Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 7.436 din 19 noiembrie 2024  privind aprobarea Calendarului etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026, a modelelor proiectelor cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi unitatea administrativ-teritorială, precum şi a modelelor Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 7.436 din 19 noiembrie 2024 privind aprobarea Calendarului etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026, a modelelor proiectelor cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi unitatea administrativ-teritorială, precum şi a modelelor "Situaţia solicitărilor operatorilor economici şi propunerea de cifră de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026", "Solicitare de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026" şi "Solicitare de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2025-2026"

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1176 din 26 noiembrie 2024
    Având în vedere:
    - prevederile art. 19 alin. (8), art. 23 şi ale art. 248 alin. (16) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023 cu modificările ulterioare şi completările ulterioare;
    – prevederile art. X şi XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 128/2024 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal şi măsuri specifice pentru digitalizare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative;
    – prevederile art. 1 alin. (3) din Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului naţional de învăţământ preuniversitar şi superior, cu modificările ulterioare;
    – Referatul de aprobare nr. VET 1.766 din 13.11.2024 referitor la proiectul de ordin privind aprobarea Calendarului etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026, a modelelor proiectelor cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi unitatea administrativ-teritorială, precum şi a modelelor „Situaţia solicitărilor operatorilor economici şi propunerea de cifră de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026“, „Solicitare de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026“ şi „Solicitare de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2025-2026“,

    în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 731/2024 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările ulterioare:
    ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
    ART. 1
    (1) Se aprobă Calendarul etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
    (2) Cifra de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026 se stabileşte în conformitate cu prevederile art. 23, 36, 37, 43 şi 44 din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.732/2022, cu prevederile art. 3 din Metodologia de acces şi de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4, conform Cadrului naţional al calificărilor, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.733/2022, cu prevederile art. 9 din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.033/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu respectarea prevederilor Metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de antepreşcolari/preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular pentru anul şcolar 2025-2026, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei.

    ART. 2
    Se aprobă modelele proiectelor cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social (CLDPS), Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) şi unitatea administrativ-teritorială (UAT), prevăzute în anexele nr. 2-4 care fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 3
    Se aprobă modelul „Situaţia solicitărilor operatorilor economici şi propunerea de cifră de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026“, în vederea transmiterii de către unităţile de învăţământ la inspectoratele şcolare, în conformitate cu anexa nr. 5 care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 4
    Se aprobă modelul „Solicitare de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026“, în conformitate cu anexa nr. 6 care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 5
    Se aprobă modelul „Solicitare de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2025-2026“, în conformitate cu anexa nr. 7 care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 6
    Direcţia generală echitate şi performanţă în învăţământul preuniversitar, Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar, Direcţia generală minorităţi şi desegregare, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ preuniversitar care şcolarizează în învăţământul preuniversitar dual şi profesional duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul educaţiei,
                    Gigel Paraschiv,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 19 noiembrie 2024.
    Nr. 7.436.
    ANEXA 1

    CALENDARUL
    etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare
    în învăţământul preuniversitar dual şi în
    învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2025-2026

┌────┬─────────────────────────┬──────────┐
│ │ │Perioada/ │
│ │ │Termenul │
│Nr. │Etapa/Acţiunea │de │
│crt.│ │finalizare│
│ │ │a etapei/ │
│ │ │acţiunii │
├────┴─────────────────────────┴──────────┤
│ETAPA 1 │
│Informarea operatorilor economici şi a │
│autorităţilor publice locale cu privire │
│la Calendarul etapelor şi acţiunilor │
│pentru stabilirea cifrei de şcolarizare │
│în învăţământul preuniversitar dual şi în│
│învăţământul profesional de stat pentru │
│anul şcolar 2025-2026 │
├────┬─────────────────────────┬──────────┤
│ │Inspectoratele şcolare │ │
│ │judeţene/Inspectoratul │ │
│ │Şcolar al Municipiului │ │
│ │Bucureşti (ISJ/ISMB) │ │
│ │realizează, cu sprijinul │ │
│ │camerelor de comerţ şi al│ │
│ │instituţiilor │ │
│ │reprezentate în │ │
│ │comitetele locale de │ │
│ │dezvoltare a │ │
│ │parteneriatului social, │ │
│ │acţiuni de informare şi │ │
│ │popularizare în rândul │ │
│ │operatorilor economici şi│ │
│ │al unităţilor de │ │
│ │învăţământ profesional şi│ │
│ │tehnic privind calendarul│ │
│ │etapelor şi acţiunilor │ │
│ │pentru stabilirea cifrei │ │
│ │de şcolarizare în │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual şi în│ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │de stat pentru anul │ │
│ │şcolar 2025-2026. ISJ/ │ │
│ │ISMB publică pe site-ul │până la │
│1. │instituţiei calendarul │25 │
│ │etapelor şi acţiunilor │noiembrie │
│ │pentru stabilirea cifrei │2024 │
│ │de şcolarizare în │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual şi în│ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │de stat pentru anul │ │
│ │şcolar 2025-2026. │ │
│ │NOTĂ: │ │
│ │În toate acţiunile de │ │
│ │popularizare, precum şi │ │
│ │în anunţul publicat pe │ │
│ │site-urile │ │
│ │inspectoratelor şcolare, │ │
│ │operatorii economici vor │ │
│ │fi avertizaţi cu privire │ │
│ │la termenul-limită de │ │
│ │transmitere a │ │
│ │formularelor de │ │
│ │solicitare de şcolarizare│ │
│ │în învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual şi în│ │
│ │cel profesional de stat │ │
│ │pentru a putea fi luate │ │
│ │în considerare pentru │ │
│ │proiectul planului de │ │
│ │şcolarizare. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │ISJ/ISMB informează │ │
│ │autorităţile │ │
│ │administraţiei publice │ │
│ │locale cu privire la │ │
│ │rolurile acestora în │ │
│ │stabilirea cifrei de │ │
│ │şcolarizare şi încheierea│ │
│ │contractelor de │ │
│ │parteneriat pentru │ │
│ │învăţământul │până la │
│2. │preuniversitar dual. │25 │
│ │NOTĂ: │noiembrie │
│ │Autorităţile │2024 │
│ │administraţiei publice │ │
│ │locale vor fi informate │ │
│ │cu privire la necesitatea│ │
│ │încheierii contractelor │ │
│ │de parteneriat pentru │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual în │ │
│ │perioada menţionată în │ │
│ │prezentul calendar. │ │
├────┴─────────────────────────┴──────────┤
│ETAPA 2 │
│Realizarea propunerilor privind locurile │
│în învăţământul preuniversitar dual şi în│
│învăţământul profesional de stat │
├─────────────────────────────────────────┤
│ETAPA 2 A │
│Învăţământ preuniversitar dual │
├────┬─────────────────────────┬──────────┤
│ │Operatorii economici │ │
│ │transmit la Centrul │ │
│ │Naţional de Dezvoltare a │ │
│ │Învăţământului │ │
│ │Profesional şi Tehnic │ │
│ │(CNDIPT) solicitările de │ │
│ │şcolarizare în │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual, │ │
│ │conform modelului de │ │
│ │solicitare din anexa nr. │ │
│ │7 la ordin. │ │
│ │NOTĂ: │ │
│ │Operatorii economici pot │ │
│ │solicita şcolarizare prin│ │
│ │învăţământul dual pentru │ │
│ │calificări profesionale │ │
│ │de nivel 3, conform │ │
│ │Cadrului naţional al │ │
│ │calificărilor (CNC), │ │
│ │organizat după clasa a │ │
│ │VIII-a, învăţământ de zi,│ │
│ │precum şi pentru │ │
│ │calificări profesionale │ │
│ │de nivel 4 CNC, organizat│ │
│ │la clasa a XI-a, │ │
│ │învăţământ cu frecvenţă │ │
│ │de zi cu durata de 2 ani │ │
│ │sau învăţământ cu │ │
│ │frecvenţă seral cu durata│ │
│ │de 3 ani, cu respectarea │ │
│ │prevederilor stabilite │ │
│ │prin Metodologia de │ │
│ │organizare şi funcţionare│ │
│ │a învăţământului dual, │ │
│ │aprobată prin Ordinul │ │
│ │ministrului educaţiei nr.│ │
│ │5.732/2022, Metodologia │până la │
│1. │de acces şi de organizare│9 │
│ │şi desfăşurare a │decembrie │
│ │admiterii în învăţământul│2024 │
│ │dual pentru calificări │ │
│ │profesionale de nivel 4, │ │
│ │conform Cadrului naţional│ │
│ │al calificărilor, │ │
│ │aprobată prin Ordinul │ │
│ │ministrului educaţiei nr.│ │
│ │5.733/2022, şi prin │ │
│ │prezentul calendar. │ │
│ │Solicitările din partea │ │
│ │operatorilor economici se│ │
│ │transmit la CNDIPT prin │ │
│ │e-mail, la adresa │ │
│ │tvet@tvet.ro, cu │ │
│ │respectarea │ │
│ │termenului-limită │ │
│ │prevăzut în prezentul │ │
│ │calendar. │ │
│ │Eventualele solicitări │ │
│ │din partea operatorilor │ │
│ │economici transmise │ │
│ │unităţilor de învăţământ │ │
│ │sau inspectoratelor │ │
│ │şcolare vor fi │ │
│ │redirecţionate cu │ │
│ │celeritate la CNDIPT. │ │
│ │Nerespectarea │ │
│ │termenului-limită │ │
│ │prevăzut în prezentul │ │
│ │calendar pentru │ │
│ │transmiterea │ │
│ │solicitărilor din partea │ │
│ │operatorilor economici │ │
│ │conduce la riscul │ │
│ │necuprinderii │ │
│ │solicitărilor în │ │
│ │proiectul planului de │ │
│ │şcolarizare. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │CNDIPT centralizează │ │
│ │solicitările operatorilor│ │
│ │economici şi transmite │ │
│ │către inspectoratele │ │
│ │şcolare şi unităţile │până la │
│ │administrativ-teritoriale│16 │
│2. │pe raza cărora s-a │decembrie │
│ │solicitat şcolarizarea │2024 │
│ │situaţia solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici │ │
│ │pentru şcolarizare în │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │Inspectoratele şcolare │ │
│ │analizează împreună cu │ │
│ │unităţile de învăţământ │ │
│ │solicitările operatorilor│ │
│ │economici, în │ │
│ │conformitate cu Ordinul │ │
│ │ministrului educaţiei nr.│ │
│ │6.469/2022 pentru │ │
│ │aprobarea Nomenclatorului│ │
│ │de încadrare a │ │
│ │calificărilor │ │
│ │profesionale de nivel 3 │ │
│ │şi de nivel 4 conform │ │
│ │Cadrului naţional al │ │
│ │calificărilor, pe domenii│ │
│ │de pregătire de bază, şi │ │
│ │cu obligaţiile stabilite │ │
│ │la art. 23 alin. (6)-(8) │ │
│ │din Metodologia de │ │
│ │organizare şi funcţionare│ │
│ │a învăţământului dual, │ │
│ │aprobată prin Ordinul │ │
│ │ministrului educaţiei nr.│ │
│ │5.732/2022. │ │
│ │Inspectoratele şcolare │până la │
│ │transmit la CNDIPT │20 │
│3. │situaţia cu locurile │decembrie │
│ │propuse, ca răspuns la │2024 │
│ │aceste solicitări, │ │
│ │conform anexelor nr. 2 şi│ │
│ │3 la ordin (fără avize, │ │
│ │în această fază). │ │
│ │NOTĂ: │ │
│ │Anexele nr. 2 şi3 la │ │
│ │ordin vor conţine în │ │
│ │rubrica „Observaţii“ │ │
│ │argumente obiective, în │ │
│ │cazul în care numărul de │ │
│ │locuri din propunerea de │ │
│ │ofertă de şcolarizare nu │ │
│ │satisface integral │ │
│ │solicitarea de │ │
│ │şcolarizare din partea │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │cu respectarea │ │
│ │precizărilor din art. 23 │ │
│ │alin. (6)-(8) din │ │
│ │Metodologia de organizare│ │
│ │şi funcţionare a │ │
│ │învăţământului dual, │ │
│ │aprobată prin Ordinul │ │
│ │ministrului educaţiei nr.│ │
│ │5.732/2022. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │CNDIPT analizează gradul │ │
│ │de satisfacere a │ │
│ │solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │motivele de nesatisfacere│ │
│ │a acestora la nivel │ │
│ │judeţean/al municipiului │ │
│ │Bucureşti şi iniţiază, │ │
│ │după caz, demersuri │ │
│ │pentru identificarea │ │
│ │soluţiilor de satisfacere│până la │
│4. │la nivel regional a │8 ianuarie│
│ │solicitărilor care, din │2025 │
│ │motive obiective, nu pot │ │
│ │fi satisfăcute la nivel │ │
│ │judeţean. CNDIPT │ │
│ │formulează propuneri │ │
│ │pentru creşterea gradului│ │
│ │de satisfacere a │ │
│ │solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │pe care le transmite la │ │
│ │ISJ/ISMB. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │ISJ/ISMB definitivează │ │
│ │situaţia cu locurile │ │
│ │propuse pentru │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual şi │ │
│ │transmite situaţia la │ │
│ │CNDIPT, conform anexelor │ │
│ │nr. 2 şi 3 la ordin (fără│ │
│ │avizări, în această │ │
│ │fază). │ │
│ │NOTĂ: │ │
│ │În situaţia │ │
│ │nesoluţionării │ │
│ │propunerilor CNDIPT │ │
│ │pentru creşterea gradului│până la │
│5. │de satisfacere a │15 │
│ │solicitărilor │ianuarie │
│ │operatorilor economici, │2025 │
│ │ISJ/ISMB va furniza în │ │
│ │rubrica „Observaţii“ a │ │
│ │anexelor nr. 2 şi 3 la │ │
│ │ordin argumentele pentru │ │
│ │care nu au fost │ │
│ │soluţionate, în raport cu│ │
│ │precizările din art. 23 │ │
│ │alin. (6)-(8) din │ │
│ │Metodologia de organizare│ │
│ │şi funcţionare a │ │
│ │învăţământului dual, │ │
│ │aprobată prin Ordinul │ │
│ │ministrului educaţiei nr.│ │
│ │5.732/2022. │ │
├────┴─────────────────────────┴──────────┤
│ETAPA 2 B │
│Învăţământ profesional de stat │
├────┬─────────────────────────┬──────────┤
│ │Operatorii economici │ │
│ │înaintează unităţilor de │ │
│ │învăţământ profesional şi│ │
│ │tehnic sau │ │
│ │inspectoratelor şcolare │ │
│ │solicitările de │ │
│ │şcolarizare în │ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │pentru anul şcolar │ │
│ │2025-2026, conform │ │
│ │modelului prevăzut în │ │
│ │anexa nr. 6 la ordin. │ │
│ │NOTĂ: │până la │
│ │ISJ/ISMB transmite │9 │
│1. │solicitările primite de │decembrie │
│ │la operatorii economici │2024 │
│ │la unităţile de │ │
│ │învăţământ nominalizate │ │
│ │în solicitările │ │
│ │operatorilor economici │ │
│ │sau, în absenţa │ │
│ │nominalizării de către │ │
│ │operatorii economici a │ │
│ │unei unităţi de │ │
│ │învăţământ, la unităţi de│ │
│ │învăţământ care pot │ │
│ │cuprinde în oferta │ │
│ │educaţională calificările│ │
│ │solicitate. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │Unităţile de învăţământ │ │
│ │profesional şi tehnic │ │
│ │înaintează la ISJ/ISMB │ │
│ │situaţia solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici şi│ │
│ │propunerile de cifre de │ │
│ │şcolarizare în │ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │pentru anul şcolar │ │
│ │2025-2026, conform anexei│ │
│ │nr. 5 la ordin, împreună │ │
│ │cu contractele-cadru │ │
│ │încheiate. │ │
│ │NOTĂ: │ │
│ │În conformitate cu art. 8│ │
│ │din Metodologia de │ │
│ │organizare şi funcţionare│ │
│ │a învăţământului │ │
│ │profesional de stat, │până la │
│2. │aprobată prin Ordinul │16 │
│ │ministrului educaţiei │decembrie │
│ │naţionale şi cercetării │2024 │
│ │ştiinţifice nr. 5.033/ │ │
│ │2016, cu modificările şi │ │
│ │completările ulterioare, │ │
│ │unităţile de învăţământ │ │
│ │au obligaţia să anexeze │ │
│ │la propunerea privind │ │
│ │planul de şcolarizare │ │
│ │contracte-cadru încheiate│ │
│ │cu operatori economici/ │ │
│ │instituţii publice, cu │ │
│ │respectarea modelului │ │
│ │contractului-cadru │ │
│ │stabilit prin Ordinul │ │
│ │ministrului educaţiei │ │
│ │naţionale şi cercetării │ │
│ │ştiinţifice nr. 5.033/ │ │
│ │2016, cu modificările şi │ │
│ │completările ulterioare. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │ISJ/ISMB centralizează │ │
│ │situaţiile transmise de │ │
│ │unităţile de învăţământ │ │
│ │şi analizează gradul de │ │
│ │satisfacere a │ │
│ │solicitărilor. ISJ/ISMB │ │
│ │identifică împreună cu │ │
│ │unităţile de învăţământ │ │
│ │soluţii pentru asigurarea│ │
│ │unui grad de satisfacere │ │
│ │cât mai înalt a │ │
│ │solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici. │ │
│ │ISJ/ISMB transmite la │ │
│ │CNDIPT situaţia cu │ │
│ │locurile propuse în │ │
│ │învăţământul profesional,│ │
│ │ca răspuns la │ │
│ │solicitările operatorilor│ │
│ │economici, conform anexei│până la │
│ │nr. 4 la ordin (fără │20 │
│3. │avizări, în această │decembrie │
│ │fază). │2024 │
│ │NOTĂ: │ │
│ │ISJ/ISMB completează │ │
│ │anexa nr. 4 la ordin cu │ │
│ │toate solicitările │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │indiferent dacă pentru │ │
│ │acestea sunt sau nu sunt │ │
│ │alocate locuri în │ │
│ │situaţia cu locurile │ │
│ │propuse. Anexa nr. 4 la │ │
│ │ordin va conţine în │ │
│ │rubrica „Observaţii“ │ │
│ │argumente obiective, în │ │
│ │cazul în care numărul de │ │
│ │locuri din propunerea de │ │
│ │ofertă de şcolarizare nu │ │
│ │satisface integral │ │
│ │solicitarea de │ │
│ │şcolarizare din partea │ │
│ │operatorilor economici. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │CNDIPT analizează gradul │ │
│ │de satisfacere a │ │
│ │solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │motivele de nesatisfacere│ │
│ │a acestora la nivel │până la │
│4. │judeţean şi formulează │8 ianuarie│
│ │propuneri pentru │2025 │
│ │creşterea gradului de │ │
│ │satisfacere a │ │
│ │solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │pe care le transmite la │ │
│ │ISJ/ISMB. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │ISJ/ISMB definitivează │ │
│ │situaţia cu locurile │ │
│ │propuse în învăţământul │ │
│ │profesional de stat, în │ │
│ │urma propunerilor │ │
│ │formulate de CNDIPT, │ │
│ │conform anexei nr. 4 la │ │
│ │ordin (fără avizări, în │ │
│ │această fază). │ │
│ │NOTĂ: │până la │
│ │În situaţia │15 │
│5. │nesoluţionării │ianuarie │
│ │propunerilor CNDIPT │2025 │
│ │pentru creşterea gradului│ │
│ │de satisfacere a │ │
│ │solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │ISJ/ISMB va furniza în │ │
│ │rubrica „Observaţii“ a │ │
│ │anexei nr. 4 la ordin │ │
│ │argumentele pentru care │ │
│ │acestea nu au fost │ │
│ │soluţionate. │ │
├────┴─────────────────────────┴──────────┤
│ETAPA 3 │
│Analiza şi avizarea propunerilor de │
│locuri în proiectul cifrei de şcolarizare│
│în învăţământul profesional şi tehnic │
├────┬─────────────────────────┬──────────┤
│ │ISJ/ISMB organizează │ │
│ │şedinţa Comitetului local│ │
│ │de dezvoltare a │ │
│ │parteneriatului social │ │
│ │(CLDPS), pentru analiza │ │
│ │şi avizarea proiectului │ │
│ │cifrei de şcolarizare │ │
│ │pentru învăţământul │ │
│ │profesional şi tehnic: │ │
│ │învăţământ profesional de│ │
│ │stat, învăţământ │ │
│ │preuniversitar dual, │ │
│ │stagii de pregătire │ │
│ │practică, învăţământ │ │
│ │liceal filiera │ │
│ │tehnologică şi învăţământ│ │
│ │postliceal. La şedinţa │ │
│ │CLDPS participă │ │
│ │reprezentanţii CNDIPT, ai│ │
│ │operatorilor economici │ │
│ │care au solicitat │ │
│ │şcolarizare în │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual, ai │ │
│ │unităţilor │ │
│ │administrativ-teritoriale│ │
│ │pe raza cărora s-a │ │
│ │solicitat şcolarizarea în│ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual de │ │
│ │către operatorii │ │
│ │economici şi directorii │ │
│ │unităţilor de învăţământ │ │
│ │propuse să şcolarizeze în│ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual. │ │
│ │NOTĂ: │ │
│ │În cadrul şedinţei CLDPS │ │
│ │se analizează şi avizează│ │
│ │mai întâi cifrele de │ │
│ │şcolarizare propuse │ │
│ │pentru învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual şi │ │
│ │pentru învăţământul │ │
│ │profesional pe baza │ │
│ │solicitărilor de │ │
│ │şcolarizare din partea │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │apoi cele care vizează │ │
│ │învăţământul liceal │ │
│ │tehnologic şi postliceal.│16-23 │
│1. │Solicitările pentru │ianuarie │
│ │învăţământul │2025 │
│ │preuniversitar dual sunt │ │
│ │analizate şi introduse cu│ │
│ │prioritate în planul de │ │
│ │şcolarizare pentru │ │
│ │satisfacerea integrală a │ │
│ │acestora, cu excepţia │ │
│ │situaţiilor care pot fi │ │
│ │motivate obiectiv în │ │
│ │legătură cu autorizarea │ │
│ │unităţilor de învăţământ,│ │
│ │capacitatea de │ │
│ │şcolarizare în cadrul │ │
│ │reţelei de învăţământ │ │
│ │existente sau │ │
│ │imposibilitatea │ │
│ │constituirii │ │
│ │formaţiunilor de studiu │ │
│ │în limitele efectivelor │ │
│ │de elevi stabilite prin │ │
│ │reglementările în │ │
│ │vigoare. │ │
│ │Locurile în învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual │ │
│ │primesc avizul pentru │ │
│ │includerea în proiectul │ │
│ │planului de şcolarizare │ │
│ │sub rezerva încheierii │ │
│ │până la data prevăzută în│ │
│ │prezentul calendar a │ │
│ │contractelor de │ │
│ │parteneriat între │ │
│ │unităţile de învăţământ, │ │
│ │operatorii economici şi │ │
│ │unitatea │ │
│ │administrativ-teritorială│ │
│ │pe raza căreia se află │ │
│ │unitatea de învăţământ. │ │
│ │Aceeaşi condiţionare se │ │
│ │aplică şi în ceea ce │ │
│ │priveşte existenţa │ │
│ │contractelor-cadru pentru│ │
│ │formarea profesională a │ │
│ │elevilor prin │ │
│ │învăţământul profesional,│ │
│ │încheiate conform │ │
│ │Ordinului ministrului │ │
│ │educaţiei naţionale şi │ │
│ │cercetării ştiinţifice │ │
│ │nr. 5.033/2016, cu │ │
│ │modificările şi │ │
│ │completările ulterioare. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │ISJ/ISMB transmite la │ │
│ │unităţile de învăţământ │ │
│ │şi la unităţile │ │
│ │administrativ-teritoriale│ │
│ │pe raza cărora se află │ │
│ │unităţile de învăţământ │ │
│ │respective proiectul │ │
│ │cifrei de şcolarizare în │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual, │ │
│ │avizat de CLDPS şi │ │
│ │CNDIPT, conform modelului│ │
│ │din anexa nr. 2 la ordin.│ │
│ │ISJ/ISMB transmite la │27 │
│2. │unităţile de învăţământ │ianuarie │
│ │proiectul cifrei de │2025 │
│ │şcolarizare în │ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │de stat, avizat de CLDPS │ │
│ │şi CNDIPT, conform anexei│ │
│ │nr. 4 la ordin. ISJ/ISMB │ │
│ │transmite la CNDIPT │ │
│ │proiectul cifrei de │ │
│ │şcolarizare în │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual şi │ │
│ │învăţământul profesional,│ │
│ │conform anexelor nr. 2-4 │ │
│ │la ordin. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │Unităţile de învăţământ │ │
│ │care au cifră de │ │
│ │şcolarizare pentru │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual │ │
│ │încheie contractele de │până la │
│3. │parteneriat cu operatorii│4 │
│ │economici şi cu unitatea │februarie │
│ │administrativ-teritorială│2025 │
│ │pe raza căreia se află │ │
│ │unitatea de învăţământ şi│ │
│ │transmit la inspectoratul│ │
│ │şcolar copii ale │ │
│ │contractelor. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │ISJ/ISMB aprobă proiectul│până la │
│4. │cifrei de şcolarizare în │7 │
│ │consiliul de │februarie │
│ │administraţie. │2025 │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │ISJ/ISMB transmite │ │
│ │proiectul cifrei de │ │
│ │şcolarizare la Ministerul│ │
│ │Educaţiei şi la CNDIPT. │ │
│ │Proiectul cifrei de │ │
│ │şcolarizare transmis la │ │
│ │CNDIPT va fi însoţit de │ │
│ │copii ale contractelor de│ │
│ │parteneriat încheiate de │ │
│ │unităţile de învăţământ │ │
│ │cu operatorii economici │ │
│ │şi cu unitatea │ │
│ │administrativ-teritorială│ │
│ │pe raza căreia se află │ │
│ │unitatea de învăţământ, │ │
│ │pentru învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual. │ │
│ │Proiectul cifrei de │ │
│ │şcolarizare cuprinde │ │
│ │anexele nr. 2-4 la ordin,│ │
│ │precum şi anexele la │până la │
│5. │planul de şcolarizare │7 │
│ │referitoare la │februarie │
│ │învăţământul liceal │2025 │
│ │tehnologic, profesional, │ │
│ │preuniversitar dual şi │ │
│ │postliceal, conform │ │
│ │metodologiei privind │ │
│ │fundamentarea cifrei de │ │
│ │şcolarizare pentru │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar de stat, │ │
│ │evidenţa efectivelor de │ │
│ │antepreşcolari, │ │
│ │preşcolari şi elevi │ │
│ │şcolarizaţi în unităţile │ │
│ │de învăţământ particular,│ │
│ │precum şi emiterea │ │
│ │avizului conform în │ │
│ │vederea organizării │ │
│ │reţelei unităţilor de │ │
│ │învăţământ preuniversitar│ │
│ │pentru anul şcolar │ │
│ │2025-2026. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │CNDIPT transmite către │ │
│ │Ministerul Educaţiei │ │
│ │Situaţia centralizatoare │ │
│ │a proiectului cifrei de │ │
│ │şcolarizare pentru │ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │şi învăţământul │14 │
│6. │preuniversitar dual, │februarie │
│ │precum şi Nota de │2025 │
│ │informare privind │ │
│ │avizarea de către CLDPS │ │
│ │şi CNDIPT a cifrei de │ │
│ │şcolarizare pentru │ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │şi tehnic. │ │
└────┴─────────────────────────┴──────────┘


    ANEXA 2

    Avizat, CLDPS
    Preşedinte/Vicepreşedinte,
    ........................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    Avizat, CNDIPT
    Inspector,
    ........................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    Avizat
    Reprezentant al unităţii administrativ-teritoriale,
    ........................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    Proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual
    pentru anul şcolar 2025-2026,
    de pe raza unităţii administrativ-teritoriale ......, judeţul .......^1)
    I. Pentru şcolarizare în calificări de nivel 3 CNC

┌────┬────────────┬───┬───────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │Datele de │Persoana de contact din │ │ │
│ │ │ │contact ale │partea operatorului │Solicitarea de şcolarizare │Repartizarea cifrei de şcolarizare în │
│ │ │ │operatorului │economic │ │învăţământul dual │
│Nr. │Denumirea │CIF│economic │ │ │ │
│crt.│operatorului│/ ├───────┬───────┼──────────┬──────┬───────┼────────┬────────────┬──────────┼──────┬─────────────┬──────────┬──────────┤
│ │economic │CUI│ │ │Numele şi │ │ │ │Calificarea │Nr. de │Nr. │Gradul de │Unitatea │ │
│ │ │ │E-mail │Telefon│prenumele,│E-mail│Telefon│Domeniul│profesională│locuri │de │satisfacere a│de │Observaţii│
│ │ │ │ │ │funcţia │ │ │de bază │de nivel 3 │solicitate│locuri│solicitărilor│învăţământ│^2) │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │CNC │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴───┴───────┴───────┴──────────┴──────┴───────┴────────┴────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────┴─────────────┴──────────┴──────────┘


    ^1) Se completează câte o situaţie centralizată pentru fiecare unitate administrativ-teritorială pe raza căreia au fost înregistrate solicitări ale operatorilor economici.
    ^2) Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.

    II. Pentru şcolarizare în calificări de nivel 4 CNC, învăţământ cu frecvenţă de zi

┌────┬────────────┬───┬───────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │Datele de │Persoana de contact din │ │ │
│ │ │ │contact ale │partea operatorului │Solicitarea de şcolarizare │Repartizarea cifrei de şcolarizare în │
│ │ │ │operatorului │economic │ │învăţământul dual │
│Nr. │Denumirea │CIF│economic │ │ │ │
│crt.│operatorului│/ ├───────┬───────┼──────────┬──────┬───────┼────────┬────────────┬──────────┼──────┬─────────────┬──────────┬──────────┤
│ │economic │CUI│ │ │Numele şi │ │ │ │Calificarea │Nr. de │Nr. │Gradul de │Unitatea │ │
│ │ │ │E-mail │Telefon│prenumele,│E-mail│Telefon│Domeniul│profesională│locuri │de │satisfacere a│de │Observaţii│
│ │ │ │ │ │funcţia │ │ │de bază │de nivel 4 │solicitate│locuri│solicitărilor│învăţământ│^1) │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │CNC │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴───┴───────┴───────┴──────────┴──────┴───────┴────────┴────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────┴─────────────┴──────────┴──────────┘


    ^1) Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.

    III. Pentru şcolarizare în calificări de nivel 4 CNC, învăţământ cu frecvenţă seral

┌────┬────────────┬───┬───────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │Datele de │Persoana de contact din │ │ │
│ │ │ │contact ale │partea operatorului │Solicitarea de şcolarizare │Repartizarea cifrei de şcolarizare în │
│ │ │ │operatorului │economic │ │învăţământul dual │
│Nr. │Denumirea │CIF│economic │ │ │ │
│crt.│operatorului│/ ├───────┬───────┼──────────┬──────┬───────┼────────┬────────────┬──────────┼──────┬─────────────┬──────────┬──────────┤
│ │economic │CUI│ │ │Numele şi │ │ │ │Calificarea │Nr. de │Nr. │Gradul de │Unitatea │ │
│ │ │ │E-mail │Telefon│prenumele,│E-mail│Telefon│Domeniul│profesională│locuri │de │satisfacere a│de │Observaţii│
│ │ │ │ │ │funcţia │ │ │de bază │de nivel 4 │solicitate│locuri│solicitărilor│învăţământ│^1) │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │CNC │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴───┴───────┴───────┴──────────┴──────┴───────┴────────┴────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────┴─────────────┴──────────┴──────────┘


    ^1) Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.

    Inspector şcolar general,
    ........................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    Inspector şcolar pentru învăţământul profesional şi tehnic,
    ........................
    (numele, prenumele şi semnătura)

    ANEXA 3

    Avizat, CLDPS
    Preşedinte/Vicepreşedinte,
    ........................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    Avizat, CNDIPT
    Inspector,
    ........................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    Proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual
    pentru anul şcolar 2025-2026, judeţul ..........
    I. Pentru şcolarizare în calificări de nivel 3 CNC

┌────┬────────────┬───┬───────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │Datele de │Persoana de contact din │ │ │
│ │ │ │contact ale │partea operatorului │Solicitarea de şcolarizare │Repartizarea cifrei de şcolarizare în │
│ │ │ │operatorului │economic │ │învăţământul dual │
│Nr. │Denumirea │CIF│economic │ │ │ │
│crt.│operatorului│/ ├───────┬───────┼──────────┬──────┬───────┼────────┬────────────┬──────────┼──────┬─────────────┬──────────┬──────────┤
│ │economic │CUI│ │ │Numele şi │ │ │ │Calificarea │Nr. de │Nr. │Gradul de │Unitatea │ │
│ │ │ │E-mail │Telefon│prenumele,│E-mail│Telefon│Domeniul│profesională│locuri │de │satisfacere a│de │Observaţii│
│ │ │ │ │ │funcţia │ │ │de bază │de nivel 3 │solicitate│locuri│solicitărilor│învăţământ│^1) │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │CNC │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴───┴───────┴───────┴──────────┴──────┴───────┴────────┴────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────┴─────────────┴──────────┴──────────┘


    ^1) Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.

    II. Pentru şcolarizare în calificări de nivel 4 CNC, învăţământ cu frecvenţă de zi

┌────┬────────────┬───┬───────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │Datele de │Persoana de contact din │ │ │
│ │ │ │contact ale │partea operatorului │Solicitarea de şcolarizare │Repartizarea cifrei de şcolarizare în │
│ │ │ │operatorului │economic │ │învăţământul dual │
│Nr. │Denumirea │CIF│economic │ │ │ │
│crt.│operatorului│/ ├───────┬───────┼──────────┬──────┬───────┼────────┬────────────┬──────────┼──────┬─────────────┬──────────┬──────────┤
│ │economic │CUI│ │ │Numele şi │ │ │ │Calificarea │Nr. de │Nr. │Gradul de │Unitatea │ │
│ │ │ │E-mail │Telefon│prenumele,│E-mail│Telefon│Domeniul│profesională│locuri │de │satisfacere a│de │Observaţii│
│ │ │ │ │ │funcţia │ │ │de bază │de nivel 4 │solicitate│locuri│solicitărilor│învăţământ│^1) │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │CNC │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴───┴───────┴───────┴──────────┴──────┴───────┴────────┴────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────┴─────────────┴──────────┴──────────┘



    III. Pentru şcolarizare în calificări de nivel 4 CNC, învăţământ cu frecvenţă seral

┌────┬────────────┬───┬───────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │Datele de │Persoana de contact din │ │ │
│ │ │ │contact ale │partea operatorului │Solicitarea de şcolarizare │Repartizarea cifrei de şcolarizare în │
│ │ │ │operatorului │economic │ │învăţământul dual │
│Nr. │Denumirea │CIF│economic │ │ │ │
│crt.│operatorului│/ ├───────┬───────┼──────────┬──────┬───────┼────────┬────────────┬──────────┼──────┬─────────────┬──────────┬──────────┤
│ │economic │CUI│ │ │Numele şi │ │ │ │Calificarea │Nr. de │Nr. │Gradul de │Unitatea │ │
│ │ │ │E-mail │Telefon│prenumele,│E-mail│Telefon│Domeniul│profesională│locuri │de │satisfacere a│de │Observaţii│
│ │ │ │ │ │funcţia │ │ │de bază │de nivel 4 │solicitate│locuri│solicitărilor│învăţământ│^1) │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │CNC │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴───┴───────┴───────┴──────────┴──────┴───────┴────────┴────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────┴─────────────┴──────────┴──────────┘


    ^1) Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.

    Inspector şcolar general,
    ........................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    Inspector şcolar pentru învăţământul profesional şi tehnic,
    ........................
    (numele, prenumele şi semnătura)

    ANEXA 4

    Avizat, CLDPS
    Preşedinte/Vicepreşedinte,
    .....................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    Avizat, CNDIPT
    Inspector,
    .....................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    Proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul profesional de stat
    pentru anul şcolar 2025-2026, judeţul .........

┌────┬────────────┬───┬───────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │Datele de │Persoana de contact din │ │ │
│ │ │ │contact ale │partea operatorului │Solicitarea de şcolarizare │Repartizarea cifrei de şcolarizare în │
│ │ │ │operatorului │economic │ │învăţământul dual │
│Nr. │Denumirea │CIF│economic │ │ │ │
│crt.│operatorului│/ ├───────┬───────┼──────────┬──────┬───────┼────────┬────────────┬──────────┼──────┬─────────────┬──────────┬──────────┤
│ │economic │CUI│ │ │Numele şi │ │ │ │Calificarea │Nr. de │Nr. │Gradul de │Unitatea │ │
│ │ │ │E-mail │Telefon│prenumele,│E-mail│Telefon│Domeniul│profesională│locuri │de │satisfacere a│de │Observaţii│
│ │ │ │ │ │funcţia │ │ │de bază │de nivel 3 │solicitate│locuri│solicitărilor│învăţământ│^1) │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │CNC │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴───┴───────┴───────┴──────────┴──────┴───────┴────────┴────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────┴─────────────┴──────────┴──────────┘


    ^1) Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.
    Inspector şcolar general,
    .....................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    Inspector şcolar pentru învăţământul profesional şi tehnic,
    .....................
    (numele, prenumele şi semnătura)

    ANEXA 5

    Unitatea de învăţământ: .........
    Situaţia solicitărilor operatorilor economici şi
    propunerea de cifră de şcolarizare în învăţământul profesional de stat
    pentru anul şcolar 2025-2026

┌────┬────────────┬───┬───────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│ │ │ │Datele de │Persoana de contact din │ │Repartizarea cifrei de │
│ │ │ │contact ale │partea operatorului │Solicitarea de şcolarizare │şcolarizare în învăţământul │
│ │ │ │operatorului │economic │ │dual │
│Nr. │Denumirea │CIF│economic │ │ │ │
│crt.│operatorului│/ ├───────┬───────┼──────────┬──────┬───────┼────────┬────────────┬──────────┼──────┬─────────────┬──────────┤
│ │economic^1) │CUI│ │ │Numele şi │ │ │ │Calificarea │Nr. de │Nr. │Gradul de │ │
│ │ │ │E-mail │Telefon│prenumele,│E-mail│Telefon│Domeniul│profesională│locuri │de │satisfacere a│Observaţii│
│ │ │ │ │ │funcţia │ │ │de bază │de nivel 3 │solicitate│locuri│solicitărilor│^2) │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │CNC │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴───┴───────┴───────┴──────────┴──────┴───────┴────────┴────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────┴─────────────┴──────────┘


                            Director,
    ................
                (numele, prenumele şi semnătura)
    ^1) Se completează toţi operatorii economici care au solicitat şcolarizare în învăţământul profesional prin comunicare direct cu unitatea de învăţământ, precum şi operatorii economici care s-au adresat inspectoratului şcolar, acesta direcţionând solicitările lor către unitatea de învăţământ.
    ^2) Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.

    ANEXA 6

    (Antet operator economic)
    (Nr. de înregistrare)
    Solicitare de şcolarizare în învăţământul profesional de stat
    pentru anul şcolar 2025-2026
    1. Date privind operatorul economic
    1.1. Denumirea operatorului economic: ................................
    1.2. CIF/CUI: ................................
    1.3. Adresa: ................................
    1.4. Date de contact
    Telefon: ................................ Fax: ................................
    E-mail: ................................
    Pagină web: ................................

    1.5. Persoana de contact
    Numele şi prenumele: ................................
    Funcţia: ................................
    Date de contact
    Telefon: ................................ Fax: ................................
    E-mail: ................................



    2. Solicitarea de şcolarizare
    Solicităm includerea următoarelor calificări în planul de şcolarizare pentru învăţământul profesional în anul şcolar 2025-2026

┌────────────────────────┬─────────────┐
│Calificarea profesională│Numărul de │
│de nivel 3 CNC │locuri │
│solicitată │solicitate │
├────────────────────────┼─────────────┤
├────────────────────────┼─────────────┤
├────────────────────────┼─────────────┤
└────────────────────────┴─────────────┘


    3. Precizări privind unitatea de învăţământ parteneră
    Avem o unitate de învăţământ parteneră/cu care dorim să colaborăm pentru practica elevilor din învăţământul profesional pentru calificările mai sus menţionate:
    da [ ] precizaţi unitatea de învăţământ parteneră ...................
    nu [ ]


    4. Precizări privind asigurarea stagiilor de practică a elevilor la operatorul de practică

┌──────────────────────┬───────────────┐
│ │Vom asigura │
│Calificarea │efectuarea │
│profesională de nivel │stagiilor │
│3 CNC solicitată │de practică a │
│ │elevilor │
├──────────────────────┼────┬──────────┤
│ │Da/ │Observaţii│
│ │Nu^1│^2 │
├──────────────────────┼────┼──────────┤
│ │ │ │
├──────────────────────┼────┼──────────┤
│ │ │ │
└──────────────────────┴────┴──────────┘



    5. Acord cu privire la utilizarea datelor cu caracter personal
    Prin semnarea prezentului document ne exprimăm acordul pentru utilizarea datelor cu caracter personal din conţinutul acestuia în următoarele scopuri:
    - procesul de analiză şi aprobare a planului de şcolarizare de către instituţiile implicate: inspectoratul şcolar, unităţile de învăţământ, autorităţile locale, Ministerul Educaţiei şi Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic;
    – acţiuni de consultare iniţiate de Ministerul Educaţiei, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi alte instituţii partenere cu privire la politici, programe, propuneri legislative, strategii, documente de planificare strategică a ofertei de educaţie şi formare profesională;
    – anchete în rândul operatorilor economici cu privire la anticiparea nevoilor de calificări şi competenţe pe piaţa muncii, în scopul adaptării ofertei de educaţie şi formare profesională la nevoile identificate, derulate de Ministerul Educaţiei, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi alte instituţii partenere pentru implementarea mecanismelor de anticipare a nevoilor de calificări şi competenţe, de monitorizare a inserţiei profesionale a absolvenţilor, de evaluare şi monitorizare a politicilor publice privind măsurile active şi formarea profesională.


    Data: ............
    Reprezentant legal,
    Funcţia ............
    Numele şi prenumele ............
    Semnătura (ştampila) ............
    ^1 Pentru fiecare calificare solicitată, vă rugăm să menţionaţi „Da“ (în cazul în care veţi asigura practica elevilor în firma dumneavoastră) sau Nu (în cazul în care nu puteţi asigura practica elevilor în firma dumneavoastră).
    ^2 Vă rugăm să includeţi în colana „Observaţii“ eventuale menţiuni pe care le consideraţi relevante privind susţinerea de către firma dumneavoastră a practicii elevilor la firma dumneavoastră sau la unitatea de învăţământ şi eventuale alte facilităţi/forme de sprijin pentru elevi oferite de firmă.

    ANEXA 7

    (Antet operator economic)
    (Nr. de înregistrare)
    Solicitare de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual
    pentru anul şcolar 2025-2026
    1. Date privind operatorul economic
    1.1. Denumirea operatorului economic: ...................
    1.2. CIF/CUI: ...................
    1.3. Adresa: ...................
    1.4. Date de contact
    Telefon: ................... Fax: ...................
    E-mail: ...................
    Pagină web: ...................

    1.5. Persoana de contact
    Numele şi prenumele: ...................
    Funcţia: ...................
    Date de contact
    Telefon: ................... Fax: ...................
    E-mail: ...................


    2. Solicitarea de şcolarizare
    Solicităm includerea următoarelor calificări în planul de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar dual în anul şcolar 2025-2026

┌────────────┬──────────┬──────────┬─────────┐
│ │Nivelul de│ │ │
│Calificarea │calificare│Numărul de│Tipul de │
│profesională│conform │locuri │frecvenţă│
│solicitată^1│CNC │solicitate│^2 │
│ │(nivel 3/ │ │ │
│ │nivel 4) │ │ │
├────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
└────────────┴──────────┴──────────┴─────────┘


    ^1 Se completează calificarea conform denumirii din Registrul naţional al calificărilor profesionale (RNCP) disponibil pe pagina de internet a Autorităţii Naţionale pentru Calificări (ANC), https://www.anc.edu.ro/rncp/.
    ^2 Pentru calificările de nivel 3 CNC frecvenţa este de zi, pentru calificările de nivel 4 se completează cu tipul de frecvenţă dorit, de zi şi/sau seral, după caz. Este obligatorie precizarea tipului de frecvenţă pentru solicitările pentru calificări de nivel 4.

    3. Precizări privind unitatea administrativ-teritorială/unităţile administrativ-teritoriale pe raza căreia/cărora se solicită şcolarizare şi preferinţele privind unitatea de învăţământ pentru încheierea contractului de parteneriat

┌───────┬───────────┬──────────────────┐
│ │ │Unitatea de │
│Judeţul│Localitatea│învăţământ │
│ │ │parteneră │
│ │ │preferată^3 │
├───────┼───────────┼──────────────────┤
│ │ │ │
├───────┼───────────┼──────────────────┤
│ │ │ │
└───────┴───────────┴──────────────────┘


    Menţionăm că vom asigura pregătirea practică a elevilor în cadrul unităţii noastre, în conformitate cu standardele de pregătire profesională în vigoare.
    Menţionăm că vom acorda pentru fiecare elev, conform numărului de locuri solicitate pentru nivelul 3, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice pentru învăţământul tehnologic.
    Menţionăm că vom angaja cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor, cheltuieli care vor fi negociate şi detaliate în contractul de parteneriat pe care îl vom încheia cu unitatea de învăţământ şi unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea şcolară la care vor fi alocate locurile aprobate pentru şcolarizare în învăţământul profesional dual.

    4. Acord cu privire la utilizarea datelor cu caracter personal
    Prin semnarea prezentului document ne exprimăm acordul pentru utilizarea datelor cu caracter personal din conţinutul acestuia în următoarele scopuri:
    - procesul de analiză şi aprobare a planului de şcolarizare de către instituţiile implicate: inspectoratul şcolar, unităţile de învăţământ, autorităţile locale, Ministerul Educaţiei şi Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic;
    – acţiuni de consultare iniţiate de Ministerul Educaţiei, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi alte instituţii partenere cu privire la politici, programe, propuneri legislative, strategii, documente de planificare strategică a ofertei de educaţie şi formare profesională;
    – anchete în rândul operatorilor economici cu privire la anticiparea nevoilor de calificări şi competenţe pe piaţa muncii, în scopul adaptării ofertei de educaţie şi formare profesională la nevoile identificate, derulate de Ministerul Educaţiei, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi alte instituţii partenere pentru implementarea mecanismelor de anticipare a nevoilor de calificări şi competenţe, de monitorizare a inserţiei profesionale a absolvenţilor, de evaluare şi monitorizare a politicilor publice privind măsurile active şi formarea profesională.


    Data: ...........
    Reprezentant legal,
    Funcţia ...........
    Numele şi prenumele ...........
    Semnătura (ştampila) ...........
    ^3 Indicarea preferinţei pentru o unitate de învăţământ este opţională. În cazul în care solicitarea de şcolarizare include mai multe unităţi de învăţământ, alături de denumirea acestora se menţionează şi calificarea profesională vizată la fiecare dintre acestea. Alocarea pe unităţi de învăţământ a cifrei de şcolarizare în învăţământul profesional dual se va realiza ţinând cont de preferinţele operatorilor economici şi în funcţie de posibilităţile de constituire a formaţiunilor de studii, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare referitoare la efectivele minime şi maxime de elevi.

    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016