Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 813 din 14 iulie 2022  privind aprobarea condiţiilor de acces la datele şi informaţiile din sistemul informatic  de cadastru şi carte funciară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 813 din 14 iulie 2022 privind aprobarea condiţiilor de acces la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară

EMITENT: Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 744 din 25 iulie 2022
    În conformitate cu dispoziţiile art. 3 alin. (6), (6^1), (6^3) şi (7) şi ale art. 50 din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând cont de prevederile art. 8 alin. (7) din Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile sale subordonate, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 3 alin. (13) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin.
    ART. 1
    (1) În aplicarea dispoziţiilor art. 3 alin. (6), (6^1), (6^3) şi (7) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, denumită în continuare ANCPI, asigură accesul online, gratuit, la informaţiile gestionate de sistemul informatic notarilor publici, avocaţilor, executorilor judecătoreşti, persoanelor fizice şi juridice autorizate să efectueze lucrări de cadastru, geodezie, cartografie, experţilor judiciari, instituţiilor şi autorităţilor publice, precum şi altor entităţi care îndeplinesc un serviciu public, definit de art. 5 lit. kk) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul îndeplinirii atribuţiilor acestora.
    (2) Accesarea acestor informaţii se realizează prin utilizatorii, persoane fizice sau juridice, cărora li s-a acordat dreptul accesării sistemului informatic, individual sau în calitate de persoană desemnată de entităţile prevăzute de art. 3 alin. (6) din Lege.
    (3) În aplicarea art. 3 alin. (6) din Lege, prin seturi de date se înţelege orice informaţie accesibilă online prin acces la interfaţa de căutare/interogare în aplicaţia integrată de cadastru şi carte funciară sau prin servicii de interogare dinamică pe baza unor componente API (din limba engleză, application programming interface).

    ART. 2
    (1) Pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 1, solicitanţii au obligaţia de a transmite ANCPI:
    a) o cerere scrisă a reprezentantului legal al entităţii/ asociaţiei profesionale din care face parte utilizatorul, care să ateste încadrarea în una dintre categoriile menţionate la art. 1 alin. (1) şi solicitarea de date şi informaţii din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară, cu menţionarea activităţii reglementate de legislaţia în vigoare în cadrul căreia va fi folosit setul de date solicitat şi cu precizarea scopului pentru care se solicită accesul, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;
    b) lista persoanelor desemnate pentru care urmează a se acorda dreptul de acces la informaţiile gestionate de sistemul informatic, cu menţionarea datelor de contact ale persoanelor desemnate, respectiv: numele, prenumele, codul numeric personal, calitatea deţinută în cadrul entităţii care solicită accesul, adresa de corespondenţă, adresa de poştă electronică (e-mail), telefon;
    c) angajamentul de confidenţialitate şi de respectare a condiţiilor şi acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal, completate şi semnate de către fiecare persoană desemnată, conform modelelor prevăzute în anexele nr. 2 şi 3.

    (2) Cererea de acces poate fi şi individuală, conform modelului din anexa nr. 1.1, la care se anexează angajamentul de confidenţialitate şi de respectare a condiţiilor, precum şi acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.
    (3) Cererea de acces din partea reprezentantului legal al entităţii/asociaţiei profesionale din care face parte utilizatorul, cererea de acces individuală, angajamentul de confidenţialitate şi de respectare a condiţiilor şi acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal pot fi transmise inclusiv prin poştă electronică la adresele de e-mail publicate pe pagina web a ANCPI pentru contact, urmând ca ulterior să fie depuse în original la sediu sau să fie înaintate prin serviciul de poştă/curierat, cu excepţia situaţiei în care acestea sunt semnate cu semnătură electronică bazată pe certificat calificat.
    (4) Accesul la informaţiile gestionate de sistemul informatic se acordă exclusiv în scopul îndeplinirii atribuţiilor legale/sarcinilor de serviciu stabilite prin fişa postului, potrivit competenţei entităţii în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea, cu condiţia deţinerii semnăturii electronice bazate pe certificat calificat.

    ART. 3
    (1) Analiza îndeplinirii condiţiilor necesare pentru acordarea accesului solicitanţilor la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară se va efectua de către o comisie desemnată prin ordin al directorului general al ANCPI, care va cuprinde obligatoriu salariaţi ai Direcţiei juridice, Direcţiei de publicitate imobiliară şi Direcţiei de cadastru şi geodezie.
    (2) Comisia desemnată din cadrul direcţiilor de specialitate menţionată la alin. (1) va transmite avizul în maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, în cazul în care nu sunt impedimente, Direcţiei informatică.

    ART. 4
    (1) Direcţia informatică va crea credenţiale în cadrul sistemelor informatice pentru accesul la datele şi informaţiile gestionate de sistemul informatic, care pot fi de forma unei perechi de tip nume de utilizator - parolă sau certificate digitale, dar pot fi, în funcţie de evoluţia tehnologică, şi date biometrice (amprentă digitală, recunoaştere facială, retină) etc.
    (2) Accesul se realizează în limita numărului de utilizatori permis de infrastructura ANCPI şi de evoluţia posibilităţilor tehnice existente, cu respectarea cerinţelor de securitate prevăzute de legislaţia în vigoare.
    (3) Sistemul informatic jurnalizează toate interogările şi asociază aceste evenimente utilizatorului care s-a conectat la sistem.
    (4) Soluţiile tehnice de acces pot suferi modificări, în funcţie de evoluţia tehnologiei.

    ART. 5
    Informaţiile din sistemul informatic se obţin prin utilizarea următoarelor criterii de căutare:
    a) datele de identificare ale deţinătorilor unui imobil/numele şi/sau codul numeric personal, în cazul persoanelor fizice, denumirea şi/sau codul unic de înregistrare, în cazul persoanelor juridice;
    b) datele de identificare ale imobilului, constând în număr cadastral/topografic, numărul de carte funciară;
    c) adresa administrativă.


    ART. 6
    Accesul efectiv al utilizatorilor la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară, menţionate la art. 3 alin. (6^2) din Lege şi definite de prezentul ordin, se va realiza în măsura posibilităţilor tehnice.

    ART. 7
    Pentru punerea în aplicare a prezentului ordin, ANCPI poate asigura, la cerere şi în situaţii justificate, instruirea utilizatorilor în ceea ce priveşte modul de înţelegere a datelor şi informaţiilor din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară.

    ART. 8
    Utilizatorii sunt obligaţi să asigure protecţia datelor cu caracter personal accesate, conform dispoziţiilor Regulamentului UE 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.

    ART. 9
    Utilizatorii sunt obligaţi să utilizeze datele ce fac obiectul prezentului ordin în forma în care sunt furnizate, să păstreze confidenţialitatea informaţiilor, în condiţiile legii, şi să utilizeze sistemul informatic doar în conformitate cu manualele şi ghidurile de utilizare puse la dispoziţie şi doar în scopul declarat.

    ART. 10
    (1) În cazul reorganizării sau al suspendării de către ANCPI a serviciilor specifice, precum şi în cazul nerespectării oricărei condiţii prevăzute de prezentul ordin şi/sau a condiţiilor în baza cărora a fost acordat accesul, dreptul de acces se revocă fără un aviz prealabil prin ordin al directorului general al ANCPI.
    (2) Drepturile de acces primite de un utilizator pot fi revocate sau suspendate şi la cererea utilizatorului sau la cererea reprezentantului legal al angajatorului/autorităţii sau al asociaţiei profesionale în numele căreia acţionează.
    (3) În cazul schimbării statutului juridic al solicitantului/ utilizatorului şi/sau a condiţiilor de acordare a accesului, solicitantul/utilizatorul are obligaţia de a notifica de îndată ANCPI, care va proceda în consecinţă.
    (4) Răspunderea privind legalitatea şi temeinicia cererii în baza căreia se solicită accesul la sistemul informatic şi se colectează datele revine exclusiv solicitantului.
    (5) Utilizatorii sistemului informatic al ANCPI răspund, în condiţiile legii, pentru nerespectarea obligaţiilor ce le revin potrivit prezentului ordin.

    ART. 11
    Anexele nr. 1, 1.1, 2 şi 3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 12
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,
                    Hajnalka Ildiko Vig

    Bucureşti, 14 iulie 2022.
    Nr. 813.
    ANEXA 1

    Către: Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
    CERERE DE ACCES
    la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară
    Subsemnatul/Subsemnata, în calitate de reprezentant legal al ......................................., cu sediul în str. .............................. nr. ............., localitatea ......................................., judeţul/sectorul ............., în considerarea calităţii de ........................................ (de exemplu, notari publici, avocaţi, executori judecătoreşti, instituţie publică sau autoritate publică/entitate care îndeplineşte un serviciu public),
    vă rog să aprobaţi accesul persoanelor din lista anexată la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară, respectiv: .........................................................................
    Datele şi informaţiile solicitate vor fi folosite în cadrul activităţii .................................... reglementate de ................................. şi în scopul ...........................................
    Anexez prezentei cereri următoarele documente:
    - lista persoanelor desemnate pentru care urmează a se acorda drepturile de acces la informaţiile gestionate de sistemul informatic;
    – angajamentele de confidenţialitate şi de respectare a condiţiilor, semnate de către persoanele desemnate;
    – acordurile de prelucrare a datelor cu caracter personal, semnate de către persoanele desemnate.

    Cu deosebită consideraţie,
    Data
    Semnătura

    ANEXA 1.1.

    Către: Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
    CERERE DE ACCES
    la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară
    Subsemnatul/Subsemnata, ................................, cu adresa de corespondenţă în str. ..................... nr. ....., bl. ....., sc. ...., ap. ...., localitatea ..................., judeţul/sectorul ................., legitimat(ă) cu CI seria ............ nr. ................, în calitate de ................................,
                                                          (Se va menţiona profesia/activitatea reglementată de legislaţia în vigoare în cadrul căreia activează,)

    vă rog să îmi aprobaţi accesul la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară, respectiv: ............................................................................
    [Se menţionează serviciile API (application programming interface) prevăzute prin ordin al directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.]

    Datele şi informaţiile solicitate vor fi folosite în cadrul activităţii .......................................... reglementate de .......................................... şi în scopul .................................. .................
    Anexez prezentei cereri următoarele documente:
    - angajamentul de confidenţialitate şi de respectare a condiţiilor;
    – acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal.

    Cu deosebită consideraţie,
    Data
    Semnătura

    ANEXA 2

    ANGAJAMENT
    de confidenţialitate şi de respectare a condiţiilor
    Subsemnatul/Subsemnata, ................................, cu domiciliul în str. .......................... nr. ........, bl. ........, sc. ........, ap. ........, localitatea ..........................., judeţul/sectorul ...................., legitimat(ă) cu CI seria ........ nr. ........, în calitate de reprezentant al ..............................., cu sediul în str. ........................ nr. ........, localitatea ......................, judeţul/sectorul ..............................,
    declar următoarele cu privire la drepturile de acces la sistemul informatic al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI):
    1. Înţeleg să utilizez informaţia cu care voi intra în contact exclusiv în scopul îndeplinirii sarcinilor de serviciu, ca urmare a unor dispoziţii sau solicitări explicite, asigurând protecţia împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale şi împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale. Voi păstra confidenţialitatea acestor informaţii inclusiv după revocarea drepturilor de acces sau încetarea exercitării profesiei/relaţiilor de muncă cu instituţia sub a cărei autoritate am primit aceste drepturi. Nu voi transmite aceste informaţii unei alte persoane fizice sau juridice, instituţie sau autoritate fără o autorizare prealabilă formală a deţinătorului informaţiei.
    2. Cunosc şi înţeleg faptul că sistemul informatic la care primesc accesul este un sistem de importanţă naţională şi mă angajez să acţionez întotdeauna pentru protecţia acestuia şi a datelor pe care le conţine, astfel:
    a) nu îl voi exploata inutil şi nu voi abuza de facilităţile pe care le pune la dispoziţie;
    b) voi utiliza sistemul informatic doar în conformitate cu manualele şi ghidurile de utilizare puse la dispoziţie şi doar în scopul îndeplinirii sarcinilor de serviciu;
    c) nu voi acţiona cu bună ştiinţă în sensul vulnerabilizării sistemului informatic şi voi anunţa în cel mai scurt timp ANCPI cu privire la aspecte care pot duce la vulnerabilizarea acestuia;
    d) nu voi face cunoscute nimănui detalii privind modul de accesare şi de funcţionare a sistemului informatic;
    e) voi proteja detaliile de acces (utilizator, parolă, adresă de acces), înţelegând că orice acţiune realizată pe baza acestora va fi asociată cu persoana mea.

    3. Mă angajez să comunic conducătorului ierarhic orice schimbare intervenită cu privire la situaţia mea personală sau profesională, care modifică condiţiile acordării dreptului de acces, sau să solicit explicit ANCPI revocarea drepturilor de acces, atunci când situaţia mea a devenit incompatibilă cu drepturile de acces. În oricare dintre situaţiile menţionate mă oblig să nu mai accesez sistemul informatic încă de la apariţia acestora.
    4. Înţeleg că activitatea mea în cadrul sistemului informatic este subiectul unei auditări automate şi că aceste informaţii pot fi puse la dispoziţia autorităţilor de investigaţie şi control fără un aviz prealabil, în condiţiile legii.
    5. Mă angajez să respect orice alte prevederi legale cu privire la utilizarea sistemelor informatice şi utilizarea datelor cu caracter personal.
    Înţeleg că accesul la sistemele informatice poate fi revocat, limitat sau restricţionat în orice moment, în condiţiile nerespectării acestui angajament, fără un aviz prealabil.
    Data
    Semnătura

    ANEXA 3

    ACORD
    de prelucrare a datelor cu caracter personal
    Subsemnatul/Subsemnata, ........................., cu domiciliul în str. ..................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., ap. ....., localitatea ........................., judeţul/sectorul ......................, legitimat(ă) cu CI seria ....... nr. ......., în calitate de reprezentant al ........................., cu sediul în str. ..................... nr. ....., localitatea ....................., judeţul/sectorul .........................,
    declar că sunt de acord cu prelucrarea datelor mele cu caracter personal [respectiv numele, prenumele, CNP-ul, calitatea deţinută în cadrul entităţii care solicită accesul, după caz, adresa de domiciliu/corespondenţă, adresa de poştă electronică (email), telefon], în condiţiile prevăzute de Regulamentul UE 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.
    Înţeleg şi sunt de acord ca datele mele cu caracter personal să fie prelucrate de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) exclusiv în scopul prevăzut de Ordinul directorului general al ANCPI nr. ....................................., în limitele acordate şi în condiţiile de securitate şi confidenţialitate prevăzute de lege, şi pot fi comunicate numai destinatarilor abilitaţi prin acte normative, inclusiv organelor de poliţie, parchetelor, instanţelor sau altor autorităţi publice, în condiţiile legii.
    Detalii de contact:
    Telefon: ............................, e-mail: ............................
    Data: ............................
    Semnătura: ............................

    Informaţii suplimentare legate de prelucrarea datelor cu caracter personal de către ANCPI pot fi accesate aici: https://www.ancpi.ro/protectia-datelor-cu-caracter-personal/

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016