Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 831 din 16 iulie 2008 privind infiintarea comisiilor tehnice regionale pentru verificarea criteriilor utilizate la elaborarea planurilor de actiune si analizarea acestora, precum si pentru aprobarea componentei si a regulamentului de organizare si functionare ale acestora
EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL I nr. 630 din 29 august 2008
În conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) şi ale <>art. 7 alin. (3) lit. e) din Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, republicatã,
în temeiul:
- <>art. 5 alin. (7) din Hotãrârea Guvernului nr. 368/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile, cu completãrile ulterioare,
- <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
ministrul mediului şi dezvoltãrii durabile şi ministrul sãnãtãţii publice emit prezentul ordin.
ART. 1
Se înfiinţeazã la nivelul fiecãrei agenţii regionale pentru protecţia mediului comisia tehnicã regionalã pentru verificarea criteriilor utilizate la elaborarea planurilor de acţiune şi analizarea acestora.
ART. 2
Componenţa comisiei tehnice regionale este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 3
Regulamentul de organizare şi funcţionare al comisiei tehnice regionale este prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 4
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului şi
dezvoltãrii durabile,
Attila Korodi
Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu
ANEXA 1
COMPONENŢA
comisiilor tehnice regionale pentru verificarea
criteriilor utilizate la elaborarea planurilor de acţiune
şi analizarea acestora
ART. 1
(1) Comisia tehnicã regionalã, denumitã în continuare Comisia, înfiinţatã în conformitate cu prevederile art. 1 din ordin, are urmãtoarea componenţã:
a) directorul executiv al agenţiei regionale pentru protecţia mediului, în calitate de preşedinte;
b) un reprezentant al agenţiei regionale pentru protecţia mediului, în calitate de membru;
c) un reprezentant al fiecãrei agenţii judeţene pentru protecţia mediului din regiunea respectivã, în calitate de membru;
d) un reprezentant al autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene din regiunea respectivã, în calitate de membru.
ART. 2
(1) Nominalizarea membrilor Comisiei se stabileşte prin decizie a directorului executiv al agenţiei regionale pentru protecţia mediului, a directorului executiv al fiecãrei agenţii judeţene pentru protecţia mediului din regiunea respectivã, precum şi a directorului executiv al fiecãrei autoritãţi de sãnãtate publicã menţionate la art. 1 lit. d), în termen de maximum 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.
(2) Înlocuirea unuia dintre membrii nominalizaţi ai Comisiei se anunţã în scris cu cel puţin doua zile înaintea datei la care este stabilitã întrunirea Comisiei.
ANEXA 2
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al comisiilor
tehnice regionale pentru verificarea criteriilor
utilizate la elaborarea planurilor de acţiune şi
analizarea acestora
ART. 1
(1) Comisia, înfiinţatã în conformitate cu prevederile art. 1 din ordin, realizeazã verificarea criterilor utilizate la elaborarea planurilor de acţiune, precum şi analizarea acestora, pentru planurile de acţiune care se pun la dispoziţia agenţiilor regionale pentru protecţia mediului, în condiţiile prevãzute de art. 4 alin. (1), (3) şi (8) şi de anexa nr. 8 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, republicatã.
(2) Comisia realizeazã verificarea criterilor utilizate la elaborarea planurilor de acţiune, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (12) şi (13) şi ale <>art. 6 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 , republicatã.
(3) Comisia realizeazã analizarea planurilor de acţiune, ţinând seama cu precãdere de caracterul complet al conţinutului acestora şi de modul de elaborare al acestora şi, în special, de urmãtoarele aspecte:
a) respectarea cerinţelor minime pentru planurile de acţiune, în conformitate cu prevederile anexei nr. 6 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 , republicatã;
b) respectarea prevederilor art. 2, ale art. 4 alin. (6), (14) şi (16), ale art. 11 şi ale pct. 4 şi pct. 6 lit. b) şi c) din anexa nr. 5 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 , republicatã.
(4) Comisia, prin intermediul agenţiilor regionale pentru protecţia mediului la nivelul cãrora este constituitã, solicitã autoritãţilor care au obligaţia legalã de a elabora planurile de acţiune orice informaţie suplimentarã pe care o considerã necesarã pentru a se putea asigura o analizã obiectivã a modului în care sunt elaborate planurile de acţiune, inclusiv în scopul îndeplinirii de cãtre România a obligaţiilor ce îi revin ca stat membru al Uniunii Europene.
ART. 2
(1) Conducerea Comisiei este asiguratã de cãtre un preşedinte.
(2) Comisia se întruneşte în urma convocãrii preşedintelui acesteia sau a locţiitorului sãu de drept, ori de câte ori este necesar.
(3) Întrunirile Comisiei sunt legal constituite numai în prezenţa majoritãţii simple a membrilor.
(4) Deciziile Comisiei se adoptã cu votul majoritãţii simple a membrilor.
(5) Convocarea Comisiei se face cu cel puţin 5 zile înainte de data la care urmeazã sã aibã loc întrunirile Comisiei.
(6) Convocarea Comisiei se face în scris, cu precizarea ordinei de zi, a datei şi a locului unde se desfãşuarã întrunirea.
(7) În cadrul Comisiei funcţioneazã Secretariatul tehnic, a cãrui componenţã se stabileşte prin alegerea prin vot cu majoritate simplã dintre membrii Comisiei, la prima întrunire a acesteia.
(8) Procesul-verbal al întrunirilor se semneazã de toţi membrii Comisiei prezenţi la întrunire şi se arhiveazã de cãtre Secretariatul acesteia.
ART. 3
Preşedintele Comisiei îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) conduce şi coordoneazã şedinţele Comisiei;
b) mandateazã pe locţiitorul sãu de drept din cadrul instituţiei pe care o reprezintã, pentru a-l înlocui în Comisie pe perioada cât lipseşte;
c) aprobã procesele-verbale ale întrunirilor Comisiei, care trebuie sã conţinã obligatoriu concluziile rezultate în urma verificãrii criteriilor utilizate la elaborarea planurilor de acţiune şi a analizãrii acestora;
d) comunicã Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului concluziile rezultate în urma verificãrii criteriilor utilizate la elaborarea planurilor de acţiune şi a analizãrii acestora;
e) transmite raportul anual de activitate a Comisiei Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, Ministerului Sãnãtãţii Publice şi autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene menţionate la art. 1 lit. d) din anexa nr. 1 la ordin, pânã la data de 30 noiembrie a fiecãrui an calendaristic.
ART. 4
Secretariatul Comisiei are urmãtoarele atribuţii:
a) rãspunde de realizarea sarcinilor administrative ale Comisiei;
b) realizeazã în scris convocarea membrilor Comisiei, la solicitarea preşedintelui acesteia;
c) pregãteşte documentele întrunirii;
d) rãspunde de întocmirea şi arhivarea proceselor-verbale ale întrunirilor, precum şi a tuturor materialelor aferente activitãţii de verificare a criteriilor utilizate la elaborarea planurilor de acţiune şi de analizare a acestora.
ART. 5
Membrii Comisiei au urmãtoarele atribuţii:
a) participã la întrunirile Comisiei ori de cãte ori sunt convocaţi în scris de cãtre Secretariatul Comisiei;
b) verificã criteriile utilizate la elaborarea planurilor de acţiune şi analizeazã conţinutul şi modul de elaborare ale acestora, ţinând seama de prevederile art. 1.
ART. 6
Activitatea desfãşuratã în cadrul Comisiei de cãtre membrii acesteia, indiferent de funcţiile îndeplinite, nu este remuneratã.
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: