Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDIN nr. 74 din 19 martie 2010 pentru aprobarea Normelor de protectie a informatiilor clasificate secret de serviciu in domeniul activitatilor contractuale desfasurate in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor
Având în vedere prevederile <>art. 32 din Legea nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 198-235 din Standardele naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 585/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 1 lit. c) din Hotãrârea Guvernului nr. 781/2002 privind protecţia informaţiilor secrete de serviciu, în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:
ART. 1 Se aprobã Normele de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu în domeniul activitãţilor contractuale desfãşurate în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin. ART. 2 Prevederile prezentului ordin se aplicã persoanelor juridice de drept public sau privat şi comercianţilor persoane fizice care desfãşoarã ori solicitã sã desfãşoare activitãţi contractuale ce presupun accesul la informaţiile clasificate secret de serviciu ale Ministerului Administraţiei şi Internelor. ART. 3 În cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã este structura responsabilã pentru îndrumarea, coordonarea şi controlul aplicãrii normelor prevãzute în anexa la prezentul ordin. ART. 4 Conducãtorii instituţiilor sau structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor deţinãtoare de informaţii clasificate secret de serviciu utilizate în cadrul activitãţilor contractuale sunt responsabili pentru clasificarea şi definirea acelor componente ale contractelor care conţin informaţii clasificate, în conformitate cu normele în vigoare. ART. 5 Constatarea şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale cu privire la nerespectarea normelor de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu în domeniul activitãţilor contractuale desfãşurate în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor se realizeazã de ofiţeri anume desemnaţi prin dispoziţie a directorului general al Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internã. ART. 6 Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul administraţiei şi internelor, Mihai Caprã, secretar de stat
Bucureşti, 19 martie 2010. Nr. 74.
ANEXĂ
NORME de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu în domeniul activitãţilor contractuale desfãşurate în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor
CAP. I Dispoziţii generale
ART. 1 Termenii folosiţi în prezentul ordin au urmãtorul înţeles: 1. activitãţi contractuale - activitãţi specifice procedurii de atribuire sau executãrii unui contract clasificat secret de serviciu; 2. anexã de securitate - document, parte a unui contract clasificat secret de serviciu, care cuprinde clauzele şi procedurile de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu, necesare pentru executarea acelui contract; 3. aviz de securitate industrialã - document eliberat de cãtre Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã, prin care se atestã cã operatorii economici au implementat toate mãsurile de securitate necesare protecţiei informaţiilor clasificate secret de serviciu cuprinse şi vehiculate în cadrul unui contract clasificat secret de serviciu; 4. contract clasificat secret de serviciu - orice contract, încheiat în condiţiile legii, în cadrul cãruia se cuprind sau se vehiculeazã informaţii clasificate secret de serviciu ale Ministerului Administraţiei şi Internelor; 5. operator economic - orice furnizor de produse, prestator de servicii ori executant de lucrãri - persoanã fizicã sau juridicã, de drept public sau privat, ori grup de astfel de persoane, care oferã în mod licit pe piaţã produse, servicii şi/sau execuţie de lucrãri - care îşi manifestã intenţia de a participa la o procedurã de atribuire a unui contract clasificat secret de serviciu; 6. contractant - ofertantul care a devenit, în condiţiile legii, parte într-un contract clasificat secret de serviciu; 7. contractor - instituţie sau structurã din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, care desfãşoarã activitãţi de atribuire, care este parte într-un contract clasificat secret de serviciu sau beneficiarã a produselor furnizate, a lucrãrilor executate sau a serviciilor prestate de cãtre contractant; 8. funcţionar de securitate/structurã de securitate - persoanã desemnatã/compartiment specializat organizat în cadrul operatorului economic sau contractantului, care îndeplineşte atribuţii privind protecţia informaţiilor clasificate; 9. incident de securitate - orice acţiune sau inacţiune contrarã reglementãrilor de securitate, a cãrei consecinţã a determinat sau este de naturã sã determine compromiterea informaţiilor clasificate secret de serviciu gestionate în cadrul unui contract clasificat secret de serviciu; 10. inspecţie de securitate - activitate desfãşuratã de cãtre ofiţeri anume desemnaţi de cãtre directorul general al Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internã, în scopul verificãrii modului de implementare a normelor de protecţie a informaţiilor secret de serviciu de cãtre un operator economic, un contractant sau un subcontractant; 11. necesitatea de a cunoaşte - principiul conform cãruia accesul la informaţii clasificate secret de serviciu ale Ministerului Administraţiei şi Internelor se acordã în mod individual numai personalului din cadrul operatorului economic, contractantului sau subcontractantului care, pentru îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, trebuie sã lucreze cu astfel de informaţii sau sã aibã acces la acestea; 12. procedura de atribuire - etapele ce trebuie parcurse de cãtre operatorii economici interesaţi şi de cãtre contractor pentru ca acordul pãrţilor privind încheierea unui contract clasificat secret de serviciu sã fie valabil, în condiţiile prevãzute de lege; 13. subcontractant - entitate care îşi asumã executarea unei pãrţi a contractului clasificat secret de serviciu sub coordonarea contractantului; 14. zonã administrativã - perimetru delimitat şi vizibil definit, în cadrul cãruia sunt permise manipularea şi pãstrarea informaţiilor clasificate secret de serviciu cuprinse sau vehiculate în cadrul unui contract clasificat secret de serviciu.
CAP. II Protecţia informaţiilor clasificate secret de serviciu în domeniul activitãţilor contractuale desfãşurate în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor
ART. 2 (1) Componentele contractelor în cadrul cãrora se cuprind sau se vehiculeazã informaţii clasificate secret de serviciu ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi componentele contractelor neclasificate aflate în curs de executare, în cadrul cãrora intervine necesitatea utilizãrii unor informaţii clasificate secret de serviciu ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, se clasificã secret de serviciu, în conformitate cu normele în vigoare. (2) Activitãţile contractuale specifice contractelor clasificate secret de serviciu pot fi desfãşurate numai de operatorii economici sau contractanţii care au obţinut avizul de securitate industrialã eliberat de Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã. (3) Structurile sau instituţiile din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor competente sã achiziţioneze bunuri şi servicii sunt obligate ca la întocmirea documentaţiei de atribuire şi ulterior, la încheierea contractului, sã stabileascã drept clauze de reziliere a acestuia urmãtoarele situaţii: a) retragerea avizului de securitate industrialã în condiţiile prezentelor norme; b) neeliberarea avizului de securitate industrialã de cãtre Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã, în cazul în care obligativitatea clasificãrii unor componente ale contractului a intervenit pe parcursul executãrii acestuia. ART. 3 În cadrul procedurii de atribuire şi ulterior, pe parcursul executãrii contractului clasificat secret de serviciu, pot participa doar reprezentanţii desemnaţi de operatorul economic sau contractant, pentru care Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã a eliberat avizul necesar emiterii autorizaţiei de acces la informaţiile clasificate secret de serviciu. ART. 4 Avizul de securitate industrialã eliberat de Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã este valabil atât pentru participarea operatorului economic la procedura de atribuire a contractului clasificat secret de serviciu, cât şi ulterior, pe parcursul executãrii acestuia. ART. 5 (1) Operatorul economic/contractantul care deţine aviz de securitate industrialã este obligat sã comunice contractorului toate modificãrile privind datele de securitate survenite pe parcursul procedurii de atribuire, respectiv al executãrii contractului clasificat secret de serviciu. (2) Contractorul transmite datele prevãzute la alin. (1) Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internã, în vederea analizãrii oportunitãţii menţinerii avizului de securitate industrialã. ART. 6 În situaţia în care Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã decide retragerea avizului de securitate industrialã, va înştiinţa atât operatorul economic sau contractantul, cât şi contractorul. ART. 7 Avizul de securitate industrialã se retrage de cãtre Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã în urmãtoarele situaţii: a) la finalizarea procedurii de atribuire a contractului clasificat secret de serviciu, în situaţia neadjudecãrii acestuia; b) la solicitarea operatorului economic; c) la solicitarea motivatã a contractorului; d) la încetarea contractului clasificat secret de serviciu; e) în cazul nerespectãrii obligaţiilor prevãzute la art. 21. ART. 8 În situaţia în care este necesar ca în cursul executãrii contractului clasificat secret de serviciu contractantul sã gestioneze informaţii clasificate secret de serviciu în sisteme informatice, acesta este obligat sã respecte mãsurile de protecţie din domeniul INFOSEC, stabilite în anexa de securitate. ART. 9 (1) Contractantul trebuie sã se asigure cã subcontractantul cãruia i-a cedat realizarea unei pãrţi din contractul clasificat secret de serviciu deţine avizul de securitate industrialã eliberat de Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã. (2) Contractanţii şi subcontractanţii sunt obligaţi sã implementeze şi sã respecte toate mãsurile de protecţie a informaţiilor clasificate puse la dispoziţie sau care au fost generate în cadrul contractelor clasificate secret de serviciu, potrivit legii şi prezentelor norme. (3) Pentru partea din contract pe care intenţioneazã sã o subcontracteze, contractantul are obligaţia de a întocmi o anexã de securitate distinctã, în care sã cuprindã clauze şi proceduri de protecţie necesare executãrii acesteia. ART. 10 Prevederile art. 203-204 şi art. 208-209 din Standardele naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 585/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor.
CAP. III Procedura de verificare şi avizare a operatorilor economici în vederea participãrii la procedura de atribuire a unui contract clasificat secret de serviciu
ART. 11 (1) Pentru a participa la procedura de atribuire a unui contract clasificat secret de serviciu, operatorul economic adreseazã contractorului o cerere pentru eliberarea avizului de securitate industrialã, la care anexeazã urmãtoarele documente: a) actul de înfiinţare, în copie legalizatã; b) certificatul de înregistrare şi certificatul constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în copie legalizatã; c) certificatul de atestare, cazierul fiscal şi certificatul pentru înregistrare în scopuri de TVA; d) actele de identitate ale persoanelor care necesitã acces la informaţii clasificate secret de serviciu, în copie; e) declaraţie prin care operatorul economic îşi exprimã acordul în privinţa nemotivãrii deciziei de neacordare a avizului de securitate industrialã. (2) În termen de 3 zile de la primirea solicitãrii operatorului economic, contractorul transmite cererea şi documentele anexate cãtre Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã, în vederea eliberãrii avizului de securitate industrialã. (3) În cazul în care obligativitatea clasificãrii unor componente ale contractului a intervenit pe parcursul executãrii acestuia, contractorul solicitã contractantului sã depunã cererea şi documentele prevãzute la alin. (1). Prevederile alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor. ART. 12 La stabilirea termenelor-limitã aferente diferitelor etape ale procedurii de achiziţie publicã, contractorul este obligat sã ia în calcul perioada necesarã eliberãrii avizului de securitate industrialã de cãtre Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã. ART. 13 Termenul de eliberare a avizului de securitate industrialã este de 30 de zile şi curge din momentul primirii la Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã a cererii şi a documentelor transmise de contractor potrivit art. 11 alin. (2). ART. 14 Avizul de securitate industrialã eliberat de Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã garanteazã cã operatorul economic: a) nu prezintã riscuri de securitate; b) a implementat în mod corespunzãtor normele de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu în vigoare; c) nu a fost şi nu este implicat sub nicio formã în activitatea unor organizaţii, asociaţii, mişcãri, grupãri de persoane strãine sau autohtone care au adoptat sau adoptã o politicã de sprijinire ori aprobare a comiterii de acte de sabotaj, subversive sau teroriste. ART. 15 (1) În cadrul verificãrilor de securitate necesare eliberãrii avizului de securitate industrialã, Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã desfãşoarã urmãtoarele activitãţi: a) verificarea corectitudinii datelor consemnate în cererea de eliberare a avizului de securitate industrialã; b) evaluarea statutului de securitate a fiecãrei persoane cu putere de decizie - asociaţi sau acţionari, administratori, persoanele din comitetul director şi structura sau funcţionarul de securitate - ori executivã implicatã în procedura de atribuire şi ulterior în executarea contractului clasificat secret de serviciu; c) verificarea datelor minime referitoare la bonitatea şi stabilitatea economicã a operatorului economic: domeniu şi obiect de activitate, statut juridic, acţionari; d) inspecţii de securitate în locaţiile operatorului economic pentru verificarea modului de implementare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu ale Ministerului Administraţiei şi Internelor. (2) În urma desfãşurãrii activitãţilor prevãzute la alin. (1) lit. d) se întocmesc acte constatatoare, dupã modelul prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentele norme, în douã exemplare, dintre care unul va fi predat reprezentantului legal al operatorului economic. ART. 16 În cazul operatorului economic la al cãrui management sau acţionariat participã cetãţeni strãini, cetãţeni români care au şi cetãţenia altui stat sau/şi persoane apatride, Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã va evalua mãsura în care interesul strãin ar putea reprezenta o ameninţare la adresa protecţiei informaţiilor clasificate secret de serviciu. ART. 17 În vederea efectuãrii verificãrilor de securitate necesare eliberãrii avizului de securitate industrialã, operatorul economic are obligaţia de a permite accesul reprezentanţilor autorizaţi ai Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internã în sedii, la echipamente, operaţiuni şi la alte activitãţi, respectiv de a prezenta documentele necesare şi de a furniza, la cerere, orice alte date şi informaţii. ART. 18 (1) Dacã în urma efectuãrii verificãrilor de securitate se constatã cã sunt îndeplinite cerinţele de securitate necesare asigurãrii protecţiei informaţiilor clasificate secret de serviciu, Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã elibereazã avizul de securitate industrialã. (2) Avizul de securitate industrialã se acordã de cãtre Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã, sub formã de adresã semnatã de cãtre directorul general, şi se transmite contractorului. (3) Dacã, în urma verificãrilor efectuate, Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã constatã cã nu sunt îndeplinite cerinţele de securitate necesare, nu elibereazã avizul de securitate industrialã şi informeazã în acest sens contractorul. (4) În cuprinsul adresei se includ şi menţiunile privind avizarea reprezentanţilor desemnaţi de operatorul economic sã participe la procedura de atribuire, în vederea eliberãrii autorizaţiei pentru acces la informaţii clasificate secret de serviciu. (5) Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã nu este obligatã sã prezinte motivele care au stat la baza neeliberãrii avizului de securitate industrialã.
CAP. IV Atribuţiile Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internã în domeniul activitãţilor contractuale desfãşurate în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor
ART. 19 În vederea aplicãrii normelor de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu, în domeniul activitãţilor contractuale desfãşurate în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã are urmãtoarele atribuţii principale: a) efectueazã verificãrile de securitate necesare eliberãrii avizului de securitate industrialã; b) asigurã asistenţã de specialitate operatorilor economici sau contractanţilor, în vederea implementãrii standardelor de securitate în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate secret de serviciu vehiculate în cadrul activitãţii contractuale; c) efectueazã vizite şi inspecţii de securitate în locaţiile operatorilor economici sau contractanţilor pentru a constata modul de implementare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu; d) desfãşoarã activitãţi de pregãtire a personalului cu atribuţii pe linia protecţiei informaţiilor clasificate, vehiculate în cadrul activitãţilor contractuale; e) efectueazã verificãri în situaţiile în care au fost semnalate încãlcãri ale normelor de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu vehiculate sau generate în cadrul unui contract clasificat secret de serviciu; f) se asigurã cã fiecare operator economic sau contractant care urmeazã sã gestioneze informaţii clasificate secret de serviciu ale Ministerului Administraţiei şi Internelor a desemnat un funcţionar sau a constituit o structurã de securitate în vederea exercitãrii efective a atribuţiilor de protecţie a acestora, în cadrul contractelor clasificate secret de serviciu; g) monitorizeazã, în condiţiile legii, modul de asigurare a protecţiei informaţiilor clasificate secret de serviciu în procedura de atribuire şi ulterior, pe parcursul executãrii contractului, iar în cazul în care constatã factori de risc şi vulnerabilitãţi pe linia protecţiei informaţiilor clasificate secret de serviciu, propune mãsurile necesare; h) avizeazã anexele de securitate ale contractelor clasificate secret de serviciu, iar ulterior monitorizeazã respectarea prevederilor acestora de cãtre pãrţile implicate în executarea contractului clasificat secret de serviciu.
CAP. V Obligaţiile contractorului, operatorilor economici şi contractanţilor în domeniul activitãţilor contractuale desfãşurate în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor
ART. 20 Pe parcursul procedurii de atribuire, respectiv al executãrii contractelor clasificate secret de serviciu, contractorul are urmãtoarele obligaţii: a) clasificã şi defineşte toate componentele unui contract, în mãsura în care clasificarea acestora este o bligatorie; b) respectã normele de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu; c) asigurã consilierea operatorilor economici sau contractanţilor cu privire la normele de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu în cadrul contractelor clasificate secret de serviciu; d) permit participarea operatorilor economici/contractantului la procedura de atribuire/executarea contractului clasificat secret de serviciu, numai în condiţiile în care aceştia deţin aviz de securitate industrialã eliberat de cãtre Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã; e) dispun mãsurile necesare respectãrii normelor legale în vigoare privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã; f) iniţiazã procedurile de clasificare şi implementare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu în cazul în care intervine necesitatea utilizãrii unor informaţii clasificate secret de serviciu ale Ministerului Administraţiei şi Internelor pe parcursul executãrii unui contract neclasificat; g) elaboreazã anexele de securitate ale contractelor clasificate secret de serviciu, pe care le înainteazã Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internã în vederea avizãrii; h) solicitã operatorilor economici sau contractanţilor înapoierea tuturor informaţiilor clasificate secret de serviciu încredinţate, precum şi a celor generate pe parcursul procedurii de atribuire, respectiv al executãrii contractelor clasificate secret de serviciu, cu excepţia cazului în care asemenea informaţii au fost distruse în mod autorizat sau pãstrarea lor a fost autorizatã pentru o perioadã de timp strict determinatã de contractor; i) înştiinţeazã în scris, în cel mai scurt timp, Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã cu privire la producerea oricãrui incident de securitate în cursul procedurii de atribuire, respectiv al executãrii unui contract clasificat secret de serviciu. ART. 21 Pe parcursul procedurii de atribuire, respectiv al executãrii contractului clasificat secret de serviciu, operatorilor economici sau contractanţilor le revin urmãtoarele obligaţii: a) asigurã sprijinul necesar pentru efectuarea inspecţiilor de securitate periodice de cãtre Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã; b) nu permit diseminarea cãtre terţi a niciunei informaţii clasificate secret de serviciu încredinţate, fãrã acordul contractorului; c) permit accesul la informaţiile gestionate în cadrul contractelor clasificate secret de serviciu, în conformitate cu principiul necesitãţii de a cunoaşte, numai persoanelor care necesitã acces la informaţii clasificate secret de serviciu aparţinând Ministerului Administraţiei şi Internelor şi îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii: 1. deţin aviz de securitate eliberat de cãtre Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã; 2. posedã autorizaţii de acces la asemenea informaţii; 3. au semnat angajamentele de confidenţialitate; d) impun subcontractanţilor obligaţii de securitate similare celor îndeplinite de ei în cadrul contractelor clasificate secret de serviciu; e) nu utilizeazã în alte scopuri informaţiile clasificate secret de serviciu la care au acces, fãrã permisiunea contractorului; f) înapoiazã toate informaţiile clasificate secret de serviciu încredinţate, precum şi pe cele generate pe parcursul procedurii de atribuire/executãrii contractelor clasificate secret de serviciu, cu excepţia cazului în care asemenea informaţii au fost distruse autorizat sau pãstrarea lor a fost autorizatã de cãtre contractor pentru o perioadã de timp strict determinatã; g) înştiinţeazã în scris, în cel mai scurt timp, contractorul despre producerea oricãrui incident de securitate; h) respectã normele legale de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu.
CAP. VI Anexa de securitate
ART. 22 La încheierea oricãrui contract clasificat secret de serviciu se elaboreazã o anexã de securitate, care va cuprinde clauzele şi procedurile de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu. ART. 23 Anexa de securitate se elaboreazã de cãtre contractor sau, în situaţia prevãzutã de art. 9 alin. (3), de cãtre contractant şi se avizeazã de cãtre Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã. ART. 24 Personalul Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internã efectueazã inspecţii şi verificãri periodice în scopul stabilirii modului de implementare a clauzelor şi procedurilor de protecţie stipulate în anexa de securitate. ART. 25 Anexa de securitate cuprinde, în detaliu, urmãtoarele: a) pãrţile contractante ale contractului clasificat secret de serviciu; b) obiectul contractului clasificat secret de serviciu; c) temeiul în baza cãruia contractul respectiv face parte din categoria contractelor clasificate secret de serviciu; d) actele normative în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate aplicabile în vederea executãrii contractului clasificat secret de serviciu; e) lista informaţiilor clasificate cuprinse şi/sau vehiculate în cadrul contractului clasificat secret de serviciu; f) obligaţiile pãrţilor contractante în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate secret de serviciu; g) locaţiile unde vor fi gestionate informaţiile clasificate secret de serviciu; h) regulile privind evidenţa, întocmirea, pãstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea şi distrugerea informaţiilor clasificate secret de serviciu; i) regulile şi procedurile operaţionale privind utilizarea sistemelor informatice de comunicaţii care vor gestiona informaţiile secret de serviciu.
ANEXĂ la norme
ACT CONSTATATOR - model -
La data de ........./....../.............., ................................ şi .........................., ofiţeri în cadrul Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internã, au efectuat o inspecţie de securitate la S.C. ................................., cu sediul în localitatea .............................., judeţul ......................., str. ............................., nr. ........., bl. ......, sc. ....., et. ......, ap. ......, sectorul ......., înregistratã la O.R.C. sub nr. J ............./...................., C.U.I. ......................., reprezentatã legal prin dl/dna .........................., în vederea verificãrii modului de implementare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate secrete de serviciu în cadrul procedurii de negociere/derulare a unui contract clasificat secret de serviciu. Normele privind protecţia informaţiilor clasificate secrete de serviciu sunt implementate la ....................................................................... . S.C. .................................. a solicitat ................................. eliberarea avizului de securitate industrialã, în calitate de ........................., în vederea participãrii la procedura de negociere/derulare a contractului ......................., având ca obiect ..............................................., al cãrui beneficiar este ........................., din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, fapt ce presupune accesul la informaţii clasificate secrete de serviciu. [] Din punctul de vedere al implementãrii mãsurilor de protecţie prin mãsuri procedurale, s-au constatat urmãtoarele: a) structura de securitate/funcţionarul de securitate al societãţii, .........................., a fost desemnat(ã) prin decizia directorului general înregistratã cu nr. ................; b) fişa postului funcţionarului de securitate cuprinde atribuţiile prevãzute la <>art. 31 din anexa la Hotãrârea Guvernului nr. 585/2002 , înregistratã cu nr. .............................; c) paza sediului societãţii este realizatã astfel: .......................................................... . [] Din punctul de vedere al protecţiei fizice, au fost constatate urmãtoarele aspecte: a) [_]existã/[_] nu existã zonã administrativã, în care toate intrãrile sunt supravegheate; b) [_] existã/[_] nu existã controlul sistemului de intrare care sã permitã accesul neînsoţit numai persoanelor verificate şi autorizate sã pãtrundã în zona administrativã; c) accesul personalului societãţii în zona administrativã [_] se realizeazã/[_] nu se realizeazã pe baza permisului de acces sau printr-un sistem de recunoaştere individualã; d) societatea [_] deţine/[_] nu deţine în zona administrativã fişet metalic, destinat protecţiei informaţiilor secrete de serviciu; e) în afara orelor de program, uşile zonei administrative [_] sunt/[_] nu sunt sigilate; f) [_] existã/[_] nu existã sisteme electronice de alarmare sau de supraveghere destinate protecţiei zonei administrative. [] Din punctul de vedere al protecţiei personalului, am constatat urmãtoarele: a) [_] este/[_] nu este întocmitã lista funcţiilor angajaţilor care au sau vor avea acces la informaţii clasificate secrete de serviciu; b) [_] existã/[_] nu existã fişe individuale şi plan de pregãtire a personalului care are sau va avea acces la informaţii clasificate secrete de serviciu, pânã la data efectuãrii controlului, fiind prezentate un numãr de ........... teme. [] Din punctul de vedere al protecţiei documentelor, am constatat urmãtoarele: a) [_] existã/[_] nu existã registrul pentru evidenţa permiselor de acces pentru persoanele care au acces în zona administrativã; b) [_] existã/[_] nu existã registrul pentru evidenţa suporţilor magnetici (memory stick, cd, dvd, dischete etc.); c) [_] existã/[_] nu existã registrul unic de evidenţã a registrelor, condicilor, borderourilor şi a caietelor pentru însemnãri clasificate; d) [_] existã/[_] nu existã registrul de evidenţã al informaţiilor secrete de serviciu; e) [_] existã/[_] nu existã registrul de evidenţã a informaţiilor clasificate multiplicate; f) [_] existã/[_] nu existã condica de predare-primire a documentelor clasificate; g) [_] existã/[_] nu existã registrul pentru evidenţa autorizaţiilor de acces la informaţii secrete de serviciu. Transportul documentelor clasificate secrete de serviciu [_] se realizeazã/[_] nu se realizeazã, în baza .........................., înregistratã cu nr. ..................., de unitatea specializatã a Serviciului Român de Informaţii. Subcontractanţi ....................................................................................................... Alte constatãri: ......................................................................................................
Inspecţia de securitate a fost efectuatã în prezenţa dlui/dnei ................................, reprezentant/reprezentantã al/a societãţii solicitante, având funcţia de .........................................................................................................................................
Data .................. Semnãtura şi ştampila ........................
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email