Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 722 din 4 iunie 2015 pentru publicarea acceptării amendamentelor la partea B din Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008), adoptate de Comitetul de siguranţă maritimă al Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia MSC.319(89) din 20 mai 2011
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 419 din 12 iunie 2015
Având în vedere prevederile Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 675/2010 pentru publicarea acceptării Codului internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în stare intactă (Codul IS din 2008), adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.267(85) a Comitetului Securităţii Maritime din 4 decembrie 2008,
în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2 pct. 20 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
ART. 1
Se publică amendamentele la partea B din Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008), adoptate de Comitetul de siguranţă maritimă al Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia MSC.319(89) din 20 mai 2011, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 2
Autoritatea Navală Română va lua măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor,
Virgil Dragoş Titea,
secretar de stat
Bucureşti, 4 iunie 2015.
Nr. 722.
ANEXĂ
REZOLUŢIA MSC.319(89)
(adoptată la 20 mai 2011)
Adoptarea amendamentelor la partea B din Codul internaţional din 2008
privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008)
Comitetul de siguranţă maritimă,
amintind articolul 28(b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile comitetului,
amintind, de asemenea, Rezoluţia MSC.267(85) prin care Comitetul a adoptat Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008),
luând notă de prevederile referitoare la procedura de modificare a părţii B (parte având caracter de recomandare) din Codul IS din 2008, care sunt enunţate în paragraful 27.2 din regula II-1/2 din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (Convenţia SOLAS 1974), aşa cum a fost modificată prin Rezoluţia MSC.269(85), şi în paragraful (16).2 din regula I/3 din Protocolul din 1988 privind Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare (Protocolul LL 1988), aşa cum a fost modificat prin Rezoluţia MSC.270(85),
recunoscând că este necesar ca în Codul IS din 2008 să se introducă o referinţă la Codul din 2009 pentru construcţia şi echipamentul unităţilor mobile de foraj marin (Codul MODU 2009),
luând în considerare, la cea de-a optzeci şi noua sesiune a sa, amendamentele propuse la partea B din Codul IS din 2008, elaborate de Subcomitetul pentru stabilitate şi linii de încărcare şi pentru siguranţa navelor de pescuit, la cea de-a cincizeci şi doua sesiune a sa,
1. adoptă amendamentele la partea B din Codul IS din 2008, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2. recomandă guvernelor interesate să utilizeze amendamentele la partea B din Codul IS din 2008 ca bază pentru standardele de siguranţă relevante, dacă regulile lor naţionale privind stabilitatea nu oferă cel puţin un nivel echivalent de siguranţă;
3. invită guvernele contractante la Convenţia SOLAS 1974 şi părţile la Protocolul LL 1988 să ia notă de faptul că amendamentele la Codul IS din 2008 menţionate mai sus vor produce efecte la 20 mai 2011.
ANEXĂ
la Rezoluţia MSC.319(89)
Amendamente la partea B din Codul internaţional din 2008 privind
stabilitatea navei în starea intactă
(Codul IS din 2008)
Partea B
Recomandări pentru anumite tipuri de nave şi instrucţiuni suplimentare
Capitolul 2
Criterii de proiectare recomandate pentru anumite tipuri de nave
Secţiunea 2.6 existentă este înlocuită cu următoarea:
"2.6 Unităţi mobile de foraj marin (MODU)
Pentru MODU, construite:
.1 la 1 ianuarie 2012 sau după această dată trebuie să se aplice prevederile capitolului 3 din Codul MODU 2009, adoptat prin Rezoluţia A.1023(26);
.2 la 1 mai 1991 sau după această dată, însă înainte de 1 ianuarie 2012, trebuie să se aplice prevederile capitolului 3 din Codul MODU 1989, adoptat prin Rezoluţia A.649(16); şi
.3 înainte de 1 mai 1991 trebuie să se aplice prevederile capitolului 3 din Codul MODU 1979, adoptat prin Rezoluţia A.414(XI)."
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: