Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 729 din 29 iulie 2005  pentru aprobarea Metodologiei de atestare a expertilor care certifica, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrarilor de amenajare a padurilor si a studiilor de transformare a pasunilor impadurite si a Metodologiei de atestare a sefilor de proiect pentru lucrari de amenajare a padurilor si studii de transformare a pasunilor impadurite    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 729 din 29 iulie 2005 pentru aprobarea Metodologiei de atestare a expertilor care certifica, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrarilor de amenajare a padurilor si a studiilor de transformare a pasunilor impadurite si a Metodologiei de atestare a sefilor de proiect pentru lucrari de amenajare a padurilor si studii de transformare a pasunilor impadurite

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 756 din 19 august 2005
În conformitate cu prevederile <>art. 18, 66, 88 şi 110 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 27 şi 28 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea activitãţii de expertizã tehnicã judiciarã şi extrajudiciarã,
în baza <>art. 9 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere Referatul de aprobare nr. 161.446 din 11 iulie 2005,

ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Metodologia de atestare a experţilor care certificã, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrãrilor de amenajare a pãdurilor şi a studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite, prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Metodologia de atestare a şefilor de proiect pentru lucrãri de amenajare a pãdurilor şi studii de transformare a pãşunilor împãdurite, prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 3
Atestatele eliberate specialiştilor care certificã, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrãrilor de amenajare a pãdurilor şi a studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite, în baza Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 207/2001 , vor fi preschimbate în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, prin grija comisiei de atestare.
ART. 4
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 207/2001 îşi înceteazã aplicabilitatea.
ART. 6
Direcţia de management forestier din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, experţii care certificã, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrãrilor de amenajare a pãdurilor şi a studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite (experţii CTAP) şi şefii de proiect vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 7
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Flutur

Bucureşti, 29 iulie 2005.
Nr. 729.

ANEXA 1

METODOLOGIE
de atestare a experţilor care certificã, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrãrilor de amenajare a pãdurilor şi a studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta metodologie are ca obiect atestarea experţilor care certificã, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrãrilor de amenajare a pãdurilor şi a studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite, denumiţi în continuare experţi CTAP.
ART. 2
(1) Atestarea persoanelor fizice ca expert CTAP se face de cãtre o comisie de atestare a cãrei componenţã este prevãzutã în anexa nr. 1 la prezenta metodologie.
(2) Atestarea are drept scop asigurarea personalului necesar pentru certificarea soluţiilor tehnice adoptate în lucrãrile de amenajare a fondului forestier naţional şi în elaborarea studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite, potrivit reglementãrilor în vigoare, de cãtre unitãţile specializate autorizate.
(3) Dovada îndeplinirii condiţiilor de atestare de cãtre persoanele fizice solicitante se face prin eliberarea unui certificat de atestare de cãtre Comisia de atestare prevãzutã la alin. (1).
(4) Certificatul de atestare acordã experţilor CTAP dreptul de a analiza, de a corecta şi, dupã caz, de a certifica soluţiile tehnice stabilite de unitãţile specializate autorizate sã execute lucrãri de amenajare a fondului forestier naţional şi studii de transformare a pãşunilor împãdurite.

CAP. II
Condiţii de atestare

ART. 3
(1) Persoanele fizice care solicitã atestarea trebuie sã îndeplineascã, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã studii superioare de lungã duratã în specialitatea silviculturã;
b) sã aibã o activitate de minimum 10 ani în domeniul amenajãrii pãdurilor şi al elaborãrii studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite;
c) sã aibã o activitate de minimum 4 ani ca şef de proiect în cadrul unei unitãţi specializate autorizate sã execute lucrãri de amenajare a fondului forestier naţional şi de elaborare a studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. b) şi c), pot solicita atestarea ca expert CTAP persoanele care au desfãşurat o activitate de minimum 4 ani în domeniul amenajãrii pãdurilor în cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã sau în cadrul centralei Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva.
ART. 4
Se atestã ca expert CTAP, la cerere, fãrã a mai fi obligate sã susţinã examenul prevãzut la art. 6, persoanele fizice care au titlul ştiinţific de doctor în domeniul amenajãrii pãdurilor.

CAP. III
Documentele şi procedura de atestare

ART. 5
(1) În vederea obţinerii atestãrii persoanele fizice sunt obligate sã depunã un dosar personal care sã cuprindã urmãtoarele:
a) cererea de înscriere în vederea susţinerii examenului pentru atestare;
b) curriculum vitae;
c) memoriu de activitate şi lucrãri publicate;
d) copii de pe actele de studii sau titlurile ştiinţifice;
e) copie de pe carnetul de muncã;
f) alte acte doveditoare pentru condiţiile prevãzute la art. 3.
(2) Dosarele în vederea obţinerii atestãrii se depun la secretariatul Comisiei de atestare.
(3) Dosarele depuse sunt analizate trimestrial de cãtre Comisia de atestare, în şedinţe de lucru programate de preşedintele acesteia.
ART. 6
(1) Persoanele fizice care au solicitat atestarea şi care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 3 susţin un examen în faţa Comisiei de atestare.
(2) Rezultatul examinãrii - admis/respins - se va consemna în procesul-verbal de şedinţã.
(3) Lista cu candidaţii admişi/respinşi se afişeazã la avizierul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, în termen de 48 de ore de la susţinerea examenului.
ART. 7
(1) În termen de 30 de zile de la data organizãrii şedinţei de atestare, persoanele fizice admise primesc un certificat de atestare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta metodologie.
(2) Fiecare certificat de atestare va fi înscris, în ordinea emiterii, în Registrul de certificate de atestare a experţilor CTAP, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie.
ART. 8
Contestaţiile la hotãrârile Comisiei de atestare se depun în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor şi se adreseazã Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor, constituitã conform prevederilor art. 14.

CAP. IV
Comisia de atestare şi Comisia pentru soluţionarea contestaţiilor

ART. 9
Comisia de atestare este formatã din 7 membri care trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã studii superioare de lungã duratã în specialitatea silviculturã;
b) sã aibã activitate de minimum 10 ani în domeniul silviculturii;
c) sã aibã o experienţã relevantã în domeniul amenajãrii pãdurilor.
ART. 10
(1) Comisia de atestare este legal constituitã şi poate funcţiona în prezenţa preşedintelui şi a cel puţin 4 membri.
(2) Hotãrârile Comisiei de atestare se iau cu întrunirea a cel puţin 4 voturi favorabile.
ART. 11
Atribuţiile preşedintelui Comisiei de atestare sunt:
a) planificã şi organizeazã activitatea Comisiei de atestare;
b) semneazã certificatul de atestare.
ART. 12
Atribuţiile secretarului Comisiei de atestare sunt:
a) propune planificarea activitãţii Comisiei de atestare;
b) înregistreazã şi verificã dosarele personale de atestare;
c) ţine evidenţa proceselor-verbale de şedinţã şi a hotãrârilor Comisiei de atestare;
d) redacteazã documentele Comisiei de atestare;
e) asigurã afişarea bibliografiei şi a tematicii de examen;
f) supune dezbaterii Comisiei de atestare comunicãrile fãcute în condiţiile art. 22, în vederea luãrii hotãrârilor corespunzãtoare.
ART. 13
Atribuţiile Comisiei de atestare sunt:
a) analizeazã conţinutul dosarului personal şi decide admiterea sau respingerea acestuia în cazul neîndeplinirii condiţiilor de atestare;
b) stabileşte bibliografia, tematica şi subiectele de examinare;
c) admite sau respinge, în urma examinãrilor, atestarea persoanelor fizice solicitante;
d) decide retragerea certificatului de atestare pentru nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 17.
ART. 14
Comisia pentru soluţionarea contestaţiilor este formatã din 3 membri.
a) secretarul de stat pentru pãduri - preşedinte;
b) un cadru universitar din domeniul amenajãrii pãdurilor;
c) un consilier superior din cadrul secretariatului de stat pentru pãduri - secretar.
ART. 15
Atribuţiile preşedintelui Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor sunt:
a) semneazã hotãrârile Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;
b) planificã şi organizeazã activitatea Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor.
ART. 16
Atribuţiile secretarului Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor sunt:
a) propune planificarea activitãţii Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;
b) înregistreazã şi ţine evidenţa contestaţiilor într-un registru special;
c) redacteazã documentele Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;
d) comunicã hotãrârile Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor celor interesaţi.

CAP. V
Obligaţiile experţilor CTAP

ART. 17
Persoanele fizice care au fost atestate ca expert CTAP au urmãtoarele obligaţii:
a) sã analizeze, sã modifice, dupã caz, şi sã certifice soluţiile tehnice pentru lucrãrile de amenajare a pãdurilor şi de elaborare a studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite, pentru fiecare fazã de proiectare tehnologicã teren, redactare, definitivare -, cu respectarea reglementãrilor legale;
b) sã respecte prevederile stabilite şi consemnate în procesele-verbale ale şedinţei de avizare a temei de proiectare - Conferinţa I de amenajare - şi ale şedinţei de preavizare a soluţiilor tehnice - Conferinţa a II-a de amenajare;
c) sã respecte mãsurile stabilite în procesele-verbale sau în notele de control întocmite cu ocazia verificãrilor tehnice fãcute de cãtre persoanele cu atribuţii de control sau împuternicite de autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã ori de cãtre unitãţile din subordinea acesteia;
d) sã solicite întrunirea unei comisii de specialişti în situaţia în care constatã cã soluţiile tehnice care trebuie adoptate necesitã o dezbatere largã;
e) sã dea curs solicitãrilor autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã în realizarea unor acţiuni specifice.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 18
Atestarea persoanelor fizice ca expert CTAP se face pe o perioadã de 5 ani.
ART. 19
(1) Experţii CTAP sunt atestaţi sã certifice, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrãrilor de amenajare a pãdurilor şi a studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite, pentru o suprafaţã anualã de maximum 60.000 ha.
(2) Suprafaţa luatã în calcul la stabilirea capacitãţii anuale pentru un expert CTAP rezultã în urma însumãrii suprafeţelor anuale pentru care se executã lucrãri de amenajare a pãdurilor - faza teren - de cãtre unitatea specializatã autorizatã la care este angajat.
ART. 20
Certificarea documentaţiilor privind soluţiile tehnice, pe fiecare fazã de proiectare tehnologicã, şi, în final, a proiectului redactat se realizeazã prin înscrierea cu parafã, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie, şi prin semnãtura persoanei atestate.
ART. 21
Certificatul de atestare se retrage în urmãtoarele condiţii:
a) dacã în şedinţele de avizare ale Comisiei tehnice de avizare pentru silviculturã se resping de la avizare 3 proiecte certificate de acelaşi expert CTAP;
b) pentru încãlcarea obligaţiilor prevãzute la art. 17 lit. a) şi c);
c) pentru depãşirea suprafeţei anuale prevãzute la art. 19 alin. (1).
ART. 22
(1) Pentru luarea mãsurii prevãzute la art. 21, Comisia de atestare analizeazã şi hotãrãşte în baza comunicãrilor fãcute de cãtre:
a) membrii Comisiei de atestare;
b) beneficiarul lucrãrii;
c) şeful de proiect;
d) membrii Comisiei tehnice de avizare pentru silviculturã (CTAS) din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã;
e) persoanele cu atribuţii de control sau împuternicite de autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã ori de cãtre unitãţile din subordinea acesteia.
(2) Comunicãrile fãcute se depun în scris la secretariatul Comisiei de atestare.

ANEXA 1


────────
la metodologie
────────────────

COMPONENŢA
Comisiei de atestare a experţilor CTAP





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţia Calitatea
crt.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Directorul direcţiei care elaboreazã reglementãri,
politici, strategii preşedinte
2. Directorul direcţiei care are în atribuţii
amenajarea pãdurilor membru
3. Tamaş Ştefan - profesor universitar la Facultatea
de Silviculturã şi Exploatãri Forestiere Braşov -
disciplina Amenajarea pãdurilor membru
4. Leahu Iosif - profesor universitar la Facultatea
de Silviculturã şi Exploatãri Forestiere Braşov -
disciplina Amenajarea pãdurilor membru
5. Carcea Filomon - dr. ing. În silviculturã -
specialitatea amenajarea pãdurilor membru
6. Seceleanu Ioan - dr. ing. În silviculturã -
specialitatea amenajarea pãdurilor membru
7. Nastasã Liviu - dr. ing. În silviculturã -
specialitatea amenajarea pãdurilor membru
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2


────────
la metodologie
──────────────

MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Comisia de atestare a experţilor care certificã,
din punct de vedere tehnic, calitatea lucrãrilor de amenajare
a pãdurilor şi a studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite

CERTIFICAT DE ATESTARE
Nr. ........ din ......

Comisia de atestare a experţilor care certificã, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrãrilor de amenajare a pãdurilor şi a studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite, numitã prin Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 729/2005,

ATESTĂ
ca expert care certificã, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrãrilor de amenajare a pãdurilor şi a studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite pe domnul ......., având codul numeric personal ........., domiciliat în ........ .
Prezentul certificat are o perioadã de valabilitate de 5 ani.

Preşedintele Comisiei de atestare,
..................................


ANEXA 3
────────
la metodologie
──────────────

REGISTRUL
de certificate de atestare a experţilor CTAP





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Nr./data Numele şi prenumele Certificat de Observaţii
crt. dosarului atestare nr.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




ANEXA 4


────────
la metodologie
───────────────





MODELUL PARAFEI
┌────────────────────────────────────────────────────────┬──
│ Domnul*) ..................................., │ ^
│având codul numeric personal ................., │ │
│este │ │
│ │ │
│ ATESTAT │ │
│ de cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi │4cm
│ Dezvoltãrii Rurale, prin Certificatul nr. ...... din │ │
│ data de ........., sã certifice, din punct de vedere │ │
│ tehnic, calitatea lucrãrilor de amenajare a │ │
│ pãdurilor şi a studiilor de transformare a pãşunilor │ │
│ împãdurite. │ V
├────────────────────────────────────────────────────────┼──
│<──────────────────────── 7 cm ─────────────────────────

________
*) Numele şi prenumele persoanei atestate.




ANEXA 2

METODOLOGIE
de atestare a şefilor de proiect pentru lucrãri de amenajare a pãdurilor şi studii de transformare a pãşunilor împãdurite

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta metodologie are ca obiect atestarea şefilor de proiect pentru lucrãri de amenajare a pãdurilor şi studii de transformare a pãşunilor împãdurite, denumiţi în continuare şefi de proiect.
ART. 2
(1) Atestarea persoanelor fizice ca şef de proiect se face de cãtre o comisie de atestare a cãrei componenţã este prevãzutã în anexa nr. 1 la prezenta metodologie.
(2) Atestarea are drept scop asigurarea personalului necesar pentru fundamentarea şi propunerea soluţiilor tehnice adoptate în lucrãrile de amenajare a fondului forestier naţional şi în elaborarea studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite, potrivit reglementãrilor în vigoare, de cãtre unitãţile specializate autorizate.
(3) Dovada îndeplinirii condiţiilor de atestare de cãtre persoanele fizice solicitante se face prin eliberarea unui certificat de atestare de cãtre Comisia de atestare prevãzutã la alin. (1).
(4) Certificatul de atestare acordã şefilor de proiect dreptul de a ocupa funcţia de şef de proiect în cadrul unitãţilor specializate autorizate sã execute lucrãri de amenajare a fondului forestier naţional şi studii de transformare a pãşunilor împãdurite.

CAP. II
Condiţii de atestare

ART. 3
Persoanele fizice care solicitã atestarea trebuie sã îndeplineascã, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã studii superioare de lungã duratã în specialitatea silviculturã;
b) sã aibã o activitate de minimum 4 ani în domeniul amenajãrii pãdurilor şi al elaborãrii studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite.
ART. 4
Se atestã ca şef de proiect, la cerere, fãrã a mai fi obligate sã susţinã examenul prevãzut la art. 6, persoanele fizice care au atestatul de expert CTAP.

CAP. III
Documentele şi procedura de atestare

ART. 5
(1) În vederea obţinerii atestãrii persoanele fizice sunt obligate sã depunã un dosar personal care sã cuprindã urmãtoarele:
a) cererea de înscriere în vederea susţinerii examenului pentru atestare;
b) curriculum vitae;
c) memoriu de activitate şi lucrãri publicate;
d) copii de pe actele de studii;
e) copie de pe carnetul de muncã;
f) alte acte doveditoare pentru condiţiile prevãzute la art. 3
(2) Dosarele de atestare se depun la secretariatul Comisiei de atestare.
(3) Dosarele depuse sunt analizate trimestrial de cãtre Comisia de atestare, în şedinţe de lucru programate de preşedintele acesteia.
ART. 6
(1) Persoanele fizice care au solicitat atestarea şi care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 3 susţin un examen, în baza unui test tip grilã, în faţa Comisiei de atestare.
(2) Rezultatul examinãrii - admis/respins - se va consemna în procesul-verbal de şedinţã.
(3) Lista cu candidaţii admişi/respinşi se afişeazã la avizierul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, în termen de 48 de ore de la susţinerea examenului.
ART. 7
(1) În termen de 30 de zile de la data organizãrii şedinţei de atestare, persoanele fizice admise primesc un certificat de atestare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta metodologie.
(2) Fiecare certificat de atestare va fi înscris, în ordinea emiterii, în Registrul de certificate de atestare a şefilor de proiect, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie.
ART. 8
Contestaţiile la hotãrârile Comisiei de atestare se depun în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor şi se adreseazã Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor, constituitã conform prevederilor art. 14.

CAP. IV
Comisia de atestare şi Comisia pentru soluţionarea contestaţiilor

ART. 9
Comisia de atestare este formatã din 5 membri care trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã studii superioare de lungã duratã în specialitatea silviculturã;
b) sã aibã activitate de minimum 7 ani în domeniul silviculturii;
c) sã aibã experienţã în domeniul amenajãrii pãdurilor.
ART. 10
Comisia de atestare este legal constituitã şi poate funcţiona în prezenţa preşedintelui şi a cel puţin 2 membri.
ART. 11
Atribuţiile preşedintelui Comisiei de atestare sunt:
a) planificã şi organizeazã activitatea Comisiei de atestare;
b) semneazã certificatul de atestare.
ART. 12
Atribuţiile secretarului Comisiei de atestare sunt:
a) propune planificarea activitãţii Comisiei de atestare;
b) înregistreazã şi verificã dosarele personale de atestare;
c) ţine evidenţa proceselor-verbale de şedinţã şi a hotãrârilor Comisiei de atestare;
d) redacteazã documentele Comisiei de atestare;
e) asigurã afişarea bibliografiei şi a tematicii de examen;
f) supune dezbaterii Comisiei de atestare comunicãrile fãcute în condiţiile art. 21, în vederea luãrii hotãrârilor corespunzãtoare.
ART. 13
Atribuţiile Comisiei de atestare sunt:
a) analizeazã conţinutul dosarului personal şi decide admiterea sau respingerea acestuia în cazul neîndeplinirii condiţiilor de atestare;
b) stabileşte bibliografia, tematica şi subiectele de examinare;
c) admite sau respinge, în urma examinãrilor, atestarea persoanelor fizice solicitante;
d) decide retragerea certificatului de atestare pentru nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 17.
ART. 14
Comisia pentru soluţionarea contestaţiilor este formatã din 3 membri:
a) secretarul de stat pentru pãduri - preşedinte;
b) un cadru universitar din domeniul amenajãrii pãdurilor;
c) un consilier superior din cadrul direcţiei care are în atribuţii activitatea de amenajare a pãdurilor - secretar.
ART. 15
Atribuţiile preşedintelui Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor sunt:
a) semneazã hotãrârile Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;
b) planificã şi organizeazã activitatea Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor.
ART. 16
Atribuţiile secretarului Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor sunt:
a) propune planificarea activitãţii Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;
b) înregistreazã şi ţine evidenţa contestaţiilor într-un registru special;
c) redacteazã documentele Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;
d) comunicã hotãrârile Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor persoanelor interesate.

CAP. V
Obligaţiile şefilor de proiect

ART. 17
Persoanele fizice care au fost atestate ca şef de proiect au urmãtoarele obligaţii:
a) sã desfãşoare activitatea pentru care au fost atestate, cu respectarea reglementãrilor legale, precum şi a metodologiilor, regulamentelor, instrucţiunilor şi normelor tehnice din domeniul silviculturii;
b) sã respecte prevederile stabilite şi consemnate în procesele-verbale ale şedinţei de avizare a temei de proiectare - Conferinţa I de amenajare - şi ale şedinţei de preavizare a soluţiilor tehnice - Conferinţa a II-a de amenajare;
c) sã respecte mãsurile stabilite în procesele-verbale sau în notele de control întocmite cu ocazia verificãrilor tehnice fãcute de cãtre persoanele cu atribuţii de control sau împuternicite de autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã ori de cãtre unitãţile din subordinea acesteia.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 18
Atestarea persoanelor fizice ca şef de proiect se face pe o perioadã de 5 ani.
ART. 19
Însuşirea documentaţiilor, pe fiecare fazã de proiectare tehnologicã, şi, în final, a proiectului redactat se realizeazã prin semnãtura persoanei atestate.
ART. 20
Certificatul de atestare este retras în urmãtoarele condiţii:
a) dacã în şedinţele de avizare ale Comisiei tehnice de avizare pentru silviculturã se resping de la avizare 3 proiecte însuşite de acelaşi şef de proiect;
b) pentru încãlcarea obligaţiilor prevãzute la art. 17.
ART. 21
(1) Pentru luarea mãsurii prevãzute la art. 20, Comisia de atestare analizeazã şi hotãrãşte în baza comunicãrilor fãcute de cãtre:
a) membrii Comisiei de atestare;
b) beneficiarul lucrãrii;
c) experţii CTAP;
d) membrii Comisiei tehnice de avizare pentru silviculturã (CTAS) din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã;
e) persoanele cu atribuţii de control sau împuternicite de autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã ori de cãtre unitãţile din subordinea acesteia.
(2) Comunicãrile fãcute se depun în scris la secretariatul Comisiei de atestare.

ANEXA 1


────────
la metodologie
────────────────

COMPONENŢA
Comisiei de atestare a şefilor de proiect





──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţia Calitatea
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Directorul direcţiei care elaboreazã reglementãri,
politici, strategii preşedinte
2. Directorul direcţiei care are în atribuţii amenajarea
pãdurilor membru
3. Liviu Filip - şeful serviciului amenajarea pãdurilor,
cadastru şi inventar forestier membru
4. Gheorghe Gheorghiţã - consilier superior membru
5. Rontea Daniela - consilier superior membru-secretar
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2


────────
la metodologie
────────────────

MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Comisia de atestare a şefilor de proiect pentru lucrãri
de amenajare a pãdurilor şi studii de transformare a pãşunilor împãdurite

CERTIFICAT DE ATESTARE
Nr. ..... din ........

Comisia de atestare a şefilor de proiect pentru lucrãri de amenajare a pãdurilor şi studii de transformare a pãşunilor împãdurite, numitã prin Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 729/2005,

ATESTĂ
ca şef de proiect pentru lucrãri de amenajare a pãdurilor şi studii de transformare a pãşunilor împãdurite pe domnul .........., având codul numeric personal .........., domiciliat în ................................... .
Prezentul certificat are o perioadã de valabilitate de 5 ani.

Preşedintele Comisiei de atestare,
..................................

ANEXA 3
────────
la metodologie
──────────────

REGISTRUL
de certificate de atestare a şefilor de proiect





──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Nr./data Numele şi prenumele Certificat de Observaţii
crt. dosarului atestare nr.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016