Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 74 din 9 iulie 2015  privind supravegherea autorităţii responsabile pentru Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne, şi reexaminarea desemnării acesteia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 74 din 9 iulie 2015 privind supravegherea autorităţii responsabile pentru Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne, şi reexaminarea desemnării acesteia

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 516 din 10 iulie 2015
    Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 962/2014 privind desemnarea autorităţii responsabile pentru Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne, precum şi cele cuprinse la art. 3 din Regulamentul delegat (UE) nr. 1.042/2014 al Comisiei din 25 iulie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 514/2014 cu privire la desemnarea şi la responsabilităţile de gestionare şi control ale autorităţilor responsabile şi cu privire la statutul şi la obligaţiile autorităţilor de audit,
    în temeiul art. 7 alin. (1) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:
    ART. 1
    Prezentul ordin stabileşte următoarele:
    a) modalităţile şi mijloacele prin care se asigură supravegherea activităţii structurii din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, desemnată ca autoritate responsabilă prin Hotărârea Guvernului nr. 962/2014 privind desemnarea autorităţii responsabile pentru Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne, denumită în continuare autoritatea responsabilă FAMI şi FSI;
    b) instrumentele prin care se urmăreşte remedierea deficienţelor constatate în activitatea autorităţii responsabile FAMI şi FSI;
    c) reexaminarea desemnării autorităţii responsabile FAMI şi FSI şi modalitatea prin care se poate propune înlocuirea acesteia.


    ART. 2
    Termenii şi expresiile utilizate în cuprinsul prezentului ordin au înţelesurile prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 48/2015 privind stabilirea sistemului de management şi control în vederea gestionării fondurilor acordate României prin Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne, şi în regulamentele specifice.

    ART. 3
    (1) Verificarea activităţii autorităţii responsabile FAMI şi FSI se realizează de către secretarul de stat pentru relaţia cu Parlamentul şi Guvernul, pe tot parcursul procesului de gestionare a fondurilor aferente Cadrului financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne.
    (2) Verificarea activităţii autorităţii responsabile FAMI şi FSI se realizează pe baza următoarelor documente:
    a) rapoartele de audit de sistem emise de către Autoritatea de audit ca urmare a exercitării competenţelor prevăzute la art. 14 din Regulamentul delegat (UE) nr. 1.042/2014 al Comisiei din 25 iulie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 514/2014 cu privire la desemnarea şi la responsabilităţile de gestionare şi control ale autorităţilor responsabile şi cu privire la statutul şi la obligaţiile autorităţilor de audit, denumit în continuare regulamentul delegat;
    b) rapoartele semestriale privind dovada îndeplinirii criteriilor de desemnare prevăzute în anexa la regulamentul delegat, întocmite şi puse la dispoziţia secretarului de stat prevăzut la alin. (1) de către autoritatea responsabilă FAMI şi FSI.


    ART. 4
    Rapoartele semestriale prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b) conţin cel puţin informaţii referitoare la:
    a) resursele umane dedicate îndeplinirii atribuţiilor autorităţii responsabile FAMI şi FSI;
    b) modificările intervenite cu privire la cadrul legislativ european sau naţional aferent gestionării fondurilor acordate României prin Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne;
    c) modificările intervenite cu privire la cadrul procedural stabilit la nivelul autorităţii responsabile FAMI şi FSI sau al autorităţilor delegate;
    d) proiectele finanţate din FAMI şi din FSI aflate în derulare, respectiv situaţia sumelor alocate, situaţia sumelor contractate, situaţia sumelor plătite şi situaţia penalităţilor de încasat;
    e) situaţia reclamaţiilor, plângerilor şi a cererilor de chemare în judecată cu privire la proiectele finanţate din FAMI şi din FSI;
    f) implementarea recomandărilor cuprinse în rapoarte de audit de sistem.


    ART. 5
    (1) Verificarea activităţii autorităţii responsabile FAMI şi FSI are scopul de a stabili dacă aceasta mai respectă criteriile de desemnare prevăzute în anexa la regulamentul delegat.
    (2) Rezultatul verificării activităţii autorităţii responsabile FAMI şi FSI se consemnează în lista de verificare prevăzută în anexa nr. 1.
    (3) Secretarul de stat prevăzut la art. 3 alin. (1) prezintă ministrului afacerilor interne, spre aprobare, rezultatele verificării activităţii autorităţii responsabile FAMI şi FSI.

    ART. 6
    (1) În situaţia în care constată deficienţe la nivelul autorităţii responsabile FAMI şi FSI care ar putea periclita capacitatea acesteia de îndeplinire a criteriilor de desemnare prevăzute în anexa la regulamentul delegat, secretarul de stat prevăzut la art. 3 alin. (1) prezintă ministrului afacerilor interne rezultatele verificării activităţii autorităţii responsabile FAMI şi FSI însoţite de un plan de redresare.
    (2) Planul de redresare conţine descrierea fiecărei deficienţe constatate, termenele de remediere a deficienţelor constatate, precum şi demersurile care trebuie întreprinse pentru remedierea deficienţelor constatate. Planul de redresare se întocmeşte potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2.
    (3) Termenele de remediere a deficienţelor se stabilesc în cuprinsul planului de redresare proporţional cu gravitatea deficienţei constatate, pentru fiecare demers necesar a fi întreprins.
    (4) Planul de redresare se aprobă de către ministrul afacerilor interne. De la data aprobării planului de redresare de către ministrul afacerilor interne, autoritatea responsabilă FAMI şi FSI se consideră plasată sub supraveghere, în sensul art. 3 alin. (3) din regulamentul delegat.
    (5) Planul de redresare aprobat de ministrul afacerilor interne se comunică Comisiei Europene de către autoritatea responsabilă FAMI şi FSI, prin canalul de comunicare SFC 2014, precum şi celorlalte autorităţi implicate în gestionarea FAMI şi FSI, dacă măsurile de remediere sunt în sarcina acestora.

    ART. 7
    (1) Planul de redresare se implementează de către autoritatea responsabilă FAMI şi FSI. Pentru implementarea planului de redresare autoritatea responsabilă FAMI şi FSI poate solicita sprijinul celorlalte autorităţi implicate în gestionarea FAMI şi FSI, precum şi al autorităţilor şi instituţiilor publice beneficiare de asistenţă financiară din cele două fonduri.
    (2) În cazuri temeinic justificate, autoritatea responsabilă FAMI şi FSI poate solicita ministrului afacerilor interne, cu avizul secretarului de stat prevăzut la art. 3 alin. (1), prelungirea oricărui termen stabilit în planul de redresare.
    (3) Ministrul afacerilor interne aprobă solicitarea formulată în temeiul alin. (2) dacă prin aceasta nu se depăşeşte un termen de 12 luni de la data plasării sub supraveghere a autorităţii responsabile.

    ART. 8
    În situaţia în care, la expirarea termenelor stabilite în planul de redresare sau prelungite potrivit art. 7 alin. (2) şi (3), autoritatea responsabilă FAMI şi FSI nu face dovada remedierii deficienţelor constatate, secretarul de stat prevăzut la art. 3 alin. (1) propune ministrului afacerilor interne desemnarea altei structuri în calitate de autoritate responsabilă, potrivit art. 26 din Regulamentul (UE) nr. 514/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 aprilie 2014 de stabilire a dispoziţiilor generale privind Fondul pentru azil, migraţie şi integrare, precum şi instrumentul de sprijin financiar pentru cooperarea poliţienească, prevenirea şi combaterea criminalităţii şi gestionarea crizelor şi art. 2 din regulamentul delegat.

    ART. 9
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 10
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Viceprim-ministru,
                    ministrul afacerilor interne,
                    Ilie Botoş,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 9 iulie 2015.
    Nr. 74.
    ANEXA 1

    Lista de verificare a criteriilor de desemnare a autorităţii responsabile FAMI şi FSI

┌────┬────────────────┬───────┬──────────┐
│ │ │Decizie│Observaţii│
│Nr. │Articole de │ │ │
│crt.│verificat ├───┬───┼──────────┤
│ │ │Da │Nu │ │
│ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Numărul de │ │ │ │
│ │persoane din │ │ │ │
│ │cadrul Direcţiei│ │ │ │
│ │Schengen │ │ │ │
│1. │alocat │ │ │ │
│ │îndeplinirii │ │ │ │
│ │calităţii de │ │ │ │
│ │autoritate │ │ │ │
│ │responsabilă │ │ │ │
│ │FAMI şi FSI este│ │ │ │
│ │suficient? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Atribuţiile sunt│ │ │ │
│ │distribuite │ │ │ │
│ │personalului │ │ │ │
│2. │autorităţii │ │ │ │
│ │responsabile cu │ │ │ │
│ │respectarea │ │ │ │
│ │principiului │ │ │ │
│ │separării │ │ │ │
│ │funcţiilor? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Personalul │ │ │ │
│ │autorităţii │ │ │ │
│ │responsabile │ │ │ │
│ │deţine │ │ │ │
│3. │pregătirea │ │ │ │
│ │profesională │ │ │ │
│ │adecvată pentru │ │ │ │
│ │îndeplinirea │ │ │ │
│ │calităţii de │ │ │ │
│ │autoritate │ │ │ │
│ │responsabilă │ │ │ │
│ │FAMI şi FSI? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Atribuţiile │ │ │ │
│ │personalului │ │ │ │
│ │autorităţii │ │ │ │
│4. │responsabile │ │ │ │
│ │sunt │ │ │ │
│ │definite în │ │ │ │
│ │fişele postului │ │ │ │
│ │aprobate la │ │ │ │
│ │nivel │ │ │ │
│ │corespunzător? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Există persoane │ │ │ │
│ │care sunt │ │ │ │
│5. │detaşate sau │ │ │ │
│ │care se află în │ │ │ │
│ │concediu de │ │ │ │
│ │creştere a │ │ │ │
│ │copilului? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Atribuţiile │ │ │ │
│ │persoanelor │ │ │ │
│ │detaşate sau │ │ │ │
│ │aflate în │ │ │ │
│6. │concediu de │ │ │ │
│ │creştere a │ │ │ │
│ │copilului au │ │ │ │
│ │fost realocate │ │ │ │
│ │personalului │ │ │ │
│ │activ, în mod │ │ │ │
│ │corespunzător? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Există un plan │ │ │ │
│ │de înlocuire a │ │ │ │
│ │personalului │ │ │ │
│7. │autorităţii │ │ │ │
│ │responsabile în │ │ │ │
│ │cazul │ │ │ │
│ │detaşărilor, │ │ │ │
│ │concediilor de │ │ │ │
│ │creştere a │ │ │ │
│ │copilului etc.? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Sunt asigurate │ │ │ │
│ │condiţiile │ │ │ │
│ │necesare │ │ │ │
│ │pregătirii │ │ │ │
│ │profesionale a │ │ │ │
│ │personalului │ │ │ │
│ │autorităţii │ │ │ │
│8. │responsabile? │ │ │ │
│ │Dar pentru │ │ │ │
│ │personalul care │ │ │ │
│ │înlocuieşte │ │ │ │
│ │persoanele │ │ │ │
│ │aflate în │ │ │ │
│ │concediu │ │ │ │
│ │medical, de │ │ │ │
│ │odihnă, de │ │ │ │
│ │creştere a │ │ │ │
│ │copilului, │ │ │ │
│ │detaşate, │ │ │ │
│ │suspendate etc.?│ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Sunt întreprinse│ │ │ │
│ │la nivelul │ │ │ │
│ │autorităţii │ │ │ │
│9. │responsabile │ │ │ │
│ │măsuri pentru │ │ │ │
│ │evitarea │ │ │ │
│ │conflictului de │ │ │ │
│ │interese? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Există proceduri│ │ │ │
│ │aprobate care │ │ │ │
│ │acoperă toate │ │ │ │
│ │atribuţiile │ │ │ │
│10. │autorităţii │ │ │ │
│ │responsabile, │ │ │ │
│ │conform │ │ │ │
│ │criteriilor de │ │ │ │
│ │desemnare din │ │ │ │
│ │Regulamentul │ │ │ │
│ │delegate │ │ │ │
│ │nr. 1.042/2014? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Procedurile sunt│ │ │ │
│11. │funcţionale şi │ │ │ │
│ │operaţionale? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Procedurile │ │ │ │
│ │autorităţii │ │ │ │
│ │responsabile │ │ │ │
│12. │sunt elaborate │ │ │ │
│ │în │ │ │ │
│ │acord cu │ │ │ │
│ │prevederile │ │ │ │
│ │bazei legale │ │ │ │
│ │naţionale? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Sunt necesare │ │ │ │
│ │actualizarea şi │ │ │ │
│13. │modificarea │ │ │ │
│ │procedurilor │ │ │ │
│ │autorităţii │ │ │ │
│ │responsabile? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Sunt asigurate │ │ │ │
│ │condiţiile │ │ │ │
│ │necesare │ │ │ │
│ │cunoaşterii de │ │ │ │
│ │către personalul│ │ │ │
│14. │autorităţii │ │ │ │
│ │responsabile a │ │ │ │
│ │reglementărilor │ │ │ │
│ │care guvernează │ │ │ │
│ │comportamentul │ │ │ │
│ │acestora, │ │ │ │
│ │prevenirea şi │ │ │ │
│ │raportarea │ │ │ │
│ │fraudelor şi │ │ │ │
│ │neregulilor? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Sunt asigurate │ │ │ │
│ │comunicarea şi │ │ │ │
│ │informarea către│ │ │ │
│15. │beneficiari şi │ │ │ │
│ │structurile care│ │ │ │
│ │face parte din │ │ │ │
│ │sistemul de │ │ │ │
│ │management şi │ │ │ │
│ │control? Prin ce│ │ │ │
│ │mijloace? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Există un portal│ │ │ │
│ │web dedicat │ │ │ │
│ │fondurilor │ │ │ │
│ │aferente │ │ │ │
│16. │Cadrului │ │ │ │
│ │financiar │ │ │ │
│ │multianual 2014 │ │ │ │
│ │2020, domeniul │ │ │ │
│ │Afaceri interne,│ │ │ │
│ │care conţine │ │ │ │
│ │informaţii │ │ │ │
│ │corespunzătoare?│ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Securitatea │ │ │ │
│ │sistemelor │ │ │ │
│ │informatice │ │ │ │
│ │utilizate de │ │ │ │
│ │către │ │ │ │
│17. │autoritatea │ │ │ │
│ │responsabilă │ │ │ │
│ │respectă cele │ │ │ │
│ │mai recente │ │ │ │
│ │standarde │ │ │ │
│ │recunoscute la │ │ │ │
│ │nivel │ │ │ │
│ │internaţional? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Cum se asigură │ │ │ │
│ │autoritatea │ │ │ │
│ │responsabilă de │ │ │ │
│18. │îndeplinirea │ │ │ │
│ │corespunzătoare │ │ │ │
│ │a atribuţiilor │ │ │ │
│ │delegate │ │ │ │
│ │autorităţilor │ │ │ │
│ │delegate? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Sunt suficiente │ │ │ │
│ │controalele │ │ │ │
│ │efectuate la │ │ │ │
│ │beneficiari │ │ │ │
│ │de către │ │ │ │
│19. │autoritatea │ │ │ │
│ │responsabilă │ │ │ │
│ │pentru a fi în │ │ │ │
│ │măsură să │ │ │ │
│ │prezinte anual │ │ │ │
│ │Comisiei │ │ │ │
│ │Europene │ │ │ │
│ │declaraţia │ │ │ │
│ │de asigurare a │ │ │ │
│ │managementului? │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼──────────┤
│ │Cum se asigură │ │ │ │
│ │autoritatea │ │ │ │
│20. │responsabilă de │ │ │ │
│ │implementarea │ │ │ │
│ │recomandărilor │ │ │ │
│ │organismelor de │ │ │ │
│ │audit? │ │ │ │
└────┴────────────────┴───┴───┴──────────┘


    ANEXA 2

    Modelul planului de redresare

        (antet) (număr de înregistrare)
                                                             (data)
                                     Aprob

                                    -------
                           Ministrul afacerilor interne,
                          ................................
                         (semnătura, numele şi prenumele)


    PLAN DE REDRESARE
    a deficienţelor constatate în îndeplinirea criteriilor de desemnare a
    autorităţii responsabile pentru gestionarea Fondului azil, migraţie şi
    integrare şi a Fondului de securitate internă, acordate României prin
    Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne
    În conformitate cu prevederile art. 3 alin. (3) şi (4) din Regulamentul delegat (UE) nr. 1.042/2014 al Comisiei din 25 iulie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 514/2014 cu privire la desemnarea şi la responsabilităţile de gestionare şi control ale autorităţilor responsabile şi cu privire la statutul şi la obligaţiile autorităţilor de audit, se stabileşte următorul plan de redresare a deficienţelor constatate în activitatea autorităţii responsabile pentru gestionarea Fondului azil, migraţie şi integrare şi a Fondului de securitate internă, acordate României prin Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri Interne:

┌───────────┬────────────┬───────────┬────────────┐
│ │Principalele│ │ │
│Descrierea │demersuri │Termen │ │
│deficienţei│de │pentru │Instituţia │
│constatate │întreprins │remedierea │responsabilă│
│ │pentru │deficienţei│ │
│ │remedierea │ │ │
│ │deficienţei │ │ │
├───────────┼────────────┼───────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────┼────────────┼───────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────┼────────────┼───────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────┼────────────┼───────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
└───────────┴────────────┴───────────┴────────────┘

    Prezentul plan de redresare se comunică Comisiei Europene prin intermediul autorităţii responsabile pentru gestionarea FAMI şi FSI.
    Prezentul plan de redresare se comunică direct Autorităţii de audit din cadrul Curţii de Conturi a României, în calitate de Autoritate de audit FAMI şi FSI.
    Autoritatea responsabilă, cu sprijinul celorlalte autorităţi care fac parte din sistemul de management şi control FAMI şi FSI, precum şi al instituţiilor beneficiare, va duce la îndeplinire prezentul plan de redresare în termenele stabilite. În caz contrar, se vor realiza demersurile pentru retragerea calităţii de autoritate responsabilă.
    Secretar de stat,
    .....................................
    (semnătura, numele şi prenumele)
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016