Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 712 din 28 februarie 2023  privind modificarea anexei la Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.009/2013 pentru aprobarea Protocolului privind Metodologia de încasare şi virare a tarifelor de publicitate imobiliară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 712 din 28 februarie 2023 privind modificarea anexei la Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.009/2013 pentru aprobarea Protocolului privind Metodologia de încasare şi virare a tarifelor de publicitate imobiliară

EMITENT: Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 250 din 27 martie 2023
    Având în vedere dispoziţiile art. 9 alin. (13) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 12 lit. a) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.288/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Consiliului de administraţie al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 23 din 28.02.2023 prin care a fost aprobată modificarea Ordinului directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.009/2013 pentru aprobarea Protocolului privind Metodologia de încasare şi virare a tarifelor de publicitate imobiliară,
    în temeiul art. 3 alin. (13) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin.
    ART. I
    Anexa la Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.009/2013 pentru aprobarea Protocolului privind Metodologia de încasare şi virare a tarifelor de publicitate imobiliară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 645 din 21 octombrie 2013, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 mai 2023.



                    Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,
                    Hajnalka Ildiko Vig

    Bucureşti, 28 februarie 2023.
    Nr. 712.
    ANEXA 1

    (Anexa la Ordinul nr. 1.009/2013)
    PROTOCOL
    privind Metodologia de încasare şi virare a tarifelor de publicitate imobiliară
    Având în vedere:
    - Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 1.288/2012 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi instituţiile sale subordonate, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 600/2023 pentru aprobarea Regulamentului de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară;
    – Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.445/2016 privind aprobarea organigramei oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară, a Centrului Naţional de Cartografie, precum şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare ale acestora, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile;
    – Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul secretarul general al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
    – Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind virarea la bugetul de stat a veniturilor obţinute de autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, care s-au reorganizat ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat potrivit Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar International;
    – Decretul nr. 209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operaţiilor de casă,

    Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, denumită în continuare A.N.C.P.I., cu sediul în Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 202A, sectorul 6, reprezentată de către doamna Hajnalka Ildiko Vig, director general, şi Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România, denumită în continuare U.N.N.P.R., cu sediul în Bucureşti, str. General Berthelot nr. 41, sectorul 1, reprezentată de către domnul notar public Vasile Varga, vicepreşedinte,
    în temeiul art. 9 alin. (13)-(15) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    convin asupra:
    PROTOCOLULUI
    privind Metodologia de încasare şi virare a tarifelor de publicitate imobiliară
    1. Premisele Metodologiei de încasare şi virare a tarifelor de publicitate imobiliară
    1.1. Notarul public, în sensul aplicării prezentei metodologii:
    a) completează cererea prin care se solicită prestarea serviciilor de cadastru şi/sau publicitate imobiliară, în conformitate cu regulamentul în vigoare privind înscrierea în evidenţele de cadastru şi carte funciară;
    b) va înregistra cererea, va introduce datele şi va încărca documentele aferente online; şi/sau
    c) va depune documentaţia la oficiul teritorial prestator al serviciului, în vederea înregistrării acesteia, pe baza unei cereri semnate;
    d) asigură securitatea şi confidenţialitatea datelor/documentelor gestionate.

    1.2. În ambele cazuri descrise la subpct. 1.1 lit. a) şi b), tarifele pentru cererile având ca obiect furnizarea serviciilor prestate de A.N.C.P.I. şi unităţile sale subordonate, în numele şi pe seama A.N.C.P.I., se încasează pe chitanţe generate de aplicaţia informatică sau pe chitanţe tipizate cu datele de identificare ale acestei instituţii sau pe bonuri fiscale proprii, în contul biroului notarial, prin ordine de plată ca urmare a viramentelor efectuate, prin mijloace electronice de plată sau orice alte modalităţi prevăzute de lege.
    1.3. În cazul depunerii cererilor la registratura oficiului teritorial sau la Biroul de relaţii cu publicul/Biroul de cadastru şi publicitate imobiliară care funcţionează în altă localitate decât oficiul teritorial, operatorul de înregistrare are ca atribuţie următoarele obligaţii:
    a) introduce documentele primite spre înregistrare conform procedurilor aprobate, instruirilor şi instrucţiunilor efectuate de către personalul specializat, comunicate în scris;
    b) dacă la introducerea documentelor primite spre înregistrare constată modificări ale statutului notarilor publici faţă de datele încărcate în aplicaţia informatică, încunoştinţează delegatul notarului public în vederea actualizării bazei de date. Astfel, cererea se va înregistra numai după actualizarea bazei de date;
    c) verifică corectitudinea datelor înscrise, respectiv înregistrarea completă şi exactă a informaţiilor cuprinse în documentele justificative de încasare, în cerere şi în oricare alte documente ce fac obiectul acesteia, după caz;
    d) verifică încadrarea şi concordanţa dintre serviciile solicitate în cerere, conform ordinului privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de A.N.C.P.I. şi instituţiile subordonate;
    e) asigură securitatea şi confidenţialitatea datelor/documentelor introduse.
    Fişa postului cu sarcinile operatorului de înregistrare se completează în consecinţă cu atribuţiile care rezultă din prezenta metodologie.


    1.4. În cazul depunerii cererilor online de către notarul public, in calitate de deponent, se procedează astfel:
    a) se autentifică în aplicaţia informatică prin nume de utilizator şi parolă, repartizată de către A.N.C.P.I., sau certificat digital;
    b) înregistrează cererea, introduce datele şi încarcă toate documentele aferente conform procedurilor aprobate, instruirilor şi instrucţiunilor;
    c) verifică corectitudinea datelor înscrise, respectiv înregistrarea completă şi exactă a informaţiilor cuprinse în documentele justificative de încasare, în cerere şi în oricare alte documente ce fac obiectul acesteia, după caz;
    d) verifică încadrarea şi concordanţa dintre serviciile solicitate în cerere, conform ordinului privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de A.N.C.P.I. şi instituţiile subordonate;
    e) după soluţionarea cererii, va descărca din aplicaţia informatică documentele aferente soluţiei cererii.


    2. Descrierea metodologiei
    2.1. Încasarea în numerar de către biroul notarial pe chitanţele puse la dispoziţie de către A.N.C.P.I. atât pe format tipizat, cât şi generate de aplicaţia informatică sau pe bonuri fiscale proprii, prin virament în contul biroului notarial prin ordin de plată, mandat poştal, mijloace electronice de plată sau orice alte modalităţi de virament prevăzute de lege:
    a) având în vedere reglementările în vigoare, notarii publici încasează pentru serviciile ce urmează a fi prestate de către oficiile teritoriale tarifele stabilite prin acte normative. Aceste tarife pot fi încasate de către notarul public astfel:
    (i) în numerar, la casieria biroului notarial, eliberând solicitanţilor documente de încasare justificative: chitanţă în format tipizat sau generată de aplicaţia informatică cu datele de identificare ale A.N.C.P.I. sau bon fiscal propriu.
    (ii) prin virament în contul biroului notarial, pe baza instrumentelor de plată utilizate în sistemul bancar, inclusiv mijloace electronice de plată, mandat poştal sau orice alte modalităţi prevăzute de lege;

    b) notarul public va depune documentaţia la oficiul teritorial prestator al serviciului, în vederea procesării acesteia, pe baza unei cereri semnate, şi/sau va înregistra cererea, va introduce datele şi va încărca toate documentele aferente în aplicaţia informatică, în format electronic;
    c) tariful pentru cererile care au ca obiect imobile situate pe raza teritorială a aceluiaşi oficiu de cadastru şi publicitate imobiliară (OCPI) se poate achita fie printr-un document de încasare distinct, anexat fiecărei cereri, fie printr-un singur document de încasare, care se anexează în original uneia dintre cereri. Pentru celelalte cereri se anexează copia documentului de plată şi se face menţiune cu privire la numărul dosarului la care s-a depus documentul în original. Pentru cererile privind actele juridice care au ca obiect mai multe bunuri imobile ce sunt situate pe raza teritorială a mai multor OCPI-uri, tariful se poate achita printr-un singur document de încasare numai pentru imobilele situate în aria teritorială a aceluiaşi OCPI;
    d) orice suplimentare de tarif se efectuează prin intermediul aceluiaşi birou notarial, distinct, prin întocmirea unei note de completare;
    e) documentele de încasare în numerar emise de către birourile notariale în cursul unei luni sau copia documentelor de plată care atestă viramentul în contul biroului notarial prin mijloacele descrise la lit. a) vor putea fi utilizate pentru înregistrarea cererii până cel târziu la finele zilei de 5 a lunii următoare celei în care au fost emise;
    f) notarul public poate solicita cu titlu gratuit oficiului teritorial aflat în aria de competenţă a acestuia chitanţiere pe format tipizat cu datele de identificare ale Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară;
    g) forma şi conţinutul minimal ale documentelor justificative de încasare sunt reglementate de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile;
    h) la finele lunii se înregistrează în contabilitate centralizatorul rapoartelor generate din aplicaţia informatică al căror conţinut se referă la operaţiuni de aceeaşi natură şi din aceeaşi perioadă, prevăzut în anexa nr. 1, anexă care va fi avizată de către:
    (i) persoana desemnată de ordonatorul de credite pentru încadrarea şi concordanţa dintre serviciile solicitate în cerere şi codul aferent acestora, conform ordinului privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de A.N.C.P.I. şi instituţiile subordonate;
    (ii) persoana desemnată pentru acordarea vizei de control financiar preventiv propriu (CFPP);
    (iii) şeful Biroului/Serviciului economic sau persoana desemnată de acesta din cadrul aceluiaşi serviciu;
    (iv) ordonatorul de credite;

    i) după obţinerea acestor vize, centralizatorul rapoartelor se înregistrează în contabilitatea oficiului teritorial de către persoana responsabilizată în acest sens prin fişa postului;
    j) monografia contabilă pentru înregistrarea în contabilitatea oficiilor teritoriale a încasării obligaţiei de plată a clientului de către biroul notarial, pe baza centralizatorului rapoartelor, se stabileşte prin procedură operaţională internă a A.N.C.P.I.;
    k) în vederea înregistrării documentaţiilor, notarul public poate completa cererea utilizând aplicaţia informatică;
    l) în cazul utilizării aplicaţiei informatice pentru înregistrarea şi validarea cererii se vor completa toate câmpurile conform instrucţiunilor şi manualului de utilizare a aplicaţiei informatice;
    m) accesul notarilor publici la platforma informatică se face pe bază de parolă statică sau certificat digital. Responsabilitatea acţiunilor realizate în sistemul informatic, a corectitudinii datelor introduse şi a efectelor juridice produse de acestea, precum şi asigurarea confidenţialităţii elementelor de acces în sistem aparţin exclusiv utilizatorului;
    n) actualizarea sistemului informatic în timp real cu informaţiile privitoare la modificarea formei de organizare a birourilor notariale, la schimbările de statut şi ale datelor de contact ale acestora revine Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, în baza datelor transmise de către Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România. Actualizarea se va face de către personalul desemnat din cadrul A.N.C.P.I. - Direcţia informatică, pe baza unei solicitări din partea Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România;
    o) la finele zilei de 5 a fiecărei luni, A.N.C.P.I. are obligaţia generării, prin intermediul sistemului informatic, a raportului-tip, prevăzut în anexa nr. 2, întocmit în format Excel. Anexa nr. 2 se transmite prin e-mail atât birourilor notariale care au încasat tarife de cadastru şi/sau publicitate imobiliară, cât şi oficiilor teritoriale prestatoare;
    p) sistemul informatic va folosi pentru distribuţia automată a anexei nr. 2 exclusiv, atât adresele de e-mail disponibile în baza de date, asociate biroului notarial respectiv, pe de o parte, cât şi adresele de e-mail utilizate de birourile/serviciile economice din cadrul oficiilor teritoriale, pe de altă parte;
    q) notarii publici şi oficiile teritoriale prestatoare au obligaţia verificării reciproce a concordanţei datelor cuprinse în anexa nr. 2, conform evidenţei deţinute de către fiecare parte, şi regularizării eventualelor neconformităţi sau neconcordanţe. Confirmarea datelor din anexa nr. 2 de către biroul notarial se face prin adresă înregistrată în registrul de corespondenţă, întocmită conform anexei nr. 7, care se transmite oficiului prestator până la data de 10 a fiecărei luni;
    r) în situaţia în care există neconcordanţe, etapa de regularizare a sumelor se efectuează de către oficiile teritoriale cu birourile notariale care au încasat sume corespunzătoare serviciilor prestate de către acestea, folosind orice mijloc de comunicare agreat de cele două părţi, prin confruntarea şi constatarea amiabilă a înscrisurilor din documentele deţinute de către acestea;
    s) etapa de regularizare se finalizează printr-o notă de regularizare (anexa nr. 3), semnată de către părţi, în care se consemnează acordul sau dezacordul privind sumele aflate în discuţie;
    t) în eventualitatea în care biroul notarial nu transmite confirmarea prevăzută la lit. q), oficiile teritoriale vor lua în considerare exclusiv evidenţa înregistrată în sistemul informatic, iar obligaţia de plată înscrisă în anexa nr. 2 se consideră a fi acceptată tacit;
    u) diferenţele constatate şi consemnate în anexa nr. 3 de către oficiile teritoriale care au efectuat etapa de regularizare se comunică oficiilor teritoriale prestatoare, în vederea înregistrării în contabilitate;
    v) monografia contabilă pentru înregistrarea regularizărilor se stabileşte prin procedură operaţională internă a A.N.C.P.I.;
    w) persistenţa dezacordului nu exonerează achitarea creanţelor fiscale de către notarul public în termenul prevăzut de actele normative în vigoare, conform evidenţelor deţinute de către acesta;
    x) în eventualitatea în care obligaţiile de plată stabilite în urma procedurii de recuperare a debitelor sunt mai mari decât cele achitate de către notarul public, acesta are obligaţia achitării diferenţei de debit la care se adaugă şi accesoriile calculate şi datorate corespunzător sumei nevirate. În cazul în care notarul public a achitat sume în plus faţă de obligaţia de plată, acestea se recuperează în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    y) tarifele încasate de către notarii publici se achită de către aceştia prin virament pe baza instrumentelor de plată utilizate în sistemul bancar, inclusiv mijloace electronice de plată, mandat poştal sau orice alte modalităţi de virament prevăzute de lege, cu excepţia notarilor publici care înregistrează creanţe fiscale, pentru care se va aplica procedura de la pct. 3;
    z) sumele cuprinse în anexa nr. 2 se achită integral, într-o singură tranşă, până la data de 25 a lunii următoare încasării, prin virament bancar în contul corespunzător deschis pe numele Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, CIF: 9051601, afişat pe site-ul A.N.C.P.I. Instrumentul bancar care atestă efectuarea viramentului va conţine obligatoriu codul de identificare fiscală (CIF) al biroului notarial, în vederea identificării provenienţei sumelor virate;
    aa) adresele de e-mail ale birourilor/serviciilor economice din cadrul oficiilor teritoriale se regăsesc în anexa nr. 5;
    bb) în situaţia în care termenele prevăzute în etapele privind derularea metodologiei corespund unor zile nelucrătoare sau de sărbătoare legală, acestea se vor prelungi până la finele primei zile lucrătoare;
    cc) răspunderea pentru achitarea contravalorii serviciilor prestate de către notarul public revine biroului individual sau societăţii profesionale sub identitatea căruia/căreia se regăseşte, după caz;
    dd) oficiile teritoriale vor verifica stingerea obligaţiei de plată a birourilor notariale prin compararea sumelor regăsite în extrasele de cont zilnice ale A.N.C.P.I. cu detalierea instrumentului bancar (anexa nr. 4);
    ee) după transmiterea anexei nr. 4 de către birourile notariale, oficiile teritoriale au obligaţia transpunerii acesteia la adresa comunicată de A.N.C.P.I.;
    ff) A.N.C.P.I. are obligaţia de a posta zilnic în intranet extrasele de cont zilnice primite de la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti;
    gg) oficiile teritoriale vor înregistra în contabilitatea proprie stingerea obligaţiei de plată conform monografiei contabile stabilite prin procedură operaţională internă a A.N.C.P.I.;
    hh) în cazul neachitării până la data scadentă a contravalorii sumei prevăzute în anexa nr. 2, Biroul/Serviciul economic va comunica Serviciului/Biroului juridic, resurse umane, secretariat şi petiţii, până cel mai târziu în data de 10 a lunii următoare, situaţia birourilor notariale care înregistrează creanţe fiscale, pe fiecare birou notarial, care va cuprinde:
    (i) valoarea debitului principal;
    (ii) rata accesoriilor datorate, conform Codului de procedură fiscală, modificat şi completat la zi;
    (iii) valoarea accesoriilor calculate la data transmiterii situaţiei către Serviciul/Biroul juridic, resurse umane, secretariat şi petiţii;

    ii) în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicarea de către Biroul/Serviciul economic a birourilor notariale debitoare, Serviciul/Biroul juridic, resurse umane, secretariat şi petiţii din cadrul oficiului teritorial va iniţia toate demersurile legale ce se impun privind recuperarea creanţelor şi va întocmi un document-tip, intitulat „Înştiinţare“, conform anexei nr. 6, pe care îl comunică atât biroului notarial identificat cu debite, cât şi camerei notarilor publici în care acesta funcţionează;
    jj) neachitarea tarifelor de publicitate imobiliară în termenul stabilit de actele normative în vigoare atrage după sine restricţionarea accesului la aplicaţia informatică până la achitarea integrală a creanţelor fiscale;
    kk) în perioada în care se instituie stare de urgenţă sau se declară stare de alertă, în condiţiile legii, nu se suspendă aplicarea prevederilor lit. jj);
    ll) oficiile teritoriale vor înregistra în contabilitatea proprie debitul restant provenit din depăşirea termenului de virare, conform monografiei contabile stabilite prin procedură operaţională internă a A.N.C.P.I.;
    mm) oficiile teritoriale vor înregistra în contabilitatea proprie creanţele fiscale conform monografiei contabile stabilite prin procedură operaţională internă a A.N.C.P.I.;
    nn) stingerea obligaţiei de plată a accesoriilor în contabilitatea proprie a oficiilor teritoriale se efectuează conform monografiei contabile stabilite prin procedură operaţională internă a A.N.C.P.I.


    3. Excepţii
    3.1. Prin excepţie de la cele menţionate mai sus, în cazul notarilor publici care înregistrează creanţe fiscale conform prevederilor art. 9 alin. (13^2) şi (13^3) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se vor aplica următoarele măsuri:
    a) restricţionarea accesului la aplicaţia informatică până la achitarea integrală a creanţelor fiscale;
    b) cererea semnată, împreună cu documentaţia aferentă, se va depune doar fizic, la oficiul teritorial prestator al serviciului, în vederea înregistrării acesteia;
    c) plata serviciilor solicitate se va face doar în contul sau la casieria oficiului prestator.

    3.2. Nerespectarea prevederilor prezentului punct atrage respingerea cererii.

    4. Sancţiuni
    4.1. Neîndeplinirea sarcinilor de serviciu ce derivă din aplicarea prezentei metodologii sau îndeplinirea defectuoasă a acestora pentru salariaţii OCPI/A.N.C.P.I. atrage răspunderea potrivit legii.
    4.2. Nerespectarea obligaţiilor notarilor publici ce derivă din prezenta metodologie atrage după sine informarea U.N.N.P.R., precum şi a camerei notarilor publici unde aceştia sunt arondaţi.

    5. Dispoziţii finale
    5.1. Metodologia va fi adusă la cunoştinţa personalului care execută activitatea/activităţile respectivă/respective.
    5.2. U.N.N.P.R. are obligaţia de a pune la dispoziţia A.N.C.P.I. în timp real actualizarea bazei de date cu toate modificările statutului birourilor notariale.
    5.3. Prezenta metodologie va fi revizuită în cazul în care apar modificări ale reglementărilor legale cu caracter general şi intern pe baza cărora se desfăşoară activitatea/activităţile care face/fac obiectul acestei metodologii.
    5.4. A.N.C.P.I. are obligaţia, prin Direcţia informatică, de a actualiza propria evidenţă a notarilor din Registrul general de intrare, în timp real, imediat după primirea informărilor de la U.N.N.P.R.
    5.5. Evidenţa tarifelor încasate de notarii publici în condiţiile dispoziţiilor legale în vigoare se ţine separat de evidenţa financiar-contabilă a biroului notarial.
    5.6. Pe perioada absenţei de la serviciu a persoanelor nominalizate, prezenta metodologie se aplică de către înlocuitorii acestora.
    5.7. Comunicările între oficiile teritoriale şi notarii publici se efectuează, de regulă, prin e-mail, fax, poştă.
    5.8. Suportul operaţional privind utilizarea sistemului informatic sau componentelor acestuia în scopul aplicării prezentei metodologii se asigură de către personalul specializat IT.
    5.9. Suportul privind informaţiile despre aplicarea prezentei metodologii sau orice alte informaţii cu privire la partea economică a acesteia se asigură de către şeful Serviciului/ Biroului economic din cadrul oficiilor teritoriale.

    6. Anexe
    6.1. Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul protocol:
    - anexa nr. 1 - Centralizatorul rapoartelor;
    – anexa nr. 2 - Centralizatorul încasărilor;
    – anexa nr. 3 - Notă de regularizare;
    – anexa nr. 4 - Detaliere instrument bancar;
    – anexa nr. 5 - Adresele de e-mail ale birourilor/serviciilor economice din cadrul oficiilor teritoriale;
    – anexa nr. 6 - Înştiinţare;
    – anexa nr. 7 - Confirmare date şi sume din anexa nr. 2.




                    Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,
                    Hajnalka Ildiko Vig,
                    director general
                    Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România,
                    Vasile Varga,
                    vicepreşedinte,
                    notar public

    ANEXA 1

    la protocol
    Centralizatorul rapoartelor
    Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară ..........................
    Nr. ...../Data .............

┌────┬────────────┬────────────┬────────────┬────────┬──────────┬───────┬───────┬───────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │Grupa de servicii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ ├─────────┬──────┬───────┬──────┬───────┬──────────┬───────────┬────┬───────┬────┬───────┬──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │1. Avize,│ │ │ │ │ │2. Servicii│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │recepţii │ │ │ │ │ │de cadastru│ │ │ │ │ │
│Nr. │Tipul │Nr. │Data │Deponent│Solicitant│Nr. │Data │Valoare│şi │ │ │ │ │ │şi │ │ │ │ │ │
│crt.│documentului│documentului│documentului│ │ │cererii│cererii│ │furnizare│1.1.1.│urgenţă│1.1.2.│urgenţă│Notă │publicitate│2.1.│urgenţă│2.2.│urgenţă│Tarif │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │date │ │ │ │ │completare│imobiliară │ │ │ │ │redepunere│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ ├─────────┤ │ │ │ │ ├───────────┤ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │Total, │ │ │ │ │ │Total, din │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │din care:│ │ │ │ │ │care: │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────────┼───────────┼────┼───────┼────┼───────┼──────────┤
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────────┼───────────┼────┼───────┼────┼───────┼──────────┤
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────────┼───────────┼────┼───────┼────┼───────┼──────────┤
│3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────────┼───────────┼────┼───────┼────┼───────┼──────────┤
│4 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────────┼───────────┼────┼───────┼────┼───────┼──────────┤
│5 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────────┼───────────┼────┼───────┼────┼───────┼──────────┤
│6 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────────┼───────────┼────┼───────┼────┼───────┼──────────┤
│7 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────────┼───────────┼────┼───────┼────┼───────┼──────────┤
│8 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────────┼───────────┼────┼───────┼────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────────┼───────────┼────┼───────┼────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────────┼───────────┼────┼───────┼────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────────┼───────────┼────┼───────┼────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────────┼───────────┼────┼───────┼────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────────┼───────────┼────┼───────┼────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴────────────┴────────────┴────────┴──────────┴───────┴───────┴───────┴─────────┴──────┴───────┴──────┴───────┴──────────┴───────────┴────┴───────┴────┴───────┴──────────┘


    Ordonator de credite ......................................
    Şeful Biroului/Serviciului economic .............................
    Control financiar preventiv propriu ..............................
    Persoana desemnată de către ordonatorul de credite ....................................

    ANEXA 2

    la protocol
    Centralizatorul încasărilor
    Denumirea biroului notarului public: .................................
    CIF: ..................................................
    Adresa: .............................................................................
    Oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară:

┌────┬────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬───────────┬───────┬──────────┬────────┬───────────┬─────────┐
│ │ │ │ │ │Suma de │ │ │ │Nr. cererii│ │
│ │ │ │ │ │virat în │ │ │ │/ data │ │
│ │ │Seria şi │Data │ │contul │ │ │ │cererii/ │ │
│Nr. │Tipul │numărul │emiterii │Suma │Agenţiei │Încasat│ │ │biroul de │Codul │
│crt.│documentului│documentului│documentului│documentului│Naţionale │la** │Beneficiar│Deponent│cadastru │tarifului│
│ │de plată │de plată │de plată │de plată │de Cadastru│ │ │ │şi │ │
│ │ │ │ │ │şi │ │ │ │publicitate│ │
│ │ │ │ │ │Publicitate│ │ │ │imobiliară │ │
│ │ │ │ │ │Imobiliară*│ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼───────┼──────────┼────────┼───────────┼─────────┤
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼───────┼──────────┼────────┼───────────┼─────────┤
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼───────┼──────────┼────────┼───────────┼─────────┤
│3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼───────┴──────────┴────────┴───────────┴─────────┤
│Oficiul de cadastru şi │ │Total │Total │ │
│publicitate imobiliară: │ │ │ │ │
└──────────────────────────────┴────────────┴────────────┴───────────┴─────────────────────────────────────────────────┘



    Oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară:

┌────┬────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬───────────┬───────┬──────────┬────────┬───────────┬─────────┐
│ │ │ │ │ │Suma de │ │ │ │Nr. cererii│ │
│ │ │ │ │ │virat în │ │ │ │/ data │ │
│ │ │Seria şi │Data │ │contul │ │ │ │cererii/ │ │
│Nr. │Tipul │numărul │emiterii │Suma │Agenţiei │Încasat│ │ │biroul de │Codul │
│crt.│documentului│documentului│documentului│documentului│Naţionale │la │Beneficiar│Deponent│cadastru │tarifului│
│ │de plată │de plată │de plată │de plată │de Cadastru│ │ │ │şi │ │
│ │ │ │ │ │şi │ │ │ │publicitate│ │
│ │ │ │ │ │Publicitate│ │ │ │imobiliară │ │
│ │ │ │ │ │Imobiliară │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼───────┼──────────┼────────┼───────────┼─────────┤
│4 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼───────┼──────────┼────────┼───────────┼─────────┤
│5 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼───────┼──────────┼────────┼───────────┼─────────┤
├────┴────────────┴────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼───────┼──────────┼────────┼───────────┼─────────┤
│Oficiul de cadastru şi │ │Total │Total │ │ │ │ │ │
│publicitate imobiliară: │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼───────┼──────────┼────────┼───────────┼─────────┤
│ │ │TOTAL │TOTAL │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────────┴────────────┴────────────┴───────────┴───────┴──────────┴────────┴───────────┴─────────┘



    * Tabelul conţine documentele de plată corespunzătoare lunii raportate şi înregistrate în sistemul informatic până la data rulării raportului, indiferent dacă tariful a fost încasat sau nu de notar. Suma de virat este 0 (zero) pentru documentele de plată încasate de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară.
    ** Se va preciza locaţia unde a fost încasată plata prin acel document: oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară sau birou notarial.
    NOTĂ:
    Prezentul document constituie declaraţie pe propria răspundere, atrăgând sancţiunea prevăzută la art. 326 din Codul penal.


    ANEXA 3

    la protocol
    NOTĂ DE REGULARIZARE
    din data de .................
    Subsemnatul, ........................, salariat în cadrul Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară ............ în funcţia de ..................., împuternicit prin Decizia nr. ................ să reprezint instituţia în vederea regularizării sumelor constatate ca fiind neconforme cu situaţia deţinută de către Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară ..........., pe de o parte, şi evidenţa deţinută de către Biroul Notarului Public ............., pe de altă parte,
    şi
    Subsemnatul, ..........................., mandatat prin ............... să reprezint Biroul Notarului Public ............, situat în localitatea ...................................., str. ..............................., CIF: ..............., în vederea regularizării sumelor constatate ca fiind neconforme cu situaţia deţinută de către Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară .............................., pe de o parte, şi evidenţa deţinută de către Biroul Notarului Public ..............., pe de altă parte,
    în urma întâlnirii de lucru din data de ....., am convenit următoarele:
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................

    Împuternicit al oficiului de cadastru şi publicitate imobiliară,
    ...........................................................
    (numele şi prenumele)
    Mandatat al Biroului Notarului Public,
    ...........................................................
    (numele şi prenumele)

    ANEXA 4

    la protocol
    Detaliere instrument bancar
    Luna .......... anul .....
    Biroul Notarului Public ......................, CIF ....................

┌──────────────┬───────────┬──────────────┐
│ │Oficiul de │Valoarea │
│Nr. crt. │Cadastru şi│instrumentului│
│ │Publicitate│bancar │
│ │Imobiliară │ │
├──────────────┼───────────┼──────────────┤
│1 │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────────┤
│2 │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────────┤
│3 │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────────┤
│4 │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────────┤
│5 │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────────┤
│6 │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────────┤
│7 │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────────┤
│8 │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────────┤
│9 │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────────┤
│10 │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────────┤
│11 │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────────┤
│12 │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────────┤
│Nr. ......./ │ │ │
│Data │TOTAL │ │
│..............│ │ │
└──────────────┴───────────┴──────────────┘



    ANEXA 5

    la protocol
    Adresele de e-mail ale birourilor/serviciilor economice din cadrul oficiilor teritoriale de cadastru şi publicitate imobiliară

┌─────────────────┬────────────────────┐
│Oficiul de │ │
│Cadastru şi │Adresa de e-mail │
│Publicitate │ │
│Imobiliară │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Alba │economic.ab@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Arad │economic.ar@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Argeş │economic.ag@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Bacău │economic.bc@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Bihor │economic.bh@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Bistriţa-Năsăud │economic.bn@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Botoşani │economic.bt@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Braşov │economic.bv@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Brăila │economic.br@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Bucureşti │economic.b@ancpi.ro │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Buzău │economic.bz@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Caraş-Severin │economic.cs@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Călăraşi │economic.cl@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Cluj │economic.cj@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Constanţa │economic.ct@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Covasna │economic.cv@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Dâmboviţa │economic.db@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Dolj │economic.dj@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Galaţi │economic.gl@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Giurgiu │economic.gr@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Gorj │economic.gj@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Harghita │economic.hr@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Hunedoara │economic.hd@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Ialomiţa │economic.il@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Iaşi │economic.is@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Ilfov │economic.if@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Maramureş │economic.mm@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Mehedinţi │economic.mh@ancpi.ro│
├─────────────────┼────────────────────┤
│Mureş │economic.ms@ancpi.ro│
└─────────────────┴────────────────────┘



    ANEXA 6

    la protocol
    Nr. ..... din ..................
    ÎNŞTIINŢARE
    Către: Biroul Notarului Public (BNP) ........................,
    CIF ........................,
    judeţul, localitatea, str. ....................... nr. …..,
    telefon: ........................,
    e-mail: ..........................
    În atenţia: Domnului notar public ........................
    Referitor la: debitul în cuantum de ........................ lei înregistrat de către BNP ..................................... faţă de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, sumă reprezentând contravaloarea serviciilor prestate de către Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) ........................ în cursul lunii ......................., încasată şi nevirată până în prezent şi dobânzi/penalităţi de întârziere calculate până la data de ........................ (inclusiv)
    Spre ştiinţă: Camera Notarilor Publici ........................
    Fax: ........................
    Subscrisa, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, cu sediul în Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 202A, et. 1, sectorul 6, CIF 9051601, cont IBAN, deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti, prin mandatar ....................., director al Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară ................., vă înştiinţăm următoarele:
    a) în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (13) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
    "(13) Tarifele pentru cererile având ca obiect furnizarea serviciilor prestate de Agenţia Naţională şi unităţile sale subordonate pot fi încasate de notarii publici în numele şi pe seama Agenţiei Naţionale, pe chitanţiere puse la dispoziţie de către Agenţia Naţională şi inscripţionate cu datele sale de identificare, pe bonuri fiscale proprii, prin ordine de plată, ca urmare a viramentelor bancare efectuate în contul biroului notarial, prin mijloace electronice de plată sau orice alte modalităţi prevăzute de lege. Tarifele încasate de notarii publici în contul biroului notarial, în condiţiile prezentei legi, prin oricare dintre mijloacele prevăzute anterior sunt virate, până la data de 25 a lunii următoare, în contul Agenţiei Naţionale, deschis la Trezoreria Statului, conform evidenţelor ţinute de biroul notarial. Metodologia de încasare şi virare a tarifelor de publicitate imobiliară se stabileşte de Agenţia Naţională şi Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România prin protocol, care se aprobă în condiţiile alin. (8). Evidenţa tarifelor încasate de notarii publici în condiţiile prezentei legi se ţine separat de evidenţa financiar-contabilă a biroului notarial.;"

    b) în conformitate cu prevederile pct. 2 subpct. 2.1 lit. z) din Protocolul privind Metodologia de încasare şi virare a tarifelor de publicitate imobiliară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.009/2013, cu modificările ulterioare:
    "z) sumele cuprinse în anexa nr. 2 se achită integral, într-o singură tranşă, până la data de 25 a lunii următoare încasării, prin virament bancar în contul corespunzător deschis pe numele Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, CIF: 9051601, afişat pe site-ul A.N.C.P.I. Instrumentul bancar care atestă efectuarea viramentului va conţine obligatoriu codul de identificare fiscală (CIF) al biroului notarial, în vederea identificării provenienţei sumelor virate.;"

    c) în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare (Codul de procedură fiscală):
    "(2) În măsura în care prin lege specială nu se prevede altfel, prezentul cod se aplică şi pentru: (…) c) alte creanţe bugetare care, potrivit legii, sunt asimilate creanţelor fiscale; "

    d) în conformitate cu prevederile art. 1 pct. 27 din Codul de procedură fiscală:
    "27. obligaţie fiscală - obligaţia de plată a oricărei sume care se cuvine bugetului general consolidat, reprezentând obligaţia fiscală principală şi obligaţia fiscală accesorie;"

    e) în conformitate cu prevederile art. 173 alin. (1) din Codul de procedură fiscală:
    "ART. 173
    (1) Pentru neachitarea la termenul de scadenţă de către debitor a obligaţiilor de plată, se datorează după acest termen dobânzi şi penalităţi de întârziere."

    f) în conformitate cu prevederile art. 174 alin. (1) şi (5) din Codul de procedură fiscală:
    " Articolul 174

    (1) Dobânzile se calculează pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă şi până la data stingerii sumei datorate inclusiv. (…)

    (5) Nivelul dobânzii este de 0,02% pentru fiecare zi de întârziere."

    g) în conformitate cu prevederile art. 176 alin. (1)-(3) din Codul de procedură fiscală:
    "ART. 176
    (1) Penalităţile de întârziere se calculează pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă şi până la data stingerii sumei datorate, inclusiv. Dispoziţiile art. 174 alin. (2)-(4) şi art. 175 sunt aplicabile în mod corespunzător.
    (2) Nivelul penalităţii de întârziere este de 0,01% pentru fiecare zi de întârziere.
    (3) Penalitatea de întârziere nu înlătură obligaţia de plată a dobânzilor."


    În cursul lunii/anul ........................, BNP ........................, prin notarul public ........................., a încasat în numele Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (A.N.C.P.I.) suma de ........................ lei, reprezentând contravaloarea serviciilor prestate de către OCPI ........................ în cursul lunii respective. Suma în cauză, în conformitate cu prevederile Protocolului de colaborare încheiat între Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România privind modul de efectuare a operaţiunilor de publicitate imobiliară, în aplicarea Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 309/2010, cu modificările şi completările ulterioare, trebuia virată în contul A.N.C.P.I. până la data de 25 a lunii următoare încasării, respectiv luna/anul ....................... . Suma respectivă nu a fost virată până în prezent. Prin urmare, în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (2) lit. c) din Codul de procedură fiscală, coroborat cu art. 1 pct. 10, art. 261 şi art. 262 din acelaşi act normativ, la suma respectivă au fost calculate dobânzi şi penalităţi de întârziere stabilite astfel:
    - dobânzi: ..............… lei x 0,02% x ...... zile = ........................ lei;
    – penalităţi de întârziere: ............... lei x 0,01% x. ..... zile = ........................ lei.

    Având în vedere cele mai sus menţionate, vă înştiinţăm că aveţi obligaţia ca, în termen de 3 zile de la primirea prezentei înştiinţări, să procedaţi la achitarea debitului în cauză, în sumă de ........................ lei, în caz contrar urmând a se derula procedura legală de recuperare, conform art. 9 alin. (13^1) din Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Dovada achitării obligaţiei în cauză se va comunica OCPI ......................., prin fax (024.........................) sau e-mail (…..........................….@ancpi.ro), în vederea stingerii debitului.
    Mandatar,
    Director OCPI ................
    Şef Serviciu/Birou juridic, resurse umane, secretariat şi petiţii,
    .........................................
    Consilier juridic,
    .........................................

    ANEXA 7

    la protocol
    Nr. ..... din ..................
    Denumirea biroului individual notarial/societăţii profesionale notariale .................................................
    CIF .................................
    Sediul ...........
    Către Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară ...............
    Confirmare date şi sume din anexa nr. 2
    Luna .......... anul ............
    Ca urmare a verificării concordanţei datelor cuprinse în anexa nr. 2 cu evidenţa proprie, vă comunicăm acordul/dezacordul cu privire la datele conţinute şi confirmăm suma de …………….... lei.
    (În cazul dezacordului se vor menţiona suma care rezultă din evidenţa biroului notarial, precum şi motivarea.)
    Semnătura
    ............

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016