Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 741 din 20 iunie 2024 pentru modificarea şi completarea Ordinului directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.445/2016 privind aprobarea organigramei oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară, a Centrului Naţional de Cartografie, precum şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare ale acestora
EMITENT: Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 578 din 21 iunie 2024
Având în vedere:
- prevederile art. XVII alin. (3) şi ale art. XVIII alin. (6) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările şi completările ulterioare;
– dispoziţiile art. II din Legea nr. 15/2024 pentru modificarea şi completarea Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996;
– dispoziţiile art. 6 alin. (1) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– dispoziţiile art. 20 alin. (1) lit. a) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.288/2012, republicată,
în temeiul dispoziţiilor art. 3 alin. (13) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin.
ART. I
Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.445/2016 privind aprobarea organigramei oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară, a Centrului Naţional de Cartografie, precum şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare ale acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 962 şi 962 bis din 28 noiembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
2. La anexa nr. 2, articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 4
(1) Compartimentele funcţionale din cadrul oficiilor teritoriale sunt serviciile, birourile de cadastru şi publicitate imobiliară, birourile de relaţii cu publicul şi compartimentele.
(2) Compartimentele funcţionale ale căror funcţii de conducere sunt prevăzute la art. II alin. (1) din Legea nr. 15/2024 pentru modificarea şi completarea Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996 îşi desfăşoară activitatea fără restricţii în ceea ce priveşte normativul de personal.
(3) Birourile de cadastru şi publicitate imobiliară şi birourile de relaţii cu publicul se organizează şi funcţionează conform arondării prevăzute la art. 3 alin. (3) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Compartimentele sunt structuri coordonate de salariaţi cu funcţii de execuţie, aflate în subordinea directă a directorului sau a şefului de serviciu.
(5) În cadrul oficiului teritorial se regăsesc următoarele tipuri de relaţii:
a) relaţii de autoritate, care se stabilesc între directorul oficiului teritorial şi şefii compartimentelor funcţionale, după caz, între funcţiile de conducere şi cele de execuţie din subordine;
b) relaţii de coordonare în domeniul de specialitate, care se stabilesc între compartimentele funcţionale din cadrul oficiului teritorial şi birourile teritoriale;
c) relaţii de colaborare, care se stabilesc între compartimentele funcţionale ale oficiului teritorial;
d) relaţii de control, care se realizează între oficiul teritorial, prin intermediul compartimentelor funcţionale, şi birouri teritoriale, precum şi între oficiul teritorial şi persoanele fizice şi juridice autorizate să realizeze lucrări tehnice de specialitate.
(6) Şefii compartimentelor funcţionale din cadrul oficiilor teritoriale au obligaţia de a prezenta lunar, în consiliul de conducere, rapoarte de activitate referitoare la îndeplinirea atribuţiilor specifice, precum şi la respectarea termenelor de soluţionare a lucrărilor.
(7) Oficiul teritorial poate stabili relaţii de colaborare cu alte autorităţi publice, organizaţii private, persoane fizice şi juridice, în limitele mandatului acordat de conducerea Agenţiei Naţionale."
3. La anexa nr. 2, la articolul 5, alineatele (1)-(3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 5
(1) În caz de absenţă din instituţie, precum şi în situaţia apariţiei unui conflict de interese, atribuţiile directorului oficiului teritorial vor fi îndeplinite de persoane cu funcţie de conducere, din care una va fi titular, iar cea de-a doua înlocuitorul persoanei titulare, care îndeplinesc condiţiile pentru această funcţie, desemnate prin ordin al directorului general al Agenţiei Naţionale, la propunerea directorului oficiului teritorial.
(2) Şefii compartimentelor funcţionale au obligaţia să delege, pe perioada absenţei lor din instituţie sau în situaţia apariţiei unui conflict de interese, doi salariaţi din subordine, care îndeplinesc condiţiile pentru ocuparea funcţiei şi care nu au fost sancţionaţi disciplinar, din care unul va fi titular, iar cel de-al doilea înlocuitorul persoanei titulare, în condiţiile stabilite prin regulamentul intern al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară sau, după caz, al oficiilor teritoriale.
(3) Pentru posturile vacante sau temporar vacante de conducere, cu excepţia postului de şef serviciu publicitate imobiliară, denumit în continuare registrator-şef, a postului de şef serviciu economic, denumit în continuare contabil-şef, şi a postului de şef serviciu cadastru, denumit în continuare inginer-şef, directorul oficiului teritorial poate să desemneze o persoană din cadrul instituţiei, care îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea funcţiei şi care nu a fost sancţionată disciplinar, să exercite, cu caracter temporar, funcţia de conducere, cu respectarea actelor normative în vigoare şi cu acordul prealabil al conducerii Agenţiei Naţionale."
4. La anexa nr. 2, la articolul 9, alineatul (1), literele f) şi m) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"f) aprobă, cu acordul prealabil al directorului general al Agenţiei Naţionale, structura compartimentelor funcţionale, pe baza organigramei prevăzute în anexa nr. 1 la ordin;
...............................................................................................
m) încadrează, în condiţiile legii, personalul de conducere şi de execuţie al oficiului teritorial;"
5. La anexa nr. 2, la articolul 9, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (3) şi (4), cu următorul cuprins:
"(3) În cadrul serviciilor din organigrama prevăzută în anexa nr. 1 la prezentul ordin, directorul oficiului teritorial poate înfiinţa compartimente, cu acordul prealabil al directorului general al Agenţiei Naţionale.
(4) În realizarea atribuţiilor sale, directorul oficiului teritorial poate delega atribuţiile funcţiei de director directorului adjunct."
6. La anexa nr. 2, articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 12
Conducerea operativă a activităţilor specifice oficiului teritorial este realizată, după caz, de către:
a) directorul oficiului teritorial;
b) directorul adjunct;
c) şefii de serviciu;
d) registratorii-şefi;
e) registratorii coordonatori;
f) coordonatorii de compartiment."
7. La anexa nr. 2, articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 13
(1) Activitatea oficiilor teritoriale în domeniul verificării şi recepţiei documentaţiilor cadastrale este îndeplinită de către Serviciul Cadastru.
(2) Activitatea oficiilor teritoriale în domeniul fondului funciar este îndeplinită de către Serviciul/Compartimentul Fond Funciar, potrivit organigramei aprobate.
(3) Activitatea oficiilor teritoriale în domeniul înregistrării sistematice este îndeplinită de către Serviciul/Compartimentul Înregistrare Sistematică, potrivit organigramei aprobate."
8. La anexa nr. 2, la articolul 14, literele c) şi l) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"c) furnizarea către persoanele autorizate a datelor şi informaţiilor deţinute în vederea realizării planurilor parcelare, precum şi a planurilor de încadrare în tarla;
................................................................................................
l) formularea răspunsurilor la petiţiile/sesizările referitoare la activitatea de verificare şi recepţie a documentaţiilor cadastrale."
9. La anexa nr. 2, la articolul 15, litera m) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"m) formularea răspunsurilor la petiţiile/sesizările referitoare la activitatea de fond funciar;"
10. La anexa nr. 2, la articolul 16, literele g) şi l) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"g) formularea răspunsurilor la petiţiile/sesizările referitoare la activitatea de înregistrare sistematică;
...............................................................................................
l) întocmirea trimestrială a raportului de activitate care se transmite şefului ierarhic;"
11. La anexa nr. 2, articolul 18 se abrogă.
12. La anexa nr. 2, articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 19
În cadrul Serviciului/Compartimentului Înregistrare Sistematică pot fi încadraţi consilieri cadastru, registratori de carte funciară, asistenţi registratori principali, asistenţi registratori, tehnicieni cadastru, referenţi, precum şi referenţi şi consilieri cu atribuţii în domeniul economic şi în domeniul achiziţiilor publice, consilieri, consilieri juridici, subingineri cadastru şi şoferi."
13. La anexa nr. 2, articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 21
În domeniul publicităţii imobiliare, Serviciul Publicitate Imobiliară exercită următoarele atribuţii:
a) aplică normele, instrucţiunile, tehnicile, procedurile şi metodologiile de specialitate elaborate şi avizate de Agenţia Naţională, precum şi deciziile emise de directorul Direcţiei de Publicitate Imobiliară, în condiţiile legii;
b) asigură înscrierea drepturilor de proprietate şi a celorlalte drepturi reale ce se constituie, se modifică, se transmit sau se sting, la cererea titularului dreptului, a notarului public ori a celorlalte persoane interesate;
c) asigură înscrierea altor raporturi juridice, drepturi personale, interdicţii, incapacităţi şi litigii în legătură cu bunul imobil, potrivit legii;
d) asigură înscrierea căilor de atac împotriva înregistrărilor de carte funciară;
e) asigură înscrierea radierii drepturilor reale, la cererea titularului dreptului sau a celorlalte persoane interesate;
f) realizează sinteze, analize şi situaţii statistice privind date cuprinse în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară, în colaborare cu structura cu atribuţii de cadastru, şi le pune la dispoziţia instituţiilor, persoanelor fizice şi juridice interesate, la cerere, în condiţiile legii;
g) furnizează persoanelor fizice şi juridice, contra cost, servicii şi informaţii, conform tarifelor aprobate prin ordin;
h) răspunde de conservarea actelor şi documentelor depuse de părţi;
i) interoghează baza de date în vederea formulării răspunsului. În cazul oficiilor teritoriale care au în organigramă un compartiment cu atribuţii în acest sens, interogarea bazei de date se va face de către acesta."
14. La anexa nr. 2, la articolul 24, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Birourile teritoriale sunt conduse de un registrator coordonator, aflat în subordinea registratorului-şef."
15. La anexa nr. 2, la articolul 24, alineatul (10) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(10) Birourile teritoriale formulează răspunsurile la petiţiile/sesizările referitoare la activitatea specifică de cadastru şi publicitate imobiliară."
16. La anexa nr. 2, la articolul 27, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Arhiva biroului de cadastru şi publicitate imobiliară sau, după caz, a biroului de relaţii cu publicul este în responsabilitatea unui referent cu atribuţii de arhivă, care răspunde de păstrarea în bune condiţii a documentelor prevăzute la alin. (1), sub coordonarea registratorului coordonator sau, după caz, a registratorului-şef. În cazul oficiilor teritoriale cu structuri distincte de arhivă, referentul predă la sfârşitul anului arhiva gestionată departamentului specializat."
17. La anexa nr. 2, articolul 29 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 29
(1) Activitatea oficiilor teritoriale în domeniul economic se desfăşoară în cadrul Serviciului Economic, potrivit organigramei aprobate.
(2) Serviciul Economic exercită atribuţii în domeniile economic şi al achiziţiilor publice.
(3) În domeniul economic, Serviciul Economic îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) organizarea şi coordonarea activităţii administrative;
b) asigurarea, alături de directorul oficiului teritorial, a bunei gestionări a patrimoniului instituţiei şi integrităţii bunurilor, potrivit prevederilor legale;
c) sprijinirea ordonatorului de credite al oficiului teritorial, în vederea exercitării de către acesta a atribuţiilor ce decurg din punct de vedere economico-financiar;
d) gestionarea eficientă a fondurilor alocate, pe care le utilizează numai pentru realizarea obiectivelor instituţiei, potrivit bugetelor aprobate şi în condiţiile stabilite prin dispoziţiile legale;
e) întocmirea şi fundamentarea proiectului de buget anual al oficiului teritorial în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
f) întocmirea şi fundamentarea proiectului programului anual de investiţii în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
g) ţinerea evidenţei conturilor extracontabile;
h) întocmirea şi analiza fişelor de cont pentru activitatea proprie, pe surse de finanţare aprobate, în funcţie de subdiviziunea venitului bugetar, a registrelor contabile obligatorii şi a documentelor financiar-contabile;
i) asigurarea utilizării eficiente a fondurilor cuprinse în bugetul de cheltuieli, efectuarea plăţilor în numerar şi prin conturile deschise la Trezorerie către bugetul de stat şi terţe persoane îndreptăţite, în conformitate cu prevederile legale, şi ţinerea evidenţei acestora, pe surse de finanţare aprobate, în funcţie de subdiviziunea venitului bugetar;
j) înaintarea către ordonatorul de credite a propunerilor privind inventarierea anuală a patrimoniului sau ori de câte ori situaţia o impune;
k) asigurarea controlului financiar preventiv propriu, prin persoana desemnată în acest sens, cu respectarea prevederilor legale şi exercitarea controlului de gestiune, prevăzut de actele normative în vigoare, asupra existenţei documentelor care stau la baza operaţiunilor financiar-contabile, a legalităţii plăţilor şi încasărilor şi a celorlalte operaţiuni ce aduc modificări patrimoniului instituţiei;
l) asigurarea monitorizării cheltuielilor de personal şi întocmirea documentelor referitoare la achitarea drepturilor băneşti ale salariaţilor şi la reţinerea şi virarea obligaţiilor angajatorului şi ale angajaţilor la bugetul statului, urmărind respectarea prevederilor legale în vigoare, pe surse de finanţare aprobate, în funcţie de subdiviziunea venitului bugetar;
m) ţinerea evidenţei gestiunii şi a contabilităţii de gestiune;
n) asigurarea gospodăririi bunurilor aflate în gestiunea oficiului teritorial şi utilizarea eficientă a echipamentelor din dotare, a mijloacelor de transport, a posturilor telefonice şi întocmirea necesarului de piese de schimb pentru întreţinerea şi funcţionarea parcului auto propriu;
o) întocmirea şi depunerea lunară a raportărilor privind asigurările sociale de stat, asigurările sociale de sănătate, contribuţia la fondul de şomaj etc.;
p) asigurarea eliberării foilor de parcurs, instruirea şi verificarea periodică a conducătorilor auto, verificarea stării tehnice a autovehiculelor, a bunei funcţionări a parcului auto, cu luarea măsurilor necesare asigurării în termen a reviziilor, ITP-ului, precum şi a procurării la timp a rovinietelor şi a asigurării obligatorii şi facultative pentru toate autovehiculele din parcul auto;
q) verificarea întocmirii şi completării corecte a foilor de parcurs, întocmirea fişei de activităţi zilnice (FAA) şi calcularea consumului de carburanţi, pe surse de finanţare aprobate, în funcţie de subdiviziunea venitului bugetar;
r) arhivarea actelor şi documentelor create la nivelul serviciului/biroului;
s) ţinerea evidenţei ştampilelor şi sigiliilor;
ş) derularea etapei de regularizare a sumelor încasate de notarii publici în numele şi pe seama Agenţiei Naţionale şi nevirate în termenul legal;
t) elaborarea şi supunerea spre aprobare a programului de investiţii şi reparaţii capitale a mijloacelor fixe, iar ulterior aprobării, punerea în aplicare a măsurilor necesare realizării investiţiilor;
ţ) calcularea şi urmărirea recuperării în termenele legale a debitelor instituţiei;
u) avizarea notelor de fundamentare şi a propunerilor privind bugetul anual al oficiului teritorial, pe care îl înaintează Agenţiei Naţionale;
v) organizarea activităţii financiare şi contabile în conformitate cu prevederile legislaţiei specifice;
w) organizarea contabilităţii proprii şi ţinerea evidenţei tuturor operaţiunilor patrimoniale, în conformitate cu prevederile legale, întocmirea dărilor de seamă contabile, trimestriale şi anuale, precum şi a contului de execuţie bugetară.
(4) În domeniul achiziţiilor publice Serviciul Economic îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) organizarea procedurilor de achiziţii publice, conform legislaţiei în vigoare:
- avizarea referatelor de necesitate întocmite de compartimentul solicitant;
– sprijinirea compartimentelor de specialitate, în elaborarea caietelor de sarcini;
– întocmirea şi avizarea contractelor de achiziţie;
b) întocmirea şi modificarea programului anual al achiziţiilor publice, în baza solicitărilor compartimentelor de specialitate;
c) sprijinirea responsabilului de contract cu privire la îndeplinirea clauzelor şi a termenelor contractuale;
d) utilizarea Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice pentru organizarea procedurilor de achiziţii şi pentru achiziţiile electronice prin cumpărare directă;
e) asigurarea, înregistrarea, păstrarea şi arhivarea documentelor originale aferente procedurilor de achiziţie;
f) transmiterea, la solicitarea Direcţiei Achiziţii Publice din cadrul Agenţiei Naţionale, a oricărei/oricărui informaţii şi/sau raport privind achiziţiile desfăşurate;
g) emiterea, pe baza proceselor-verbale de recepţie, respectiv acceptanţă, a documentelor constatatoare care conţin informaţii referitoare la îndeplinirea obligaţiilor contractuale de către contractant şi, dacă este cazul, la eventualele prejudicii;
h) alte atribuţii, în condiţiile legii.
(5) Atribuţiile în domeniul achiziţiilor publice sunt duse la îndeplinire de către persoanele care au stabilite aceste atribuţii în fişa postului sau, după caz, de persoane desemnate prin decizia directorului.
(6) Serviciul Economic formulează răspunsurile la petiţiile/sesizările referitoare la activitatea specifică."
18. La anexa nr. 2, articolul 30 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 30
(1) Serviciul Economic este înfiinţat în subordinea directorului oficiului teritorial şi este coordonat, monitorizat şi controlat, din punct de vedere metodologic, de către Direcţia Economică şi, după caz, de Direcţia Achiziţii Publice din cadrul Agenţiei Naţionale.
(2) Serviciul Economic este condus de un contabil-şef, care este subordonat profesional directorului Direcţiei Economice din cadrul Agenţiei Naţionale, iar administrativ, atât faţă de directorul Direcţiei Economice, cât şi faţă de directorul oficiului teritorial.
(3) Contabilul-şef este încadrat în urma susţinerii unui concurs sau examen organizat în condiţiile legii.
(4) Contabilul-şef conduce, coordonează şi controlează activitatea desfăşurată de personalul din subordine. Contabilul-şef este răspunzător pentru desfăşurarea întregii activităţi din domeniul economic şi buna gestionare a patrimoniului, precum şi pentru integritatea bunurilor din cadrul oficiului teritorial în care îşi are locul muncii."
19. La anexa nr. 2, articolul 31 se modifică după cum urmează:
"ART. 31
Activitatea juridică, respectiv cea de resurse umane sunt realizate de către structura cu atribuţii în acest sens, conform organigramelor aprobate."
20. La anexa nr. 2, articolul 32 se modifică după cum urmează:
"ART. 32
(1) Structura cu atribuţii în domeniul juridic îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) asigură reprezentarea oficiului teritorial şi apără interesele acestuia în faţa instanţelor judecătoreşti şi a altor organe de jurisdicţie, precum şi în raporturile cu alte organe de specialitate, cu persoane fizice sau juridice;
b) promovează acţiuni judecătoreşti la cererea compartimentelor de specialitate, în baza documentelor puse la dispoziţie şi cu aprobarea directorului oficiului teritorial;
c) asigură îndeplinirea tuturor procedurilor prevăzute de lege pentru buna desfăşurare a proceselor în care oficiul teritorial este parte, formulând apărări şi exercitând căile ordinare şi extraordinare de atac împotriva soluţiilor instanţelor judecătoreşti şi ale altor organe jurisdicţionale;
d) ţine evidenţa cauzelor aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti;
e) propune măsuri pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor judecătoreşti definitive, inclusiv a celor aflate în faza executării silite;
f) avizează din punctul de vedere al legalităţii deciziile directorului oficiului teritorial, contractele, precum şi alte documente, în condiţiile legii;
g) consiliază conducerea oficiului teritorial în raporturile cu autorităţile publice, instituţiile de orice natură, precum şi cu orice persoană fizică sau juridică, română ori străină;
h) informează serviciile şi birourile cu privire la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a actelor normative specifice domeniului de activitate al instituţiei;
i) formulează propuneri cu privire la proiectele de acte normative, la solicitarea Agenţiei Naţionale;
j) asigură înregistrarea tuturor deciziilor într-un registru special;
k) redactează opinii juridice la solicitarea compartimentelor din cadrul instituţiei, necesare interpretării corecte şi aplicării întocmai a prevederilor legale;
l) formulează, în termen legal, răspuns la petiţiile şi sesizările repartizate spre soluţionare;
m) arhivează documentele repartizate spre soluţionare, dosarele aferente litigiilor, precum şi deciziile emise de directorul oficiului teritorial.
(2) Structura cu atribuţii în domeniul resurselor umane îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) asigură şi aplică politici de personal, politici de salarizare în cadrul oficiului teritorial;
b) organizează concursurile pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante de execuţie, cu excepţia celor a căror organizare intră în competenţa Agenţiei Naţionale;
c) analizează nevoile şi stabileşte obiectivele de formare şi perfecţionare profesională prin consultarea şefilor de compartimente, cu stabilirea bugetului destinat pregătirii profesionale a personalului;
d) întocmeşte, pe baza propunerilor compartimentelor funcţionale, planul anual de formare profesională şi îl supune spre aprobare directorului oficiului teritorial;
e) întocmeşte statul de funcţii;
f) întocmeşte şi actualizează lunar statul de personal al oficiului teritorial, precum şi anexele acestuia;
g) primeşte, centralizează şi verifică pontajul salariaţilor din cadrul oficiului teritorial în vederea întocmirii statelor de plată;
h) ţine şi transmite Direcţiei Managementul Resurselor Umane din cadrul Agenţiei Naţionale, până cel târziu la data de trei a fiecărei luni, pentru luna anterioară, condica de prezenţă a salariaţilor Agenţiei Naţionale care au locul de muncă în cadrul oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară;
i) întocmeşte şi actualizează dosarele de personal ale angajaţilor oficiului teritorial;
j) întocmeşte, în baza propunerilor transmise de către şefii compartimentelor funcţionale, programarea concediilor de odihnă şi o supune spre aprobare directorului oficiului teritorial;
k) centralizează şi ţine evidenţa concediilor de odihnă, a zilelor libere acordate pentru evenimente familiale deosebite, a concediilor fără plată, a recuperărilor şi a concediilor medicale pentru personalul din cadrul oficiului teritorial;
l) întocmeşte şi completează Registrul general de evidenţă a salariaţilor din cadrul oficiului teritorial şi îl transmite inspectoratului teritorial de muncă din raza teritorială;
m) întocmeşte contractele individuale de muncă şi actele adiţionale ale acestora;
n) urmăreşte actualizarea fişelor de post de către şefii de compartiment, ori de câte ori este necesar;
o) coordonează evaluarea performanţelor profesionale individuale anuale ale angajaţilor;
p) întocmeşte şi distribuie deciziile emise de directorul oficiului teritorial în domeniul resurselor umane;
q) ţine evidenţa sancţiunilor disciplinare;
r) întocmeşte şi eliberează adeverinţe privind plata contribuţiei de asigurări de sănătate, numărul zilelor de concediu medical efectuat şi veniturile nete ale angajaţilor;
s) ţine evidenţa salariaţilor după arondarea la casele de asigurări de sănătate;
t) fundamentează propunerea de cheltuieli de personal în vederea elaborării bugetului oficiului teritorial;
u) coordonează şi urmăreşte însuşirea şi aplicarea normelor de protecţie a muncii şi de prevenire şi stingere a incendiilor;
v) coordonează activitatea de aplicare a normelor privind securitatea şi sănătatea în muncă;
w) solicită viza de control financiar preventiv pentru toate documentele supuse acesteia, conform legii;
x) gestionează declaraţiile de avere şi de interese pentru personalul cu funcţie de conducere sau de execuţie, după caz, conform prevederilor legale;
y) ţine evidenţa condicii de prezenţă şi a ordinelor de deplasare.
(3) Structura cu atribuţii în domeniul activităţii de soluţionare a petiţiilor şi de secretariat îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) primirea, înregistrarea în registrul de evidenţă a petiţiilor şi îngrijirea de rezolvarea, în termenul legal, a petiţiilor formulate în temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
b) asigurarea primirii, înregistrării în registrul special de evidenţă şi soluţionării, în termenul legal, a cererilor formulate în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
c) asigurarea programului obligatoriu de relaţii cu publicul;
d) asigurarea programării audienţelor conform programului stabilit de directorul oficiului teritorial şi întocmirea fişelor de audienţă;
e) urmărirea soluţionării problemelor ridicate de către petenţi în cadrul audienţelor;
f) înaintarea petiţiilor înregistrate către compartimentele de specialitate, în funcţie de obiectul acestora, cu precizarea termenului de trimitere a răspunsului şi urmărirea soluţionării şi redactării în termen a răspunsului;
g) asigurarea expedierii răspunsului către petiţionar în termenul legal, îngrijindu-se şi de clasarea şi arhivarea petiţiilor, în condiţiile legii;
h) întocmirea, conform prevederilor legale sau la solicitarea directorului oficiului teritorial şi a Agenţiei Naţionale, anual sau ori de câte ori este nevoie, de situaţii statistice şi rapoarte privind activitatea de soluţionare a petiţiilor şi a cererilor formulate în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
i) asigurarea afişării la sediul instituţiei, precum şi publicarea pe pagina proprie de internet a informaţiilor de interes public care se comunică din oficiu;
j) asigurarea primirii, înregistrării, evidenţei şi distribuirii lucrărilor intrate la mapa directorului;
k) înregistrarea documentelor în registrul de intrări-ieşiri şi consemnarea numărului şi datei pe documentul primit;
l) preluarea şi comunicarea notelor telefonice, faxurilor şi emailurilor.
(4) Directorul oficiului teritorial poate înfiinţa Serviciul Relaţii cu Publicul, temeinic justificat, cu acordul prealabil al directorului general al Agenţiei Naţionale, funcţia de conducere aferentă rezultând din transformarea unei funcţii de şef birou. În cazul oficiilor teritoriale care vor înfiinţa Serviciul Relaţii cu Publicul, activitatea de soluţionare a petiţiilor va fi preluată de Serviciul Relaţii cu Publicul."
21. La anexa nr. 2 articolul 33, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 33
(1) Directorul oficiului teritorial poate înfiinţa un compartiment pentru interogarea bazei de date, în cadrul structurilor prevăzute în organigramă sau în subordinea sa directă."
22. La anexa nr. 2 articolul 34, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 34
(1) Directorul oficiului teritorial poate înfiinţa un compartiment funcţional distinct în scopul arhivării documentelor create şi deţinute de către oficiul teritorial, în cadrul structurilor prevăzute în organigramă sau în subordinea sa directă."
23. La anexa nr. 2, după articolul 34 se introduce un nou articol, articolul 34^1, cu următorul cuprins:
"ART. 34^1
(1) În cazul oficiilor teritoriale care au în statul de funcţii minimum 100 de posturi, directorul oficiului teritorial poate înfiinţa postul de director adjunct instituţie subordonată, temeinic justificat, prin transformarea unui post de conducere, cu acordul prealabil al directorului general al Agenţiei Naţionale, post care se va regăsi în statul de funcţii al oficiului teritorial.
(2) Funcţia de director adjunct poate fi ocupată de persoane care au studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul: drept, economic, inginerie geodezică sau de persoane cu studii superioare de lungă durată în domeniul ştiinţelor administrative.
(3) Atribuţiile şi responsabilităţile directorului adjunct se stabilesc prin fişa postului. Directorul adjunct va avea în coordonare şi conducere minimum două servicii, cu excepţia Serviciului Cadastru şi a Serviciului Publicitate Imobiliară."
24. Anexa nr. 3 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
25. La anexa nr. 4, articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 4
(1) Structurile funcţionale din cadrul Centrului Naţional sunt serviciile şi compartimentele.
(2) Compartimentele sunt structuri coordonate de salariaţi cu funcţii de execuţie, aflate în subordinea directă a directorului/ directorului adjunct sau a şefului de serviciu.
(3) În cadrul Centrului Naţional se regăsesc următoarele tipuri de relaţii:
a) relaţii de autoritate, care se stabilesc între directorul Centrului Naţional şi şefii structurilor funcţionale, după caz, între funcţiile de conducere şi cele de execuţie din subordine;
b) relaţii de coordonare în domeniul de specialitate, care se stabilesc între structurile funcţionale din cadrul Centrului Naţional şi birourile teritoriale;
c) relaţii de colaborare cu:
- direcţiile şi serviciile din cadrul Agenţiei Naţionale;
– oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară;
– orice alte instituţii centrale sau locale ale administraţiei publice în domeniul său de activitate;
– persoane fizice sau juridice în domeniul său de activitate.
(4) Relaţiile de cooperare externă se stabilesc numai în limitele mandatului acordat de conducerea Agenţiei Naţionale."
26. La anexa nr. 4, articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 5
(1) Directorul Centrului Naţional are obligaţia de a mandata, cu aprobarea directorului general al Agenţiei Naţionale, o persoană cu funcţie de conducere, care să îndeplinească atribuţiile sale, în caz de absenţă din instituţie, precum şi în situaţia apariţiei unui conflict de interese.
(2) În exercitarea atribuţiilor, directorul adjunct şi şefii structurilor funcţionale au obligaţia de a mandata un salariat din subordine, care îndeplineşte condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare, în conformitate cu procedura de delegare a atribuţiilor emisă de Agenţia Naţională.
(3) Directorul Centrului Naţional poate dispune detaşarea sau delegarea salariaţilor în condiţiile prevăzute de lege."
27. La anexa nr. 4, la articolul 7 alineatul (1), după litera q) se introduce o nouă literă, litera r), cu următorul cuprins:
"r) monitorizează activitatea oficiilor teritoriale de verificare periodică a stării fizice a punctelor din reţeaua geodezică naţională şi reţeaua de nivelment naţională, precum şi a mentenanţei acestora."
28. La anexa nr. 4 articolul 9, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(5) În exercitarea atribuţiilor sale directorul poate înfiinţa, prin decizie, cu acordul prealabil al directorului general, compartimente funcţionale la nivelul Centrului Naţional pe baza organigramei aprobate prin ordin al directorului general al Agenţiei Naţionale şi stabili atribuţiile specifice acestora."
29. La anexa nr. 4, la articolul 10 alineatul (1), litera k) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"k) coordonează, menţine şi îmbunătăţeşte continuu Sistemul de Management al Calităţii SR EN ISO 9001:2015 în cadrul Centrului Naţional şi numeşte responsabilul cu calitatea;"
30. La anexa nr. 4, articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 11
Activitatea Centrului Naţional în domeniul fotogrammetriei şi scanării laser este îndeplinită de către Serviciul Fotogrammetrie, care exercită următoarele atribuţii:
a) participă cu date geospaţiale în scopul întreţinerii hărţilor oficiale ale României;
b) furnizează permanent date derivate din datele fotogrammetrice în vederea asigurării infrastructurii de date geospaţiale din cadrul Directivei INSPIRE;
c) realizează, întreţine şi actualizează modelul digital al terenului la nivel naţional pe baza datelor realizate de terţi;
d) exploatează imaginile fotogrammetrice, realizează lucrările de aerotriangulaţie digitală, de stereorestituţie şi generează produsele finale;
e) exploatează norii de puncte obţinuţi prin scanare laser, generează modelul digital al terenului şi al suprafeţei şi realizează produse derivate;
f) participă la realizarea proiectelor interne şi internaţionale, inclusiv de cercetare, în domeniul fotogrammetriei şi scanării laser;
g) asigură asistenţă tehnică în domeniile de specialitate, la solicitarea Agenţiei Naţionale şi a altor beneficiari interni şi/sau externi;
h) participă la avizarea şi recepţia proiectelor şi lucrărilor de specialitate în domeniile fotogrammetriei şi scanării laser;
i) integrează datele provenite din seturile de date interne sau obţinute prin colaborări/cooperări externe sau recuperate din recepţia lucrărilor de specialitate;
j) participă la verificarea lucrărilor fotogrammetrice şi de scanare laser, la solicitarea Agenţiei Naţionale;
k) efectuează modelarea 3D a obiectelor şi realizează produse derivate, pornind de la seturi de date proprii sau obţinute de la terţi;
l) promovează tehnologiile de realizare a produselor 2D şi 3D prin metode fotogrammetrice şi/sau de scanare laser;
m) participă la elaborarea metodologiilor, normativelor, standardelor şi specificaţiilor tehnice de realizare a produselor fotogrammetrice şi de scanare laser;
n) participă la elaborarea documentaţiei necesare pentru aprobarea bugetului Centrului Naţional, precum şi la desfăşurarea activităţilor legate de achiziţiile publice specifice domeniilor de activitate;
o) participă la elaborarea de normative şi standarde de realizare a produselor în domeniul fotogrammetriei şi scanării laser."
31. La anexa nr. 4, articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 12
Serviciul Fotogrammetrie este înfiinţat în subordinea directorului adjunct al Centrului Naţional şi este condus de un şef de serviciu numit prin decizie a directorului, în urma susţinerii unui concurs sau examen, organizat în condiţiile legii."
32. La anexa nr. 4, articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 13
Activitatea Centrului Naţional în domeniul geodeziei este îndeplinită de către Serviciul Geodezie şi ROMPOS, care exercită următoarele atribuţii:
a) administrează, monitorizează, dezvoltă şi asigură funcţionarea Sistemului românesc de determinare a poziţiei (ROMPOS) şi a serviciilor de timp real furnizate utilizatorilor;
b) administrează, întreţine şi dezvoltă Reţeaua geodezică naţională spaţială de clasă A, formată din staţiile GNSS permanente;
c) asigură serviciul de suport tehnic utilizatorilor ROMPOS şi administrează baza de date a acestora;
d) actualizează informaţiile referitoare la staţiile GNSS permanente în bazele de date EPN, DOMES şi EUPOS;
e) îndeplineşte formalităţile tehnice cu privire la furnizarea sau schimbul de date de la staţiile GNSS permanente, în baza solicitărilor, acordurilor şi protocoalelor de colaborare sau cooperare naţionale şi internaţionale, şi asigură respectarea prevederilor acestora;
f) execută, modernizează şi menţine în stare de utilizare/funcţionare reţelele geodezice naţionale;
g) execută lucrări geodezice, de nivelment şi gravimetrice, necesare modernizării şi integrării reţelelor geodezice naţionale în sistemele de referinţă europene, EUREF şi EUVN;
h) realizează, în colaborare cu oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară teritoriale, inventarierea şi întreţinerea reţelelor geodezice naţionale;
i) execută lucrările pentru determinarea reţelelor geodezice de sprijin, îndesire şi ridicare în intravilan şi extravilan, lucrările de reperaj şi descifrare fotogrammetrică şi alte lucrări geodezice de teren şi birou;
j) participă la realizarea lucrărilor geodezice şi gravimetrice din cadrul diverselor programe ştiinţifice interne şi internaţionale;
k) participă la executarea lucrărilor de specialitate în cadrul derulării proiectelor şi programelor interne şi internaţionale;
l) contribuie activ prin propunerea de reglementări specifice adresate Agenţiei Naţionale, legate de domeniul de specialitate;
m) participă la elaborarea documentaţiei necesare pentru aprobarea bugetului Centrului Naţional, precum şi la desfăşurarea activităţilor legate de achiziţiile publice specifice domeniului de activitate;
n) participă la verificarea lucrărilor geodezice şi topografice."
33. La anexa nr. 4, articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 14
Serviciul Geodezie şi ROMPOS este înfiinţat în subordinea directorului adjunct al Centrului Naţional şi este condus de un şef de serviciu numit prin decizie a directorului, în urma susţinerii unui concurs sau examen, organizat în condiţiile legii."
34. La anexa nr. 4, articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 15
Activitatea Centrului Naţional în domeniul cercetării-dezvoltării este îndeplinită de către Serviciul Cercetare-Dezvoltare, care exercită următoarele atribuţii:
a) realizează proiectarea reţelelor geodezice naţionale;
b) realizează activităţi de dezvoltare tehnologică, cercetare şi proiectare în domeniile de specialitate;
c) coordonează şi realizează activitatea de cercetare şi consolidare a proiectelor rezultate din derularea programelor interdisciplinare naţionale şi internaţionale din domeniul de specialitate al Centrului Naţional;
d) promovează acţiunile necesare dezvoltării de metodologii, standarde şi norme tehnice în domeniile de specialitate;
e) analizează şi promovează tehnologii şi tehnici de vârf în domeniile de specialitate;
f) coordonează crearea unei baze pentru asigurarea cercetării, transferului tehnologic şi consultanţei în domeniul de specialitate;
g) verifică şi recepţionează lucrările geodezice şi topografice;
h) furnizează permanent date geodezice în vederea asigurării infrastructurii de date geospaţiale din cadrul Directivei INSPIRE;
i) organizează, proiectează şi participă la executarea ciclurilor de măsurători pentru cotarea staţiilor permanente GNSS, în poligoanele maregrafelor, şi legarea acestora la reţeaua de nivelment geometric de precizie;
j) realizează proiectarea şi participă la organizarea şi executarea lucrărilor de specialitate în cadrul derulării programelor interne şi internaţionale;
k) contribuie activ prin propunerea de reglementări adresate Agenţiei Naţionale specific legate de domeniul de specialitate;
l) participă la elaborarea documentaţiei necesare pentru aprobarea bugetului Centrului Naţional, precum şi la desfăşurarea activităţilor legate de achiziţiile publice specifice domeniului de activitate."
35. La anexa nr. 4, articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 16
Serviciul Cercetare-Dezvoltare este înfiinţat în subordinea directorului adjunct al Centrului Naţional şi este condus de un şef de serviciu numit prin decizie a directorului, în urma susţinerii unui concurs sau examen, organizat în condiţiile legii."
36. La anexa nr. 4, după articolul 16 se introduce un nou articol, articolul 16^1, cu următorul cuprins:
"ART. 16^1
Activitatea Centrului Naţional în domeniul tehnologiei informaţiilor geospaţiale şi a bazelor de date este îndeplinită de către Serviciul Tehnologia Informaţiilor Geospaţiale, care exercită următoarele atribuţii:
a) dezvoltă sisteme GIS în cadrul Centrului Naţional sau pentru beneficiari externi, conform solicitărilor Agenţiei Naţionale;
b) furnizează date geospaţiale în vederea asigurării infrastructurii de date din cadrul Directivei INSPIRE;
c) asigură infrastructura de comunicaţii de date şi de aplicaţie dedicate, precum şi suportul tehnic privind dezvoltarea şi menţinerea în funcţiune a sistemelor de tip GIS;
d) gestionează sistemele de baze de date geospaţiale cu aplicaţii în domeniile de specialitate şi alte aplicaţii de tip GIS;
e) asigură securitatea informaţiilor la nivel de bază de date;
f) asigură integritatea datelor geospaţiale distribuite în reţea, utilizând strategii de backup;
g) realizează şi dezvoltă sisteme de baze de date pentru studii, proiecte şi lucrări în domeniul GIS, utilizând resursele tehnologice din cadrul Centrului Naţional;
h) dezvoltă programe pentru automatizarea proceselor tehnologice de lucru din cadrul Centrului Naţional sau al oficiilor teritoriale, la solicitarea Agenţiei Naţionale şi a instituţiilor subordonate;
i) participă la verificarea, avizarea şi executarea lucrărilor cartografice;
j) participă la definirea şi implementarea structurilor şi modelelor de date cu caracter cartografic, conform standardelor specifice;
k) execută activităţi de obţinere a bazelor de date GIS pentru activităţi proprii ale Centrului Naţional;
l) creează şi întreţine bazele de date geospaţiale care stau la baza hărţilor oficiale ale României;
m) participă în cadrul proiectelor interne şi internaţionale, în domeniul de specialitate;
n) asigură asistenţa tehnică de specialitate, la solicitarea Agenţiei Naţionale şi a altor beneficiari interni şi/sau externi;
o) contribuie activ prin propunerea de reglementări adresate Agenţiei Naţionale specific legate de domeniul de specialitate;
p) participă la elaborarea documentaţiei necesare aprobării bugetului Centrului Naţional, precum şi la desfăşurarea activităţilor legate de achiziţiile publice specifice domeniului de activitate;
q) participă la elaborarea de normative şi standarde de realizare a produselor cartografice."
37. La anexa nr. 4, după articolul 16^1 se introduce un nou articol, articolul 16^2, cu următorul cuprins:
"ART. 16^2
Serviciul Tehnologia Informaţiilor Geospaţiale este înfiinţat în subordinea directorului adjunct al Centrului Naţional şi este condus de un şef de serviciu numit prin decizie a directorului, în urma susţinerii unui concurs sau examen organizat în condiţiile legii."
38. La anexa nr. 4, după articolul 16^2 se introduce un nou articol, articolul 16^3, cu următorul cuprins:
"ART. 16^3
Activitatea Centrului Naţional în domeniul infrastructurii IT şi cartografiei digitale este îndeplinită de către Serviciul Infrastructură IT şi Cartografie Digitală, care exercită următoarele atribuţii:
a) dezvoltă sistemele IT în cadrul Centrului Naţional pentru necesităţile acestuia sau pentru terţi, conform solicitărilor Agenţiei Naţionale;
b) asigură funcţionalitatea infrastructurii de comunicaţie, a echipamentelor conectate la aceasta şi a aplicaţiilor dedicate;
c) asigură integritatea şi confidenţialitatea datelor din infrastructura Centrului Naţional, utilizând tehnologii de backup şi arhivare, precum şi administrarea sistemelor IT din cadrul Centrului Naţional;
d) dezvoltă programe şi interfeţe utilizator pentru automatizarea proceselor tehnologice de lucru din cadrul Centrului Naţional sau la solicitarea Agenţiei Naţionale şi a oficiilor teritoriale;
e) realizează şi întreţine hărţile oficiale ale României în format analogic şi digital;
f) participă la avizarea şi recepţia proiectelor şi lucrărilor executate în domeniul cartografiei;
g) participă la verificarea lucrărilor cartografice, la solicitarea Agenţiei Naţionale;
h) execută studii, proiecte şi lucrări privind realizarea cartografică a hărţilor tematice analogice şi digitale;
i) execută lucrările de cartografie pentru terţe persoane juridice/fizice;
j) întocmeşte şi întreţine atlasul de semne convenţionale pentru planuri şi hărţi la diverse scări, în format analogic şi digital;
k) participă la elaborarea de normative şi standarde de realizare a produselor cartografice;
l) editează şi printează hărţi, planuri la diverse scări şi alte produse cartografice derivate din acestea;
m) participă la elaborarea documentaţiei necesare pentru aprobarea bugetului Centrului Naţional de Cartografie, precum şi la desfăşurarea activităţilor legate de achiziţiile publice specifice domeniului de activitate."
39. La anexa nr. 4, după articolul 16^3 se introduce un nou articol, articolul 16^4, cu următorul cuprins:
"ART. 16^4
Serviciul Infrastructură IT şi Cartografie Digitală este înfiinţat în subordinea directorului adjunct al Centrului Naţional şi este condus de un şef de serviciu numit prin decizie a directorului, în urma susţinerii unui concurs sau examen, organizat în condiţiile legii."
40. La anexa nr. 4, articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 17
Activitatea Centrului Naţional de suport implementare înregistrare sistematică este îndeplinită de către Compartimentul Suport Implementare Înregistrare Sistematică, care exercită următoarele atribuţii:
a) realizează activităţile prevăzute pentru Centrul Naţional în programul naţional de cadastru şi carte funciară;
b) elaborează şi transmite datele existente în bazele de date geodezice şi cartografice, solicitate de Agenţia Naţională pentru pregătirea, planificarea şi desfăşurarea lucrărilor de cadastru sistematic;
c) dezvoltă, întreţine şi actualizează permanent baza de date naţională a sectoarelor cadastrale (SCAD), bazele de date aferente unităţilor administrativ-teritoriale incluse în PNCCF, pentru organizarea lucrărilor de înregistrare sistematică de către Agenţia Naţională şi OCPI;
d) planifică şi realizează lucrările geodezice şi topografice solicitate de Agenţia Naţională în vederea creşterii gradului de precizie a măsurătorilor tridimensionale şi a suportului cartografic pentru verificarea şi recepţia lucrărilor cadastrale din cadrul programului naţional;
e) colaborează cu oficiile teritoriale la verificarea măsurătorilor, a modului de prelucrare a datelor şi modului de întocmire a documentelor tehnice cadastrale, în cadrul programului naţional;
f) asigură tipărirea documentelor specifice rezultate în urma finalizării lucrărilor de înregistrare sistematică pentru unităţile administrativ-teritoriale din cadrul programului naţional;
g) participă la elaborarea documentaţiei necesare pentru aprobarea bugetului Centrului Naţional de Cartografie, precum şi la desfăşurarea activităţilor legate de achiziţiile publice specifice domeniului de activitate."
41. La anexa nr. 4, articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 18
Compartimentul Suport Implementare Înregistrare Sistematică este înfiinţat în subordinea directorului adjunct al Centrului Naţional şi este condus de un coordonator numit prin decizie a directorului."
42. La anexa nr. 4, articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 19
(1) Activitatea Centrului Naţional în domeniul economic şi achiziţii publice este îndeplinită de către Serviciul Economic, care exercită următoarele atribuţii:
1. În domeniul economic:
a) organizează procedurile de achiziţii publice conform legislaţiei în vigoare;
b) răspunde de activitatea cu caracter administrativ a instituţiei pe care o coordonează şi o monitorizează permanent;
c) asigură exercitarea de către Centrul Naţional a atribuţiilor ce decurg din calitatea sa de ordonator terţiar de credite;
d) fundamentează şi întocmeşte proiectul de buget anual al Centrului Naţional pe baza notelor de fundamentare transmise de serviciile funcţionale;
e) asigură şi răspunde de organizarea contabilităţii proprii şi ţine evidenţa tuturor operaţiunilor patrimoniale în conformitate cu prevederile legale; întocmeşte dările de seamă contabile trimestriale şi anuale, precum şi contul de execuţie bugetară pentru activitatea proprie;
f) asigură aplicarea prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea evidenţei şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare;
g) asigură utilizarea fondurilor cuprinse în bugetul aprobat, efectuează plăţi în numerar şi prin conturile deschise la Trezorerie, în conformitate cu prevederile legale, şi ţine evidenţa lor;
h) organizează şi răspunde de gestionarea patrimoniului Centrului Naţional şi ia măsuri pentru asigurarea integrităţii acestuia;
i) organizează din dispoziţia directorului inventarierea patrimoniului, valorificarea rezultatelor acestei acţiuni potrivit reglementărilor legale în vigoare;
j) propune conducerii instituţiei măsurile ce trebuie luate cu privire la circulaţia şi transferul bunurilor din patrimoniul instituţiei;
k) asigură utilizarea judicioasă a fondurilor şi creditelor bugetare aprobate;
l) asigură controlul financiar preventiv propriu, prin persoana desemnată în acest sens, cu respectarea prevederilor legale, şi exercitarea controlului de gestiune, prevăzut de actele normative în vigoare, asupra existenţei documentelor care stau la baza operaţiunilor financiar-contabile, a legalităţii plăţilor şi încasărilor şi a celorlalte operaţiuni ce aduc modificări patrimoniului instituţiei;
m) elaborează propuneri pentru programul de investiţii şi reparaţii capitale ale mijloacelor fixe, în conformitate cu legislaţia în vigoare, stabilind măsuri de executare a acestora;
n) realizează activitatea de aplicare a normelor privind securitatea şi sănătatea în muncă şi a celor de prevenire şi stingere a incendiilor;
o) organizează şi efectuează calculele privind drepturile salariale ale personalului, precum şi oricare drepturi, cu operarea tuturor reţinerilor datorate de salariaţii Centrului Naţional, urmărind respectarea prevederilor legale în vigoare;
p) asigură utilizarea eficientă a mijloacelor de transport din dotarea parcului auto propriu şi instruirea şi verificarea periodică a conducătorilor auto;
q) întocmeşte şi eliberează adeverinţe privind plata veniturilor salariale şi a contribuţiilor la bugetul de stat, inclusiv a contribuţiei de asigurări de sănătate;
r) coordonează şi urmăreşte însuşirea şi aplicarea normelor de protecţie a muncii şi de prevenire şi stingere a incendiilor;
s) coordonează activitatea de aplicare a normelor privind securitatea şi sănătatea în muncă;
ş) întocmeşte şi eliberează, pe baza documentelor existente în arhivă, adeverinţe la solicitarea foştilor angajaţi ai instituţiei în ceea ce priveşte veniturile nete ale acestora şi plata contribuţiei de asigurări de sănătate;
t) asigură calcularea şi întocmirea devizelor şi situaţiilor de plată pentru lucrările şi serviciile efectuate de Centrul Naţional;
ţ) tipăreşte şi multiplică produse necesare activităţii Agenţiei Naţionale, a instituţiilor sale subordonate şi terţilor.
2. În domeniul achiziţiilor publice:
a) întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/ reînnoirea/recuperarea înregistrării autorităţii contractante în SEAP sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;
b) elaborează şi, după caz, actualizează, pe baza necesităţilor transmise de celelalte compartimente ale autorităţii contractante, strategia de contractare şi programul anual al achiziţiilor publice;
c) elaborează sau, după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire şi a documentelor-suport, în cazul organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs, pe baza necesităţilor transmise de compartimentele de specialitate;
d) îndeplineşte obligaţiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute de legislaţia în vigoare;
e) aplică şi finalizează procedurile de achiziţii publice;
f) realizează achiziţiile directe;
g) constituie şi păstrează dosarul achiziţiei publice;
h) avizează referatele de necesitate;
i) întocmeşte şi avizează contractele de achiziţie împreună cu consilierul juridic;
j) asigură întocmirea şi modificarea programului anual al achiziţiilor, în baza solicitărilor compartimentelor de specialitate, corelat cu bugetul aprobat şi prevederile legale în vigoare;
k) utilizează Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice pentru organizarea procedurilor de achiziţii şi pentru achiziţiile electronice prin cumpărare directă;
l) participă la elaborarea documentaţiei necesare pentru aprobarea bugetului Centrului Naţional, precum şi la desfăşurarea activităţilor legate de achiziţiile publice specifice domeniului de activitate.
(2) În cadrul Serviciului Economic îşi desfăşoară activitatea Compartimentul Achiziţii Publice, subordonat şefului Serviciului Economic, condus de un coordonator numit prin decizie a directorului Centrului Naţional."
43. La anexa nr. 4, articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 20
Serviciul Economic este înfiinţat în subordinea directorului Centrului Naţional şi este condus de un şef serviciu numit prin decizie a directorului, în urma susţinerii unui concurs sau examen, organizat în condiţiile legii."
44. La anexa nr. 4, articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 21
Activitatea juridică, de resurse umane şi relaţii cu publicul este dusă la îndeplinire de către Serviciul Juridic, Resurse Umane şi Relaţii cu Publicul, care are următoarele atribuţii:
1. În domeniul juridic:
a) asigură consultanţă şi asistenţă juridică, apără şi reprezintă drepturile şi interesele legitime ale instituţiei în raport cu alte autorităţi publice, instituţii de orice natură, persoane fizice sau juridice române ori străine, în limita mandatului dat de directorul Centrului Naţional;
b) pe baza împuternicirii directorului Centrului Naţional reprezintă şi apără interesele acestuia în faţa autorităţilor administraţiei publice, a organelor Ministerului Public, a instanţelor judecătoreşti, a altor organe de jurisdicţie, precum şi în cadrul oricăror proceduri prevăzute de lege;
c) elaborează şi formulează acţiuni, întâmpinări, răspunsuri la interogatorii, cereri de intervenţie, exercită căi de atac, propune, în baza unor referate motivate, directorului Centrului Naţional renunţarea la acţiuni şi căi de atac, exercită orice mijloace legale de apărare a drepturilor şi intereselor acestuia;
d) comunică directorului Centrului Naţional de îndată soluţiile pronunţate de către instanţele de judecată;
e) păstrează secretul profesional privitor la cauzele aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti, cu excepţia cazurilor expres prevăzute de lege;
f) ia măsuri pentru obţinerea titlurilor executorii şi a punerii în executare a acestora, potrivit legii, în vederea recuperării creanţelor şi a altor drepturi patrimoniale ale Centrului Naţional;
g) asigură consultanţă de specialitate şi redactează opinii fundamentate juridic la solicitarea tuturor departamentelor din cadrul Centrului Naţional, necesare interpretării corecte şi aplicării unitare a prevederilor legale;
h) acordă asistenţă juridică prin participarea, în calitate de membru, în cadrul comisiilor de disciplină, potrivit prevederilor actelor normative şi competenţei sale;
i) participă în comisiile de achiziţie, în comisiile de soluţionare a contestaţiilor şi la negocierea proiectelor de contracte, în cadrul procedurilor de achiziţie publică;
j) participă în comisiile de concurs/examinare şi în cele de soluţionare a contestaţiilor la concursurile organizate în vederea selectării de personal cu studii juridice în cadrul Centrului Naţional;
k) participă în cadrul comisiilor de specialitate şi al grupurilor de lucru în baza deciziilor emise de directorul Centrului Naţional;
l) ţine evidenţa la zi a cauzelor aflate pe rolul instanţelor de judecată şi repartizate în sarcina sa pentru soluţionare;
m) întocmeşte rapoarte de activitate şi propune măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii pe linie juridică şi le înaintează directorului Centrului Naţional;
n) analizează, după caz, influenţele asupra patrimoniului aflat în administrarea Centrului Naţional rezultate din soluţionarea proceselor în care a asigurat reprezentarea şi din relaţiile contractuale avute în evidenţă, propunând măsurile care se impun pentru protejarea intereselor patrimoniale şi pentru asigurarea unei prestaţii juridice de calitate;
o) redactează, avizează şi contrasemnează actele cu caracter juridic în baza dispoziţiilor primite pe scară ierarhică;
p) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Centrului Naţional şi prevăzute de legislaţia în vigoare;
q) solicită viza de control financiar preventiv pentru toate documentele emise de Serviciul Juridic, Resurse Umane şi Relaţii cu Publicul, supuse acesteia, conform legii.
2. În domeniul resurselor umane:
a) asigură şi aplică politici de personal şi politici de salarizare în cadrul Centrului Naţional;
b) organizează concursurile pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante de execuţie şi de conducere, cu excepţia postului de director şi director adjunct;
c) analizează nevoile şi stabileşte obiectivele de formare şi perfecţionare profesională prin consultarea şefilor de compartimente, cu încadrarea în bugetul destinat pregătirii profesionale a personalului;
d) întocmeşte, pe baza propunerilor compartimentelor funcţionale, planul anual de formare profesională şi îl supune spre aprobare directorului Centrului Naţional;
e) întocmeşte statul de funcţii şi îl supune spre aprobare Agenţiei Naţionale;
f) întocmeşte şi actualizează lunar statul de personal al Centrului Naţional, precum şi anexele acestuia;
g) primeşte, centralizează şi verifică pontajul salariaţilor din cadrul Centrului Naţional, în vederea întocmirii statelor de plată;
h) întocmeşte şi actualizează dosarele de personal ale angajaţilor Centrului Naţional;
i) întocmeşte, în baza propunerilor transmise de către şefii compartimentelor funcţionale, programarea concediilor de odihnă şi o supune spre aprobare directorului Centrului Naţional;
j) centralizează şi ţine evidenţa concediilor de odihnă, a zilelor libere acordate pentru evenimente familiale deosebite, a concediilor fără plată, a recuperărilor şi a concediilor medicale pentru personalul din cadrul Centrului Naţional;
k) întocmeşte şi completează Registrul general de evidenţă a salariaţilor din cadrul Centrului Naţional şi îl transmite inspectoratului teritorial de muncă din raza teritorială;
l) întocmeşte contractele individuale de muncă şi actele adiţionale ale acestora;
m) urmăreşte actualizarea fişelor de post de către şefii de compartiment, ori de câte ori este nevoie;
n) coordonează evaluarea performanţelor profesionale individuale anuale ale angajaţilor;
o) întocmeşte şi distribuie deciziile emise de directorul Centrului Naţional în domeniul resurselor umane, în baza referatelor emise de compartimentele interesate;
p) ţine evidenţa sancţiunilor disciplinare;
q) întocmeşte şi eliberează adeverinţe privind: numărul zilelor de concediu medical, concediu de odihnă, concediu fără plată, vechimea în muncă, încadrarea unor perioade în condiţii de grupa I şi/sau a II-a de muncă etc.;
r) ţine evidenţa salariaţilor după arondarea la casele de asigurări de sănătate;
s) fundamentează propunerea de cheltuieli de personal în vederea elaborării bugetului Centrului Naţional;
t) gestionează declaraţiile de avere şi de interese pentru personalul cu funcţie de conducere sau de execuţie, după caz, conform prevederilor legale;
u) ţine evidenţa condicilor de prezenţă şi a ordinelor de deplasare.
3. În domeniul relaţiilor cu publicul:
a) asigură primirea, înregistrarea în registrul de evidenţă a petiţiilor şi soluţionarea în termenul legal a petiţiilor formulate în temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
b) asigură primirea, înregistrarea în registrul special de evidenţă şi soluţionarea în termenul legal a cererilor formulate în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
c) asigură programul obligatoriu de relaţii cu publicul şi stabileşte de comun acord cu conducerea instituţiei programul de audienţă;
d) asigură programarea audienţelor şi întocmeşte fişele de audienţă;
e) asigură urmărirea şi înregistrarea soluţionării problemelor ridicate de către petenţi în audienţe;
f) repartizează petiţiile la compartimentele de specialitate, în funcţie de obiectul acestora, pentru a asigura soluţionarea lor şi comunicarea răspunsului în termenul legal;
g) asigură expedierea răspunsului către petiţionar, îngrijinduse şi de clasarea şi arhivarea petiţiilor, în condiţiile legii;
h) anual sau ori de câte ori este nevoie, întocmeşte, conform prevederilor legale sau la solicitarea directorului Centrului Naţional, situaţii statistice şi rapoarte privind activitatea de soluţionare a petiţiilor şi a cererilor formulate în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
i) asigură afişarea la sediul instituţiei a informaţiilor de interes public comunicate din oficiu;
j) participă la elaborarea documentaţiei necesare pentru aprobarea bugetului Centrului Naţional, precum şi la desfăşurarea activităţilor legate de achiziţiile publice specifice domeniului de activitate."
45. La anexa nr. 4, articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 24
Asigurarea funcţionării Centrului Naţional, în conformitate cu activităţile pe care le desfăşoară, se va realiza prin aplicarea prevederilor din documentele Sistemului de management al calităţii, conform cerinţelor SR EN ISO 9001:2015."
ART. II
În termen de 3 zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, directorii oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară şi directorul Centrului Naţional de Cartografie vor aproba structura compartimentelor funcţionale, pe baza organigramei prevăzute în anexa nr. 1, respectiv în anexa nr. 2 la prezentul ordin şi cu acordul prealabil al directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.
ART. III
Numărul funcţiilor de conducere stabilit în urma aplicării prevederilor prezentului ordin nu poate depăşi numărul funcţiilor de conducere existente.
ART. IV
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
ART. V
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,
Laurenţiu-Alexandru Blaga
Bucureşti, 20 iunie 2024.
Nr. 741.
ANEXA 1
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 1.445/2016)
Organigrama oficiilor teritoriale
(a se vedea imaginea asociată)
ANEXA 2
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 1.445/2016)
Organigrama Centrului Naţional de Cartografie
(a se vedea imaginea asociată)
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: