Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 79 din 28 ianuarie 2011  privind instituirea unor masuri suplimentare de siguranta feroviara aplicabile administratorului infrastructurii feroviare publice, gestionarilor de infrastructura feroviara neinteroperabila, operatorilor de transport feroviar si operatorilor economici - furnizori feroviari - autorizati sa efectueze lucrari de construire, modernizare, intretinere si reparare a infrastructurii feroviare, care detin si utilizeaza drezine autopropulsate, utilaje de cale sau altele similare acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 79 din 28 ianuarie 2011 privind instituirea unor masuri suplimentare de siguranta feroviara aplicabile administratorului infrastructurii feroviare publice, gestionarilor de infrastructura feroviara neinteroperabila, operatorilor de transport feroviar si operatorilor economici - furnizori feroviari - autorizati sa efectueze lucrari de construire, modernizare, intretinere si reparare a infrastructurii feroviare, care detin si utilizeaza drezine autopropulsate, utilaje de cale sau altele similare acestora

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 87 din 2 februarie 2011
    În temeiul prevederilor <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 3 alin. (2) lit. t) din anexa nr. 1 "<>Regulament de organizare şi funcţionare al Autoritãţii de Siguranţã Feroviarã Românã - ASFR" la anexa nr. 1 "Regulament de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Feroviare Române - AFER", aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Feroviare Române - AFER, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    (1) Având în vedere faptul cã în perioada octombrie 2009 - noiembrie 2010 s-au produs o serie de accidente feroviare grave şi incidente feroviare în sistemul de transport feroviar din România, precum şi gradul ridicat de repetabilitate a erorilor umane care au stat la baza producerii acestor accidente şi incidente feroviare, se dispun ca mãsuri suplimentare de siguranţã feroviarã urmãtoarele:
    a) verificarea profesionalã suplimentarã a cunoştinţelor personalului feroviar cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei feroviare, a personalului cu atribuţii în organizarea şi conducerea activitãţii de transport feroviar/operaţiunilor de manevrã feroviarã şi de siguranţa circulaţiei, precum şi a personalului care asigurã pregãtirea, perfecţionarea şi participã în comisiile de autorizare a personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei atestaţi profesional de cãtre Autoritatea Feroviarã Românã - AFER, conform art. 15 din Regulamentul de exploatare tehnicã feroviarã nr. 002, aprobat prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001;
    b) efectuarea unei acţiuni de inspecţie de stat de cãtre Autoritatea de Siguranţã Feroviarã Românã - ASFR, prin inspectoratele de siguranţã feroviarã, privind:
    - respectarea modului de circulaţie şi deservire a maşinilor şi utilajelor pentru construirea, modernizarea, întreţinerea şi repararea cãii şi liniei de contact;
    - respectarea prevederilor <>Ordinului ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 447/2003 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind examinarea medicalã şi psihologicã a personalului din transporturi cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei şi a navigaţiei, precum şi organizarea, funcţionarea şi componenţa comisiilor medicale şi psihologice de siguranţa circulaţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, conform art. 13 din anexa nr. 1 la respectivul ordin, pentru mecanicii de locomotivã/maşini grele de cale, mecanicii drezinã pantograf, conducãtorii vagon motor care conduc drezine, utilaje de cale sau altele similare acestora.
    (2) În sensul prezentului ordin prin verificare profesionalã suplimentarã se înţelege:
    a) reexaminarea cunoştinţelor profesionale ale personalului încadrat în funcţii cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei prevãzute în anexa nr. 2 la <>Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 815/2010 pentru aprobarea Normelor privind implementarea şi dezvoltarea sistemului de menţinere a competenţelor profesionale pentru personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei şi pentru alte categorii de personal care desfãşoarã activitãţi specifice în operaţiunile de transport pe cãile ferate din România şi pentru actualizarea Listei funcţiilor cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei care se formeazã-calificã, perfecţioneazã şi verificã profesional periodic la CENAFER, la administratorul/gestionarii de infrastructurã feroviarã şi operatorii de transport feroviar cu atribuţii în organizarea, conducerea activitãţii de transport feroviar/operaţiunilor de manevrã feroviarã şi de siguranţa circulaţiei, precum şi la operatorii economici - furnizori feroviari - autorizaţi sã efectueze lucrãri de construire, modernizare, întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, care deţin şi utilizeazã drezine autopropulsate, utilaje de cale sau altele similare acestora;
    b) reexaminarea cunoştinţelor profesionale pentru personalul de specialitate care asigurã pregãtirea, perfecţionarea şi participã în comisiile de autorizare a personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei atestaţi profesional de cãtre AFER, conform prevederilor art. 15 din Regulamentul de exploatare tehnicã feroviarã nr. 002, aprobat prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.186/2001.
    (3) Reexaminarea prevãzutã la art. 1 alin. (2) lit. a) se efectueazã de cãtre Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviarã - CENAFER la sediul propriu şi al subunitãţilor teritoriale proprii.
    (4) Reexaminarea prevãzutã la art. 1 alin. (2) lit. b) se efectueazã de cãtre ASFR din cadrul AFER, la sediul propriu şi al inspectoratelor de siguranţã feroviarã.
    (5) Pentru activitãţile specifice desfãşurate de CENAFER şi ASFR în vederea aplicãrii prevederilor alin. (2), nu se solicitã plata unor tarife.
    ART. 2
    (1) Verificarea profesionalã suplimentarã se va efectua în perioada 14.02.2011-14.05.2011.
    (2) Reexaminarea prevãzutã la art. 1 alin. (2) lit. a) se efectueazã în conformitate cu metodologia întocmitã de cãtre CENAFER şi aprobatã de cãtre ASFR, care se publicã pe site-ul CENAFER pânã la data de 7 februarie 2011.
    (3) Bibliografia şi tematica pentru reexaminarea prevãzutã la art. 1 alin. (2) lit. b) se întocmesc de cãtre ASFR şi se publicã pe site-ul AFER pânã la data de 7 februarie 2011.
    (4) Tematica utilizatã pentru inspecţia de stat prevãzutã la art. 1 alin. (1) lit. b) se întocmeşte de cãtre ASFR.
    (5) Prin derogare de la prevederile <>Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 815/2010, pânã la data de 14 mai 2011 nu se programeazã la CENAFER evaluãri privind confirmarea periodicã a competenţelor profesionale pentru personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei.
    ART. 3
    (1) Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. - Cãlãtori" - S.A., Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Marfã "C.F.R. - Marfã" - S.A., gestionarii de infrastructurã feroviarã, operatorii de transport feroviar, precum şi operatorii economici - furnizori feroviari - autorizaţi sã efectueze lucrãri de construire, modernizare, întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, care deţin şi utilizeazã drezine autopropulsate, utilaje de cale sau alte utilaje similare, înainteazã la CENAFER, respectiv la ASFR, pânã la data de 11 februarie 2011, lista şi propunerea de planificare a personalului propriu ce urmeazã a fi verificat.
    (2) CENAFER, respectiv ASFR comunicã cãtre operatorii economici prevãzuţi la alin. (1) data, locul şi ora verificãrilor profesionale suplimentare.
    (3) Operatorii economici prevãzuţi la alin. (1) asigurã participarea personalului propriu la verificarea profesionalã suplimentarã, conform planificãrii comunicate.
    (4) Personalul care absenteazã la verificarea profesionalã suplimentarã planificatã este admis în activitate numai dupã efectuarea verificãrii profesionale suplimentare dispuse prin prezentul ordin.
    ART. 4
    (1) Rezultatele verificãrii profesionale suplimentare urmeazã a se centraliza de cãtre instituţiile responsabile pânã la data de 30 mai 2011 şi se prezintã, împreunã cu concluziile corespunzãtoare, conducerii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
    (2) Personalul care nu promoveazã reexaminarea prevãzutã la art. 1 alin. (2) poate solicita participarea la o nouã reexaminare ce poate fi programatã la minimum 15 zile de la data desfãşurãrii reexaminãrii anterioare.
    (3) În situaţia în care personalul nu a promovat nici a doua reexaminare, se procedeazã astfel:
    a) personalul prevãzut la art. 1 alin. (2) lit. a) va putea fi programat la o nouã reexaminare, în conformitate cu metodologia prevãzutã la art. 2 alin. (2), numai dupã efectuarea unei instruiri profesionale teoretice;
    b) personalului prevãzut la art. 1 alin. (2) lit. b) i se va retrage atestatul pe care îl deţine, acesta putându-se prezenta la o nouã atestare, conform prevederilor legale în vigoare.
    (4) Autorizaţiile personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei care nu a promovat reexaminarea prevãzutã la art. 1 alin. (2) lit. a) se considerã suspendate pânã la promovarea unui nou examen de autorizare, conform prevederilor legale în vigoare. Pe durata suspendãrii este interzisã utilizarea acestui personal în activitãţi cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei.
    ART. 5
    CENAFER, AFER, Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. - Cãlãtori" - S.A., Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Marfã "C.F.R. - Marfã" - S.A., gestionarii de infrastructurã feroviarã, operatorii de transport feroviar, precum şi operatorii economici - furnizori feroviari - autorizaţi sã efectueze lucrãri de construire, modernizare, întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, care deţin şi utilizeazã drezine autopropulsate, utilaje de cale sau altele similare acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 6
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

            Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                        Anca Daniela Boagiu

    Bucureşti, 28 ianuarie 2011.
    Nr. 79.

                           ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016