Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 73 din 29 decembrie 2009  privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 64/2007 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind organizarea si desfasurarea activitatii de control oficial sanitar-veterinar efectuat de catre personalul de specialitate in unitatile care produc alimente de origine animala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 73 din 29 decembrie 2009 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 64/2007 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind organizarea si desfasurarea activitatii de control oficial sanitar-veterinar efectuat de catre personalul de specialitate in unitatile care produc alimente de origine animala

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 925 din 30 decembrie 2009
ORDIN nr. 73 din 29 decembrie 2009
privind modificarea şi completarea <>Ordinului preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 64/2007 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind organizarea şi desfãşurarea activitãţii de control oficial sanitar-veterinar efectuat de cãtre personalul de specialitate în unitãţile care produc alimente de origine animalã
EMITENT: AUTORITATEA NAŢIONALÃ SANITARÃ VETERINARÃ ŞI PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 925 din 30 decembrie 2009


Vãzând Referatul de aprobare nr. 4.077 din 4 decembrie 2009, întocmit de Direcţia generalã sanitarã veterinarã din cadrul Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,
în temeiul Regulamentului (CE) nr. 882/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformitãţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi produsele alimentare şi cu normele de sãnãtate animalã şi de bunãstare a animalelor, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L165/1 din 30 aprilie 2004, cu amendamentele ulterioare,
având în vedere prevederile <>art. 10 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitarveterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 215/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 3 alin. (3) şi al <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia,

preşedintele Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 64/2007 pentru aprobarea <>Normei sanitare veterinare privind organizarea şi desfãşurarea activitãţii de control oficial sanitar-veterinar efectuat de cãtre personalul de specialitate în unitãţile care produc alimente de origine animalã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 202 din 26 martie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplicã pânã la 31 decembrie 2010."
2. Articolul 3 din norma sanitarã veterinarã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Unitãţile în care personalul de specialitate îşi desfãşoarã activitatea de control oficial sanitar-veterinar sunt prevãzute la pct. I din anexa nr. 1 şi sunt definite la pct. I din anexa nr. 1 la Norma sanitarã veterinarã privind procedura de autorizare sanitarã veterinarã a unitãţilor care produc, proceseazã, depoziteazã şi transportã şi/sau distribuie produse de origine animalã, aprobatã prin <>Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 93/2008 , cu modificãrile ulterioare, precum şi în cap. I din anexa nr. 1 la Norma sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor privind procedura de înregistrare sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor a activitãţilor de obţinere şi de vânzare directã şi/sau cu amãnuntul a produselor alimentare de origine animalã sau nonanimalã, precum şi a activitãţilor de producţie, procesare, depozitare, transport şi comercializare a produselor alimentare de origine nonanimalã, aprobatã prin <>Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 111/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
3. La articolul 7 din norma sanitarã veterinarã, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Personalul de specialitate care efectueazã controlul oficial sanitar-veterinar în:
a) abatoare;
b) unitãţi de tranşare;
c) unitãţi de procesare a cãrnii;
d) unitãţi de procesare a laptelui materie primã;
e) unitãţi de procesare a produselor din pescuit;
f) unitãţi de procesare a produselor din lapte îşi desfãşoarã activitatea în subordinea directã a şefului serviciului/biroului de igienã veterinarã şi epidemiologie din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(3) Personalul de specialitate care efectueazã controlul oficial sanitar-veterinar în unitãţile prevãzute la pct. I din anexa nr. 1, altele decât cele prevãzute la alin. (2), îşi desfãşoarã activitatea în subordinea directã a şefului serviciului de inspecţie şi control din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti."
4. La articolul 7 din norma sanitarã veterinarã, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Şeful serviciului/biroului de igienã veterinarã şi epidemiologie sau, dupã caz, şeful serviciului inspecţie şi control din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti întocmeşte prezenţa personalului de specialitate din subordine, vizeazã documentul justificativ prevãzut în anexa nr. 3 şi îl depune la direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti."
5. Dupã articolul 7 din norma sanitarã veterinarã se introduc douã noi articole, articolele 7^1 şi 7^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 7^1. - Controlul oficial sanitar-veterinar în unitãţile prevãzute la pct. I din anexa nr. 1, cu excepţia celor prevãzute la art. 7 alin. (2), se realizeazã cel puţin o datã pe an sau în cazul controalelor tematice, precum şi ori de câte ori existã suspiciuni sau sesizãri în legãturã cu nerespectarea legislaţiei sanitarveterinare în vigoare.
Art. 7^2. - În unitãţile de abatorizare şi în unitãţile de tranşare, controlul oficial sanitar-veterinar se realizeazã de cel puţin un medic veterinar funcţionar public, în a cãrui coordonare îşi desfãşoarã activitatea personal de specialitate contractual, în funcţie de capacitatea de producţie şi sistemul tehnologic ale unitãţilor respective."
6. Articolul 9 din norma sanitarã veterinarã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, în primele 5 zile lucrãtoare ale lunii curente, înainteazã unitãţilor documentele de platã pentru activitatea de control oficial sanitar-veterinar efectuat în luna precedentã, care conţin sumele stabilite pe baza documentului justificativ întocmit şi semnat de personalul de specialitate din unitate şi de reprezentantul legal al unitãţii şi vizat de şeful serviciului/biroului de igienã veterinarã şi epidemiologie sau, dupã caz, de şeful serviciului inspecţie şi control din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti."
7. Articolul 12 din norma sanitarã veterinarã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - În prima zi lucrãtoare a lunii, personalul de specialitate din unitate întocmeşte şi înainteazã şefului serviciului/biroului de igienã veterinarã şi epidemiologie sau, dupã caz, şefului serviciului inspecţie şi control din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, spre avizare, documentul justificativ care cuprinde sumele calculate conform tarifului legal prevãzut la pct. II din anexa nr. 1 pentru activitatea de control oficial sanitar-veterinar desfãşuratã de personalul de specialitate în unitate pentru luna precedentã şi care constituie actul oficial în baza cãruia direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti întocmeşte formalitãţile de platã pe care le transmite unitãţii."
8. La articolul 14 din norma sanitarã veterinarã, partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Personalul de specialitate care realizeazã controlul oficial sanitar-veterinar în unitãţile prevãzute la pct. I din anexa nr. 1 este subordonat tehnic şi administrativ direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin şeful serviciului/biroului de igienã veterinarã şi epidemiologie sau, dupã caz, prin şeful serviciului inspecţie şi control din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi are, în principal, urmãtoarele obligaţii:".
9. La articolul 14 din norma sanitarã veterinarã, literele d) şi e) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"d) întocmeşte şi înainteazã direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin şeful serviciului/biroului de igienã veterinarã şi epidemiologie sau, dupã caz, prin şeful serviciului inspecţie şi control din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la termenele şi în condiţiile stabilite de aceasta, situaţiile şi documentele solicitate, precum şi pe cele prevãzute de reglementãrile în vigoare;
e) întocmeşte şi înainteazã reprezentantului legal al unitãţii rapoarte lunare cu privire la deficienţele constatate;".
10. Dupã articolul 18 din norma sanitarã veterinarã se introduc douã noi articole, articolele 18^1şi 18^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 18^1. - Contractele de muncã încheiate între direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi personalul angajat pe perioadã determinatã în baza prezentului ordin, în condiţiile legii, pot înceta, înainte de expirarea perioadei pentru care au fost încheiate, la iniţiativa angajatorului.
Art. 18^2. - Personalul care efectueazã controlul oficial în condiţiile prezentului ordin rãspunde disciplinar, material, civil şi penal, dupã caz, pentru nerespectarea dispoziţiilor legale în vigoare cu privire la organizarea şi desfãşurarea activitãţii de control oficial sanitar-veterinar."
11. În anexa nr. 2 la norma sanitarã veterinarã, punctul I se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"I. Baza legalã
Prezentul contract se încheie, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 215/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia şi ale Ordinului preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. ....... din ................... ."
12. În anexa nr. 2 la norma sanitarã veterinarã, sintagma "director executiv" se înlocuieşte cu sintagma "director coordonator".
13. În anexa nr. 3 la norma sanitarã veterinarã, sintagma "medic veterinar circumscripţie sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor" se înlocuieşte cu sintagma "şef serviciu/birou de igienã veterinarã şi epidemiologie sau, dupã caz, şef serviciu inspecţie şi control din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti".
ART. II
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
Sanitare Veterinare
şi pentru Siguranţa Alimentelor,
Marian Zlotea

Bucureşti, 29 decembrie 2009.
Nr. 73.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016