Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 745 din 30 august 2002  privind stabilirea aglomerarilor si clasificarea aglomerarilor si zonelor pentru evaluarea calitatii aerului in Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 745 din 30 august 2002 privind stabilirea aglomerarilor si clasificarea aglomerarilor si zonelor pentru evaluarea calitatii aerului in Romania

EMITENT: MINISTERUL APELOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 9 octombrie 2002

În temeiul prevederilor:
- art. 4 lit. f), art. 43 lit. a) şi <>art. 65 lit. d) din Legea protecţiei mediului nr. 137/1995 , republicatã, modificatã şi completatã prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2002;
- art. 18 alin. 1 şi <>art. 51^2 lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 243/2000 privind protecţia atmosferei, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 655/2001 ;
- art. 2 pct. 2, art. 3 pct. II lit. h) şi <>art. 7 din Hotãrârea Guvernului nr. 17/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului, modificatã şi completatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 352/2001 ,

ministrul apelor şi protecţiei mediului emite prezentul ordin.

ART. 1
(1) Prezentul ordin stabileşte:
a) aglomerarile de pe teritoriul României, în scopul evaluãrii şi gestionãrii calitãţii aerului în cadrul Sistemului naţional de evaluare şi gestionare integrata a calitãţii aerului;
b) criteriile de clasificare a aglomerarilor şi zonelor pentru evaluarea şi gestionarea calitãţii aerului de pe teritoriul României în cadrul Sistemului naţional de evaluare şi gestionare integrata a calitãţii aerului.
(2) Aglomerarea reprezintã o zona cu o populaţie al carei numãr depãşeşte 250.000 de locuitori sau o zona în care numãrul populaţiei este egal sau mai mic de 250.000 de locuitori, dar densitatea populaţiei pe kmp justifica necesitatea evaluãrii şi gestionãrii calitãţii aerului înconjurãtor.
(3) Zona reprezintã o suprafata în interiorul tarii, ale carei limite sunt precizate în mod convenţional în scopul evaluãrii şi gestionãrii calitãţii aerului, aprobatã de Guvern.
ART. 2
(1) Aglomerarile de pe teritoriul României sunt urmãtoarele:
a) municipiul Bucureşti, inclusiv comunele Magurele, Bragadiru, Jilava, Popesti-Leordeni, Glina, Pantelimon, Dobroesti, Voluntari, Afumati, Otopeni, Mogosoaia, Chitila şi Chiajna;
b) municipiul Ploiesti, inclusiv oraşul Valea Calugareasca, comunele Brazi, Barcanesti, Berceni, Blejoi şi Paulesti;
c) municipiul Pitesti, inclusiv oraşul Topoloveni, comunele Bascov, Maracineni, Stefanesti, Calinesti, Leordeni, Cateasca, Oarja, Bradu, Albota şi Budeasa;
d) municipiul Constanta, inclusiv Mamaia şi Palazu Mare, oraşul Navodari şi Mamaia-Sat, oraşul Eforie (Eforie Nord şi Eforie Sud), comuna Tuzla, comuna Costinesti şi satul Schitu, şi municipiul Mangalia (şi staţiunile Neptun-Olimp, Jupiter-Cap Aurora, Venus şi Saturn);
e) municipiul Craiova, inclusiv comuna Isalnita;
f) municipiile Brãila şi Galaţi, inclusiv comunele Sendreni, Smardan, Chiscani, Tichilesti, Vadeni şi Tudor Vladimirescu;
g) municipiul Iaşi, inclusiv comunele Aroneanu, Rediu, Miroslava, Ciurea, Barnova, Tomesti şi Holboca;
h) municipiul Baia Mare, inclusiv oraşul Baia Sprie şi comunele Grosi, Sacalaseni, Recea, Tautii-Magheraus şi Dumbravita;
i) municipiul Cluj-Napoca, inclusiv comunele Apahida, Feleacu, Floresti, Baciu şi Gilau;
j) municipiul Timişoara, inclusiv comunele Dumbravita, Sanandrei, Ghiroda, Mosnita Noua, Giroc, Sanmihaiu Roman, Sacalaz şi Becicherecu Mic;
k) municipiul Braşov, inclusiv municipiul Codlea şi comunele Ghimbav şi Sanpetru.
(2) Întinderea geograficã a aglomerarilor este data de limitele teritoriale ale localitãţilor care formeazã aglomerarile mai sus menţionate, limite stabilite în baza reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 3
(1) Pe baza evaluãrii preliminare a calitãţii aerului se întocmesc liste cu aglomerari şi zone, dupã cum urmeazã:
a) lista nr. 1 cuprinde aglomerarile şi zonele unde nivelurile concentratiilor unuia sau mai multor poluanti sunt mai mari decât valoarea limita plus marja de toleranta sau mai mari decât valoarea limita, în caz ca nu a fost fixatã şi o marja de toleranta;
b) lista nr. 2 cuprinde aglomerarile şi zonele unde nivelurile concentratiilor unuia sau mai multor poluanti sunt între valoarea limita şi valoarea limita plus marja de toleranta;
c) lista nr. 3 cuprinde aglomerarile şi zonele unde nivelurile concentratiilor unuia sau mai multor poluanti sunt mai mici decât valoarea limita;
d) lista nr. 4 cuprinde aglomerarile şi zonele unde nivelurile concentratiilor de ozon în aerul înconjurãtor sunt mai mari decât valorile tinta;
e) lista nr. 5 cuprinde aglomerarile şi zonele unde nivelurile concentratiilor de ozon în aerul înconjurãtor sunt mai mari decât obiectivele pe termen lung, dar mai mici sau egale cu valorile tinta;
f) lista nr. 6 cuprinde aglomerarile şi zonele unde nivelurile concentratiilor de ozon în aerul înconjurãtor se încadreazã în obiectivele pe termen lung.
(2) Lista cu aglomerarile şi zonele prevãzutã la alin. (1) lit. c) cuprinde urmãtoarele subliste:
a) sublista nr. 3.1 cuprinde aglomerarile şi zonele unde nivelurile concentratiilor unuia sau mai multor poluanti sunt mai mici decât valoarea limita, dar se situeaza între aceasta şi pragul superior de evaluare;
b) sublista nr. 3.2 cuprinde aglomerarile şi zonele unde nivelurile concentratiilor unuia sau mai multor poluanti sunt mai mici decât valoarea limita, dar se situeaza între pragul superior de evaluare şi pragul inferior de evaluare;
c) sublista nr. 3.3 cuprinde aglomerarile şi zonele unde nivelurile concentratiilor unuia sau mai multor poluanti sunt mai mici decât valoarea limita, dar nu depãşesc pragul inferior de evaluare.
(3) Listele prevãzute la alin. (1) şi (2) se întocmesc de cãtre Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Mediului - I.N.C.D.P.M. Bucureşti în colaborare cu autoritãţile publice teritoriale pentru protecţia mediului.
ART. 4
(1) Listele prevãzute la art. 3 se elaboreazã în termen de 3 luni de la finalizarea evaluãrii preliminare realizate în conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 592/2002 pentru aprobarea Normativului privind stabilirea valorilor limita, a valorilor de prag şi a criteriilor şi metodelor de evaluare ale dioxidului de sulf, dioxidului de azot şi oxizilor de azot, pulberilor în suspensie [PM(10) şi PM(2,5)], plumbului, benzenului, monoxidului de carbon şi ozonului în aerul înconjurãtor şi se supun aprobãrii ministrului apelor şi protecţiei mediului.
(2) Listele aprobate devin anexe la prezentul ordin şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Listele prevãzute la art. 3 alin. (1) se întocmesc anual.
(4) Listele prevãzute la art. 3 alin. (2) se supun revizuirii cel puţin o data la 5 ani, în funcţie de rezultatele evaluãrii calitãţii aerului. În cazul unor modificãri semnificative în activitãţile care influenţeazã concentratiile ambientale ale poluantilor atmosferici, clasificarea se revizuieste la intervale mai scurte de 5 ani.
(5) În cadrul listelor se va mentiona distinct şi justificat dacã depãşirea valorii limita pentru un anumit poluant atmosferic într-o anumitã zona sau aglomerare s-a datorat unor evenimente naturale sau, pentru PM 10 , antrenarii în aer a particulelor naturale în urma imprastierii de nisip pe şosele în timpul iernii.
(6) Autoritãţile publice teritoriale pentru protecţia mediului vor furniza documentaţia justificativã pentru a demonstra ca depãşirea valorii limita s-a datorat evenimentelor menţionate la alin. (4).
(7) Prin eveniment natural se înţelege activitatea seismicã, activitatea geotermala, incendii în pãduri, furtuni sau antrenarea în aer şi/sau transport aerian de particule naturale din regiuni uscate.
ART. 5
(1) În cazul zonelor şi aglomerarilor în care nivelurile unuia sau mai multor poluanti sunt mai mari decât valoarea limita, autoritãţile publice teritoriale pentru protecţia mediului au obligaţia de a informa imediat Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului, autoritãţile administraţiei publice locale, direcţiile judeţene de sãnãtate publica şi celelalte autoritãţi competente şi iniţiazã elaborarea planurilor de acţiune şi a programelor de reducere a nivelurilor poluantilor sub valoarea limita.
(2) Autoritãţile publice teritoriale pentru protecţia mediului vor coopera cu autoritãţile administraţiei publice locale şi cu ceilalţi factori responsabili, inclusiv cu titularii de activitãţi, din cadrul aceleiaşi zone sau aglomerari în vederea aplicãrii planurilor de acţiune pentru reducerea nivelurilor poluantilor sub valoarea limita.
(3) În zonele şi aglomerarile în care nivelurile de poluanti nu depãşesc valorile limita autoritãţile publice teritoriale pentru protecţia mediului vor lua mãsurile necesare pentru a pãstra cea mai buna calitate a aerului înconjurãtor, în concordanta cu dezvoltarea durabila.
ART. 6
La propunerea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Mediului - I.N.C.D.P.M. Bucureşti şi/sau a autoritãţilor publice teritoriale pentru protecţia mediului, lista aglomerarilor de calitate a aerului din România prevãzute la art. 2 alin. (1) poate fi modificatã sau completatã prin ordin al ministrului apelor şi protecţiei mediului, la intervale periodice de 5 ani calculati începând cu data intrãrii în vigoare a prezentului ordin.
ART. 7
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2003.

p. Ministrul apelor
şi protecţiei mediului,
Florin Stadiu,
secretar de stat

Bucureşti, 30 august 2002.
Nr. 745.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016