Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 825 din 20 iulie 2009 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor sectiunii 2^1 din cadrul cap. II al Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, precum si a Regulamentului-cadru privind activitatile desfasurate in locurile de asteptare a clientilor
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 545 din 5 august 2009
ORDIN nr. 825 din 20 iulie 2009
pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor secţiunii 2^1 din cadrul <>cap. II al Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, precum şi a Regulamentului-cadru privind activitãţile desfãşurate în locurile de aşteptare a clienţilor
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 545 din 5 august 2009
În temeiul prevederilor <>art. II din Legea nr. 68/2008 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 153/2007 privind modificarea <>Legii nr. 265/2007 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, precum şi ale <>art. 46 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:
ART. 1
Se aprobã Normele de aplicare a prevederilor secţiunii 2^1 din cadrul <>cap. II al Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Regulamentul-cadru privind activitãţile desfãşurate în locurile de aşteptare a clienţilor, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Administraţiile aeroporturilor din România vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 6
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, administraţiile aeroporturilor vor întocmi regulamentele interne privind activitatea de transport de persoane în regim de taxi desfãşuratã pe aeroporturile proprii.
ART. 7
În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, administraţiile aeroporturilor vor întreprinde demersurile legale pentru atribuirea permiselor de acces în vederea desfãşurãrii activitãţii de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport.
p. Ministrul transporturilor
şi infrastructurii,
Anton Marin,
secretar de stat
Bucureşti, 20 iulie 2009.
Nr. 825.
ANEXA 1
NORME
de aplicare a prevederilor secţiunii 2^1 din cadrul cap. II al
<>Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi
în regim de închiriere
ART. 1
În aplicarea prezentelor norme, fiecare administraţie aeroportuarã, prin serviciile sale specializate, va organiza în funcţie de specificul sãu teritorial activitatea de transport de persoane în regim de taxi în incinta proprie, astfel încât sã se asigure transportul permanent de persoane între localitãţile de autorizare a transportatorilor autorizaţi şi aeroport.
ART. 2
(1) Administraţia fiecãrui aeroport, în funcţie de modul de organizare a incintei proprii, va identifica resursele necesare şi va asigura amenajarea de staţii de debarcare a persoanelor care sunt transportate la aeroport în regim de taxi, indiferent de localitatea de unde aceştia sosesc; durata de staţionare în staţiile de debarcare se va limita la maximum 5 minute, timp suficient şi necesar exclusiv pentru debarcarea persoanelor transportate la aeroport.
(2) Dupã operaţiunea de debarcare, autovehiculul taxi va trebui sã pãrãseascã imediat şi necondiţionat staţia de debarcare.
(3) Administraţia fiecãrui aeroport va amenaja o zonã de grupare a autovehiculelor taxi în vederea parcãrii temporare a acestora pânã la intrarea în locul de aşteptare pentru preluarea persoanelor de la aeroport. Acest loc va fi amenajat sub forma unui parc sau flux, care nu va fi situat în proximitatea terminalelor de pasageri.
(4) Administraţia fiecãrui aeroport va dispune mãsurile necesare interzicerii accesului tuturor taximetriştilor cu autoturismele taxi în parcãrile publice aferente terminalelor de pasageri.
ART. 3
(1) Administraţia fiecãrui aeroport, în funcţie de modul de organizare a incintei proprii, va identifica resursele necesare şi va asigura amenajarea de locuri de aşteptare cu peron de îmbarcare a persoanelor de la aeroport, situate în proximitatea terminalelor de pasageri.
(2) Administraţia fiecãrui aeroport, prin regulamentele interne, va asigura dispecerizarea întregii activitãţi de incintã, respectiv dirijarea şi îmbarcarea persoanelor în autovehiculele taxi, în ordinea sosirii acestora pe peronul de îmbarcare.
(3) Administraţia fiecãrui aeroport, prin organele de ordine şi în aplicarea <>Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, va lua mãsuri ferme pentru interzicerea oricãrei practici de abordare şi preluare a clienţilor în perimetrul aeroportuar de cãtre taximetrişti sau interpuşi. În acest sens, administraţia aeroportului va stabili prin Regulamentul intern condiţiile în care taximetriştii pot pãrãsi autovehiculul taxi.
ART. 4
(1) În zona de grupare şi în locul de aşteptare au acces în exclusivitate acele autovehicule taxi şi taximetrişti care deţin permise de acces valabile eliberate de administraţia aeroportului respectiv.
(2) Accesul autovehiculelor taxi în zona de grupare şi în locul de aşteptare, precum şi traseul/fluxul de deplasare al acestora vor fi organizate şi reglementate de fiecare aeroport prin regulamente interne şi condiţii specifice stabilite de administraţia aeroportului.
ART. 5
În staţiile de debarcare vor avea acces toţi transportatorii autorizaţi în regim de taxi, indiferent dacã aceştia dispun sau nu de permise de acces eliberate de administraţia aeroportului. Staţiile de debarcare vor fi amenajate cât mai aproape de limita de proximitate a terminalelor.
ART. 6
(1) Permisul de acces auto va fi eliberat numai de cãtre administraţia fiecãrui aeroport şi va putea fi suspendat/anulat numai de cãtre aceastã administraţie, în condiţiile nerespectãrii regulamentului impus de fiecare aeroport.
(2) Numãrul maxim de permise de acces auto va fi stabilit de cãtre fiecare administraţie aeroportuarã în parte, în funcţie de numãrul estimat de pasageri pe fluxurile de sosiri internaţionale/interne, şi va putea fi adaptat anual în funcţie de evoluţia traficului propriu de pasageri.
(3) Permisul de acces auto va putea fi eliberat pentru o perioadã de maximum 5 ani, însã vizarea acestuia va fi efectuatã anual de cãtre administraţia fiecãrui aeroport.
(4) Permisul de acces auto va conţine elemente de securizare şi identificare astfel:
a) denumirea aeroportului emitent;
b) numãrul de înmatriculare al autovehiculului taxi;
c) data eliberãrii şi data expirãrii;
d) vize anuale;
e) semnãtura persoanei autorizate de administraţia aeroportului şi ştampila acesteia;
f) denumirea transportatorului autorizat.
ART. 7
(1) Atribuirea permiselor de acces auto se va realiza prin procedura de licitaţie în condiţiile respectãrii criteriilor de licitare prevãzute de <>Legea nr. 38/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Evaluarea acestor criterii, aplicarea acestora şi stabilirea de punctaje de departajare se vor realiza de cãtre fiecare administraţie aeroportuarã prin documentaţiile de licitaţie şi conform regulamentelor interne emise de fiecare aeroport, în funcţie de specificul sãu.
(2) Punctajele de departajare se vor aplica fiecãrui transportator autorizat calificat în aşa fel încât departajarea sã nu opereze între transportatorii autorizaţi calificaţi în urma licitaţiei, ci exclusiv asupra parcului de autovehicule taxi ale fiecãruia dintre aceştia.
(3) Criteriile de licitare şi selecţie au ca scop demonstrarea potenţialului tehnic, financiar şi organizatoric al fiecãrui transportator autorizat participant la procedurã, potenţial care trebuie sã reflecte posibilitatea concretã a acestuia de a îndeplini cerinţele impuse prin documentaţia de licitaţie şi regulamentele interne emise de cãtre fiecare administraţie aeroportuarã în parte.
(4) Prin licitaţia organizatã, administraţia aeroportului poate stabili un tarif anual unic şi egal valabil, pentru emiterea şi înlocuirea permisului de acces auto, tarif care va avea în vedere recuperarea acelor costuri ale aeroportului legate de dispecerizarea activitãţii şi utilizarea infrastructurii aeroportuare.
ART. 8
(1) În cazul în care în cadrul licitaţiei numãrul de autovehicule taxi ale transportatorilor autorizaţi calificaţi depãşeşte cu mult numãrul maxim de permise de acces auto stabilite de cãtre fiecare administraţie aeroportuarã în parte, atribuirea permiselor de acces auto se va face pe baza punctajelor de departajare stabilite conform art. 7 alin. (1) şi (2).
(2) În situaţia în care numãrul de autovehicule taxi ale transportatorilor autorizaţi selectaţi este mai mic decât numãrul de permise de acces auto prevãzute de aeroport, pentru permisele rãmase neatribuite licitaţia se va repeta în 30 de zile de la data primei licitaţii.
(3) Transportatorii autorizaţi care câştigã licitaţia pentru eliberarea permiselor de acces auto vor intra în posesia permiselor de acces auto, atribuite pentru autovehicule taxi din parcul propriu în conformitate cu prevederile regulamentelor interne emise de cãtre fiecare administraţie aeroportuarã în parte, precum şi a unor permise de identificare şi acces emise conducãtorilor auto taximetrişti.
ART. 9
(1) Administraţia aeroportului va lua mãsuri prin grija proprie ca fiecare autovehicul taxi care a obţinut permisul de acces auto sã aibã aplicat pe portierele laterale un autocolant de culoare neagrã cu înscrisul "AEROPORT" şi sigla aeroportului respectiv. Forma şi dimensiunile autocolantului se stabilesc de fiecare aeroport, prin regulamentul intern.
(2) Fiecare administraţie aeroportuarã va institui un Registru de evidenţã a permiselor de acces auto eliberate. Înlocuirea acestor permise în cazul pierderii, furtului, distrugerii sau deteriorãrii ori în cazul înlocuirii autovehiculului taxi va fi reglementatã prin regulamentele interne emise de cãtre fiecare aeroport. Permisele care şi-au pierdut valabilitatea sau care au fost predate cãtre administraţiile aeroportuare vor fi distruse.
(3) În situaţia anulãrii unor permise sau a renunţãrii la acestea de cãtre un transportator autorizat, permisele de acces auto astfel devenite disponibile, în limita aceluiaşi numãr, vor putea fi reatribuite altor transportatori autorizaţi în ordinea punctajelor din cadrul licitaţiei.
(4) Pentru atribuirea de noi premise de acces auto ca urmare a creşterii anuale a traficului de pasageri, se vor organiza noi licitaţii, cu respectarea prezentelor norme şi a regulamentului emis de aeroportul în cauzã.
(5) Permisul de acces auto va fi în mod obligatoriu afişat la loc vizibil şi permanent pe parbrizul autovehiculului.
ART. 10
Lista cu tarifele practicate va fi în mod obligatoriu afişatã la loc vizibil şi permanent la bordul fiecãrui autovehicul taxi autorizat, pe exteriorul acestuia, precum şi în locurile de aşteptare.
ANEXA 2
REGULAMENT-CADRU
privind activitãţile desfãşurate în locurile de aşteptare a clienţilor
CAP. I
Reglementarea activitãţilor de transport de persoane în regim de taxi în perimetrul aeroportuar
SECŢIUNEA 1
Consideraţii generale
ART. 1
Prezentul regulament-cadru este elaborat în conformitate cu prevederile art. 24^1, 24^2- secţiunea 2^1 "Executarea transportului persoanelor în regim de taxi la şi de la aeroporturi" din <>Legea nr. 68/2008 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 153/2007 privind modificarea <>Legii nr. 265/2007 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere.
ART. 2
(1) În staţiile de debarcare a persoanelor care sunt transportate la aeroport în regim de taxi vor avea acces toţi taximetriştii autorizaţi conform legii, indiferent de localitatea de unde aceştia sosesc; durata de staţionare în staţiile de debarcare se va limita la maximum 5 minute, timp suficient şi necesar exclusiv pentru debarcarea persoanelor transportate la aeroport.
(2) Dupã operaţiunea de debarcare, autovehiculul taxi va trebui sã pãrãseascã imediat şi necondiţionat staţia de debarcare.
(3) În zona de grupare şi în locul de aşteptare au acces în exclusivitate acele autovehicule taxi şi taximetriştii autorizaţi care deţin permise de acces auto şi permise de identificare şi acces valabile, eliberate de administraţia aeroportului.
(4) Este interzisã orice practicã de abordare şi/sau preluare a clienţilor în perimetrul aeroportuar de cãtre taximetrişti sau interpuşi. În acest sens, administraţia aeroportului, prin intermediul organelor de ordine ale statului, va aplica mãsurile de sancţionare legale şi, prin structurile proprii, sancţiunile prevãzute prin Regulamentul intern.
ART. 3
Activitãţile de transport în regim de taxi care fac obiectul prezentului regulament se supun mãsurilor de securitate aeronauticã instituite la nivelul aeroportului, în conformitate cu prevederile anexei 17 de Securitate la Convenţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI), ediţia 8/2006, Manualului de securitate al OACI (Doc. 8973/6-OACI, 2002), Manualului de securitate al Conferinţei Europene pentru Aviaţia Civilã - ECAC (Doc. 30-ECAC, ediţia a 12-a, 2007), Regulamentului (CE) nr. 300/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 martie 2008 privind norme comune în domeniul securitãţii aviaţiei civile şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.320/2002 , Regulamentului (CE) nr. 820/2008 al Comisiei din 8 august 2008 de stabilire a mãsurilor de implementare a standardelor de bazã comune privind securitatea aviaţiei, Programului naţional de securitate aeronauticã, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 443/2005 , cu modificãrile ulterioare, Programului de securitate al aeroportului şi regulamentului specific fiecãrui aeroport.
SECŢIUNEA a 2-a
Definiţii
ART. 4
În sensul prezentului regulament-cadru, urmãtorii termeni sunt definiţi astfel:
- perimetru aeroportuar - acele zone ale aeroportului, din afara zonei de operaţiuni aeriene, în care autovehiculele taxi autorizate au drept de acces în vederea desfãşurãrii activitãţilor de transport de persoane în regim de taxi, conform legii şi prevederilor prezentului regulament;
- permis de acces auto - document eliberat de administraţia aeroportului care conferã drept de acces în perimetrul aeroportuar şi atribuit pentru fiecare autovehicul taxi în vederea desfãşurãrii activitãţii de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport;
- permis de identificare şi acces - document de acces eliberat de administraţia aeroportului conducãtorului auto taximetrist în vederea desfãşurãrii în perimetrul aeroportuar a activitãţii de transport de persoane în regim de taxi cu autovehiculul taxi autorizat prin permis de acces auto;
- suspendarea permisului de acces auto - mãsurã sancţionatorie aplicatã pentru neconformitãţile de ordin tehnic/confort/poluare mediu, accidente uşoare ş.a., constatate la autovehiculul taxi autorizat de administraţia aeroportului, şi aplicatã de reprezentanţii acesteia pânã la remedierea lor;
- suspendarea permisului de identificare şi acces mãsurã de securitate sancţionatorie, prevãzutã de regulamentele interne ale aeroportului, aplicatã conducãtorilor auto taximetrişti de cãtre reprezentanţii administraţiei aeroportului pentru o perioadã determinatã, în funcţie de numãrul de abateri şi de gravitatea acestora constatate în urma analizãrii de cãtre comisia special constituitã în acest sens la nivelul aeroportului, sau mãsura dispusã în urma analizãrii de cãtre comisia special constituitã în acest sens la nivelul aeroportului a informãrilor transportatorilor autorizaţi pentru cazurile de concediu medical prelungit, detaşare etc., ce privesc conducãtorii auto taximetrişti autorizaţi de aeroport;
- anularea permiselor de acces auto - retragerea definitivã a permisului de acces auto, dispusã în urma analizãrii de cãtre comisia special constituitã în acest sens la nivelul aeroportului, pentru autovehiculul taxi al cãrui conducãtor auto posesor de permis de identificare şi acces a sãvârşit abateri grave de la normele de securitate şi cele ale prezentului regulament;
- anularea permiselor de identificare şi acces - retragerea definitivã a dreptului de a deţine permis de identificare şi acces, dispusã în urma analizãrii de cãtre comisia special constituitã în acest sens la nivelul aeroportului, pentru sãvârşirea de cãtre conducãtorul auto taximetrist de abateri grave de la prevederile legale, normele de securitate, precum şi cele ale prezentului regulament sau în cazul încetãrii relaţiilor contractuale dintre acesta şi transportatorul autorizat ori dintre transportator şi aeroport;
- zonã de grupare - spaţiu delimitat în perimetrul aeroportuar, dispus în afara proximitãţii de terminal, destinat grupãrii/parcãrii temporare dispecerizate a autovehiculelor taxi autorizate de administraţia aeroportului pentru transport de persoane în regim de taxi de la aeroport;
- loc de aşteptare - spaţiu delimitat în perimetrul aeroportuar, amenajat cu peron de îmbarcare, dispus în proximitatea terminalului de pasageri, destinat poziţionãrii autovehiculelor taxi autorizate de administraţia aeroportului exclusiv pentru preluarea persoanelor de la aeroport;
- staţii de debarcare - spaţiu delimitat în perimetrul aeroportuar, dispus în proximitatea terminalului de pasageri, destinat exclusiv debarcãrii, în limita a maximum 5 minute, a persoanelor care sunt transportate la aeroport în regim de taxi cu autovehicule taxi, indiferent de localitatea de unde acestea sosesc;
- flux/traseu de deplasare a autovehiculelor taxi - traseu rutier în perimetrul aeroportuar, marcat cu semne şi sensuri de circulaţie, destinat deplasãrii autovehiculelor taxi cãtre/în zonele de grupare, locurile de aşteptare/staţiile de debarcare a persoanelor transportate în regim de taxi de la/la aeroport;
- PCA - puncte/posturi de control acces instituite la nivelul aeroportului pe fluxurile/traseele de deplasare a autovehiculelor taxi sau la intrarea în zonele de grupare, locurile de aşteptare sau staţiile de debarcare a persoanelor.
SECŢIUNEA a 3-a
Zone destinate activitãţilor de transport de persoane în regim de taxi
ART. 5
Administraţia aeroportului stabileşte urmãtoarele zone destinate desfãşurãrii activitãţilor de transport de persoane în regim de taxi la şi de la aeroport:
a) zona de grupare în regim dispecerizat a autovehiculelor taxi autorizate dispusã în afara proximitãţii de terminal;
b) locul de aşteptare în vederea îmbarcãrii persoanelor în regim dispecerizat, amenajat cu peron de îmbarcare şi marcat cu poziţii cu inscripţia "TAXI", dispus în proximitatea terminalului;
c) staţiile de debarcare, marcate cu poziţii cu inscripţia "TAXI", dispuse în proximitatea terminalelor;
d) fluxul/traseul de deplasare a autovehiculelor taxi stabilit de administraţia aeroportului, prevãzut cu PCA, dupã caz, în funcţie de modul de organizare a incintei proprii.
ART. 6
În staţiile de debarcare au acces toţi transportatorii autorizaţi, indiferent dacã aceştia deţin sau nu permise de acces auto eliberate de administraţia aeroportului.
SECŢIUNEA a 4-a
Autorizarea autovehiculelor taxi în vederea desfãşurãrii activitãţii de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport
ART. 7
Administraţia aeroportului autorizeazã transportatorii de persoane în regim de taxi de la aeroport conform <>Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în baza unei licitaţii organizate în conformitate cu prevederile legale. Permisul de acces auto eliberat pentru autovehiculul taxi de administraţia aeroportului câştigãtorilor licitaţiei constituie autorizarea efectivã a autovehiculului taxi pentru desfãşurarea activitãţilor de transport persoane în regim de taxi de la aeroport şi are o valabilitate de 5 ani. Permisul de acces auto se vizeazã anual, concomitent cu preschimbarea permiselor de identificare şi acces eliberate conducãtorilor auto taximetrişti, în condiţiile prevãzute de reglementãrile interne ale aeroportului.
ART. 8
Transportatorii declaraţi câştigãtori ai licitaţiei, care obţin autorizarea administraţiei aeroportului prin eliberarea permisului de acces auto pentru autovehiculele taxi din parcul propriu în vederea desfãşurãrii activitãţii de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport, vor intra în posesia permiselor de acces auto, eliberate în conformitate cu prevederile regulamentelor interne, precum şi a permiselor de identificare şi acces emise conducãtorilor auto taximetrişti cu care se aflã în relaţii contractuale, în conformitate cu standardele de securitate aeronauticã şi regulamentele interne în exerciţiu pe aeroport, personal sau prin intermediul împuternicitului legal.
SECŢIUNEA a 5-a
Metodologia de emitere a permiselor de acces auto
ART. 9
Pentru a intra în posesia permiselor de acces auto, transportatorii autorizaţi declaraţi câştigãtori ai licitaţiei trebuie sã deţinã o autorizaţie valabilã emisã de autoritatea localã pe raza cãreia au fost înregistraţi în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 38/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 10
Numãrul maxim de permise de acces auto acordate de administraţia aeroportului în baza licitaţiei organizate se stabileşte de administraţia fiecãrui aeroport.
ART. 11
Numãrul de permise de acces auto eliberate de administraţia aeroportului poate fi suplimentat în funcţie de traficul de pasageri, numai în urma organizãrii de noi licitaţii conform legii.
ART. 12
Administraţia aeroportului va pune la dispoziţia transportatorilor autorizaţi autocolante de culoare neagrã cu sigla aeroportului şi inscripţia "AEROPORT" pe care aceştia le vor aplica pe pãrţile laterale ale autovehiculelor taxi pentru care au fost eliberate permise de acces auto. Pe parbrizul autovehiculului taxi va fi aplicat permisul de acces auto cu numãr unic, în vederea identificãrii acestuia.
ART. 13
(1) Eliberarea permiselor de acces auto se efectueazã numai în baza urmãtoarelor documente:
a) cerere-tip completatã de cãtre împuterniciţii legali ai câştigãtorilor licitaţiei pentru autovehiculele taxi proprii pe care le utilizeazã; modelul cererii-tip va fi pus la dispoziţie de structura administraţiei aeroportului care gestioneazã înregistrarea şi eliberarea permiselor de acces auto;
b) copie dupã certificatul de înmatriculare al autovehiculului taxi;
c) copie dupã verificarea tehnicã a autovehiculului taxi;
d) copie dupã asigurarea în caz de accident, conform legislaţiei în vigoare;
e) copie dupã autorizaţia obţinutã de la autoritatea localã pe raza cãreia este înregistrat transportatorul.
(2) Nedepunerea tuturor documentelor prevãzute la alin. (1) justificã refuzul administraţiei aeroportului de a elibera permisul de acces auto.
ART. 14
Pentru ca cererea prevãzutã la art. 13 alin. (1) lit. a) sã fie acceptatã trebuie îndeplinite urmãtoarele condiţii:
a) sã fie semnatã de directorul general al societãţii/asociaţiei de taximetrişti/taximetristul independent sau administratorul/ împuternicitul ori înlocuitorul legal al acestora şi sã aibã aplicatã ştampila oficialã a transportatorului solicitant; nu se acceptã ştampila şi semnãtura şefilor unor direcţii sau departamente din structura de organizare a transportatorului solicitant;
b) sã fie depusã în original; nu se acceptã copiile cererilor sau cele transmise prin fax;
c) sã conţinã datele de identificare ale autovechiculelor taxi autorizate;
d) cererile nesemnate, incorect completate sau incomplete nu vor fi procesate.
ART. 15
Ridicarea permisului de acces auto se face de cãtre un împuternicit legal al transportatorului autorizat sau personal de cãtre taximetristul independent, pe bazã de semnãturã, dupã prezentarea documentului de identificare şi numai dupã predarea vechiului permis de acces, dacã pentru autovehiculul taxi respectiv a fost emis un permis anterior.
ART. 16
Transportatorii autorizaţi deţinãtori de permise de acces auto, eliberate de administraţia aeroportului, au obligaţia sã notifice administraţia aeroportului în maximum 5 zile lucrãtoare şi sã solicite corecturile necesare, în situaţiile în care drepturile de acces acordate unor autovehicule taxi nu se mai justificã din cauza unor defecţiuni tehnice, scoaterii din uz, înstrãinãrii etc.
ART. 17
Permisele de acces auto se emit pentru o perioadã de 5 ani, trebuie vizate anual, sunt valabile doar împreunã cu permisele de identificare şi acces eliberate conducãtorilor auto taximetrişti autorizaţi şi nu sunt transmisibile.
ART. 18
(1) Deţinãtorii de permise de acces auto au obligaţia sã solicite vizarea anualã cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de împlinirea termenului de un an.
(2) În vederea acordãrii vizei anuale, transportatorii autorizaţi vor depune documentele prevãzute la art. 13 alin. (1).
ART. 19
Nedepunerea tuturor documentelor prevãzute la art. 13 alin. (1) justificã refuzul administraţiei aeroportului de a acorda viza anualã.
ART. 20
Permisul de acces auto va conţine elemente de securizare şi minimum urmãtoarele elemente de identificare:
a) denumirea aeroportului emitent;
b) numãrul de înmatriculare al autovehiculului taxi;
c) data eliberãrii şi data expirãrii;
d) vize anuale;
e) semnãtura persoanei autorizate de administraţia aeroportului şi ştampila acesteia;
f) denumirea transportatorului autorizat.
SECŢIUNEA a 6-a
Utilizarea permiselor de acces auto
ART. 21
Accesul în zonele prevãzute la art. 5 lit. a), b) şi d), stabilite de administraţia aeroportului în funcţie de configuraţia incintei aeroportului, este permis numai în baza permiselor de acces auto şi a permiselor de identificare şi acces valabile, eliberate de administraţia aeroportului.
ART. 22
În perimetrul aeroportuar permisele de acces auto sunt prezentate obligatoriu pentru verificare la solicitarea personalului abilitat de administraţia aeroportului.
ART. 23
Permisele de acces auto vor fi poziţionate obligatoriu la vedere, pe parbriz, pe întreaga perioadã în care autovehiculul taxi se aflã în perimetrul aeroportuar.
ART. 24
Permisele de acces auto se folosesc exclusiv pentru accesul în zonele şi pe fluxurile/traseele de deplasare a autovehiculelor taxi stabilite conform prezentului regulament şi sunt valabile numai cu autovehiculul taxi autorizat pentru care au fost eliberate.
ART. 25
Folosirea permiselor de acces auto contrar regimului definit prin prezentul regulament şi prin regulamentele interne ale aeroportului se consemneazã într-un registru de abateri şi se sancţioneazã în mod corespunzãtor.
SECŢIUNEA a 7-a
Pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea permiselor de acces auto
ART. 26
Responsabilitatea asupra asigurãrii integritãţii permisului de acces auto aparţine persoanelor cãrora administraţia aeroportului le-a eliberat permise de identificare şi acces şi care conduc autovehiculul taxi pentru care a fost eliberat permisul de acces auto. Pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea permisului de acces auto duce la suportarea de cãtre acestea a sancţiunilor stabilite de cãtre administraţia aeroportului.
ART. 27
Pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea permisului de acces auto se notificã administraţiei aeroportului de cãtre conducãtorul auto taximetrist responsabil în perioada respectivã de integritatea acestuia, în vederea invalidãrii.
ART. 28
(1) Taximetristul este obligat sã depunã la registratura aeroportului, în termen de cel mult 48 de ore de la data producerii sau constatãrii evenimentului, o declaraţie de pierdere, furt sau deteriorare/distrugere. Declaraţia va fi însoţitã de dovada anunţului de dispariţie/pierdere a permisului de acces auto într-o publicaţie cu difuzare naţionalã şi, în cazul furtului, de o copie a reclamaţiei înregistrate la organele de poliţie. În cazul deteriorãrii/distrugerii permisului, declaraţia acestuia va conţine împrejurãrile şi cauzele care au dus la deteriorarea/distrugerea permisului.
(2) În cazul deteriorãrii permisului de acces auto, eliberarea unuia nou se va face doar în condiţiile predãrii celui vechi.
ART. 29
În cazul în care un permis de acces auto este declarat pierdut sau furat şi ulterior este gãsit, acesta va fi predat reprezentanţilor aeroportului pentru distrugere, dacã s-a emis un alt permis de acces pentru autovehiculul taxi respectiv, sau va fi schimbat, dacã nu s-a emis un alt permis.
ART. 30
Un nou permis de acces auto poate fi eliberat numai în baza unei cereri semnate de una dintre persoanele prevãzute la art. 14 lit. a), la care se anexeazã, dupã caz:
a) declaraţie din care sã rezulte împrejurãrile şi cauzele care au dus la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea permisului;
b) chitanţa de platã a sumei care reprezintã contravaloarea publicãrii anunţului de pierdere sau furt într-o publicaţie cu difuzare naţionalã, precum şi o copie a anunţului publicat;
c) permisul vechi, în cazul deteriorãrii acestuia.
SECŢIUNEA a 8-a
Restituirea permiselor de acces auto
ART. 31
Toate permisele de acces auto eliberate de administraţia aeroportului sunt proprietatea aeroportului şi trebuie restituite emitentului astfel:
a) în termen de 48 de ore de la data expirãrii;
b) în termen de 24 de ore de la înştiinţarea transportatorului autorizat de cãtre reprezentanţii compartimentului emitent din cadrul aeroportului, în situaţia suspendãrii/anulãrii/deteriorãrii;
c) în termen de 24 de ore de la sesizarea reprezentanţilor aeroportului sau a transportatorului autorizat, în situaţiile în care drepturile de acces acordate pentru autovehiculul taxi nu se mai justificã din cauza scoaterii din uz, înstrãinãrii etc.
ART. 32
Administraţia aeroportului îşi rezervã dreptul de a nu mai emite alte permise de acces auto transportatorilor autorizaţi care nu au restituit permisele de acces auto în termenele prevãzute de prezentul regulament.
SECŢIUNEA a 9-a
Autovehiculul taxi autorizat
ART. 33
Pe perioada valabilitãţii permisului de acces auto eliberat de administraţia aeroportului, autovehiculul taxi trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã fie dotat conform legislaţiei în vigoare şi prezentului regulament;
b) sã fie în permanentã stare de curãţenie exterioarã şi interioarã şi sã asigure condiţiile de siguranţã şi confort pasagerilor;
c) sã ofere la exterior informaţii referitoare la:
1. autorizarea funcţionãrii în perimetrul aeroportuar prin aplicarea pe pãrţile laterale a autocolantelor cu însemnele şi înscrisurile aeroportului emitent;
2. tarifele practicate;
3. dotãrile standard vizibile de la distanţã şi caseta cu lampa taxi;
d) în interior sã ofere, prin afişare la loc vizibil, informaţii privind:
1. tarifele de transport aplicate pe km, necesare atât potenţialului client, cât şi organelor de control ale statului şi celor de supraveghere autorizate de aeroport;
2. titularul legal al autorizaţiei de transport în regim de taxi;
3. numele, prenumele şi fotografia taximetristului, pe un ecuson;
e) dotãrile standard şi cele suplimentare sã fie în stare de funcţionare;
f) sã fie în stare tehnicã perfectã, fãrã pierderi de uleiuri sau carburanţi şi echipat cu anvelope corespunzãtoare anotimpului.
SECŢIUNEA a 10-a
Metodologia de emitere a permiselor de identificare şi acces
ART. 34
Permisele de identificare şi acces eliberate de cãtre administraţia aeroportului conducãtorilor auto taximetrişti în vederea desfãşurãrii activitãţilor de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport conţin cel puţin urmãtoarele elemente de securizare şi identificare stabilite prin programul de securitate al aeroportului şi prezentul regulament, astfel:
a) denumirea şi sigla aeroportului;
b) numele şi prenumele taximetristului;
c) data expirãrii valabilitãţii;
d) fotografia titularului;
e) codul numeric personal;
f) denumirea transportatorului autorizat cu care se aflã în relaţii contractuale taximetristul;
g) semnãtura directorului general al aeroportului;
h) elemente de securizare specifice.
ART. 35
Emiterea permiselor de identificare şi acces pentru zonele cu acces limitat stabilite de fiecare administraţie aeroportuarã prin regulamentele interne se efectueazã în baza urmãtoarelor documente:
a) solicitare scrisã de emitere a permiselor de identificare şi acces adresatã de cãtre transportatorul autorizat câştigãtor al licitaţiei;
b) cerere-tip de acordare a permiselor de identificare şi acces pentru persoane, aprobatã de conducerea aeroportului. Modelul cererii-tip va fi pus la dispoziţie de compartimentul desemnat din cadrul aeroportului cu înregistrarea şi gestionarea acestora. Cererea-tip trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
1. sã fie semnatã de directorul general al societãţii/asociaţiei de taximetrişti/taximetristul independent sau administratorul/ împuternicitul ori înlocuitorul legal al acestora şi sã aibã aplicatã ştampila oficialã a transportatorului solicitant; nu se acceptã ştampila şi semnãtura şefilor unor direcţii sau departamente din structura de organizare a transportatorului solicitant;
2. sã fie depusã în original; nu se acceptã copiile cererilor sau cele transmise prin fax;
3. sã conţinã informaţiile privind efectuarea de transport persoane în regim de taxi de cãtre taximetristul pentru care se solicitã emiterea permisului de identificare şi acces în zonele prevãzute de prezentul regulament;
4. cererile nesemnate, incorect completate sau incomplete nu vor fi procesate;
c) copie dupã actul de identitate al taximetristului pentru care se solicitã emiterea permisului de identificare şi acces;
d) cazierul judiciar al taximetristului, în original, emis cu cel mult 6 luni înainte de data solicitãrii emiterii permisului de identificare şi acces;
e) adeverinţã, formular tipizat pus la dispoziţie de compartimentul desemnat din cadrul aeroportului cu înregistrarea şi gestionarea acestora, completatã, semnatã şi ştampilatã de cãtre una dintre persoanele prevãzute la lit. b) pct. 1, prin care se face dovada calitãţii de angajat a taximetristului pentru care se solicitã emiterea permisului de identificare şi acces, precum şi a faptului cã a fost instruit cu privire la prevederile programului de securitate propriu. Transportatorul autorizat va prezenta copie legalizatã dupã autorizaţia de transport, emisã de autoritatea localã pe raza cãreia este înregistrat;
f) aviz care atestã instruirea iniţialã efectuatã în cadrul aeroportului.
ART. 36
Preschimbarea permiselor de identificare şi acces se face anual cu ocazia vizãrii anuale a permiselor de acces auto emise de aeroport, în baza cererii prevãzute la art. 35 lit. b), precum şi a urmãtoarelor documente:
a) copie dupã actul de identitate al titularului permisului de identificare şi acces;
b) cazierul judiciar, în original, emis cu cel mult 6 luni înainte de data solicitãrii preschimbãrii permisului de identificare şi acces;
c) notã de conformitate privind utilizarea permisului de identificare şi acces emisã de compartimentul specializat al aeroportului.
ART. 37
Titularii permiselor de identificare şi acces au obligaţia sã solicite preschimbarea permisului de identificare şi acces în conformitate cu prevederile regulamentelor interne ale aeroportului.
ART. 38
Noul permis de identificare şi acces se elibereazã numai în schimbul celui vechi şi numai dacã abaterile de la regulile de acces şi mãsurile de securitate instituite prin regulamentele interne în perimetrul aeroportuar sãvârşite de titularul acestuia, dacã este cazul, au fost soluţionate.
ART. 39
Permisul de identificare şi acces expirat va fi returnat administraţiei aeroportului în termen de 48 de ore de la data expirãrii, iar în cazul suspendãrii/anulãrii, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data înştiinţãrii titularului de cãtre reprezentanţii compartimentului emitent din cadrul aeroportului.
ART. 40
Pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea permisului de identificare şi acces se notificã administraţiei aeroportului de cãtre titularul acestuia.
ART. 41
(1) Titularul permisului de identificare şi acces este obligat sã depunã la registratura aeroportului, în termen de cel mult 48 de ore de la data producerii sau constatãrii evenimentului, o declaraţie de pierdere, furt sau deteriorare/distrugere. Declaraţia va fi însoţitã de dovada anunţului de dispariţie/pierdere a permisului de identificare şi acces într-o publicaţie cu difuzare naţionalã şi, în cazul furtului, de o copie a reclamaţiei înregistrate la organele de poliţie. În cazul deteriorãrii/distrugerii permisului, declaraţia acestuia va conţine împrejurãrile şi cauzele care au dus la deteriorarea/distrugerea permisului.
(2) În cazul deteriorãrii permisului de identificare şi acces, eliberarea unui nou permis se va face doar în condiţiile predãrii celui vechi.
ART. 42
În cazul în care un permis de identificare şi acces este declarat pierdut sau furat şi ulterior este gãsit, acesta va fi predat reprezentanţilor aeroportului pentru distrugere, dacã s-a emis un alt permis de identificare şi acces titularului sau va fi schimbat, dacã nu s-a emis un alt permis.
ART. 43
Un nou permis de identificare şi acces poate fi eliberat numai în baza unei cereri semnate de una dintre persoanele prevãzute la art. 35 lit. b) pct. 1, la care se anexeazã, dupã caz:
a) declaraţie din care sã rezulte împrejurãrile şi cauzele care au dus la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea permisului;
b) chitanţa de platã a sumei care reprezintã contravaloarea publicãrii anunţului de pierdere sau furt într-o publicaţie cu difuzare naţionalã, precum şi o copie a anunţului publicat;
c) permisul vechi, în cazul deteriorãrii acestuia.
SECŢIUNEA a 11-a
Fluxuri/Trasee de deplasare a autovehiculelor taxi stabilite de administraţia aeroportului pentru desfãşurarea activitãţilor de transport de persoane în regim de taxi în perimetrul aeroportuar
ART. 44
(1) Administraţia aeroportului stabileşte fluxurile/traseele de deplasare a autovehiculelor taxi şi procedurile specifice desfãşurãrii activitãţilor de transport în regim de taxi în perimetrul aeroportuar, pentru accesul la şi de la zonele prevãzute la art. 5. Fluxurile/Traseele de deplasare a autovehiculelor taxi vor fi aduse la cunoştinţa taximetriştilor titulari ai permiselor de identificare şi acces, cu ocazia instruirii acestora de cãtre reprezentanţii transportatorului autorizat în conformitate cu programul de securitate propriu şi a verificãrii de cãtre reprezentanţii compartimentului desemnat al aeroportului la semnarea angajamentului de securitate. Taximetriştii independenţi vor fi instruiţi de cãtre reprezentanţii compartimentului desemnat al aeroportului cu ocazia primirii permiselor de identificare şi acces eliberate de administraţia aeroportului şi a semnãrii angajamentului de securitate.
(2) Pentru informarea celorlalte categorii de transportatori de persoane în regim de taxi, ce vor pãtrunde în staţiile de debarcare a persoanelor, administraţia aeroportului va asigura informarea prin înscrisuri standard, semne şi semnale rutiere pentru fluxul/traseul respectiv.
SECŢIUNEA a 12-a
Drepturi şi obligaţii
ART. 45
Transportatorii autorizaţi câştigãtori ai licitaţiei privind atribuirea permiselor de acces auto în vederea desfãşurãrii activitãţii de transport persoane în regim de taxi de la aeroport au urmãtoarele drepturi:
a) sã li se elibereze de cãtre administraţia aeroportului permise de acces auto şi permise de identificare şi acces cu respectarea condiţiilor legale şi procedurale de atribuire;
b) sã fie informaţi în scris, cu 60 de zile calendaristice înainte de data intrãrii în vigoare a modificãrilor tarifului de taxare maximal pe km stabilit de cãtre aeroport, timp necesar şi suficient pentru a întreprinde mãsurile de reactualizare şi corelare a echipamentelor de înregistrare şi taxare din dotarea autovehiculului taxi;
c) sã li se asigure o zonã de grupare, în funcţie de configuraţia incintei aeroportului, marcatã cu poziţii de parcare, cu fluxuri de intrare şi ieşire, iluminatã corespunzãtor şi dotatã cu grup sanitar;
d) sã beneficieze de o dispecerizare organizatã a accesului în zona de grupare şi de coordonarea planificãrii la cursã pentru preluarea persoanelor din proximitatea terminalelor, în funcţie de ordinea sosirii, prin intermediul dispecerilor aeroportului;
e) sã beneficieze de sprijinul specializat al reprezentanţilor compartimentului desemnat al aeroportului în vederea elaborãrii programului de securitate propriu;
f) sã fie informaţi în timp util cu privire la eventualele amendamente sau modificãri aduse la prezentul regulament sau cu referire la mãsurile suplimentare de securitate aeronauticã instituite pe aeroport în funcţie de situaţia operativã existentã. În situaţia în care reprezentanţii autoritãţii aeroportului decid, din raţiuni de securitate, întreruperea temporarã a desfãşurãrii activitãţilor de transport în regim de taxi, aceştia vor anunţa în cel mai scurt timp taximetriştii autorizaţi de aeroport existenţi în perimetrul aeroportuar în acel moment, prin personalul desemnat pe linia securitãţii aeroportuare;
g) sã înainteze în scris conducerii aeroportului propuneri sau soluţii constructive şi transparente în vederea îmbunãtãţirii şi optimizãrii activitãţii de transport în regim de taxi la şi de la aeroport;
h) sã conteste în scris aplicarea mãsurilor sancţionatorii privind nerespectarea prevederilor prezentului regulament, contestaţie ce va fi analizatã de comisia special desemnatã la nivelul aeroportului de administraţia aeroportuarã, în concordanţã cu regulamentele interne.
ART. 46
(1) Transportatorii autorizaţi câştigãtori ai licitaţiei privind atribuirea permiselor de acces auto în vederea desfãşurãrii activitãţii de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport au urmãtoarele obligaţii:
a) sã respecte prevederile prezentului regulament şi celelalte cerinţe legale în vigoare privind desfãşurarea activitãţii de transport de persoane în regim de taxi;
b) sã prezinte spre avizare compartimentului specializat al aeroportului, prin reprezentanţii lor legali, programul de securitate propriu;
c) sã se asigure cã autovehiculele taxi autorizate de aeroport îndeplinesc în permanenţã cerinţele legislaţiei din domeniu şi cele prevãzute în prezentul regulament.
(2) Taximetriştii angajaţi ai transportatorilor autorizaţi au urmãtoarele obligaţii:
a) sã la cunoştinţã şi sã semneze angajamentul de securitate privind asumarea şi respectarea întocmai a mãsurilor de securitate aeronauticã instituite pe aeroport;
b) sã aplice necondiţionat taxarea pe km, pânã în limita tarifului maximal stabilit de cãtre aeroport pentru pasagerii preluaţi de la aeroport din locul de aşteptare;
c) sã deţinã şi sã prezinte la solicitarea organelor de control ale statului, precum şi reprezentanţilor aeroportului toate documentele necesare desfãşurãrii în legalitate a activitãţilor de transport în regim de taxi de la aeroport;
d) sã prezinte o ţinutã corespunzãtoare, un comportament civilizat în relaţia cu clientul şi cu personalul aeroportuar;
e) sã respecte conduita de bunã practicã, conform prevederilor standardului ocupaţional al taximetristului;
f) sã deţinã atestatul profesional valabil şi sã-l prezinte la solicitarea organelor abilitate de legislaţia în vigoare care reglementeazã activitatea de transport de persoane în regim de taxi şi circulaţia pe drumurile publice şi de prezentul regulament;
g) sã ocupe în ordine, pe direcţia înainte, poziţiile de parcare marcate cu inscripţia "TAXI", cu respectarea regulii "primul venit = primul plecat în cursã";
h) sã respecte fluxurile/traseele de deplasare stabilite de aeroport şi sã prezinte la control documentele de identificare şi acces la solicitarea personalului abilitat al aeroportului;
i) sã nu pãrãseascã autovehiculul taxi în timpul cât se aflã în zona de grupare şi, respectiv, în locul de aşteptare decât în condiţiile stabilite prin regulamentul intern al aeroportului;
j) sã asigure eliberarea la finalul cursei a bonului fiscal în baza cãruia va încasa contravaloarea prestaţiei efectuate, precum şi, la solicitarea clientului, a chitanţei/facturii fiscale;
k) sã pretindã ca platã pentru prestaţia efectuatã doar suma prevãzutã pe bonul fiscal emis de aparatul de înregistrare/taxare, în moneda naţionalã;
l) sã predea tichetul de ordine dispecerului aeroportului din locul de aşteptare, la preluarea clienţilor.
ART. 47
Este strict interzis taximetriştilor angajaţi ai transportatorilor autorizaţi câştigãtori ai licitaţiei privind atribuirea permiselor de acces auto în vederea desfãşurãrii activitãţii de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport:
a) sã intre în terminalele de pasageri, în vederea abordãrii de potenţiali clienţi, aceastã practicã fiind asimilatã desfãşurãrii de activitãţi neautorizate de transport de persoane în regim de taxi;
b) sã intre cu autovehiculele taxi în parcãrile publice aflate în proximitatea terminalelor de pasageri;
c) sã refuze cursa unui client, indiferent de motiv: cursã scurtã, motive etnice, rasiale sau religioase etc.;
d) sã execute activitatea de transport în regim de taxi fãrã dotãrile legale şi cele prevãzute de prezentul regulament;
e) sã staţioneze în alte locuri decât cele destinate şi amenajate special în acest sens de aeroport;
f) sã execute în perimetrul aeroportuar activitãţi de întreţinere, inclusiv spãlare, curãţenie etc., a autovehiculului taxi.
CAP. II
Norme de securitate aeroportuarã
SECŢIUNEA 1
Responsabilitãţi generale
ART. 48
Transportatorii autorizaţi sã desfãşoare activitãţi de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport au urmãtoarele responsabilitãţi generale cu privire la securitatea aeroportuarã:
a) sã întocmeascã un program de securitate propriu, cu sprijinul reprezentanţilor aeroportului, pe care îl înainteazã spre avizare administraţiei aeroportului şi sã semneze angajamentul de securitate întocmit de aeroport;
b) sã respecte mãsurile de securitate aplicate pentru zonele publice şi cu acces limitat ale aeroportului;
c) sã informeze administraţia aeroportului cu privire la evenimentele care ar putea afecta activitatea de aviaţie civilã în aeroport;
d) sã nu furnizeze informaţii persoanelor neautorizate, inclusiv clienţilor, cu privire la activitãţile specifice structurilor componente ale sistemului de securitate aeroportuarã.
SECŢIUNEA a 2-a
Obligaţii ale titularilor de permise de identificare şi acces
ART. 49
Permisele de identificare şi acces se utilizeazã exclusiv pentru accesul pe traseele/fluxurile de deplasare a autovehiculelor taxi stabilite conform prezentului regulament pentru desfãşurarea activitãţii de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport, potrivit drepturilor de acces conferite de acestea.
ART. 50
Permisele de identificare şi acces sunt strict personale şi pot fi utilizate numai în timpul programului de lucru pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu sau în legãturã cu serviciul prestat.
ART. 51
Pe tot parcursul prezenţei în zonele pentru care a fost eliberat, permisul de identificare şi acces este purtat obligatoriu la vedere.
ART. 52
Permisele de identificare şi acces trebuie sã fie prezentate la control obligatoriu în punctele de control acces şi ori de câte ori acest lucru este solicitat de cãtre personalul abilitat al aeroportului.
ART. 53
Este interzisã utilizarea permisului de identificare şi acces de cãtre o altã persoanã în afara titularului de drept.
ART. 54
Este interzisã utilizarea unui permis de identificare şi acces a cãrui perioadã de valabilitate a expirat sau care a fost suspendat/anulat. Permisul de identificare şi acces expirat va fi returnat administraţiei aeroportului în termen de 48 de ore de la data expirãrii, iar permisul de identificare şi acces suspendat/anulat în termen de 5 zile lucrãtoare de la data înştiinţãrii titularului de cãtre personalul abilitat al compartimentului desemnat al aeroportului cu gestionarea şi înregistrarea acestor documente de acces.
ART. 55
Taximetriştii care deţin permise de identificare şi acces au obligaţia de a raporta administraţiei aeroportului, pe orice cale şi în cel mai scurt timp, orice situaţie neprevãzutã, produsã voluntar sau involuntar de cãtre persoane cu care iau contact prin natura activitãţii de transport de persoane în regim de taxi, ce poate aduce atingere securitãţii aeroportuare, inclusiv informaţiile primite pe orice cale sau constatate personal privind:
a) introducerea sau intenţia de a introduce în perimetrul aeroportuar arme, muniţii, explozivi, bunuri periculoase, elemente incendiare sau alte dispozitive de aceastã naturã, reale sau simulate, precum şi elemente de iniţiere ale acestora;
b) primirea pe orice cale a unor mesaje de ameninţare la adresa securitãţii aeroportuare;
c) abandonarea sau lãsarea nesupravegheatã în zonele de securitate ale aeroportului a diferitelor obiecte precum genţi, bagaje, colete etc.;
d) pãtrunderea sau intenţia de pãtrundere într-o zonã de securitate a aeroportului în care accesul este interzis persoanelor neautorizate;
e) producerea sau intenţia de a produce acte de intervenţie ilicitã împotriva aviaţiei civile;
f) furnizarea/transmiterea de informaţii persoanelor neautorizate, inclusiv clienţilor, cu privire la activitãţile specifice structurilor componente ale sistemului de securitate aeroportuarã;
g) pierderea, furtul sau deteriorarea permiselor de acces eliberate de cãtre administraţia aeroportului;
h) izbucnirea de incendii în perimetrul aeroportuar sau pericolul apariţiei acestora.
CAP. III
Condiţii generale privind accesul în zonele cu acces limitat ale aeroportului
ART. 56
(1) Orice taximetrist care, pentru desfãşurarea activitãţilor de transport în regim de taxi, accede în zonele cu acces limitat ale aeroportului trebuie sã fie în posesia unui permis de acces auto pentru autovehiculul taxi pe care îl conduce şi a unui permis de identificare şi acces valid, care vor fi purtate într-un loc vizibil, respectiv pe parbriz pentru autovehiculele taxi şi pe haine pentru taximetrist, pe tot timpul prezenţei în locaţiile menţionate.
(2) Permisele de acces auto şi permisele de identificare şi acces valide, autocolantele cu sigla aeroportului şi inscripţia "AEROPORT" care se emit conferã dreptul la acces titularului de drept al acestora, numai cu respectarea prezentului regulament. Documentele respective sunt valabile numai în zonele publice şi cu acces limitat pentru care au fost eliberate.
(3) Accesul taximetriştilor şi al autovehiculelor taxi în zonele cu acces limitat se poate realiza numai prin punctele de acces desemnate, cu respectarea fluxurilor/traseelor de deplasare a autovehiculelor taxi stabilite de administraţia aeroportului. Accesul se acordã numai de cãtre agenţii de securitate aeroportuarã în PCA instituite, dupã caz, în funcţie de configuraţia incintei aeroportului, şi numai dupã efectuarea controlului documentelor de identificare şi acces.
(4) Controlul documentelor de acces presupune verificarea tichetului de ordine, a permisului de acces auto şi a permisului de identificare şi acces, emise de aeroport, iar dupã caz, pentru o edificare suplimentarã în cazul unor suspiciuni, a autorizaţiei de taximetrist, a permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare al autovehiculului taxi, în vederea acordãrii accesului.
(5) Taximetristul care încearcã sã pãtrundã într-o zonã ce face obiectul prezentului capitol, cu ajutorul unui permis de acces auto sau al unui permis de identificare şi acces care nu-i aparţin sau care sunt false, va fi reţinut şi predat instituţiilor autorizate ale statului pentru efectuarea cercetãrilor şi aplicarea mãsurilor legale, dupã caz.
(6) Este interzis accesul sub influenţa bãuturilor alcoolice şi consumul acestora de cãtre taximetriştii care desfãşoarã activitãţi de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport. Administraţia aeroportului îşi rezervã dreptul de a constata şi aplica sancţiunile stipulate în prezentul regulament, precum şi de a sesiza reprezentanţii instituţiilor statului cu activitate pe aeroport pentru aplicarea mãsurilor legale.
(7) În cazul în care se constatã nerespectarea mãsurilor de securitate aeroportuarã şi a prezentului regulament, permisele de acces auto pot fi suspendate temporar sau anulate de cãtre personalul administraţiei aeroportului.
(8) Administraţia aeroportului îşi rezervã dreptul de a aplica sancţiuni, în conformitate cu prevederile stipulate în prezentul regulament, în cazul constatãrii încãlcãrii acestora.
ART. 57
Administraţia aeroportului are autoritatea:
a) de a decide zonele în care se permite accesul;
b) de a nu elibera permise de acces auto şi permise de identificare şi acces transportatorilor autorizaţi şi taximetriştilor care nu îndeplinesc cerinţele de securitate aeronauticã;
c) de a aplica sancţiuni pentru abaterile de la regulile de acces şi mãsurile de securitate în zonele cu acces limitat ale aeroportului.
CAP. IV
Abateri
ART. 58
Urmãtoarele fapte sãvârşite de cãtre taximetriştii titulari ai permiselor de identificare şi acces constituie abateri de la normele prezentului regulament:
a) taxarea pe km, peste limita tarifului maxim stabilit de cãtre aeroport, pentru pasagerii preluaţi de la aeroport din locul de aşteptare;
b) neasigurarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 33 pentru autovehiculul taxi pentru care s-a eliberat permis de acces auto, în conformitate cu legislaţia din domeniu şi cu prezentul regulament;
c) refuzul de a elibera la finalul cursei bonul fiscal/factura/chitanţa fiscalã pe baza cãreia va încasa contravaloarea prestaţiei efectuate;
d) pretinderea ca platã pentru prestaţia efectuatã a unei sume care nu este prevãzutã pe bonul fiscal;
e) folosirea sau încercarea de a folosi în mod abuziv în perimetrul aeroportuar documentele de acces eliberate pentru autovehiculele taxi şi cele eliberate conducãtorilor auto taximetrişti;
f) nerespectarea regulilor de aşteptare în zona de grupare în regim dispecerizat, în funcţie de algoritmul dat de tichetele de ordine;
g) nerespectarea ordinii de aşezare la rând în locurile de aşteptare în funcţie de solicitarea dispecerului şi de numãrul tichetelor de ordine;
h) preluarea peste rând a pasagerilor din locul de aşteptare;
i) nerespectarea indicaţiilor dispecerilor aeroportului şi ale agenţilor de securitate aeroportuarã;
î) pãrãsirea autovehiculului taxi pe poziţiile inscripţionate "TAXI" în locul de aşteptare;
j) abordarea de potenţiali clienţi în perimetrul aeroportuar;
k) poluarea zonelor aeroportuare voluntar sau accidental cu carburanţi, uleiuri sau alte reziduuri;
l) alterarea, pierderea sau nepãstrarea tichetului de ordine pe toatã perioada cât se aflã în zona de grupare şi în locul de aşteptare;
m) nerespectarea marcajelor care delimiteazã poziţiile de parcare "TAXI";
n) refuzul nejustificat de a prelua în cursã un client;
o) nerespectarea fluxurilor/traseelor de deplasare a autovehiculelor taxi stabilite de administraţia aeroportului;
p) încercarea de pãtrundere în zonele cu acces limitat destinate desfãşurãrii activitãţilor de transport în regim de taxi cu permise de acces auto sau permise de identificare şi acces expirate, suspendate, anulate sau fãrã acestea;
q) nepurtarea la loc vizibil, respectiv în partea superioarã a corpului sau pe parbriz pe toatã perioada prezenţei în perimetrul aeroportuar a permiselor de identificare şi acces şi a permiselor de acces auto emise pentru taximetriştii şi autovehiculele taxi autorizate de aeroport;
r) utilizarea permiselor de acces auto pentru îndeplinirea altor activitãţi decât cea de transport în regim de taxi de la aeroport;
s) neprezentarea pentru control a documentelor de acces solicitate de cãtre personalul autorizat al aeroportului;
ş) neanunţarea pierderii/furtului/deteriorãrii/distrugerii permisului de acces auto sau a permiselor de identificare şi acces eliberate de administraţia aeroportului, în termenele prevãzute de prezentul regulament;
t) refuzul de a preda permisul de acces auto şi/sau permisul de identificare şi acces la solicitarea personalului autorizat al aeroportului ca urmare a unei abateri prevãzute de regulament;
ţ) folosirea altui permis de acces auto sau a altui permis de identificare şi acces decât cele proprii;
u) împrumutarea sau înstrãinarea permisului de acces auto/permisului de identificare şi acces propriu;
v) utilizarea unui permis de acces auto sau a unui permis de identificare şi acces a cãror perioadã de valabilitate a expirat sau care au fost suspendate/anulate;
x) afectarea mãsurilor de securitate aeroportuarã prin încãlcarea unor reguli de circulaţie a vehiculelor sau prin blocarea unor cãi de acces;
y) nerespectarea mãsurilor de securitate aeroportuarã asumate prin angajamentul de securitate;
z) distrugerea sau deteriorarea intenţionatã a permiselor de acces auto/permiselor de identificare şi acces eliberate de administraţia aeroportului;
) modificarea permiselor de acces auto sau a permiselor de identificare şi acces emise de administraţia aeroportului;
bb) nerestituirea în termen de 48 de ore de la data expirãrii perioadei de valabilitate a permiselor de acces auto eliberate de administraţia aeroportului sau, în cazul suspendãrii/anulãrii acestora, în termen de 24 de ore de la data înştiinţãrii posesorului de cãtre personalul abilitat al compartimentului desemnat al aeroportului cu gestionarea şi înregistrarea acestor documente de acces;
cc) nerestituirea în termen de 48 de ore de la data expirãrii perioadei de valabilitate a permiselor de identificare şi acces eliberate de administraţia aeroportului sau, în cazul suspendãrii/anulãrii acestora, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data înştiinţãrii posesorului de cãtre personalul abilitat al compartimentului desemnat al aeroportului cu gestionarea şi înregistrarea acestor documente de acces;
dd) producerea sau facilitarea producerii unui act de intervenţie ilicitã împotriva aviaţiei civile.
CAP. V
Sancţiuni
ART. 59
În cazul constatãrii abaterilor prevãzute la cap. IV, administraţia aeroportului are dreptul de a suspenda sau anula, dupã caz, permisul de acces.
ART. 60
Suspendarea sau anularea unui permis de acces auto atrage în mod direct aceeaşi sancţiune şi în ceea ce priveşte permisul de identificare şi acces al taximetristului vinovat de fapta care a atras mãsura respectivã.
ART. 61
Administraţia aeroportului elaboreazã, aprobã şi pune în practicã proceduri specifice privind suspendarea sau anularea permiselor de acces.
ART. 62
Administraţia aeroportului are dreptul de a institui şi alte sancţiuni, cu respectarea legislaţiei specifice.
ART. 63
În situaţia constatãrii nerespectãrii cerinţelor care decurg din legislaţia care reglementeazã transportul persoanelor în regim de taxi la şi de la aeroporturi, administraţia aeroportului va sesiza, dupã caz, şi reprezentanţii Poliţiei Transporturi Aeriene, Poliţiei Rutiere, R.A. Registrul Auto Român, Oficiului Naţional pentru Protecţia Consumatorilor, ai secţiilor financiare pe raza cãrora au domiciliul cei implicaţi sau reprezentanţii celorlalte organe/instituţii competente teritorial pentru aplicarea mãsurilor legale corespunzãtoare.
ART. 64
Administraţia aeroportului va efectua, în conformitate cu procedurile de securitate aeroportuarã în vigoare pe aeroport, reinstruirea şi testarea taximetriştilor care deţin permise de identificare şi acces eliberate de aeroport în cazul constatãrii şi consemnãrii în registrul de abateri a sãvârşirii de cãtre aceştia a vreunei abateri de la normele de securitate aeroportuarã asumate prin angajamentul de securitate sau stipulate în prezentul regulament.
ART. 65
Administraţia aeroportului elaboreazã, aprobã şi aplicã o procedurã de soluţionare a contestaţiilor depuse de reprezentanţii transportatorilor de persoane în regim de taxi autorizaţi de aeroport sau de titularii permiselor de identificare şi acces împotriva mãsurilor de sancţionare aplicate de aeroport prin comisia numitã în acest sens la nivelul aeroportului, conform art. 45 lit. h).
____________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: