Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 82 din 27 februarie 2023  privind stabilirea modului de implementare a măsurilor compensatorii de mediu şi climă  din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 şi a intervenţiei DR-10  din Planul strategic PAC 2023-2027, începând cu anul 2023    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 82 din 27 februarie 2023 privind stabilirea modului de implementare a măsurilor compensatorii de mediu şi climă din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 şi a intervenţiei DR-10 din Planul strategic PAC 2023-2027, începând cu anul 2023

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 170 din 28 februarie 2023
    Având în vedere Referatul de aprobare nr. 190.996 din 27.02.2023 întocmit de Direcţia generală dezvoltare rurală - Autoritate de management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală,
    în baza prevederilor:
    - Regulamentului (UE) nr. 1.305/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2.799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1.290/2005 şi (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului (UE) 2020/2.220 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 decembrie 2020 de stabilire a anumitor dispoziţii tranzitorii privind sprijinul acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi din Fondul european de garantare agricolă (FEGA) în anii 2021 şi 2022 şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013, (UE) nr. 1.306/2013 şi (UE) nr. 1.307/2013 în ceea ce priveşte resursele şi aplicarea regulamentelor respective în anii 2021 şi 2022 şi a Regulamentului (UE) nr. 1.308/2013 în ceea ce priveşte resursele şi repartizarea unui astfel de sprijin pentru anii 2021 şi 2022;
    – Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte sistemul integrat de administrare şi control, măsurile de dezvoltare rurală şi ecocondiţionalitatea, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului delegat (UE) nr. 640/2014 al Comisiei din 11 martie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte Sistemul Integrat de Administrare şi Control şi condiţiile pentru refuzarea sau retragerea plăţilor şi pentru sancţiunile administrative aplicabile în cazul plăţilor directe, al sprijinului pentru dezvoltare rurală şi al ecocondiţionalităţii, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de statele membre în cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) şi finanţate de Fondul european de garantare agricolă (FEGA) şi de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013 şi (UE) nr. 1.307/2013;
    – Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013;
    – Regulamentului (UE) 2022/1.172 al Comisiei Europene din 4 mai 2022 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte sistemul integrat de administrare şi control din cadrul politicii agricole comune şi aplicarea şi calcularea sancţiunilor administrative aferente condiţionalităţii;
    – Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020, PNDR 2014-2020, aprobat pentru România prin Decizia de punere în aplicare a Comisiei Europene nr. C(2015) 3.508 din 26 mai 2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Planului strategic PAC 2023-2027 al României, aprobat prin Decizia de punere în aplicare a Comisiei Europene nr. C(2022) 8.783 din 7 decembrie 2022;
    – Legii nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2014 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, prin reorganizarea Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, aprobată prin Legea nr. 43/2015, cu modificările ulterioare;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile aferente politicii agricole comune, politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2014-2020 şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul garantării, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 56/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 226/2015 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor programului naţional de dezvoltare rurală cofinanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 1.570/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023-2027;
    – Hotărârii Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat;
    – Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 194/2019 privind aprobarea sistemelor de sancţiuni aplicabile cererilor de plată depuse începând cu anul 2019 pentru măsurile 10 „Agromediu şi climă“, 11 „Agricultura ecologică“ şi 13 „Plăţi pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau cu alte constrângeri specifice“ prevăzute în Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 54/570/32/2023 pentru punerea în aplicare a normelor privind condiţionalitatea în cadrul intervenţiilor sub formă de plăţi directe şi unor intervenţii şi măsuri pentru dezvoltare rurală, începând cu anul de cerere 2023;
    – Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 81/2023*) privind implementarea DR-10 - „Zone afectate de constrângeri naturale semnificative“ din Planul strategic PAC 2023-2027;
    *) Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 81/2023 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    – Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 80/2023 privind criteriile de eligibilitate, documentele justificative, condiţiile şi modul de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a)-c) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat;
    – Acordului de delegare al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) nr. P107 din 24.06.2015, Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) nr. A69 din 24.06.2015 pentru implementarea, prin Sistemul Integrat de Administrare şi Control (IACS), a măsurilor din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014-2020 finanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) şi de la bugetul de stat, respectiv: măsura 10 - „Agromediu şi climă“, măsura 11 - „Agricultura ecologică“, măsura 13 - „Plăţi pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale“, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Acordului de delegare al AFIR nr. 109 din 2.07.2015/APIA nr. A106 din 10.07.2015/Agenţiei Naţionale pentru Zootehnie „Prof. Dr. G.K. Constantinescu“ (ANZ) nr. 11.710 din 15.07.2015 pentru implementarea măsurii 10 „Agromediu şi climă“, submăsura 10.1 „Plăţi de agromediu şi climă“, pachetul 8 „Creşterea animalelor de fermă din rase locale în pericol de abandon“ din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014-2020 aprobat prin Decizia (CE) 3.508 din 26.05.2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Acordului de delegare al APIA nr. A109 din 24.09.2015, Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) nr. 15.365 din 1.10.2015 privind verificarea respectării de către agricultori a cerinţelor legale în materie de gestionare (SMR 4-9 şi a SMR 11-13) şi a bunelor condiţii agricole şi de mediu (GAEC), cu modificările şi completările ulterioare;
    – Acordului de delegare al APIA nr. 163 din 28.02.2017, Autorităţii Naţionale Fitosanitare (ANF) nr. 755/F din 3.03.2017 pentru delegarea unor atribuţii privind verificarea respectării de către fermieri a cerinţei legale în materie de gestionare referitoare la „Introducerea pe piaţă a produselor de protecţie a plantelor (SMR 10)“, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul prevederilor:
    - art. 31 din Hotărârea Guvernului nr. 226/2015 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor programului naţional de dezvoltare rurală cofinanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 47 din Hotărârea Guvernului nr. 1.570/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023-2027;
    – art. 57 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 9 alin. (5) şi (6) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin.
    ART. 1
    (1) Prezentul ordin stabileşte modul de implementare a măsurilor compensatorii de mediu şi climă din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020, denumit în continuare PNDR 2014-2020, şi a intervenţiei DR-10 din Planul strategic PAC 2023-2027, denumit în continuare PS 2023-2027, denumite în continuare scheme de sprijin compensatoriu de mediu şi climă, începând cu anul 2023, pentru:
    a) măsura 10 - Agromediu şi climă din PNDR 2014-2020, denumită în continuare măsura 10;
    b) măsura 11 - Agricultură ecologică, submăsura 11.1 - Sprijin pentru conversia la metodele de agricultură ecologică şi submăsura 11.2 - Sprijin pentru menţinerea practicilor de agricultură ecologică din PNDR 2014-2020, denumită în continuare măsura 11;
    c) măsura 13 - Plăţi pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau cu alte constrângeri specifice - submăsurile 13.1 - Zona montană şi 13.3 - Zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau cu alte constrângeri specifice din PNDR 2014-2020, denumită în continuare măsura 13;
    d) intervenţia DR-10 - Zone afectate de constrângeri naturale semnificative din PS 2023-2027, denumită în continuare intervenţia DR-10.

    (2) Implementarea măsurilor prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) se realizează în condiţiile PNDR 2014-2020, ale Regulamentului (UE) nr. 1.305/2013 al Parlamentului European şi ale Consiliului din 17 decembrie 2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului, cu respectarea prevederilor art. 12 şi 13 din Regulamentul delegat (UE) 2022/1.172 al Comisiei din 4 mai 2022 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte sistemul integrat de administrare şi control din cadrul politicii agricole comune şi aplicarea şi calcularea sancţiunilor administrative aferente condiţionalităţii.
    (3) Implementarea intervenţiei DR-10 se realizează în condiţiile Planului strategic PAC 2023-2027, ale Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de statele membre în cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) şi finanţate de Fondul european de garantare agricolă (FEGA) şi de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013 şi (UE) nr. 1.307/2013 şi ale Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013.

    ART. 2
    (1) În aplicarea schemelor de sprijin compensatoriu de mediu şi climă, termenii şi expresiile utilizate sunt definite la art. 2 din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 80/2023 privind criteriile de eligibilitate, documentele justificative, condiţiile şi modul de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a)-c) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, denumit în continuare Ordinul MADR nr. 80/2023, şi la art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1.570/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023-2027, denumită în continuare H.G. nr. 1.570/2022.
    (2) În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos semnifică după cum urmează:
    a) livada tradiţională utilizată extensiv înseamnă suprafeţele de livezi tradiţionale care sunt utilizate în principal ca pajişti permanente prin cosit şi/sau păşunat. Densitatea pomilor este de maximum 240 pomi/ha, indiferent de specia cultivată, iar intervalele dintre pomi sunt acoperite cu specii furajere erbacee sau din flora spontană;
    b) neconformitate înseamnă orice nerespectare a criteriilor de eligibilitate, angajamentelor sau altor obligaţii care se aplică fiecărei scheme de sprijin compensatoriu de mediu şi climă sau, în cazul ecocondiţionalităţii aplicabile măsurilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a)-c), nerespectarea cerinţelor de reglementare în materie de gestionare, a standardelor privind bunele condiţii agricole şi de mediu ale terenurilor sau a cerinţei privind întreţinerea pajiştilor permanente prevăzute la art. 93 din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2.799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1.290/2005 şi (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului sau, în cazul condiţionalităţii aplicabile intervenţiei DR-10 din PS 2023-2027, nerespectarea obligaţiilor prevăzute în titlul III cap. I secţiunea 2 din Regulamentul (UE) 2021/2.115.

    (3) Anul de angajament pentru măsura 10 - pachetele 4 şi 7 se consideră încheiat atunci când au fost îndeplinite toate obiectivele angajamentului pentru pachetul respectiv, inclusiv cerinţele specifice privind încorporarea culturilor în anul următor anului de cerere.

    ART. 3
    Fermierii care nu desfăşoară activitatea agricolă nu sunt eligibili la plată. Fără a aduce atingere altor prevederi privind activitatea minimă, suprafeţele agricole menţinute în mod natural într-o stare adecvată pentru păşunat sau pentru cultivare şi pe care nu se desfăşoară activitate minimă, în perioada 15 iunie-1 octombrie a anului de cerere, nu sunt eligibile la plată. Fac excepţie suprafeţele aflate sub angajamente în cadrul măsurii 10, pe care activitatea minimă se efectuează numai după data stabilită în fişa pachetului/subpachetului/variantei corespunzător/corespunzătoare şi nu depăşeşte 15 octombrie a anului de cerere.

    ART. 4
    În implementarea schemelor de sprijin compensatoriu de mediu şi climă prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. b), c) şi d), beneficiarii sunt încadraţi în categoria fermierilor activi, cu aplicarea prevederilor art. 16-23 din Ordinul MADR nr. 80/2023.

    ART. 5
    În implementarea schemelor de sprijin compensatoriu de mediu şi climă prevăzute la art. 1 sunt aplicabile prevederile art. 3-15 şi art. 105-115 din Ordinul MADR nr. 80/2023.

    ART. 6
    (1) Fermierii care solicită plăţi compensatorii pentru una sau mai multe din măsurile prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a)-c), care nu au angajamente în derulare, semnează angajamente noi pe durata prevăzută de PNDR 2014-2020 prin care se obligă să desfăşoare o activitate agricolă şi să respecte condiţiile de eligibilitate, de ecocondiţionalitate, de bază şi specifice ale fiecărei măsuri/submăsuri/variante astfel cum sunt prevăzute în PNDR 2014-2020.
    (2) Solicitanţii de plăţi compensatorii în cadrul măsurilor de mediu şi climă ale PNDR 2014-2020 precizate la art. 1 alin. (1) lit. a)-c) trebuie să respecte normele privind ecocondiţionalitatea prevăzute de Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 352/636/54/2015 pentru aprobarea normelor privind ecocondiţionalitatea în cadrul schemelor şi măsurilor de sprijin pentru fermieri în România, cu modificările ulterioare.
    (3) Solicitanţii de plăţi compensatorii în cadrul intervenţiei prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. d) trebuie să respecte normele de condiţionalitate prevăzute de Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 54/570/32/2023 pentru punerea în aplicare a normelor privind condiţionalitatea în cadrul intervenţiilor sub formă de plăţi directe şi unor intervenţii şi măsuri pentru dezvoltare rurală, începând cu anul de cerere 2023, denumit în continuare Ordinul MADR/MMAP/ANSVSA nr. 54/570/32/2023.
    (4) Solicitanţii de plăţi compensatorii în cadrul măsurilor de mediu şi climă ale PNDR 2014-2020 precizate la art. 1 alin. (1) lit. a)-c), care beneficiază şi de plăţi directe în baza H.G. nr. 1.571/2022, trebuie să respecte şi normele de condiţionalitate prevăzute de Ordinul MADR/MMAP/ANSVSA nr. 54/570/32/2023.
    (5) Pentru obligaţiile de la alin. (2)-(4), verificarea se realizează în ceea ce priveşte respectarea normelor privind condiţionalitatea şi, în cazul în care acestea sunt respectate, se consideră că şi normele de ecocondiţionalitate sunt respectate. Identificarea de neconformităţi privind normele de condiţionalitate conduce la aplicarea sancţiunilor pentru condiţionalitate pentru intervenţiile din PS 2023-2027.
    (6) În cazul măsurilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a)-c), dacă verificarea normelor privind condiţionalitatea prevăzută la alin. (5) relevă neconformităţi, se efectuează controlul respectării normelor de ecocondiţionalitate. Identificarea unor neconformităţi în ceea ce priveşte ecocondiţionalitatea conduce la aplicarea sancţiunilor administrative în ceea ce priveşte ecocondiţionalitatea, în baza Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 999/2016 privind aprobarea sistemului de sancţiuni administrative pentru ecocondiţionalitate aplicabil schemelor şi măsurilor de sprijin pentru fermieri începând cu anul 2016, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Ordinul MADR nr. 999/2016.

    ART. 7
    (1) Documentele care dovedesc respectarea anumitor criterii de eligibilitate sau condiţii specifice măsurilor şi intervenţiei revăzute la art. 1 alin. (1), disponibile la alte instituţii sau organisme, sunt furnizate la solicitarea APIA de către instituţiile sau organismele responsabile cu emiterea sau atestarea acestora.
    (2) Fermierii trebuie să marcheze în teren limitele parcelei utilizate, atunci când este cultivată cu aceeaşi cultură cu a parcelei sau parcelelor învecinate.

    ART. 8
    (1) Angajamentele se urmăresc:
    a) la nivel de parcelă în cazul pachetelor 1, 2, 3, 6, 7, 9, 10 şi 11.2 din cadrul măsurii 10 şi în cazul pachetelor 1, 2, 3, 4, 5 şi 6 ale fiecărei submăsuri din cadrul măsurii 11, respectiv submăsura 11.1 şi submăsura 11.2;
    b) la nivel de suprafaţă totală angajată pentru pachetele 4, 5 şi 11.1 din cadrul măsurii 10;
    c) la nivelul efectivelor de animale femele adulte de reproducţie din rase locale în pericol de abandon prevăzut la începerea angajamentului, în cazul pachetului 8 din măsura 10.

    (2) Parcelele aflate sub angajament în cadrul măsurii 10 şi/sau măsurii 11 nu se comasează. Pachetele măsurilor 10 şi 11 nu se accesează pe subparcelă agricolă. Face excepţie declararea pachetului 10 al măsurii 10 în combinaţie cu pachetele 1, 2 sau 5 ale ambelor submăsuri ale măsurii 11 pachetul declarat limitând suplimentar suprafaţa respectivă, fără a aduce atingere cerinţei privind suprafaţa minimă a parcelei agricole pe pachet şi, respectiv, condiţiilor de eligibilitate, de bază şi specifice fiecărei măsuri.

    ART. 9
    (1) Pentru angajamentele de mediu şi climă semnate în cadrul măsurilor PNDR 2014-2020, aplicate pe suprafaţă sau pe animale în cadrul măsurilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a)-c), se aplică prevederile art. 47 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.305/2013. Dacă întregul teren sau o parte a acestuia, care face obiectul angajamentului respectiv, sau animalele la nivel de rasă angajată sau întreaga exploataţie este transferat(ă) altei persoane în cursul perioadei angajamentului respectiv, angajamentul sau partea din acesta aferentă terenului sau animalelor transferat(e) poate fi preluat(ă) de cesionar pentru perioada rămasă sau poate înceta şi rambursarea nu este solicitată în ceea ce priveşte perioada în care angajamentul a produs efecte, dacă cesionarul nu preia angajamentele asumate de cedent.
    (2) Transferul de exploataţie se poate realiza oricând pe parcursul anului de cerere, până la emiterea primei decizii de plată. Pe parcursul unui an de cerere de plată se poate efectua un singur transfer pentru aceeaşi exploataţie.
    (3) Dacă o exploataţie este transferată după depunerea unei cereri de plată şi înainte să fi fost îndeplinite toate condiţiile de acordare a plăţii, cedentului nu i se acordă nicio plată pentru exploataţia transferată.
    (4) În situaţia menţionată la alin. (3), plata solicitată de cedent se acordă cesionarului, cu respectarea următoarelor condiţii:
    a) cesionarul notifică APIA, în termen de 15 zile calendaristice, asupra transferului de exploataţie şi solicită plăţile;
    b) cesionarul furnizează toate documentele justificative solicitate de APIA referitoare la transferul de exploataţie;
    c) sunt îndeplinite toate condiţiile pentru acordarea plăţii în ceea ce priveşte exploataţia transferată.

    (5) După momentul în care cesionarul a informat APIA şi a solicitat plata:
    a) toate drepturile şi obligaţiile cedentului care decurg din raportul juridic dintre cedent şi APIA generat de cererea de plată sunt atribuite cesionarului;
    b) toate acţiunile necesare pentru acordarea plăţii şi toate declaraţiile date de cedent înainte de transfer sunt atribuite cesionarului în scopul aplicării normelor relevante ale Uniunii Europene.

    (6) Transferul de angajament pentru măsurile prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a)-c) poate fi total sau parţial. Transferul de angajament se poate face până la termenul-limită de depunere cu penalizări a cererilor de plată. Prin excepţie, se poate face numai transfer total de angajament pentru pachetele 4, 5 şi 11.1 ale măsurii 10, care se aplică la nivel de suprafaţă totală angajată a pachetului, respectiv se poate face numai transfer total de angajament, la nivel de rasă angajată, în cazul pachetului 8 al măsurii 10, cu preluarea de către cesionar a întregului număr de animale din rasa respectivă.
    (7) În cazul în care o suprafaţă sau animalele aflate sub angajament sunt transferate unui alt fermier, noul utilizator al suprafeţei sau noul deţinător al animalelor în cauză, care a preluat angajamentul existent, este responsabil pentru eventualele neconformităţi depistate ulterior transferului şi ca urmare acestuia i se vor reţine sumele acordate necuvenit în anii precedenţi transferului pentru suprafaţa sau animalele respective.
    (8) În cazul transferului de exploataţie, beneficiarul cesionar este informat de APIA, în scris, asupra posibilităţii transferului de angajament şi a stadiului implementării angajamentului de către cedent pe suprafeţele sau animalele vizate de transfer, până la acel moment.
    (9) Preluarea angajamentului în caz de deces se poate face:
    a) când decesul beneficiarului a survenit înainte de efectuarea plăţii pentru anul curent şi moştenitorul preia angajamentul şi dovedeşte, după caz, dreptul de proprietate asupra suprafeţelor forestiere sau de utilizare suprafeţelor agricole, respectiv de deţinere a animalelor sau exploataţiilor de animale aflate sub angajament;
    b) când decesul beneficiarului a survenit după efectuarea plăţii pentru anul curent şi în campania următoare moştenitorul depune cerere de preluare în caz de deces şi dovedeşte, după caz, dreptul de proprietate asupra suprafeţelor forestiere sau de utilizare a suprafeţelor agricole, respectiv de deţinere a animalelor sau exploataţiilor de animale aflate sub angajament.


    ART. 10
    Angajamentele încheiate pentru pachetul 4 din cadrul măsurii 10 sunt condiţionate de menţinerea valorii suprafeţei total angajate pe toată perioada de angajament, parcelele pe care se aplică cerinţele putând fi însă schimbate de la un an la altul, atât la depunerea cererii, cât şi ulterior. În cazul în care semănarea culturilor verzi se realizează pe altă parcelă decât cea indicată în cererea de plată, fermierul are obligaţia să notifice APIA în termen de 10 zile calendaristice de la înfiinţarea culturii, dar nu mai târziu de 30 septembrie. În lipsa acestei notificări, suprafaţa respectivă este exclusă de la plată. Mutarea pachetului 4 poate fi aplicată doar pe o parcelă întreagă, nu pe fracţiune de parcelă şi nu este condiţionată de menţinerea suprafeţei iniţiale a parcelei, ci doar de cea a suprafeţei totale angajate.

    ART. 11
    (1) Fermierii care solicită sprijin în cadrul pachetului 5 din măsura 10 prezintă la APIA, până la termenul-limită de depunere a cererilor de plată, documentele pentru dovedirea utilizării a doi/două hibrizi/soiuri cu precocităţi diferite pentru cultura înscrisă în declaraţia de suprafaţă, astfel:
    a) certificatul oficial de calitate a seminţei;
    b) factura de achiziţionare a seminţei care include următoarele informaţii: hibridul, soiul, precocitatea acestuia (semitimpuriu/timpuriu şi semitardiv/tardiv) şi cantitatea de sămânţă achiziţionată;
    c) certificatul oficial de calitate şi conformitate a furnizorului/ producătorului.

    (2) În cazul pachetului 5 din măsura 10, condiţia privind eligibilitatea în cadrul fermei a suprafeţelor arabile mai mici de 10 ha vizează suprafeţele de teren arabil eligibile, neeligibile, solicitate şi nesolicitate la plată.

    ART. 12
    (1) Pentru pachetele măsurii 10 aplicate pe suprafaţă, atât pentru angajamentele urmărite la nivel de parcelă, cât şi pentru angajamentele care se aplică la nivelul suprafeţei totale angajate, dacă suprafaţa aflată sub angajament se extinde cu mai puţin de 50%, dar nu mai mult de 1 ha faţă de suprafaţa angajată în primul an de angajament, nu se deschide angajament nou, cel iniţial continuând până la finalizarea perioadei asumate la data semnării, pentru suprafaţa extinsă.
    (2) Pentru pachetele aplicate pe suprafaţă, dacă suprafaţa aflată sub angajament se extinde cu peste 50% sau mai mult de 1 ha faţă de suprafaţa angajată în primul an de angajament, angajamentul iniţial se închide cu condiţia deschiderii unui nou angajament pentru noua suprafaţă pe perioada prevăzută de PNDR 2014-2020.
    (3) În cazul pachetului 8 din măsura 10 nu se deschide un nou angajament, cel iniţial continuând până la expirarea celor 5 ani, dacă fermierul declară un număr de animale/rasă de până la 20% din numărul de animale/rasă determinat în primul an de angajament.
    (4) Dacă procentul menţionat la alin. (3) este depăşit, fermierul deschide un nou angajament pentru întregul număr de animale/rasă pentru o perioadă de 5 ani începând cu anul în care angajamentul a fost înlocuit. Vechiul angajament se urmăreşte până la împlinirea celor 5 ani.
    (5) Pentru pachetele măsurii 11, dacă suprafaţa aflată sub angajament se extinde cu mai puţin de 50%, dar nu mai mult de 1 ha faţă de suprafaţa angajată în primul an de angajament, iar noua suprafaţă are acelaşi statut cu suprafaţa aflată sub angajament, nu se deschide angajament nou, cel iniţial continuând până la finalizarea perioadei asumate la data semnării, pentru suprafaţa extinsă.
    (6) Pentru pachetele măsurii 11, dacă suprafaţa aflată sub angajament se extinde cu peste 50% sau mai mult de 1 ha faţă de suprafaţa angajată în primul an de angajament, iar noua suprafaţă are acelaşi statut cu suprafaţa aflată sub angajament, angajamentul iniţial se închide cu condiţia deschiderii unui nou angajament pentru noua suprafaţă pe perioada prevăzută de PNDR 2014-2020.

    ART. 13
    Fermierii care accesează măsura 10 şi/sau măsura 11 trebuie să facă dovada deţinerii cunoştinţelor şi informaţiilor necesare. Documentul justificativ privind deţinerea competenţelor necesare implementării angajamentelor este valabil la nivel de măsură şi trebuie prezentat la APIA până la data de 10 octombrie inclusiv a anului de cerere respectiv, în funcţie de suprafaţa angajată/numărul de animale angajate. Pentru stabilirea anului de angajament în care trebuie dovedită deţinerea cunoştinţelor şi informaţiilor necesare în raport cu pragul de suprafaţă/numărul de animale prevăzut de fişele măsurii 10 sau măsurii 11, suprafaţa angajată se calculează la nivel de pachet/subpachet/variantă. Sintagmele prima plată, cea de-a II-a plată şi cea de-a III-a plată menţionate în fişele măsurilor 10 şi 11 se referă la prima plată din unul dintre anii de angajament (primul an, al II-lea an, al III-lea an) efectuată către beneficiar în anul de cerere respectiv (plata în avans sau plata regulară).

    ART. 14
    (1) Angajamentele aferente măsurii 11 se aplică la nivel de parcelă agricolă, neexistând posibilitatea schimbării parcelelor pe perioada angajamentelor. De asemenea, trebuie menţinute aceleaşi suprafeţe determinate la plată în primul an de angajament pe parcursul anilor de angajament. Parcela pe care s-a accesat măsura 11 trebuie să rămână parcelă de sine stătătoare pe toată perioada angajamentului.
    (2) Fermierii care au finalizat cei 2/3 ani de conversie pot începe angajamente în cadrul submăsurii 11.2, cu semnarea unui nou angajament pentru perioada prevăzută de PNDR 2014-2020. Aceştia au obligaţia de a menţine suprafeţele în sistem ecologic 5 ani de la semnarea angajamentului aferent submăsurii 11.1.
    (3) Dacă pe perioada de angajament din submăsura 11.2 se constată nerespectări ale angajamentului care conduc la recuperarea sumelor necuvenite primite pentru anii anteriori de cerere, recuperarea se va face şi pe perioada conversiei, dacă nu s-au încheiat cei 5 ani de la semnarea angajamentului aferent submăsurii 11.1.
    (4) Plăţile din cadrul submăsurii 11.1 se acordă numai pentru limitele perioadelor de conversie, prevăzute în PNDR 2014-2020, pentru fiecare categorie de producţie vegetală, şi nu în cazul repetării anului de conversie sau prelungirii perioadei de conversie. În cazul constatării repetării anului de conversie sau prelungirii perioadei de conversie, se consideră angajament nerespectat şi se aplică sancţiuni, care pot conduce şi la recuperarea sumelor acordate în anii anteriori, potrivit prevederilor Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 194/2019 privind aprobarea sistemelor de sancţiuni aplicabile cererilor de plată depuse începând cu anul 2019 pentru măsurile 10 „Agromediu şi climă“, 11 „Agricultura ecologică“ şi 13 „Plăţi pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau cu alte constrângeri specifice“ prevăzute în Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Ordinul MADR nr. 194/2019.

    ART. 15
    (1) Pentru a nu repeta anul de conversie/prelungi perioada de conversie, în cazul în care, în anul curent, perioada de conversie se încheie după termenul-limită de depunere a cererii de plată, dar până la termenul legal de depunere la APIA a certificatului, care confirmă statutul de suprafaţă ecologică, la momentul depunerii cererii de plată, în declaraţia de suprafaţă, fermierul nu va mai solicita submăsura 11.1. Angajamentul pentru submăsura 11.1 se închide, dar fermierul este obligat să menţină certificarea suprafeţelor care au făcut obiectul angajamentului în cadrul submăsurii 11.1 pentru o perioadă de cel puţin 5 ani de la momentul semnării acestuia. Fermierul poate solicita şi deschide angajament nou în cadrul submăsurii 11.2 începând din anul curent de cerere, acest an reprezentând primul an de angajament pentru submăsura 11.2, iar nivelul plăţii în anul respectiv va fi cel corespondent submăsurii 11.2.
    (2) În situaţia în care certificatul nu confirmă statutul de suprafaţă ecologică, nu se permite deschiderea angajamentului solicitat pentru submăsura 11.2, iar fermierul va fi sancţionat pentru nerespectarea angajamentului pentru submăsura 11.1.
    (3) În situaţia în care în anul curent de cerere fermierul solicită sprijin pentru submăsura 11.1 şi ulterior depune la APIA, în termenul legal, certificatul care confirmă statutul de suprafaţă ecologică, angajamentul aferent submăsurii 11.1 este adaptat la condiţiile specifice ale submăsurii 11.2 pentru anul curent de cerere. Anul curent de cerere reprezintă anul finalizării conversiei şi ultimul an de angajament pe submăsura 11.1, iar nivelul plăţii în anul respectiv va fi cel corespondent submăsurii 11.2. Fermierul este obligat să menţină certificarea suprafeţelor care au făcut obiectul angajamentului în cadrul submăsurii 11.1 pentru o perioadă de cel puţin 5 ani de la momentul semnării acestuia. În anul următor finalizării conversiei, fermierul poate deschide angajament nou în cadrul submăsurii 11.2. Adaptarea angajamentelor aflate în derulare în cadrul submăsurii 11.1 se acceptă până la termenul de depunere a certificatului.

    ART. 16
    (1) În cazul în care în anul curent de cerere fermierul solicită sprijin pentru submăsura 11.1 şi ulterior obţine autorizaţie de recunoaştere retroactivă a unei perioade anterioare perioadei de conversie, în conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 312/2021 privind organizarea sistemului de control şi certificare, de aprobare a organismelor de control şi de supraveghere a activităţii acestora în agricultura ecologică, denumit în continuare Ordinul MADR nr. 312/2021, ale art. 10 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2018/848 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 mai 2018 privind producţia ecologică şi etichetarea produselor ecologice şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 834/2007 al Consiliului, precum şi ale art. 1 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/464 al Comisiei din 26 martie 2020 de stabilire a anumitor norme de aplicare a Regulamentului (UE) 2018/848 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte documentele necesare pentru recunoaşterea retroactivă a perioadei în scopul conversiei, producţia de produse ecologice şi informaţiile care trebuie furnizate de către statele membre, şi depune la APIA, în termenul legal, certificatul emis de organismul de control în conformitate cu prevederile art. 35 din Regulamentul (UE) 2018/848, care confirmă statutul de suprafaţă ecologică, angajamentul aflat în derulare în baza submăsurii 11.1 este adaptat la condiţiile specifice ale submăsurii 11.2 pentru anul respectiv de cerere.
    (2) Dacă fermierul obţine autorizaţie de recunoaştere retroactivă a unei perioade anterioare perioadei de conversie şi depune la APIA copia documentaţiei privind acordarea autorizaţiei până la termenul-limită de depunere a cererii de plată, inclusiv perioada de depunere cu penalităţi, angajamentul semnat în cadrul submăsurii 11.1 se închide fără recuperarea sumelor acordate pentru anii anteriori de cerere. Fermierul este obligat să menţină certificarea suprafeţelor care au făcut obiectul angajamentului în cadrul submăsurii 11.1 pentru o perioadă de cel puţin 5 ani de la momentul semnării acestuia. Fermierul poate deschide un angajament nou în cadrul submăsurii 11.2 începând din anul obţinerii autorizaţiei.
    (3) Dacă fermierul obţine autorizaţie de recunoaştere retroactivă a unei perioade anterioare perioadei de conversie după termenul-limită de depunere a cererii de plată, inclusiv perioada de depunere cu penalităţi, şi prin cererea de plată a solicitat sprijin prin submăsura 11.1, anul aprobării autorizaţiei reprezintă ultimul an de angajament pe submăsura 11.1, iar nivelul plăţii în anul respectiv va fi cel corespondent submăsurii 11.2. Fermierul este obligat să menţină certificarea suprafeţelor care au făcut obiectul angajamentului în cadrul submăsurii 11.1 pentru o perioadă de cel puţin 5 ani de la momentul semnării acestuia. În anul următor obţinerii autorizării fermierul poate să deschidă angajament pentru submăsura 11.2.
    (4) Adaptarea angajamentelor aflate în derulare în cadrul submăsurii 11.1 se acceptă până la efectuarea plăţii pentru măsură, în anul curent de cerere.
    (5) Copia documentaţiei privind acordarea autorizaţiei de recunoaştere retroactivă a unei perioade anterioare perioadei de conversie trebuie depusă la APIA cel târziu odată cu depunerea certificatului emis de organismul de control, menţionat la art. 9 alin. (1) lit. q) din Ordinul MADR nr. 312/2021.

    ART. 17
    (1) În situaţia în care pe parcursul implementării angajamentului măsurii 11 beneficiarul schimbă categoria de folosinţă a terenului, pentru parcelele respective nu i se vor aplica sancţiuni administrative dacă face dovada continuării practicilor agriculturii ecologice pe suprafeţele angajate, prin depunerea certificatului, şi a respectării celorlalte condiţii specifice menţinerii suprafeţei în sistem ecologic de agricultură pe perioada de angajament rămasă.
    (2) Beneficiarul nu va putea obţine pentru anul în curs plata compensatorie pentru parcelele pe care a schimbat categoria de folosinţă, pentru pachetul pentru care are angajamentul în derulare, dacă schimbarea categoriei de folosinţă a fost făcută între momentul depunerii cererii de plată şi emiterea certificatului care confirmă statutul suprafeţei înregistrate în sistemul ecologic.
    (3) Beneficiarul va putea obţine plata compensatorie pentru parcelele pe care a schimbat categoria de folosinţă pentru pachetul care corespunde noii categorii de folosinţă numai dacă solicită, în perioada de depunere a cererilor de plată, adaptarea angajamentului aflat în derulare pentru agricultura ecologică pentru restul duratei rămase pentru implementarea angajamentului iniţial. Beneficiarul va putea deschide angajament nou în cadrul submăsurii 11.2 pentru pachetul corespondent noii categorii de folosinţă, astfel:
    a) după finalizarea perioadei de conversie de 2 sau 3 ani în cazul în care angajamentul iniţial era semnat pentru submăsura 11.1;
    b) după finalizarea perioadei asumate prin angajament la data semnării acestuia, în cazul în care angajamentul iniţial era semnat pentru submăsura 11.2.

    (4) Beneficiarul care, pe parcursul implementării angajamentului măsurii 11, a schimbat categoria de folosinţă a terenului pe o parte din parcele va putea beneficia în continuare de plată pentru celelalte suprafeţe aflate sub angajament pe care înfiinţează culturi eligibile în cadrul pachetelor pentru care avea în derulare angajamentul, care rămâne în vigoare pentru restul duratei rămase pentru implementarea angajamentului iniţial.

    ART. 18
    (1) Apariţia cazurilor de forţă majoră şi circumstanţele excepţionale în implementarea măsurilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a)-c) se analizează potrivit prevederilor Ordinului MADR nr. 194/2019.
    (2) Cazurile de forţă majoră şi circumstanţele excepţionale aplicabile intervenţiei de la art. 1 alin. (1) lit. d) se stabilesc prin sistemul de sancţiuni care se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.
    (3) Cazurile de forţă majoră şi circumstanţele excepţionale se notifică în scris APIA, furnizându-se în acelaşi timp dovezi relevante care atestă apariţia situaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2), în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care beneficiarul sau succesorul său în drepturi este în măsură să trimită respectiva notificare.
    (4) În cazul în care beneficiarul sau succesorul acestuia depăşeşte termenul prevăzut la alin. (3), notificarea nu se ia în considerare.
    (5) În cazul apariţiei în anul curent de cerere a unui caz de forţă majoră pentru care fermierul a depus la APIA în termen documentele stabilite prin legislaţie, anul respectiv se va lua în considerare în calcularea duratei angajamentului aferent submăsurii 11.1/11.2, după caz, chiar dacă suprafaţa afectată de forţa majoră nu va fi certificată pentru anul în cauză.

    ART. 19
    (1) Controalele la faţa locului pot fi anunţate cu condiţia ca acest lucru să nu aducă atingere scopului sau eficacităţii acestora. Orice preaviz nu poate depăşi 14 zile. Cu toate acestea, în cazul controalelor la faţa locului ale cererilor de plată pentru animale în cadrul pachetului 8 din măsura 10, preavizul nu poate depăşi 48 de ore. În cazul în care legislaţia aplicabilă actelor şi standardelor relevante în materie de ecocondiţionalitate sau condiţionalitate impune efectuarea controalelor la faţa locului în mod inopinat, preavizul de maximum 48 de ore se aplică în cazul controalelor la faţa locului referitoare la ecocondiţionalitate sau condiţionalitate.
    (2) Sancţiunile administrative în cazul nerespectării condiţiilor de eligibilitate, a condiţiilor specifice şi de bază, precum şi sancţiunile referitoare la nerespectarea normelor de ecocondiţionalitate privind măsurile compensatorii de dezvoltare rurală, prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a)-c), sunt cele aprobate prin Ordinul MADR nr. 194/2019 şi prin Ordinul MADR nr. 999/2016.
    (3) Sancţiunile administrative în cazul nerespectării condiţiilor de eligibilitate, a condiţiilor specifice şi de bază, precum şi sancţiunile referitoare la nerespectarea normelor de condiţionalitate privind intervenţia DR-10 se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (4) Nu se acordă niciun avantaj prevăzut de legislaţia Uniunii Europene care reglementează cadrul general de acordare a plăţilor în agricultură pentru schemele de plată pentru care au fost create în mod artificial condiţii în vederea obţinerii de avantaje, contrar obiectivelor legislaţiei respective.
    (5) Pentru a asigura protecţia eficace a intereselor financiare ale Uniunii Europene, potrivit prevederilor art. 59 din Regulamentul (UE) 2021/2.116, în cazul în care oricare dintre documentele prezentate de fermieri nu furnizează un nivel rezonabil de asigurare a controlului legalităţii şi regularităţii plăţilor, APIA este îndreptăţită să solicite documente suplimentare fermierilor.
    (6) Nu se retrage plata şi nu se aplică sancţiuni administrative în baza prevederilor privind plăţile necuvenite şi sancţiunile administrative din art. 47 din Regulamentul (UE) nr. 1.305/2013, în cazul neconformităţilor pentru nerespectarea criteriilor de eligibilitate, a angajamentelor sau a altor obligaţii care rezultă din aplicarea măsurilor privind plăţile prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a) şi b), ca urmare a identificării de diferenţe de amplasament sau de mărime a parcelelor agricole din declaraţiile din cererile de ajutor sau de plată şi/sau în legătură cu cereri de ajutor sau de plată pentru anii anteriori, rezultate în urma înregistrării sistematice sau sporadice a imobilelor potrivit dispoziţiilor din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Nu se aplică sancţiuni administrative în cazul în care fermierul demonstrează, în sensul art. 77 alin. (2) lit. d) din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013 pentru măsurile prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a)-c), respectiv în sensul art. 59 alin. (5) lit. c) din Regulamentul (UE) 2021/2.116 pentru intervenţia prevăzută la art. 1 alin. (1) lit. d), că nu este răspunzător pentru nerespectarea criteriilor de eligibilitate, a angajamentelor sau a altor obligaţii care rezultă din aplicarea normelor privind scheme de sprijin compensatoriu de mediu şi climă, în cazul în care suprafeţele sunt incluse, pe perioada de derulare a angajamentelor, în zonele cu protecţie strictă din parcurile naţionale şi naturale, stabilite în baza prevederilor art. 22 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Totodată, angajamentele în baza măsurii 10 şi/sau măsurii 11 se închid fără recuperarea sumelor acordate pentru anii de cerere anteriori.

    ART. 20
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Petre Daea

    Bucureşti, 27 februarie 2023.
    Nr. 82.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016