Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 83 din 18 iulie 2018  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 30/2015     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 83 din 18 iulie 2018 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 30/2015

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 685 din 7 august 2018
    În temeiul prevederilor art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 30/2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 şi 302 bis din 4 mai 2015, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Inspectoratul general are sediul în municipiul Bucureşti, sectorul 1, str. Calea Ion Zăvoi nr. 14 şi este reprezentat, în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, cu societatea civilă şi cu instituţiile similare din alte state, de către inspectorul general, adjuncţii săi sau de către ofiţerii anume desemnaţi de acesta, precum şi de către şeful de stat major."

    2. La articolul 2, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) secretarul de stat, şef al Departamentului pentru situaţii de urgenţă, cu privire la realizarea atribuţiilor în domeniul situaţiilor de urgenţă, inclusiv misiunile de căutare-salvare;"

    3. La articolul 4 punctul II, după litera f) se introduce o nouă literă, litera f^1), cu următorul cuprins:
    "f^1) Centrul operaţional;"

    4. La articolul 4 punctul II, litera g) se abrogă.
    5. La articolul 4 punctul III, litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) Serviciul management operaţional, format din:
    (i) Compartimentul management stări excepţionale;
    (ii) Compartimentul standardizare, planificare şi evaluare;
    (iii) Compartimentul control acces;"

    6. La articolul 4 punctul III, literele i), n) şi o) se abrogă.
    7. La articolul 4 punctul IV, după litera ş) se introduce o nouă literă, litera ş^1), cu următorul cuprins:
    "ş^1) Serviciul marketing şi achiziţii publice, format din:
    (i) Compartimentul achiziţii publice;
    (ii) Compartimentul derulare contracte;"

    8. La articolul 4 punctul IV, litera ţ) se abrogă.
    9. La articolul 4, punctul V se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "V. ALTE STRUCTURI
    u) Biroul siguranţă aeriană;
    v) Biroul juridic;
    w) Compartimentul psihologie;
    x) Biroul secretariat, documente clasificate, arhivă, relaţii publice şi protocol;
    y) Financiar, structură similară serviciului formată din:
    (i) Biroul contabilitate;
    (ii) Compartimentul buget, salarizare şi metodologie;"

    10. La articolul 5 alineatul (2), litera e) se abrogă.
    11. La articolul 5, după alineatul 3 se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Organigrama generală a inspectoratului general este prevăzută în anexa nr. 1^1."

    12. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    La nivelul inspectoratului general se organizează Comitetul de securitate şi sănătate în muncă, constituit din următorii membri:
    a) inspectorul general, în calitate de preşedinte;
    b) doi reprezentanţi ai inspectorului general cu atribuţii de securitate şi sănătate în muncă;
    c) trei reprezentanţi ai lucrătorilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
    d) medicul de unitate;
    e) secretarul - lucrătorul desemnat cu activitatea de securitate şi sănătate în muncă."

    13. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) Inspectoratul general este condus de inspectorul general, numit de ministrul afacerilor interne.
    (2) Inspectorul general conduce întreaga activitate a inspectoratului general şi a structurilor subordonate, pe care le reprezintă în relaţiile cu structurile ministerului, precum şi cu instituţii din afara acestuia. În condiţiile legii şi în conformitate cu prevederile regulamentelor în vigoare, inspectorul general poate delega atribuţii din competenţa sa adjuncţilor, şefului de stat major sau altor persoane din subordine.
    (3) Inspectorul general coordonează, în calitate de ordonator secundar de credite, derularea programului de investiţii al inspectoratului general, respectiv acţiunile necesare pentru aprobarea, finanţarea, realizarea şi decontarea obiectivelor şi acţiunilor de investiţii.
    (4) Inspectorul general este ajutat în activitatea pe care o desfăşoară de doi adjuncţi şi un şef de stat major, numiţi la propunerea sa de către ministrul afacerilor interne.
    (5) Adjunctul inspectorului general (pentru zbor) se subordonează nemijlocit inspectorului general şi răspunde de planificarea, organizarea, desfăşurarea şi controlul întregii activităţi pe linie de zbor, metodică şi instruire şi activităţii de trafic aerian.
    (6) Şeful de stat major se subordonează nemijlocit inspectorului general şi răspunde de organizarea, conducerea şi îndrumarea nemijlocită a activităţilor de pregătire pentru creşterea capacităţii operaţionale, asigurarea capacităţii de reacţie imediată în situaţii speciale şi de criză, de alertă, de mobilizare, de intervenţie şi de comunicaţii şi tehnologia informaţiei şi este şeful structurii de securitate.
    (7) Adjunctul inspectorului general (şef al resurselor şi inginer-şef) se subordonează nemijlocit inspectorului general şi răspunde de planificarea, organizarea, desfăşurarea şi controlul întregii activităţi pe linie de logistică, management resurse umane, achiziţii publice şi medical."

    14. La articolul 22 punctul 2, după litera b) se introduce o nouă literă, litera b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) Centrul operaţional;"

    15. La articolul 22 punctul 2, litera c) se abrogă.
    16. La articolul 22 punctul 3, literele b), g) şi h) se abrogă.
    17. La articolul 22 punctul 4, litera e) se abrogă.
    18. La articolul 22 punctul 4, litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) Serviciul marketing şi achiziţii publice;"

    19. La articolul 23, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3) cu următorul cuprins:
    "(3) Biroul siguranţă aeriană, în domeniul managementului securităţii aeronautice, are ca obiectiv specific prevenirea introducerii la bordul aeronavei a obiectelor şi materialelor interzise, care pot să pună în pericol siguranţa aeronavei."

    20. La articolul 24, după litera s) se introduce o nouă literă, litera ş), cu următorul cuprins:
    "ş) asigură cooperarea pe linia securităţii aeronautice cu aeroporturile civile pe care desfăşoară activităţi structuri subordonate inspectoratului general;"

    21. La articolul 30 punctul 1, literele o), q) şi r) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "o) ţine şi utilizează registrul unic de evidenţă prin care să asigure înregistrarea şi evidenţa tuturor documentelor elaborate în cadrul inspectoratului general;
    ..................................................................................................
q) ia în evidenţă documentele aflate în responsabilitatea biroului, le grupează pe probleme şi redactează răspunsuri în termenele precizate;
r) inventariază şi execută scăderea din registrul de evidenţă, a documentelor clasificate şi nesecrete gestionate, pe care le constituie în dosare de arhivă;"

    22. La articolul 30 punctul 1, după litera r) se introduc 9 noi litere, literele s)-y), cu următorul cuprins:
    "s) execută scăderea şi îndosarierea documentelor clasificate şi nesecrete care aparţin biroului;
ş) asigură păstrarea şi depozitarea fondului arhivistic, asigurând protecţia informaţiilor clasificate, conform prevederilor legale;
t) grupează dosarele în depozitul de arhivă, potrivit normelor tehnice prevăzute de normele legislative din domeniul arhivistic;
ţ) selecţionează documentele de arhivă cu timp de păstrare expirat şi întocmeşte Nomenclatorul arhivistic pe baza propunerilor primite de la structurile inspectoratului general;
u) constituie, depozitează şi conservă fondul arhivistic neoperativ al inspectoratului general, pe baza Nomenclatorului arhivistic;
v) desfăşoară activităţi de îndrumare şi coordonare a muncii la compartimentele secretariat şi arhivă din inspectoratul general şi unităţile subordonate acestuia;
w) execută periodic, la nivelul structurilor inspectoratului general, controale privind modul de respectare a prevederilor actelor normative referitoare la evidenţa, păstrarea, manipularea ordinelor şi instrucţiunilor interne, precum şi a respectării reglementărilor privind multiplicarea documentelor şi propune conducerii inspectoratului măsuri de remediere a deficienţelor constatate;
x) asigură accesul, consultă şi utilizează, în vederea perfecţionării pregătirii de specialitate, materialele publicate de către Direcţia secretariat general, în Buletinul de Informare şi Documentare şi sintezele documentare;
y) înaintează Direcţiei secretariat general, până la 30 noiembrie a fiecărui an, propuneri de lucrări tematice în vederea publicării lor în buletinele de informare editate de serviciul de specialitate din cadrul inspectoratului general."

    23. La articolul 30, punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. Pe linie de relaţii publice, relaţii cu publicul şi protocol:
    a) primeşte, examinează şi repartizează structurilor competente, spre soluţionare, petiţiile primite;
    b) urmăreşte soluţionarea şi redactarea în termen a răspunsului şi îl expediază petiţionarului;
    c) primeşte şi consiliază cetăţenii care adresează petiţii ori solicită audienţe la inspectorul general;
    d) întocmeşte şi actualizează agenda zilnică de activităţi a inspectorului general, prin consultarea acestuia, pe tronsoane orare şi subiecte, ţinând seama atât de evenimentele periodice, cât şi de cele cu caracter ocazional;
    e) organizează şi desfăşoară, conform regulilor de protocol, primirea persoanelor şi delegaţiilor oficiale din ţară şi străinătate;
    f) verifică şi amenajează, în mod corespunzător, zonele/încăperile unde urmează să aibă loc primirile oficiale la inspectoratul general;
    g) pregăteşte şi participă la desfăşurarea vizitelor în străinătate a inspectorului general sau persoanelor din conducerea inspectoratului general;
    h) întocmeşte calendarul de evenimente, în care include invitaţiile, convocările, programările protocolare pentru care s-au primit invitaţii;
    i) întocmeşte listele de propuneri pentru persoanele care urmează a fi felicitate de inspectorul general sau de comanda inspectoratului general şi răspunsurile la felicitările adresate acestuia cu prilejul Zilei Naţionale, Sfintelor Sărbători, Zilei Aviaţiei Române sau a altor instituţii;
    j) organizează conferinţe de presă şi informări ale conducerii inspectoratului general;
    k) întocmeşte felicitări, mesaje, scrisori cu prilejul diferitelor evenimente;
    l) asigură accesul oricărei persoane la informaţii de interes public, în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
    m) organizează activităţi de control, sprijin şi îndrumare a structurilor teritoriale ale inspectoratului general, în domeniul relaţiilor publice/relaţiilor cu publicul;
    n) concepe, redactează şi transmite către mass-media comunicate, buletine informative şi alte materiale destinate publicităţii;
    o) asigură funcţia de purtător de cuvânt al inspectoratului general;
    p) transmite Direcţiei secretariat general toate informaţiile pe care le consideră necesare a fi aduse la cunoştinţa personalului ministerului pentru a fi postate pe pagina de intranet;
    q) gestionează şi actualizează periodic cu date şi informaţii site-ul propriu al inspectoratului general;
    r) răspunde pentru corectitudinea, acurateţea şi efectele postării datelor şi informaţiilor pe pagina de intranet şi, după caz, pe site-ul propriu al inspectoratului general;
    s) asigură fondul documentar, actualizarea şi dezvoltarea permanentă a bazei documentare specifice, prin asimilarea materialelor, datelor, informaţiilor de profil utile desfăşurării activităţii, structurate pe domenii."

    24. La articolul 31, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Structura financiar vizează pentru control financiar preventiv propriu, prin persoana anume desemnată, documentele semnate de inspectorul general şi este formată din:
    a) Biroul contabilitate;
    b) Compartimentul buget, salarizare şi metodologie."

    25. După articolul 31 se introduce un nou articol, articolul 31^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 31^1
    Biroul contabilitate are următoarele atribuţii:
    a) organizează contabilitatea cantitativ-valorică în cadrul inspectoratului general, potrivit legislaţiei în vigoare;
    b) asigură ţinerea la zi a evidenţei contabile şi întocmirea situaţiilor financiare pentru activitatea proprie;
    c) întreprinde măsuri pentru păstrarea patrimoniului inspectoratului general, recuperarea pagubelor şi altor debite;
    d) organizează, împreună cu structura logistică, inventarierea patrimoniului inspectoratului general;
    e) centralizează balanţele de verificare, situaţiile informative privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli ale unităţilor subordonate, situaţiile financiare trimestriale şi anuale;
    f) verifică documentele justificative de cheltuieli sub aspectul formei, conţinutului şi legalităţii acestora;
    g) desfăşoară activităţi de îndrumare şi control la unităţile subordonate;
    h) întocmeşte graficul de circulaţie şi păstrare a documentelor justificative, care stau la baza înregistrărilor în contabilitate;
    i) răspunde de organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv propriu;
    j) respectă procedurile privind parcurgerea fazei execuţiei bugetare a cheltuielilor, respectiv angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor, precum şi organizarea şi conducerea evidenţei şi raportării angajamentelor bugetare legale;
    k) asigură, împreună cu structura logistică, întocmirea documentelor privind achiziţiile publice, urmărind derularea din punct de vedere financiar a contractelor economice;
    l) desfăşoară activităţi în cadrul echipelor de proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile;
    m) gestionează activităţile legate de Sistemul naţional de raportare a situaţiilor financiare ForExeBug;
    n) păstrează şi arhivează documentele privitoare la activitatea proprie, registrele şi situaţiile financiare lunare şi trimestriale;
    o) întocmeşte registrele specifice activităţilor de evidenţă contabilă;
    p) prelucrează date cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale."

    26. Articolele 32 şi 33 se abrogă.
    27. Articolul 34 se modifică şi va avea următorul conţinut:
    "ART. 34
    Compartimentul buget, salarizare şi metodologie are următoarele atribuţii:
    a) asigură o bună gestiune financiară prin respectarea legalităţii, economicităţii, eficacităţii şi eficienţei utilizării fondurilor publice;
    b) elaborează bugetele de venituri şi cheltuieli ale inspectoratului general şi unităţilor subordonate pe baza propunerilor acestora;
    c) întocmeşte nota de fundamentare a proiectului bugetului anual de venituri şi cheltuieli împreună cu structura logistică şi Serviciul management resurse umane şi asigură întocmirea documentelor de planificare financiară, în colaborare cu şefii celorlalte structuri din inspectoratul general;
    d) analizează, centralizează şi înaintează la termenele stabilite situaţiile financiare, raportările lunare privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, cererile de solicitare a deschiderilor de credite, situaţia privind monitorizarea numărului de posturi şi a cheltuielilor de personal;
    e) urmăreşte încadrarea strictă în bugetul aprobat şi utilizarea eficientă a creditelor bugetare conform destinaţiei acestora;
    f) efectuează deschideri de credite pentru unităţile subordonate;
    g) răspunde de acordarea drepturilor băneşti cuvenite personalului inspectoratului general, de întocmirea statelor de salarii, norme de hrană sau alte drepturi;
    h) răspunde de întocmirea dosarelor cu declaraţiile contribuabililor şi de întocmirea la termen a declaraţiilor fiscale;
    i) desfăşoară activităţi de încasări şi plăţi în numerar;
    j) elaborează precizări pentru aplicarea reglementărilor legale în vigoare pentru unităţile subordonate;
    k) adoptă şi comunică soluţii de principiu în rezolvarea unor probleme ale unităţilor subordonate, pe linia activităţii financiar-contabile;
    l) analizează modul de aplicare a reglementărilor din domeniul financiar-contabil la unităţile subordonate;
    m) întocmeşte programul anual al activităţilor structurii financiar-contabilitate;
    n) îndrumă şi coordonează activitatea financiar-contabilă a unităţilor subordonate ale inspectoratului general;
    o) execută periodic controale şi activităţi de informare privind asigurarea distribuirii legale a mijloacelor financiare şi a drepturilor băneşti ale personalului;
    p) prelucrează date cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale;
    q) păstrează şi arhivează documente justificative privitoare la activitatea proprie."

    28. La capitolul V, după secţiunea a 7-a se introduce o nouă secţiune, secţiunea a 7^1-a, cuprinzând articolele 43^1 şi 43^2, cu următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 7^1-a
    Compartimentul centrul operaţional
    ART. 43^1
    Compartimentul centrul operaţional este structura specializată subordonată nemijlocit adjunctului inspectorului general (pentru zbor) care are ca obiectiv specific asigurarea meteorologică şi managementul traficului aerian.
    ART. 43^2
    Compartimentul centrul operaţional are următoarele atribuţii:
    a) controlează şi asigură meteorologic zborurile executate de către aeronavele structurilor proprii şi subordonate;
    b) monitorizează şi coordonează activitatea de zbor a inspectoratului general din punctul de vedere al traficului aerian operaţional;
    c) coordonează activitatea centrelor operaţionale ale unităţilor speciale de aviaţie pe linia traficului aerian operaţional şi a controlului zborurilor;
    d) cooperează cu structurile specializate din cadrul Ministerului Apărării Naţionale pentru coordonarea zborului aeronavelor aparţinând structurilor inspectoratului general cu alte aeronave;
    e) cooperează cu structura de comunicaţii aeronautice şi tehnologia informaţiei pentru realizarea asigurării tehnice de comunicaţii aeronautice, informatică şi sisteme terestre de navigaţie, de supraveghere şi control al spaţiului aerian;
    f) cooperează cu structura tehnică de aviaţie şi structurile de zbor pentru cunoaşterea permanentă a disponibilităţii şi operativităţii tehnicii din dotare şi echipajelor de zbor;
    g) informează comanda inspectoratului general, Centrul Naţional de Conducere Integrată - Direcţia generală management operaţional şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă despre starea de disponibilitate a aeronavelor structurilor subordonate, echipajelor de serviciu, precum şi despre misiunile de zbor şi situaţia aeriană;
    h) centralizează şi analizează cererile de zbor de la centrele operaţionale ale structurilor subordonate şi le prezintă adjunctului inspectorului general;
    i) centralizează zilnic şi ţine evidenţa datelor activităţii de zbor transmise de centrele operaţionale ale structurilor subordonate şi le raportează adjunctului inspectorului general (pentru zbor);
    j) centralizează şi analizează datele privind situaţia meteorologică şi elaborează prognozele meteorologice;
    k) coordonează informarea meteorologică a echipajelor inspectoratului general aflate în zbor;
    l) informează comanda inspectoratului general, personalul cu atribuţii în conducerea zborului şi personalul navigant despre evoluţia condiţiilor meteorologice şi situaţia ornitologică, în vederea desfăşurării zborului în condiţii de securitate;
    m) colaborează cu serviciile meteorologice militare şi civile privind schimbul oportun de informaţii, previziuni şi avertizări;
    n) informează, în cel mai scurt timp, conducerea inspectoratului general, Direcţia generală management operaţional şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, despre producerea unui eveniment de aviaţie cu aeronavele proprii şi orice alt eveniment de aviaţie; pe timpul producerii situaţiei speciale asigură fluxul operaţional-îndeplinirea atribuţiilor funcţionale;
    o) redactează jurnalul acţiunilor operative;
    p) prelucrează date cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale."

    29. La capitolul V, secţiunea a 8-a, cuprinzând articolele 44 şi 45, se abrogă.
    30. La articolul 46, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Serviciul management operaţional coordonează elaborarea şi aplicarea documentelor în domeniul protecţiei infrastructurilor critice naţionale/europene în cadrul inspectoratului general şi al structurilor subordonate."

    31. La articolul 46 alineatul (2), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) Compartimentul management stări excepţionale;
b) Compartimentul standardizare, planificare şi evaluare;"

    32. Articolul 47 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 47
    Compartimentul management stări excepţionale are următoarele atribuţii:
    a) concepe, elaborează şi organizează, în conformitate cu prevederile regulamentelor în vigoare, documentele operative ale inspectoratului general;
    b) concepe, elaborează şi organizează, în conformitate cu prevederile regulamentelor în vigoare, documentele privind înzestrarea inspectoratului general şi structurilor subordonate;
    c) coordonează elaborarea şi aplicarea documentelor în domeniul protecţiei infrastructurilor critice naţionale/europene în cadrul inspectoratului general şi a structurilor subordonate;
    d) asigură îndeplinirea de atribuţii privind elaborarea, aplicarea, evaluarea şi actualizarea permanentă a planului de măsuri elaborat la nivelul autorităţii publice responsabile, respectiv a PSO;
    e) reprezintă punctul de contact al inspectoratului general în calitate de proprietar/operator/administrator de infrastructură critică naţională/europeană, în relaţia cu Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice, precum şi cu alte structuri cu care se află în relaţie de interdependenţă, pentru aspectele ce ţin de securitatea infrastructurilor critice;
    f) planifică şi asigură, în condiţiile legii, participarea personalului din subordine la activităţi de pregătire de specialitate în domeniul protecţiei infrastructurilor critice;
    g) asigură monitorizarea permanentă a evoluţiei situaţiei privind riscurile, ameninţările şi vulnerabilităţile la adresa infrastructurii critice naţionale/europene din responsabilitate;
    h) realizează monitorizarea şi evaluarea permanentă a nivelului de vulnerabilitate al infrastructurilor critice naţionale/europene şi desfăşoară activităţi pentru identificarea măsurilor necesare diminuării acestuia;
    i) asigură transmiterea datelor şi informaţiilor de interes pentru trimestrul încheiat, până la data de 10 a primei luni din trimestrul următor sau la solicitarea Centrului de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice;
    j) urmăreşte permanent îndeplinirea obligaţiilor prevăzute de legislaţia naţională în domeniul protecţiei infrastructurilor critice naţionale/europene;
    k) asigură elaborarea/transmiterea documentelor clasificate, aferente infrastructurii critice naţionale din aria de responsabilitate, urmărind respectarea prevederilor legale privind accesul la documentele clasificate;
    l) propune măsurile cu caracter imediat în situaţia producerii unor riscuri la nivelul infrastructurii critice naţionale/europene din responsabilitate;
    m) informează Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice, care este autoritatea publică responsabilă din Ministerul Afacerilor Interne, precum şi celelalte structuri independente asupra evoluţiei riscurilor, ameninţărilor şi vulnerabilităţilor la adresa infrastructurilor critice naţionale;
    n) informează autoritatea publică responsabilă din Ministerul Afacerilor Interne (M.A.I.) despre orice modificare survenită la nivelul infrastructurilor critice naţionale/europene;
    o) elaborează documentele de concepţie (planuri, proiecte de ordine şi dispoziţii, situaţii etc.) privind protecţia infrastructurilor critice naţionale;
    p) centralizează şi transmite rapoarte şi informări privind activităţile planificate şi executate în domeniul protecţiei infrastructurilor critice naţionale;
    q) cooperează cu conducerea structurilor de aviaţie/ofiţerii cu atribuţii în domeniul protecţiei infrastructurilor critice naţionale;
    r) răspunde de actualizarea periodică a documentelor elaborate la nivelul compartimentului de specialitate al proprietarului/operatorului/administratorului de infrastructură critică naţională/europeană;
    s) răspunde de actualizarea bazei de date aferente mecanismului de comunicare naţional în domeniul protecţiei infrastructurilor critice naţionale, privind riscurile, ameninţările şi vulnerabilităţile identificate la adresa infrastructurilor critice naţionale/europene din responsabilitate;
    ş) coordonează elaborarea şi/sau actualizarea analizelor de risc şi identificarea punctelor vulnerabile privind infrastructura critică naţională/europeană din responsabilitate;
    t) coordonează elaborarea scenariilor de ameninţări la adresa infrastructurii critice naţionale/europene din responsabilitate;
    ţ) răspunde de evaluarea, testarea şi, după caz, actualizarea şi revizuirea planului de securitate al proprietarului/ operatorului/administratorului de infrastructură critică naţională/europeană (PSO), la termenele stabilite de legislaţia în vigoare;
    u) organizează şi conduce exerciţiile şi activităţile specifice cu ocazia testării PSO sau documentelor echivalente;
    v) coordonează întocmirea şi asigură înaintarea către autoritatea publică responsabilă, în vederea avizării, a PSO elaborat la nivelul compartimentului de specialitate al proprietarului/operatorului/administratorului de infrastructură critică naţională/europeană;
    w) participă, la solicitarea autorităţii publice responsabile, la procesul de stabilire a criteriilor şi pragurilor critice pentru infrastructura critică naţională/europeană din responsabilitate;
    x) elaborează concepţia de organizare şi realizare a conducerii operaţionale, precum şi nevoile de legături la pace, în situaţii de criză, mobilizare şi război;
    y) întocmeşte planul de desfăşurare a antrenamentelor de mobilizare;
    z) întocmeşte şi transmite la centrele militare cererile de completare cu rezervişti pentru acoperirea deficitului de personal la pace;
    aa) realizează, anual, analiza pregătirii de mobilizare a inspectoratului general;
    bb) elaborează documentele de mobilizare la locul de muncă a personalului civil cu obligaţii militare;
    cc) asigură planificarea şi mobilizarea resurselor inspectoratului general la instituirea măsurilor excepţionale prevăzute de lege, precum şi la declararea stărilor de mobilizare şi de război;
    dd) întocmeşte planul de desfăşurare a exerciţiilor şi aplicaţiilor de mobilizare;
    ee) instruieşte personalul cu atribuţii la mobilizare şi la ridicarea în trepte a capacităţii acţiunilor de luptă a inspectoratului general şi desfăşoară antrenamente pentru verificarea viabilităţii documentelor întocmite;
    ff) analizează calitatea resurselor umane şi materiale repartizate în planurile de trecere de la starea de pace la starea de război, precum şi gradul de completare cu resurse umane şi materiale de către centrele militare;
    gg) elaborează proiectul normei de înzestrare cu armament, mijloace tehnice şi materiale necesare ale inspectoratului general şi structurilor subordonate şi face propuneri de modificare şi completare a acesteia, în funcţie de modificările organizatorice aprobate sau în urma hotărârilor Consiliului de supraveghere a înzestrării din Ministerul Afacerilor Interne;
    hh) întocmeşte, modifică şi completează tabelele de înzestrare cu armament, mijloace tehnice şi materiale necesare inspectoratului general şi structurilor subordonate, în conformitate cu modificările organizatorice şi prevederile listelor de modificare a normei de înzestrare, aprobate;
    ii) verifică respectarea disciplinei de înzestrare în cadrul inspectoratului general şi structurilor subordonate;
    jj) întocmeşte planurile de măsuri pentru îndeplinirea misiunilor specifice;
    kk) elaborează cererile de produse şi servicii necesare inspectoratului general şi structurilor subordonate, pentru fundamentarea proiectului Planului de mobilizare a economiei naţionale pentru apărare;
    ll) întocmeşte cererile de rechiziţii şi prestări de servicii în interes public pentru inspectoratul general;
    mm) elaborează propuneri pentru fundamentarea şi actualizarea Programului cu obiectivele de pregătire operativă a teritoriului pentru apărare;
    nn) verifică, îndrumă şi controlează compartimentele din structurile subordonate, care desfăşoară activităţi specifice domeniului de competenţă;
    oo) prelucrează date cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale."

    33. Articolul 48 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 48
    Compartimentul standardizare, planificare şi evaluare are următoarele atribuţii:
    a) concepe, elaborează şi organizează, în conformitate cu prevederile regulamentelor în vigoare, documentele operative ale inspectoratului general;
    b) întocmeşte planurile de măsuri pentru îndeplinirea misiunilor specifice;
    c) elaborează Planul unic anual cu principalele activităţi şi monitorizează modul de îndeplinire a acestora;
    d) elaborează Subprogramul bugetar anual al inspectoratului general şi monitorizează gradul de îndeplinire a indicatorilor de performanţă proiectaţi;
    e) elaborează propunerile inspectoratului general pentru Planul strategic instituţional al Ministerului Afacerilor Interne, precum şi pentru alte documente de planificare strategică şi monitorizează modul de îndeplinire a acestora;
    f) elaborează propunerile inspectoratului general pentru Planul de acţiuni al Programului de guvernare în domeniul ordine şi siguranţă publică şi monitorizează modul de îndeplinire a acestuia;
    g) monitorizează stadiul îndeplinirii activităţilor prevăzute în Planul de implementare a Strategiei dezvoltării aviaţiei Ministerului Afacerilor Interne;
    h) analizează periodic modul de îndeplinire a activităţilor şi elaborează anual şi ori de câte ori este nevoie evaluarea activităţii inspectoratului general;
    i) centralizează şi transmite rapoarte şi informări privind activităţile planificate şi executate de către structurile inspectoratului general;
    j) desfăşoară activităţi asociate proceselor de standardizare şi de elaborare a procedurilor formalizate în cadrul inspectoratului general, precum şi al structurilor subordonate;
    k) coordonează şi monitorizează elaborarea procedurilor formalizate, corespunzătoare activităţilor identificate la nivelul inspectoratului general;
    l) concepe şi elaborează documentele specifice şi coordonează activitatea pe linia disciplinei militare la nivelul inspectoratului general şi structurilor subordonate;
    m) concepe şi elaborează, în conformitate cu prevederile reglementărilor în vigoare, documentele privind monitorizarea riscurilor în inspectoratul general şi structurile subordonate;
    n) planifică personalul şi ţine evidenţa serviciului de permanenţă;
    o) instruieşte şi verifică personalul pentru serviciul control acces;
    p) elaborează şi actualizează atribuţiile personalului din serviciul de permanenţă;
    q) analizează anual modul de organizare şi executare a serviciului de permanenţă şi accesul în inspectoratul general, iar concluziile rezultate le transmite structurii centrale de specialitate;
    r) concepe, elaborează şi organizează, în conformitate cu prevederile regulamentelor în vigoare, documentele operative ale inspectoratului general, pentru situaţii de protecţie civilă;
    s) întocmeşte planul de alertare şi planificarea anuală a verificării capacităţii operaţionale, prin exerciţii de alertare a inspectoratului general şi structurilor subordonate şi participă la exerciţiile practice de alertare/creştere a capacităţii operaţionale;
    ş) analizează anual stadiul pregătirii pentru alertă, iar concluziile rezultate le transmite structurii centrale de specialitate;
    t) elaborează planurile de protecţie şi intervenţie în situaţii de urgenţă;
    ţ) elaborează raportul de analiză anuală privind capacitatea de răspuns de protecţie civilă, pe care îl înaintează structurii centrale de specialitate;
    u) verifică, îndrumă şi controlează compartimentele corespondente din structurile subordonate inspectoratului general, care desfăşoară activităţi specifice domeniului de competenţă;
    v) prelucrează date cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale."

    34. La capitolul V, secţiunea a 10-a, cuprinzând articolele 53 şi 54, se abrogă.
    35. La articolul 62, punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. Pe linia componentei de securitate pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor - CSTIC:
    a) implementează metodele, mijloacele şi măsurile necesare protecţiei informaţiilor în format electronic;
    b) asigură exploatarea operaţională a SPAD şi RTD-SIC în condiţii de securitate;
    c) coordonează cooperarea dintre unitatea deţinătoare a SPAD sau RTD-SIC şi Direcţia generală de protecţie internă atunci când:
    (i) se planifică dezvoltarea sau achiziţia de SPAD sau RTD;
    (ii) se propun schimbări ale unei configuraţii de sistem existente;
    (iii) se propune conectarea unui SPAD sau a unei RTD-SIC cu un alt SPAD sau RTD-SIC;
    (iv) se propun schimbări ale modului de operare de securitate ale SPAD sau RTD-SIC;
    (v) se propun schimbări în programele existente sau utilizarea de noi programe, pentru optimizarea securităţii SPAD sau RTD-SIC;
    (vi) se iniţiază proceduri de modificare a nivelului de clasificare a SPAD şi RTD-SIC care au fost deja acreditate;
    (vii) se planifică sau se propune întreprinderea oricărei alte activităţi referitoare la îmbunătăţirea securităţii SPAD sau RTD-SIC deja acreditate;
    d) asigură implementarea măsurilor de securitate şi protecţia criptografică ale SPAD sau RTD-SIC;
    e) stabileşte, cu aprobarea Direcţiei generale de protecţie internă, standardele şi procedurile de securitate care trebuie respectate de către furnizorii de echipamente, pe parcursul dezvoltării, instalării şi testării SPAD şi RTD-SIC, şi răspunde pentru justificarea, selecţia, implementarea şi controlul componentelor de securitate, care constituie parte a SPAD şi RTD-SIC;
    f) stabileşte, pentru structurile de securitate şi management ale SPAD şi RTD-SIC, încă de la înfiinţare, responsabilităţile pe care le vor exercita pe tot ciclul de viaţă al SPAD şi RTD-SIC respective;
    g) asigură securitatea calculatoarelor (COMPUSEC);
    h) asigură securitatea comunicaţiilor (COMSEC);
    i) dezvoltă un sistem informatic şi de comunicaţii (SIC) pentru stocarea, procesarea şi transmiterea de informaţii clasificate."

    36. La capitolul V, secţiunea a 15-a, cuprinzând articolele 65 şi 66, şi secţiunea a 16-a, cuprinzând articolele 67 şi 68, se abrogă.
    37. Articolele 74 şi 75 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 74
    Serviciul programe, norme logistice, patrimoniu imobiliar şi protecţia mediului are următoarele atribuţii:
    1. Pe linie de programe şi norme logistice:
    a) elaborează programele logistice anuale şi de perspectivă ale inspectoratului general, pentru obiectivele şi acţiunile de investiţii şi întocmeşte informări şi sinteze privind stadiul realizării acestora;
    b) participă la fundamentarea proiectelor programelor anuale sau multianuale ale aparatului propriu al inspectoratului general, acţiunilor logistice privind aprovizionările tehnico-materiale, înzestrarea (dotarea) şi realizarea lucrărilor de construcţii;
    c) centralizează solicitările şi notele de fundamentare ale structurilor subordonate, privind realizarea obiectivelor/acţiunilor de investiţii şi le înaintează Direcţiei generale logistice;
    d) întocmeşte extrasele listelor de investiţii aprobate de conducerea ministerului şi le transmite unităţilor din subordine ce au calitatea de ordonatori de credite;
    e) întocmeşte situaţii centralizatoare privind stadiul realizării obiectivelor de investiţii la nivelul aparatului propriu şi al unităţilor subordonate şi le înaintează Direcţiei generale logistice;
    f) întocmeşte şi supune aprobării proiectele de ordin de inspector general care vizează activitatea de asigurare logistică din domeniul său de competenţă;
    g) întocmeşte, supune avizării/aprobării proceduri de sistem care au ca obiectiv reglementarea unor activităţi din domeniul său de competenţă şi le transmite unităţilor/structurilor din subordinea inspectoratului general, pentru a fi puse în practică;
    h) întocmeşte materiale documentare, sinteze, rapoarte, planuri de muncă şi alte lucrări necesare privind activitatea serviciului;
    i) prelucrează date cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale.
    2. În domeniul cercetare-dezvoltare:
    a) coordonează şi îndrumă cercetarea-dezvoltarea la nivelul aparatului propriu şi în unităţile subordonate;
    b) analizează şi stabileşte necesităţile privind înzestrarea structurii proprii cu produse noi sau privind modernizarea celor existente în dotare;
    c) comunică Direcţiei generale logistice propunerile privind proiectele de cercetare-dezvoltare proprii, care să fie cuprinse în planurile de cercetare-dezvoltare, precum şi orice intenţie/activitate de la nivelul aparatului propriu şi al structurilor subordonate, în legătură cu domeniul cercetare-dezvoltare;
    d) solicită şi urmăreşte prevederea şi asigurarea în buget a finanţării proiectelor de cercetare-dezvoltare proprii, prin planurile de cercetare-dezvoltare dedicate;
    e) organizează şi participă la activităţile aferente evaluării, atribuirii contractelor de cercetare-dezvoltare, monitorizării şi realizării acestor proiecte;
    f) asigură elaborarea documentelor/materialelor pentru prezentarea în Consiliul de supraveghere a înzestrării din M.A.I. a prototipurilor omologate/produselor noi, spre avizarea introducerii/scoaterii în/din înzestrare;
    g) coordonează activităţile de monitorizare a comportării în exploatare a produselor noi sau modernizate, realizate prin cercetare-dezvoltare şi introduse în înzestrarea structurii proprii.
    3. În domeniul standardizare:
    a) formulează şi transmite Direcţiei generale logistice propuneri de standarde din domeniul propriu de competenţă, pentru includerea în Programul de standardizare al M.A.I.;
    b) participă cu specialişti, în calitate de membri, în comitetele tehnice de standardizare constituite pentru elaborarea standardelor M.A.I.;
    c) participă la activitatea de implementare, la nivelul structurii proprii, a standardelor M.A.I. din domeniul de competenţă;
    d) examinează proiectele în anchetă a standardelor transmise în consultare şi formulează propuneri şi observaţii legate de conţinutul acestora.
    4. Pe linie de protecţia mediului:
    a) organizează, coordonează, îndrumă şi controlează activitatea responsabililor de mediu şi a persoanelor desemnate în condiţiile Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 140/2015 privind organizarea, coordonarea şi controlul activităţii de protecţie a mediului în unităţile Ministerului Afacerilor Interne, de la nivelul ordonatorilor terţiari de credite din subordine, precum şi a structurii al cărui conducător nu are calitatea de ordonator de credite şi asigură suportul logistic pentru ordonatorul secundar de credite, respectiv a structurilor al cărui conducător nu are calitatea de ordonator de credite din subordinea ordonatorilor terţiari de credite în referinţă;
    b) supraveghează respectarea normelor de protecţie a mediului de către personalul structurilor subordonate inspectoratului general;
    c) coordonează activitatea de instruire şi formare profesională continuă a persoanelor cu atribuţii pe linie de protecţie a mediului din cadrul structurilor subordonate, prin organizarea de convocări/simpozioane/videoconferinţe de specialitate, participarea în calitate de formatori la programele de formare profesională în domeniul protecţiei mediului, organizate de Direcţia generală logistică în instituţii de formare profesională ale M.A.I., în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;
    d) controlează şi aplică sancţiuni, potrivit competenţelor, pentru încălcarea de către personalul structurilor subordonate ordonatorului secundar de credite a legislaţiei de protecţie a mediului în obiectivele şi incintele aparţinând acestora, precum şi în zonele de responsabilitate unde acestea desfăşoară activităţi specifice, conform prevederilor legislaţiei specifice;
    e) participă, pe linie de specialitate, în comisiile de examinare la examenele de carieră susţinute în domeniul protecţiei mediului de personalul ce îndeplineşte funcţii pe această linie, din structurile subordonate ordonatorului secundar de credite;
    f) participă la investigarea avariilor, incidentelor, poluărilor accidentale sau accidentelor majore, conform competenţelor stabilite prin procedura de sistem elaborată de Direcţia generală logistică, privind efectuarea controalelor de mediu specifice inspectorilor de mediu, produse în incintele unităţilor M.A.I. aflate în subordine/coordonare sau în zona de competenţă a acestora, în îndeplinirea atribuţiilor specifice;
    g) verifică, centralizează şi elaborează Raportul privind desfăşurarea activităţii de protecţie a mediului pentru unitatea din care face parte, precum şi pentru structurile subordonate acesteia, după caz, şi îl înaintează Direcţiei generale logistice, până la data de 15 aprilie, pentru anul precedent;
    h) reprezintă şi apără interesele instituţiei M.A.I. din care face parte, ca organ de specialitate, în relaţiile de cooperare cu organismele tehnice specializate, autorităţile ori instituţiile publice aflate în subordinea, sub autoritatea sau coordonarea autorităţii publice centrale în domeniul protecţiei mediului, structurile de protecţie a mediului din cadrul autorităţilor publice centrale sau locale, după caz, din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi cu ocazia participării în cadrul reuniunilor şi activităţilor specifice ale comitetelor speciale şi grupurilor de lucru constituite la nivelul acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    i) întocmeşte documentele de organizare a activităţilor de protecţie a mediului menţionate în lista din anexa nr. 5 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2015, precum şi documentele prevăzute de procedurile de sistem specifice;
    j) verifică pe teren, cu ocazia controalelor efectuate, corectitudinea datelor înscrise în documentele întocmite în cadrul autoevaluării de mediu, precum şi îndeplinirea măsurilor stabilite prin programele pentru conformare şi planurile anuale de acţiuni;
    k) constituie şi actualizează, în baza documentelor în format electronic primite, dosarele de mediu în format electronic pentru structurile din subordine, în conformitate cu prevederile art. 15 din Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2015;
    l) întocmeşte şi înaintează eşaloanelor superioare, în cazul producerii unei poluări accidentale, Fişa de caracterizare pentru evenimentele care îndeplinesc condiţiile de a fi declarate avarii, incidente, poluări accidentale conform legislaţiei în vigoare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2015, precum şi Raportul de informare privind accidentul major, pentru evenimentele care îndeplinesc condiţiile de a fi declarate accidente majore conform legislaţiei în vigoare, potrivit modelului instituit prin procedura de sistem elaborată de Direcţia generală logistică privind efectuarea controalelor de mediu specifice inspectorilor de mediu;
    m) analizează petiţiile, sesizările şi cererile primite de la persoane juridice sau fizice care vizează domeniul de activitate şi elaborează proiecte de răspuns;
    n) prelucrează date cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale.
    5. Pe linia exploatării autovehiculelor:
    a) centralizează şi actualizează permanent situaţia stării de operativitate a tehnicii auto, pe categorii şi tipuri;
    b) centralizează solicitările unităţilor din subordine şi înaintează propuneri Direcţiei generale logistice privind înzestrarea cu tehnică auto;
    c) centralizează şi verifică îndeplinirea la termenele stabilite a planului de exploatare, pe categorii de tehnică;
    d) desfăşoară activităţi de aprovizionare-depozitare şi distribuţii de carburanţi şi lubrifianţi, pentru autovehiculele proprii, iar pe baza convenţiilor, pentru structurile subordonate;
    e) centralizează şi înaintează periodic Direcţiei generale logistice consumurile de carburanţi-lubrifianţi realizate la nivelul unităţilor care au în dotare mijloace auto;
    f) întocmeşte şi supune aprobării structurilor de specialitate din cadrul ministerului specificaţiile tehnice pentru achiziţiile de produse şi servicii care se efectuează la nivel teritorial, necesare domeniului şi urmăreşte modul în care se efectuează achiziţia acestora;
    g) emite documentele legale în vederea transferului bunurilor materiale între unităţile inspectoratului general;
    h) analizează şi avizează documentele legale pentru disponibilizarea, scoaterea din funcţiune, valorificarea şi casarea bunurilor materiale de resort, întocmite la nivelul unităţilor subordonate;
    i) organizează şi execută verificări la nivelul structurilor subordonate privind folosirea legală a autoturismelor din dotare şi completarea la zi a documentelor de exploatare;
    j) întocmeşte documente de alocare la drepturi a autoturismelor, analizând periodic gradul de înzestrare şi starea tehnică a parcului auto, face propuneri, după caz, de dotare şi/sau scoatere din înzestrare;
    k) sprijină activitatea de testare a personalului propriu privind cunoaşterea legislaţiei rutiere în vederea obţinerii şi menţinerii dreptului de a conduce autovehicule aparţinând M.A.I.;
    l) organizează şi conduce activitatea de perfecţionare a pregătirii de specialitate a personalului cu atribuţii pe linia exploatării mijloacelor auto;
    m) întocmeşte şi fundamentează, în baza normelor de consum, proiectele programelor logistice, pe care le înaintează spre aprobare la structura centrală cu atribuţii logistice;
    n) centralizează şi prelucrează datele necesare elaborării şi implementării programelor de prevenire a incidentelor şi accidentelor rutiere;
    o) prelucrează date cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale.
    6. Pe linie de armament, geniu, chimic:
    a) organizează şi coordonează activitatea de asigurare cu bunuri materiale de resortul armament, geniu, chimic;
    b) participă la activităţile de inventariere periodică a materialelor din înzestrare de resortul armament, geniu, chimic, conform reglementărilor în vigoare, centralizarea rezultatelor acestora, precum şi raportarea la termenele stabilite;
    c) organizează şi controlează modul de folosire, întreţinere, păstrare şi depozitare a bunurilor materiale de resort;
    d) întocmeşte documentele legale pentru disponibilizarea, scoaterea din funcţiune, valorificarea şi casarea bunurilor materiale specifice;
    e) asigură întocmirea documentelor de predare, primire, distribuţie, retragere sau consum a bunurilor materiale de resort la nivelul aparatului propriu al inspectoratului general;
    f) asigură elaborarea specificaţiilor tehnice pentru achiziţiile care se efectuează la nivel teritorial de produse şi servicii necesare domeniilor armament, geniu, chimic;
    g) stabileşte şi asigură completarea necesarului, conform tabelei de înzestrare a inspectoratului general şi structurilor subordonate, cu armament, aparatură artileristică, muniţii şi materiale de geniu-chimic;
    h) organizează centralizarea şi repararea bunurilor materiale de resortul armament, geniu, chimic;
    i) analizează şi avizează documentele legale pentru disponibilizarea, scoaterea din funcţiune, valorificarea şi casarea bunurilor materiale de resort, întocmite la nivelul unităţilor subordonate;
    j) prelucrează date cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale.
    7. Pe linie de intendenţă:
    a) organizează, coordonează şi execută activitatea de asigurare cu bunuri materiale de intendenţă;
    b) asigură alocarea/scoaterea la/de la drepturi de hrană a personalului aparatului propriu al inspectoratului general, care beneficiază de normă de hrană;
    c) organizează, controlează şi execută activităţile de inventariere periodică a bunurilor materiale de resortul intendenţă, conform reglementărilor în vigoare, precum şi raportarea la termenele stabilite a rezultatelor inventarierii;
    d) organizează şi controlează modul de folosire, întreţinere, păstrare şi depozitare a bunurilor materiale specifice;
    e) desfăşoară activităţi specifice pe linia organizării evidenţei tehnic-operative a bunurilor materiale de resortul intendenţă;
    f) asigură elaborarea specificaţiilor tehnice pentru produsele şi serviciile de resortul echipării şi hrănirii care se achiziţionează la nivel teritorial şi le prezintă spre avizare, conform reglementărilor legale în vigoare;
    g) analizează, avizează şi propune spre aprobare inspectorului general, în calitatea sa de ordonator secundar de credite, documentele referitoare la scoaterea din funcţiune, valorificarea şi casarea bunurilor de resortul echipării/hrănirii din dotarea structurilor subordonate ai căror şefi au calitatea de ordonatori terţiari de credite, precum şi a celor pe care le asigură din punct de vedere logistic;
    h) analizează şi centralizează propunerile cuprinse în proiectele programelor logistice de aprovizionare tehnico-materială înaintate de structuri şi stabileşte, pentru domeniul de competenţă, necesarul de fonduri la nivelul inspectoratului general;
    i) analizează şi avizează documentele legale pentru disponibilizarea, scoaterea din funcţiune, valorificarea şi casarea bunurilor materiale de resort, întocmite la nivelul unităţilor subordonate;
    j) analizează rapoartele individuale şi întocmeşte statul de plată cuprinzând contravaloarea bănească a drepturilor de echipament cuvenite personalului;
    k) participă la comisiile de evaluare constituite în vederea atribuirii contractelor de furnizare pe domeniul de competenţă;
    l) prelucrează date cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale;
    m) asigură alocarea/scoaterea de la drepturi de echipament şi materiale de resortul echipamentului a personalului aparatului propriu al inspectoratului general.
    8. Pe linia administrării patrimoniului şi apărării împotriva incendiilor:
    a) verifică activitatea de asigurare a condiţiilor de lucru şi cazare ale personalului din inspectoratul general şi structurile pe care le asigură logistic, precum şi depozitarea bunurilor materiale specifice;
    b) analizează dosarele cu solicitările cadrelor din garnizoana Bucureşti privind repartiţia locuinţelor de serviciu, participă în comisia de repartizare a locuinţelor de serviciu puse la dispoziţie în garnizoana Bucureşti, consiliază şi coordonează unităţile din teritoriu în activitatea de gestionare a locuinţelor de serviciu;
    c) organizează, întocmeşte, verifică şi actualizează permanent activitatea de cadastru pentru toate imobilele aflate în administrarea sau folosinţa inspectoratului general;
    d) întocmeşte proiecte de hotărâri ale Guvernului pentru actualizarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului pentru imobilele administrate de inspectoratul general;
    e) coordonează acţiunea de inventariere periodică a imobilelor administrate de inspectoratul general;
    f) verifică şi coordonează actualizarea bazelor de date şi înaintează eşalonului superior lucrări privind evidenţa de cadastru;
    g) verifică şi analizează documentaţiile referitoare la soluţionarea notificărilor în baza Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru imobilele administrate de inspectoratul general şi participă în comisia constituită la nivelul Ministerului Afacerilor Interne pentru analizarea şi soluţionarea acestor notificări;
    h) verifică documentaţiile privind calculul chiriei pentru imobilele retrocedate în baza Legii nr. 10/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, urmărind respectarea legislaţiei în domeniu;
    i) planifică în vederea repartizării biletele de trimitere la odihnă şi tratament pentru personalul inspectoratului general şi membrii familiilor acestora;
    j) centralizează şi raportează situaţia stocurilor de combustibili, cheltuieli materiale, datorii la furnizori, utilităţi şi altor nevoi ale unităţilor;
    k) verifică şi avizează planul tehnico-material înaintat de unităţi pentru titlul II „Bunuri şi servicii“ şi centralizează datele aferente acestuia;
    l) execută controale tematice şi de fond în unităţile subordonate, iar pe baza constatărilor rezultate evaluează eficienţa acţiunilor întreprinse de unităţi, respectiv monitorizează executarea măsurilor stabilite în urma controalelor;
    m) verifică, avizează şi supune spre aprobare listele cu propunerile de demolare a clădirilor şi instalaţiilor şi întocmeşte proiecte de hotărâri ale Guvernului pentru trecerea acestora din domeniul public în domeniul privat al statului în vederea demolării;
    n) verifică, avizează şi supune spre aprobare propunerile unităţilor de scoatere din funcţiune, declasare şi casare a bunurilor materiale de resort;
    o) analizează şi supune spre aprobare propunerile unităţilor pentru bunurile materiale de resort, disponibilizate;
    p) coordonează activitatea de distribuire/redistribuie din depozitele unităţilor care înregistrează excedente, urmărind evitarea formării de stocuri supranecesare;
    q) analizează şi supune spre aprobare unităţilor speciale de aviaţie subordonate amenajarea, recompartimentarea şi schimbarea destinaţiei clădirilor;
    r) coordonează, verifică, propune spre aprobare şi sprijină unităţile subordonate în activitatea de întocmire a documentaţiei de preluare-predare a imobilelor;
    s) analizează şi face propuneri referitoare la proiectele de acte normative, ordinele şi instrucţiunile din domeniul de activitate;
    ş) analizează conţinutul documentaţiilor referitoare la planurile de urbanism general, zonal şi de amenajare a teritoriului, formulează puncte de vedere cu privire la conţinutul documentaţiilor respective pe care le înaintează la eşalonul superior;
    t) avizează încadrarea pe funcţie a personalului de specialitate administrare patrimoniu imobiliar din unităţile subordonate;
    ţ) participă la selecţionarea şi încadrarea cu personal a serviciului şi structurilor similare din unităţile subordonate;
    u) analizează petiţiile, sesizările şi cererile primite de la persoane juridice sau fizice care vizează domeniul de activitate şi elaborează proiecte de răspuns;
    v) organizează şi actualizează baza de date privind potenţialii ofertanţi pentru achiziţii de produse şi servicii specifice;
    w) întreprinde demersuri pentru asigurarea cadrului normativ în vederea desfăşurării în cele mai bune condiţii a misiunilor, precum şi derularea proiectelor/programelor cu impact în îndeplinirea politicilor publice la nivel naţional ori în îndeplinirea obligaţiilor asumate de ţara noastră în context internaţional;
    x) elaborează tematici de pregătire profesională, pe care le prezintă în cadrul cursurilor şi convocărilor pe care le organizează cu personalul de specialitate din unităţile inspectoratului general;
    y) verifică modul în care, la nivelul unităţilor care au în dotare imobile şi construcţii, se realizează activitatea de urmărire a comportării în timp a construcţiilor, în concordanţă cu legislaţia în vigoare;
    z) urmăreşte respectarea reglementărilor în domeniul calităţii în construcţii, în toate componentele sistemului şi în toate etapele;
    aa) întocmeşte documentaţiile specifice realizării obiectivelor de investiţii ce se realizează la nivelul aparatului propriu al inspectoratului general sau la unităţile/structurile pe care le asigură din punct de vedere logistic;
    bb) întreprinde demersuri legale în vederea obţinerii avizelor şi autorizaţiilor de construire pentru proiecte de investiţii imobiliare şi de infrastructură şi a autorizaţiilor de desfiinţare a construcţiilor aflate în administrarea inspectoratului general şi acordă sprijin structurilor subordonate;
    cc) întreprinde demersuri în vederea obţinerii avizelor/aprobărilor necesare realizării reparaţiilor curente/ capitale sau a realizării obiectivelor de investiţii la nivelul aparatului propriu al inspectoratului general sau la unităţile/structurile pe care le asigură din punct de vedere logistic;
    dd) întocmeşte şi avizează documentaţiile tehnice în vederea executării lucrărilor de reparaţii curente/capitale/modernizări la construcţiile din dotarea aparatului propriu al inspectoratului general sau la unităţile/structurile pe care le asigură din punct de vedere logistic;
    ee) prelucrează date cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale.
    ART. 75
    Personalul Serviciului programe, norme logistice, patrimoniu imobiliar şi protecţia mediului participă, conform specializărilor şi calificărilor deţinute, la activităţile de mentenanţă a tehnicii aeronautice şi de asigurare a zborului executat cu aeronavele din dotarea inspectoratului general şi unităţilor subordonate, cu mijloacele tehnice de aerodrom sau cu mijloacele tehnice de stins incendii din dotare."

    38. Articolul 80 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 80
    Compartimentul inspecţia muncii, securitate şi sănătate în muncă desfăşoară activităţi de inspecţie a muncii în domeniul raporturilor de muncă/serviciu şi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă la structurile subordonate inspectoratului general şi activităţi de prevenire a riscurilor profesionale şi de protecţie a lucrătorilor la locul de muncă pentru structura proprie şi are următoarele atribuţii:
    1. Pe linia inspecţiei muncii, în domeniul raporturilor de muncă/serviciu:
    a) efectuează controale pe linia raporturilor de muncă/serviciu în structurile subordonate inspectoratului general;
    b) soluţionează sesizările, reclamaţiile şi petiţiile primite;
    c) organizează şi efectuează activităţi de perfecţionare profesională cu personalul din structurile subordonate, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;
    d) participă la elaborarea anteproiectelor de ordine, regulamente, instrucţiuni şi alte reglementări interne cu privire la activitatea de inspecţia muncii, în domeniul raporturilor de muncă/serviciu;
    e) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite conform legii;
    f) prelucrează date cu caracter personal, pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale.
    2. Pe linia inspecţiei muncii, în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:
    a) efectuează controale pe linia securităţii şi sănătăţii în muncă în structurile subordonate inspectoratului general;
    b) coordonează, îndrumă şi controlează activitatea lucrătorilor desemnaţi din structurile subordonate inspectoratului general;
    c) soluţionează petiţiile primite;
    d) participă la elaborarea anteproiectelor de ordine, regulamente, instrucţiuni şi alte reglementări interne cu privire la securitatea şi sănătatea în muncă;
    e) acordă asistenţă tehnică structurilor subordonate inspectoratului general la elaborarea programelor de prevenire a riscurilor profesionale şi controlează realizarea acestora;
    f) solicită efectuarea de măsurători şi determinări, examinarea de probe de produse şi de materiale în inspectoratul general, în structurile subordonate acestuia, precum şi în afara acestora, pentru clarificarea unor evenimente sau situaţii de pericol;
    g) dispune sistarea activităţii sau scoaterea din funcţiune a echipamentelor tehnice, în cazul în care constată o stare de pericol iminent de accidentare sau de îmbolnăvire profesională, şi sesizează, după caz, organele de urmărire penală;
    h) acordă structurilor subordonate inspectoratului general autorizaţia de funcţionare din punctul de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, în conformitate cu dispoziţiile Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
    i) retrage autorizaţia prevăzută la lit. h) în cazul în care constată că prin modificarea condiţiilor care au stat la baza emiterii autorizaţiei nu se respectă prevederile legislaţiei în vigoare;
    j) comunică, cercetează evenimentele, avizează cercetarea şi stabileşte sau confirmă caracterul accidentelor, potrivit competenţelor;
    k) coordonează activitatea de instruire şi de informare a personalului din inspectoratul general, precum şi din structurile subordonate acestuia, în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
    l) coordonează activităţile de prevenire şi protecţie din inspectoratul general, precum şi din structurile subordonate acestuia;
    m) organizează şi efectuează activităţi de perfecţionare profesională cu personalul de specialitate din inspectoratul general, precum şi din structurile subordonate acestuia, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;
    n) furnizează informaţii personalului din cadrul inspectoratului general, precum şi al structurilor subordonate acestuia cu privire la cele mai eficiente mijloace de respectare a legislaţiei în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
    o) controlează respectarea îndeplinirii cerinţelor legale în structurile subordonate inspectoratului general, referitoare la sănătatea în muncă şi la înlăturarea riscurilor de îmbolnăviri profesionale;
    p) avizează, pentru structurile subordonate inspectoratului general, buletinele de măsurători, de analiză şi de determinare prin expertizare emise de instituţiile abilitate prin lege;
    q) verifică modul în care se respectă măsurile de protecţie a maternităţii la locurile de muncă pentru salariatele gravide, mame, lăuze sau care alăptează din inspectoratul general şi structurile subordonate acestuia;
    r) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite conform legii;
    s) prelucrează date cu caracter personal, pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale;
    ş) desfăşoară activităţile de prevenire a riscurilor profesionale şi protecţie a lucrătorilor la locul de muncă în inspectoratul general."

    39. Articolul 82 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 82
    Serviciul dezvoltare, reglementări tehnice şi coordonare mentenanţă aeronave are următoarele atribuţii:
    a) exercită comanda şi controlul pe linia mentenanţei;
    b) elaborează proiecte de reglementări, norme şi instrucţiuni privind mentenanţa tehnicii de aviaţie;
    c) organizează şi coordonează procesele de exploatare şi reparare-fabricare din cadrul structurilor subordonate inspectoratului general şi Secţiei reparaţii aeronave;
    d) elaborează planul de mentenanţă al tehnicii de aviaţie din dotarea inspectoratului general pe baza propunerilor birourilor exploatare din cadrul structurilor subordonate inspectoratului general şi Secţiei reparaţii aeronave;
    e) elaborează concepţia de înzestrare a unităţilor de aviaţie cu echipamente de aviaţie şi programe de modernizare a celei existente în dotare, în funcţie de cerinţele operaţionale;
    f) înaintează propuneri privind priorităţile de finanţare pe linia mentenanţei, corespunzător Strategiei dezvoltării Aviaţiei Ministerului Afacerilor Interne;
    g) estimează costurile pe elemente de suport şi pe niveluri de mentenanţă;
    h) avizează programele instructajelor, convocărilor, cursurilor de scurtă durată, necesare pentru pregătirea de specialitate a personalului tehnic şi coordonează, organizează şi îndrumă pregătirea acestuia;
    i) colaborează cu alte structuri şi instituţii la pregătirea specialiştilor;
    j) cooperează cu Serviciul metodică şi reglementări aeronautice şi Detaşamentul de instruire şi perfecţionare pentru organizarea examenelor privind autorizarea, clasificarea şi specializarea personalului tehnic aeronautic, precum şi la elaborarea programelor de instruire teoretică şi practică la sol şi în zbor a acestuia;
    k) participă la activităţi de standardizare în domeniul mentenanţei;
    l) asigură structurilor subordonate documentaţiile tehnice necesare pentru cunoaşterea, exploatarea şi mentenanţa echipamentelor;
    m) gestionează documentele de navigabilitate şi înmatriculare ale aeronavelor inspectoratului general şi structurilor subordonate;
    n) transmite structurii centrale de specialitate, la termenele precizate de către aceasta, documentele şi situaţiile solicitate;
    o) centralizează periodic lecţiile identificate/învăţate pe linia mentenanţei şi raportează ierarhic, periodic, propunerile privind: fluxul documentelor de mentenanţă, derularea contractelor de mentenanţă cu operatorii economici, derularea aprovizionării cu piese de schimb, disfuncţiile şi neregulile constatate pe linia mentenanţei, datele necesare proiectării de echipamente noi, reproiectării şi îmbunătăţirii stării tehnice pentru echipamentele aflate în exploatare, datele pentru studii şi reglementări, informaţiile speciale de mentenanţă de la anumite unităţi selectate în acest scop pentru determinarea frecvenţei defecţiunilor, comportarea echipamentelor în exploatare, informaţiile privind existenţa, în contractele de externalizare a mentenanţei, a unor prevederi dezavantajoase;
    p) urmăreşte respectarea consemnelor de securitate a zborului pe linie de mentenanţă, centralizează şi prelucrează date statistice necesare elaborării şi implementării programelor de prevenire a evenimentelor de aviaţie şi participă cu specialişti la investigarea evenimentelor de aviaţie;
    q) participă la activităţi de predare-recepţie în/din reparaţie la sol şi în zbor a tehnicii de aviaţie din dotarea inspectoratului general;
    r) participă la activităţile de testare/evaluare de acceptanţă şi operaţională a echipamentelor de aviaţie;
    s) participă la executarea activităţilor aeronautice în structurile subordonate potrivit competenţelor deţinute;
    ş) participă cu specialişti în comisiile de evaluare a cunoştinţelor teoretice şi practice a personalului tehnic ingineresc;
    t) monitorizează consumul de resursă tehnică, întocmeşte situaţii informative şi propuneri de îmbunătăţire a acestuia;
    ţ) participă cu specialişti la elaborarea caietelor de sarcini, referitoare la achiziţiile de servicii de mentenanţă şi furnizare de piese de aviaţie;
    u) execută controale, pe linie de mentenanţă, ale activităţilor aeronautice în structurile subordonate inspectoratului general;
    v) gestionează activitatea de analiză spectrometrică a aeronavelor aflate în dotarea inspectoratului general;
    w) coordonează activităţile de colaborare tehnică cu alte structuri ale ministerului sau cu parteneri externi;
    x) întocmeşte planul cu necesarul de aprovizionare cu combustibili, lubrifianţi şi lichide speciale pentru desfăşurarea activităţilor de mentenanţă pe baza solicitărilor structurilor subordonate;
    y) gestionează şi monitorizează consumul de carburanţi-lubrifianţi de aviaţie şi lichide speciale;
    z) avizează şi înaintează spre aprobare documentele legale pentru disponibilizarea, scoaterea din funcţiune, valorificarea şi casarea bunurilor materiale de resortul aeronautic;
    aa) avizează actele tehnice de constatare/reclamaţie referitoare la tehnica de aviaţie aflată în patrimoniul inspectoratului general;
    bb) prelucrează date cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale."

    40. La capitolul V, după secţiunea a 20-a se introduce o nouă secţiune, secţiunea a 20^1-a, cuprinzând articolele 83^1-83^4, cu următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 20^1-a
    Serviciul marketing şi achiziţii publice
    ART. 83^1
    (1) Serviciul marketing şi achiziţii publice este structura de specialitate care organizează, coordonează, controlează şi execută activităţile specifice de achiziţii publice care se derulează la nivelul aparatului propriu al inspectoratului general şi structurilor subordonate acestuia.
    (2) Serviciul marketing şi achiziţii publice este subordonat nemijlocit adjunctului inspectorului general (şef al resurselor şi inginer-şef).
    (3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, Serviciul marketing şi achiziţii publice cooperează cu celelalte structuri ale inspectoratului general şi unităţilor subordonate, cu organizaţii, instituţii şi autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu organizaţii cu atribuţii în domeniul achiziţiilor publice.
    ART. 83^2
    Serviciul marketing şi achiziţii publice este format din:
    a) Compartimentul achiziţii publice;
    b) Compartimentul derulare contracte.
    ART. 83^3
    Compartimentul marketing şi achiziţii publice are următoarele atribuţii:
    a) reprezintă instituţia şi colaborează cu structurile cu competenţe în domeniul achiziţiilor publice;
    b) elaborează procedurile formalizate privind activitatea de achiziţii publice, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice;
    c) organizează şi coordonează activităţile de achiziţii publice derulate la nivelul inspectoratului general şi structurilor subordonate;
    d) controlează modul în care unităţile teritoriale atribuie contractele de achiziţie publică;
    e) realizează evaluări ale sistemului de achiziţii publice din inspectoratul general şi propune măsuri de perfecţionare şi dezvoltare a acestuia;
    f) întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării inspectoratului general în Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP) sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;
    g) elaborează şi, după caz, actualizează, pe baza necesităţilor transmise de celelalte compartimente ale autorităţii contractante, strategia de contractare şi programul anual al achiziţiilor publice;
    h) elaborează sau, după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire şi a documentelor-suport, în cazul organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs, pe baza necesităţilor transmise de compartimentele de specialitate;
    i) derulează, la nivel teritorial, procedurile de achiziţie pentru nevoile proprii, ale structurilor subordonate care au calitatea de ordonator terţiar de credite şi pentru cele cărora inspectoratul general le asigură suportul logistic, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 29/2011 privind competenţele de achiziţie a produselor şi serviciilor în Ministerul Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu dispoziţiile inspectorului general;
    j) îndeplineşte obligaţiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute de actele normative privind achiziţiile publice;
    k) aplică şi finalizează procedurile de atribuire;
    l) realizează achiziţiile directe;
    m) întocmeşte şi transmite raportările privind achiziţiile publice;
    n) execută controale tematice, de sprijin şi îndrumare în structurile din subordine, urmărind modul de fundamentare şi realizare a programului de achiziţii;
    o) prelucrează date cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale.
    ART. 83^4
    Compartimentul derulare contracte are următoarele atribuţii:
    a) elaborează şi implementează procedurile formalizate privind derularea contractelor;
    b) întocmeşte contractul de achiziţie publică/acordul-cadru în colaborare cu structura beneficiară, consilierul juridic şi reprezentanţii operatorului economic declarat câştigător;
    c) urmăreşte constituirea garanţiei de bună execuţie;
    d) efectuează împreună cu reprezentanţii structurilor beneficiare monitorizarea contractelor încheiate/comenzilor transmise;
    e) întocmeşte, în faza demarării procedurilor de achiziţie publică, propunerile de angajare a unei cheltuieli, în conformitate cu Programul anual al achiziţiilor publice şi fondurile financiare alocate;
    f) întocmeşte angajamentele bugetare aferente angajamentelor legale ce rezultă din derularea unei proceduri de achiziţie publică sau în urma achiziţiilor directe, în conformitate cu fondurile financiare aprobate;
    g) întocmeşte ordonanţările de plată aferente facturilor emise de către operatorii economici în executarea contractelor de achiziţie publică;
    h) constituie şi păstrează dosarul achiziţiei publice;
    i) prelucrează date cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale."

    41. La capitolul V, secţiunea a 22-a, cuprinzând articolele 86 şi 87, se abrogă.
    42. Articolul 89 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 89
    Anexele nr. 1, 1^1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament."

    43. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    44. După anexa nr. 1 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 1^1, având conţinutul prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin.
    45. Anexele nr. 3-6 se abrogă.
    46. În cuprinsul regulamentului, următoarele expresii şi termeni se înlocuiesc după cum urmează:
    a) în cuprinsul art. 4 pct. II lit. e) paragraful ii), art. 35 alin. (3) lit. b) şi art. 37, sintagma „Compartimentul metodică, instruire şi perfecţionare“ se înlocuieşte cu sintagma „Compartimentul metodică, instruire şi evaluare“;
    b) în cuprinsul art. 22 pct. 1 lit. a), titlul secţiunii I a capitolului V, art. 23 şi 24, sintagma „Biroul siguranţă aeriană (control obiectiv şi instructori şefi)“ se înlocuieşte cu sintagma „Biroul siguranţă aeriană“;
    c) în cuprinsul art. 22 pct. 1 lit. b), titlul secţiunii a II-a a capitolului V, art. 25 şi 26, sintagma „Compartiment juridic“ se înlocuieşte cu sintagma „Birou juridic“;
    d) în cuprinsul art. 22 pct. 1 lit. c), titlul secţiunii a III-a a capitolul V, art. 27 şi 28 sintagma „Compartimentul asigurare psihologică“ se înlocuieşte cu sintagma „Compartimentul psihologie“;
    e) în cuprinsul art. 22 pct. 1 lit. d), titlul secţiunii a IV-a a capitolului V, art. 29 şi 30, sintagma „Compartimentul secretariat, documente clasificate, arhivă, relaţii publice şi protocol“ se înlocuieşte cu sintagma „Biroul secretariat, documente clasificate, arhivă, relaţii publice şi protocol“.



    ART. II
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan

    Bucureşti, 18 iulie 2018.
    Nr. 83.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la regulament)
    NESECRET
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 1^1 la regulament)
    NESECRET
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016