Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere: - prevederile art. 192 alin. (1) lit. p) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare; – Hotărârea Guvernului nr. 1.283/2024 pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1.352/2010 privind aprobarea structurii Clasificării ocupaţiilor din România - nivel grupă de bază, conform Clasificării internaţionale standard a ocupaţiilor - ISCO 08; – Referatul de aprobare nr. 4.123/DGMCDRSIP din 13.12.2024 prin care se înaintează proiectul ordinului privind aprobarea fişei-cadru a postului şi a fişei-cadru de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru personalul didactic auxiliar încadrat în funcţia de îngrijitoare în educaţie timpurie, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 731/2024 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările ulterioare, ministrul educaţiei emite prezentul ordin. ART. 1 Se aprobă Fişa-cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar încadrat în funcţia de îngrijitoare în educaţie timpurie, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 Se aprobă Fişa-cadru de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru personalul didactic auxiliar încadrat în funcţia de îngrijitoare în educaţie timpurie, prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 3 Direcţiile generale/Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul educaţiei, Gigel Paraschiv, secretar de stat Bucureşti, 20 decembrie 2024. Nr. 7.842. ANEXA 1 ANTET FIŞA-CADRU a postului pentru personalul didactic auxiliar încadrat în funcţia de îngrijitoare în educaţie timpurie În temeiul Legii învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în baza Contractului individual de muncă înregistrat în Registrul general de evidenţă a salariaţilor cu numărul ................, se încheie astăzi, ....................., prezenta fişă a postului: Numele şi prenumele: .................................................... Denumirea postului: îngrijitoare în educaţie timpurie Nivelul postului: de execuţie Decizia de numire: .................................................... Încadrarea: .................................................... Cerinţe: - condiţia minimă de ocupare a postului: studii liceale fără diplomă de bacalaureat; – condiţii specifice postului: program de formare privind îngrijirea copiilor din educaţia timpurie, avizat de Ministerul Educaţiei şi furnizat de casele corpului didactic/centrele pentru carieră didactică; – vechime: .............................................................. . Relaţii profesionale: - ierarhice de subordonare: director; director adjunct; – de colaborare: cu personalul didactic, didactic auxiliar, personalul unităţii de învăţământ; – de reprezentare a unităţii şcolare: nu este cazul. I. Atribuţii specifice postului 1. Cunoaşterea activităţii interne a unităţii de învăţământ 1.1. Cunoaşte şi îndeplineşte sarcinile prevăzute în regulamentul intern, regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii şi în fişa postului. 1.2. Cunoaşte procedurile interne specifice postului. 1.3. Oferă informaţii despre locaţia fiecărei încăperi din unitatea de învăţământ. 1.4. Gestionează bunurile din sectorul de care răspunde. 2. Realizarea activităţilor de îngrijire a copiilor 2.1. Susţine dezvoltarea fizică, cognitivă, socială şi emoţională a copiilor prin rutine, interacţiuni, joc şi alte activităţi specifice. 2.2. Asistă educatorul/profesorul pentru educaţie timpurie în amenajarea mediului educaţional, în pregătirea materialelor didactice şi în organizarea/desfăşurarea activităţilor didactice. 2.3. Planifică activităţile de îngrijire a copiilor corespunzător vârstei şi regimurilor recomandate, cu respectarea normelor igienico-sanitare. 2.4. Asigură serviciile de îngrijire şi asistenţă a copiilor în activităţile zilnice, în acord cu nevoile acestora, inclusiv în timpul activităţilor extracurriculare (vizite, excursii). 2.5. Preia/Predă copiii de la/către aparţinători la începutul/sfârşitul programului în unitatea de învăţământ. 2.6. Supraveghează copiii în spaţiile interioare şi exterioare în unitatea de învăţământ. 2.7. Asigură nevoile de bază ale copiilor în unitatea de învăţământ, inclusiv cele de igienă personală şi toaletă, îmbrăcare, nutriţie şi sănătate. 2.8. Contribuie la formarea deprinderilor igienico-sanitare/alimentare ale copiilor. 3. Aplicarea procedurilor, normelor, regulilor specifice 3.1. Se prezintă la controlul medical periodic. 3.2. Respectă normele de protecţie a muncii şi normele privind situaţiile de urgenţă. 3.3. Participă la cursuri de igienă. 3.4. Aplică/Respectă normele, regulile, procedurile specifice unităţii de învăţământ. 4. Comunicare şi relaţionare 4.1. Asigură condiţiile de relaţionare eficientă cu întregul personal al unităţii de învăţământ şi cu beneficiarii direcţi şi indirecţi. 4.2. Promovează un comportament asertiv în relaţiile cu personalul unităţii de învăţământ şi cu beneficiarii direcţi şi indirecţi. 5. Realizarea activităţilor de curăţenie 5.1. Asigură curăţenia şi igienizarea zilnică în spaţiile interioare şi exterioare ale unităţii de învăţământ, cu excepţia grupurilor sanitare. 5.2. Schimbă lenjeria de pat. 5.3. Dezinfectează jucăriile şi materialul didactic, precum şi alte obiecte şi accesorii utilizate de copii sau folosite în activităţile la care aceştia participă. 6. Managementul carierei şi al dezvoltării profesionale 6.1. Identifică nevoile proprii de formare. 6.2. Participă la programe de formare/cursuri de perfecţionare conform legislaţiei în vigoare. 6.3. Aplică în activitatea curentă cunoştinţele/abilităţile/competenţele dobândite prin formare continuă/perfecţionare. 7. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii unităţii de învăţământ 7.1. Promovează sistemul de valori al unităţii de învăţământ la nivelul comunităţii. 7.2. Contribuie la însuşirea regulilor sociale de către beneficiarii direcţi şi indirecţi. 8. Conduita profesională 8.1. Manifestă atitudine morală şi civică (limbaj, ţinută, respect, comportament). 8.2. Dovedeşte empatie în relaţia cu copiii. 8.3. Respectă şi promovează deontologia profesională. II. Alte atribuţii În funcţie de nevoile specifice ale unităţii de învăţământ, salariatul este obligat să îndeplinească şi alte sarcini repartizate de angajator, precum şi să respecte normele, procedurile de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU, în condiţiile legii: ................................................................ ................................................................ ................................................................ ................................................................ Răspunderea disciplinară: Neîndeplinirea sarcinilor de serviciu sau îndeplinirea lor în mod necorespunzător atrage după sine diminuarea calificativului şi/sau sancţionarea disciplinară, conform prevederilor legii. Director, ...................... (nume, semnătură, ştampilă) Semnătura titularului de luare la cunoştinţă: ...................................... Data: ........................ ANEXA 2 ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru personalul didactic auxiliar încadrat în funcţia de îngrijitoare în educaţie timpurie Numărul fişei postului: ........................................... Numele şi prenumele titularului: .................................. Perioada evaluată: ................................................ Calificativul acordat: ............................................ Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea: A - indicatori de performanţă; B - punctaj maxim; C - autoevaluare; D - compartiment; E - consiliul de administraţie; F - comisia de contestaţii.
┌──────────────┬──────────────────┬─┬───┬───────┐
│ │ │ │ │Punctaj│
│Domenii ale │Criterii de │A│B │acordat│
│evaluării │performanţă │ │ ├─┬─┬─┬─┤
│ │ │ │ │C│D│E│F│
├──────────────┼──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │1.1. Cunoaşte şi │ │ │ │ │ │ │
│ │îndeplineşte │ │ │ │ │ │ │
│ │sarcinile │ │ │ │ │ │ │
│ │prevăzute în │ │ │ │ │ │ │
│ │regulamentul │ │ │ │ │ │ │
│ │intern, │ │ │ │ │ │ │
│ │regulamentul de │ │ │ │ │ │ │
│ │organizare şi │ │ │ │ │ │ │
│ │funcţionare al │ │ │ │ │ │ │
│ │unităţii şi în │ │ │ │ │ │ │
│ │fişa postului. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│1. Cunoaşterea│1.2. Cunoaşte │ │ │ │ │ │ │
│activităţii │procedurile │ │ │ │ │ │ │
│interne a │interne specifice │ │ │ │ │ │ │
│unităţii de │postului. │ │ │ │ │ │ │
│învăţământ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │1.3. Oferă │ │ │ │ │ │ │
│ │informaţii despre │ │ │ │ │ │ │
│ │locaţia fiecărei │ │ │ │ │ │ │
│ │încăperi din │ │ │ │ │ │ │
│ │unitatea de │ │ │ │ │ │ │
│ │învăţământ. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │1.4. Gestionează │ │ │ │ │ │ │
│ │bunurile din │ │ │ │ │ │ │
│ │sectorul de care │ │ │ │ │ │ │
│ │răspunde. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │15 │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │2.1. Susţine │ │ │ │ │ │ │
│ │dezvoltarea │ │ │ │ │ │ │
│ │fizică, cognitivă,│ │ │ │ │ │ │
│ │socială şi │ │ │ │ │ │ │
│ │emoţională a │ │ │ │ │ │ │
│ │copiilor prin │ │ │ │ │ │ │
│ │rutine, │ │ │ │ │ │ │
│ │interacţiuni, joc │ │ │ │ │ │ │
│ │şi alte activităţi│ │ │ │ │ │ │
│ │specifice. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │2.2. Asistă │ │ │ │ │ │ │
│ │educatorul/ │ │ │ │ │ │ │
│ │profesorul pentru │ │ │ │ │ │ │
│ │educaţie timpurie │ │ │ │ │ │ │
│ │în amenajarea │ │ │ │ │ │ │
│ │mediului │ │ │ │ │ │ │
│ │educaţional, în │ │ │ │ │ │ │
│ │pregătirea │ │ │ │ │ │ │
│ │materialelor │ │ │ │ │ │ │
│ │didactice şi în │ │ │ │ │ │ │
│ │organizarea/ │ │ │ │ │ │ │
│ │desfăşurarea │ │ │ │ │ │ │
│ │activităţilor │ │ │ │ │ │ │
│ │didactice. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │2.3. Planifică │ │ │ │ │ │ │
│ │activităţile de │ │ │ │ │ │ │
│ │îngrijire a │ │ │ │ │ │ │
│ │copiilor │ │ │ │ │ │ │
│ │corespunzător │ │ │ │ │ │ │
│ │vârstei şi │ │ │ │ │ │ │
│ │regimurilor │ │ │ │ │ │ │
│ │recomandate, cu │ │ │ │ │ │ │
│ │respectarea │ │ │ │ │ │ │
│ │normelor │ │ │ │ │ │ │
│ │igienico-sanitare.│ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │2.4. Asigură │ │ │ │ │ │ │
│ │serviciile de │ │ │ │ │ │ │
│ │îngrijire şi │ │ │ │ │ │ │
│ │asistenţă a │ │ │ │ │ │ │
│2. Realizarea │copiilor în │ │ │ │ │ │ │
│activităţilor │activităţile │ │ │ │ │ │ │
│de îngrijire a│zilnice, în acord │ │ │ │ │ │ │
│copiilor │cu nevoile │ │ │ │ │ │ │
│ │acestora, inclusiv│ │ │ │ │ │ │
│ │în timpul │ │ │ │ │ │ │
│ │activităţilor │ │ │ │ │ │ │
│ │extracurriculare │ │ │ │ │ │ │
│ │(vizite, │ │ │ │ │ │ │
│ │excursii). │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │2.5. Preia/Predă │ │ │ │ │ │ │
│ │copiii de la/către│ │ │ │ │ │ │
│ │aparţinători la │ │ │ │ │ │ │
│ │începutul/ │ │ │ │ │ │ │
│ │sfârşitul │ │ │ │ │ │ │
│ │programului în │ │ │ │ │ │ │
│ │unitatea de │ │ │ │ │ │ │
│ │învăţământ. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │2.6. Supraveghează│ │ │ │ │ │ │
│ │copiii în spaţiile│ │ │ │ │ │ │
│ │interioare şi │ │ │ │ │ │ │
│ │exterioare în │ │ │ │ │ │ │
│ │unitatea de │ │ │ │ │ │ │
│ │învăţământ. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │2.7. Asigură │ │ │ │ │ │ │
│ │nevoile de bază │ │ │ │ │ │ │
│ │ale copiilor în │ │ │ │ │ │ │
│ │unitatea de │ │ │ │ │ │ │
│ │învăţământ, │ │ │ │ │ │ │
│ │inclusiv cele de │ │ │ │ │ │ │
│ │igienă personală │ │ │ │ │ │ │
│ │şi toaletă, │ │ │ │ │ │ │
│ │îmbrăcare, │ │ │ │ │ │ │
│ │nutriţie şi │ │ │ │ │ │ │
│ │sănătate. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │2.8. Contribuie la│ │ │ │ │ │ │
│ │formarea │ │ │ │ │ │ │
│ │deprinderilor │ │ │ │ │ │ │
│ │igienico-sanitare/│ │ │ │ │ │ │
│ │alimentare ale │ │ │ │ │ │ │
│ │copiilor. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │32 │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │3.1. Se prezintă │ │ │ │ │ │ │
│ │la controlul │ │ │ │ │ │ │
│ │medical periodic. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │3.2. Respectă │ │ │ │ │ │ │
│ │normele de │ │ │ │ │ │ │
│ │protecţie a muncii│ │ │ │ │ │ │
│ │şi normele privind│ │ │ │ │ │ │
│3. Aplicarea │situaţiile de │ │ │ │ │ │ │
│procedurilor, │urgenţă. │ │ │ │ │ │ │
│normelor, ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│regulilor │3.3. Participă la │ │ │ │ │ │ │
│specifice │cursuri de igienă.│ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │3.4. Aplică/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Respectă normele, │ │ │ │ │ │ │
│ │regulile, │ │ │ │ │ │ │
│ │procedurile │ │ │ │ │ │ │
│ │specifice unităţii│ │ │ │ │ │ │
│ │de învăţământ. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │12 │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │4.1. Asigură │ │ │ │ │ │ │
│ │condiţiile de │ │ │ │ │ │ │
│ │relaţionare │ │ │ │ │ │ │
│ │eficientă cu │ │ │ │ │ │ │
│ │întregul personal │ │ │ │ │ │ │
│ │al unităţii de │ │ │ │ │ │ │
│ │învăţământ şi cu │ │ │ │ │ │ │
│ │beneficiarii │ │ │ │ │ │ │
│ │direcţi şi │ │ │ │ │ │ │
│ │indirecţi. │ │ │ │ │ │ │
│4. Comunicare ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│şi relaţionare│4.2. Promovează un│ │ │ │ │ │ │
│ │comportament │ │ │ │ │ │ │
│ │asertiv în │ │ │ │ │ │ │
│ │relaţiile cu │ │ │ │ │ │ │
│ │personalul │ │ │ │ │ │ │
│ │unităţii de │ │ │ │ │ │ │
│ │învăţământ şi cu │ │ │ │ │ │ │
│ │beneficiarii │ │ │ │ │ │ │
│ │direcţi şi │ │ │ │ │ │ │
│ │indirecţi. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │10 │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │5.1. Asigură │ │ │ │ │ │ │
│ │curăţenia şi │ │ │ │ │ │ │
│ │igienizarea │ │ │ │ │ │ │
│ │zilnică în │ │ │ │ │ │ │
│ │spaţiile │ │ │ │ │ │ │
│ │interioare şi │ │ │ │ │ │ │
│ │exterioare ale │ │ │ │ │ │ │
│ │unităţii de │ │ │ │ │ │ │
│ │învăţământ, cu │ │ │ │ │ │ │
│ │excepţia │ │ │ │ │ │ │
│ │grupurilor │ │ │ │ │ │ │
│ │sanitare. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│5. Realizarea │5.2. Schimbă │ │ │ │ │ │ │
│activităţilor │lenjeria de pat. │ │ │ │ │ │ │
│de curăţenie ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │5.3. Dezinfectează│ │ │ │ │ │ │
│ │jucăriile şi │ │ │ │ │ │ │
│ │materialul │ │ │ │ │ │ │
│ │didactic, precum │ │ │ │ │ │ │
│ │şi alte obiecte şi│ │ │ │ │ │ │
│ │accesorii │ │ │ │ │ │ │
│ │utilizate de copii│ │ │ │ │ │ │
│ │sau folosite în │ │ │ │ │ │ │
│ │activităţile la │ │ │ │ │ │ │
│ │care aceştia │ │ │ │ │ │ │
│ │participă. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │15 │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │6.1. Identifică │ │ │ │ │ │ │
│ │nevoile proprii de│ │ │ │ │ │ │
│ │formare. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │6.2. Participă la │ │ │ │ │ │ │
│ │programe de │ │ │ │ │ │ │
│ │formare/cursuri de│ │ │ │ │ │ │
│ │perfecţionare │ │ │ │ │ │ │
│ │conform │ │ │ │ │ │ │
│6. │legislaţiei în │ │ │ │ │ │ │
│Managementul │vigoare. │ │ │ │ │ │ │
│carierei şi al├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│dezvoltării │6.3. Aplică în │ │ │ │ │ │ │
│profesionale │activitatea │ │ │ │ │ │ │
│ │curentă │ │ │ │ │ │ │
│ │cunoştinţele/ │ │ │ │ │ │ │
│ │abilităţile/ │ │ │ │ │ │ │
│ │competenţele │ │ │ │ │ │ │
│ │dobândite prin │ │ │ │ │ │ │
│ │formare continuă/ │ │ │ │ │ │ │
│ │perfecţionare. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │6 │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │7.1. Promovează │ │ │ │ │ │ │
│ │sistemul de valori│ │ │ │ │ │ │
│ │al unităţii de │ │ │ │ │ │ │
│ │învăţământ la │ │ │ │ │ │ │
│7. Contribuţia│nivelul │ │ │ │ │ │ │
│la dezvoltarea│comunităţii. │ │ │ │ │ │ │
│instituţională├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│şi la │7.2. Contribuie la│ │ │ │ │ │ │
│promovarea │însuşirea │ │ │ │ │ │ │
│imaginii │regulilor sociale │ │ │ │ │ │ │
│unităţii de │de către │ │ │ │ │ │ │
│învăţământ │beneficiarii │ │ │ │ │ │ │
│ │direcţi şi │ │ │ │ │ │ │
│ │indirecţi. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │4 │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │8.1. Manifestă │ │ │ │ │ │ │
│ │atitudine morală │ │ │ │ │ │ │
│ │şi civică (limbaj,│ │ │ │ │ │ │
│ │ţinută, respect, │ │ │ │ │ │ │
│ │comportament). │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │8.2. Dovedeşte │ │ │ │ │ │ │
│8. Conduita │empatie în relaţia│ │ │ │ │ │ │
│profesională │cu copiii. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │8.3. Respectă şi │ │ │ │ │ │ │
│ │promovează │ │ │ │ │ │ │
│ │deontologia │ │ │ │ │ │ │
│ │profesională. │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │6 │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────────┼─┼───┼─┼─┼─┼─┤
│TOTAL │ │ │100│ │ │ │ │
└──────────────┴──────────────────┴─┴───┴─┴─┴─┴─┘
Data: ............. Nume şi prenume: .............. Semnături: • Cadru didactic auxiliar evaluat (îngrijitoare în educaţie timpurie): .............. • Responsabil compartiment: ................ • Responsabil comisie de contestaţii: .............. • Director: ............. • Membrii consiliului de administraţie: .............. ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.