Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 792 din 21 iulie 1999  pentru aprobarea Instructiunilor cuprinzand procedura de acordare a asistentei pentru contribuabili    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 792 din 21 iulie 1999 pentru aprobarea Instructiunilor cuprinzand procedura de acordare a asistentei pentru contribuabili

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 435 din 7 septembrie 1999
Ministrul finanţelor,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, modificatã şi completatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 864/1998 ,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
În vederea asigurãrii unor servicii de calitate pentru contribuabili, se aproba Instrucţiunile cuprinzând procedura de acordare a asistenţei pentru contribuabili, precum şi Centralizatorul problematicii fiscale care urmeazã sa fie soluţionatã la nivelul Ministerului Finanţelor.
ART. 2
Prevederile prezentului ordin intra în vigoare în termen de 15 zile de la data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Direcţiile Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor, Direcţia generalã de comunicare din cadrul Ministerului Finanţelor şi direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

INSTRUCŢIUNI
cuprinzând procedura de acordare a asistenţei pentru contribuabili

1. Asistenta pentru contribuabili se exercita de cãtre urmãtoarele structuri:
a) serviciile de metodologie şi asistenta pentru contribuabili din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi serviciul metodologie, relaţii cu contribuabilii din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti;
b) birourile de asistenta pentru contribuabilii din cadrul administraţiilor financiare municipale şi serviciile juridice şi relaţii cu contribuabilii din cadrul administraţiilor financiare ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
c) serviciile (birourile) administrãrii veniturilor statului din cadrul circumscriptiilor fiscale orãşeneşti;
d) serviciile (birourile) administrãrii veniturilor statului din cadrul perceptiilor rurale.
2. Rãspunsurile la întrebãrile contribuabililor vor fi elaborate de toate structurile prevãzute la pct. 1 şi se referã la informaţii cu caracter general, legate de:
- înregistrarea fiscalã a plãtitorilor de impozite şi taxe;
- actele componente ale dosarului fiscal;
- termenele de depunere a actelor din dosarul fiscal;
- modul de completare a rubricilor din formulare;
- termenele de plata şi/sau penalitãţile aplicate în caz de întârziere a plãţii;
- modalitatea de plata (prin casierie, virament);
- informaţii legate de colectarea, executarea silitã şi stingerea prin compensare a obligaţiilor bugetare;
- prescripţie;
- informaţiile privind prevederile legislaţiei fiscale în domeniul impozitelor directe, indirecte şi impunerea nerezidentilor.
3. Informaţiile referitoare la eliberarea certificatului de rezidenţã fiscalã pentru persoanele juridice romane, precum şi cele privind eliberarea certificatului de atestare a impozitului plãtit conform convenţiei de evitare a dublei impuneri se elaboreazã de structurile prevãzute la pct. 1 lit. a) şi b) şi, respectiv, de cãtre Direcţia acorduri fiscale internaţionale din cadrul Ministerului Finanţelor, conform <>Ordinului ministrului finanţelor nr. 1.798/1998 .
4. Structurile prevãzute la pct. 1 vor solicita contribuabililor toate informaţiile, explicaţiile, precum şi documentele necesare formularii unor raspunsuri clare şi în concordanta cu reglementãrile legale.
5. În cazul în care întrebãrile contribuabililor depãşesc competentele de soluţionare la nivelul structurilor prevãzute la pct. 1 lit. b), c) şi d), aceste întrebãri vor fi transmise spre analiza şi soluţionare structurilor prevãzute la pct. 1 lit. a), care vor formula şi vor transmite direct contribuabililor rãspunsurile solicitate.
6. În situaţia în care exista întrebãri la care nu se formuleazã raspunsuri nici de structurile prevãzute la pct. 1 lit. a), aceste întrebãri vor fi sistematizate şi transmise spre analiza Ministerului Finanţelor, împreunã cu punctul de vedere al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
Problematica fiscalã care va face obiectul analizei la nivelul Ministerului Finanţelor va cuprinde:
a) aspecte privind interpretarea legislaţiei care intra în competenta comisiilor fiscale;
b) întrebãri care pot fi soluţionate direct de cãtre direcţiile de specialitate din Ministerul Finanţelor;
c) aspecte a cãror soluţionare necesita modificarea sau completarea actelor normative în domeniul fiscal.
7. Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor întocmi Centralizatorul problematicii fiscale care urmeazã sa fie soluţionatã la nivelul Ministerului Finanţelor, conform modelului prezentat în anexa, pe care îl vor transmite Direcţiei asistenta pentru contribuabili.
Descrierea spetelor, formularea intrebarilor şi a propunerilor din centralizator vor fi redactate în mod clar şi concis, astfel încât soluţiile şi rãspunsurile care vor fi stabilite de Ministerul Finanţelor sa fie corecte, în concordanta cu prevederile legii.
8. Concomitent cu transmiterea cãtre Direcţia asistenta pentru contribuabili din cadrul Ministerului Finanţelor a centralizatorului menţionat la pct. 7 alin. 1, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor informa, în scris, contribuabilii despre faptul ca problematica fiscalã la care s-a solicitat rãspuns se afla în evidenta pentru soluţionare.
Dupã clarificarea aspectelor sesizate la nivelul Ministerului Finanţelor, rãspunsurile vor fi comunicate contribuabililor de cãtre direcţiile generale ale controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
9. Direcţia asistenta pentru contribuabili va grupa spetele şi întrebãrile din centralizatorul transmis de direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat pe activitãţi şi pe tipuri de impozite şi taxe şi le va transmite, dupã caz, direcţiilor de specialitate, în vederea soluţionãrii acestora.
10. În urma analizei spetelor şi intrebarilor transmise de Direcţia asistenta pentru contribuabili, direcţiile de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor vor proceda la gruparea acestora, dupã cum urmeazã:
a) întrebãri şi spete care necesita stabilirea de soluţii cu caracter general, uniform aplicabile, pentru care se vor emite, dupã caz, ordine ale ministrului finanţelor sau decizii ale comisiilor fiscale din Ministerul Finanţelor;
b) întrebãri ale cãror raspunsuri nu necesita modificarea sau completarea actelor normative şi care urmeazã sa fie soluţionate în mod direct;
c) aspecte a cãror soluţionare necesita modificarea sau completarea actelor normative.
La solicitarea direcţiilor de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor furniza toate datele şi informaţiile necesare, în scris sau verbal, pentru clarificarea intrebarilor şi spetelor transmise spre soluţionare.
11. Rãspunsurile avizate de Direcţia generalã juridicã, precum şi soluţiile stabilite prin ordin al ministrului finanţelor sau prin deciziile comisiilor fiscale vor fi transmise Direcţiei asistenta pentru contribuabili, care le va comunica direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
12. În baza soluţiilor şi raspunsurilor primite de la Ministerul Finanţelor, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor comunica contribuabililor rãspunsurile solicitate, potrivit pct. 8.
Totodatã direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor întreprinde toate mãsurile necesare în vederea instruirii şi informãrii corespunzãtoare a personalului din aparatul fiscal propriu, inclusiv a celui angajat în activitatea de control, în legatura cu conţinutul soluţiilor şi al raspunsurilor prevãzute la alin. 1.
Pentru soluţiile cu caracter general, uniform aplicabile, stabilite prin ordin al ministrului finanţelor sau prin decizii ale comisiilor fiscale, Direcţia asistenta pentru contribuabili din cadrul Ministerului Finanţelor va dispune mãsuri de mediatizare, fãrã a se face public numele contribuabililor.
13. Adresele transmise direct de contribuabili direcţiilor de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor vor fi retransmise de acestea direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a cãror raza teritorialã sunt înregistraţi contribuabilii, în vederea analizarii şi formularii raspunsurilor de cãtre acestea.
14. Concomitent cu retransmiterea, spre rezolvare, direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, a corespondentei primite direct de la contribuabili direcţiile de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor vor informa contribuabilii despre procedura de acordare a asistenţei potrivit prevederilor prezentului ordin.
15. Toate scrisorile care nu provin direct de la contribuabili, prin care se solicita însã soluţionarea unor spete ridicate de aceştia prin intermediul unor instituţii publice centrale sau locale (Guvern, Parlament, consiliile locale etc.), sindicate sau patronate, vor fi primite de Direcţia asistenta pentru contribuabili, care le va retransmite, spre soluţionare, direcţiilor de specialitate din Departamentul politica impozitelor şi administrarea veniturilor.
Direcţiile de specialitate din Departamentul politica impozitelor şi administrarea veniturilor vor formula rãspunsul cãtre solicitant.
16. Direcţia acorduri fiscale internaţionale, ca autoritate competenta în materie de aplicare a acordurilor fiscale internaţionale, va realiza corespondenta specifica, directa, în relaţia cu autoritatea competenta din alte tari.
17. Problematica fiscalã ridicatã direct de aparatul fiscal teritorial urmeazã procedura stabilitã prin prezentul ordin.

ANEXA 1



DIRECŢIA GENERALĂ
A FINANŢELOR PUBLICE
ŞI CONTROLULUI FINANCIAR
DE STAT A JUDEŢULUI/
MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
........................

CENTRALIZATORUL
problematicii fiscale care urmeazã sa fie soluţionatã la nivelul Ministerului Finanţelor


Punctul de vedere
I. Structura activitãţilor Descrierea al direcţiei generale a
fiscale specifice şi a spetei finanţelor publice şi
tipurilor de impozite şi formularea controlului financiar de
şi taxe intrebarii stat judeţene, respectiv
a municipiului Bucureşti
-------------------------------------------------------------------------------
1. Legislaţie privind impozitele directe:
1.1. Impozit pe profit
1.2. Impozit pe salarii
1.3. Impozit pe veniturile realizate
de persoanele fizice etc.
1.4. Impozite pe veniturile realizate
de persoanele fizice nerezidente
1.5. Impozite şi taxe locale
2. Legislaţie privind impozitele indirecte:
2.1. Taxa pe valoarea adãugatã
2.2. Accize la produsele din import şi
din ţara, precum şi impozitul la
titeiul din producţia interna şi
gazele naturale
2.2.1. Sistemul de încasare a
produselor supuse accizelor
2.2.2. Sistemul de supraveghere
fiscalã
2.2.3. Sistemul de autorizare a
comercializãrii produselor
supuse accizelor
2.3. taxe vamale etc.
2.4. taxe de timbru şi alte impozite indirecte
3. Proceduri fiscale şi sistemul
informaţional pentru veniturile statului:
3.1. Instrucţiuni privind formularistica
fiscalã şi modul de completare a acesteia
3.2. Gestionarea dosarului fiscal al
contribuabililor etc.
4. Colectarea impozitelor şi taxelor şi
înlesniri la plata.
5. Stingerea creanţelor bugetare
(plata voluntara, compensare, declararea
stãrii de insolvabilitate, prescripţie, anulare)
6. Executare silitã

II. Propuneri privind perfecţionarea
legislaţiei fiscale actuale.
-------------------------------------------------------------------------------

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016