Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere Referatul Direcţiei transport rutier nr. 40.268 din 11.01.2018, prin care se supune spre aprobare Ordinul ministrului transporturilor pentru modificarea şi completarea Reglementărilor privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003, în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 230/2003, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul transporturilor emite prezentul ordin. ART. I Reglementările privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 şi 275 bis din 18 aprilie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La secţiunea 2 capitolul II punctul 7, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu următorul cuprins: "(4^1) Pentru vehiculele destinate forţelor armate, forţelor de menţinere a ordinii publice (forţele de securitate a statului, de poliţie, de jandarmerie sau poliţia de frontieră), serviciilor de protecţie civilă, serviciilor de luptă împotriva incendiilor (pompieri) şi altor servicii de urgenţă (servicii de ambulanţă şi medicină, pentru acordarea ajutorului de urgenţă sau servicii de descarcerare), MT poate acorda derogări de la cerinţele prevăzute în tabelul nr. 2 al anexei nr. 2 la prezenta secţiune, pentru elementele constructive specifice utilizării speciale, atunci când respectarea cerinţelor tehnice este incompatibilă cu utilizarea respectivă. În vederea omologării de tip, solicitantul omologării trebuie să pună la dispoziţia RAR un document emis de către autoritatea competentă prin care să fie precizate elementele constructive specifice utilizării speciale, care justifică acordarea unor derogări de la cerinţele prevăzute la omologarea de tip. În certificatul de omologare de tip se vor menţiona derogările acordate. De asemenea, în CIV se vor menţiona sintetic derogările acordate." 2. La secţiunea 2 anexa nr. 2 tabelul 1, după linia 70 se introduce o nouă linie, linia 71, cu următorul cuprins:
┌──────────┬─────────────┬┬┬┬─┬─┬──┬┬┬┬┐
│„71. │R (CE) 661/ ││││ │ │ │││││
│Rezistenţa│2009 R ││││X│X│X“│││││
│cabinei │CEE-ONU 29 ││││ │ │ │││││
└──────────┴─────────────┴┴┴┴─┴─┴──┴┴┴┴┘
3. La secţiunea 2 anexa nr. 2 tabelul 1, nota explicativă (15) se modifică şi va avea următorul cuprins: "^(15) Este obligatorie conformitatea cu Regulamentul (CE) nr. 661/2009; cu toate acestea, nu este prevăzută omologarea de tip unică pentru această cerinţă, deoarece această cerinţă include combinaţiile cerinţelor individuale 3A, 3B, 4A, 5A, 6A, 6B, 7A, 8A, 9A, 9B, 10A, 12A, 13A, 13B, 14A, 15A, 15B, 16A, 17A, 17B, 18A, 19A, 20A, 21A, 22A, 22B, 22C, 23A, 24A, 25A, 25B, 25C, 25D, 25E, 25F, 26A, 27A, 28A, 29A, 30A, 31A, 32A, 33A, 34A, 35A, 36A, 37A, 38A, 42A, 43A, 44A, 45A, 46A, 46B, 46C, 46D, 46E, 47A, 48A, 49A, 50A, 50B, 51A, 52A, 52B, 53A, 54A, 56A, 57A şi 64-71" 4. La secţiunea 2 anexa nr. 2, tabelul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins: "Tabelul 2 - Omologarea naţională de tip a vehiculelor fabricate în serii mici (Se iau în considerare notele explicative menţionate pentru tabelul 1.)
┌──────────────────────┬────────────┬───────────────────────────────────────────┐
│ │Act de │Categoriile de vehicule la care se aplică │
│Obiectul omologării │reglementare├────┬────┬───┬────┬───┬────┬───┬───┬───┬───┤
│ │ │M_1 │M_2 │M_3│N_1 │N_2│N_3 │O_1│O_2│O_3│O_4│
├──────────────────────┼────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│ │ │ │ │ │A │A │A │ │ │ │ │
│1. Nivel sonor │70/157 │A │A │A │H^ │H^ │H^ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │(5) │(5)│(5) │ │ │ │ │
├──────────────────────┼────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│ │R (UE) 540/ │ │ │ │A │A │A │ │ │ │ │
│1A. Nivel sonor │2014 │A │A │A │H^ │H^ │H^ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │(5) │(5)│(5) │ │ │ │ │
├─────────────────────┬┴────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│2A. Emisii (Euro 5 şi│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│6) - vehicule uşoare,│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cu excepţia │ │ │ │ │A │A │ │ │ │ │ │
│întregului set de │R (CE) 715/ │A │A + │ │I^ │I^ │ │ │ │ │ │
│cerinţe privind OBD │2007 │ │G │ │(5) │(5)│ │ │ │ │ │
│şi a cerinţelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│privind accesul la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│3A. Prevenirea │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│riscului de incendiu │2009 │B │B │B │B │B │B │B │B │B │B │
│(rezervoare cu │R CEE-ONU 34 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│combustibil lichid) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│3B. Dispozitivele de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│protecţie │R (CE) 661/ │ │ │ │ │B │B │ │ │B │B │
│antiîmpănare spate şi│2009 │B │B │B │B │NA^│NA^ │B │B │NA^│NA^│
│instalarea acestora; │R CEE-ONU 58 │ │ │ │ │(5)│(5) │ │ │(5)│(5)│
│protecţia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│antiîmpănare spate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│4A. Spaţiu pentru │R (CE) 661/ │ │ │ │B │B │B │B │B │B │B │
│montarea şi fixarea │2009 │B │B │B │NA^ │NA^│NA^ │NA^│NA^│NA^│NA^│
│plăcilor de │R (UE) 1003/ │ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
│înmatriculare spate │2010 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│5A. Echipamentul de │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│direcţie │2009 │C │C │C │C │C │C │C │C │C │C │
│ │R CEE-ONU 79 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│6A. Accesul în │R (CE) 661/ │ │ │ │C │C │C │ │ │ │ │
│vehicul şi │2009 │C │C │C │NA^ │NA^│NA^ │ │ │ │ │
│manevrabilitatea │R (UE) 130/ │ │ │ │(5) │(5)│(5) │ │ │ │ │
│acestuia │2012 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│6B. Broaştele uşilor │R (CE) 661/ │ │ │ │C │ │ │ │ │ │ │
│şi elementele de │2009 │C │ │ │NA^ │ │ │ │ │ │ │
│susţinere a uşilor │R CEE-ONU 11 │ │ │ │(5) │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│7A. Dispozitivele şi │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│semnalele de │2009 │B │B │B │B │B │B │ │ │ │ │
│avertizare sonoră │R CEE-ONU 28 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│8A. Dispozitivele de │R (CE) 661/ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │ │ │ │ │
│vizibilitate │2009 │(2) │(2) │(2)│(2) │(2)│(2) │ │ │ │ │
│indirectă şi │R CEE-ONU 46 │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │ │ │ │ │
│instalarea acestora │ │(4) │(4) │(4)│(4) │(4)│(4) │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│9A. Frânarea │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehiculelor şi a │2009 │ │A │A │A │A │A │A │A │A │A │
│remorcilor │R CEE-ONU 13 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│9B. Sistemul de │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│frânare al │2009 │A │ │ │A │ │ │ │ │ │ │
│autoturismelor │R CEE-ONU │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │13-H │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│ │R (CE) 661/ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │
│10A. Compatibilitatea│2009 │(1) │(1) │(1)│(1) │(1)│(1) │(1)│(1)│(1)│(1)│
│electromagnetică │R CEE-ONU 10 │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │
│ │ │(3) │(3) │(3)│(3) │(3)│(3) │(3)│(3)│(3)│(3)│
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│12A. Echipamentele │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│interioare ale │2009 │C │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehiculelor │R CEE-ONU 21 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│13A. Protecţia │R (CE) 661/ │ │ │ │ │A │A │ │ │ │ │
│autovehiculelor │2009 │ │A │A │ │NA^│NA^ │ │ │ │ │
│împotriva utilizării │R CEE-ONU 18 │ │ │ │ │(5)│(5) │ │ │ │ │
│neautorizate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│13B. Protecţia │R (CE) 661/ │ │ │ │A │ │ │ │ │ │ │
│autovehiculelor │2009 │A │ │ │NA^ │ │ │ │ │ │ │
│împotriva utilizării │R CEE-ONU 116│ │ │ │(5) │ │ │ │ │ │ │
│neautorizate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│14A. Protecţia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│conducătorului auto │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│împotriva sistemului │2009 │C │ │ │C │ │ │ │ │ │ │
│de direcţie în cazul │R CEE-ONU 12 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│unui impact │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│15A. Scaunele, │R (CE) 661/ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │ │ │ │ │
│ancorajele lor şi │2009 │(2) │(2) │(2)│(2) │(2)│(2) │ │ │ │ │
│tetierele │R CEE-ONU 17 │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │ │ │ │ │
│ │ │(4) │(4) │(4)│(4) │(4)│(4) │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│15B. Scaunele │R (CE) 661/ │ │A^ │A^ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehiculelor de │2009 │ │(2) │(2)│ │ │ │ │ │ │ │
│pasageri de │R CEE-ONU 80 │ │C^ │C^ │ │ │ │ │ │ │ │
│capacitate mare │ │ │(4) │(4)│ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│16A. Proeminenţele │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│exterioare ale │2009 │C │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehiculelor │R CEE-ONU 26 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│17A. Accesul în │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehicul şi │2009 │B │B │B │B │B │B │ │ │ │ │
│manevrabilitatea │R (UE) 130/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│acestuia │2012 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│17B. Vitezometrul, │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│inclusiv instalarea │2009 │B │B │B │B │B │B │ │ │ │ │
│acestuia │R CEE-ONU 39 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│18A. Plăcuţa │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│producătorului │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│regulamentară şi │2009 │B │B │B │B │B │B │B │B │B │B │
│numărul de │R (UE) 19/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│identificare al │2011 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehiculului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│19A. Punctele de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ancorare a centurilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de siguranţă, │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│sistemele de ancorare│2009 │B │B │B │B │B │B │ │ │ │ │
│ISOFIX şi punctele de│R CEE-ONU 14 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ancorare superioare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ISOFIX │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│20A. Instalarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│dispozitivelor de │R (CE) 661/ │ │ │ │B │B │B │B │B │B │B │
│iluminat şi de │2009 │B │B │B │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │
│semnalizare luminoasă│R CEE-ONU 48 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
│pe vehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│21A. Dispozitivele │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │X │X │X │X │
│retroreflectorizante │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │
│pentru autovehicule │R CEE-ONU 3 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
│şi remorcile acestora│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│22A. Lămpi de poziţie│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│faţă şi spate, lămpi │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │X │X │X │X │
│de stop şi lămpi de │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │
│gabarit pentru │R CEE-ONU 7 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
│autovehicule şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│remorcile acestora │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│22B. Lămpi pentru │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │ │ │ │ │
│circulaţie diurnă │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │ │ │ │ │
│pentru autovehicule │R CEE-ONU 87 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│22C. Lămpi de poziţie│R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │X │X │X │X │
│laterale pentru │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │
│autovehicule şi │R CEE-ONU 91 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
│remorcile acestora │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│23A. Lămpi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│semnalizare direcţie │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │X │X │X │X │
│pentru autovehicule │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │
│şi pentru remorcile │R CEE-ONU 6 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
│acestora │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│24A. Dispozitivele de│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│iluminare a plăcuţei │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │X │X │X │X │
│de înmatriculare │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │
│spate a │R CEE-ONU 4 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
│autovehiculelor şi a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│remorcilor acestora │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│25A. Faruri etanşe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(sealed beam) pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehicule care │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │ │ │ │ │
│emit un fascicul de │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │ │ │ │ │
│întâlnire asimetric │R CEE-ONU 31 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │ │ │ │ │
│european sau un │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fascicul de drum sau │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ambele fascicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│25B. Lămpi cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│incandescenţă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│destinate utilizării │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │X │X │X │X │
│în blocuri optice │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │
│omologate pentru │R CEE-ONU 37 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
│autovehicule şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│remorcile acestora │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│25C. Faruri pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehicule │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │ │ │ │ │
│prevăzute cu surse │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │ │ │ │ │
│luminoase cu │R CEE-ONU 98 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │ │ │ │ │
│descărcare în gaz │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│25D. Surse luminoase │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cu descărcare în gaz │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│destinate utilizării │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │ │ │ │ │
│în blocuri optice │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │ │ │ │ │
│omologate cu │R CEE-ONU 99 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │ │ │ │ │
│descărcare în gaz │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru autovehicul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│25E. Faruri pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehicule care │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│emit o lumină de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│întâlnire asimetrică │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │ │ │ │ │
│sau o lumină de drum │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │ │ │ │ │
│sau ambele şi care │R CEE-ONU 112│ │ │ │(5) │(5)│(5) │ │ │ │ │
│sunt echipate cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│lămpi cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│incandescenţă şi/sau │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│module LED │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│25F. Sisteme de │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │ │ │ │ │
│iluminare faţă │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │ │ │ │ │
│adaptive (AFS) pentru│R CEE-ONU 123│ │ │ │(5) │(5)│(5) │ │ │ │ │
│autovehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│26A. Lămpi de ceaţă │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │ │ │ │ │
│faţă pentru │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │ │ │ │ │
│autovehicule │R CEE-ONU 19 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│ │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│27A. Dispozitive de │2009 │C │C │C │C │C │C │ │ │ │ │
│remorcare │R (UE) 1.005/│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │2010 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│28A. Lămpi de ceaţă │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │X │X │X │X │
│spate pentru │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │
│autovehicule şi │R CEE-ONU 38 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
│remorcile acestora │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│29A. Lămpi de mers │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │X │X │X │X │
│înapoi pentru │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │
│autovehicule şi │R CEE-ONU 23 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
│remorcile acestora │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│30A. Lămpi de │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │ │ │ │ │
│staţionare pentru │2009 │X │X │X │J^ │J^ │J^ │ │ │ │ │
│autovehicule │R CEE-ONU 77 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│31A. Centurile de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│siguranţă, sistemele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de fixare, sistemele │R (CE) 661/ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │ │ │ │ │
│de fixare a scaunelor│2009 │(2) │(2) │(2)│(2) │(2)│(2) │ │ │ │ │
│pentru copii şi │R CEE-ONU 16 │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │ │ │ │ │
│sistemele ISOFIX de │ │(4) │(4) │(4)│(4) │(4)│(4) │ │ │ │ │
│fixare a scaunelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru copii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│32A. Câmpul de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vizibilitate spre │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│înainte al │2009 │A │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│conducătorului │R CEE-ONU 125│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehiculului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│33A. Amplasarea şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│identificarea │R (CE) 661/ │ │ │ │B │B │B │ │ │ │ │
│comenzilor manuale, a│2009 │B │B │B │J^ │J^ │J^ │ │ │ │ │
│lămpilor-martor şi a │R CEE-ONU 121│ │ │ │(5) │(5)│(5) │ │ │ │ │
│indicatoarelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│34A. Dispozitive de │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│degivrare şi de │2009 │C │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│dezaburire a │R (UE) 672/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│parbrizului │2010 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│ │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│35A. Ştergătoare/ │2009 │C │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Spălătoare de parbriz│R (UE) 1.008/│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │2010 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│ │R (CE) 661/ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │
│36A. Sisteme de │2009 │(2) │(2) │(2)│(2) │(2)│(2) │(2)│(2)│(2)│(2)│
│încălzire │R CEE-ONU 122│C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │C^ │
│ │ │(4) │(4) │(4)│(4) │(4)│(4) │(4)│(4)│(4)│(4)│
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│ │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│37A. Apărători roţi │2009 │B │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │R (UE) 1.009/│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │2010 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼───┬┴──┬─┴───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│38A. Tetiere │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│încorporate sau │2009 │C │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│neîncorporate în │R CEE-ONU 25 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│scaunele vehiculelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼───┼───┼─────┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│41A. Emisii vehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│grele (Euro VI), cu │ │ │ │ │A │A │A │ │ │ │ │
│excepţia întregului │R (CE) 595/ │A │A │A │K^ │K^ │K^ │ │ │ │ │
│set de cerinţe │2009 │N │N │N │(5) │(5)│(5) │ │ │ │ │
│privind OBD şi │ │ │ │ │N │N │N │ │ │ │ │
│accesul la informaţii│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼───┼───┼─────┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│42A. Protecţia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│laterală a │R (CE) 661/ │ │ │ │ │A │A │ │ │A │A │
│vehiculelor destinate│2009 │ │ │ │ │NA^│NA^ │ │ │NA^│NA^│
│transportului de │R CEE-ONU 73 │ │ │ │ │(5)│(5) │ │ │(5)│(5)│
│bunuri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼───┼───┼─────┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│ │R (CE) 661/ │ │ │ │A │A │A │A │A │A │A │
│43A. Dispozitive │2009 │ │ │ │NA^ │NA^│NA^ │NA^│NA^│NA^│NA^│
│antistropire │R (UE) 109/ │ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
│ │2011 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼───┼───┼─────┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│ │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│44A. Mase şi │2009 │A │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│dimensiuni │R (UE) 1.230/│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │2012 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼───┼───┼─────┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│45A. Materiale pentru│ │X^ │X^ │ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │
│geamuri din sticlă │R (CE) 661/ │(2)│(2)│X^(2)│(2) │(2)│(2) │(2)│(2)│(2)│(2)│
│securizată şi │2009 │B^ │B^ │B^(4)│B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │B^ │
│instalarea lor pe │R CEE-ONU 43 │(4)│(4)│ │(4) │(4)│(4) │(4)│(4)│(4)│(4)│
│vehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼───┼───┼─────┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│ │R (CE) 661/ │ │ │ │B │B │B │B │B │B │B │
│46A. Instalarea │2009 │B │B │B │L^ │L^ │L^ │L^ │L^ │L^ │L^ │
│pneurilor │R (UE) 458/ │ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
│ │2011 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼───┼───┼─────┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│46B. Pneuri pentru │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehicule şi │2009 │X │ │ │X │ │ │X │X │ │ │
│remorcile acestora │R CEE-ONU 30 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(clasa C1) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼───┼───┼─────┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│46C. Pneuri pentru │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehicule utilitare şi│2009 │ │X │X │X │X │X │ │ │X │X │
│remorcile acestora │R CEE-ONU 54 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(clasele C2 şi C3) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼───┼───┼─────┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│46D. Emisiile sonore │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│generate de rularea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pneurilor, aderenţa │R (CE) 661/ │ │ │ │X │X │X │X │X │X │X │
│pe suprafeţe umede şi│2009 │X │X │X │NA^ │NA^│NA^ │NA^│NA^│NA^│NA^│
│rezistenţa la rulare │R CEE-ONU 117│ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
│(clasele C1, C2 şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│C3) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼───┼───┼─────┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│46E. Piesă de rezervă│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru utilizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│temporară, pneuri/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│sistem cu │R (CE) 661/ │ │ │ │X │ │ │ │ │ │ │
│posibilitate de │2009 │X │ │ │NA^ │ │ │ │ │ │ │
│rulare pe jantă şi │R CEE-ONU 64 │ │ │ │(5) │ │ │ │ │ │ │
│sistem de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│monitorizare a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│presiunii în pneuri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(TPMS) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼───┼───┼─────┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│47A. Limitarea │R (CE) 661/ │ │ │ │ │A │A │ │ │ │ │
│vitezei vehiculelor │2009 │ │A │A │ │NA^│NA^ │ │ │ │ │
│ │R CEE-ONU 89 │ │ │ │ │(5)│(5) │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼───┼───┼─────┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│ │R (CE) 661/ │ │ │ │A │A │A │A │A │A │A │
│48A. Mase şi │2009 │ │A │A │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │
│dimensiuni │R (UE) 1.230/│ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
│ │2012 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼───┼───┼─────┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│49A. Vehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│utilitare în ceea ce │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│priveşte │R (CE) 661/ │ │ │ │A │A │A │ │ │ │ │
│proeminenţele lor │2009 │ │ │ │NA^ │NA^│NA^ │ │ │ │ │
│exterioare situate în│R CEE-ONU 61 │ │ │ │(5) │(5)│(5) │ │ │ │ │
│partea frontală a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│panoului posterior al│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cabinei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼───┼───┼─────┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│ │ │ │ │ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │
│50A. Dispozitive │R (CE) 661/ │X^ │X^ │ │(2) │(2)│(2) │(2)│(2)│(2)│(2)│
│mecanice de cuplare a│2009 │(2)│(2)│X^(2)│A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │
│ansamblurilor de │R CEE-ONU 55 │A^ │A^ │A^(4)│(4) │(4)│(4) │(4)│(4)│(4)│(4)│
│vehicule │ │(4)│(4)│ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │J^ │
│ │ │ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
├─────────────────────┼─────────────┼───┴┬──┴─┬───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│ │ │ │ │ │ │X^ │X^ │ │ │X^ │X^ │
│50B. Dispozitivul de │R (CE) 661/ │ │ │ │ │(2)│(2) │ │ │(2)│(2)│
│cuplare strânsă │2009 │ │ │ │ │A^ │A^ │ │ │A^ │A^ │
│(CCD); montarea unui │R CEE-ONU 102│ │ │ │ │(4)│(4) │ │ │(4)│(4)│
│tip omologat de CCD │ │ │ │ │ │J^ │J^ │ │ │J^ │J^ │
│ │ │ │ │ │ │(5)│(5) │ │ │(5)│(5)│
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│51A. Comportarea la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│foc a materialelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│utilizate la │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│amenajarea │2009 │ │ │B │ │ │ │ │ │ │ │
│interioarelor │R CEE-ONU 118│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│anumitor categorii de│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│52A. Vehicule din │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│categoriile M2 şi M3 │2009 │ │A │A │ │ │ │ │ │ │ │
│ │R CEE-ONU 107│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│52B. Rezistenţa │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│suprastructurii │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vehiculelor de │2009 │ │A │A │ │ │ │ │ │ │ │
│pasageri de │R CEE-ONU 66 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│capacitate mare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│53A. Protecţia │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pasagerilor în caz de│2009 │NA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│coliziune frontală │R CEE-ONU 94 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│54A. Protecţia │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pasagerilor în caz de│2009 │NA │ │ │NA │ │ │ │ │ │ │
│coliziune laterală │R CEE-ONU 95 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│56A. Vehicule │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│destinate │2009 │ │ │ │A │A │A │A │A │A │A │
│transportului de │R CEE-ONU 105│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│mărfuri periculoase │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│57A. Dispozitive │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│antiîmpănare faţă │R (CE) 661/ │ │ │ │ │A │A │ │ │ │ │
│(FUPDs) şi instalarea│2009 │ │ │ │ │NA^│NA^ │ │ │ │ │
│acestora; protecţia │R CEE-ONU 93 │ │ │ │ │(5)│(5) │ │ │ │ │
│antiîmpănare faţă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(FUP) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│58. Protecţia │R (CE) 78/ │NA*)│ │ │NA*)│ │ │ │ │ │ │
│pietonilor │2009 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│59. Posibilitatea de │2005/64 │NA │ │ │NA │ │ │ │ │ │ │
│reciclare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│61. Sisteme de aer │2006/40 │NA │ │ │NA │ │ │ │ │ │ │
│condiţionat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│62. Sistem pe bază de│R (CE) 79/ │X │X │X │X │X │X │ │ │ │ │
│hidrogen │2009 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│63. Siguranţă │R (CE) 661/ │ │ │ │(6) │(6)│(6) │(6)│(6)│(6)│(6)│
│generală │2009 │(6) │(6) │(6)│M^ │M^ │M^ │M^ │M^ │M^ │M^ │
│ │ │ │ │ │(5) │(5)│(5) │(5)│(5)│(5)│(5)│
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│64. Indicatori de │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│schimbare a vitezei │2009 │X │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(GSI) │R (UE) 65/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │2012 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│65. Sistem avansat de│R (CE) 661/ │ │ │ │ │X │X │ │ │ │ │
│frânare de urgenţă │2009 │ │X │X │ │J^ │J^ │ │ │ │ │
│(AEBS) │R (UE) 347/ │ │ │ │ │(5)│(5) │ │ │ │ │
│ │2012 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│66. Sistem de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│avertizare la │R (CE) 661/ │ │ │ │ │X │X │ │ │ │ │
│trecerea involuntară │2009 │ │X │X │ │NA^│NA^ │ │ │ │ │
│peste liniile de │R (UE) 351/ │ │ │ │ │(5)│(5) │ │ │ │ │
│separare a benzilor │2012 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de circulaţie (LDWS) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│67. Componente │R (CE) 661/ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │ │ │ │ │
│specifice pentru GPL │2009 │(2) │(2) │(2)│(2) │(2)│(2) │ │ │ │ │
│şi instalarea lor pe │R CEE-ONU 67 │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │ │ │ │ │
│autovehicule │ │(4) │(4) │(4)│(4) │(4)│(4) │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│ │ │ │ │ │X^ │ │ │ │ │ │ │
│ │R (CE) 661/ │X^ │ │ │(2) │ │ │ │ │ │ │
│68. Sisteme de alarmă│2009 │(2) │ │ │B^ │ │ │ │ │ │ │
│ale vehiculelor (VAS)│R CEE-ONU 97 │B^ │ │ │(4) │ │ │ │ │ │ │
│ │ │(4) │ │ │NA^ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │(5) │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────┼────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼───┼───┼───┤
│69. Siguranţa din │R (CE) 661/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│punct de vedere │2009 │B │B │B │B │B │B │ │ │ │ │
│electric │R CEE-ONU 100│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┴┬───────────┬┴────┼───┬┴───┼────┼───┼───┬┴───┼──┬┴───┼───┤
│70. Componente │R (CE) 661/│ │X^ │X^ │X^ │X^ │X^ │ │ │ │ │
│specifice pentru gaz │2009 │X^(2)│(2)│(2) │(2) │(2)│(2)│ │ │ │ │
│natural comprimat │R CEE-ONU │A^(4)│A^ │A^ │A^ │A^ │A^ │ │ │ │ │
│(GNC) şi instalarea │110 │ │(4)│(4) │(4) │(4)│(4)│ │ │ │ │
│lor pe autovehicule │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────┼───────────┼─────┼───┼────┼────┼───┼───┼────┼──┼────┼───┤
│ │R (CE) 661/│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│71. Rezistenţa cabinei│2009 │ │ │ │C │C │C │ │ │ │ │
│ │R CEE-ONU │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │29 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────┼───────────┼─────┼───┼────┼────┼───┼───┼────┼──┼────┼───┤
│RO1. Protecţia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ocupanţilor │ │ │ │ │B │B │B │ │ │ │ │
│autovehiculelor contra│- │ │ │ │NA^ │NA^│NA^│ │ │ │ │
│deplasării mărfurilor │ │ │ │ │(5) │(5)│(5)│ │ │ │ │
│(încărcăturii)**) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────┴───────────┴─────┴───┴────┴────┴───┴───┴────┴──┴────┴───┘
Note explicative: *) Orice sistem de protecţie frontală furnizat odată cu vehiculul trebuie să respecte prevederile Regulamentului (CE) nr. 78/2009, să fie prevăzut cu un număr de omologare de tip şi să fie marcat în consecinţă. **) Această cerinţă se aplică numai la omologarea vehiculelor din categoria N_1, N_2 sau N_3 provenite din modificarea vehiculelor din categoria M_1, M_2 sau M_3. În principiu, compartimentul (compartimentele) în care se găsesc toate locurile este (sunt) complet separat(e) de suprafaţa pentru încărcătură. Prin derogare de la această cerinţă se pot transporta persoane şi mărfuri în acelaşi compartiment cu condiţia ca suprafaţa pentru încărcătură să fie echipată cu elemente de protecţie concepute să protejeze persoanele transportate împotriva deplasării încărcăturii în timpul mersului, inclusiv în caz de frânare bruscă şi de viraje. Elementele de protecţie (sistemele despărţitoare) trebuie concepute în conformitate cu dispoziţiile din secţiunile 3.2 şi 4.1 ale standardului ISO 27956:2009 „Vehicule rutiere - Protecţia încărcăturii în autoutilitare - Cerinţe şi metode de testare“. ^(1) Subansamblu electronic ^(2) Componentă ^(3) Vehicul ^(4) Cerinţe de instalare ^(5) Cerinţe pentru vehiculele destinate forţelor armate ^(6) Este obligatorie conformitatea cu Regulamentul (CE) nr. 661/2009; cu toate acestea, nu este prevăzută omologarea de tip unică pentru această cerinţă, deoarece această cerinţă include combinaţiile cerinţelor individuale 3A, 3B, 4A, 5A, 6A, 6B, 7A, 8A, 9A, 9B, 10A, 12A, 13A, 13B, 14A, 15A, 15B, 16A, 17A, 17B, 18A, 19A, 20A, 21A, 22A, 22B, 22C, 23A, 24A, 25A, 25B, 25C, 25D, 25E, 25F, 26A, 27A, 28A, 29A, 30A, 31A, 32A, 33A, 34A, 35A, 36A, 37A, 38A, 42A, 43A, 44A, 45A, 46A, 46B, 46C, 46D, 46E, 47A, 48A, 49A, 50A, 50B, 51A, 52A, 52B, 53A, 54A, 56A, 57A şi 64-71 X: Trebuie eliberat un certificat de omologare de tip; trebuie asigurată conformitatea producţiei. A: Nu sunt permise alte excepţii în afara celor menţionate în actul de reglementare. Certificatul de omologare de tip şi marca de omologare de tip nu sunt necesare. Rapoartele asupra încercărilor trebuie întocmite de un serviciu tehnic notificat. B: Trebuie îndeplinite cerinţele tehnice ale actului de reglementare. Încercările prevăzute de actul de reglementare trebuie efectuate în totalitate; sub rezerva acordului autorităţii de omologare, acestea pot fi întreprinse chiar de producător; acestuia i se poate permite să emită raportul tehnic; nu este nevoie de emiterea unui certificat de omologare de tip şi nu este necesară o omologare de tip. C: Producătorul trebuie să demonstreze autorităţii de omologare că cerinţele esenţiale ale actului de reglementare sunt îndeplinite. G: Cerinţe corespunzătoare cu categoria vehiculului de bază/incomplet (al cărui şasiu a fost utilizat la construcţia vehiculului). În cazul vehiculelor incomplete/completate, se acceptă îndeplinirea cerinţelor pentru vehiculele categoriei N corespunzătoare (pe baza masei maxime). H: se efectuează încercările, fără să se aplice valorile-limită la nivelul zgomotului în mers. I: nivel minim acceptat, Euro 4 (valori-limită precizate la linia B a tabelului de la pct. 5.3.1.4 de la anexa I a Directivei 70/220/CEE sau valori-limită precizate la linia B a tabelului de la pct. 5.3.1.4 din Regulamentul CEE-ONU nr. 83.05), numai în cazul utilizării de combustibili militari specifici. J: îndeplinirea cerinţelor tehnice ale actului de reglementare este opţională. Conformitatea cu standardele militare specifice se demonstrează ca alternativă. K: nivel minim acceptat, EURO IV (valori-limită precizate la linia B1 a tabelelor de la pct. 6.2.1 al anexei I a Directivei 88/77/CEE sau valori-limită precizate la linia B1 a tabelelor de la pct. 6.2.1 al anexei I a Directivei 2005/55/CE sau valori-limită precizate la linia B1 a tabelelor de la pct. 5.2.1 din Regulamentul CEE-ONU nr. 49.04), numai în cazul utilizării de combustibili militari specifici. L: se aplică doar cerinţele referitoare la indicii de sarcină şi viteză. M: îndeplinirea cerinţelor tehnice ale actului de reglementare privind ESC este opţională. N: pentru autovehiculele fabricate în mai multe etape, ce au la bază un autovehicul omologat în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 715/2007 şi a căror masă de referinţă după completare este mai mare de 2.840 kg, conformitatea se poate demonstra şi prin efectuarea de încercări cu sisteme portabile de măsurare a emisiilor, utilizând metoda descrisă în anexa II la Regulamentul (UE) nr. 582/2011. NA: Nu se aplică acest act de reglementare (nu există niciun fel de cerinţe)." 5. La secţiunea 3 anexa nr. 5, punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: "1. Definiţii Suplimentar faţă de definiţiile prevăzute la secţiunea 1 cap. II pct. 4, în sensul prezentei anexe, termenii de mai jos au următorul înţeles, dacă în actele de reglementare menţionate nu se specifică altfel: 1.1. Masa proprie a remorcii - masa remorcii carosate în ordine de mers (inclusiv lichide şi roată de rezervă dacă este cazul); 1.2. Remorcă lentă pentru transport persoane - în cadrul remorcilor agricole sau forestiere se defineşte subcategoria de utilizare remorcă lentă pentru transport persoane, prin care se înţelege orice remorcă tractată de un tractor agricol sau forestier, utilizată pentru transportul persoanelor aşezate pe scaune, cu o viteză maximă constructivă declarată de producător care nu depăşeşte 25 km/h." ART. II Regia Autonomă „Registrul Auto Român“ duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul transporturilor, Dragoş Titea, secretar de stat Bucureşti, 25 ianuarie 2018. Nr. 76. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.