Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 76 din 21 ianuarie 2010  pentru aprobarea modelului si continutului formularului (390 VIES) Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 76 din 21 ianuarie 2010 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare"

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 67 din 29 ianuarie 2010
ORDIN nr. 76 din 21 ianuarie 2010
pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului (390 VIES) "Declaraţie recapitulativã privind livrãrile/achiziţiile/prestãrile intracomunitare"
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE - AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 67 din 29 ianuarie 2010


În temeiul <>art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 156^4 din Legea nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelul şi conţinutul formularului (390 VIES) "Declaraţie recapitulativã privind livrãrile/achiziţiile/ prestãrile intracomunitare", cod MFP 14.13.01.02/r, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Formularul prevãzut la art. 1 se completeazã şi se depune conform instrucţiunilor de completare prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 3
Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare ale formularului prevãzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3.
ART. 4
Procedura de gestionare a declaraţiei recapitulative privind livrãrile/achiziţiile/prestãrile intracomunitare este stabilitã în anexa nr. 4.
ART. 5
(1) Referirile la codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezintã trimiteri la titlul VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din <>Legea nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar referirile la Normele metodologice reprezintã trimiteri la <>Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Referirile la Codul de procedurã fiscalã din cuprinsul prezentului ordin reprezintã trimiteri la <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 6
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 7
Declaraţia recapitulativã se completeazã, în mod obligatoriu, cu ajutorul programului de asistenţã elaborat de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
ART. 8
Formularul prevãzut la art. 1 se completeazã şi se depune începând cu operaţiunile desfãşurate în luna ianuarie 2010.
ART. 9
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 10
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 552/2008 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului "Declaraţie recapitulativã privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 294 din 15 aprilie 2008, cu modificãrile ulterioare.
ART. 11
Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,
Sorin Blejnar

Bucureşti, 21 ianuarie 2010.
Nr. 76.


ANEXA 1



┌───────┐ DECLARAŢIE RECAPITULATIVÃ 390
│ SIGLA │ PRIVIND LIVRÃRILE/ACHIZIŢIILE/PRESTÃRILE VIES
│ ANAF │ INTRACOMUNITARE
└───────┘

[] Declaraţie iniţialã PERIOADA DE RAPORTARE

[] Declaraţie rectificativã ┌─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┐
Anul └─┴─┴─┴─┘ Perioada └─┴─┘

I. DATE DE IDENTIFICARE

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Cod de ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ │
│identificare fiscalã: RO └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │
│ ┌───────────────────────────────────────────────┐ │
│ Denumire/Nume,Prenume └───────────────────────────────────────────────┘ │
│ │
│ Domiciliul fiscal │
│ ┌───────┐ ┌────┐ ┌───┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ │
│ Judeţ └───────┘ Localitate └────┘ Strada └───┘ Numãr └─┘ Bloc └─┘ Scara└─┘ │
│ ┌─┐ ┌──┐ ┌──┐ ┌───┐ ┌──┐ ┌────-─┐ │
│ Ap. └─┘ Cod poştal └──┘ Sector └──┘Telefon └───┘ Fax └──┘ E-mail └──────┘ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

II. REZUMAT DECLARAŢIE

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┐
│NUMÃR TOTAL PAGINI ANEXÃ LA DECLARAŢIE │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┼─┼─┼─┼─┤
│NUMÃRUL TOTAL AL OPERATORILOR INTRACOMUNITARI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│SUMA LIVRÃRILOR/ACHIZIŢIILOR/PRESTÃRILOR INTRACOMUNITARE │
├───────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│LIVRÃRI INTRACOMUNITARE DE BUNURI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│LIVRÃRI ÎN CADRUL UNEI OPERAŢIUNI TRIUNGHIULARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ACHIZIŢII INTRACOMUNITARE DE BUNURI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│PRESTÃRI INTRACOMUNITARE DE SERVICII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ACHIZIŢII INTRACOMUNITARE DE SERVICII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────────────────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar ca datele
din aceastã declaraţie sunt corecte şi complete.

┌───────────────────────┐
Nume, Prenume: │ │ Semnatura ┌───────────────────┐
└───────────────────────┘ şi ştampila │ │
┌───────────────────────┐ └───────────────────┘
Funcţia: │ │
└───────────────────────┘
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
┌──────┐ ┌──────┐
Loc rezervat organului fiscal Nr. înregistrare: └──────┘ Data: └──────┘



Numãr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal 759

Cod MEF: 14.13.01.02/r



Cod de identificare ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌┬┬┬┐ ┌┬┐ ┌┬┬┬┐
fiscalã: RO└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ Anul└┴┴┴┘ Perioada└┴┘ Pag.└┴┴┴┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ LISTA OPERAŢIUNILOR INTRACOMUNITARE │
├───┬───────────────────┬─────────────────┬───────┬─────────────────────┤
│ŢA-│ COD │ DENUMIRE/NUME, │ TIPUL │ BAZA IMPOZABILà │
│RA │ OPERATOR │ PRENUME OPERATOR│ OPERA-│ │
│ │ INTRACOMUNITAR │ INTRACOMUNITAR │ ŢIUNII│ │
│ │ │ │ *) │ │
├─┬─┼─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┼─────────────────┼───────┼─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ TOTAL paginã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼───────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ TOTAL GENERAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────┴───────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘


*) TIP operaţiune se completeazã cu: A achiziţie şi aciziţie în cadrul unei
operaţiuni triunghiulare, L livrare, T livrare în cadrul unei operaţiuni
triunghiulare.




ANEXA 2

INSTRUCŢIUNI
pentru completarea formularului (390 VIES) "Declaraţie recapitulativã
privind livrãrile/achiziţiile/prestãrile intracomunitare"

1.1. Declaraţia recapitulativã se depune lunar, în condiţiile prevãzute la art. 156^4 din Codul fiscal, pânã la data de 15 inclusiv a lunii urmãtoare unei luni calendaristice, de cãtre persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 sau art. 153^1 din Codul fiscal.
1.2. Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA depun declaraţia recapitulativã numai pentru lunile calendaristice în care ia naştere exigibilitatea taxei pentru:
a) livrãrile intracomunitare scutite de taxã în condiţiile prevãzute la art. 143 alin. (2) lit. a) şi d) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei a luat naştere în luna calendaristicã respectivã;
b) livrãrile de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare prevãzute la art. 132^1 alin. (5) din codul fiscal efectuate în statul membru de sosire a bunurilor şi care se declarã drept livrãri intracomunitare cu cod T, pentru care exigibilitatea de taxã a luat naştere în luna calendaristicã respectivã;
c) prestãrile de servicii prevãzute la art. 133 alin. (2) din codul fiscal efectuate în beneficiul unor persoane impozabile nestabilite în România, dar stabilite în Comunitate, altele decât cele scutite de TVA în statul membru în care acestea sunt impozabile, pentru care exigibilitatea de taxã a luat naştere în luna calendaristicã respectivã;
d) achiziţiile intracomunitare de bunuri taxabile, pentru care exigibilitatea de taxã a luat naştere în luna calendaristicã respectivã;
e) achiziţiile de servicii prevãzute la art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, efectuate de persoane impozabile din România care au obligaţia plãţii taxei conform art. 150 alin. (2), pentru care exigibilitatea de taxã a luat naştere în luna calendaristicã respectivã, de la persoane impozabile nestabilite în România, dar stabilite în Comunitate.
2.1. Declaraţia recapitulativã se depune, în format electronic, prin una dintre urmãtoarele metode:
- la registratura organului fiscal competent;
- la poştã, prin scrisoare recomandatã;
- prin SEN;
- prin completare, pe pagina de web a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
2.2. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi însoţit de formularul editat de persoana impozabilã cu ajutorul programului de asistenţã, semnat şi ştampilat, conform legii.
Formularul se editeazã în douã exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscalã, împreunã cu suportul electronic;
- un exemplar se pãstreazã de cãtre persoana impozabilã.
Formatul electronic al declaraţiei recapitulative se obţine prin folosirea programului de asistenţã elaborat de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi se transmite organului competent pe suport electronic.
Programul de asistenţã este pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unitãţile fiscale sau poate fi descãrcat de pe serverul de web al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la adresa www.anaf.ro
Contribuabilii care deţin certificat digital pot depune formularul prin mijloace electronice de transmitere la distanţã, pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.

Modul de completare a declaraţiei recapitulative

SECŢIUNEA 1
Cartuşul "Perioada de raportare" se completeazã cu:
- anul la care se referã declaraţia; se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2010)
- perioada de raportare aferentã operaţiunilor realizate este formatã din douã caractere, respectiv cifrele aferente lunii respective (de exemplu: pentru luna ianuarie se va înscrie "01").
Declaraţia depusã iniţial se rectificã prin depunerea unei noi declaraţii, pe acelaşi format, bifând cãsuţa corespunzãtoare de pe formular.
În declaraţia rectificativã se rectificã tranzacţii declarate în orice perioadã de raportare anterioarã şi se completeazã toate rubricile formularului cu datele valabile la momentul declarãrii, indiferent dacã acestea au mai fost declarate.
Se completeazã câte o declaraţie rectificativã pentru fiecare perioadã de raportare pentru care se opereazã rectificãri.
Ajustãrile se declarã pentru luna calendaristicã în care intervine exigibilitatea taxei, conform art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal, respectiv în luna calendaristicã în care regularizarea a fost comunicatã clientului.
Cartuşul "Date de identificare" conţine:
1. Cod de identificare fiscalã - se înscrie codul de identificare în scopuri de TVA al persoanei impozabile din România, atribuit potrivit art. 153 sau art. 153^1 din Codul fiscal.
Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta.
2. "Denumire/Nume, Prenume" - se înscriu, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile.
3. "Domiciliul fiscal" - se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA.
În cazul persoanelor impozabile stabilite în strãinãtate, înregistrate direct în scopuri de TVA în România, se înscrie adresa din România la care pot fi examinate evidenţele şi documentele ce trebuie pãstrate în conformitate cu prevederile pct. 66 alin. (7) lit. a) din Normele metodologice.
În cazul persoanelor impozabile stabilite în strãinãtate, care şi-au desemnat reprezentant fiscal, se înscrie domiciliul fiscal al reprezentantului.
În cazul persoanelor impozabile care au sediul activitãţii economice în afara României şi sunt stabilite în România prin unul sau mai multe sedii fixe fãrã personalitate juridicã, conform art. 125^1 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, se înscrie domiciliul fiscal al sediului fix desemnat sã depunã decontul de taxã şi sã fie responsabil pentru toate obligaţiile în scopuri de TVA, conform pct. 66 alin. (5) din normele metodologice.
Cartuşul "Rezumat declaraţie" conţine:
- numãrul total al paginilor anexã la declaraţie;
- numãrul total al operatorilor intracomunitari, indiferent de numãrul operaţiunilor;
- valoarea operaţiunilor, defalcatã pe tipuri: livrãri intracomunitare de bunuri, livrãri ulterioare de bunuri efectuate în cadrul operaţiunilor triunghiulare, livrãri intracomunitare ce constau în transferuri scutite, achiziţii intracomunitare de bunuri, achiziţii intracomunitare asimilate, prestãri intracomunitare de servicii, achiziţii intracomunitare de servicii.

SECŢIUNEA a 2-a

1. Se completeazã, cu tranzacţiile intracomunitare efectuate, în urmãtoarea ordine:
a) livrãri intracomunitare de bunuri (L);
b) livrãri ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare (T);
c) achiziţii intracomunitare de bunuri, achiziţii care urmeazã transferurilor scutite, achiziţii efectuate de beneficiarul livrãrii ulterioare în cadrul unei operaţiuni triunghiulare (A);
d) prestãri intracomunitare de servicii (P);
e) achiziţii intracomunitare de servicii (S).
Fiecare paginã aferentã secţiunii a 2-a va conţine în antet informaţii privind codul de înregistrare în scopuri de TVA, perioada aferentã şi numãrul paginii.
a) Livrãri intracomunitare de bunuri - se înscrie suma totalã a livrãrilor intracomunitare de bunuri scutite de la plata taxei în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. a) şi d) din Codul fiscal, pe fiecare cumpãrãtor, pentru care exigibilitatea taxei ia naştere în luna calendaristicã respectivã, inclusiv sumele din facturile pentru încasãri de avansuri pentru livrãri intracomunitare de bunuri, scutite.
b) Livrãri ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare - se înscrie suma totalã a livrãrilor de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, prevãzute la art. 132^1 alin. (5) lit. b) din Codul fiscal, efectuate în statul membru de sosire a bunurilor expediate sau transportate, pe fiecare beneficiar al livrãrii ulterioare ce are desemnat un cod T, şi pentru care exigibilitatea taxei ia naştere în luna calendaristicã respectivã, inclusiv sumele din facturile pentru încasãri de avansuri pentru livrãrile de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare.
Se va completa doar de cãtre cumpãrãtorul revânzãtor.
c) Achiziţii intracomunitare de bunuri - se înscrie suma totalã a achiziţiilor intracomunitare de bunuri, pe fiecare furnizor, pentru care persoana impozabilã care depune declaraţia este obligatã la plata taxei conform art. 151 din Codul fiscal, şi pentru care exigibilitatea taxei intervine în luna calendaristicã respectivã, inclusiv sumele din facturile primite pentru plãţi de avansuri pentru achiziţii intracomunitare de bunuri.
d) Prestãri intracomunitare de servicii - se înscrie suma totalã a prestãrilor de servicii pentru care se aplicã prevederile art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, altele decât cele scutite de TVA în statul membru în care acestea sunt impozabile, pe fiecare client în parte, stabilit în Comunitate, pentru care exigibilitatea taxei ia naştere în luna calendaristicã respectivã. Nu vor fi declarate prestãrile de servicii prevãzute la art. 133 alin. (2) din codul fiscal dacã beneficiarul serviciului este o persoanã impozabilã care nu este stabilitã pe teritoriul Comunitãţii.
e) Achiziţii intracomunitare de servicii - se înscrie suma totalã a achiziţiilor intracomunitare de servicii pentru care se aplicã prevederile art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, altele decât cele scutite de TVA, pe fiecare prestator în parte, care este stabilit în Comunitate, pentru care exigibilitatea taxei intervine în luna calendaristicã respectivã. Nu vor fi declarate prestãrile de servicii prevãzute la art. 133 alin. (2) din codul fiscal dacã prestatorul serviciului este o persoanã impozabilã care nu este stabilitã pe teritoriul Comunitãţii.
Coloana "Ţara" - codul ţãrii care a emis codul de înregistrare în scopuri de TVA al clientului/furnizorului/prestatorului sau codul statului membru care ar fi trebuit sã emitã acest cod de înregistrare în scopuri de TVA, dar din diverse motive acesta ori nu a fost emis, ori nu a fost comunicat.
Coloana "Cod operator intracomunitar" - trebuie introdus fãrã spaţii, virgule sau puncte şi se completeazã astfel:
- în cazul livrãrilor intracomunitare de bunuri (L) efectuate din România - codul de identificare în scopuri de TVA al persoanei care achiziţioneazã bunurile în alt stat membru decât România, pe baza cãruia furnizorul din România i-a efectuat o livrare intracomunitarã scutitã de TVA conform art. 143 alin. (2) lit. a) şi d) din Codul fiscal;
- în cazul livrãrilor ulterioare de bunuri efectuate din România în cadrul unei operaţiuni triunghiulare (T) - codul de identificare în scopuri de TVA al persoanei beneficiare a livrãrii ulterioare, din al treilea stat membru, pe baza cãruia cumpãrãtorul revânzãtor din România i-a efectuat livrarea ulterioarã;
- în cazul achiziţiilor intracomunitare de bunuri, achiziţiilor care urmeazã transferurilor scutite, achiziţiilor efectuate de beneficiarul livrãrii ulterioare în cadrul unei operaţiuni triunghiulare (A) efectuate în România - codul de identificare în scopuri de TVA din alt stat membru atribuit furnizorului care efectueazã livrarea intracomunitarã;
- în cazul prestãrilor intracomunitare de servicii (P) - codul de identificare în scopuri de TVA al persoanei care primeşte serviciile în alt stat membru decât România, pe baza cãruia prestatorul din România i-a prestat servicii prevãzute de art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, altele decât cele scutite de TVA în statul membru în care acestea sunt impozabile;
- în cazul achiziţiilor intracomunitare de servicii (S) - codul de identificare în scopuri de TVA din alt stat membru atribuit prestatorului sau, dupã caz, doar codul statului membru în care este stabilit prestatorul serviciilor, în cazul în care prestatorul nu este identificat în scopuri de TVA, dar existã indicii suficiente pentru a considera cã este o persoanã impozabilã.
Coloana "Tipul operaţiunii"
L - pentru livrãri intracomunitare de bunuri cãtre alte state membre;
T - pentru livrãri în cadrul unei operaţiuni triunghiulare;
A - pentru achiziţii intracomunitare de bunuri, achiziţii care urmeazã transferurilor scutite, achiziţii efectuate de beneficiarul livrãrii ulterioare în cadrul unei operaţiuni triunghiulare din alte state membre;
P - pentru prestãrile intracomunitare de servicii;
S - pentru achiziţii intracomunitare de servicii.
Coloana "Baza impozabilã" - valoarea tranzacţiei/tranzacţiilor efectuate în perioada de raportare cu respectivul client/furnizor (baza impozabilã pentru calculul TVA stabilitã potrivit prevederilor art. 137-138^1 şi 139^1 din Codul fiscal)
2. În subsolul paginii se înscrie suma totalã a tranzacţiilor înscrise în pagina respectivã, iar pe ultima paginã a declaraţiei se înscrie şi totalul general al operaţiunilor.
3. Toate sumele se înscriu în lei.
NOTÃ:
1. Pentru achiziţii intracomunitare de bunuri taxabile în România, în cazul în care furnizorul nu comunicã un cod valabil de TVA, dar bunurile sunt transportate de pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, achiziţia se declarã în declaraţia recapitulativã, astfel:
Coloana "Ţara" - codul ţãrii membre din care s-a efectuat livrarea intracomunitarã.
Coloana "Cod operator intracomunitar" - nu se va înscrie nimic.
Coloana "Denumire/Nume, prenume operator intracomunitar" - se va înscrie denumirea/nume, prenume al furnizorului care a emis factura.
Coloana "Tipul operaţiunii" - se va înscrie "A".
Coloana "Baza impozabilã" - valoarea tranzacţiei/tranzacţiilor efectuate în perioada de raportare cu respectivul furnizor (baza impozabilã pentru calculul TVA stabilitã potrivit prevederilor titlului VI din Codul fiscal).
2. Pentru livrãrile intracomunitare de bunuri efectuate cãtre clienţi nestabiliţi în Comunitate şi care au desemnat un reprezentant fiscal în Uniunea Europeanã sau cãtre clienţi stabiliţi în Comunitate, înregistraţi prin reprezentant fiscal în statul membru în care efectueazã achiziţia intracomunitarã de bunuri, la rubrica "Denumire operator intracomunitar" va fi înscrisã denumirea clientului (nu a reprezentantului fiscal), iar la rubrica "Cod operator intracomunitar" va fi înscris codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit persoanei strãine prin reprezentant fiscal.
3. Pentru achiziţiile intracomunitare de bunuri care provin de la un furnizor nestabilit în Comunitate şi care a desemnat un reprezentant fiscal în statul membru în care începe transportul bunurilor sau care provin de la un furnizor stabilit în Comunitate, înregistrat prin reprezentant fiscal în statul membru din care efectueazã livrarea intracomunitarã de bunuri, la rubrica "Denumire operator intracomunitar" va fi înscrisã denumirea furnizorului (nu a reprezentantului fiscal), iar la rubrica "Cod operator intracomunitar" va fi înscris codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit persoanei strãine prin reprezentant fiscal.
Similar se procedeazã şi în situaţia în care furnizorul nestabilit în Comunitate nu şi-a desemnat un reprezentant fiscal în statul membru în care începe transportul, dar prin aplicarea de cãtre unele state membre a mãsurilor de simplificare a declarãrii importurilor, respectiv o reprezentare globalã de cãtre o societate care poate fi, de exemplu, o societate de expediţie/transport, operatorul extracomunitar se considerã reprezentat fiscal de societatea respectivã.
Exemplu: o societate "A" dintr-un stat extracomunitar (X) vinde unei societãţi din România "B" bunuri. Bunurile sunt importate într-un stat membru al Uniunii Europene (Y) de cãtre societatea de expediţie "C" şi apoi aceeaşi societate "C" declarã în numele furnizorului "A" din statul extracomunitar (X) (dar sub propriul cod de TVA) livrarea intracomunitarã a bunurilor din statul membru (Y) în România.
În astfel de situaţii se va considera drept reprezentant fiscal societatea de expediţie "C". În declaraţia recapitulativã privind achiziţiile intracomunitare, la rubrica "Denumire operator intracomunitar" va fi înscrisã denumirea furnizorului, respectiv societatea "A" din statul extracomunitar (X), iar la rubrica "Cod operator intracomunitar" codul din statul membru (Y) al societãţii de expediţie "C" care a declarat livrarea intracomunitarã.


ANEXA 3

Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare,
utilizare şi pãstrare ale Declaraţiei recapitulative
privind livrãrile/achiziţiile/prestãrile intracomunitare

Denumirea formularului: Declaraţie recapitulativã privind livrãrile/achiziţiile/prestãrile intracomunitare (390 VIES)
Cod MFP: 14.13.01.02/r
Format: A4/t1
Caracteristici de tipãrire:
- pe o singurã faţã;
- se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţã pus la dispoziţie gratuit de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
Se difuzeazã: gratuit.
Se utilizeazã la: declararea operaţiunilor intracomunitare.
Se întocmeşte de: persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care realizeazã operaţiuni intracomunitare.
Circulã:
- în format electronic, la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã persoana impozabilã înregistratã în scopuri de TVA îşi are domiciliul fiscal;
- în format hârtie, în douã exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:
- un exemplar la contribuabil;
- un exemplar la organul fiscal.
Se pãstreazã:
- formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
- formatul hârtie, la dosarul fiscal al contribuabilului.


ANEXA 4

PROCEDURA DE GESTIONARE
a Declaraţiei recapitulative privind
livrãrile/achiziţiile/prestãrile intracomunitare

În vederea îndeplinirii cerinţelor Regulamentului (CE) nr. 1.798/2003 al Consiliului din 7 octombrie 2003 privind cooperarea administrativã în domeniul taxei pe valoarea adãugatã şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 218/92 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care realizeazã operaţiuni intracomunitare, au obligaţia sã depunã lunar Declaraţia recapitulativã privind livrãrile/achiziţiile/prestãrile intracomunitare (390 VIES), potrivit dispoziţiilor <>art. 156^4 din Codul fiscal .
1. Depunerea declaraţiei recapitulative
1.1. Declaraţia recapitulativã se depune lunar, pânã la data de 15 inclusiv a lunii urmãtoare, la organul fiscal competent.
1.2. Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA depun declaraţia recapitulativã numai pentru luna de raportare în care ia naştere exigibilitatea taxei pentru livrãrile/achiziţiile/prestãrile intracomunitare.
2. Prelucrarea declaraţiei recapitulative
2.1. Prelucrarea declaraţiilor recapitulative depuse de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA se realizeazã de cãtre organul fiscal competent, prin folosirea programului informatic de prelucrare pus la dispoziţie de Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, în termen de cel mult douã zile lucrãtoare de la expirarea termenului de depunere a declaraţiei.
2.2. Dupã prelucrare, declaraţia recapitulativã se arhiveazã la dosarul fiscal al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA.
3. Verificarea formalã a declaraţiilor recapitulative Pentru fiecare declaraţie recapitulativã organul fiscal competent verificã:
a) corectitudinea codului de înregistrare în scopuri de TVA al persoanei impozabile care realizeazã operaţiuni intracomunitare, prin verificarea datelor de identificare din declaraţie cu cele existente în Registrul contribuabililor;
b) integralitatea codurilor de înregistrare în scopuri de TVA ale operatorilor strãini înscrişi în declaraţia recapitulativã: înscrierea corectã a codului de ţarã, precum şi a numãrului de caractere ale codului.
4. Notificarea persoanelor impozabile ca urmare a verificãrii formale
4.1. Dupã prelucrarea declaraţiilor recapitulative vor fi identificate persoanele impozabile care au depus declaraţii recapitulative ce prezintã erori, potrivit pct. 3 lit. a) şi b), iar pentru aceste persoane se emit notificãri pentru corectarea declaraţiei.
4.2. Notificãrile prevãzute la pct. 4.1 se emit în termen de maximum douã zile lucrãtoare de la expirarea termenului de depunere a declaraţiilor recapitulative.
5. Notificarea persoanelor impozabile pentru nedepunerea declaraţiilor recapitulative
5.1. Dupã prelucrarea deconturilor de TVA, respectiv a deconturilor speciale de TVA, vor fi identificate persoanele impozabile care nu au depus declaraţii recapitulative, iar pentru aceste persoane se emit notificãri pentru depunerea declaraţiei.
5.2. Notificãrile prevãzute la pct. 5.1 se emit potrivit reglementãrilor legale în vigoare, dupã expirarea termenului de depunere a deconturilor de TVA/deconturilor speciale de TVA.
5.3. Nerespectarea obligaţiilor de depunere a declaraţiilor recapitulative privind livrãrile/achiziţiile/prestãrile intracomunitare se sancţioneazã potrivit prevederilor Codului de procedurã fiscalã.
6. Organizarea bazei centrale de date "Declaraţii recapitulative"
6.1. Informaţiile din declaraţiile recapitulative depuse la termenele legale de depunere, precum şi cele depuse ca urmare a notificãrilor transmise de organele fiscale competente se introduc într-o bazã de date denumitã "Declaraţii recapitulative".
6.2. Baza de date "Declaraţii recapitulative" cuprinde 3 secţiuni:
- livrãri - în care se înscriu toate livrãrile intracomunitare de bunuri (cod L), toate livrãrile ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare (cod T);
- achiziţii - în care se înscriu achiziţiile intracomunitare de bunuri (cod A);
- prestãri servicii - în care se înscriu prestãrile intracomunitare de servicii (cod P);
- achiziţii servicii - în care se înscriu achiziţiile intracomunitare de servicii (cod S).
7. Centralizarea informaţiilor din declaraţiile recapitulative
7.1. Pânã la data de 21 a fiecãrei luni, organul fiscal competent transmite direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti baza de date cuprinzând declaraţiile recapitulative depuse în luna respectivã, şi anume:
- declaraţiile recapitulative corecte;
- declaraţiile recapitulative rectificative depuse ca urmare a notificãrilor transmise persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA; şi
- declaraţiile recapitulative cu erori, pentru care nu a fost efectuatã corecţia ca urmare a notificãrilor transmise persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA.
7.2. Organul fiscal competent este responsabil pentru completitudinea şi corectitudinea informaţiilor transmise.
7.3. În termen de maximum douã zile lucrãtoare, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili transmit informaţiile din declaraţiile recapitulative Direcţiei generale de tehnologia informaţiei şi sunt responsabile pentru completitudinea informaţiilor transmise.
7.4. Cel mai târziu în ultima zi lucrãtoare a lunii urmãtoare celei de raportare, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei pune la dispoziţia Serviciului Central de Legãturi datele primite de la organele fiscale teritoriale, prelucrate, în vederea transmiterii prin sistemul VIES.
8. Gestionarea datelor din declaraţiile recapitulative rectificative
8.1. Declaraţiile recapitulative rectificative se prelucreazã în momentul primirii lor de la persoanele impozabile.
8.2. Pânã pe data de 21 a fiecãrei luni, organul fiscal competent transmite direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti baza de date cuprinzând diferenţele dintre declaraţiile recapitulative rectificative depuse în luna respectivã şi declaraţiile recapitulative iniţiale.
8.3. Organul fiscal competent este responsabil pentru completitudinea şi corectitudinea informaţiilor transmise.
8.4. În termen de maximum douã zile lucrãtoare, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili transmit informaţiile din declaraţiile recapitulative rectificative Direcţiei generale de tehnologia informaţiei şi sunt responsabile pentru completitudinea informaţiilor transmise.

------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016