Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 804 din 15 martie 2010  pentru modificarea si completarea   Ordinului ministrului finantelor publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 804 din 15 martie 2010 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 202 din 31 martie 2010
ORDIN nr. 804 din 15 martie 2010
pentru modificarea şi completarea <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasãrii produselor accizabile în regim suspensiv
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 202 din 31 martie 2010


Ţinând seama de prevederile <>art. 187, 189^1, 191 şi 192^2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale pct. 14, 15 şi 18^2 din titlul VII "Accize şi alte taxe speciale" din <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificarile şi completãrile ulterioare, al <>art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificarile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 4 alin. (1) pct. 32, 38 şi 41 din Hotãrârea Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale a Vãmilor,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasãrii produselor accizabile în regim suspensiv, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 121 din 19 februarie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Sintagma "compartimentul de identificare, analiza, investigaţii şi schimb de informaţii privind circulaţia produselor accizabile din cadrul direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale" se înlocuieşte cu sintagma "compartimentul de specialitate din cadrul direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori al birourilor vamale".
2. La articolul 5, alineatul (3) se abrogã.
3. La articolul 6, litera g) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"g) transmiterea mesajelor prealabile de informare sau de alertã, precum şi a cererilor de verificare a mişcãrilor sau a rãspunsurilor la aceste solicitãri, prevãzute la art. 23 şi 24 din Regulamentul (CE) nr. 2.073/2004 al Consiliului din 16 noiembrie 2004 privind cooperarea administrativã în domeniul accizelor, cãtre compartimentul de legãturi pentru accize din cadrul Direcţiei supraveghere accize şi operaţiuni vamale;".
4. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Compartimentul de schimb internaţional de informaţii are ca atribuţii principale urmãtoarele:
a) transmite cãtre Serviciul central de legãturi, periodic sau la cerere, informaţii şi date necesare gestionãrii activitãţii de cooperare administrativã între Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi autoritãţile competente ale statelor membre ale Uniunii Europene;
b) primeşte informaţiile şi datele transmise de Serviciul central de legãturi, referitoare la contribuabilii care efectueazã tranzacţii intracomunitare;
c) organizeazã şi gestioneazã evidenţa solicitãrilor, informaţiilor şi datelor primite şi a celor transmise de la/cãtre Serviciul central de legãturi;
d) efectueazã sau solicitã structurilor competente, cu avizul şefului ierarhic superior şi al directorului executiv adjunct coordonator, efectuarea de acţiuni de inspecţie fiscalã, în vederea soluţionãrii solicitãrilor primite de la Serviciul central de legãturi;
e) asigurã şi urmãreşte respectarea termenelor de soluţionare a solicitãrilor primite de la Serviciul central de legãturi;
f) colaboreazã cu compartimentele de inspecţie fiscalã în pregãtirea şi desfãşurarea acţiunilor de inspecţie fiscalã la contribuabilii care efectueazã tranzacţii intracomunitare;
g) participã la elaborarea tematicilor şi metodologiilor în domeniul inspecţiei fiscale a operaţiunilor intracomunitare;
h) verificã modul de aplicare de cãtre organele de inspecţie fiscalã a metodologiilor şi procedurilor din domeniul inspecţiei fiscale a operaţiunilor intracomunitare;
i) îndrumã activitatea organelor de inspecţie fiscalã în cazul inspecţiei fiscale la contribuabilii care efectueazã tranzacţii intracomunitare;
j) primeşte din partea compartimentelor de inspecţie fiscalã solicitãri destinate altor state membre ale Uniunii Europene, pentru verificarea unor tranzacţii intracomunitare ale contribuabililor români, şi le transmite Serviciului central de legãturi;
k) întocmeşte periodic raportãri cãtre Serviciul central de legãturi şi/sau cãtre conducerea direcţiei."
5. Dupã articolul 8 se introduce un nou articol, articolul 8^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 8^1. - Compartimentul de legãturi pentru accize din cadrul Direcţiei supraveghere accize şi operaţiuni vamale are ca atribuţii principale urmãtoarele:
a) recepţioneazã din partea statelor membre mesajele de alertã prealabilã pentru livrãrile în regim suspensiv de accize ce au România ca ţarã de destinaţie şi transmite operativ aceste mesaje structurilor teritoriale competente, în vederea efectuãrii verificãrilor ce se impun;
b) primeşte din partea structurilor teritoriale mesajele de alertã prealabilã pentru livrãrile în regim suspensiv de accize ce au ca destinaţie alte state membre şi transmite operativ rãspunsurile la aceste mesaje structurilor teritoriale competente;
c) recepţioneazã din partea statelor membre solicitãrile având ca scop verificarea unor livrãri intracomunitare de produse accizabile primite de cãtre operatorii români în regim suspensiv de accize şi transmite operativ aceste solicitãri structurilor teritoriale competente în vederea efectuãrii verificãrilor ce se impun;
d) primeşte din partea structurilor teritoriale solicitãri destinate altor state membre de verificare a unor tranzacţii intracomunitare de produse accizabile expediate/primite, în regim suspensiv de accize, de cãtre operatori economici români. Ulterior, rãspunsurile primite din partea statelor membre la solicitãrile respective le comunicã solicitanţilor;
e) rãspunde, în limita competenţelor, solicitãrilor referitoare la livrãrile intracomunitare de produse accizabile în regim suspensiv de accize sosite de la alte autoritãţi locale;
f) rãspunde oricãrei solicitãri care priveşte schimbul de informaţii în domeniul accizelor, conform reglementãrilor europene."
6. Articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Direcţia generalã de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi Direcţia de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statisticã vamalã din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor asigurã realizarea, implementarea şi suportul tehnic pentru aplicaţiile informatice-suport pentru aplicarea procedurilor de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasãrii produselor accizabile în regim suspensiv de accize."
7. Articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Direcţia supraveghere accize şi operaţiuni vamale, Direcţia de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statisticã vamalã, direcţiile judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale şi a municipiului Bucureşti şi birourile vamale cu competenţe în gestionarea documentului administrativ de însoţire din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin."
8. Anexa nr. 1 "Procedurã de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasãrii produselor accizabile în regim suspensiv" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
9. Anexa nr. 2 "Procedurã de stabilire şi de identificare a gradului de risc fiscal în cazul produselor accizabile expediate din România, în regim suspensiv, pe teritoriul comunitar" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
ART. II
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 15 martie 2010.
Nr. 804.


ANEXA 1
-------
(Anexa nr. 1 la <>Ordinul nr. 110/2007 )
-------------------------------------

PROCEDURÃ
de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasãrii produselor accizabile în regim suspensiv de accize

A. Documentul administrativ de însoţire
1. Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv de accize este permisã numai atunci când transportul este însoţit de documentul administrativ de însoţire, în condiţiile titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Codul fiscal, şi ale normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumite în continuare Norme.
2. În cazul deplasãrii produselor accizabile între douã antrepozite fiscale în regim suspensiv de accize sau între un antrepozit fiscal şi un birou vamal de ieşire din teritoriul comunitar, în cazul în care antrepozitul expeditor îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul României, acest document se întocmeşte în 5 exemplare, care se utilizeazã potrivit dispoziţiilor art. 187 alin. (2) din Codul fiscal.
3. În cazul deplasãrii produselor accizabile între un antrepozit fiscal care îşi desfãşoarã activitatea într-un alt stat membru al Uniunii Europene, în calitate de expeditor, şi un antrepozit fiscal, operator înregistrat sau neînregistrat, care îşi desfãşoarã activitatea în România, în calitate de primitor, documentul administrativ de însoţire sau un alt document comercial prevãzut în legislaţia acelui stat membru se întocmeşte în 4 exemplare, care se utilizeazã conform pct. 14 alin. (3) al titlului VII din Norme.
4. În cazul deplasãrii produselor accizabile între un birou vamal de intrare în teritoriul comunitar şi un antrepozit fiscal care îşi desfãşoarã activitatea în România, în calitate de primitor, cele 3 exemplare ale documentului administrativ unic reglementat de legislaţia vamalã vor fi folosite cu rol de document administrativ de însoţire, conform pct. 15 alin. (5) al titlului VII din Norme.
B. Organizarea evidenţei documentelor administrative de însoţire
1. Documentele administrative de însoţire sunt primite de direcţiile judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori de birourile vamale cu competenţe în gestionarea documentului administrativ de însoţire în format electronic utilizând sistemul informatic de control al circulaţiei produselor accizabile.
2. Instrucţiunile de utilizare a sistemului informatic de control al circulaţiei produselor accizabile sunt stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
3. Formatul electronic al documentului administrativ de însoţire se obţine prin folosirea sistemului informatic pus la dispoziţia contribuabililor gratuit de cãtre Autoritatea Naţionalã a Vãmilor. Condiţiile tehnice care trebuie îndeplinite pentru utilizarea aplicaţiei sunt stabilite prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
4. Evidenţele în format hârtie ale documentului administrativ de însoţire se organizeazã şi se gestioneazã de compartimentul de specialitate din cadrul direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori al birourilor vamale cu competenţe în gestionarea documentului administrativ de însoţire.
5. Documentele administrative de însoţire primite de direcţiile judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori de birourile vamale cu competenţe în gestionarea documentului administrativ de însoţire se înregistreazã în evidenţe organizate în format electronic:
a) evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 5, depusã de antrepozitele fiscale pentru produsele expediate în regim suspensiv de accize, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 1a) la prezenta procedurã;
b) evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 4, depusã de antrepozitele fiscale pentru produsele primite în regim suspensiv de accize, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 1b) la prezenta procedurã.
6. Formatul hârtie al documentelor prelucrate se arhiveazã de cãtre compartimentele de specialitate din cadrul direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori ale birourilor vamale cu competenţe în gestionarea documentului administrativ de însoţire.
7. Zilnic, compartimentul de specialitate din cadrul direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori al birourilor vamale cu competenţe în gestionarea documentului administrativ de însoţire listeazã şi arhiveazã evidenţa prevãzutã la pct. 5.
C. Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv de accize, între douã antrepozite fiscale situate pe teritoriul României
I. Gestiunea documentului administrativ de însoţire, transmis de cãtre antrepozitul fiscal expeditor (exemplarul 5)
1.1. Antrepozitul fiscal expeditor transmite la momentul expedierii produselor exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire în format electronic cãtre direcţia judeţeanã pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori cãtre biroul vamal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea.
1.2. Exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire pe suport hârtie este transmis compartimentului de specialitate din cadrul direcţiei judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori al biroului vamal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea antrepozitul fiscal expeditor, în termenul stabilit potrivit alin. (4) al pct. 14 de la titlul VII din Norme.
II. Gestiunea documentului administrativ de însoţire transmis de cãtre antrepozitul fiscal primitor (exemplarul 4)
2.1. Antrepozitul fiscal primitor, în termenul prevãzut de lege, transmite prin sistemul informatic un mesaj, denumit în continuare raport de primire, cãtre direcţia judeţeanã pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori cãtre biroul vamal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea antrepozitul fiscal primitor.
2.2. Exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire pe suport hârtie este transmis compartimentului de specialitate din cadrul direcţiei judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori al biroului vamal în a cãrei razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea antrepozitul primitor.
III. Închiderea circuitului documentelor administrative de însoţire
3.1. Circuitul documentelor administrative de însoţire pe suport hârtie se închide, la nivelul fiecãrui compartiment de specialitate, dacã unui exemplar 5 al documentului administrativ de însoţire i se alocã un exemplar 4 corespunzãtor aceluiaşi transport de produse accizabile, documentele cu regim special având elemente de identificare identice (cod de referinţã administrativ unic, denumit în continuare ARC, serie mecanicã şi numãr, antrepozit expeditor, antrepozit primitor, produse accizabile transportate).
3.2. Raportul de primire completat în mod satisfãcãtor confirmã închiderea deplasãrii produselor în regim suspensiv de accize. Exemplarul tipãrit al mesajului generat de sistemul informatic se arhiveazã de cãtre compartimentul de specialitate, împreunã cu exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire.
3.3. În situaţia în care informaţiile cuprinse în exemplarul 5 nu coincid cu informaţiile cuprinse în exemplarul 4, documente cu regim special având acelaşi ARC, numãr şi serie, circuitul documentelor nu poate fi închis.
IV. Gestiunea documentelor administrative de însoţire în cazul antrepozitarilor autorizaţi pentru producţia de alcool etilic şi pentru prelucrarea acestuia
4.1. Documentele administrative de însoţire întocmite de antrepozitarii autorizaţi pentru producţia de alcool etilic şi pentru prelucrarea acestuia vor fi vizate, pe toate cele 5 exemplare, de cãtre reprezentantul desemnat de direcţia judeţeanã pentru accize şi operaţiuni vamale în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea antrepozitarul expeditor.
4.2. Dacã antrepozitele fiscale de producţie pentru alcool etilic şi de prelucrare a acestuia se aflã în localitãţi diferite, gestiunea documentelor administrative de însoţire se face potrivit pct. I sau II, dupã caz.
4.3. Dacã antrepozitele fiscale de producţie pentru alcoolul etilic şi de prelucrare a acestuia se aflã în acelaşi loc, documentul administrativ de însoţire se întocmeşte în 3 exemplare, în condiţiile pct. 14 alin. (8) al titlului VII din Norme. În aceastã situaţie, antrepozitul fiscal de prelucrare, ca antrepozit primitor, transmite raportul de primire în format electronic şi exemplarul 3 al documentului administrativ de însoţire certificat compartimentului de specialitate din cadrul direcţiei judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori al biroului vamal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea.
D. Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv de accize pe teritoriul comunitar
I. Gestiunea documentelor administrative de însoţire (exemplarul 4) sau a altor documente comerciale cu rol de document administrativ de însoţire în cazul produselor accizabile primite în România în regim suspensiv de accize dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene
În situaţia în care produsele accizabile sunt deplasate în regim suspensiv de accize dintr-un antrepozit fiscal aflat într-un alt stat membru al Uniunii Europene cãtre un antrepozit fiscal, un operator înregistrat sau neînregistrat aflat în România, primitorul transmite direcţiei judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori biroului vamal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea exemplarul 4 certificat al documentului administrativ de însoţire.
II. Gestiunea documentelor administrative de însoţire - exemplarul 4 care prezintã lipsuri şi nereguli pe parcursul circulaţiei în regim suspensiv de accize a produselor accizabile
1. În cazul în care România este statul de destinaţie al produselor care circulã în regim suspensiv de accize din alt stat membru
1.1. Compartimentul de specialitate care primeşte exemplarul 4 al unui document administrativ de însoţire care conţine pierderi sau lipsuri de produse intervenite pe parcursul transportului şi constatate de autoritatea competentã a unui stat membru aplicã procedura prevãzutã la pct. 18^2 alin. (2)-(4) de la titlul VII din Norme.
1.2. Compartimentul de specialitate întocmeşte un referat care cuprinde în mod obligatoriu:
- numãrul şi seria documentului administrativ de însoţire;
- datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;
- pierderile sau lipsurile de produse constatate de autoritatea competentã a statului membru respectiv;
- încadrarea pierderilor sau lipsurilor de produse constatate de autoritatea competentã a statului membru respectiv în situaţiile prevãzute la art. 192 alin. (4) din Codul fiscal, cu menţionarea temeiului legal;
- stabilirea bazei de impozitare a accizelor, potrivit prevederilor titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal.
1.3. Referatul se vizeazã de conducãtorul compartimentului de specialitate şi se aprobã de directorul coordonator al direcţiei judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori de şeful biroului vamal, dupã caz.
1.4. În baza referatului aprobat, compartimentul de specialitate emite o înştiinţare care cuprinde:
- numãrul şi seria documentului administrativ de însoţire;
- datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;
- autoritatea competentã a statului membru care a constatat pierderile sau lipsurile de produse;
- pierderile sau lipsurile de produse constatate de autoritatea competentã a statului membru, care se încadreazã în situaţiile prevãzute la art. 192 alin. (4) din Codul fiscal;
- baza de impozitare a accizelor stabilitã potrivit prevederilor titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal.
1.5. Compartimentul de specialitate transmite înştiinţarea prevãzutã la pct. 1.4 împreunã cu o copie a exemplarului de returnat al documentului administrativ de însoţire compartimentului de legãturi pentru accize din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor.
1.6. Înştiinţarea prevãzutã la pct. 1.4 împreunã cu copia exemplarului de returnat al documentului administrativ de însoţire se transmit de compartimentul de legãturi pentru accize din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor autoritãţii competente a statului membru care a constatat pierderile sau lipsurile de produse accizabile.
2. În cazul în care România este statul în care au fost stabilite sau constatate lipsurile ori pierderile de produse accizabile
2.1. Documentul prin care sunt stabilite lipsurile sau pierderile de produse accizabile, scutite potrivit legislaţiei din statul de destinaţie, precum şi baza de calcul al accizei, împreunã cu o copie a exemplarului de returnat al documentului administrativ de însoţire, primite de la autoritatea competentã a statului membru de destinaţie al transportului de produse accizabile, se transmite Serviciului de administrare a contribuabililor nerezidenţi din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
2.2. Dupã primirea documentaţiei prevãzute la pct. 2.1, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi calculeazã acciza datoratã pe baza cotelor aplicabile în România la data când s-au produs pierderile sau a fost înregistratã pierderea.
2.3. Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi emite Decizia privind stabilirea obligaţiei de platã a accizelor datorate în cazul pierderilor sau lipsurilor stabilite ori constatate pe parcursul circulaţiei intracomunitare în regim suspensiv de accize al produselor accizabile, prevãzutã în anexa nr. 1c) la prezenta procedurã.
2.4. În vederea recuperãrii accizelor stabilite, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi va aplica, potrivit competenţelor, mãsurile pentru recuperarea într-un alt stat membru a creanţelor stabilite prin titluri de creanţã în România.
III. Gestiunea documentelor administrative de însoţire (exemplarul 5) în cazul produselor accizabile expediate din România, în regim suspensiv de accize, într-un alt stat membru
1. Pentru gestiunea exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire transmis de antrepozitul fiscal expeditor din România, dispoziţiile secţiunii C pct. I sunt aplicabile în mod corespunzãtor.
2. Dupã înregistrarea în evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 5, pentru tranzacţiile intracomunitare, compartimentul de specialitate va efectua o analizã de risc preliminarã şi va transmite compartimentului de legãturi pentru accize din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor copiile exemplarului 5 al documentelor administrative de însoţire pe suport hârtie, precum şi în format electronic, în cazul în care analiza de risc stabileşte necesitatea transmiterii unui mesaj prealabil de informare sau de alertã pentru produsele accizabile aferente documentului administrativ de însoţire analizat.
3. Procedura de stabilire şi de identificare a gradului de risc fiscal în cazul produselor accizabile expediate din/primite în România, în regim suspensiv de accize, deplasate pe teritoriul comunitar, este prevãzutã în anexa nr. 2 la ordin.
E. Deplasarea produselor accizabile între un antrepozit fiscal din România şi un birou vamal de ieşire din teritoriul comunitar sau între un birou vamal de intrare în teritoriul comunitar şi un antrepozit fiscal din România
1. În situaţia în care produsele accizabile sunt transportate în regim suspensiv de accize de la un antrepozit fiscal situat pe teritoriul României cãtre un birou vamal de ieşire din teritoriul comunitar, antrepozitul fiscal expeditor transmite exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire cãtre direcţia judeţeanã pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori cãtre biroul vamal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea.
2. Pentru gestionarea exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire sunt aplicabile în mod corespunzãtor dispoziţiile secţiunii D pct. III.
3. În situaţia în care produsele accizabile sunt transportate în regim suspensiv de accize de la un birou vamal de intrare în teritoriul comunitar cãtre un antrepozit fiscal situat pe teritoriul României, primitorul transmite cãtre direcţia judeţeanã pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori cãtre biroul vamal, dupã caz, în a cãrei/cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea exemplarul 3 al documentului administrativ unic reglementat de legislaţia vamalã.
4. Pentru gestionarea exemplarului 3 al documentului administrativ unic vamal sunt aplicabile în mod corespunzãtor dispoziţiile secţiunii D pct. I sau II, dupã caz.
F. Obligaţii declarative
1. Dacã antrepozitul fiscal expeditor al produsului accizabil în regim suspensiv de accize nu primeşte, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data expedierii, exemplarul 3 al documentului administrativ de însoţire certificat de autoritatea vamalã, antrepozitul fiscal expeditor este obligat sã înştiinţeze despre aceasta compartimentul de specialitate din cadrul direcţiei judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori al biroului vamal, dupã caz, în a cãrei/cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea, în termen de 5 zile.
2. Totodatã, antrepozitarul autorizat care a expediat produsul accizabil în regim suspensiv de accize depune la organul fiscal competent, în termenul prevãzut la pct. 1, Formularul 121 "Declaraţie privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv", întocmit potrivit modelului aprobat prin anexa nr. 3 la ordin.
G. Procedura alternativã utilizatã în situaţia în care sistemul informatic este indisponibil
1. Dacã sistemul informatic este indisponibil din cauze imputabile administraţiei fiscale, operatorul economic expeditor din România poate iniţia o mişcare cu produse accizabile în regim suspensiv de accize, în urmãtoarele condiţii:
1.1. Documentul administrativ de însoţire se va întocmi utilizând un formular offline în format pdf pus la dispoziţie gratuit de cãtre Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi care poate fi descãrcat de pe pagina web a autoritãţii vamale.
1.2. Formularul va avea înscris ARC-ul atribuit în procedura alternativã.
1.3. În vederea atribuirii ARC-ului, operatorul economic expeditor va contacta compartimentul Helpdesk EMCS din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, în timpul programului de lucru, sau dispeceratul din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, în afara orelor de program, care va verifica disponibilitatea sistemului informatic. Dacã se confirmã indisponibilitatea sistemului informatic, operatorul economic expeditor va transmite un mesaj la adresa emcshelpdesk@customs.ro, în care va preciza numele şi CNP-ul persoanei autorizate sã acceseze sistemul informatic şi numãrul de referinţã local atribuit mişcãrii. Dispecerul va transmite pe adresa de e-mail de la care operatorul economic expeditor a solicitat atribuirea ARC-ului codul unic alocat în procedurã alternativã.
1.4. Dupã completarea formatului pdf al documentului administrativ de însoţire în procedura alternativã la momentul expedierii produselor, operatorul economic expeditor are obligaţia transmiterii formei electronice a acestui document la compartimentul Helpdesk EMCS sau la dispecerat, dupã caz, şi prin orice mijloc de comunicare la direcţia judeţeanã pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori la biroul vamal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea, cu menţiunea cã mişcarea a fost iniţiatã în procedurã alternativã.
1.5. De îndatã ce sistemul informatic devine operaţional, autoritatea vamalã înştiinţeazã operatorii economici, care au obligaţia de a încãrca în acest sistem formatul pdf al documentului administrativ de însoţire emis în procedura alternativã, în termen de 24 de ore de la repunerea sistemului în funcţiune.
1.6. În cazul în care sistemul informatic nu valideazã formatul pdf al documentului completat în procedurã alternativã, operatorul economic are obligaţia de a înştiinţa de îndatã autoritatea vamalã de expediţie şi de a solicita aprobarea modificãrii formatului pdf. Autoritatea vamalã poate aproba aceastã cerere dacã erorile constatate nu au implicaţii fiscale.
1.7. Compartimentul Helpdesk EMCS sau dispeceratul gestioneazã documentele primite care sunt arhivate zilnic de cãtre compartimentului Helpdesk, într-un registru special privind situaţia ARC-urilor atribuite în procedurã alternativã în ziua anterioarã.
1.8. Dacã sistemul informatic este indisponibil la destinaţie, raportul de primire poate fi fãcut în termen de 5 zile lucrãtoare. Dacã sistemul informatic nu este repus în funcţiune în acest termen, va fi utilizat un formular în format pdf pus la dispoziţie gratuit de cãtre administraţia vamalã şi care poate fi descãrcat de pe pagina web a Autoritãţii Naţionale a Vãmilor.
1.9. Formularul tipãrit al raportului de primire în procedurã alternativã va fi transmis la direcţia judeţeanã pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori la biroul vamal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea operatorul economic expeditor.
2. Dacã sistemul informatic este indisponibil din cauze imputabile operatorului economic expeditor din România, acesta poate iniţia o mişcare cu produse accizabile în regim suspensiv de accize numai dupã întocmirea documentului administrativ de însoţire în format electronic, accesând aplicaţia informaticã de la direcţia judeţeanã pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori de la biroul vamal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea.


ANEXA 1a)
---------
la procedurã
------------

Evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 5


┌──────────────────┬─────────┬─────────────────┬────────────────┬──────────────┐
│Data înregistrãrii│ Nr. ARC │Data expedierii │ Expeditor │ Destinatar │
│ în evidenţe │ │ produselor │ │ │
├──────────────────┼─────────┼─────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
└──────────────────┴─────────┴─────────────────┴────────────────┴──────────────┘



ANEXA 1b)
---------
la procedurã
------------

Evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 4


┌──────────────────┬─────────┬─────────────────┬────────────────┬──────────────┐
│Data înregistrãrii│ Nr. ARC │Data primirii │ Expeditor │ Destinatar │
│ în evidenţe │ │ produselor │ │ │
├──────────────────┼─────────┼─────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
└──────────────────┴─────────┴─────────────────┴────────────────┴──────────────┘




ANEXA 1c)
---------
la procedurã
------------

[SIGLÃ] ROMÂNIA - MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
ANAF AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ
DIRECŢIA GENERALÃ A FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI BUCURETI
SERVICIUL DE ADMINISTRARE A CONTRIBUABILILOR NEREZIDENŢI

Nr. ...../....

DECIZIE
privind stabilirea obligaţiei de platã a accizelor datorate
în cazul pierderilor sau lipsurilor stabilite ori constatate pe
parcursul circulaţiei intracomunitare în regim suspensiv
de accize a produselor accizabile

Cãtre:
Denumirea/Numele şi prenumele .....................................
Codul de identificare fiscalã .....................................
Adresa completã din ţara de rezidenţã .............................
Cod poştal .............. Fax .....................................
Telefon .............. E-mail .....................................

În baza <>art. 192^2 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a pct. 18^2 alin. (5) din <>Normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din <>Codul fiscal , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a constatãrilor autoritãţilor competente, astfel cum acestea sunt înscrise pe versoul exemplarului documentului administrativ de însoţire nr. .... ce se returneazã expeditorului, se stabileşte obligaţia de platã a accizei, pentru lipsurile sau pierderile constatate pe teritoriul României la transportul în regim suspensiv al produselor supuse accizelor, dupã cum urmeazã:


┌─────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┐
│TIPUL ACCIZEI │ (nomenclator) │
├─────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Diferenţe constatate, astfel cum sunt înscrise pe │ │
│versoul documentului administrativ de însoţire │ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Diferenţe de produse supuse la plata accizelor, │ │
│conform deciziei autoritãţii competente a statului │ │
│de destinaţie (baza de calcul) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Cota de accizã aplicabilã la data constatãrii │ │
│diferenţelor │ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ACCIZÃ DATORATÃ │ ........ (lei) │
├─────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│TIPUL ACCIZEI │ (nomenclator) │
├─────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Diferenţe constatate, astfel cum sunt înscrise pe │ │
│versoul documentului administrativ de însoţire │ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Diferenţe de produse supuse la plata accizelor, │ │
│conform deciziei autoritãţii competente a statului │ │
│de destinaţie (baza de calcul) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Cota de accizã aplicabilã la data constatãrii │ │
│diferenţelor │ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ACCIZÃ DATORATÃ │ ......... (lei) │
├─────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│TIPUL ACCIZEI │ (nomenclator) │
├─────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Diferenţe constatate, astfel cum sunt înscrise pe │ │
│versoul documentului administrativ de însoţire │ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Diferenţe de produse supuse la plata accizelor, │ │
│conform deciziei autoritãţii competente a statului │ │
│de destinaţie (baza de calcul) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Cota de accizã aplicabilã la data constatãrii │ │
│diferenţelor │ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ACCIZÃ DATORATÃ │ ......... (lei) │
└─────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┐
│TOTAL ACCIZÃ DATORATÃ │ ......... (lei) │
└─────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┘



În conformitate cu <>art. 86 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prezentul înscris reprezintã titlu de creanţã şi constituie înştiinţare de platã, conform legii.
Suma stabilitã ca accizã datoratã se plãteşte în termen de 5 zile de la data constatãrii pierderilor sau lipsurilor de cãtre organul de control competent.
Pentru neachitarea sumei pânã la termenul precizat mai sus se datoreazã majorãri de întârziere, în condiţiile <>cap. III al titlului VIII din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Prezenta decizie de impunere poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, sub sancţiunea decãderii, la organul fiscal competent potrivit <>art. 209 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


Aprobat

Funcţia ...................
Numele şi prenumele .......
Data .....................
Semnãtura .................

Verificat

Funcţia ...................
Numele şi prenumele .......
Data .....................
Semnãtura .................

Întocmit

Funcţia ...................
Numele şi prenumele .......
Data .....................
Semnãtura .................

Cod MFP: 14.13.02.03/p

NOMENCLATOR


┌────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │
│crt.│ Tipul accizei │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Accize pentru bere │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│Accize pentru vinuri spumoase │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Accize pentru bãuturi fermentate spumoase, altele decât bere şi vinuri │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Accize pentru produse intermediare │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.│Accize pentru alcool etilic │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6.│Accize pentru ţigarete │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7.│Accize pentru ţigãri şi ţigãri de foi │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 8.│Accize pentru tutun de fumat │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 9.│Accize pentru benzinã cu plumb │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 10.│Accize pentru benzinã fãrã plumb │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 11.│Accize pentru motorinã │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 12.│Accize pentru pãcurã │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 13.│Accize pentru gaz petrolier lichefiat │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 14.│Accize pentru gaz natural │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 15.│Accize pentru petrol lampant (kerosen) │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 16.│Accize pentru cãrbune şi cocs │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 17.│Accize pentru energie electricã │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 2
-------
(Anexa nr. 2 la <>Ordinul nr. 110/2007 )
-------------------------------------

PROCEDURĂ?
de stabilire şi de identificare a gradului de risc fiscal în cazul
produselor accizabile expediate din/primite în România, în regim
suspensiv de accize, deplasate pe teritoriul comunitar

I. Aspecte generale
Procedura prevãzutã în aceastã anexã se aplicã în vederea determinãrii gradului de risc pe care îl comportã livrãrile de produse accizabile transportate în regim suspensiv de accize pe teritoriul comunitar şi urmãrite prin intermediul sistemului informatic.
Indicatorul privind gradul de risc derivã din analiza de risc pe care o realizeazã Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, prin compartimentele specializate din cadrul direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori al birourilor vamale, şi conţine informaţii referitoare la orice fraudã sau încercare de fraudã de naturã vamalã ori fiscalã cu produse accizabile deplasate în regim suspensiv de accize.
Analiza de risc se realizeazã informatizat, în douã etape, respectiv: stabilirea punctajului privind comportamentul fiscal şi vamal al operatorilor economici implicaţi şi stabilirea gradului de risc prezentat de livrarea de produse accizabile în regim suspensiv de accize pe teritoriul comunitar.
În urma analizei de risc se obţine automat coeficientul de risc al transportului, denumit în continuare CRT, ca urmare a verificãrii automate a listei indicatorilor şi profilelor de risc active şi pe baza datelor deţinute despre operatorul economic (antrepozitar autorizat, antrepozit fiscal expeditor, transportator, mijloc de transport, rezultate ale rapoartelor de control). CRT-ul se va clasifica în unul dintre cele 3 niveluri de risc, respectiv: risc scãzut, risc mediu sau risc ridicat.
CRT-ul se va acorda fiecãrui e-DAI aferent unui transport pe teritoriul comunitar, la momentul primirii exemplarului 5 din DAI de cãtre compartimentul de specialitate din cadrul direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori al birourilor vamale în a cãror razã de competenţã se aflã expeditorul.
Fiecare indicator de risc luat în calcul la stabilirea/calcularea CRT-ului are o pondere ce reprezintã procentul ariei de risc în cadrul riscului general.
Detaliile privind clasificarea într-o anumitã categorie de risc pot fi solicitate de cãtre operatorul economic la Direcţia de supraveghere şi operaţiuni vamale din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor.
Componenta de analizã de risc va califica în mod automat ca având un risc ridicat urmãtoarele categorii de operaţiuni:
- operaţiuni având ca obiect tranzacţiile cu ţigarete, alcool etilic şi bãuturi spirtoase provenind sau având ca destinaţie o ţarã terţã;
- livrãri de produse accizabile realizate de antrepozitarii aflaţi în stare de insolvabilitate;
- livrãri de produse accizabile realizate de antrepozitarii care se aflã în prima lunã de activitate;
- operaţiuni realizate de antrepozitarii care au fost declaraţi inactivi;
- operaţiuni care au ca obiect operatori economici sau mijloace de transport asupra cãrora au fost instituite mãsuri de supraveghere.

II. Indicatorii care reflectã comportamentul vamal şi fiscal al operatorilor economici implicaţi în expedierea/primirea produselor accizabile în regim suspensiv de accize


┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │
│crt.│ Indicatori │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Mãrimea contribuabilului │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│Antecedente fiscale │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Modul de verificare a antrepozitarului │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Sancţiuni aplicate │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.│Nivelul abaterilor │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6.│Activitãţi desfãşurate în cadrul antrepozitului │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7.│Documente administrative de însoţire neînchise │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 8.│Documente administrative de însoţire anulate │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 9.│Gradul de conformare la îndeplinirea obligaţiilor declarative │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 10.│Executãri silite înregistrate │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 11.│Nivelul datoriilor nete la bugetul general consolidat │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 12.│Nivelul capitalurilor totale │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 13.│Active imobilizate │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 14.│Variaţii ale rezultatelor fiscale anuale │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 15.│Variaţii ale cifrei de afaceri în ultimii 2 ani │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 16.│Gradul de îndatorare │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 17.│Istoricul activitãţii antrepozitarului │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 18.│Rapoarte de control cu rezultat negativ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 19.│Depãşirea garanţiei stabilite │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 20.│Tipul de autorizare atribuit locului de expediere a produselor │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 21.│Tipul de autorizare a operatorului destinatar │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 22.│Tipul de autorizare atribuit locului livrãrii produselor │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 23.│Produsele accizabile care fac obiectul transportului în regim │
│ │suspensiv de accize │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 24.│Cantitatea sau greutatea netã a produselor accizabile livrate în │
│ │regim suspensiv de accize │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 25.│Tipul mijlocului de transport │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 26.│Rerutare DAI │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 27.│Mãsuri de supraveghere instituite asupra operatorului economic │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 28.│Mãsuri de supraveghere instituite asupra transportatorului │

├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 29.│Mãsuri de supraveghere instituite asupra mijlocului de transport │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


III. Utilizarea rezultatelor analizei de risc
Dupã calcularea CRT-ului pentru formularele electronice ale documentelor administrative de însoţire intrate în sistemul informatic, lucrãtorii vamali din cadrul compartimentului de specialitate din cadrul direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori al birourilor vamale de expediţie sau de primire, în funcţie de gradul de risc rezultat automat din sistem, pentru mişcãrile ce vizeazã produsele accizabile ale operatorilor economici din raza de competenţã, iau urmãtoarele mãsuri:
- pentru nivelurile de risc mediu şi ridicat, verificã mesajul conţinut în recomandãrile ataşate coeficientului de risc şi procedeazã la informarea şefului ierarhic superior privind necesitatea demarãrii unui control pe obiectivele vizate în profilul de risc care a declanşat un nivel ridicat de risc;
- completeazã raportul de control în sistem informatic în care precizeazã rezultatele controlului efectuat;
- pentru nivelul de risc scãzut, întocmesc raportul de control doar dacã au rezultat neconcordanţe privitoare la mişcarea în cauzã, în momentul expedierii produselor sau la destinaţie, dupã caz;
- transmit operativ compartimentului de specialitate din cadrul direcţiei judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale sau a municipiului Bucureşti ori al biroului vamal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea expeditorul, respectiv destinatarul produselor, dupã caz, un mesaj de informare/alertã în cazul tranzacţiilor naţionale, în scopul mentenanţei dosarului de risc ataşat mişcãrilor;
- transmit operativ compartimentului de legãturi pentru accize un mesaj de informare/alertã prealabilã în cazul tranzacţiilor intracomunitare, în scopul informãrii statului membru de destinaţie a transportului sau a statelor membre de tranzit, dupã caz, despre riscul ataşat mişcãrii;
- anunţã, în caz de necesitate, dispeceratul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, în vederea informãrii echipelor mobile aflate în trafic cu detalii despre mişcarea în cauzã, conform specificaţiilor rezultate din aplicaţia informaticã (EMCS - NSEA Riscuri), în vederea supravegherii transportului pe teritoriul naţional.

-------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016