din care: │ 54.134│ 54.134│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
𗈖.1. Subprogramul de screening pentru depistarea precoce│ │ │
│ activã a cancerului de col uterin │ 53.134│ 53.134│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
𗈖.2. Subprogramul de screening pentru depistarea precoce│ │ │
│ activã a cancerului mamar │ 1.000│ 1.000│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│IV. PROGRAMUL PENTRU COMPENSAREA CU 90% A PREŢULUI DE │ │ │
│ REFERINŢÃ AL MEDICAMENTELOR │ 75.000│ 75.000│
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┤
│TOTAL 𗈖.260.717│ 882.976│
└────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┴───────────┘



Sumele prevãzute la «Programul pentru compensarea cu 90% a preţului de referinţã al medicamentelor» şi la «Programele naţionale de sãnãtate profilactice» sunt cuprinse în Legea bugetului de stat la anexa nr. 10/06 «Program naţional privind asigurarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de sãnãtate»."
34. În anexa nr. 2 litera B punctul 2 "Programul naţional de boli cardiovasculare", la subtitlul "Unitãţi care deruleazã programul", litera a) se completeazã cu o liniuţã cu urmãtorul cuprins:
"- Clinicile ICCO Braşov".
35. În anexa nr. 2 litera B punctul 2 "Programul naţional de boli cardiovasculare", la subtitlul "Unitãţi care deruleazã programul", litera c) se completeazã cu o liniuţã cu urmãtorul cuprins:
"- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Constanţa".
36. În anexa nr. 2 litera B punctul 2, la subtitlul "Unitãţi care deruleazã programul", litera d) se completeazã cu o liniuţã cu urmãtorul cuprins:
"- Clinicile ICCO Braşov".
37. În anexa nr. 2 litera B punctul 4 "Programul naţional de boli neurologice", la litera a) "Subprogramul de tratament al sclerozei multiple", subtitlul "Activitãţi" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Activitãţi:
- asigurarea prin farmaciile cu circuit închis a tratamentului cu interferon beta 1a, interferon beta 1b, glatiramer acetat, natalizumab pentru bolnavii cu sclerozã multiplã.
Eliberarea medicamentelor specifice se face în baza prescripţiilor medicale conform Registrului de tratament al bolnavilor cu sclerozã multiplã."
38. În anexa nr. 2 litera B punctul 9 "Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule de origine umanã", la subtitlul "Unitãţi care deruleazã programul", subpunctul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"2. Tratamentul recidivei hepatitei cronice la pacienţii cu transplant hepatic
- Institutul Clinic de Boli Digestive şi Transplant Hepatic Fundeni".
39. În anexa nr. 2 litera B, la punctul 10 "Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã", subtitlul "Activitãţi" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Activitãţi:
- asigurarea serviciilor de supleere renalã, inclusiv medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii medicale paraclinice specifice, transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi de la şi la domiciliul pacienţilor, transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienţilor."
40. În anexa nr. 2 litera B punctul 10, subtitlurile "Indicatori de evaluare" şi "Natura cheltuielilor subprogramului" se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Indicatori de evaluare:
a) indicatori fizici:
- numãrul total de bolnavi trataţi prin dializã - 8.672, din care:
- 7.200 prin hemodializã, din care:
● hemodializã convenţionalã 6.700
● hemodiafiltrare intermitentã on-line 500
- 1.472 prin dializã peritonealã, din care:
● dializã peritonealã continuã 1.362
● dializã peritonealã automatã 110
b) indicatori de eficienţã:
- cost mediu/bolnav tratat prin hemodializã convenţionalã/lunã - 5.978,67 lei
- cost mediu/bolnav tratat prin hemodiafiltrare intermitentã on-line/lunã - 6.789,33 lei
- cost mediu/bolnav tratat prin dializã peritonealã continuã/lunã - 4.233,33 lei
- cost mediu/bolnav tratat prin dializã peritonealã automatã/ lunã - 5.291,66 lei
Natura cheltuielilor subprogramului:
- cheltuieli pentru servicii de supleere renalã, inclusiv medicamente specifice [agenţi stimulatori ai eritropoiezei (epoetin, darbepoetin), preparate de fier, heparine fracţionate sau nefracţionate, chelatori ai fosfaţilor (sevelamerum), agonişti ai receptorilor vitaminei D (alfa calcidol, calcitriol, paricalcitol), calcimimetice (cinacalcet)], materiale sanitare specifice, investigaţii de laborator, precum şi transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi de la şi la domiciliul pacienţilor, transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienţilor."
41. În anexa nr. 3A, la articolul 5, punctul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"10. sã raporteze casei de asigurãri de sãnãtate, în primele 10 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, evidenţa nominalã şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii trataţi în cadrul programelor/subprogramelor."
42. În anexa nr. 3A, articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 7
Unitatea sanitarã prezintã în primele 10 zile lucrãtoare ale lunii curente decontul pentru luna precedentã, cuprinzând numãrul de bolnavi trataţi, valoarea medicamentelor şi materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, costul mediu pe bolnav, sumele achitate conform ordinului de platã (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice procurate în luna precedentã, precum şi cererea justificativã, însoţitã de copia facturii emise de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele specifice aprovizionate pentru luna în curs."
43. Titlul anexei nr. 3B se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"CONTRACT
pentru furnizare de servicii de dializã în cadrul «Programului naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã»"
44. În anexa nr. 3B, articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 1
(1) Obiectul prezentului contract îl constituie furnizarea de servicii de dializã în cadrul «Programului naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã» în anul 2009...
(Se completeazã, dupã caz, cu hemodializã convenţionalã, hemodiafiltrare intermitentã on-line, dializã peritonealã continuã şi dializã peritonealã automatã, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 367/2009 pentru aprobarea programelor naţionale în anul 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi Ordinului ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale în anul 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.)
(2) Serviciile de dializã cuprind:
- serviciul de hemodializã convenţionalã şi hemodiafiltrarea intermitentã on-line: medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii de laborator, toate cheltuielile necesare realizãrii serviciului medical de hemodializã şi transportului nemedicalizat al bolnavilor de la domiciliul bolnavilor la unitatea sanitarã şi retur, excepţie fãcând copiii cu vârsta cuprinsã între 0-18 ani şi persoanele peste 18 ani cu nanism, care nu pot fi preluate în centrele de dializã de adulţi, în vederea efectuãrii dializei în unitãţile sanitare situate în alt judeţ decât cel de domiciliu al persoanei respective, pentru care transportul se suportã din fondul alocat asistenţei medicale de urgenţã şi transport sanitar, în condiţiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a <>Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2009, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.714/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
- serviciul de dializã peritonealã, continuã şi automatã: medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii de laborator şi transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienţilor."
45. În anexa nr. 3B, articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 2
Serviciile de dializã se acordã bolnavilor cu insuficienţã renalã cronicã în stadiul uremic, care necesitã tratament substitutiv renal (FG < 15 ml/min/1,73 mp).
Hemodiafiltrarea intermitentã on-line este indicatã urmãtoarelor categorii de bolnavi (sub 10% din totalul bolnavilor hemodializaţi):
a) bolnavi la care ţintele de eficienţã a dializei (eKt/V𕟳,4 sau fosfatemie <5,5 mg/dl) nu pot fi atinse 3 luni consecutiv;
b) bolnavi tineri cu şanse mari de supravieţuire prin dializã, dar cu şanse mici de transplant renal;
c) bolnavi cu polineuropatie «uremicã» în ciuda tratamentului eficient prin hemodializã convenţionalã;
d) bolnavi cu comorbiditãţi cardiovasculare sau cu diabet zaharat.
Dializa peritonealã automatã este indicatã urmãtoarelor categorii de bolnavi dializaţi peritoneal (sub 10% din totalul bolnavilor dializaţi peritoneal):
a) bolnavi la care ţintele de eficienţã a dializei peritoneale continue ambulatorii (Kt/Vuree <1,7; clearance creatininã 60l/sãptãmânã sau ultrafiltrat <1.000 ml/24 ore sau absent sau negativ dupã un schimb de 4 ore cu dextrozã 4,25%) nu pot fi atinse 3 luni consecutiv;
b) copii preşcolari la care hemodializa şi dializa peritonealã continuã ambulatorie sunt dificil de aplicat din punct de vedere tehnic şi cu multiple posibile accidente şi complicaţii;
c) bolnavi cu hernii sau eventraţii abdominale, care nu suportã presiunea intrbdominalã crescutã din DPCA;
d) bolnavi dializaţi care pot şi vor sã urmeze studiile şcolare şi universitare;
e) bolnavi dializaţi care pot şi vor sã presteze activitate profesionalã;
f) bolnavi cu dizabilitãţi care nu-şi pot efectua schimburile manuale de dializã peritonealã continuã ambulatorie şi la care familia sau asistenţa la domiciliu poate efectua conectarea şi deconectarea de la aparatul de dializã peritonealã automatã."
46. În anexa nr. 3B, la articolul 6, dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera c^1), cu urmãtorul cuprins:
"c^1) sã organizeze evidenţa indicatorilor de performanţã a tratamentului elaboraţi de comisia de specialitate a Ministerului Sãnãtãţii şi sã raporteze datele on-line la Registrul Renal Român în formatul cerut de acesta;".
47. În anexa nr. 3B, la articolul 6, litera e) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"e) sã transmitã casei de asigurãri de sãnãtate raportãri lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale privind indicatorii realizaţi, în primele 10 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea;".
48. În anexa nr. 3B, articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 7
Modalitatea de platã a serviciilor de dializã este:
a) pentru hemodializã:
- tarif pe şedinţa de hemodializã convenţionalã = 472 lei;
- tarif pe şedinţa de hemodiafiltrare intermitentã on-line = 536 lei.
Tariful pentru hemodializã include toate cheltuielile aferente acestui serviciu, inclusiv cheltuielile pentru medicamente [agenţi stimulatori ai eritropoiezei (epoetin, darbepoetin), preparate de fier, heparine fracţionate sau nefracţionate, chelatori ai fosfaţilor (sevelamer), agonişti ai receptorilor vitaminei D (alfa calcidol, calcitriol, paricalcitol), calcimimetice (cinacalcet)], investigaţii de laborator, materiale sanitare specifice, precum şi transportul dializaţilor de la domiciliul acestora pânã la centrul de dializã şi retur, cu excepţia cheltuielilor aferente serviciilor de transport al copiilor cu vârsta cuprinsã între 0-18 ani şi al persoanelor peste 18 ani cu nanism care nu pot fi preluate în centrele de dializã de adulţi, în vederea efectuãrii dializei în unitãţile sanitare situate în alt judeţ decât cel de domiciliu al persoanei respective, pentru care transportul se suportã din fondul alocat asistenţei medicale de urgenţã şi transport sanitar, în condiţiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a <>Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2009, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.714/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
b) pentru dializã peritonealã:
- tarif/pacient cu dializã peritonealã continuã/an = 50.800 lei;
- tarif/pacient cu dializã peritonealã automatã/an = 63.500 lei.
Tariful pentru dializã peritonealã include cheltuielile aferente medicamentelor specifice [agenţi stimulatori ai eritropoiezei (epoetin, darbepoetin), preparate de fier, heparine fracţionate sau nefracţionate, chelatori ai fosfaţilor (sevelamer), agonişti ai receptorilor vitaminei D (alfa calcidol, calcitriol, paricalcitol), calcimimetice (cinacalcet)], investigaţiilor de laborator, materialelor sanitare specifice, precum şi transportului lunar al medicamentelor şi al materialelor sanitare la domiciliul pacienţilor."

49. În anexa nr. 3B, la articolul 8 alineatul (1) litera a), tabelul se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:


┌───────────────────────────────────────────────┬───────┬───────┬─────┬────────┐
│ "Serviciu de hemodializã, din care: │Numãr │Numãr │Tarif│ Total │
│ │bolnavi│şedinţe│(lei)│ (lei) │
├───────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼─────┼────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │C5=C3*C4│
├───────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼─────┼────────┤
│ - Hemodializã convenţionalã │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼─────┼────────┤
│ - Hemodiafiltrare intermitentã on-line │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼─────┼────────┤
│ Total" │ │ │ │ │
└───────────────────────────────────────────────┴───────┴───────┴─────┴────────┘



50. În anexa nr. 3B, la articolul 8 alineatul (1) litera b), tabelul se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:


┌───────────────────────────────────────────────┬───────────────┬─────┬────────┐
│ "Serviciu de dializã peritonealã, din care: │ Numãr │Tarif│ Total │
│ │ bolnavi │(lei)│ (lei) │
├───────────────────────────────────────────────┼───────────────┼─────┼────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │C4=C2*C3│
├───────────────────────────────────────────────┼───────────────┼─────┼────────┤
│- Dializã peritonealã continuã │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────┼───────────────┼─────┼────────┤
│- Dializã peritonealã automatã │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────┼───────────────┼─────┼────────┤
│Total" │ │ │ │
└───────────────────────────────────────────────┴───────────────┴─────┴────────┘



51. În anexa nr. 3B, la articolul 8 alineatul (1), dupã tabelul de la litera b) se introduce o nouã propoziţie cu urmãtorul cuprins:
"Sumele contractate se ajusteazã în funcţie de indicatorii de performanţã, cu încadrarea în bugetul alocat Programului naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã în anul 2009."
52. În anexa nr. 3B, la articolul 8 alineatul (2), dupã teza întâi se introduce o nouã tezã cu urmãtorul cuprins:
"Şedinţele de hemodiafiltrare intermitentã on-line şi zilele de tratament prin dializã peritonealã automatã nu vor fi decontate decât pentru un numãr de maximum 7% din numãrul de bolnavi trataţi prin hemodializã convenţionalã, respectiv dializã peritonealã continuã, aflaţi în tratament la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, fãrã a se depãşi numãrul total de bolnavi în tratament la aceastã datã şi numai pentru bolnavii care se încadreazã în categoriile prevãzute la art. 2."
ART. II
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Ion Bazac

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Irinel Popescu

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016