Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 86 din 18 mai 2011  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea functiei publice vacante de manager economic si a celorlalte posturi vacante sau temporar vacante de functionari publici din cadrul Ministerului Public si a Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de personal contractual din cadrul Ministerului Public    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 86 din 18 mai 2011 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea functiei publice vacante de manager economic si a celorlalte posturi vacante sau temporar vacante de functionari publici din cadrul Ministerului Public si a Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de personal contractual din cadrul Ministerului Public

EMITENT: MINISTERUL PUBLIC - PARCHETUL DE PE LANGA INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 476 din 6 iulie 2011
    În aplicarea prevederilor art. 26 alin. (4) şi (7) din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice, cu modificãrile ulterioare,
    vãzând dispoziţiile Hotãrârii Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Hotãrârii Guvernului nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzãtor funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plãtit din fonduri publice,
    în temeiul art. 62 alin. (1), art. 70 alin. (1) şi (2), art. 76, art. 126 alin. (5) şi al art. 133 alin. (1) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciarã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager economic şi a celorlalte posturi vacante sau temporar vacante de funcţionari publici din cadrul Ministerului Public şi Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de personal contractual din cadrul Ministerului Public, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    (1) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin îşi înceteazã aplicabilitatea Ordinul procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nr. 230/2010 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager economic şi a celorlalte posturi vacante sau temporar vacante de funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Ministerului Public, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 703 din 21 octombrie 2010.
    (2) Secţia de resurse umane şi documentare va lua mãsurile necesare pentru ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

            p. Procurorul general al Parchetului de pe
            lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie,
                         Gabriela Scutea

    Bucureşti, 18 mai 2011.
    Nr. 86.

    ANEXA 1

                        REGULAMENT
    privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea
     funcţiei publice vacante de manager economic şi a celorlalte
        posturi vacante sau temporar vacante de funcţionari
             publici din cadrul Ministerului Public

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Managerul economic al Departamentului economico-financiar şi administrativ din Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângã curţile de apel şi parchetele de pe lângã tribunale este numit pe bazã de concurs, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament.
    (2) Posturile vacante aferente funcţiilor publice de execuţie şi conducere, altele decât cele de manager economic, din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative din Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângã curţile de apel şi parchetele de pe lângã tribunale se ocupã prin concurs organizat de cãtre Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pentru acest parchet, respectiv de parchetele de pe lângã curţile de apel, pentru celelalte parchete, cu respectarea prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.
    ART. 2
    (1) Funcţionarii publici din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative din Ministerul Public sunt încadraţi de procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, dupã caz, de procurorul general al parchetului de pe lângã curtea de apel în circumscripţia cãruia se aflã postul vacant, pe bazã de concurs sau examen.
    (2) Toate activitãţile administrative necesare bunei organizãri şi desfãşurãri a concursurilor se asigurã de compartimentele de resurse umane, respectiv de secretarul comisiei de concurs.

    CAP. II
    Concursul pentru ocuparea funcţiei publice de manager economic şi a celorlalte funcţii publice vacante din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative din Ministerul Public

    ART. 3
    (1) Concursurile pentru recrutarea funcţionarilor publici se organizeazã cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. Avizul se solicitã conform Hotãrârii Guvernului nr. 611/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii concursurilor pentru recrutarea funcţionarilor publici, dupã primirea avizului favorabil sau a celui cu observaţii, dupã caz, însã cu minimum 20 de zile înaintea desfãşurãrii concursului, se constituie comisii de concurs, respectiv comisii de soluţionare a contestaţiilor, prin ordin al procurorului general al parchetului care organizeazã concursul, în condiţiile Hotãrârii Guvernului nr. 611/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.
    (3) Secretarul comisiei de concurs şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigurã de cãtre funcţionarii publici din cadrul compartimentelor de resurse umane sau, în lipsã, de cãtre funcţionarii publici cu atribuţii în acest domeniu, prevãzute în fişa postului, din parchetul care organizeazã concursul sau din parchetul ierarhic superior, dupã caz.
    ART. 4
    (1) Pentru concursurile organizate în vederea ocupãrii funcţiilor publice de conducere, comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse fiecare din câte 5 membri, desemnaţi dupã cum urmeazã:
    a) 3 membri sunt reprezentanţi ai parchetului în al cãrui stat de funcţii se aflã funcţia publicã vacantã pentru care se organizeazã concursul sau, dupã caz, sunt desemnaţi din parchetul ierarhic superior;
    b) 2 membri sunt reprezentanţi ai Agenţiei.
    (2) Pentru concursurile organizate în vederea ocupãrii funcţiilor publice de execuţie, comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse din câte 3 membri, desemnaţi dupã cum urmeazã:
    a) 2 membri sunt reprezentanţi ai parchetului în al cãrui stat de funcţii se aflã funcţia publicã vacantã pentru care se organizeazã concursul;
    b) un membru este reprezentant al Agenţiei.
    (3) Dispoziţiile art. 27 şi 29 din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008 se aplicã în mod corespunzãtor.
    ART. 5
    Concursul pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager economic pentru Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângã curţile de apel şi parchetele de pe lângã tribunale se organizeazã de Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
    ART. 6
    Condiţiile de desemnare a membrilor, interdicţiile, incompatibilitãţile şi situaţiile de conflict de interese, precum şi procedura în aceste situaţii sunt prevãzute la art. 31-34 din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 7
    (1) Normele privind publicitatea concursului şi atribuţiile comisiei de concurs, ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor, precum şi ale secretarilor celor douã comisii sunt prevãzute la art. 38-43 din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Condiţiile de participare şi condiţiile de desfãşurare a concursului, bibliografia şi tematica se stabilesc de cãtre Compartimentul de resurse umane sau de cãtre funcţionarii publici cu atribuţii în acest domeniu, dupã caz.
    (3) În cazul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigurã de cãtre Biroul de organizare şi resurse umane al Secţiei de resurse umane şi documentare.
    ART. 8
    (1) La concursul pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager economic se pot înscrie persoanele care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
    a) condiţiile prevãzute la art. 54 şi 57 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) au studii universitare de licenţã absolvite cu diplomã, respectiv studii superioare de lungã duratã, absolvite cu diplomã de licenţã sau echivalentã, specializarea ştiinţe economice;
    c) au o vechime în specialitate de minimum 3 ani;
    d) au o bunã reputaţie.
    (2) Îndeplinirea condiţiei privind buna reputaţie se verificã de cãtre comisia de concurs, pe baza recomandãrilor de la ultimul loc de muncã depuse de candidat şi, dacã este cazul, a verificãrilor administrative efectuate de cãtre compartimentele de resurse umane.
    (3) La concursul pentru ocuparea celorlalte funcţii publice vacante din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative se pot înscrie persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute de Legea nr. 188/1999, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Prevederile alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor.
    (4) Condiţiile specifice de participare la concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice vacante se stabilesc, pe baza fişei postului, prin ordinul prin care se dispune organizarea concursului, la propunerea Compartimentului de resurse umane, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
    ART. 9
    (1) Candidaţii vor prezenta, pentru înscrierea la concurs sau la proba practicã, urmãtoarele acte:
    a) copie de pe actul de identitate;
    b) formularul de înscriere la concurs, completat;
    c) diplomele de studii şi alte acte care atestã efectuarea specializãrilor cerute, în copie;
    d) curriculum vitae;
    e) copie de pe documentele care atestã vechimea în muncã: carnetul de muncã sau extras de pe registrul general al salariaţilor şi altele asemenea, dacã este cazul;
    f) recomandare de la ultimul loc de muncã sau de la unitatea de învãţãmânt pentru absolvenţii care se angajeazã pentru prima datã sau copie de pe fişa de evaluare a performanţelor profesionale individuale din anul anterior/recomandare privind profilul profesional şi moral de la ultimul loc de muncã sau de la unitatea de învãţãmânt, dupã caz;
    g) certificat de cazier judiciar;
    h) alte înscrisuri din care sã rezulte îndeplinirea condiţiilor specifice de participare la concurs;
    i) adeverinţã medicalã care sã ateste starea de sãnãtate corespunzãtoare.
    (2) Copiile de pe actele prevãzute la alin. (1) se prezintã însoţite de documentele originale, care se restituie dupã verificarea conformitãţii copiei.
    (3) Formularele de înscriere la concurs se pun la dispoziţia celor interesaţi la sediul şi pe site-ul instituţiei organizatoare, dupã caz.
    (4) Prevederile art. 8 alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor.
    ART. 10
    Desfãşurarea concursului de recrutare este reglementatã în art. 43 şi cap. III art. 44-72 din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 11
    Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi, în condiţiile legii, pe baza punctajului final obţinut, în funcţia publicã de manager economic, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, respectiv în funcţia publicã pentru care au susţinut concursul, prin ordin al procurorului general al parchetului care a organizat concursul.

    CAP. III
    Dispoziţii finale

    ART. 12
    Lucrãrile scrise şi procesele-verbale privind rezultatele concursului se anexeazã la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi.
    ART. 13
    Dosarele, lucrãrile scrise şi procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi, seturile de subiecte, planul de interviu, fişele de notare, precum şi alte lucrãri privind concursul se arhiveazã şi se pãstreazã potrivit nomenclatoarelor arhivistice.

    ANEXA 2

                       REGULAMENT
    privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru
     ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de
      personal contractual din cadrul Ministerului Public

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Posturile vacante de execuţie şi conducere de personal contractual din cadrul departamentelor economicofinanciare şi administrative din Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângã curţile de apel şi parchetele de pe lângã tribunale se ocupã prin concurs sau examen organizat de cãtre Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pentru acest parchet, respectiv de parchetele de pe lângã curţile de apel, pentru celelalte parchete, potrivit prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzãtor funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plãtit din fonduri publice şi ale prezentului regulament.
    ART. 2
    (1) Personalul contractual din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative din Ministerul Public este încadrat de procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, dupã caz, de procurorul general al parchetului de pe lângã curtea de apel în circumscripţia cãruia se aflã postul vacant, pe bazã de concurs sau examen.
    (2) Toate activitãţile administrative necesare bunei organizãri şi desfãşurãri a concursurilor se asigurã de compartimentele de resurse umane, respectiv de secretarul comisiei de concurs.

    CAP. II
    Concursul pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de personal contractual din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative din Ministerul Public

    ART. 3
    Poate fi angajatã cu contract individual de muncã, în cadrul Departamentului economico-financiar şi administrativ al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetelor de pe lângã curţile de apel şi parchetelor de pe lângã tribunale, persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii prevãzute la art. 3 şi 4 din Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzãtor funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plãtit din fonduri publice, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 286/2011, denumit în continuare Regulamentul-cadru, şi a promovat etapele concursului organizate potrivit prezentului regulament.
    ART. 4
    (1) Cererile pentru înscrierea la concurs se adreseazã procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, dupã caz, procurorului general al parchetului de pe lângã curtea de apel şi se depun la sediul parchetului care organizeazã concursul cu cel puţin 10 zile înainte de data concursului, împreunã cu dosarele de concurs.
    (2) Dosarele de concurs trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
    a) documentele prevãzute la art. 6 din Regulamentul-cadru;
    b) recomandare de la ultimul loc de muncã sau de la unitatea de învãţãmânt pentru absolvenţii care se angajeazã pentru prima datã ori copie de pe fişa de evaluare a performanţelor profesionale individuale din anul anterior/recomandare privind profilul profesional şi moral de la ultimul loc de muncã sau de la unitatea de învãţãmânt, dupã caz.
    (3) Publicitatea concursului se realizeazã potrivit art. 7 din Regulamentul-cadru.
    (4) Formularele de înscriere la concurs se pun la dispoziţia celor interesaţi la sediul şi pe site-ul parchetului organizator, dupã caz.
    (5) Îndeplinirea condiţiei privind profilul profesional şi moral se verificã de comisia de concurs, pe baza recomandãrilor de la ultimul loc de muncã depuse de candidat şi, dacã este cazul, a verificãrilor administrative efectuate de compartimentele de resurse umane.
    ART. 5
    Criteriile specifice, elaborate de şeful ierarhic sau de coordonatorul compartimentului în care existã postul vacant ori temporar vacant pe baza cerinţelor cuprinse în fişa postului şi aprobate de conducãtorul parchetului, vizeazã urmãtoarele:
    a) studii de specialitate;
    b) perfecţionãri/specializãri;
    c) vechimea în muncã/vechimea în specialitatea studiilor;
    d) cunoştinţe de limbi strãine;
    e) cunoştinţe de operare pe calculator;
    f) abilitãţi şi aptitudini corespunzãtoare specificului postului.
    ART. 6
    (1) Conducãtorul parchetului care organizeazã concursul stabileşte comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor, compuse fiecare din câte 3 membri, desemnaţi din parchetul în al cãrui stat de funcţii se aflã funcţia publicã vacantã pentru care se organizeazã concursul sau, dupã caz, din parchetul ierarhic superior, precum şi secretarul comisiei de concurs.
    (2) Cazurile de incompatibilitate şi de conflict de interese ale membrilor şi procedura în aceste cazuri sunt prevãzute la art. 9-13 din Regulamentul-cadru.
    ART. 7
    Atribuţiile principale ale comisiei de concurs, comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi ale secretarului comisiei de concurs sunt prevãzute la art. 15-17 din Regulamentul-cadru.
    ART. 8
    Procedura privind selecţia dosarelor de înscriere este prevãzutã la art. 20 din Regulamentul-cadru.
    ART. 9
    (1) Subiectele pentru proba scrisã se stabilesc potrivit art. 21 din Regulamentul-cadru.
    (2) În cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor de conducere, punctajul maxim stabilit pentru testelegrilã nu poate depãşi 30% din punctajul probei scrise, diferenţa de punctaj fiind alocatã subiectelor de sintezã sau rezolvãrii unor situaţii practice.
    (3) Comisia de concurs stabileşte baremul de corectare a subiectelor în termen de 3 ore de la terminarea probei scrise a concursului şi îl afişeazã la locul desfãşurãrii concursului.
    ART. 10
    (1) Criteriile de evaluare a performanţelor profesionale potenţiale ale candidaţilor din planul de interviu, în raport cu cerinţele postului, includ:
    a) comportamentul în situaţii de crizã;
    b) iniţiativã şi creativitate.
    (2) În cazul recrutãrii din surse interne, evaluarea performanţelor profesionale potenţiale ale candidaţilor include şi elemente referitoare la performanţele profesionale anterioare ale angajatului.
    ART. 11
    (1) Repartizarea candidaţilor admişi la concurs şi prezentarea la post se fac potrivit art. 30 şi 40 din Regulamentulcadru.
    (2) Termenul de prezentare la post a candidatului care a obţinut nota finalã imediat inferioarã şi care îndeplineşte condiţiile pentru a fi declarat admis este de maximum 15 zile lucrãtoare de la data comunicãrii.

    CAP. III
    Dispoziţii finale

    ART. 12
    Lucrãrile scrise şi procesele-verbale privind rezultatele concursului se anexeazã la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi.
    ART. 13
    Dosarele, lucrãrile scrise şi procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi, seturile de subiecte, planul de interviu, fişele de notare, precum şi alte lucrãri privind concursul se arhiveazã şi se pãstreazã potrivit nomenclatoarelor arhivistice.

                          ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016