Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 8 din 19 ianuarie 2016  privind aprobarea Normelor metodologice pentru stabilirea atribuţiilor structurilor Ministerului Afacerilor Interne în vederea aplicării prevederilor Legii nr. 105/2012 privind detaşarea experţilor naţionali la instituţiile şi organismele Uniunii Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 8 din 19 ianuarie 2016 privind aprobarea Normelor metodologice pentru stabilirea atribuţiilor structurilor Ministerului Afacerilor Interne în vederea aplicării prevederilor Legii nr. 105/2012 privind detaşarea experţilor naţionali la instituţiile şi organismele Uniunii Europene

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 63 din 28 ianuarie 2016

    În temeiul art. 7 alin. (5) şi art. 12 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 17 din Legea nr. 105/2012 privind detaşarea experţilor naţionali la instituţiile şi organismele Uniunii Europene,

    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă Normele metodologice pentru stabilirea atribuţiilor structurilor Ministerului Afacerilor Interne în vederea aplicării prevederilor Legii nr. 105/2012 privind detaşarea experţilor naţionali la instituţiile şi organismele Uniunii Europene, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                    Ministrul afacerilor interne,
                              Petre Tobă

    Bucureşti, 19 ianuarie 2016.
    Nr. 8.

    ANEXĂ

                         NORMELE METODOLOGICE
             pentru stabilirea atribuţiilor structurilor
             Ministerului Afacerilor Interne în vederea
              aplicării prevederilor Legii nr. 105/2012
              privind detaşarea experţilor naţionali la
             instituţiile şi organismele Uniunii Europene

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Prezentele norme metodologie stabilesc un cadru unitar la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI, privind parcurgerea procedurilor necesare detaşării personalului din cadrul unităţilor, instituţiilor sau structurilor MAI, denumit în continuare personal MAI, la instituţiile şi organismele Uniunii Europene (UE), potrivit prevederilor Legii nr. 105/2012 privind detaşarea experţilor naţionali la instituţiile şi organismele Uniunii Europene.
    (2) Dispoziţiile prezentelor norme metodologice se aplică de către structurile din cadrul aparatului central al MAI, de către structurile din cadrul autorităţilor ori instituţiilor publice aflate în subordinea MAI, precum şi de către structurile fără personalitate juridică din subordinea MAI în raport cu personalul MAI care solicită acordul angajatorului pentru participarea la un concurs pentru ocuparea unui post de expert naţional detaşat, denumit în continuare END, care ocupă un post de END sau care îşi reia activitatea la încetarea detaşării ca END.
    ART. 2
    (1) Termenii şi expresiile utilizate în cuprinsul prezentelor norme metodologice au înţelesul care rezultă din Legea nr. 105/2012.
    (2) În sensul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) punct naţional de contact - unitate, instituţie sau structură MAI desemnată să gestioneze relaţia României cu un organism sau o instituţie a UE, pe o anumită problematică, notificată în acest sens la nivelul UE;
    b) punct focal pentru END - structură care îndeplineşte atribuţii legate de gestionarea activităţilor privind END;
    c) post de interes strategic - post de END cu impact decizional sau de vizibilitate în cadrul instituţiei sau organismului UE, care creează premisele ca personalul MAI să dobândească o expertiză cu potenţial major de valorificare la reluarea activităţii în MAI.

    CAP. II
    Organizarea sistemului de gestionare a problematicii END

    ART. 3
    (1) Direcţia Afaceri Europene şi Relaţii Internaţionale, denumită în continuare DAERI, este structura de contact şi coordonare strategică privind detaşarea personalului MAI în cadrul instituţiilor şi organismelor UE.
    (2) Pentru realizarea funcţiei prevăzute la alin. (1), DAERI îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) stabileşte orientările MAI în domeniul detaşării în cadrul instituţiilor şi organismelor UE, sens în care, în luna ianuarie a fiecărui an, întocmeşte un raport privind activitatea MAI în domeniul detaşării de experţi în cadrul instituţiilor sau organismelor UE, determinând obiectivele şi priorităţile MAI privind END pentru anul în curs, pe care îl supune, spre aprobare, ministrului afacerilor interne;
    b) reanalizează, atunci când este nevoie, obiectivele şi priorităţile cuprinse în raportul prevăzut la lit. a) şi propune ministrului afacerilor interne spre aprobare un raport revizuit;
    c) reprezintă canalul de comunicare între MAI, instituţiile responsabile la nivel naţional şi instituţiile sau organismele UE, pentru toate aspectele premergătoare sau ulterioare detaşării personalului MAI, pe toată durata acesteia.
    ART. 4
    (1) Pentru fundamentarea răspunsului la solicitările formulate de personalul MAI în temeiul art. 4 alin. (1) sau (3) din Legea nr. 105/2012 se au în vedere următoarele criterii:
    a) interesul MAI pentru detaşarea de END la respectiva instituţie sau organism al UE;
    b) posibilitatea valorificării experienţei dobândite de către personalul MAI, la întoarcerea în instituţie;
    c) desfăşurarea în bune condiţii a activităţii instituţiei din perspectiva raportului dintre personalul încadrat şi cel efectiv prezent;
    d) compatibilitatea profilului profesional al solicitantului cu cerinţele ce rezultă din documentaţia specifică procedurii de selecţie la care acesta intenţionează să participe.
    (2) Structurile abilitate să formuleze puncte de vedere de specialitate asupra îndeplinirii criteriilor prevăzute la alin. (1) sunt:
    a) DAERI, pentru criteriul prevăzut la lit. a);
    b) punctul naţional de contact, pentru criteriul prevăzut la lit. a), în cazul posturilor de END din organismul sau instituţia UE pentru care a fost desemnat respectivul punct naţional de contact;
    c) şeful structurii din care face parte expertul, pentru criteriile prevăzute la lit. a), b) şi c);
    d) Direcţia Generală Management Resurse Umane, denumită în continuare DGMRU, în cazul structurilor din aparatul central al MAI şi al structurilor fără personalitate juridică din subordinea MAI, respectiv structurile de resurse umane de la nivelul autorităţilor sau instituţiilor din subordinea MAI, pentru criteriul prevăzut la lit. d).
    ART. 5
    (1) DAERI îndeplineşte funcţia de punct focal pentru END în raport cu structurile din aparatul central al MAI şi cu structurile fără personalitate juridică din subordinea MAI.
    (2) Pentru aplicarea prezentelor norme metodologice, conducătorii autorităţilor sau instituţiilor publice aflate în subordinea MAI desemnează structuri din subordine care să îndeplinească rolul de puncte focale pentru END.
    (3) DAERI coordonează activitatea punctelor focale pentru END desemnate la nivelul autorităţilor ori instituţiilor publice aflate în subordinea MAI.
    (4) Punctele focale pentru END îndeplinesc următoarele atribuţii:
    a) analizează solicitările formulate în temeiul art. 4 alin. (1) sau (3) din Legea nr. 105/2012 de personalul MAI din structurile pentru care a fost desemnat punct focal pentru END, raportat la criteriile prevăzute la art. 4 alin. (1), şi întocmesc notele prin care se fundamentează răspunsul la solicitările acestora;
    b) consultă celelalte structuri abilitate să formuleze puncte de vedere de specialitate cu privire la criteriile prevăzute la art. 4 alin. (1), atunci când consideră necesară completarea avizelor emise de acestea potrivit art. 9 alin. (5) sau art. 10 alin. (4);
    c) menţin legătura cu personalul care ocupă posturi de END, pentru gestionarea aspectelor de ordin administrativ specifice detaşării;
    d) ţin evidenţa personalului MAI care ocupă posturi de END, provenit din structurile pentru care a fost desemnat punct focal pentru END.
    (5) Pentru operativitate, comunicarea dintre punctele focale pentru END se realizează prin intermediul poştei electronice, cu excepţia cazurilor în care se impune asumarea conţinutului comunicării de către conducătorii unităţilor, instituţiilor sau structurilor aflate în cadrul sau în subordinea MAI, cu respectarea regimului informaţiilor clasificate, atunci când este cazul.
    ART. 6
    (1) Pentru aplicarea prevederilor prezentelor norme metodologice, DGMRU îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) elaborează, în termen de 60 de zile calendaristice de la intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice, procedura pentru preselecţia candidaţilor în cazul necesităţii de a susţine un număr determinat de candidaţi la nivelul MAI;
    b) verifică îndeplinirea condiţiilor minime de vechime, studii şi experienţă relevantă, în raport cu cerinţele ce rezultă din documentaţia specifică procedurii de selecţie emisă de către instituţia sau organismul UE, în cazul personalului din aparatul central al MAI şi din structurile fără personalitate juridică din subordinea MAI.
    (2) Structurile de resurse umane din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice aflate în subordinea MAI verifică îndeplinirea condiţiilor minime de vechime, studii şi experienţă relevantă, în raport cu cerinţele ce rezultă din documentaţia specifică procedurii de selecţie emisă de către instituţia sau organismul UE, pentru personalul din cadrul respectivei autorităţi sau instituţii din subordinea MAI.
    ART. 7
    În vederea dezvoltării aptitudinilor necesare pentru participarea la procesul de selecţie pentru posturi de END organizat de instituţiile şi organismele UE, instituţiile de formare continuă din MAI organizează, sub coordonarea DAERI şi DGMRU, cursuri în domeniul afacerilor europene şi pregătire pentru examene certificate de limbi străine, cu accent pe limbile de lucru ale UE.

    CAP. III
    Etapele procesului de detaşare

    SECŢIUNEA 1
    Mediatizarea posturilor

    ART. 8
    (1) Anunţurile pentru posturi de END primite de către DAERI prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, denumit în continuare MAE, sau al Reprezentanţei Permanente a României pe lângă UE, denumită în continuare RPRO, sunt publicate pe site-ul de intranet al MAI, la secţiunea Carieră, şi sunt transmise în format electronic către celelalte puncte focale pentru END.
    (2) Punctele focale pentru END distribuie informaţiile primite către structurile din aria de competenţă.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Dosarul de candidatură şi acordul angajatorului

    &.1 Personalul din cadrul aparatului central al MAI şi al structurilor fără personalitate juridică din subordinea MAI

    ART. 9
    (1) Solicitările formulate de personalul MAI în temeiul art. 4 alin. (1) sau alin. (3) din Legea nr. 105/2012 se depun şi se înregistrează la secretariatul structurii din care face parte solicitantul.
    (2) Imediat după înregistrarea unei solicitări, şeful structurii din care face parte solicitantul întocmeşte un aviz, în document separat, în raport cu criteriile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a)-c).
    (3) În termen de maximum 2 zile lucrătoare de la înregistrare, solicitarea, însoţită de avizul prevăzut la alin. (2), se transmite de şeful structurii din care face parte solicitantul către:
    a) DAERI, în original, pentru realizarea demersurilor în calitate de punct focal pentru END;
    b) DGMRU, în copie, pentru emiterea unui aviz în raport cu criteriul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. d), în cazul în care solicitarea este formulată în temeiul art. 4 alin. (1) din Legea nr. 105/2012;
    c) punctul naţional de contact, în copie, pentru emiterea unui aviz în raport cu criteriul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. a), în cazul posturilor de END din organismele sau instituţiile UE pentru care există un punct naţional de contact.
    (4) Prevederile alin. (3) lit. a) nu se aplică în cazul în care solicitantul face parte din personalul DAERI.
    (5) În termen de 2 zile lucrătoare de la primirea solicitării, structurile menţionate la alin. (3) lit. b) şi c) emit un aviz motivat şi îl transmit către DAERI.
    (6) În baza avizelor prevăzute la alin. (2) şi (5) DAERI întocmeşte proiectul de răspuns la solicitare, potrivit art. 4 alin. (2) din Legea nr. 105/2012, în dublu exemplar, ambele având valoare de original. Proiectul de răspuns se prezintă ministrului afacerilor interne pentru semnare, cu o notă în cuprinsul căreia se menţionează elementele de fundamentare a răspunsului în raport cu criteriile prevăzute la art. 4 alin. (1) aplicabile.
    (7) În cazul în care propune un răspuns pozitiv, DAERI prezintă ministrului afacerilor interne spre semnare şi documentele necesar a fi transmise instituţiei sau organismului UE, potrivit solicitării acesteia/acestuia.
    (8) DAERI transmite ambele exemplare originale ale răspunsului, semnate potrivit alin. (6), către structura din care face parte solicitantul. Şeful structurii din care face parte solicitantul înmânează acestuia, sub semnătură, un exemplar original al răspunsului primit de la DAERI.
    (9) În cazul unui răspuns pozitiv, DAERI transmite documentele solicitate de către instituţia sau organismul UE către MAE.

    &.2 Personalul din cadrul autorităţilor ori instituţiilor publice aflate în subordinea MAI

    ART. 10
    (1) Solicitările formulate de personalul din cadrul autorităţilor ori instituţiilor publice aflate în subordinea MAI în temeiul art. 4 alin. (1) sau (3) din Legea nr. 105/2012 se depun şi se înregistrează la secretariatul structurii din care face parte solicitantul.
    (2) Imediat după înregistrarea unei solicitări, şeful structurii din care face parte solicitantul întocmeşte un aviz, în document separat, în raport cu criteriile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a)-c).
    (3) În termen de maximum două zile lucrătoare de la înregistrare, solicitarea, însoţită de avizul prevăzut la alin. (2), se transmite către:
    a) punctul focal pentru END desemnat la nivelul autorităţii ori instituţiei publice, în original, pentru realizarea atribuţiilor prevăzute la art. 5 alin (4) lit. a) şi b);
    b) DAERI, în copie, pentru emiterea unui aviz în raport cu criteriul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. a);
    c) structura de resurse umane, în copie, pentru emiterea unui aviz în raport cu criteriul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. d), în cazul în care solicitarea este formulată în temeiul art. 4 alin. (1) din Legea nr. 105/2012;
    d) punctul naţional de contact, în copie, pentru emiterea unui aviz în raport cu criteriul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. a), în cazul posturilor de END din organismele sau instituţiile UE pentru care există un punct naţional de contact.
    (4) În termen de două zile lucrătoare de la primirea solicitării, structurile menţionate la alin. (3) lit. b)-d) emit un aviz motivat şi îl transmit punctului focal pentru END desemnat la nivelul respectivei autorităţi ori instituţii publice.
    (5) În baza avizelor prevăzute la alin. (2) şi (4) punctul focal pentru END întocmeşte proiectul de răspuns la solicitare, potrivit art. 4 alin. (2) din Legea nr. 105/2012, în dublu exemplar, ambele având valoare de original. Proiectul de răspuns se prezintă conducătorului autorităţii ori instituţiei publice pentru semnare, cu o notă în cuprinsul căreia se menţionează elementele de fundamentare a răspunsului în raport cu criteriile prevăzute la art. 4 alin. (1) aplicabile.
    (6) În cazul în care propune un răspuns pozitiv, punctul focal pentru END prezintă conducătorului autorităţii ori instituţiei publice pentru semnare şi documentele necesar a fi transmise instituţiei sau organismului UE, potrivit solicitării acesteia/ acestuia.
    (7) Punctul focal pentru END transmite ambele exemplare originale ale răspunsului, semnate potrivit alin. (5), către structura din care face parte solicitantul. Şeful structurii din care face parte solicitantul înmânează acestuia, sub semnătură, un exemplar original al răspunsului primit de la punctul focal pentru END.
    (8) În cazul unui răspuns pozitiv, punctul focal pentru END transmite DAERI documentele solicitate de către instituţia sau organismul UE. DAERI transmite documentele primite de la punctul focal pentru END către MAE.

    &.3 Susţinerea unui număr determinat de candidaţi la nivelul MAI

    ART. 11
    (1) La solicitarea expresă a instituţiei sau organismului UE de a susţine un număr determinat de candidaţi sau în cazul identificării unor posturi de interes strategic de către DAERI se aplică procedura pentru preselecţia candidaţilor prevăzută la art. 6 alin (1) lit. a).
    (2) Pentru analizarea solicitărilor se constituie o comisie formată dintr-un reprezentant al DAERI, unul al DGMRU şi un reprezentant din structura MAI de specialitate, în funcţie de profilurile profesionale pentru care se face preselecţia.
    (3) În funcţie de rezultatul preselecţiei, DAERI şi DGMRU propun, prin notă comună adresată ministrului afacerilor interne sau conducătorului autorităţii sau instituţiei publice aflate în subordinea MAI, în funcţie de competenţa de emitere a acordului prevăzut la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 105/2012, un răspuns pozitiv sau negativ în legătură cu solicitarea personalului MAI de participare la selecţia organizată la nivelul instituţiei sau organismului UE.
    (4) DGMRU comunică solicitanţilor răspunsul.
    (5) DAERI transmite documentele solicitate de către instituţia sau organismul UE către MAE.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Participarea la interviu

    ART. 12
    Unităţile, instituţiile şi structurile MAI prevăd în planul de relaţii internaţionale şi afaceri europene cheltuieli pe care le implică deplasarea la sediul instituţiei sau organismului european în vederea susţinerii interviului.
    ART. 13
    (1) La întoarcerea în ţară, expertul prezintă în nota de rezultate aspectele relevante ale interviului.
    (2) DAERI, cu sprijinul punctelor focale pentru END, centralizează informaţiile în scopul întocmirii unui set de bune practici, pe care îl actualizează periodic.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Detaşarea

    ART. 14
    (1) Detaşarea personalului MAI în cadrul instituţiilor şi organismelor UE în calitate de END se realizează prin act administrativ emis de ministrul afacerilor interne, respectiv de conducătorul autorităţilor ori instituţiilor publice aflate în subordinea MAI, raportat la competenţa de emitere a acordului prevăzut la art. 4 din Legea nr. 105/2012.
    (2) Detaşarea se fundamentează în baza scrisorii prin care instituţia sau organismul UE anunţă intenţia de a detaşa respectivul expert, copiei răspunsului la solicitarea formulată potrivit art. 4 alin. (1) sau alin. (3) din Legea nr. 105/2012 şi a documentaţiei aferente obţinerii acestuia.
    (3) Nota de fundamentare cuprinde, printre altele, aspecte legate de plata drepturilor salariale şi a contribuţiilor sociale pentru perioada detaşării, precum şi de completare a formularelor europene privind asigurările sociale şi de sănătate necesare END.
    ART. 15
    După semnarea notei, DAERI transmite MAE acordul pentru detaşarea expertului, spre a fi înaintat instituţiilor sau organismelor UE solicitante.
    ART. 16
    Prevederile art. 14 şi 15 se aplică în mod corespunzător pentru prelungirea detaşării.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Perioada detaşării

    ART. 17
    MAI sprijină din punct de vedere administrativ END pe toată perioada ocupării postului în cadrul instituţiilor sau organismelor UE. În acest sens:
    a) menţine legătura cu END prin DAERI, punctele focale pentru END şi personalul desemnat în cadrul RPRO;
    b) punctul focal pentru END informează END, la începutul perioadei de detaşare, cu privire la necesitatea de a obţine şi transmite, periodic sau la cerere, evaluări profesionale realizate de către instituţia sau organismul UE în care îşi desfăşoară activitatea;
    c) structurile de resurse umane stabilesc corespondenţa dintre calificativele acordate la nivelul instituţiei sau al organismului UE şi calificativele utilizate în cadrul MAI, în vederea îndeplinirii obligaţiei de echivalare a rezultatelor profesionale;
    d) Direcţia Generală Financiară, respectiv structurile financiare din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice aflate în subordinea MAI efectuează demersurile necesare pentru completarea formularelor europene privind asigurările sociale şi de sănătate pentru END şi pentru membrii familiei aflaţi în întreţinere, necesare în momentul detaşării experţilor, cât şi al prelungirii detaşării;
    e) funcţionarii de securitate informează END proveniţi din structura proprie cu privire la necesitatea derulării procedurilor administrative pentru reînnoirea autorizaţiei de acces la informaţii clasificate, prin intermediul punctului focal pentru END, cu şase luni înainte de expirarea autorizaţiei de acces la informaţii clasificate;
    f) la sfârşitul perioadei de detaşare, punctul focal pentru END îl informează pe ministrul afacerilor interne, respectiv pe conducătorul autorităţii sau instituţiei din subordinea MAI asupra încetării detaşării END, cu precizarea postului deţinut în cadrul instituţiei sau organismului UE şi a postului pe care urmează să fie încadrat în MAI.

    CAP. IV
    Experţii naţionali fără plată şi experţii naţionali în pregătire profesională

    ART. 18
    În vederea acoperirii cheltuielilor determinate de detaşarea END pentru care instituţia sau organismul UE nu asigură nicio indemnizaţie sau alte drepturi băneşti, unităţile, instituţiile şi structurile MAI prevăd respectivele cheltuieli în planul de relaţii internaţionale şi afaceri europene.

                             ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016