──────
la Rezoluţia MEPC.144(54)
─────────────────────────
AMENDAMENTE
la Codul pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (codul BCH)
Codul BCH se amendeazã dupã cum urmeazã:
Introducere
1. Se adaugã urmãtorul paragraf nou:
"7. Codul a fost revizuit pentru a reflecta revizuirea 2007 la Anexa II la MARPOL."
CAP. I
Generalitãţi
1.1. Domeniul de aplicare
2. În cea de a doua frazã, cuvintele "aşa cum s-a definit la regula 1(1) din Anexa II la MARPOL" sunt eliminate şi referirile la (Categoria de poluare) "A, B sau C" sunt înlocuite cu "X, Y sau Z".
1.4. Definiţii
3. Paragraful 1.4.16A se înlocuieşte cu urmãtorul:
"1.4.16A. Substanţã lichidã nocivã înseamnã orice substanţã menţionatã în coloana "Categoria de poluare" de la capitolul 17 sau 18 din Codul internaţional pentru produse chimice în vrac sau în circulara în vigoare MEPC.2/Circular ori care este clasatã cu titlu provizoriu, conform prevederilor regulii 6.3 din amendamentele la anexa Protocolului din 1978 la Convenţia internaţionalã din 1973 pentru prevenirea poluãrii de cãtre nave, ca intrând în Categoria X, Y sau Z."
4. În paragraful 1.4.16B se eliminã textul existent şi se introduc cuvintele "Se eliminã".
5. Numãrul paragrafului cuprinzând definiţia expresiei "data de aniversare", care a fost adoptat ca "1.4.16C" prin Rezoluţia MEPC.41(29), se înlocuieşte cu numãrul "1.4.16D".
1.7. Data intrãrii în vigoare
6. În cea de a doua frazã din paragraful 1.7.2, referirea la "regula 1(12)" se înlocuieşte cu "regula 1.17".
1.8. Produse noi
7. În prima frazã din paragraful 1.8, referirea la (Categoria de poluare) "A, B sau C" se înlocuieşte cu "X, Y sau Z".
CAP. II
Stocarea mãrfii
G - MATERIALE DE CONSTRUCŢIE
2.17. Generalitãţi
8. Textul existent se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"2.17.1. Materialele de construcţie folosite la execuţia tancului, precum şi a tubulaturii, pompelor, valvulelor, aerisirilor şi materialele îmbinãrilor aferente acestora trebuie sã reziste la temperatura şi presiunea mãrfii transportate, în conformitate cu standardele recunoscute. Se considerã cã oţelul este materialul obişnuit de construcţie.
2.17.2. Dupã caz, la alegerea materialului de construcţie se va ţine cont de urmãtoarele elemente:
1. rezistenţa la efectul de crestãturã, la temperatura de exploatare;
2. efectul de coroziune al mãrfii; şi
3. posibilitatea apariţiei unor reacţii periculoase între marfã şi materialul de construcţie.
2.17.3. Expeditorul mãrfii este responsabil de asigurarea informaţiilor despre compatibilitatea materialelor pentru operatorul navei şi/sau comandant. Acest lucru se va face în timp util, înaintea transportãrii produsului. Marfa va fi compatibilã cu toate materialele de construcţie, astfel încât:
1. sã nu existe vreo deteriorare în ceea ce priveşte integritatea materialelor de construcţie; şi
2. sã nu se producã nicio reacţie periculoasã sau potenţial periculoasã.
2.17.4. Dacã un produs este prezentat la IMO pentru evaluare şi compatibilitatea cu materialele menţionate la paragraful 2.17 necesitã condiţii speciale, formularul pentru raportarea datelor cu privire la produs GESAMP/EHS va asigura informaţiile cu privire la materialele de construcţie cerute. Aceste cerinţe se vor reflecta în capitolul IV şi, respectiv, în coloana o din capitolul 17 al Codului IBC. Acest formular va indica, de asemenea, dacã sunt necesare cerinţe speciale. Fabricantul produsului este responsabil de asigurarea informaţiilor corecte."
2.18. Cerinţe suplimentare
9. În paragraful 2.18, textul existent se eliminã şi se introduc cuvintele "Se eliminã".
CAP. III
Echipamentul de siguranţã şi consideraţii în legãturã cu acesta
E - PROTECŢIA CONTRA INCENDIULUI
10. Dupã titlu se introduce urmãtorul text:
"(Regulile SOLAS la care se face referire în Partea E înseamnã, în afarã de cazul în care se prevede în mod expres altfel, regulile din capitolul II-2 din Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare şi amendamentele sale relevante adoptate înainte de Rezoluţia MSC.99(73))".
3.13. Instalaţii de protecţie contra incendiului
11. La paragraful 3.13.3 se eliminã textul existent şi se introduc cuvintele "Se eliminã".
12. Se adaugã urmãtorul nou paragraf, paragraful 3.13.5:
"3.13.5. Urmãtoarele cerinţe din capitolul II-2 SOLAS, aşa cum s-au adoptat prin MSC.99(73), se vor aplica:
(a) dispozitivele prevãzute la regulile II-2/4.5.10.1.1 şi II-2/4.5.10.1.4, precum şi o instalaţie pentru supravegherea continuã a concentraţiei de vapori inflamabili vor fi instalate la bordul navelor cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500 înainte de data primei andocãri planificate dupã 1 august 2007, dar nu mai târziu de 1 august 2010. Punctele de prelevare a probelor sau capetele detectorului trebuie situate în poziţii corespunzãtoare, pentru ca scurgerile potenţial periculoase sã fie imediat depistate. În cazul în care concentraţia de vapori inflamabili atinge un nivel prestabilit, care nu va fi mai mare de 10% din limita inferioarã de inflamabilitate, se va declanşa automat o alarmã vizualã şi acusticã în compartimentul pompelor şi în postul de supraveghere marfã pentru a alerta personalul asupra potenţialului pericol. Totuşi, pot fi acceptate instalaţiile existente de supraveghere deja montate care au un nivel prestabilit nu mai mare de 30% din limita inferioarã de inflamabilitate. În pofida prevederilor de mai sus, Administraţia poate excepta navele care nu efectueazã voiaje internaţionale de la aceste cerinţe;
(b) prevederile regulilor 13.3.4.2-13.3.4.5 şi 13.4.3 trebuie aplicate navelor cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500;
(c) prevederile regulilor din Partea E a capitolului II-2 din Convenţia SOLAS, cu excepţia acelora ale regulilor 16.3.2.2 şi 16.3.2.3, trebuie aplicate tuturor navelor, indiferent de dimensiunile lor;
(d) dacã este instalat un echipament nou pentru gãtit, trebuie aplicate prevederile regulii 10.6.4; şi
(e) nicio instalaţie nouã pentru stingerea incendiului cu Halon 1211, 1301 sau 2402 ori cu perfluorcarbon nu trebuie sã fie instalatã, deoarece acest lucru se interzice prin regula 10.4.1.3".
F - PROTECŢIA PERSONALULUI
13. Dupã titlu se introduce urmãtorul text:
"(Regulile SOLAS la care se face referire în Partea F înseamnã, în afarã de cazul în care se prevede în mod expres altfel, regulile din capitolul II-2 din Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare şi amendamentele sale relevante adoptate înainte de Rezoluţia MSC.99(73))".
CAP. IV
Cerinţe speciale
4.12. Materiale de construcţie
14. În paragraful 4.12, textul existent se eliminã şi se introduc cuvintele "Se eliminã".
4.15. Contaminarea mãrfii
15. În paragraful 4.15.1, textul existent se eliminã şi se introduc cuvintele "Se eliminã".
CAP. V
Cerinţe privind exploatarea
5.2. Informaţii asupra mãrfii
16. În paragraful 5.2.5, valoarea vâscozitãţii mãrfii de "25 mPa", care apare de douã ori, se înlocuieşte cu valoarea "50 mPa".
17. În paragraful 5.2.6, textul existent se eliminã şi se introduc cuvintele "Se eliminã".
18. În paragraful 5.2.7, textul existent se eliminã şi se introduc cuvintele "Se eliminã".
CAP. V A
Mãsuri suplimentare pentru protecţia mediului marin
19. Textul existent se eliminã şi se introduc cuvintele "Se eliminã".
CAP. VI
Sumarul de cerinţe minime
20. Referirile la prevederile din Codul IBC/Codul BCH care figureazã la "Materialele de construcţie" (coloana m), precum şi referirile care figureazã la "Cerinţele speciale" (coloana o) se eliminã:
"Referire la Codul IBC Referire la Codul BCH
15.16.1 4.15.1
16.2.7 5.2.6
16.2.8 5.2.7
16A.2.2 5A.2.2"
CAP. VIII
Transportul deşeurilor chimice lichide
21. În paragraful 8.3.2.2, referirea la "capitolul 19" din Codul IBC se înlocuieşte cu "capitolul 20".
APENDICE
Modelul de Certificat de conformitate pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase
22. Formularul existent se înlocuieşte cu urmãtorul:
"MODELUL
de Certificat de conformitate pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase
CERTIFICAT DE CONFORMITATE
pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase
(Sigiliul oficial)
Emis în conformitate cu prevederile Codului pentru construcţia
şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al
produselor chimice periculoase
(Rezoluţiile MEPC.9(53) şi MSC.20(22), astfel cum au fost
amendate)
sub autoritatea Guvernului ......./(denumirea oficialã completã a ţãrii).... de cãtre ...../(titlul oficial complet al persoanei competente sau al organizaţiei recunoscute de cãtre Administraţie) ......
Caracteristicile navei*1)
Numele navei .........................................
Numãrul sau literele distinctive .....................
Portul de înmatriculare ..............................
Tonajul brut .........................................
Tipul navei (paragraful 2.2.4 din Cod) ...............
Numãrul IMO*2) .......................................
Data la care s-a pus chila sau nava a fost într-un stadiu similar de construcţie sau (în cazul unei nave transformate) data la care s-au început lucrãrile pentru conversia la o navã cisternã pentru produse chimice .........
De asemenea, nava îndeplineşte pe deplin urmãtoarele amendamente la Cod:
..................................................................
..................................................................
__________
*1) În mod alternativ, caracteristicile navei se pot trece orizontal, în casete.
*2) În conformitate cu Schema cu numerele IMO de identificare a navelor, adoptatã de Organizaţie prin Rezoluţia A.600(15).
Nava este exceptatã de la conformitatea cu urmãtoarele prevederi din Cod:
..................................................................
Se certificã prin prezentul cã:
1. nava a fost inspectatã în conformitate cu prevederile secţiunii 1.6 din Cod;
2. în urma inspecţiei s-a constatat ca fiind satisfãcãtoare din toate punctele de vedere construcţia, echipamentul navei, precum şi starea tehnicã a acesteia şi cã aceastã navã:
1. corespunde prevederilor relevante ale Codului aplicabile navelor la care se referã paragraful 1.7.2;
2. corespunde prevederilor relevante ale Codului aplicabile navelor la care se referã paragraful 1.7.3;
3. nava a fost dotatã cu un manual în conformitate cu Apendicele 4 din Anexa II la MARPOL, aşa cum se prevede în regula 14 din anexã, şi cã instalaţiile şi echipamentul navei prevãzute în manual sunt satisfãcãtoare din toate punctele de vedere;
4. nava respectã cerinţele pentru transportul în vrac al urmãtoarelor produse, cu condiţia respectãrii tuturor prevederilor relevante din Cod şi din Anexa II la MARPOL privind exploatarea: