Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 702 din 14 mai 2007  privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 702 din 14 mai 2007 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 376 din 4 iunie 2007

În temeiul prevederilor <>art. 33 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza prevederilor <>art. 52^1 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România sunt obligate sã declare toate livrãrile de bunuri, prestãrile de servicii şi achiziţiile de bunuri şi servicii realizate, pe teritoriul României, cãtre/de la alte persoane impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, începând cu data de 1 ianuarie 2007.
ART. 2
În vederea îndeplinirii obligaţiei prevãzute la art. 1, se aprobã modelul şi conţinutul formularului (394) "Declaraţie informativã privind livrãrile/prestãrile şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional", cod MEF 14.13.01.02/f, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 3
Formularul prevãzut la art. 2 se completeazã şi se depune conform instrucţiunilor prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 4
Formularul prevãzut la art. 2 se gestioneazã conform procedurii prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 5
Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi pãstrare ale formularului prevãzut la art. 2 sunt stabilite în anexa nr. 4.
ART. 6
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 7
Declaraţia menţionatã la art. 2 se depune semestrial la organul fiscal competent pânã în data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare încheierii semestrului de raportare.
ART. 8
Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã, Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 9
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele
Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscalã,
Daniel Chiţoiu

Bucureşti, 14 mai 2007.
Nr. 702.


ANEXA 1



┌───────┬──────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│ │ DECLARATIE INFORMATIVA │Ministerul Economiei si Finantelor│
│ 394 │ PRIVIND LIVRARILE/PRESTARILE SI│ Agentia Nationala de Administrare│
│ │ACHIZITIILE EFCTUATE PE TERITORIUL│ Fiscala │
│ │ NATIONAL │ [SIGLA] │
└───────┴──────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│PERIOADA DE RAPORTARE │
├────┬──┬──┬──┬──┬────────────┬──┬──┬─────────────────────────────────────────┤
│ANUL│ │ │ │ │PERIOADA: │ │ │Perioada semestriala: S1 sau S2 │
└────┴──┴──┴──┴──┴────────────┴──┴──┴─────────────────────────────────────────┘

A. DATE DE IDENTIFICARE ALE PERSOANEI INREGISTRATE IN SCOPURI DE TVA

┌───────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│DENUMIRE/NUME SI PRENUME │ │
├───────────────────────────────────┴──────┬────┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┤
│COD DE INREGISTRARE IN SCOPURI DE TVA │ RO │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┴────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┤
│DOMICILIUL FISCAL │
├───────────────────┬──────────────┬─────────────┬───────┬─────────────┬──────┤
│JUDET │ │ SECTOR │ │ LOCALITATE │ │
├───────────────────┼───────────┬──┴┬────────────┴┬──────┴┬────────┬───┴─┬────┤
│STRADA │ │NR │ │BLOC │ │SC. │ │
├───────┬─────────┬─┴──────────┬┴───┴────────┬────┴───────┼────────┴─────┴────┤
│ETAJ │ AP │ COD POSTAL │ │TELEFON │ │
├───────┴─────────┴─┬──────────┴────────┬────┴─┬──────────┴───────────────────┤
│ FAX │ │E-MAIL│ │
└───────────────────┴───────────────────┴──────┴──────────────────────────────┘

B. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI FISCAL

┌───────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│DENUMIRE/NUME SI PRENUME │ │
├───────────────────────────────────┴──────┬────┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┤
│COD DE IDENTIFICARE FISCALA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┴────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┤
│DOMICILIUL FISCAL │
├───────────────────┬──────────────┬─────────────┬───────┬─────────────┬──────┤
│JUDET │ │ SECTOR │ │ LOCALITATE │ │
├───────────────────┼───────────┬──┴┬────────────┴┬──────┴┬────────┬───┴─┬────┤
│STRADA │ │NR │ │BLOC │ │SC. │ │
├───────┬─────────┬─┴──────────┬┴───┴────────┬────┴───────┼────────┴─────┴────┤
│ETAJ │ AP │ COD POSTAL │ │TELEFON │ │
├───────┴─────────┴─┬──────────┴────────┬────┴─┬──────────┴───────────────────┤
│ FAX │ │E-MAIL│ │
└───────────────────┴───────────────────┴──────┴──────────────────────────────┘

C. REZUMAT DECLARATIE

┌───────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│NUMAR TOTAL AL PERSOANELOR INREGISTRARE IN SCOPURI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│DE TVA INSCLUSE IN DECLARATIE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│VALOAREA TOTALA A BAZEI IMPOZABILE AFERENTA LIVRA- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│RILOR DE BUNURI/PRESTARILOR DE SERVICII EFECTUATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│VALOAREA TOTALA TVA AFERENTA LIVRARILOR DE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│BUNURI/PRESTARILOR DE SERVICII EFECTUATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│VALOAREA TOTALA A BAZEI IMPOZABILE AFERENTA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ACHIZITIILOR DE BUNURI SI SERVICII EFECTUATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│VALOAREA TOTALA A TVA AFERENTA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ACHIZITIILOR DE BUNURI SI SERVICII EFECTUATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────────────────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele │
│inscrise in acest formular sunt corecte si complete │
├─────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│Numele persoanei care face declaratia │ │
├────────────────────┬────────────────────┴───────┬───────────────────────────┤
│Functia │ │ │
├────────────────────┼────────────────────────────┤ Stampila │
│Semnatura │ │ │
└────────────────────┴────────────────────────────┴───────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Se completeaza de personalul organului fiscal │
├──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────┤
│Organ fiscal │ │
├──────────────────────┼───────────────┬──────────────────────────────┬───────┤
│Numar inregistrare │ │Data inregistrarii(zz/ll/)│ │
├──────────────────────┴───────────┬───┴──────────────────────────────┴───────┤
│Numele persoanei care a verificat │ │
└──────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘

Cod MEF: 14.13.01.02/f

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ LISTA LIVRARILOR DE BUNURI/PRESTARILOR DE SERVICII EFECTUATE │
│ PE TERITORIUL NATIONAL │
├────┬──────────────────┬─────────────────────┬───────────────┬────────────────┤
│Nr. │ Denumire/Nume si │Codul de inregistrare│Baza impozabila│Taxa pe valoarea│
│crt.│prenume beneficiar│in scopuri de TVA │ totala (lei) │ adaugata │
│ │ │ al beneficiarului │ │ totala (lei) │
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
└────┴──────────────────┴─────────────────────┴───────────────┴────────────────┘

Cod MEF: 14.13.01.02/f

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ LISTA ACHIZITIILOR DE BUNURI SI SERVICII EFECTUATE │
│ PE TERITORIUL NATIONAL │
├────┬──────────────────┬─────────────────────┬───────────────┬────────────────┤
│Nr. │ Denumire/Nume si │Codul de inregistrare│Baza impozabila│Taxa pe valoarea│
│crt.│prenume furnizor/ │in scopuri de TVA a │ totala (lei) │ adaugata │
│ │ prestator │furniz./prestatorului│ │ totala (lei) │
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────────┼─────────────────────┼───────────────┼────────────────┤
└────┴──────────────────┴─────────────────────┴───────────────┴────────────────┘

Cod MEF: 14.13.01.02/f




ANEXA 2

INSTRUCŢIUNI
de completare a formularului (394) "Declaraţie informativã
privind livrãrile/prestãrile şi achiziţiile efectuate pe
teritoriul naţional"

cod MEF 14.13.01.02/f

Declaraţia se completeazã şi se depune semestrial de cãtre:
- persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România conform <>art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Codul fiscal, şi care sunt obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. a) şi alin. (2) din Codul fiscal, pentru operaţiuni impozabile în România conform art. 126 alin. (1) şi taxabile cu cota de 19% sau 9%. Declaraţia se depune pentru orice operaţiune taxabilã pentru care, conform titlului VI al Codului fiscal, este emisã o facturã, inclusiv pentru avansuri. Declaraţia trebuie sã conţinã toate facturile care au fost emise în semestrul de raportare;
- persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România conform art. 153 din Codul fiscal, care realizeazã în România, de la persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, achiziţii de bunuri sau servicii taxabile cu cota de 19% sau 9%. Declaraţia trebuie sã conţinã toate facturile care au fost primite în semestrul de raportare. Declaraţia nu se depune pentru facturile emise prin autofacturare sau în cazul operaţiunilor pentru care se aplicã taxarea inversã.
Declaraţia se depune la organul fiscal competent pânã în data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare încheierii semestrului de raportare şi numai dacã în semestrul de raportare au fost realizate operaţiuni de natura celor care fac obiectul obligaţiei de declarare.
În cazul în care, dupã depunerea declaraţiei, persoana impozabilã constatã existenţa unor omisiuni în datele declarate sau în cazul în care una sau mai multe facturi sunt emise în cursul unui semestru, dar sunt primite de beneficiarul tranzacţiei dupã data depunerii declaraţiei, persoana impozabilã trebuie sã depunã o nouã declaraţie corect completatã, care înlocuieşte declaraţia informativã depusã iniţial.
Declaraţia se depune în format electronic, pe suport electronic, însoţitã de formatul hârtie, semnat şi ştampilat conform legii. În formatul hârtie se depune doar prima paginã a declaraţiei. Formatul hârtie se editeazã în douã exemplare:
- un exemplar se depune la organul fiscal competent împreunã cu suportul electronic;
- un exemplar se pãstreazã de cãtre contribuabil.
Formatul electronic al declaraţiei se obţine prin folosirea programului de asistenţã elaborat de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi este pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, de unitãţile fiscale sau poate fi descãrcat de pe serverul de web al Ministerului Economiei şi Finanţelor, portalul ANAF la adresa http://anaf.mfinante.ro.
Completarea declaraţiei se face astfel:

SECŢIUNEA 1

Cartuşul "Perioada de raportare" se completeazã cu:
Anul la care se referã declaraţia; se înscrie anul calendaristic cu 4 caractere (exemplu: 2007).
Perioada de raportare aferentã operaţiunilor realizate; formatã din douã caractere, primul fiind litera "S" şi al doilea fiind cifra aferentã semestrului calendaristic respectiv.
A. Date de identificare ale persoanei înregistrate în scopuri de TVA
Denumire/nume şi prenume - se înscriu, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei înregistrate în scopuri de TVA.
Cod de înregistrare în scopuri de TVA - se înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA (codul de identificare fiscalã precedat de prefixul RO).
Domiciliul fiscal - se înscrie adresa domiciliului fiscal al persoanei înregistrate în scopuri de TVA.
B. Date de identificare ale reprezentantului fiscal
Denumire/nume, prenume - se înscriu, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile care a fost desemnatã ca reprezentant fiscal de cãtre persoana impozabilã strãinã.
Cod de identificare fiscalã - se înscrie codul de identificare fiscalã al reprezentantului fiscal.
Domiciliul fiscal - se înscrie adresa domiciliului fiscal al reprezentantului fiscal.
C. Rezumat declaraţie
Acest cartuş conţine:
- Numãrul total al persoanelor înregistrate în scopuri de TVA incluse în declaraţie, indiferent de numãrul operaţiunilor;
- Valoarea totalã a bazei impozabile aferentã livrãrilor de bunuri/prestãrilor de servicii efectuate;
- Valoarea totalã a TVA aferentã livrãrilor de bunuri/prestãrilor de servicii efectuate;
- Valoarea totalã a bazei impozabile aferentã achiziţiilor de bunuri şi servicii efectuate;
- Valoarea totalã a TVA aferentã achiziţiilor de bunuri şi servicii efectuate.

SECŢIUNEA a 2-a

Se completeazã cu facturile emise/primite, cumulate pe codurile de înregistrare în scopuri de TVA ale partenerilor de tranzacţii.
Lista livrãrilor de bunuri/prestãrilor de servicii efectuate pe teritoriul naţional
Coloana "Denumire/Nume şi prenume beneficiar" - se înscriu denumirea/numele şi prenumele persoanei înregistrate în scopuri de TVA cãtre care a fost emisã factura sau denumirea/numele şi prenumele reprezentantului fiscal, în cazul în care beneficiarul livrãrii de bunuri/prestãrii de servicii nu este stabilit în România şi şi-a desemnat un reprezentant fiscal, dacã acesta din urmã este persoana obligatã la plata taxei.
Coloana "Codul de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului" - se înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului livrãrii de bunuri/prestãrii de servicii sau al reprezentantului fiscal, în cazul în care beneficiarul livrãrii de bunuri/prestãrii de servicii nu este stabilit în România şi şi-a desemnat un reprezentant fiscal, dacã acesta din urmã este persoana obligatã la plata taxei.
Coloana "Baza impozabilã totalã" - se înscrie baza de impozitare, exclusiv taxa, aferentã tuturor livrãrilor de bunuri/prestãrilor de servicii, inclusiv baza de impozitare aferentã facturilor de stornare, în lei. În cazul în care baza de impozitare este negativã, valoarea totalã a acesteia se înscrie cu semnul (-).
Coloana "Taxa pe valoarea adãugatã totalã" - se înscrie suma totalã a taxei colectate, inclusiv taxa aferentã facturilor de stornare, în lei. În cazul în care baza de impozitare este negativã, suma totalã a taxei se înscrie cu semnul (-).
Lista achiziţiilor de bunuri şi servicii efectuate pe teritoriul naţional
Coloana "Denumire/Nume şi prenume furnizor/prestator" - se înscriu denumirea/numele şi prenumele persoanei înregistrate în scopuri de TVA care a emis factura sau denumirea/numele şi prenumele reprezentantului fiscal, în cazul în care furnizorul/prestatorul nu este stabilit în România şi şi-a desemnat un reprezentant fiscal, dacã acesta din urmã este persoana obligatã la plata taxei.
Coloana "Codul de înregistrare în scopuri de TVA al furnizorului/prestatorului" - se înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA al furnizorului/prestatorului sau al reprezentantului fiscal, în cazul în care furnizorul/prestatorul nu este stabilit în România şi şi-a desemnat un reprezentant fiscal, dacã acesta din urmã este persoana obligatã la plata taxei.
Coloana "Baza impozabilã totalã" - se înscrie baza de impozitare, exclusiv taxa, aferentã tuturor achiziţiilor de bunuri şi servicii, inclusiv baza de impozitare aferentã facturilor de stornare, în lei. În cazul în care baza de impozitare este negativã, valoarea totalã a acesteia se înscrie cu semnul (-).
Coloana "Taxa pe valoarea adãugatã totalã" - se înscrie suma totalã a taxei, inclusiv taxa aferentã facturilor de stornare, în lei. În cazul în care baza de impozitare este negativã, suma totalã a taxei se înscrie cu semnul (-).

INSTRUCŢIUNI
pentru transmiterea în format electronic a formularului
(394) "Declaraţie informativã privind livrãrile/prestãrile şi
achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional"

Formatul electronic al declaraţiei se transmite organului fiscal competent pe dischetã 3 1/2 inch, 1.440 MB compatibilã MS-DOS sau pe alt suport magnetic.
Informaţiile din declaraţia informativã 394 vor fi transmise într-un fişier format text ASCII, în care fiecare înregistrare (linie) se terminã cu carriage return şi linefeed. Nu se admit în cadrul înregistrãrilor (liniilor) diacritice (caractere româneşti) şi caractere de control, cu excepţia celor menţionate anterior. Separatorul dintre câmpuri va fi virgula, iar delimitatorul câmpurilor de tip caracter (alfanumeric) va fi #.
Ordinea câmpurilor din structura fişierului este obligatorie, indiferent dacã acestea se completeazã sau nu.

Fişierul txt va avea obligatoriu denumirea:
394_SSAA_JCCCCCCCCCC.TXT, unde:
SS = semestrul S1 sau S2
AA = ultimele douã caractere din anul fiscal
CCCCCCCCC = cod de înregistrare în scopuri de TVA
Fişierul text conţine douã tipuri de înregistrãri:
Prima înregistrare va cuprinde informaţiile referitoare la datele de identificare ale contribuabilului şi ale reprezentantului fiscal, perioada de raportare şi informaţiile de rezumat ale declaraţiei:


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumire câmp Tip, Observaţii
crt. lungime
maximã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Cod declaraţie N(3) Se completeazã cu 394
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Cod de înregistrare în scopuri N(10)
de TVA
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Semestru C(2) Se completeazã cu S1 sau S2
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. An N(4)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Denumire contribuabil C(100)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Domiciliu fiscal contribuabil C(160)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Telefon C(30)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Fax C(30)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. E-mail C(80)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Cod de identificare fiscalã N(10)
reprezentant fiscal
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Denumire reprezentant fiscal C(100)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12. Domiciliu fiscal C(160)
reprezentant fiscal
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13. Telefon reprezentant fiscal C(30)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14. Fax reprezentant fiscal C(30)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15. E-mail reprezentant fiscal C(80)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
16. Numãr total furnizori/beneficiari N(15) Se completeazã numãrul total
al persoanelor înregistrate
în scopuri de TVA, incluse în
anexele la declaraţie.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
17. Baza livrãri N(15) Se completeazã valoarea totalã
a bazei impozabile aferentã
livrãrilor de bunuri/
prestãrilor de servicii
efectuate.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
18. TVA livrãri N(15) Se completeazã valoarea totalã
a TVA aferentã livrãrilor de
bunuri/prestãrilor de
servicii efectuate.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
19. Baza achiziţii N(15) Se completeazã valoarea totalã
a bazei impozabile aferentã
achiziţiilor de bunuri/
prestãrilor de servicii
efectuate.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
20. TVA achiziţii N(15) Se completeazã valoarea totalã
a TVA aferentã achiziţiilor de
bunuri/prestãrilor de
servicii efectuate.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Urmãtoarele înregistrãri vor conţine informaţiile din anexele privind
livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii, achiziţiile de bunuri şi
servicii efectuate pe teritoriul naţional:

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumire câmp Tip, Observaţii
crt. lungime
maximã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Tip operaţiune C(1) Se completeazã cu A pentru
achiziţii sau L pentru livrãri.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Cod de înregistrare în scopuri de N(10)
TVA beneficiar/furnizor/prestator
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Denumire beneficiar/furnizor/ C(100)
prestator
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Baza impozabilã N(15)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. TVA N(15)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 3

PROCEDURA
de gestiune a formularului (394) "Declaraţie informativã
privind livrãrile/prestãrile şi achiziţiile efectuate
pe teritoriul naţional"

cod MEF 14.13.01.02/f

1. Depunerea declaraţiei informative
Declaraţia se depune semestrial, pânã în data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare încheierii semestrului de raportare, la organul fiscal competent.
2. Prelucrarea declaraţiei informative
2.1. Prelucrarea declaraţiilor informative depuse de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA se realizeazã de cãtre organul fiscal competent, prin folosirea programului informatic de prelucrare pus la dispoziţie de Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei, pânã la data de 15 a lunii urmãtoare termenului de depunere a declaraţiei.
2.2. Dupã prelucrare, declaraţia informativã se arhiveazã la dosarul fiscal al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA.
2.3. În cazul în care, dupã depunerea declaraţiei, persoana impozabilã constatã existenţa unor omisiuni în datele declarate sau în cazul în care una sau mai multe facturi sunt emise în cursul unui semestru, dar sunt primite de beneficiarul tranzacţiei dupã data depunerii declaraţiei, persoana impozabilã trebuie sã depunã o nouã declaraţie corect completatã, care înlocuieşte declaraţia informativã depusã iniţial.
2.4. Declaraţia prevãzutã la pct. 2.3 se prelucreazã la momentul primirii de la persoana impozabilã.
3. Verificarea formalã a declaraţiei
3.1. Dupã primirea declaraţiei, organul fiscal competent va verifica:
a) corectitudinea codului de înregistrare în scopuri de TVA al persoanei impozabile, precum şi corectitudinea codurilor de înregistrare în scopuri de TVA ale persoanelor impozabile menţionate în "Lista livrãrilor de bunuri/prestãrilor de servicii efectuate pe teritoriul naţional" şi în "Lista achiziţiilor de bunuri şi servicii efectuate pe teritoriul naţional", din punctul de vedere al structurii acestora;
b) îndeplinirea obligaţiei de depunere a declaraţiei, prin încrucişarea informaţiilor referitoare la persoanele impozabile care au declarat livrãri/prestãri/achiziţii pe teritoriul naţional în deconturile de TVA, cu informaţiile referitoare la persoanele impozabile care au depus declaraţii informative.
3.2. Dupã prelucrarea declaraţiilor informative vor fi identificate:
- persoanele impozabile care nu au depus declaraţiile informative, deşi în decontul de TVA au declarat livrãri/prestãri/achiziţii pe teritoriul naţional, potrivit pct. 3.1 lit. b);
- persoanele impozabile care au depus declaraţii informative care prezintã erori, potrivit pct. 3.1 lit. a).
3.3. Pentru persoanele impozabile prevãzute la pct. 3.2 se emit:
a) notificãri pentru nedepunerea declaraţiei;
b) notificãri pentru corectarea declaraţiei.
3.4. Notificãrile prevãzute la pct. 3.3 se emit pânã cel târziu la data de 15 a lunii urmãtoare termenului legal de depunere a declaraţiei informative.
3.5. Declaraţiile informative depuse sau corectate ca urmare a notificãrilor transmise se prelucreazã în momentul primirii lor de la persoanele impozabile.
3.6. Declaraţiile informative care prezintã erori, potrivit pct. 3.1 lit. a), pentru care organul fiscal competent a transmis notificarea prevãzutã la pct. 3.3 lit. b), se corecteazã prin depunerea unei noi declaraţii corect completate, pânã cel târziu la data de 25 a celei de-a doua luni dupã termenul legal de depunere a declaraţiei informative pe care o corecteazã.
3.7. Declaraţia informativã prevãzutã la pct. 3.6 înlocuieşte declaraţia informativã depusã iniţial şi, dupã prelucrare, se arhiveazã la dosarul fiscal al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA.
4. Gestionarea declaraţiei informative
4.1. Informaţiile din declaraţiile informative depuse la termenele legale de depunere, precum şi cele depuse conform pct. 2.3 şi ca urmare a notificãrilor transmise de organele fiscale competente se introduc într-o bazã de date.
4.2. Organele fiscale competente transmit declaraţiile informative direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili. În termen de maximum 5 zile, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili transmit informaţiile din declaraţiile informative Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei şi sunt responsabile pentru completitudinea informaţiilor transmise.
4.3. La primirea bazelor de date, Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei va încrucişa informaţiile declarate în "Lista livrãrilor de bunuri/prestãrilor de servicii efectuate pe teritoriul naţional" cu cele declarate în "Lista achiziţiilor de bunuri şi servicii efectuate pe teritoriul naţional" de cãtre toate persoanele înregistrate în scopuri de TVA, în vederea împerecherii informaţiilor declarate pe codurile de înregistrare în scopuri de TVA ale furnizorului (emitent al facturii) şi beneficiarului (cel cãtre care a fost emisã factura). Aceastã încrucişare a informaţiilor se va efectua:
- iniţial, la primirea informaţiilor din declaraţiile informative depuse la termenele legale de depunere;
- lunar, în vederea includerii informaţiilor din declaraţiile depuse conform pct. 2.3 şi ca urmare a notificãrilor transmise de organele fiscale competente.
4.4. În cazul identificãrii de neconcordanţe, acestea pot fi de 3 tipuri:
- baza impozabilã şi TVA aferentã, declarate de un contribuabil în lista livrãrilor de bunuri/prestãrilor de servicii efectuate, diferã de baza impozabilã şi TVA aferentã, declarate de contribuabilul beneficiar al livrãrilor de bunuri/prestãrilor de servicii şi invers;
- un contribuabil declarat în una dintre cele douã liste ca fiind furnizor/beneficiar al livrãrii de bunuri/prestãrii de servicii nu declarã nicio livrare/prestare/achiziţie de bunuri/servicii de la primul contribuabil;
- un cod de înregistrare în scopuri de TVA înscris în una dintre cele douã liste ca aparţinând furnizorului/beneficiarului livrãrii de bunuri/prestãrii de servicii este invalid sau nealocat.
4.5. Neconcordanţele identificate vor fi evidenţiate într-un raport care va cuprinde:
- codurile de înregistrare în scopuri de TVA şi datele de identificare ale persoanelor impozabile în cazul cãrora s-au constatat neconcordanţe;
- neconcordanţele identificate, pe fiecare cod de înregistrare în scopuri de TVA separat sau pe grupuri de coduri de înregistrare în scopuri de TVA (furnizor/prestator - beneficiar).
4.6. Informaţiile din baza de date vor fi puse la dispoziţia Direcţiei de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã.
4.7. Informaţiile din declaraţiile informative vor fi pãstrate în baza de date pe o perioadã de 5 ani fiscali din anul depunerii declaraţiei (de exemplu: o declaraţie depusã la 25 iulie 2007 va fi pãstratã pânã la încheierea anului 2012). Dupã trecerea perioadei de 5 ani, informaţiile vor fi arhivate şi, la cerere, vor fi puse la dispoziţia Direcţiei de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã.


ANEXA 4

CARACTERISTICI
de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare ale formularului

Denumirea formularului: Declaraţie informativã privind livrãrile/prestãrile şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional
Cod: 14.13.01.02/f
Format: A4/t1.
Caracteristici de tipãrire:
- pe o singurã faţã;
- se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare cu ajutorul programului de asistenţã asigurat, gratuit, de cãtre unitãţile fiscale teritoriale sau descãrcat de pe serverul de web al Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa www.mfinante.ro.
Se difuzeazã: gratuit.
Se utilizeazã la: declararea livrãrilor de bunuri/prestãrilor de servicii şi a achiziţiilor de bunuri şi servicii pentru care este obligatorie emiterea unei facturi, realizate pe teritoriul naţional de cãtre persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România.
Se întocmeşte de: persoana înregistratã în scopuri de TVA sau de cãtre reprezentantul sãu fiscal în douã exemplare.
Circulã:
- originalul la organul fiscal competent;
- copia la contribuabil.
Se arhiveazã: la dosarul fiscal al contribuabilului.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016