Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 823 din 15 august 2006 pentru aprobarea procedurilor de codificare a atentionarilor si avertizarilor meteorologice si a avertizarilor si alertelor hidrologice
EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 21 septembrie 2006
În baza prevederilor art. 6 lit. g) şi ale <>art. 9 din Legea nr. 139/2000 privind activitatea de meteorologie, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 3 alin. 2 lit. d) şi e) din Legea nr. 216/2004 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale de Meteorologie,
în temeiul prevederilor <>art. 3 alin. 2 lit. c) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale "Apele Române", aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 404/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere prevederile art. 1, art. 3 lit. a) şi ale <>art. 4 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 5 alin. (8) din Hotãrârea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 9 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 604/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
ministrul mediului şi gospodãririi apelor şi ministrul administraţiei şi internelor emit prezentul ordin.
ART. 1
Se aprobã Procedura de codificare a atenţionãrilor şi avertizãrilor meteorologice care se emit în cazul producerii de fenomene meteorologice periculoase la scarã naţionalã sau regionalã, prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Procedura de codificare a avertizãrilor şi alertelor hidrologice care se emit în cazul producerii de fenomene hidrologice periculoase la scarã naţionalã sau regionalã, prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 3
Se aprobã fluxul informaţional operativ pentru transmiterea avertizãrilor meteorologice şi hidrologice, prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 4
Structurile de la nivel central şi local, implicate în managementul situaţiilor de urgenţã în caz de inundaţii, fenomene meteorologice periculoase, accidente la construcţii hidrotehnice şi poluãri accidentale, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 5
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã orice dispoziţii contrare.
ART. 6
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 7
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
ANEXA 1
PROCEDURĂ DE CODIFICARE
a atenţionãrilor şi avertizãrilor meteorologice care se emit
în cazul producerii de fenomene
meteorologice periculoase la scarã naţionalã sau regionalã
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Prezenta procedurã se aplicã pentru fenomenele atmosferice prognozate pe scurtã şi medie duratã şi a cãror evoluţie potenţial periculoasã va începe în cel puţin 12 ore şi poate dura pânã la 3-4 zile, în medie.
(2) Acelaşi cod de culori (verde, galben, portocaliu şi roşu) se foloseşte şi în cazul fenomenelor atmosferice prognozate pe foarte scurtã duratã (anticipaţie de la una pânã la 6 ore).
ART. 2
În situaţiile în care sunt prognozate fenomene meteorologice periculoase, Administraţia Naţionalã de Meteorologie emite atenţionare sau avertizare meteorologicã, dupã caz, în care se prezintã succint fenomenul, intensitatea, zonele care pot fi afectate, momentul probabil al începerii acestuia şi durata.
ART. 3
Atenţionãrile şi avertizãrile meteorologice de tip "nowcasting" se emit în cazul fenomenelor atmosferice prognozate pe foarte scurtã duratã (anticipaţie de la una pânã la 6 ore) şi se referã în general la vânt puternic, ploi importante cantitativ, descãrcãri electrice frecvente şi cãderi de grindinã.
ART. 4
(1) Atenţionãrile şi avertizãrile meteorologice constau într-un mesaj de tip text, însoţit de o hartã la nivel naţional, cu menţionarea regiunilor/judeţelor ce urmeazã sã fie posibil afectate, cu precizarea intensitãţii fenomenului pentru fiecare regiune/judeţ, precum şi a intervalului de prognozã.
(2) Fiecare judeţ va fi colorat în verde, galben, portocaliu sau roşu, dupã nivelul de avertizare necesar.
(3) Actualizarea culorilor se va face zilnic, în funcţie de durata şi de severitatea fenomenului meteorologic semnalat.
ART. 5
Fenomenele meteorologice ce intrã sub incidenţa acestui cod sunt:
a) vânt puternic (cu intensificãri);
b) ploi importante cantitativ;
c) ninsori abundente şi polei;
d) descãrcãri electrice frecvente;
e) caniculã (valori de temperaturã egale sau mai mari de 35°C);
f) ger (valori de temperaturã sub -10°C).
ART. 6
(1) Codul verde nu indicã nicio precauţie particularã pentru perioada imediat urmãtoare, dar nu implicã o vreme frumoasã sau neapariţia în urmãtoarele zile a unor fenomene meteorologice periculoase ce pot perturba diverse activitãţi.
(2) Codul galben se va folosi pentru fenomene meteorologice temporar periculoase pentru anumite activitãţi, dar altfel obişnuite pentru perioada respectivã sau zona specificatã. Se recomandã urmãrirea periodicã a evoluţiei fenomenelor meteorologice pentru detalii cu privire la intensitatea fenomenelor în zilele urmãtoare.
(3) Codul portocaliu se aplicã acelor fenomene meteorologice prevãzute a fi periculoase, cu un grad de intensitate mare.
(4) Codul roşu se aplicã acelor fenomene meteorologice prevãzute a fi periculoase, cu un grad de intensitate foarte mare şi cu efecte dezastruoase.
ART. 7
(1) Codul galben este similar unei atenţionãri meteorologice.
(2) Codul portocaliu şi codul roşu vor fi similare unei avertizãri meteorologice, iar buletinele meteorologice emise de douã ori pe zi (dimineaţa şi la prânz) expliciteazã fenomenele atmosferice de la codurile portocaliu şi roşu, precizând evoluţia fenomenelor specificate, acoperirea spaţialã a acestora, intensitatea şi durata lor.
CAP. II
Conţinutul şi semnificaţia mesajelor de avertizare meteorologicã în cazul producerii de fenomene meteorologice periculoase la scarã naţionalã sau regionalã
ART. 8
Consecinţele (efectele) posibile ale mesajelor de avertizare în cazul vântului puternic pot fi urmãtoarele*):
NOTĂ(CTCE)
*) Mesajul de avertizare în cazul vântului puternic este reprezentat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 795 din 21.09.2006, la pagina 13 (a se vedea imaginea asociatã).
1. Cod portocaliu:
a) întreruperi ale curentului electric şi ale legãturilor de comunicaţii pe durate relativ importante;
b) acoperişurile şi coşurile caselor pot fi avariate;
c) se pot rupe ramuri, crengi de copaci;
d) circulaţia rutierã poate fi perturbatã, îndeosebi pe rutele secundare şi în zonele forestiere;
e) funcţionarea infrastructurii zonelor de schi şi transport pe cablu poate fi perturbatã.
2. Cod roşu:
a) avertizare de furtunã foarte puternicã;
b) întreruperile de electricitate şi de comunicaţii pot fi de lungã duratã;
c) se pot aştepta pagube numeroase şi importante pentru locuinţe, parcuri şi zone agricole;
d) zonele împãdurite pot fi puternic afectate;
e) circulaţia rutierã poate deveni foarte dificilã pe zone extinse;
f) transportul aerian, feroviar şi maritim poate fi serios perturbat;
g) funcţionarea infrastructurii zonelor de schi şi transport pe cablu poate fi complet perturbatã.
ART. 9
Consecinţele (efectele) posibile ale mesajelor de avertizare în cazul ploilor importante cantitativ pot fi urmãtoarele*):
NOTĂ(CTCE)
*)Mesajul de avertizare în cazul ploilor importante cantitativ este reprezentat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 795 din 21.09.2006, la pagina 13 (a se vedea imaginea asociatã).
1. Cod portocaliu:
a) se prevãd precipitaţii intense ce pot afecta activitãţile socioeconomice;
b) sunt posibile inundaţii importante în zone cu risc ridicat de inundaţie, în bazinele hidrografice ale zonelor respective;
c) se pot produce cantitãţi importante de precipitaţii în timp scurt, ce pot local provoca viituri pe râurile mici şi scurgeri pe versanţi;
d) risc de deversare a reţelelor de canalizare;
e) condiţiile de circulaţie rutierã pot deveni dificile pe drumurile secundare şi se pot produce perturbãri ale transportului feroviar;
f) se pot produce întreruperi ale alimentãrii cu energie electricã.
2. Cod roşu:
a) se anticipeazã precipitaţii foarte intense ce pot afecta activitãţile socioeconomice pe o duratã de câteva zile;
b) sunt posibile inundaţii deosebit de importante, inclusiv în zonele cu risc scãzut de inundaţii şi în bazinele hidrografice ale zonelor respective;
c) se pot produce acumulãri foarte importante de precipitaţii pe intervale scurte de timp, ce pot provoca local viituri rapide pe râurile mici şi scurgeri pe versanţi;
d) condiţiile de circulaţie rutierã pot deveni foarte dificile;
e) risc ridicat de deversare a reţelei de canalizare;
f) se pot produce întreruperi de duratã ale alimentãrii cu energie electricã.
ART. 10
Consecinţele (efectele) posibile ale mesajelor de avertizare în cazul fenomenelor de ninsori abundente şi polei pot fi urmãtoarele*):
NOTĂ(CTCE)
*)Mesajul de avertizare în cazul fenomenelor de ninsori abundente şi polei este reprezentat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 795 din 21.09.2006, la pagina 13 (a se vedea imaginea asociatã).
1. Cod portocaliu:
a) sunt aşteptate cãderi de zãpadã sau depuneri de polei în cantitãţi importante pentru regiunea respectivã;
b) circulaţia poate deveni rapid foarte dificilã în întreaga reţea, dar mai ales în sectorul forestier, unde arborii dezrãdãcinaţi pot accentua dificultãţile semnalate;
c) riscurile de accidente sunt mari;
d) unele distrugeri pot afecta reţelele de electricitate şi de telefonie.
2. Cod roşu:
a) sunt aşteptate cãderi importante de zãpadã sau depuneri masive de polei, ce pot afecta grav activitãţile umane şi viaţa economicã;
b) circulaţia riscã sã devinã rapid impracticabilã în întreaga reţea (rutierã, feroviarã şi maritimã);
c) distrugeri importante pot afecta reţelele de electricitate şi de telefonie, timp de mai multe zile;
d) existã posibilitatea producerii de perturbãri foarte grave ale transportului aerian şi feroviar.
ART. 11
Consecinţele (efectele) posibile ale mesajelor de avertizare în cazul caniculei pot fi urmãtoarele*):
NOTĂ(CTCE)
*) Mesajul de avertizare în cazul caniculei este reprezentat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 795 din 21.09.2006, la pagina 13 (a se vedea imaginea asociatã).
1. Cod portocaliu:
a) creşterea temperaturii poate pune în pericol persoanele în vârstã, persoanele cu handicap, persoanele care suferã de maladii cronice sau tulburãri mentale, persoanele care iau medicamente cu regularitate, precum şi persoanele izolate;
b) atenţie suplimentarã pentru sportivi şi copii, dar şi pentru persoanele care lucreazã în aer liber.
2. Cod roşu:
a) sunt afectate toate persoanele, chiar şi cele cu o stare de sãnãtate bunã;
b) creşterea temperaturii poate pune în mare pericol persoanele în vârstã, persoanele cu handicap, persoanele care suferã de maladii cronice sau tulburãri mentale, persoanele care iau medicamente cu regularitate, precum şi persoanele izolate;
c) atenţie maximã pentru sportivi şi copii, dar şi pentru persoanele care lucreazã în aer liber.
ART. 12
Consecinţele (efectele) posibile ale mesajelor de avertizare în cazul descãrcãrilor electrice pot fi urmãtoarele*):
NOTĂ(CTCE)
*)Mesajul de avertizare în cazul descãrcãrilor electrice este reprezentat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 795 din 21.09.2006, la pagina 13 (a se vedea imaginea asociatã).
1. Cod portocaliu:
a) furtunile intense însoţite de descãrcãri electrice pot provoca local pagube importante;
b) locuinţele şubrede şi instalaţiile improvizate pot suferi pagube importante;
c) în situaţii de furtuni asociate cu descãrcãri electrice, subsolurile şi punctele joase ale locuinţelor pot fi inundate rapid;
d) trãsnetele neînsoţite de precipitaţii pot provoca incendii de pãdure.
2. Cod roşu:
a) fenomenele electrice numeroase şi foarte violente pot provoca local pagube importante;
b) pericolul este maxim pentru locuinţe, parcuri, zone agricole şi plantaţii (pomi fructiferi, viţã-de-vie etc.);
c) zonele forestiere pot suferi local pagube foarte importante şi pot izbucni incendii spontane ca urmare a trãsnetelor frecvente;
d) locuinţele şubrede şi instalaţiile improvizate pot fi puse în real pericol şi pot fi uşor distruse;
e) în situaţii de furtuni asociate cu descãrcãri electrice, subsolurile şi punctele joase ale locuinţelor pot fi inundate rapid în zonele râurilor mici şi mijlocii.
ART. 13
Consecinţele (efectele) posibile ale mesajelor de avertizare în cazul gerului pot fi urmãtoarele*):
NOTĂ(CTCE)
*)Mesajul de avertizare în cazul gerului este reprezentat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 795 din 21.09.2006, la pagina 13 (a se vedea imaginea asociatã).
1. Cod portocaliu:
a) gerul (frigul puternic) poate pune în pericol persoanele vulnerabile sau izolate, mai ales persoanele în vârstã, cele cu handicap, cele care suferã de boli cardiovasculare, respiratorii, endocrine sau de diferite patologii oculare, persoanele care au probleme ale sistemului nervos sau sindromul Raynaud;
b) este necesarã o supraveghere specialã a copiilor;
c) în cazuri cu sensibilitate ridicatã la ger (zona buzelor şi a mâinilor), trebuie consultat un farmacist;
d) unele tipuri de medicamente pot avea contraindicaţii de a fi luate în caz de frig puternic şi este necesar sã se consulte medicul;
e) sportivii şi unele persoane care lucreazã în aer liber trebuie sã acorde atenţie sporitã hipotermiei şi agravãrii simptomelor preexistente.
2. Cod roşu:
a) orice persoanã este ameninţatã, chiar şi persoanele cu o stare de sãnãtate bunã;
b) pericolul este mai mare şi poate fi major pentru persoanele vulnerabile sau izolate, mai ales pentru cele în vârstã, cele cu handicap, cele ce suferã de boli cardiovasculare, respiratorii, endocrine sau de diferite patologii oculare, persoanele care au probleme ale sistemului nervos sau sindromul Raynaud;
c) este necesarã o supraveghere specialã a copiilor;
d) în cazuri de sensibilitate ridicatã la ger (zona buzelor şi a mâinilor), trebuie consultat de urgenţã un farmacist;
e) unele tipuri de medicamente pot avea contraindicaţii de a fi luate în caz de frig puternic şi, în consecinţã, este necesar sã se cearã sfatul medicului;
f) sportivii şi persoanele care lucreazã în aer liber trebuie sã acorde atenţie sporitã hipotermiei şi agravãrii simptomelor preexistente, astfel frisoanele şi amorţirea extremitãţilor constituie semne de alarmã.
ANEXA 2
PROCEDURĂ DE CODIFICARE
a avertizãrilor şi alertelor hidrologice care se emit
în cazul producerii de fenomene hidrologice periculoase
la scarã naţionalã sau regionalã
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
În situaţiile în care sunt prognozate depãşiri ale cotelor de apãrare pe Dunãre şi râuri interioare, precum şi scurgeri importante pe versanţi, torenţi, vãi nepermanente, pâraie, Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodãrire a Apelor emite avertizare hidrologicã sau alertã hidrologicã, dupã caz, în care se prezintã succint fenomenul, intensitatea, efectele posibile, zonele care pot fi afectate, momentul probabil al începerii acestuia şi durata, cu indicarea probabilitãţii de producere a fenomenelor periculoase.
ART. 2
(1) Avertizarea hidrologicã se emite atunci când se prevede posibilitatea depãşirii cotelor de apãrare sau posibilitatea producerii altor fenomene hidrologice periculoase (scurgeri importante pe versanţi, torenţi, vãi nepermanente, pâraie), pe baza prognozelor meteorologice.
(2) Alerta hidrologicã se emite atunci când se prevede depãşirea iminentã a cotelor de apãrare şi/sau producerea altor fenomene hidrologice periculoase (scurgeri importante pe versanţi, torenţi, vãi nepermanente, pâraie), pe baza prognozelor meteorologice şi a stãrii râurilor.
(3) Când informaţia meteorologicã şi hidrologicã permite prognoza maximelor de viiturã peste cotele de apãrare, pe baza precipitaţiilor care au depãşit pragurile critice şi/sau a topirii bruşte a stratului de zãpadã, a precipitaţiilor prognozate, a propagãrii viiturilor şi a altor cauze, se elaboreazã prognoza inundaţiilor.
ART. 3
(1) Mesajele de avertizare sau alertã hidrologicã sunt emise cu un anumit timp de anticipare, care permite factorilor de decizie în domeniul gestionãrii situaţiilor de urgenţã sã ia mãsurile necesare de apãrare a vieţii şi bunurilor oamenilor, precum şi a altor obiective socioeconomice.
(2) Timpul de anticipare este de minimum 24 de ore pentru cursurile de apã care reacţioneazã rapid la ploile cãzute şi de minimum 2-3 zile pentru cursurile de apã care reacţioneazã mai lent la ploile cãzute sau în cazul propagãrii viiturilor formate în zonele superioare ale bazinului hidrografic.
ART. 4
Avertizãrile sau alertele hidrologice sunt emise pe baza prognozei hidrologice de evoluţie a debitelor şi nivelurilor corespunzãtoare pe râurile monitorizate prin reţeaua naţionalã de staţii hidrometrice.
ART. 5
(1) Mesajul de avertizare sau alertã hidrologicã se exprimã într-o formã clarã, inteligibilã atât la nivelul factorilor de decizie, cât şi al populaţiei.
(2) Conţinutul şi formatul mesajului de avertizare hidrologicã sunt reglementate prin prezenta metodologie.
ART. 6
Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodãrirea Apelor, prin Centrul Naţional de Prognoze Hidrologice, emite avertizãri sau alerte hidrologice de inundaţii în situaţii meteorologice deosebite sau la prognozarea acestora de cãtre Administraţia Naţionalã de Meteorologie.
CAP. II
Conţinutul şi semnificaţia mesajelor de avertizare sau alertã hidrologicã
ART. 7
(1) Avertizãrile sau alertele hidrologice constau dintr-un mesaj de tip text, însoţit de o hartã la nivel naţional, cu specificarea arealelor/sectoarelor de râu ce urmeazã sã fie posibil afectate de creşteri semnificative de niveluri/debite, cu precizarea intensitãţii fenomenului pentru fiecare areal/sector de râu, precum şi a intervalului de prognozã.
(2) Atunci când sunt prevãzute scurgeri importante pe versanţi, torenţi, vãi nepermanente, pâraie, care nu pot fi marcate pe hartã prin sectoare de râu, se vor marca arealele în care sunt posibile astfel de fenomene.
(3) Harta la nivel naţional va fi detaliatã la nivel local de cãtre serviciile hidrologice din cadrul direcţiilor de ape ale Administraţiei Naţionale "Apele Române", în funcţie de gradul de detaliere al informaţiei meteorologice şi hidrologice disponibile la momentul elaborãrii prognozei hidrologice şi/sau de gradul de severitate al fenomenului prognozat.
ART. 8
Pentru marcarea intensitãţii fenomenului de producere de viituri corespunzãtor unui areal sau unui sector de râu se vor folosi urmãtoarele coduri de culori:
a) galben: risc de viituri sau creşteri rapide ale nivelului apei, neconducând la pagube semnificative, dar care necesitã o vigilenţã sporitã în cazul desfãşurãrii unor activitãţi sezoniere şi/sau expuse la inundaţii;
b) portocaliu: risc de viituri generatoare de revãrsãri importante, susceptibile de a avea impact semnificativ asupra vieţii colectivitãţilor şi siguranţei bunurilor şi persoanelor;
c) roşu: risc de viituri majore. Ameninţare directã şi generalizatã asupra siguranţei persoanelor şi bunurilor.
ART. 9
Codurilor de culori menţionate la art. 8 le corespund situaţiile prezentate în Regulamentul privind gestionarea situaţiilor de urgenţã generate de inundaţii, fenomene meteorologice periculoase, accidente la construcţii hidrotehnice şi poluãri accidentale (aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 638/420/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 455 din 30 mai 2005), secţiunea B "Stabilirea pragurilor de apãrare", dupã cum urmeazã:
a) galben corespunde situaţiei de atenţie [conform art. 28 alin. (3) lit. a) din regulament];
b) portocaliu corespunde situaţiei de inundaţie [conform art. 28 alin. (3) lit. b) din regulament];
c) roşu corespunde situaţiei de pericol [conform art. 28 alin. (3) lit. c) din regulament].
ART. 10
Avertizãrile sau alertele hidrologice se reînnoiesc de fiecare datã când situaţia impune modificarea codului de culoare.
ANEXA 3
FLUXUL INFORMAŢIONAL OPERATIV
pentru transmiterea avertizãrilor meteorologice şi hidrologice
ART. 1
Avertizãrile meteorologice care se emit în cazul producerii de fenomene meteorologice periculoase la scarã naţionalã se transmit de cãtre Administraţia Naţionalã de Meteorologie la Centrul Operativ pentru Situaţii de Urgenţã al Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor.
ART. 2
Avertizãrile hidrologice care se emit în cazul producerii de fenomene hidrologice periculoase la scarã naţionalã se transmit de cãtre Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodãrirea Apelor la Centrul Operativ pentru Situaţii de Urgenţã al Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor şi la Centrul Operativ pentru Situaţii de Urgenţã al Administraţiei Naţionale "Apele Române".
ART. 3
Centrul Operativ pentru Situaţii de Urgenţã al Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor transmite, cu maximã operativitate, avertizãrile meteorologice şi hidrologice, care se emit în cazul producerii de fenomene meteorologice şi hidrologice periculoase la scarã naţionalã, la Ministerul Administraţiei şi Internelor - Direcţia generalã pentru relaţii cu prefecturile, la comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţã şi cãtre mass-media.
ART. 4
Comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţã transmit avertizãrile meteorologice şi hidrologice, care se emit în cazul producerii de fenomene meteorologice şi hidrologice periculoase la scarã naţionalã, prin intermediul centrelor operaţionale ale inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţã la comitetele locale pentru situaţii de urgenţã (primãrii).
ART. 5
Avertizãrile meteorologice care se emit în cazul producerii de fenomene meteorologice periculoase la scarã regionalã se transmit de centrele meteorologice regionale (CMR) la centrele operaţionale ale inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţã.
ART. 6
Avertizãrile hidrologice care se emit în cazul producerii de fenomene hidrologice periculoase la scarã regionalã se transmit de direcţiile apelor la centrele operaţionale ale inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţã.
ART. 7
Centrele operaţionale ale inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţã au obligaţia de a transmite avertizãrile meteorologice şi hidrologice, care se emit în cazul producerii de fenomene meteorologice şi hidrologice periculoase la scarã regionalã, la comitetele locale pentru situaţii de urgenţã (primãrii) din zonele potenţial afectabile.
ART. 8
Comitetele locale pentru situaţii de urgenţã (primãrii) au obligaţia de a dispune declanşarea sistemelor de alarmã existente pe raza localitãţii (sirene, clopotul bisericii etc.) pentru avertizarea-alarmarea populaţiei.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: