Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 830 din 23 aprilie 2007  privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 60/32/2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 830 din 23 aprilie 2007 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 60/32/2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 519 din 1 august 2007

Având în vedere <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobatã prin <>Legea nr. 399/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>art. 262 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii şi Referatul de aprobare al Ministerului Sãnãtãţii Publice şi al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. E.N. 5.009/P 1.795/2007,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 şi al prevederilor <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice,

ministrul sãnãtãţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. I
Normele de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 60/32/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 16 februarie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Declaraţia privind obligaţiile de platã va fi însoţitã, dupã caz, de declaraţia privind evidenţa nominalã a asiguraţilor care au beneficiat de concedii şi indemnizaţii reglementate de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate, al cãrei model este prezentat în anexa nr. 2, şi de exemplarul 2 al certificatelor de concedii medicale. Exemplarul 2 al certificatelor de concedii medicale se depune la casele de asigurãri de sãnãtate şi în situaţia în care indemnizaţiile aferente se suportã integral de cãtre angajator conform <>art. 12 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 , precum şi în situaţia în care asiguratul nu îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege pentru a beneficia de indemnizaţii."
2. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Toate operaţiunile legate de înregistrarea şi evidenţa declaraţiilor şi a contractelor de asigurare pentru concedii şi indemnizaţii, a comunicãrilor de modificare şi a solicitãrilor de retragere a declaraţiei de asigurare pentru concedii şi indemnizaţii, precum şi de plata contribuţiilor pentru concedii şi indemnizaţii sunt în sarcina caselor de asigurãri de sãnãtate care au primit şi au înregistrat documentele respective."
3. Dupã articolul 8 se introduce litera C cu urmãtorul cuprins:
"C. Contractul de asigurare pentru concedii şi indemnizaţii"
4. Dupã litera C se introduce un nou articol, articolul 8^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 8^1. - Pot încheia contract de asigurare pentru concedii şi indemnizaţii pentru maternitate şi pentru îngrijirea copilului bolnav persoanele prevãzute la <>art. 1 alin. (2) lit. e) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 , astfel cum a fost aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 399/2006 , în condiţiile în care au început stagiul de cotizare pânã la data de 1 ianuarie 2006. Modelul de contract este cel aprobat prin <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 345/2006 ."
5. La articolul 9, alineatele (2), (3), (4) şi partea introductivã a alineatului (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Persoanele juridice sau fizice prevãzute la <>art. 5 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 au obligaţia plãţii contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, aplicatã la fondul de salarii realizat, cu respectarea prevederilor legislaţiei financiar-fiscale în materie. Fondul de salarii realizat reprezintã totalitatea sumelor utilizate de un angajator pentru plata drepturilor salariale sau de naturã salarialã. În fondul de salarii sunt incluse şi sumele reprezentând indemnizaţii pentru incapacitate temporarã de muncã cauzatã de boli obişnuite sau de accidente în afara muncii, precum şi indemnizaţii pentru incapacitate temporarã de muncã urmare a unor accidente de muncã sau boli profesionale, suportate de cãtre angajator.
(3) Baza lunarã de calcul a contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii pentru persoanele prevãzute la <>art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 nu poate fi mai mare decât produsul dintre numãrul asiguraţilor din luna pentru care se calculeazã contribuţia şi valoarea corespunzãtoare a 12 salarii minime brute pe ţarã. Prin sintagma numãrul asiguraţilor din lunã se înţelege numãrul de salariaţi cu venituri salariale care fac parte din fondul de salarii asupra cãruia s-a aplicat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii.
(4) În situaţia persoanelor prevãzute la <>art. 1 alin. (1) lit. C din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 , instituţia care administreazã bugetul asigurãrilor pentru şomaj are obligaţia plãţii contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, aplicatã drepturilor reprezentând indemnizaţia de şomaj; contribuţia se suportã din bugetul asigurãrilor pentru şomaj.
(5) În situaţia persoanelor prevãzute la <>art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 , cota de contribuţie pentru concedii şi indemnizaţii se aplicã asupra veniturilor supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã cum urmeazã:".
6. La articolul 9 alineatul (5), dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera d), cu urmãtorul cuprins:
"d) asupra veniturilor declarate în contractele de asigurare socialã pentru persoanele prevãzute la <>art. 1 alin. (2) lit. e) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 ."
7. La articolul 9, dupã alineatul (5) se introduc douã noi alineate, alineatele (6) şi (7), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Baza lunarã de calcul a contribuţiei prevãzutã la alin. (5) nu poate depãşi plafonul a 12 salarii minime brute pe ţarã.
(7) Contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii se aplicã şi asupra indemnizaţiei pentru incapacitate temporarã de muncã urmare a unui accident de muncã sau boalã profesionalã şi se suportã de cãtre angajator sau din fondul de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale constituit în condiţiile legii, dupã caz. Contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii care se suportã din fondul de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale se va evidenţia distinct în declaraţia prevãzutã la art. 1 alin. (1)."
8. Articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Termenele de platã a contribuţiilor pentru concedii şi indemnizaţii sunt:
a) pânã la data de 25 a lunii urmãtoare celei pentru care se datoreazã plata, în cazul angajatorilor;
b) pânã la data de 25 a lunii urmãtoare celei pentru care se datoreazã plata, în cazul instituţiei care administreazã bugetul asigurãrilor pentru şomaj;
c) pânã la data de 25 a lunii urmãtoare celei pentru care se datoreazã plata, în cazul persoanelor prevãzute la <>art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 .
(2) Pentru neachitarea la termenul de scadenţã de cãtre angajatorii, asimilaţii acestora şi asiguraţii care au obligaţia plãţii contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, aceştia datoreazã dupã acest termen majorãri de întârziere, potrivit prevederilor legale în materie de colectare a creanţelor fiscale.
(3) Plata sumelor reprezentând contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii se poate face prin virament sau direct la casieriile caselor de asigurãri de sãnãtate."
9. Articolul 11 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Pentru persoanele prevãzute la <>art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 , a cãror contribuţie calculatã la venitul estimat este mai mare, respectiv mai micã decât contribuţia datoratã, calculatã în raport cu decizia de impunere anualã, casele de asigurãri de sãnãtate vor proceda dupã cum urmeazã:
a) în cazul în care venitul realizat este mai mare faţã de venitul estimat, conform deciziei de impunere anuale emise de organele fiscale, suma realizatã în plus se va distribui proporţional pe cele 12 luni, contribuţia recalculându-se în mod corespunzãtor, cu luarea în considerare a plafonului stabilit de lege. Diferenţa de contribuţie rãmasã de achitat conform deciziei de impunere anuale se achitã în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicãrii deciziei de impunere, perioadã pentru care nu se calculeazã şi nu se datoreazã majorãri de întârziere potrivit reglementãrilor în materie privind colectarea creanţelor bugetare. În situaţia în care asiguratul a beneficiat de indemnizaţie de asigurãri sociale de sãnãtate în anul financiar închis, cuantumul indemnizaţiei se recalculeazã, urmând ca suma rezultatã în plus sã fie compensatã cu obligaţia de platã rezultatã din decizia de impunere anualã sau cu obligaţii de platã viitoare, dupã caz;
b) în cazul în care venitul realizat este mai mic faţã de venitul estimat, conform deciziei de impunere anuale emise de organele fiscale, contribuţia se recalculeazã, urmând ca diferenţa achitatã în plus de asigurat sã fie compensatã cu obligaţiile de platã viitoare. În situaţia în care asiguratul a beneficiat de indemnizaţie de asigurãri sociale de sãnãtate în anul financiar închis, cuantumul indemnizaţiei se recalculeazã, urmând ca indemnizaţia plãtitã în plus sã fie compensatã cu diferenţa de contribuţie achitatã conform deciziei anticipate sau cu obligaţii de platã viitoare, dupã caz;
c) în cazul în care asiguratul a realizat pierdere fiscalã, conform deciziei de impunere anuale emise de organele fiscale, contribuţia achitatã de contribuabil se restituie. În situaţia în care asiguratul a beneficiat de indemnizaţie de asigurãri sociale de sãnãtate în anul financiar închis, contribuţia achitatã de asigurat se compenseazã cu indemnizaţia de asigurãri sociale de sãnãtate, iar în cazul în care rãmân diferenţe, acestea se recupereazã sau se plãtesc, dupã caz.
(2) La expirarea termenului prevãzut la alin. (1) lit. a), pentru sumele datorate şi rãmase neachitate se vor percepe majorãri de întârziere potrivit prevederilor legale în materie de colectare a creanţelor fiscale."
10. La articolul 12, partea introductivã a alineatului (1) şi litera a) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Stagiul minim de cotizare pentru acordarea drepturilor prevãzute la <>art. 2 alin. (1) lit. a)-d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 este de o lunã realizatã în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordã concediul medical şi se constituie din însumarea perioadelor:
a) pentru care s-a achitat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de cãtre angajator sau, dupã caz, de cãtre asigurat, respectiv de cãtre fondul de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale sau bugetul asigurãrilor pentru şomaj;".
11. Articolul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Se considerã stagiu de cotizare şi situaţia în care, prin însumarea perioadelor ce constituie stagiul de cotizare din ultimele 12 luni anterioare producerii riscului rezultã un numãr de 22 de zile de stagiu de cotizare.

Exemplul nr. 1 - Situaţia în care existã o lunã integralã de stagiu de cotizare


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
luna 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
zile lucrãtoare 19 22 23 20 23 22 21 22 20 23 20 21
zile de stagiu - - - - - - - - - 22 - -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



- luna 1 reprezintã prima lunã anterioarã producerii riscului;
...
- luna 12 reprezintã a 12-a lunã anterioarã producerii riscului. În acest caz condiţia de stagiu de cotizare pentru acordarea drepturilor prevãzute la <>art. 2 alin. (1) lit. a)-d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 este realizatã, întrucât se constatã cã existã o lunã integralã de stagiu de cotizare (luna a 3-a).

Exemplul nr. 2 - Situaţia în care nu existã o lunã integralã de stagiu de cotizare


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
luna 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
zile lucrãtoare 19 22 23 20 23 22 21 22 20 23 20 21
zile de stagiu - - - - 11 - - - 6 5 - -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Din cumularea zilelor de stagiu din lunile 3, 4 şi 8 rezultã un numãr de 22 de zile, reprezentând stagiul minim de cotizare pentru deschiderea dreptului la concedii şi indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate, potrivit legii."
12. La articolul 17, partea introductivã a alineatului (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Certificatele de concediu medical se pot elibera şi la o datã ulterioarã, numai pentru luna în curs sau luna anterioarã, pentru urmãtoarele situaţii:".
13. La articolul 17 alineatul (4), dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) în caz de carantinã."
14. Dupã articolul 18 se introduce un nou articol, articolul 18^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 18^1. - La externarea pacientului din spital, medicul curant elibereazã certificat de concediu medical în condiţiile art. 18, cu înscrierea codului de indemnizaţie corespunzãtor, cu excepţia codului de indemnizaţie de urgenţã (06)."
15. La articolul 24, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Începând cu a 91-a zi, concediul medical se poate prelungi pânã la 183 de zile, cu avizul medicului expert al asigurãrilor sociale."
16. Articolul 31 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - În caz de urgenţe medico-chirurgicale, pentru care gradul de severitate al bolii nu impune internarea în spital, concediul medical se acordã de medicul care a asistat urgenţa (medic de familie, medic din ambulatoriul de specialitate, de la camera de gardã, structuri de primire urgenţe, ambulanţã, centru de permanenţã), pentru o perioadã de maximum 5 zile calendaristice. Dacã incapacitatea temporarã de muncã se menţine, concediul medical poate fi prelungit de medicul curant, pentru aceeaşi afecţiune, dar nu pentru cod de indemnizaţie de urgenţã (06), în condiţiile şi pe duratele stabilite de lege."
17. Articolul 35 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 35. - (1) Indemnizaţia pentru incapacitate temporarã de muncã se suportã, potrivit <>art. 12 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 , de cãtre angajator sau din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate (FNUASS), pentru zilele lucrãtoare din duratele exprimate în zile calendaristice de incapacitate temporarã de muncã, socotite din prima zi de incapacitate.
Exemplu - Situaţia în care concediul medical este acordat pentru perioada 1-12 ianuarie 2007


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ziua L M M J V S D L M M J V _ _ _
data calendaristicã 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 _ _ _
zile plãtite - - X X X - - Y Y Y Y Y
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
X - zile suportate de angajator, Y - zile suportate din bugetul FNUASS.



În acest caz angajatorul suportã indemnizaţia de asigurãri sociale de sãnãtate pentru 3 zile lucrãtoare, având în vedere cã 1 şi 2 ianuarie sunt zile de sãrbãtoare declarate nelucrãtoare.
(2) Numãrul de zile ce urmeazã a fi plãtite nu va cuprinde zilele de sãrbãtoare declarate nelucrãtoare, potrivit prevederilor legale în vigoare, şi/sau zilele nelucrãtoare stabilite prin programul de lucru, potrivit contractelor colective de muncã."
18. La articolul 37, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În situaţia în care unui asigurat i se acordã douã sau mai multe concedii medicale pentru aceeaşi afecţiune, fãrã întrerupere între ele, durata lor se cumuleazã, iar plata se suportã conform <>art. 12 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 . În aceastã situaţie, la calculul indemnizaţiilor pentru certificatele de concediu medical în continuare se menţine baza de calcul determinatã pentru certificatul de concediu medical iniţial."
19. La articolul 51, teza a 2-a se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Dacã durata concediului medical depãşeşte 90 de zile, este necesar avizul medicului expert al asigurãrilor sociale."
20. Articolul 68 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 68. - Baza de calcul a indemnizaţiilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 se determinã ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, pânã la limita a 12 salarii minime brute pe ţarã lunar, pe baza cãrora se calculeazã, conform legii, contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii."
21. Articolul 70 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 70. - În cazul în care stagiul de cotizare este mai mic de o lunã, pentru situaţiile prevãzute la <>art. 9 şi 31 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 , baza de calcul a indemnizaţiilor o constituie venitul lunar din prima lunã de activitate pentru care s-a stabilit sã se plãteascã contribuţia, cu respectarea prevederilor art. 69."
22. Articolul 73 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 73. - (1) Media zilnicã a bazei de calcul a indemnizaţiilor de asigurãri sociale de sãnãtate se determinã ca raport între suma veniturilor realizate în ultimele 6 luni, pe baza cãrora s-a achitat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii, şi numãrul total de zile pentru care s-a achitat contribuţia în aceastã perioadã, astfel:


Mzbci = Σ V: NTZ,


în care:

Mzbci = media zilnicã a bazei de calcul a indemnizaţiilor;
SUMĂ V = suma veniturilor din ultimele 6 luni, pe baza cãrora s-a achitat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii;
NTZ = numãrul total de zile lucrate din ultimele 6 luni, pe baza cãrora s-a achitat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii.
Numãrul de zile pentru care s-a achitat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii în aceastã perioadã nu poate fi mai mare decât numãrul zilelor lucrãtoare corespunzãtoare fiecãrei luni din perioada luatã în considerare pentru baza de calcul, potrivit <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile ulterioare.
(2) În cazul în care persoana asiguratã a realizat venituri pe o perioadã mai micã de 6 luni, baza de calcul a indemnizaţiilor o constituie media veniturilor realizate pe baza cãrora s-a achitat contribuţia.

Exemplul nr. 1


- lei -
──────────────────────────────────────
luna 1 2 3 4 5 6
V - - 500 500 500 500
NZ - - 21 20 21 20
──────────────────────────────────────



În acest caz, media zilnicã a bazei de calcul a indemnizaţiilor de asigurãri sociale de sãnãtate se determinã ca raport între suma veniturilor realizate în lunile 3, 4, 5 şi 6, pe baza cãrora s-a achitat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii, şi numãrul total de zile pentru care s-a achitat contribuţia în aceastã perioadã.

Exemplul nr. 2 - Situaţia în care veniturile din ultimele 6 luni depãşesc plafonul stabilit de lege


- lei -
────────────────────────────────────────────────────────────
luna*) 1 2 3 4 5 6
V**) 5.000 5.000 5.000 5.000 5.000 5.000
NZ***) 21 19 21 20 21 20
────────────────────────────────────────────────────────────
vplaf****) 5.000 5.000 5.000 3.960 3.960 4.680

*) luna 1 - luna august 2006
luna 2 - luna septembrie 2006
luna 3 - luna octombrie 2006
luna 4 - luna noiembrie 2006
luna 5 - luna decembrie 2006
luna 6 - luna ianuarie 2007
**) Veniturile totale realizate în cele 6 luni din baza de calcul.
***) Numãrul de zile pentru care s-a achitat contribuţia pentru concedii şi
indemnizaţii, pe fiecare lunã din baza de calcul.
****) În lunile 4, 5 şi 6 veniturile pentru care s-a achitat contribuţia nu
trebuie sã depãşeascã limita a 12 salarii minime brute pe ţarã.



În acest caz, media zilnicã a bazei de calcul a indemnizaţiilor se determinã ca raport între suma veniturilor totale realizate în lunile 1, 2 şi 3, precum şi veniturile din lunile 4, 5 şi 6, plafonate potrivit legii, pe baza cãrora s-a achitat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii, şi numãrul total de zile pentru care s-a achitat contribuţia în aceastã perioadã.

Exemplul nr. 3 - Situaţia în care în baza de calcul intrã venituri pentru fracţiune de lunã


- lei -
────────────────────────────────────────────────────────────
luna*) 1 2 3 4 5 6
V 5.000 5.000 5.000 5.000 5.000 5.000
NZ 21 19 5**)+21 20 21 20
────────────────────────────────────────────────────────────
vplaf 5.000 5.000 5.000 990 3.960 4.680



*) Se utilizeazã lunile din exemplul nr. 2.
**) În luna a 4-a persoana a avut 5 zile lucrate şi 15 zile de concediu fãrã platã. În acest caz, veniturile realizate în cele 5 zile lucrate se plafoneazã conform legii.

Exemplul nr. 4 - Situaţia în care nu existã venituri realizate în ultimele 6 luni


─────────────────────────────────────────────────────────────────────
luna 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
v - - 500 - - - - - - - - -
zile lucrãtoare 19 22 23 20 23 22 21 22 20 22 20 21
zile de stagiu - - 23 - - - - - - - - -
─────────────────────────────────────────────────────────────────────



În acest caz, media zilnicã a bazei de calcul nu se poate determina, deoarece în ultimele 6 luni anterioare producerii riscului nu sunt venituri realizate."
23. La articolul 74, exemplul de calcul nr. 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Exemplul nr. 3 - Pentru cazurile prevãzute la <>art. 9 şi 31 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005


- lei -
───────────────────────────────
luna 1 2 3 4 5 6*)
V - - - - - 500
NZ - - - - - 21
───────────────────────────────


_________
*) Persoana respectivã are un stagiu de cotizare mai mic de o lunã."

24. La articolul 77, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Pe baza referatului aprobat se întocmesc: ordonanţarea de platã, ordinul de platã, borderoul ordinelor de platã prevãzut în anexa nr. 14 sau, dupã caz, comunicarea de respingere a plãţii prevãzutã în anexa nr. 15. În termen de 15 zile de la depunerea cererii de restituire, casa de asigurãri de sãnãtate va efectua plata sumelor aprobate sau va transmite solicitantului comunicarea de respingere a plãţii."
25. Anexa nr. 1 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
26. Anexa nr. 2 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
27. Anexa nr. 4 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3 la prezentul ordin.
28. Anexa nr. 9 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 4 la prezentul ordin.
29. La anexa nr. 10, punctul III se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"III. Prezenta convenţie este valabilã de la data încheierii pânã la sfârşitul anului calendaristic pentru care a fost încheiatã, cu posibilitatea prelungirii valabilitãţii prin act adiţional."
30. La anexa nr. 10 punctul VII, articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intrã în vigoare pe durata derulãrii prezentei convenţii, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor. Ori de câte ori intervin modificãri ale elementelor care au stat la baza prezentei convenţii, aceasta se va modifica prin act adiţional."
31. Anexa nr. 11 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 5 la prezentul ordin.
32. Anexa nr. 12 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 6 la prezentul ordin.
ART. II
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,
Vasile Ciurchea

ANEXA 1
(Anexa nr. 1 la norme)




Casa de Asigurãri de sãnãtate .............

Nr. |_|_|_|_|_|_|_| din ziua |_|_| luna |_|_| anul |_|_|_|_|


DECLARAŢIE iniţialã |_| rectificativã |_|

Privind evidenţa obligaţiilor de platã
cãtre bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurãri Sociale de
Sãnãtate pentru concedii şi indemnizaţii pentru luna |_|_| anul |_|_|_|_|


A. Denumire angajator |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| B. CUI (cod fiscal) |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

C. Nr. Inreg. Reg. |_|_|/|_|_|_|_|_|/|_|_|_|_| D. Nr. Angajaţi |_|_|_|_|_|_|
Comerţului
E. Total fond salarii |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| F. Total contribuţii pentru concedii|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
brute realizate si indemnizatii calculate la fond salarii


G. Total indemnizaţii |_|_|_|_|_|_|_|_|_| H. Total contribuţii pentru concedii şi |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
suportate din FAAMBP indemnizaţii datorate pentru indemnizaţiile
suportate din FAAMBP

I. Total contribuţii datorate FNUASS pentru concedii |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
si indemnizatii

J. Total cuantum prestaţii de suportat din FNUASS |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
pentru concedii şi indemnizaţii

Din care:


Total zile Suma din
Nr. Total prestaţii F.N.U.A.S.S
Cazuri zile din pentru concedii
prestaţii F.N.U.A.S.S şi indemnizaţii
J1. Indemnizaşii pentru incapacitate temporarã de muncã |_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|

J2. Prevenire imbolnãvire |_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|

J3. Sarcinã şi lãuzie |_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|

J4. Ingrijire copil bolnav |_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|

J5. Indemnizaţie de risc maternal |_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|

K. Total sumã de recuperat la FNUASS pentru concedii şi indemnizaţii |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
din luna/lunile anterioare
L*). Total sumã recuperatã de angajator din contribuţia lunii curente |_|_|_|_|_|_|_|_|_|

M. Total sumã de virat la FNUASS pentru concedii şi indemnizaţii |_|_|_|_|_|_|_|_|_|

N. Total sumã de recuperat de la FNUASS pentru concedii şi indemnizaţii |_|_|_|_|_|_|_|_|_|

O. Adresa angajator

Localitatea: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Strada: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Nr. |_|_|_|_|_|_| Bl. |_|_|_|_|_|_| Sc. |_|_|_|_| Et. |_|_| Ap. |_|_|_|_| Tel: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Judeţ: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Sector: |_|_| E-mail: |_ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ __ |


P. Conturi bancare Banca: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Filiala: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cont: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Banca: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Filiala: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cont: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Sub sancţiunile aplicate falsului în acte publice, declar cã am examinat aceastã declaraţie şi în conformitate cu informaţiile
furnizate o declar corectã şi completã

Numele ............................... Prenumele .............................. Data .................
Funcţie**)...............................

Semnãtura şi ştampila ...................... Nr. total de file Anexa 2 |_|_|_|

______________
*) Sumele recuperate din contribuţia lunii curente sunt sumele pentru care nu se depune cerere de restituire la CAS
**) Director General sau altã persoanã autorizatã


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Declaraţie nominalã pe suport magnetic [ ] Nr. Dischete/CD-ROM [ ][ ] │
│ │
│ Declaraţie nominalã transmisã pe cale electronicã [ ] │
│ │
│ Verificat corectitudinea fişierelor: Nume: .............................. Semnãturã ............. │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘





ANEXA 2
(Anexa nr. 2 la norme)




Casa de Asigurãri de Sãnãtate .........................

Nr. |_|_|_|_|_|_|_| din ziua |_|_| luna |_|_| anul |_|_|_|_|


DECLARAŢIE iniţialã |_| rectificativã |_|

Privind evidenţa nominalã a asiguraţilor care au
beneficiat de concedii şi indemnizaţii pentru
luna |_|_| anul |_|_|_|_|


Denumire angajator |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| CUI |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│┌──────┐┌─────────────┐┌───── ───────────────── ─┐┌─── ────────── ─┐ ┌────────────────┐ ┌──────────────────┐ │
││Nr.Crt││ Tip ││ Nume/Prenume asigurat ││ CNP asigurat │ │Luat în evidenţã│ │ Zile lucrãtoare │ │
│└──────┘│rectificare *│└─ ───────────────────── ─┘└─── ───────────┘ │ la CAS ...... │ └──────────────────┘ │
│ └─────────────┘ └────────────────┘ ┌──────────────────┐ │
│ │Total zile lucrate│ │
│ └──────────────────┘ │
│┌────────────────┐┌─────────┐┌──────────────┐┌────────────┐┌───────────────┐┌────────────-───┐ ┌────────────-──┐ ┌────────────-─┐ │
││Serie şi numãr ││Zile ││Zile prestaţii││ Cod ││Suma din FNUASS││Serie şi numãr │ │COd urgenţã*** │ │Cod boalã*** │ │
││Certificat de ││prestaţii││ suportate ││indemnizaţie││pentru concedii││Certificat de │ │medico-chirur- │ │infecto-conta-│ │
││Concediu Medical││ ││ din FNUASS ││ ││şi indemnizaţii││Concediu Medical│ │gicalã │ │gioasã │ │
││ ││ ││ ││ ││ ││ Iniţial ** │ └───────────────┘ └──────────────┘ │
│└────────────────┘└─────────┘└──────────────┘└────────────┘└───────────────┘└────────────-───┘ │
│┌────────────────┐┌─────────┐┌──────────────┐┌────────────┐┌───────────────┐┌────────────-───┐ ┌────────────-──┐ ┌────────────-─┐ │
││Serie şi numãr ││Zile ││Zile prestaţii││ Cod ││Suma din FNUASS││Serie şi numãr │ │COd urgenţã*** │ │Cod boalã*** │ │
││Certificat de ││prestaţii││ suportate ││indemnizaţie││pentru concedii││Certificat de │ │medico-chirur- │ │infecto-conta-│ │
││Concediu Medical││ ││ din FNUASS ││ ││şi indemnizaţii││Concediu Medical│ │gicalã │ │gioasã │ │
││ ││ ││ ││ ││ ││ Iniţial ** │ └───────────────┘ └──────────────┘ │
│└────────────────┘└─────────┘└──────────────┘└────────────┘└───────────────┘└────────────-───┘ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ |_|_|_|_| |_ _ _| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_| |_|_| │
│ │
│ |_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
│ |_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

*) M = modificare A = adãugare asigurat S = ştergere asigurat
**) Se completeazã cu seria şi numãrul Certificatului de concediu medical iniţial numai în cazul concediului
medical "în continuare"
***) Se completeazã dupã caz, cu codul de urgenţã medico-chirurgicalã respectiv codul de boalã infecto-contagioasã, prevãzute
în <>Hotãrârea Guvernului nr. 1186/2000
Semnãtura/Ştampila..........




ANEXA 3
(Anexa nr. 4 la norme)




Casa de Asigurãri de sãnãtate .............

Nr. |_|_|_|_|_| din: |_|_|_|_|_|_|_|_|

DECLARAŢIE DE ASIGURARE PENTRU CONCEDII ŞI INDEMNIZAŢII

1. Date privind solicitantul
Nume Prenume
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

B.I./C.I. Seria |_|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Eliberat de |_|_|_|_| La data |_|_|_|_|_|_|
Z Z L L A A
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Adresa:
Localitatea Str.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Nr. Bl. Sc. Ap. Sector
|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

2. Declaraţie cu privire la încadrarea în prevederile art. 1 alin. (2) din
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 :

Începând cu data de |_|_|_|_|_|_|
Z Z L L A A

2.1. Asiguratul declarã cã se încadreazã în categoria:

2.1.1. |_| Asociat unic |_| Asociaţi |_| Comanditari |_| Acţionari

2.1.2. |_| Administrator sau manageri care au încheiat contract de
administrare sau management
2.1.3. |_| Membru al asociaţiilor familiale

2.1.4. |_| Persoanã autorizatã sã desfãşoare activitãţi independente

2.1.4. |_| Persoanele prevãzute la art. 1 alin. (2) lit. E)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Indemnizaţie lunarã pentru asociat unic la nivelul valorii înscrise în
declaraţia de asigurãri sociale |_|_|_|_|_| lei
Contribuţia lunarã pentru concedii şi indemnizaţii |_|_|_|_|_| lei
Se completeazã de asiguraţii de la punctul 2.1.1-asociat unic.

3.1 Venitul lunar asigurat la nivelul valorii incluse |_|_|_|_|_|
în declaraţia/contractul de asigurãri sociale
Contribuţia lunarã pentru concedii şi indemnizaţii |_|_|_|_|_|
Se completeazã de asiguraţii de la punctul 2.1.5

4. Venitul din dividende estimat a se realiza pe anul fiscal
în curs |_|_|_|_|_| lei
din care lunar |_|_|_|_|_| lei

Contribuţia lunarã pentru concedii şi indemnizaţii |_|_|_|_|_|lei
Se completeazã de asiguraţii de la punctul 2.1.1 - inclusiv asociatul unic
care nu se regãseşte la punctul 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

5. Indemnizaţia lunarã conform contractului de administrare sau management
|_|_|_|_|_| lei

Contribuţia lunarã pentru concedii şi indemnizaţii |_|_|_|_|_| lei

Se completeazã de asiguraţii de la punctul 2.1.2.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

6. Venitul estimat supus impozitului pe venit potrivit <>Legii nr. 571/2003 -
codul fiscal este de |_|_|_|_|_| lei din care lunar |_|_|_|_|_| lei
Contribuţia lunarã pentru concedii şi indemnizaţii |_|_|_|_|_| lei

Se completeazã de asiguraţii de la punctul 2.1.3 şi 2.1.4.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Declaratia asiguratului:
- declar pe propia rãspundere cã datele de mai sus corespund realitãţii;
- cunosc obligativitatea virãrii la bugetul FNUASS a contribuţiilor lunare
pentru concedii şi indemnizaţii pânã la data de 25 a lunii urmãtoare celei
pentru care se datoreazã plata, în caz contrar urmând sã achit majorãri de
întârziere;
- cunosc obligativitatea depunerii comunicãrii de modificare în termen de
maxim 30 de zile de la apariţia modificãrii respective;
- cunosc obligativitatea depunerii certificatului de concediu medical pânã
la termenele stabilite de <>Ordonanţa de Urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 ;
- cunosc obligativitatea depunerii, la închiderea exerciţiului financiar
anual, a documentelor justificative privind veniturile efectiv realizate
în vederea regularizãrii obligaţiilor de platã, cu excepţia situaţiilor
de la punctul 3 şi 5.





ANEXA 4
(Anexa nr. 9 la norme)



Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate

Casa de Asigurãri de Sãnãtate

Nr.: |_|_|_|_|_| Din |_|_|_|_|_|_|_|_|


CERERE TIP PRIVIND SOLICITAREA INDEMNIZAŢIEI
DE ASIGURĂRI SOCIALE DE SĂNĂTATE

1. DATE PRIVIND SOLICITANTUL
Nume Prenume
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

B.I./C.I. Seria |_|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Eliberat de |_|_|_|_| La data |_|_|_|_|_|_|
Z Z L L A A
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Adresa:
Localitatea Str.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Nr. Bl. Sc. Ap. Sector
|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. CALITATEA SOLICITANTULUI:
[ ] Asociat unic [ ] Asociaţi [ ] Comanditar [ ] Acţionar

[ ] Administrator sau manageri care au încheiat contract de administrare
sau management

[ ] Membrii ai asociaţiilor familiale [ ] Persoana autorizatã sã desfãşoare
activitãţi independente

[ ] Persoanele prevãzute la art. 1 alin. (2) lit. E)

Declaraţie de asigurare pentru concedii şi indemnizaţii
Nr. |_|_|_|_|_| Din |_|_|_|_|_|_|_|_|

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Pata solicitatã: ACTE NECESARE:
A. Indemnizaţia pentru:
1) Incapacitate temporarã de muncã: - Certificat de concediu medical
[ ] Boalã obişnuitã Seria |_|_|_|_|

[ ] Urgenţã medico-chirurgicalã Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

[ ] Boalã infectocontagioasã Data
de grup A acordãrii |_|_|_|_|_|_|_|_|

[ ] Boalã cardiovascularã

[ ] Tuberculozã

[ ] Neoplazie

[ ] SIDA

2) Prevenire îmbolnãvire:
[ ] Reducerea timpului de muncã - Certificat de concediu medical cu
cu o pãtrime din durata avizul medicului expert
normalã
[ ] Carantinã - Certificat eliberat de D.S.P.

3) [ ] Maternitate

4) [ ] Îngrijire copil bolnav pânã - Certificat de naştere copil
la împlinirea vârstei de 7 ani (copie şi original)
sau pentru îngrijirea copilului - Certificat persoanã cu handicap
cu handicap pentru afecţiuni (copie şi original)
intercurente pânã la împlinirea - Declaraţie pe propria rãspundere
vârstei de 18 ani care atestã cã celãlalt pãrinte
sau susţinãtor legal nu executã
concomitent dreptul
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

5) [ ] Risc maternal - Certificat de concediu medical
cu avizul medicului de medicina
muncii

B. Indemnizaţia cuvenitã pentru luna - Certificat de deces
în curs şi neachitatã asiguratului Seria |_|_|_|_|
decedat
Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

- Actul de stare civilã care
atestã calitatea, de
soţ/copil/pãrinte sau în lipsa
acestora, de persoana care
dovedeşte cã l-a îngrijit pe
asigurat pânã la data decesului

Data |_|_|_|_|_|_|_|_| Semnãtura solicitantului ...................

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

4. Date privind achitarea obligaţiilor de asigurãri sociale de sãnãtate
pentru concedii şi indemnizaţii (se completeazã de cãtre plãtitorul
de drepturi)

A. Stagiul de cotizare (perioada de contribuţie) de 6 luni realizate în
ultimile 12 luni anterioare lunii pentru care se acordã concediul
medical

de la |_|_|_|_|_|_|_|_| la |_|_|_|_|_|_|_|_|

B. Veniturile pentru care s-a achitat contribuţia individualã de
asigurãri sociale de sãnãtate pentru concedii şi indemnizaţii în
ultimile 6 luni anterioare solicitãrii dreptului

Media veniturilor lunare
|_|_|_|_|_|_| lei |_|_|_|_|_|_| lei

C. Numãr zile de concediu medical pentru incapacitate temporarã de
muncã, în ultimile 12 luni (cu excepţia concediului medical, pentru
tuberculozã, neoplazii, maternitate, îngrijirea copilului bolnav)

|_|_|_| Zile
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




ANEXA 5
(Anexa nr. 11 la norme)




CENTRALIZATOR iniţial |____| rectificativ |____|
CERTIFICATE DE CONCEDIU MEDICAL eliberate
în luna ........... anul .........


Unitatea sanitarã ..............
CUI ................
Nr. convenţie .......... încheiatã cu CAS .......

┌─┬────┬───┬───┬────┬────┬────┬───┬───┬────┬────┬────┬────┬────┬───┬─────┬───┬─────┬────┬────┬───┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬───┐
│N│Tip │Se-│Nu-│Nu- │Se- │Nu- │Lu-│An │Cod │Cod │Cod │Tip │Data│Da-│Data │Da-│Data │COd │Cod │CNP│Cod │Tip │Nu- │Data│Cod │Cod │Cod │CAS│
│r│rec-│rie│mãr│mãr │rie │mãr │na │CCM│ur- │boa-│in- │CM │a- │ta │sfâr-│ta │sfâr-│di- │di- │a- │pa- │CCM │mãr │aviz│pa- │pa- │pa- │a- │
│C│ti- │CCM│CCM│du- │CCM │CCM │CCM│ │gen-│lã │dem-│amb/│cor-│în-│şit │în-│şit │ag- │ag- │si-│rafã│(i- │aviz│me- │rafã│rafã│rafã│si-│
│r│fi- │ │ │pli-│anu-│anu-│ │ │ţã │in- │ni- │int/│dã- │ce-│CCM │ce-│CCM │nos-│nos-│gu-│me- │ni- │me- │dic │me- │me- │me- │gu-│
│t│care│ │ │cat │lat │lat │ │ │me- │fec-│za- │ext │rii │put│amb/ │put│la │tic │tic │rat│dic │ţi- │dic │ex- │dic │dic │dic │rat│
│ │ * │ │ │ │prin│prin│ │ │di- │to- │ţie │ │(e- │CCM│int │CCM│ext │amb/│ext │ │pre-│al, │ex- │pert│ex- │şef │me- │ │
│ │ │ │ │ │du- │du- │ │ │co- │con-│ │ │li- │amb│ │la │ │int │ │ scrip│con-│pert│ │pert│sec-│di- │ │
│ │ │ │ │ │pli-│pli-│ │ │chi-│ta- │ │ │be- │/ │ │ext│ │ │ │ │tor │ti--│ │ │ │ţie │cina│ │
│ │ │ │ │ │care│care│ │ │rur-│gioa- │ │rã- │int│ │ │ │ │ │ │ │nua-│ │ │ │ │mun-│ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │gi- │sã │ │ │rii)│ │ │ │ │ │ │ │ │re) │ │ │ │ │cii │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │calã│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────┼───┼───┼────┼────┼────┼───┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼─────┼───┼─────┼────┼────┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────┼───┼───┼────┼────┼────┼───┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼─────┼───┼─────┼────┼────┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────┼───┼───┼────┼────┼────┼───┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼─────┼───┼─────┼────┼────┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────┼───┼───┼────┼────┼────┼───┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼─────┼───┼─────┼────┼────┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─┴────┴───┴───┴────┴────┴────┴───┴───┴────┴────┴────┴────┴────┴───┴─────┴───┴─────┴────┴────┴───┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴───┘

*) M = modificare A = adãugare asigurat S = ştergere asigurat


Rãspundem de realitatea şi exactitatea datelor
Reprezentant legal al unitãţii sanitare,




ANEXA 6
(Anexa nr. 12 la norme)



UNITATEA
..................................................
Str. ..... nr....., bl. ...., sc. ...., et. .....,
ap. ....., sectorul/judeţul ......................
codul fiscal .....................................
Contul ...........................................
Trezoreria/Banca .................................
Nr. ............../ ..............................


Cãtre Casa de Asigurãri de Sãnãtate ......................

Unitatea ................................, cod fiscal .........., cu sediul
în localitatea ............., str. ............. nr. ...., bl. ...., sc. ...,
et. ...., ap. ....., sectorul/judeţul ....................., cont ..........,
deschis la Trezoreria ..........................., va rugãm a ne vira suma de
................. (......................) lei, reprezentând diferenţa dintre
suma indemnizaţiilor cuvenite (tip indemnizaţii):
- J1 .........................lei
- J2 .........................lei
- J3 .........................lei
- J4 .........................lei
- J5 .........................lei
şi contribuţia de concedii şi indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate
datoratã de angajator pe luna/ perioada .............................., dupã
cum urmeazã:
- totalul cuantumului prestaţiilor de suportat din bugetul Fondului naţio-
onal unic de asigurãri sociale de sãnãtate pentru concedii şi indemnizaţii
plãtite pe luna/perioada ....................., suma: ........... lei;
- totalul contribuţiilor pentru concedii şi indemnizaţii datorat de
angajator pe luna/perioada ..................., suma: .............. lei;
- totalul sumei de recuperat de la Fondul naţional unic de asigurãri
sociale de sãnãtate pentru concedii şi indemnizaţii pe luna/perioada .......,
suma: ..................... lei.
Ne asumãm rãspunderea pentru realitatea datelor prezentate mai sus şi
pentru corectitudinea determinãrii drepturilor de indemnizaţii sociale de
sãnãtate.
Anexã: Declaraţia/Declaraţiile privind evidenţa obligaţiilor de platã cãtre
bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate pentru
concedii şi indemnizaţii pe luna/perioada .............................. .

Director, Director economic,
(Administrator) ............................
....................



----




Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016