Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 732 din 22 decembrie 2005  pentru aprobarea Metodologiei referitoare la circuitul informatiilor la nivel national intre Compartimentul pentru schimb de informatii pentru reglementari tehnice, autoritatile administratiei publice centrale si alte autoritati cu functie de reglementare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 732 din 22 decembrie 2005 pentru aprobarea Metodologiei referitoare la circuitul informatiilor la nivel national intre Compartimentul pentru schimb de informatii pentru reglementari tehnice, autoritatile administratiei publice centrale si alte autoritati cu functie de reglementare

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 186 din 27 februarie 2006
ORDIN nr. 732 din 22 decembrie 2005
pentru aprobarea Metodologiei referitoare la circuitul informaţiilor la nivel naţional între Compartimentul pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice, autoritãţile administraţiei publice centrale şi alte autoritãţi cu funcţie de reglementare
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI
Nr. 732 din 22 decembrie 2005
MINISTERUL COMUNICAŢIILOR ŞI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
Nr. 2 din 6 ianuarie 2006
MINISTERUL INTEGRÃRII EUROPENE
Nr. 72 din 24 ianuarie 2006
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 186 din 27 februarie 2006

Având în vedere prevederile <>art. 14 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.016/2004 privind mãsurile pentru organizarea şi realizarea schimbului de informaţii în domeniul standardelor şi reglementãrilor tehnice, precum şi al regulilor referitoare la serviciile societãţii informationale între România şi statele membre ale Uniunii Europene, precum şi Comisia Europeanã,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Comerţului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>Hotãrârii Guvernului nr. 744/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>Hotãrârii Guvernului nr. 402/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Integrãrii Europene, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul economiei şi comerţului, ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informatiei şi ministrul integrãrii europene emit prezentul ordin.

ART. 1
Se aproba Metodologia referitoare la circuitul informaţiilor la nivel naţional între Compartimentul pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice, autoritãţile administraţiei publice centrale şi alte autoritãţi cu funcţie de reglementare, denumite în continuare autoritãţi responsabile pentru elaborarea şi promovarea proiectelor de reglementare tehnica, prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Pentru comunicarea informaţiilor de cãtre autoritãţile responsabile pentru elaborarea şi promovarea proiectelor de reglementare tehnica cãtre Compartimentul pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice, se utilizeazã formularul de notificare prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi comerţului,
Codrut Ioan Seres

Ministrul comunicaţiilor
şi tehnologiei informatiei,
Zsolt Nagy

Ministrul integrãrii europene,
Anca Daniela Boagiu



ANEXA 1

METODOLOGIE
referitoare la circuitul informaţiilor la nivel naţional între Compartimentul pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice, autoritãţile administraţiei publice centrale şi alte autoritãţi cu funcţie de reglementare

A. Comunicarea informaţiilor aferente proiectelor de reglementãri tehnice naţionale cãtre Compartimentul pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice
1. Autoritatea responsabilã pentru elaborarea şi promovarea proiectului de reglementare tehnica comunica Compartimentului pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice orice proiect de reglementare tehnica definit conform prevederilor <>art. 4 alin. (1) pct. 7 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.016/2004 , aflat într-un stadiu avansat de elaborare, care presupune acordul tuturor instituţiilor implicate, dar care permite în acelaşi timp efectuarea unor modificãri substanţiale.
2. Proiectul de reglementare tehnica prevãzut la pct. 1 trebuie însoţit de:
a) toate textele de acte normative la care se face referire în cuprinsul sau. Lipsa acestei documentaţii atrage suspendarea începerii perioadei prevãzute la <>art. 7 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.016/2004 . În cazul în care aceste texte au fost deja comunicate Comisiei Europene cu ocazia unei notificãri anterioare, este suficienta menţionarea numãrului respectivei notificãri;
b) o nota cuprinzând motivele care au impus elaborarea proiectului de reglementare tehnica, precum şi lista autoritãţilor administraţiei publice centrale şi/sau autoritãţilor responsabile pentru elaborarea şi promovarea proiectelor de reglementare tehnica care au avizat favorabil textul;
c) formularul de notificare prevãzut la art. 2 din ordin.
3. În situaţia în care proiectul de reglementare tehnica vizeazã limitarea comercializãrii sau utilizãrii unei substanţe chimice, suplimentar fata de documentaţia prevãzutã la pct. 2, acesta trebuie însoţit de documentaţia prevãzutã la <>art. 6 alin. (2) lit. a) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.016/2004 .
4. În cazul în care la pct. 16 al formularului de notificare prevãzut în anexa nr. 2 se rãspunde afirmativ, procedura de comunicare a informaţiilor se deruleazã conform prevederilor Acordului privind barierele tehnice în calea comerţului sau Acordului privind aplicarea mãsurilor sanitare şi fitosanitare, dupã caz.
5. Autoritatea responsabilã pentru elaborarea şi promovarea proiectului de reglementare tehnica comunica proiectul de reglementare tehnica şi documentaţia prevãzute la pct. 2 şi 3, dupã caz, Compartimentului pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice, atât pe suport hârtie, cat şi pe suport electronic.
6. Informaţiile comunicate Compartimentului pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice în baza prevederilor prezentei metodologii nu sunt considerate confidenţiale decât în cazul solicitãrii explicite a autoritãţii responsabile pentru elaborarea şi promovarea proiectului de reglementare tehnica.
7. Compartimentul pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice comunica în cel mai scurt timp posibil autoritãţilor responsabile pentru elaborarea şi promovarea proiectelor de reglementãri tehnice observaţiile sau opiniile detaliate, dupã caz, formulate de Comisia Europeanã şi statele membre ale Uniunii Europene în legatura cu proiectele de reglementãri tehnice comunicate pentru analiza.
8. Autoritãţile responsabile pentru elaborarea şi promovarea proiectelor de reglementãri tehnice au obligaţia de a transmite Compartimentului pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice rãspunsul lor cu privire la comentariile sau opiniile detaliate formulate de Comisia Europeanã şi statele membre ale Uniunii Europene, în cel mai scurt timp posibil, dar care sa nu depãşeascã 10 zile de la primirea acestora.
9. În ceea ce priveşte proiectele de reglementãri tehnice referitoare la serviciile societãţii informationale, mecanismul de comunicare se realizeazã între Compartimentul pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice şi Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei.
10. În cazul în care în termen de 3 luni de la comunicarea informaţiilor cãtre Comisia Europeanã Compartimentul pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice nu primeşte observaţii sau opinii detaliate de la statele membre ale Uniunii Europene sau de la Comisia Europeanã, Compartimentul pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice informeazã autoritatea responsabilã pentru elaborarea şi promovarea proiectelor de reglementãri tehnice în cauza pentru ca aceasta sa continue demersul pentru adoptarea proiectului normativ.
11. În situaţia prevãzutã la pct. 10, autoritatea responsabilã pentru elaborarea şi promovarea proiectelor de reglementãri tehnice trebuie sa introducã în textul final al proiectului transmis la Monitorul Oficial al României, Partea I, pentru publicare, dupã partea dispozitiva, o prevedere care sa menţioneze faptul ca proiectul a fost supus procedurii de notificare dupã modelul urmãtor: "Prezenta/prezentul... (se menţioneazã tipul actului normativ) a fost adoptatã/adoptat conform procedurii de notificare prevãzute de Directiva 98/34/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind procedura pentru schimb de informaţii în domeniul standardelor şi reglementãrilor tehnice, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene L204 din 21 iulie 1998, modificatã prin Directiva 98/48/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene L217 din 5 august 1998."
12. Ulterior publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, autoritatea responsabilã pentru elaborarea şi promovarea proiectului de reglementare tehnica transmite Compartimentului pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice textul definitiv al proiectului de reglementare tehnica.
B. Comunicarea de cãtre Compartimentul pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice a informaţiilor aferente proiectelor de reglementãri tehnice elaborate de alte state membre ale Uniunii Europene
1. Compartimentul pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice primeşte proiectele de reglementãri tehnice elaborate de alte state membre ale Uniunii Europene de la Comisia Europeanã şi le transmite autoritãţilor cu funcţie de reglementare din domeniu în cel mai scurt timp, traduse în limba romana.
2. Proiectele de reglementãri tehnice referitoare la serviciile societãţii informationale, elaborate de alte state membre ale Uniunii Europene şi primite de la Comisia Europeanã, sunt transmise de Compartimentul pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei.
3. În cazul în care autoritãţile cu funcţie de reglementare au comentarii sau opinii detaliate cu privire la proiectul de reglementare tehnica, au obligaţia de a le formula şi a le transmite în cel mai scurt timp posibil, dar care sa nu depãşeascã 10 zile de la primirea proiectului în condiţiile stabilite la pct. 1 şi 2.
4. Proiectele de reglementãri tehnice primite de Compartimentul pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice de la Comisia Europeanã sunt transmise, totodatã, mediilor de afaceri interesate pentru consultare. Având în vedere principiul transparenţei, consultarile se realizeazã la un nivel cat mai larg posibil.
5. Compartimentul pentru schimb de informaţii pentru reglementãri tehnice, precum şi autoritãţile cu funcţie de reglementare trebuie sa întreprindã mãsurile ce se impun pentru respectarea termenelor prevãzute la <>art. 7 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.016/2004 .

ANEXA 2

FORMULAR DE NOTIFICARE


Cãtre Comisia Europeanã - Bruxelles
1. Cod special*1)
2. România
3A. Direcţia pentru integrare europeanã şi negocieri - Ministerul Economiei
şi Comerţului, Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1, Bucureşti, cod 010096
3B. Denumirea şi adresa autoritãţii cu funcţie de reglementare iniţiatoare
a proiectului de reglementare tehnica ..............................
4. Numãrul notificãrii alocat de Comisia Europeanã*2) ..................
5. Titlul complet al proiectului de reglementare tehnica ................
6. Denumirea produsului şi/sau serviciului cãruia îi sunt aplicabile
prevederile proiectului de reglementare tehnica .........................
7. Numãrul/titlul actului respectiv*3) ..................................
8. Descrierea pe scurt a conţinutului proiectului de reglementare tehnica -
maximum 20 de randuri ...................................................
9. Descrierea succintã a motivatiei elaborãrii proiectului de reglementare
tehnica respectiv .......................................................
10. Documentele de referinta:
a) Lista documentelor de baza*4) ........................................
b) Numãrul notificãrii*5) ...............................................
c) Numãrul notificãrii*6) ...............................................
d) Numãrul notificãrii*7) ...............................................
e) Nu exista documente de baza*8)
f) Rezumatul sau referintele la datele relevante referitoare la substanta,
procesul sau produsul în cuza, inclusiv substituentii disponibili, atunci
când asemenea informaţii exista, precum şi o informare asupra efectelor
anticipate ale mãsurilor referitoare la sãnãtatea publica, la protecţia
consumatorilor şi a mediului, împreunã cu o analiza a evaluãrii riscului,
realizatã conform principiilor generale de evaluare a riscului referitor
la substanţe chimice existente sau, dupã caz, substanţe noi, prevãzute în
legislaţia în vigoare*9).
11. DA/NU*10)
12. Motivele*11) ........................................................
13. DA/NU*12)
14. DA/NU*13)
15. [] Informaţii privind studiul de impact pot fi gãsite la
pagina*14) .................................................... .
[] Studiul de impact*15) este atasat.
16. TBT sau SPS
TBT
a) DA/NU*16)
b) În cazul în care se specifica NU, se bifeaza în casutele de mai jos
corespunzãtor:
[] Proiectul nu reprezintã o reglementare tehnica sau o procedura de
evaluare a conformitatii în sensul Acordului privind barierele tehnice
în calea comerţului.
[] Proiectul este în conformitate cu un standard internaţional.
[] Proiectul nu influenţeazã în mod semnificativ schimburile comerciale
internaţionale.
SPS
a) DA/NU*17)
b) În cazul în care se specifica NU, se bifeaza în casutele de mai jos
corespunzãtor:
[] Proiectul nu reprezintã o mãsura sanitarã sau fitosanitara în sensul
Acordului privind aplicarea mãsurilor sanitare şi fitosanitare.
[] Proiectul reprezintã transpunerea identicã a unui standard internaţional,
ghid sau recomandare.
[] Proiectul nu influenţeazã în mod semnificativ schimburile comerciale
internaţionale.
___________
*1) Se completeazã de cãtre Comisia Europeanã.
*2) Se completeazã de cãtre Comisia Europeanã.
*3) Se completeazã în cazul în care procedura de notificare se realizeazã
conform unui alt act normativ comunitar.
*4) Lista tuturor documentelor care sunt necesare pentru o buna înţelegere
a proiectului de reglementare tehnica notificat şi care trebuie ataşate
proiectului respectiv. Aceasta lista trebuie sa cuprindã minimum
documentele la care se face referire în proiectul de reglementare
tehnica notificat.
*5) Se menţioneazã în cazul în care documentele de baza au însoţit un alt
proiect de reglementare tehnica în vederea notificãrii.
*6) Se menţioneazã în cazul în care documentele de baza au fost deja
notificate şi au intrat în vigoare, iar România a transmis textul final.
*7) Se menţioneazã în cazul în care respectivul proiect de reglementare
tehnica este renotificat conform prevederilor art. 6 alin. (2) lit. c)
din <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.016/2004 .
*8) Se menţioneazã în cazul în care nu exista documente de baza.
*9) Aceste documente se transmit în situaţia în care proiectul are ca
obiect limitarea comercializãrii sau utilizãrii unei substanţe chimice,
a unui proces sau produs care poate aduce prejudicii legate de
sãnãtatea publica, de protecţia consumatorilor sau a mediului, conform
prevederilor art. 6 alin. (2) lit. a) din Hotãrârea Guvernului
nr. 1.016/2004.
*10) Se menţioneazã dacã este utilizata sau nu clauza de urgenta.
*11) Se menţioneazã în cazul în care la pct. 11 s-a rãspuns afirmativ.
*12) Se menţioneazã dacã este utilizata sau nu clauza de confidenţialitate.
În mod normal informaţiile furnizate sunt publice, dar dacã se apeleazã
la clauza de confidenţialitate se menţioneazã motivele invocarii
acesteia.
*13) Se menţioneazã dacã proiectul de reglementare tehnica vizeazã sau nu o
mãsura fiscalã conform prevederilor art. 4 alin. (1) pct. 6 lit. c) din
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.016/2004 .
*14) Se menţioneazã numãrul paginii. Aceasta casuta trebuie marcata şi
numãrul paginii trebuie menţionat în cazul în care studiul de impact
este inclus într-un document de dimensiuni mai mari: de exemplu,
document de consultãri.
*15) Aceasta casuta trebuie marcata în cazul în care studiul de impact este
anexat ca document separat.
*16) Se menţioneazã dacã proiectul de reglementare tehnica va fi notificat
în cadrul Acordului privind barierele tehnice în calea comerţului.
*17) Se menţioneazã dacã proiectul de reglementare tehnica va fi notificat
în cadrul Acordului privind aplicarea mãsurilor sanitare şi
fitosanitare.


__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016